Fenek- chov, prodej v ČR nebo SK? Rady, typy..

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
14.11.2017 19:48
HappyPet

XXX.XXX.36.133

Zdravím,
Měla bych takový divný dotaz:)
Má tu někdo zkušenosti s chovem Fenka berberského? Neznáte někoho kdo jej neprodává za 50k czk?:D o tuto lištičku mám zájem. A slyšela jsem, že je to skvělé hyperaktivní zvíře:) mám tady pár dotazů pro ty, co jej někdy chovali/chovají..
1. Je lepší samec, či samička?
2. Lze jej naučit na záchod? (Procházky mám ráda, ale je lepší když to na zvíře přijde, mít záchod po ruce:D)
3. Jaká je přibližná cena?
4. Nevadí kdyby byl s kočkou?
5. Prodávají se tady někde v Evropě? Nejlepší by bylo v ČR s SR.
Oficiálně jsme se s manželem shodli, takže by to bylo fajn:)


ps: Licenci na chov divochů mám.

14.11.2017 19:59
rys.leo

XXX.XXX.158.238

Fenky chová Navrátil v Sopřeči. Kontakt na něj najdete určitě někde tady na fauně, nebo mu napište soukromou zprávu. Vystupuje tady jako šelmička, janekhot a asi 20 dalších přezdívek... Ale šelmička je oficiální. Lze si na něj zde dohledat recenze, viz témata založená jen o něm.
On se už díky Bohu neúčastní zdejších debat, nebot' je chlap a drží slovo

Jakou máte licenci?

14.11.2017 20:43
Arko

XXX.XXX.225.219

Fenek je super.. no trosku ho je citit. Cena asi 15.000kc.

14.11.2017 20:58
Arko

XXX.XXX.225.219

Upresnujem to bola cena za kastrata.. reprodukcie schopny aj 50.000kc.

14.11.2017 22:04
HappyPet

XXX.XXX.36.133

CITES doklady:)
50k CZK je opravdu hodně za pso-lišku:D vždyť tolik stojí zhruba kůň.. já bych právě chtěla kastráta. Nejsou divocí a neznačkují. Děkuji:) ale ještě jsem se chtěla zeptat, nevíte za kolik fenky prodává?

14.11.2017 22:39
rys.leo

XXX.XXX.158.238

Licenci mate CITES doklady? Tak to je dobře vy ohrožená šelmo
Jestli tenhle dotaz myslíte vážně, ...ne to snad ani nejde. Když o tomhle odvětví nic nevíte, což není nic špatného, tak si apoń nevymýšlejte blbosti. Jste tady pak akorát za hlupáka jako právě Navrátil
Nemůžete srovnávat ceny zvířat podle velikosti, zvířata se neprodávají ve výhodném rodinném balení...
A jak jste přišla na to, že kastrát je záruka klidné povahy?

A víte to, že když jste dostala na svoje jméno licenci CITES, tak musíte odevzdat občanský průkaz do 14ti dnů na nejbližší stavební úřad, jinak Vám bude udělen sankčí postih od Združení revizorů hl.města Plzně

15.11.2017 14:05
HappyPet

XXX.XXX.36.133

rys.leo napsal(a):
Licenci mate CITES doklady? Tak to je dobře vy ohrožená šelmo
Jestli tenhle dotaz myslíte vážně, ...ne to snad ani nejde. Když o tomhle odvětví nic nevíte, což není nic špatného, tak si apoń nevymýšlejte blbosti. Jste tady pak akorát za hlupáka jako právě Navrátil
Nemůžete srovnávat ceny zvířat podle velikosti, zvířata se neprodávají ve výhodném rodinném balení...
A jak jste přišla na to, že kastrát je záruka klidné povahy?

A víte to, že když jste dostala na svoje jméno licenci CITES, tak musíte odevzdat občanský průkaz do 14ti dnů na nejbližší stavební úřad, jinak Vám bude udělen sankčí postih od Združení revizorů hl.města Plzně

Jak si vlastně Navrátil udělal špatné jméno? Vím, že fenek je hyperaktivní zvíře, takže klidný nikdy nebude.. ale kastrát neznačkuje a nehárá. Ano vím:)chovala jsem puštíka, na kterého jsou potřeba doklady CITES:) Fenek mi připadá dobrá volba? Jen to chce něco o fencích vědět, že?:Dproto vás prosím, pokud něco VY víte o fencích, nikoli Navrátil, tak pište:D.

15.11.2017 17:08
lucias

XXX.XXX.173.128

Fenek je naprosto úžasné zvířátko, ale dosti specifické. Napíšu vám pár postřehů ze soužití s pětiměsíční slečnou, která ze zdravotních důvodů nemohla být se svojí smečkou. tak tedy: Fenek je zvíře s převážně noční aktivitou. Režim jde otočit, ale jen do jisté míry, ty vnitřní hodiny v sobě prostě mají. Takže aktivita - u nás zhruba od půl čtvrté ráno tak do osmi, pak nastává doba odpočinku. Ne, že by se ušatá slečna nebudila, ale vždycky jen na chvili. Večer začíná být aktivní okolo 18. - 19. hodiny, vrcholí to tak v 22 hod. Pak jde někdy spát, někdy blbne do půlnoci i déle. Nemyslím, že je to dobré jakkoli korigovat, příroda jim to tak zařídila.
Dále - je to liška, i když maličká. Tím pádem hyperaktivní a impulzívní tvoreček, který třikrát za hodinu předvede záchvat radosti, ale taky vás stejně často seřve a klidně kousne, pokud má pocit, že děláte něco špatně. Jakákoli výchova by byla spíše trápením.
S krmením není problém, baští vše od hmyzu přes maso a ovoce a zeleninu
Potřebuje místo, kde se ohřeje a hlavně sucho, jsou náchylní k respiračním chorobám.
Vzhledem ke své aktivitě fenek potřebuje veliký prostor a hodně podnětů, hračky atd. Pokud se bude nudit, najde si zábavu sám a dovede být dost destruktivní. Nemá-li možnost vyžití, bude nešťastný.
Vzhledem k tomu, že mám už pět měsíců fenka pozorovat opravdu z blízka, mám pocit, že pokud bude opravdu žít sám pouze s lidmi, nikdy nebude šťastný. Potřebuje parťáka na hry stejně jako každé smečkové zvíře a i když se snažíme, nahradit mu ho nedokážeme, neb jsme denní tvorové . I naše slečna brzy změní působiště a dáme jí možnost života ve smečce. Máme ji strašně rádi a nebude to lehké, ale dělám to právě proto, že jí mám ráda.
Vím, že v některých zemích jsou fenci chováni jako domácí mazlíčci, ale je dobré si uvědomit, že se jedná v přírodě o ohrožený druh a rozhodně nejsou na světě pro naši zábavu...
V každém případě ale chápu, že vás fenek okouzlil a moc vám přeji, aby vaše rozhodnutí bylo správné

19.11.2017 11:08
HappyPet

XXX.XXX.36.133

lucias napsal(a):
Fenek je naprosto úžasné zvířátko, ale dosti specifické. Napíšu vám pár postřehů ze soužití s pětiměsíční slečnou, která ze zdravotních důvodů nemohla být se svojí smečkou. tak tedy: Fenek je zvíře s převážně noční aktivitou. Režim jde otočit, ale jen do jisté míry, ty vnitřní hodiny v sobě prostě mají. Takže aktivita - u nás zhruba od půl čtvrté ráno tak do osmi, pak nastává doba odpočinku. Ne, že by se ušatá slečna nebudila, ale vždycky jen na chvili. Večer začíná být aktivní okolo 18. - 19. hodiny, vrcholí to tak v 22 hod. Pak jde někdy spát, někdy blbne do půlnoci i déle. Nemyslím, že je to dobré jakkoli korigovat, příroda jim to tak zařídila.
Dále - je to liška, i když maličká. Tím pádem hyperaktivní a impulzívní tvoreček, který třikrát za hodinu předvede záchvat radosti, ale taky vás stejně často seřve a klidně kousne, pokud má pocit, že děláte něco špatně. Jakákoli výchova by byla spíše trápením.
S krmením není problém, baští vše od hmyzu přes maso a ovoce a zeleninu
Potřebuje místo, kde se ohřeje a hlavně sucho, jsou náchylní k respiračním chorobám.
Vzhledem ke své aktivitě fenek potřebuje veliký prostor a hodně podnětů, hračky atd. Pokud se bude nudit, najde si zábavu sám a dovede být dost destruktivní. Nemá-li možnost vyžití, bude nešťastný.
Vzhledem k tomu, že mám už pět měsíců fenka pozorovat opravdu z blízka, mám pocit, že pokud bude opravdu žít sám pouze s lidmi, nikdy nebude šťastný. Potřebuje parťáka na hry stejně jako každé smečkové zvíře a i když se snažíme, nahradit mu ho nedokážeme, neb jsme denní tvorové . I naše slečna brzy změní působiště a dáme jí možnost života ve smečce. Máme ji strašně rádi a nebude to lehké, ale dělám to právě proto, že jí mám ráda.
Vím, že v některých zemích jsou fenci chováni jako domácí mazlíčci, ale je dobré si uvědomit, že se jedná v přírodě o ohrožený druh a rozhodně nejsou na světě pro naši zábavu...
V každém případě ale chápu, že vás fenek okouzlil a moc vám přeji, aby vaše rozhodnutí bylo správné

Tak to vám moc děkuji:) no nudit se určitě nebude děkuji vám

19.11.2017 13:37
HappyPet

XXX.XXX.36.133

lucias napsal(a):
Fenek je naprosto úžasné zvířátko, ale dosti specifické. Napíšu vám pár postřehů ze soužití s pětiměsíční slečnou, která ze zdravotních důvodů nemohla být se svojí smečkou. tak tedy: Fenek je zvíře s převážně noční aktivitou. Režim jde otočit, ale jen do jisté míry, ty vnitřní hodiny v sobě prostě mají. Takže aktivita - u nás zhruba od půl čtvrté ráno tak do osmi, pak nastává doba odpočinku. Ne, že by se ušatá slečna nebudila, ale vždycky jen na chvili. Večer začíná být aktivní okolo 18. - 19. hodiny, vrcholí to tak v 22 hod. Pak jde někdy spát, někdy blbne do půlnoci i déle. Nemyslím, že je to dobré jakkoli korigovat, příroda jim to tak zařídila.
Dále - je to liška, i když maličká. Tím pádem hyperaktivní a impulzívní tvoreček, který třikrát za hodinu předvede záchvat radosti, ale taky vás stejně často seřve a klidně kousne, pokud má pocit, že děláte něco špatně. Jakákoli výchova by byla spíše trápením.
S krmením není problém, baští vše od hmyzu přes maso a ovoce a zeleninu
Potřebuje místo, kde se ohřeje a hlavně sucho, jsou náchylní k respiračním chorobám.
Vzhledem ke své aktivitě fenek potřebuje veliký prostor a hodně podnětů, hračky atd. Pokud se bude nudit, najde si zábavu sám a dovede být dost destruktivní. Nemá-li možnost vyžití, bude nešťastný.
Vzhledem k tomu, že mám už pět měsíců fenka pozorovat opravdu z blízka, mám pocit, že pokud bude opravdu žít sám pouze s lidmi, nikdy nebude šťastný. Potřebuje parťáka na hry stejně jako každé smečkové zvíře a i když se snažíme, nahradit mu ho nedokážeme, neb jsme denní tvorové . I naše slečna brzy změní působiště a dáme jí možnost života ve smečce. Máme ji strašně rádi a nebude to lehké, ale dělám to právě proto, že jí mám ráda.
Vím, že v některých zemích jsou fenci chováni jako domácí mazlíčci, ale je dobré si uvědomit, že se jedná v přírodě o ohrožený druh a rozhodně nejsou na světě pro naši zábavu...
V každém případě ale chápu, že vás fenek okouzlil a moc vám přeji, aby vaše rozhodnutí bylo správné

Mohu se ještě zeptat.
Dáváte fenkovi třeba nějaké granule? Vycházeli bývá kočkou.? Děkuji.

19.11.2017 19:10
lucias

XXX.XXX.173.128

Dostává speciální granule pro hmyzožravé šelmy. Kočka by z ní asi moc radosti neměla Kočka není smečkové zvíře a to, že po ní neustále hopsá ušaté torpédo, co se pohybuje rychlostí fotonu, by jí asi dost štvalo. A fenkovi tohle nezakážete, je to prostě jeho normální chování..

19.11.2017 19:16
HappyPet

XXX.XXX.36.133

lucias napsal(a):
Dostává speciální granule pro hmyzožravé šelmy. Kočka by z ní asi moc radosti neměla Kočka není smečkové zvíře a to, že po ní neustále hopsá ušaté torpédo, co se pohybuje rychlostí fotonu, by jí asi dost štvalo. A fenkovi tohle nezakážete, je to prostě jeho normální chování..

Aha dobrá děkuji:) a máte zkušenosti s kastrací? Zvíře by po kastraci mělo být klidnější a mírnější:).

19.11.2017 19:18
rys.leo

XXX.XXX.158.238

Jak jsem již psal, kastrace není nikdy zárukou jakéhokoli umírnění povahy, nebo jak bych to napsal.
Pozoruji to hlavně u koní, tedy abych tady nedělal ramena, že jsem už vykastroval 20 tygrů

19.11.2017 19:50
HappyPet

XXX.XXX.36.133

rys.leo napsal(a):
Jak jsem již psal, kastrace není nikdy zárukou jakéhokoli umírnění povahy, nebo jak bych to napsal.
Pozoruji to hlavně u koní, tedy abych tady nedělal ramena, že jsem už vykastroval 20 tygrů

To ano, alespoň nebude značkovat a hárat:D.

19.11.2017 20:00
lucias

XXX.XXX.173.128

S kastrací zkušenosti nemám. Jak už jsem psala, jedná se o ohrožený druh a kastrace by pro mě byla přijatelná jen ze zdravotních důvodů zvířete, nikoli proto, aby bylo soužití s ním pro mě pohodlnější. Pokud akceptujete, že máte doma divoké zvíře se vším, co k tomu patří včetně časem pořízení parťáka jeho druhu, pak se proti jeho pořízení nedá nic namítat. Pokud ale chcete jen luxusního domácího mazlíčka, jen tím ublížíte nádhernému a jedinečnému tvorovi.

19.11.2017 20:26
rys.leo

XXX.XXX.158.238

HappyPet napsal(a):
To ano, alespoň nebude značkovat a hárat:D.

A když mu zlámete nohy, tak nebude ani moc skakat. Slušně Vás žádám, přestante sem psát! Toto je pro chovatele ne pro trýznitele zvířat pro své pohodlí. Pořidte si hada, ten nehárá. SORRY JAKO.

19.11.2017 21:34
HappyPet

XXX.XXX.36.133

rys.leo napsal(a):
A když mu zlámete nohy, tak nebude ani moc skakat. Slušně Vás žádám, přestante sem psát! Toto je pro chovatele ne pro trýznitele zvířat pro své pohodlí. Pořidte si hada, ten nehárá. SORRY JAKO.

Až na to, že zvíře netýrám nebo nějak tak. A co já vím, tak je toto veřejný server, kde lidé, pokud mají dotaz, mohou psát.. nebo se snad mýlím?A pokud člověk nepozná ironii, tak fakt nevím kde to žiju... ještě mi řekněte, že si mám pořídit zebru.

ps: že mi to něco říká?

19.11.2017 21:56
HappyPet

XXX.XXX.36.133

lucias napsal(a):
S kastrací zkušenosti nemám. Jak už jsem psala, jedná se o ohrožený druh a kastrace by pro mě byla přijatelná jen ze zdravotních důvodů zvířete, nikoli proto, aby bylo soužití s ním pro mě pohodlnější. Pokud akceptujete, že máte doma divoké zvíře se vším, co k tomu patří včetně časem pořízení parťáka jeho druhu, pak se proti jeho pořízení nedá nic namítat. Pokud ale chcete jen luxusního domácího mazlíčka, jen tím ublížíte nádhernému a jedinečnému tvorovi.

To samozřejmě chápu a jsem uvědomuji si to. Spletla jsem si to s něčím jiným: teď nemyslím fenka berberského (v překladu: Fennec Fox), myslím domestikovaného fenka (v překladu pouze: domestic. Fennec). Mezi fenkem berberským a domestik. fenkem je poměrně velký rozdíl jak jsem se dnes s americkou chovatelkou radila (popravdě chov, neznamená vytáhnout divokého fenka z přírody. Ale když už lidé chovají vlastní ochočené fenky, ne divochy, tak to není ohrožené zvíře) ohrožené zvíře je to v přírodě, ne v zajetí a v chovu.. a co jsem si tak hledala, fenek není nejohroženější zvíře.. je na stupni LC (málo dotčený-wikipedie). Rozdíl fenka berberského s domestik. fenkem:
Fenek berbeský: divočejší, zbarvením do žluta-zlata, hyperaktivnější a méně tolerantní
Něco mezi domestikovaným a berbeským: klidnější než berberský, častěji do žluta, ale i do běla, méně hyperaktivní než berberský
Domestik. fenek: klidnější a mírnější, často zbarvený do běla, tolerantnější
Vzhledově nejsou téměř vůbec rozdílní
Cituji: Domestik. fenek není oficiální, ale v Americe od zkušených chovatelů si koupíte domestikovaného.
Tady v Evropě se fenci prodávají ne tak úplně čistě domestikovaní. Samozřejmě jsou zde stopy klidnějšího fenka, ale ne příliš.. Přesto, že se zdá, že fenek co máme doma je domestikovaný, není tomu úplně pravda. Pouze v Americe (z 99%) koupíte fenka čistě domestikovaného. Bohužel je to tak.
(Obrázek 1+2. Čistě domestik. Fenek,3 obrázek divoký fenek alis fenek berbeský).

19.11.2017 21:56
HappyPet

XXX.XXX.36.133

Omlouvám se,
Obrázek 1+2 divoký fenek,3 domestikovaný čistě.

19.11.2017 21:59
rys.leo

XXX.XXX.158.238

Jako kastrovat zvíře, aby mi doma neháralo, je docela soda, nemyslíte? A to nejsem nejakej aktivista co zachranuje holuby. Ale tohle mi přijde jako zásah proti prirode pro pohodlí chovatele a to už s týráním hraničí! Veřejný web to je ale pro chovatele, ne pro hlupáky, nemocné lidi, tyrany a sobce. Jen pro chovatele.
CO ZA VÁŠ VÝROK VYZNAČUJETE JAKO IRONII?
Zebru ne, Vám by Vadillo, že má hodně pruhů a ptala by jste se zde opakovaně, jak jí nějaké umazat. To nevim, co vám to říká a ani mě to vlasně nazajímá.
Tot' mé vyjádření k Vašemu opakovaném dotazu s kastrací jen pro to, aby Vam doma zvíře neháralo

20.11.2017 15:35
HappyPet

XXX.XXX.36.133

rys.leo napsal(a):
Jako kastrovat zvíře, aby mi doma neháralo, je docela soda, nemyslíte? A to nejsem nejakej aktivista co zachranuje holuby. Ale tohle mi přijde jako zásah proti prirode pro pohodlí chovatele a to už s týráním hraničí! Veřejný web to je ale pro chovatele, ne pro hlupáky, nemocné lidi, tyrany a sobce. Jen pro chovatele.
CO ZA VÁŠ VÝROK VYZNAČUJETE JAKO IRONII?
Zebru ne, Vám by Vadillo, že má hodně pruhů a ptala by jste se zde opakovaně, jak jí nějaké umazat. To nevim, co vám to říká a ani mě to vlasně nazajímá.
Tot' mé vyjádření k Vašemu opakovaném dotazu s kastrací jen pro to, aby Vam doma zvíře neháralo

Evidentně nevíte co je to týrání.. a pro vaši informaci jako aktivista se chováte. A měřit zebru s kastrací, to udělá taky jen hlupák. Kastrovat můžeme kdykoliv u JAKÉHOKOLIV ZVÍŘETE. Zebru a její zbarvení, s tím nic neuděláme. (Když se snažíte srovnávat, tak alespoň myslete) a navíc z globálního hlediska jde s vámi zcela o polemické bazírování na platformě harmonického kompromisu. Takže tak..

20.11.2017 16:08
chondro

XXX.XXX.18.197

HappyPet napsal(a):
To samozřejmě chápu a jsem uvědomuji si to. Spletla jsem si to s něčím jiným: teď nemyslím fenka berberského (v překladu: Fennec Fox), myslím domestikovaného fenka (v překladu pouze: domestic. Fennec). Mezi fenkem berberským a domestik. fenkem je poměrně velký rozdíl jak jsem se dnes s americkou chovatelkou radila (popravdě chov, neznamená vytáhnout divokého fenka z přírody. Ale když už lidé chovají vlastní ochočené fenky, ne divochy, tak to není ohrožené zvíře) ohrožené zvíře je to v přírodě, ne v zajetí a v chovu.. a co jsem si tak hledala, fenek není nejohroženější zvíře.. je na stupni LC (málo dotčený-wikipedie). Rozdíl fenka berberského s domestik. fenkem:
Fenek berbeský: divočejší, zbarvením do žluta-zlata, hyperaktivnější a méně tolerantní
Něco mezi domestikovaným a berbeským: klidnější než berberský, častěji do žluta, ale i do běla, méně hyperaktivní než berberský
Domestik. fenek: klidnější a mírnější, často zbarvený do běla, tolerantnější
Vzhledově nejsou téměř vůbec rozdílní
Cituji: Domestik. fenek není oficiální, ale v Americe od zkušených chovatelů si koupíte domestikovaného.
Tady v Evropě se fenci prodávají ne tak úplně čistě domestikovaní. Samozřejmě jsou zde stopy klidnějšího fenka, ale ne příliš.. Přesto, že se zdá, že fenek co máme doma je domestikovaný, není tomu úplně pravda. Pouze v Americe (z 99%) koupíte fenka čistě domestikovaného. Bohužel je to tak.
(Obrázek 1+2. Čistě domestik. Fenek,3 obrázek divoký fenek alis fenek berbeský).

Motáte to...fenek narozený v zajatí je pořád fenek berberský.Proces domestikace není určitě již na takovém stupni že by bylo možné hovořit dnes o domácí formě nebo plemenu.

20.11.2017 17:20
HappyPet

XXX.XXX.36.133

chondro napsal(a):
Motáte to...fenek narozený v zajatí je pořád fenek berberský.Proces domestikace není určitě již na takovém stupni že by bylo možné hovořit dnes o domácí formě nebo plemenu.

Psala jsem, že to NENÍ oficiální, ale Američani jej považují (samozřejmě jako fenka ) jako kdyby to bylo něco jaký druh. Stejně jako z koně byla nejdřív paskrnka, pak se to měnilo, až je z toho kůň. To samé s fenkem..

20.11.2017 19:00
tymílie

XXX.XXX.251.190

HappyPet napsal(a):
Zdravím,
Měla bych takový divný dotaz:)
Má tu někdo zkušenosti s chovem Fenka berberského? Neznáte někoho kdo jej neprodává za 50k czk?:D o tuto lištičku mám zájem. A slyšela jsem, že je to skvělé hyperaktivní zvíře:) mám tady pár dotazů pro ty, co jej někdy chovali/chovají..
1. Je lepší samec, či samička?
2. Lze jej naučit na záchod? (Procházky mám ráda, ale je lepší když to na zvíře přijde, mít záchod po ruce:D)
3. Jaká je přibližná cena?
4. Nevadí kdyby byl s kočkou?
5. Prodávají se tady někde v Evropě? Nejlepší by bylo v ČR s SR.
Oficiálně jsme se s manželem shodli, takže by to bylo fajn:)


ps: Licenci na chov divochů mám.

Lepší je samec možná se podívejte na Bazoš.cz. Tam by mohla být i zadarmo.Ale na internetu jsou všude za moc peněz.Určitě ne za 50 kč.

20.11.2017 19:14
lucias

XXX.XXX.173.128

HappyPet napsal(a):
Psala jsem, že to NENÍ oficiální, ale Američani jej považují (samozřejmě jako fenka ) jako kdyby to bylo něco jaký druh. Stejně jako z koně byla nejdřív paskrnka, pak se to měnilo, až je z toho kůň. To samé s fenkem..

Když oni ti Amíci jsou tak trochu jiní...
Můj názor je, že pokud mě takovéhle zvíře zaujme natolik, že ho nutně potřebuju mít doma (naprosto to chápu ), snažím se mu vytvořit podmínky, aby se mohlo chovat co nejpřirozeněji. Když je spokojené, je úžasné sledovat jeho přirozené životní projevy, i když při tom řádí jak tornádo . A když si s ním dokázeme vytvořit opravdu dobrý vztah, začne nás brát jako členy smečky, což je naprosto úžasné.
Jestliže se ale jeho potřebám nemůžu nebo nechci přizpůsobit, zvíře si nepořizuju. Snahu o změnu jeho vlastností tak, aby vyhovovaly člověku, považuji za sobectví, k tomu jsme si vyšlechtili psy a kočky.

20.11.2017 20:15
chondro

XXX.XXX.18.197

HappyPet napsal(a):
Psala jsem, že to NENÍ oficiální, ale Američani jej považují (samozřejmě jako fenka ) jako kdyby to bylo něco jaký druh. Stejně jako z koně byla nejdřív paskrnka, pak se to měnilo, až je z toho kůň. To samé s fenkem..

No říkat něčemu neoficialně domestikovaný druh mi přijde komické a váš příměr s konmi je už vyloženě hloupý.Relevantní příměr s konmi by byl domestikovaný kůn domácí který jak možná víte opravdu existuje.
U psovitých šelem prošel domestifikačním vývojem samozřejmě vlk jakožto dnešní pes ale taky liška a pesec.Faremní linie těchto psovitých šelem se již dají považovat za domestifikované.To ale zahrnuje mnohaletá chov po X generací.
U fenka takový vývoj nemáme.Američani možná mají tendenci považovat třetí generaci v zajetí narozených zvířat za domestifikovanou ale jde o marketing nééé pravdu.
Např u servalů mají američani k jisté linii stejný názor ale ta je již chována v USA 50 let fenek NIKOLIV.

20.11.2017 21:36
HappyPet

XXX.XXX.36.133

lucias napsal(a):
Když oni ti Amíci jsou tak trochu jiní...
Můj názor je, že pokud mě takovéhle zvíře zaujme natolik, že ho nutně potřebuju mít doma (naprosto to chápu ), snažím se mu vytvořit podmínky, aby se mohlo chovat co nejpřirozeněji. Když je spokojené, je úžasné sledovat jeho přirozené životní projevy, i když při tom řádí jak tornádo . A když si s ním dokázeme vytvořit opravdu dobrý vztah, začne nás brát jako členy smečky, což je naprosto úžasné.
Jestliže se ale jeho potřebám nemůžu nebo nechci přizpůsobit, zvíře si nepořizuju. Snahu o změnu jeho vlastností tak, aby vyhovovaly člověku, považuji za sobectví, k tomu jsme si vyšlechtili psy a kočky.

To máte pravdu. Vždy jsem měla za to, že se k vám chovají jako k nadřízenému, ne jako k příteli.. děkuji

20.11.2017 21:37
HappyPet

XXX.XXX.36.133

tymílie napsal(a):
Lepší je samec možná se podívejte na Bazoš.cz. Tam by mohla být i zadarmo.Ale na internetu jsou všude za moc peněz.Určitě ne za 50 kč.

Nejspíš, nevíte co je to zkratka 50k že? 50k=50,000,1k=1000

20.11.2017 21:39
HappyPet

XXX.XXX.36.133

Stále mi ale do hlavy neleze, proč je to na stupni LC. Když je ohrožený:/.

20.11.2017 21:47
lucias

XXX.XXX.173.128

Je zařazen do Cites II.

20.11.2017 23:57
rys.leo

XXX.XXX.158.238

Obecně: Občas je mi nabízená šelma i opice a to kastráti. Klasicky za půlku ceny- pak si i ti lidi uvědomí, že to zvíře nemá takhle žadnou hodnotu.
Ano většinou jde jen o to, že pitomci někde slyšej, že tygr pak bude mazlík a lev nebude uřvanej a opice nebude agresivní... Vykastrovat tyto lidi, kteří je nachali vybrat. K čemu pak takové zvíře? Uplně k hov_u!
Mě umřela samice rysa po porodu a teď mi borec nabízel před týdnem kastrovanou za půlku běžné ceny. Nakopal bych mu kou_e! Kdyby tenkrát nebil deb_l a nekupoval si jí do bytu, tak jsem dneska mohl mít partnerku pro svýho kocoura a třeba za rok koťata.

21.11.2017 14:06
HappyPet

XXX.XXX.36.133

Omyl, už nám no prodali:) Pojedeme do Ameriky Kč mám paní prodá fenky.
Kastrovali se lidé ve středověku. Tak se laskavě hoďte do novověku..a co já vím, existují vložky a pro zvířata vložky nejsou.. s kastrací mám zkušenosti a to velmi dobré.70% NORMÁLNÍCH LIDÍ kteří tu moc nejsou, tak vědí, že ten co si nenechá kastrovat zvíře, ho chce jen na mláďata, nebo nemá prachy. A ano.. normální veterinář vám zvíře vykastruje. A to zvíře má hodnotu vždy.. jediný kdo zvířata nechce kastrovat jsou.. aha, vlastně množírny. Přesně ta zpráva co jste napsal tak se zdá, že jste nejspis obyčejný množitel.. můžete si ego vybíjet někde jinde ano?:) Připadáte mi jako takový ten primitiv. Vykastrovali jsme si kocourka. Nejenom že neznačkuje, ale je mnohem víc přítulnější. Takže kastrace má vliv.. a všechny zvířata co jsme měli jsme měli vykastrované.. a víte co? Všechny jsou přítulnější než normálněji.

21.11.2017 14:08
HappyPet

XXX.XXX.36.133

rys.leo napsal(a):
Obecně: Občas je mi nabízená šelma i opice a to kastráti. Klasicky za půlku ceny- pak si i ti lidi uvědomí, že to zvíře nemá takhle žadnou hodnotu.
Ano většinou jde jen o to, že pitomci někde slyšej, že tygr pak bude mazlík a lev nebude uřvanej a opice nebude agresivní... Vykastrovat tyto lidi, kteří je nachali vybrat. K čemu pak takové zvíře? Uplně k hov_u!
Mě umřela samice rysa po porodu a teď mi borec nabízel před týdnem kastrovanou za půlku běžné ceny. Nakopal bych mu kou_e! Kdyby tenkrát nebil deb_l a nekupoval si jí do bytu, tak jsem dneska mohl mít partnerku pro svýho kocoura a třeba za rok koťata.

Takže vás prosím, aby jste odešel z této diskuze, protože jak říkáte vaše IQ není ani na úrovni houpacího koně.. nehodlám se s vámi hádat a natož, aby jste mě dirigoval co a jak mám SE SVÝM ZVÍŘETEM DĚLAT..

21.11.2017 17:02
rys.leo

XXX.XXX.158.238

Já jsem psal, že tady má aspon každý IQ min. houpcího koně, což neznamená, že nedosahuje tohoto IQ ale to je na Vás asi složité, že?
A jestli jste neslyšela o hárajících plenkách, tak jedinej, kdo žije ve středověku jste Vy dámo!
Ale kastrace se nedělá za učelem mazlivějších zvířat! Ani aby byla zvířata klidná. To by jste ji mohla nahradit amputací. Kočka bez nohou je taky klidná a při mazlení nikam neutíká, to je uplně to samé! Jestli se chcete mazlit, najděte si chlapa a ne divoký zvíře!

A jestli lidi kteří nemají vykastrované zvíře jsou podle Vás jen Ti co nemají prachy, tak jste uplně tupá! Na to neni co jinýho napsat!

Myslíte si, že zvíře má hodnotu pořád stejnou? Jste na omylu a je tím ukazjete jak nejste znalá věci. Už víše někdo psal, že levná zvířata a že se jedná o kastráty... čtete to vůbec?

A mě množitelem může nazvat jenom imbecil, fakt

Dělějte si se svým zvířetem co chcete- hlavně to všude ventilujte at jste všude za kreténa

21.11.2017 17:04
rys.leo

XXX.XXX.158.238

Jo a jestli si myslíte, že dnes se lidé nekastrují tak opět, jedinej kdo zaspal jste vy!

21.11.2017 17:05
emill

XXX.XXX.1.250

Pro Happypet.
Připadáte mi, buď jako provokatér, nebo jako malé rozmazané dítě. Teď jsme se rozhodli a přes to nejede vlak. Chovatel se pozná podle toho, že pro svého svěřence udělá maximum a přizpůsobí se mu. V opačném případě, je to sobeckost majitele daného zvířete. Myslím, že jste tu chtěla číst jen samé klady zvířete a doporučení ať si ho koupíte. Když kupuji jakékoliv zvíře, snažím se oněm dozvědět, co nejvíce, navštívit chovatele, kteří daný druh chovají, udělat ubykaci (výběh, terárium, akvárium, voliéry a podobně). To, že Vám paní v Americe začne pritakávat a vychvalovat dané zvíře, tak to nemusí být vždy pravda, co napíše.
Psala jste, že máte ráda procházky. Ale bude mít rád procházky i fenek? Navíc v našem podnebí z cca 70% roku nepřipadá v úvahu, že by fenek mohl být venku.
Moje doporučení. Navštivte chovatele, který je chová, tam i ucítíte případný pach zvířete, pokud někoho neseženete, zkuste vyhledat ZOO, kde fenky chovají a zkusit se vyptat ošetřovatele. Když i přes to všechno budete po fenkovi toužit a budete vědět, že mu budete moct dopřát vše potřebné pro jeho potřeby, tak začnete budovat pro něj prostory.

21.11.2017 17:08
rys.leo

XXX.XXX.158.238

PROSÍM všechny, kdo má doma vykastrovanou šelmu nebo exota, pro důvody, které tady HappyPet vyjmenovala, at sem napíší.
Chtěl bych vědět jestli jsem deb_l já nebo HappyPet
Děkuji předem, Marek

21.11.2017 18:07
N.I.C

XXX.XXX.36.133

rys.leo napsal(a):
PROSÍM všechny, kdo má doma vykastrovanou šelmu nebo exota, pro důvody, které tady HappyPet vyjmenovala, at sem napíší.
Chtěl bych vědět jestli jsem deb_l já nebo HappyPet
Děkuji předem, Marek

Já mám doma: ježky, kocoura, klokana, malé tygřátko a pár obyč. lvů.. samici Kiaru a Nalu(:D- za jména mě neodsuzujte, v dětství se mi líbil film Lví král..). Já je musela nechat kastrovat: kocora Maxíka, teda hrozně smrděl a choval se jak divoch a tak nám veterinářka poradila, že kastrace pomůže a pomohla:D teď se chová hrozně mile jak tady slečna HappyPet říkala - -. Pak jsem musela nechat kastrovat samice lvů.. neměli se v lásce.. což jsem nechápala, jelikož to byly sestry:/ Samice žádnou hodnotu bez kastrace téměř neměli. Chovatelka říkala, že samice se nehodí na mláďata, nějak kvůli krvi, nebo co to bylo. Takže jsem je nechala kastrovat a pak, už se k sobě chovali normálně. Tygřici Lee kastrovat asi nechci. Konec konců s lvicemi vychází dobře a samce nechci tak je toho na mě dost:).

21.11.2017 20:12
rys.leo

XXX.XXX.158.238

N.I.C děkuji za Váš příspěvek.
Jak píšete, kocour tedy především, že smrděl- to by se dalo považovat za zdravotní důvody, že?!
A lvice byli kastrovány z hlediska a otázky jejich přežití ve společném žití.
Takže vše bylo dá se řící nutné ale nic nebylo pro Vaši pohodlnost

K té hodnotě- já to myslel tak a tak to i je, že kastrované zvíře, zejména šelmy a exoti upadají na fin. hodnotě a to nemluvě o té zviřecí. Je to naše a jejich jediné poslání, množit se!
Kastrovaný lev má hodnotu už jen výstavní nikoli reproduktivní. Tot' z mé zkušenosti, kde mi byli opakovaně zdarma nabízeni kastráti.

Já myslel, že tygřici Lee nebudete kastrovat, protože na to nemáte prachy, jak psala výše HappyPet

21.11.2017 22:31
N.I.C

XXX.XXX.36.133

rys.leo napsal(a):
N.I.C děkuji za Váš příspěvek.
Jak píšete, kocour tedy především, že smrděl- to by se dalo považovat za zdravotní důvody, že?!
A lvice byli kastrovány z hlediska a otázky jejich přežití ve společném žití.
Takže vše bylo dá se řící nutné ale nic nebylo pro Vaši pohodlnost

K té hodnotě- já to myslel tak a tak to i je, že kastrované zvíře, zejména šelmy a exoti upadají na fin. hodnotě a to nemluvě o té zviřecí. Je to naše a jejich jediné poslání, množit se!
Kastrovaný lev má hodnotu už jen výstavní nikoli reproduktivní. Tot' z mé zkušenosti, kde mi byli opakovaně zdarma nabízeni kastráti.

Já myslel, že tygřici Lee nebudete kastrovat, protože na to nemáte prachy, jak psala výše HappyPet

Lee se mi nechce kastrovat. A když už nemám prachy tak si nepořizuji šelmy, že HappyFeet? Ale máte pravdu.. je šance množit se? Tak ať se množí. Alespoň tady vždycky budeme mít zvířata:) Nevím, proč HappyFeet chce kastrovat tak krásné zvíře. Nevím zda bydlí v domě, nebo v bytě, každopádně fenek má nějaké podmínky. Pokud se HappyFeet podíváte na YouTube, všimněte si, že někteří lidé mají místnost, kde je písek a vhodné podmínky.. to zvíře ZABIJETE! Já vás osobně prosím.. to zvíře nekupujte! HappyFeet jste přesný příklad těch, co se Snaží se ušetřít.. což chápu, v dnešní době jsou peníze, jako sůl. Důležité.. ale za to to nestojí. Přiznávám že 50k je docela hodně. Ale nepochopím toho, co si pořídí zvíře, neví jak se o něj starat, nemá podmínky a ještě zvířeti chce nepřirozeně nehumálně kastrovat.. jak říká rys.leo. Tato ifauna není pro tyrany. Ale pro chovatele. Takže jediný kdo tady odejde tak budete prosím vy HappyFeet.. je rys.leo.
Souhlasím s vámi rys.leo.

21.11.2017 22:43
nuty

XXX.XXX.11.77

Mrzačit takový zvíře kvůli "petkařskýmu" rozmaru je fakt na prasárna.

21.11.2017 22:49
N.I.C

XXX.XXX.36.133

HappyFeet prosím nedopadnete jako naše sousedka Votočková. Pořídila si poníka ó kterého nevěděla jak se starat.. dopadlo to tak, že si ho odvedla slečna. Máme i jednoho rysa. Jmenuje se zatím Siela.( Popř. Dejte mi prosím nějaký typy na jméno:D) viz.foto.

21.11.2017 23:06
N.I.C

XXX.XXX.36.133

N.I.C napsal(a):
HappyFeet prosím nedopadnete jako naše sousedka Votočková. Pořídila si poníka ó kterého nevěděla jak se starat.. dopadlo to tak, že si ho odvedla slečna. Máme i jednoho rysa. Jmenuje se zatím Siela.( Popř. Dejte mi prosím nějaký typy na jméno:D) viz.foto.

Nedorekla jsem to.. máme rysa o kterého se jedna paní z minizoo nechtěla starat.. měla na to lidi. Jenže když nikdo ze zaměstnanců nebyl, musela se o to postarat sama. O polovinu se neuměla starat. Nakonec jí zaměstnanci opustily a na zoo zůstala sama. Zvířata rozprodala krom rysa, kterého jsme se ujaly. Pokud vás zvíře přestane bavit, nebudete mít čas co s tím? Kam ho dáte? Prodáte ho? protože to nemáte domyšlené... Nebo mi to prosím řekněte. Vím, že mi do toho nic není, ale zákonům proti týrání zvířat ano..

22.11.2017 20:06
tymílie

XXX.XXX.251.190

HappyPet napsal(a):
Nejspíš, nevíte co je to zkratka 50k že? 50k=50,000,1k=1000

Promin´te.

22.11.2017 20:08
tymílie

XXX.XXX.251.190

Přesně.

24.11.2017 23:30
rys.leo

XXX.XXX.158.238

NEZAPOMEN: Již nastal čas, mé neučásti na forech ifauny.

Zustanou tu ti anymoušové - atteman, chondro - att si založil vlákno to samé jako já, to samé provedl neanonym ten ružička.

Ted tu je odborníku na chov šelem dostatek a "věřím", že se rozjede diskuze o chovu šelem.

BEZ MÉ UČASTI.

Sice možnost je prakticky navštívit toho s tím lvem a hlazením - začátečníka - ružičku, jinak anonymy nelze kontaktovat fyzicky.

Pokud se se mnou někdo spojí, kontakt je v profilu selmicka a to pouze po 20 hod, muže mi položit otázky, které by ho zajímali.

Návštěva je samozřejmostí.

Přeji všem pevné zdraví a hodně radosti z chovu

RN.

25.11.2017 20:11
selmicka

XXX.XXX.248.220

Pro skutečné zájemce.Skutečný chov fenku. Ne urážky, jak je tu zvykem.

25.11.2017 21:41
lucias

XXX.XXX.173.128

selmicka napsal(a):
Pro skutečné zájemce.Skutečný chov fenku. Ne urážky, jak je tu zvykem.

Těm to spolu sluší, jsou nádherní! No, taky se budeme muset poohlédnout po nějakém kamarádovi, ať naše holčička není sama.

7.12.2017 19:47
tymílie

XXX.XXX.251.190

tymílie napsal(a):
Promin´te.

N.

29.4.2018 09:43
Abbyn

XXX.XXX.168.31

Achjo, proč nenecháte divoká zvířata divokými zvířaty a chtěli byste je zavírat mezi čtyři stěny? Chápu fenka po zranění, který už by nebyl schopný žít volně.. ale zeptejte se v klidu sami sebe, jestli vám přijde v pořádku zavřít takhle hyperaktivní divoké zvíře do obýváku.
Bohužel se za "normální" považuje to, co je běžné ve společnosti.. ale to bylo před nějakou dobou i otroctví, že..
- nečekám odpovědi a ani je číst nebudu, o tomhle nevidím důvod diskutovat.. jen si myslím že by se to mělo nalepit každému domu na lednici, aby se probudil.. jsme lidi, ne bohové, a všechno okolo nebude měnit svoji přirozenost na naše lousknutí prstů, a proto jestli máte tyto impozantní zvířata rádi, tak je, prosím, netýrejte jejich vězněním v domech, nepodporujte jejich chov a nechte je šťastně si žít v Africe, kam patří.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.4.2018 12:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Abbyn napsal(a):
Achjo, proč nenecháte divoká zvířata divokými zvířaty a chtěli byste je zavírat mezi čtyři stěny? Chápu fenka po zranění, který už by nebyl schopný žít volně.. ale zeptejte se v klidu sami sebe, jestli vám přijde v pořádku zavřít takhle hyperaktivní divoké zvíře do obýváku.
Bohužel se za "normální" považuje to, co je běžné ve společnosti.. ale to bylo před nějakou dobou i otroctví, že..
- nečekám odpovědi a ani je číst nebudu, o tomhle nevidím důvod diskutovat.. jen si myslím že by se to mělo nalepit každému domu na lednici, aby se probudil.. jsme lidi, ne bohové, a všechno okolo nebude měnit svoji přirozenost na naše lousknutí prstů, a proto jestli máte tyto impozantní zvířata rádi, tak je, prosím, netýrejte jejich vězněním v domech, nepodporujte jejich chov a nechte je šťastně si žít v Africe, kam patří.

25.5.2018 14:28
myska22

XXX.XXX.27.138

Zdravím,
zde je názor globálnějších rozměrů z hlediska ochrany přírody, který vysvětluje Vaše dohady. Problém je už v tom, že v Americe dělají takové, hybridy, pro peníze pravděpodobně. Neznám přesný systém, jak to s tímto chovem je. Ale už domestikace koček udělala velké problémy a zásah do ekosystémů mnoho zvířat a tím pádem i biotopů. Kastrovat kočky je tedy více než žádoucí ve všech případech. Divoká zvířata se podílejí na potravních řetězcích a dalších systémech, které dokáží ovlivnit život lidí na Zemi. Pokud ovšem existují jedinci, kteří se odmalička setkávají s lidmi, jsou závislí na potravě od nich. Ve volné přírodě by nedokázaly přežít, či plodit potomstvo s instinkty a naučit je lovit ve smečkách a podobně. Pokud tedy v Americe jsou tyto, zdomácnělé, druhy, už budou ochuzené min. o strach ze člověka a narušená jejich přirozenost. V tomto případě kastrace nevadí, protože tyto potomky by se dali stejně pouze dál prodávat. A pokud jim nový majitel zajistí podmínky, aby byly zdraví a šťastní, je to nejdůležitější. Ovšem nechápu, jak je to vůbec možné, mělo by se to zakázat, protože brzy někdo takto bude degenerovat geny a přirozenost lvů, jen aby pak měl cool mazlíčka...A kdo si pořizuje tímto postupem zdegenerované mazlíčky tuto lidskou odpornost podporuje. Někdy jsou zvířata i uměle pěstována u lidí, aby se zachovala alespoň část jejich genů a nevymřeli úplně, což je správné ale logicky kastrace tomuto zamezuje. Nemluvě o baby prasátkách, či pejsků se zmáčknutými čumáky...Narušení genetikou přirozenost života...Proto je dobré se zamyslet, proč zvíře chceme...A pokud jde o procházky a mazlení jsou k tomu určitě lepší druhy smajlík Pokud chceme pomoct zachovat jistý druh, tak mu vytvořit kvalitní podmínky (a smečka nejsou 2 jedinci) a nejlépe i možnost reprodukce a mít zároveň zajištěný odběr ať už různé zoo nebo jiné. A to nemluvě o tom, jak dlouho žije, že i tak Vás kousne kdykoliv a není vycvičitelný, takže po okoukání jeho roztomilosti, skončí zavřený v kleci/výběhu či hůř a, omylem, uteče a časem bude nahrazen milejším pejsek či kočkou.

eeerrrr

27.8.2019 14:02
eeerrrr

XXX.XXX.244.99

Tak ty seš dobrej de.bil

Maruskahorna

2.2.2021 18:41
Maruskahorna

XXX.XXX.164.181

HappyPet napsal(a):
Zdravím,
Měla bych takový divný dotaz:)
Má tu někdo zkušenosti s chovem Fenka berberského? Neznáte někoho kdo jej neprodává za 50k czk?:D o tuto lištičku mám zájem. A slyšela jsem, že je to skvělé hyperaktivní zvíře:) mám tady pár dotazů pro ty, co jej někdy chovali/chovají..
1. Je lepší samec, či samička?
2. Lze jej naučit na záchod? (Procházky mám ráda, ale je lepší když to na zvíře přijde, mít záchod po ruce:D)
3. Jaká je přibližná cena?
4. Nevadí kdyby byl s kočkou?
5. Prodávají se tady někde v Evropě? Nejlepší by bylo v ČR s SR.
Oficiálně jsme se s manželem shodli, takže by to bylo fajn:)


ps: Licenci na chov divochů mám.

Dobrý večer. Píšete, že jste zaplatila fenka v Americe. Rádi by jsme s manželem si tam zajeli jako vy. Prosím o adresu do Ameriky. Čím ho krmite? Vykastrovala jste ho? Neznackuje? Napište co a jak. Fotky by byly boží.

PetAnimal

3.2.2021 11:10
PetAnimal

XXX.XXX.163.103

My jsme byli pro holku fenka v Polsku. 3000. Eur bez dopravy . 1200 km jsme ujeli. Ale stalo to za to. Happy Pet nějak neví co píše. 1. Cituji:... Kdo je neprodává za 50k?n:D. Pak placa o amicich :domestikovanyho, žlutých fenkach. Jako prý domestikovani jsou. Emeri kani to říkají. Pak píše. Cituji: Omyl, už nám no prodali:) Pojedeme do Ameriky. závěrem dodám. Hlavně, že má licenci na chov divochu.A to je co?? Ta licence na divochy? Dobre ji utrel rys. Leo. Někdo si tady z někoho dělá p. Del. Že, HappyPet. Pokud se mýlím. Dáš fotky fenka, co jsi dovezla z ty Ameriky.

Jakobzach

4.2.2021 09:45
Jakobzach

XXX.XXX.228.254

PetAnimal napsal(a):
My jsme byli pro holku fenka v Polsku. 3000. Eur bez dopravy . 1200 km jsme ujeli. Ale stalo to za to. Happy Pet nějak neví co píše. 1. Cituji:... Kdo je neprodává za 50k?n:D. Pak placa o amicich :domestikovanyho, žlutých fenkach. Jako prý domestikovani jsou. Emeri kani to říkají. Pak píše. Cituji: Omyl, už nám no prodali:) Pojedeme do Ameriky. závěrem dodám. Hlavně, že má licenci na chov divochu.A to je co?? Ta licence na divochy? Dobre ji utrel rys. Leo. Někdo si tady z někoho dělá p. Del. Že, HappyPet. Pokud se mýlím. Dáš fotky fenka, co jsi dovezla z ty Ameriky.

Ahoj. Můžete napsat něco o fenkach? Je to 3 roky, co jste sama zde poptavala lnfo.Nakonec jste ho dovezla z Ameriky. Jak jste psala. A dokonce toho.domestikovaneho.rady máte od chovatelky domestikovanych fenku, jak jste se zmínila. Mám velký zájem o fenka. V ČR a SR jsem fenky nenašel. Věřím, když jste pobirala rady zde na ifaune, že mi ochotně poradite. Děkuji za odpověď.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.2.2021 09:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jakobzach napsal(a):
Ahoj. Můžete napsat něco o fenkach? Je to 3 roky, co jste sama zde poptavala lnfo.Nakonec jste ho dovezla z Ameriky. Jak jste psala. A dokonce toho.domestikovaneho.rady máte od chovatelky domestikovanych fenku, jak jste se zmínila. Mám velký zájem o fenka. V ČR a SR jsem fenky nenašel. Věřím, když jste pobirala rady zde na ifaune, že mi ochotně poradite. Děkuji za odpověď.

Baví tě odpovídat si sám sobě??

PodvodnikPet

5.2.2021 09:49
PodvodnikPet

XXX.XXX.129.145

Myslím si, že je HappyPet jasný provokatér. 14.11.17 píše, 50k je opravdu hodně. A vymysli si název psoliska. Hurá. 21.11. Už psolisku zaplatila a jede si asi na kole pro ni do Ameriky. A zaplatila 2 X tolik s cestou. Už to drahé není. Neví, co píše

Jakobzoopet

24.2.2021 10:15
Jakobzoopet

XXX.XXX.181.162

HappyPet. Už jste dovezla si toho fenka z Ameriky, jak píšete.? Jak vše probíhalo by asi ne jen mě zajímalo. Jak si zvykl? Co jí. Není mu smutno? Když je sám. Jak se jmenuje? Když jste ho vykastrovala neočura rohy? Chodí na vodítku? A tak něco i víc písněte. Děkuji.

Jakobzoopet

24.2.2021 10:48
Jakobzoopet

XXX.XXX.181.162

Jo. Až teď mám přečteno celý vlákno. HappyPet a N. I. C. stejné IP. 36.133. Happy vystupuje jako neznalec. Jako N. I. C. Je jako za odborníka chovatele. tygra smečky lvů a jiné. Nějak mám jasno. Někdo tu napsal. Happy je podvodník pokud to tak není. Odpoví. Záhada dvou tváří nic a happy. jako pat a mat?

24.2.2021 13:34
selmicka

XXX.XXX.248.243

Dobrý den.

Vstup můj pouze informativní.



Případní zájemci o fenka mohou zavolat denně po 20,00 hod. Umístění do odpovídajících podmínek a schválených KVS.


Omlouvám se, zde neodpovídám. Kontakt : v profilu selmicka .

S pozdravem

RN

26.11.2021 18:57
selmicka

XXX.XXX.248.224

Dobrý večer.

Vzhledem k zvýšenému zájmu o pořízení Fenka berberského, kterým mne častují telefonicky zájemci, jsem se rozhodl zde uvést informace z praxe mého chovu. Na základě těchto sdělení zájemci mohou posoudit, zda mají podmínky pro chov těchto šelmiček.


1. Můj názor je. Ubikace odpovídající chovu fenku. Já mám 10 m2 cca. ( Pozn. Nepravidelný půdorys - schváleno KVS - v bytě v pokoji ) Teplota 24 st C . Radiátor. Tepelný zdroj ,pod ním 35 St. C. Vlhkost. 45 -50%. Zařízení viz. foto.

2. Krmení : Hmyz. Šváby, mouční červy, sarančata, cvrčci. Jednodenní kuřátka zmražená, dětské piškoty, hroznové víno. Sporadicky kočičí granule, mrkev. Zmíním se, že jsem vyzkoušel veškerá krmení od zeleniny po ovoce ,granule pro psy, kočky, opice, hmyzožravce. Nezájem.

3. Chov volně v bytě? Za sebe nevím. Podotknu. Za 5 let jsou divoši a je trpělivostí, když vlezu do výběhu, než se uklidní. Veškerá zvířata ,co jsem v průběhu 60 ti let měl v chovu, neměli problém s ochočením. Zdůrazním. Fenky jsem pořídil roční a neochočené. Dodám. Pokud se podíváte na videa s Fenky napříč světem je to na Vás. Zmíním se. Jsou to pouštní zvířátka, kálení všude. Ne na jedno místo. Jejich trus je velmi malý a snad ani nezapáchá. Pokud mohu posoudit s jinými zvířátky za 60 let svého chovu.

4. Pořízení. V ČR snad odchovy v soukromí nejsou. ZOO pod koordinátorem . Do soukromí asi neprodají. Možnost získání je ze zahraničí ze soukromých chovů. Cena je poměrně vysoká.

5. Závěrem. Za mne. Fantastická zvířátka. Velmi akční a často v pohybu ve dne i v noci.


Pokud by i někoho zaujalo, že si fenka pořídí, dovolím si poradit. Navštivte ZOO, které mají chov fenků ,na netu vyhledejte veškeré informace o chovu ,pokuste se oslovit soukromé chovatelé. Pak bude Vaše rozhodnutí snazší.

Pěkný večer.
RN

28.11.2021 19:37
selmicka

XXX.XXX.248.224

Dobrý večer.

Informace iDNES z 29.10.2021 . ZOO Dvůr Králové odchovává mladé fenky od páru po druhé dekádě. O náročnosti chovu svědčí skutečnost, že ze 62 ZOO , které fenky chovají ,se za poslední rok podařil odchov pouze 6 . ZOO a Dvorská ZOO je jedna z nich.

Pěkný večer.

RN

28.11.2021 21:37
juhaj

XXX.XXX.164.121

selmicka napsal(a):
Dobrý večer.

Informace iDNES z 29.10.2021 . ZOO Dvůr Králové odchovává mladé fenky od páru po druhé dekádě. O náročnosti chovu svědčí skutečnost, že ze 62 ZOO , které fenky chovají ,se za poslední rok podařil odchov pouze 6 . ZOO a Dvorská ZOO je jedna z nich.

Pěkný večer.

RN

Jenže ti lidé Vám stejně neuvěří. Vypadá to jako pes, je to dokonce šelma psovitá, tak se to musí chovat jako pes, je to roztomilý a oni to chtějí. Viz dotazy doleji. Setkala jsem se s tím v chovu zvířat mnohokrát ( a to nemám náročné divoké zvířata, ale člověk kouká i u běžných druhů, co si zájemci vysnili).

28.11.2021 23:11
selmicka

XXX.XXX.248.224

juhaj napsal(a):
Jenže ti lidé Vám stejně neuvěří. Vypadá to jako pes, je to dokonce šelma psovitá, tak se to musí chovat jako pes, je to roztomilý a oni to chtějí. Viz dotazy doleji. Setkala jsem se s tím v chovu zvířat mnohokrát ( a to nemám náročné divoké zvířata, ale člověk kouká i u běžných druhů, co si zájemci vysnili).

Máte kousek pravdy, co se týče fenku. Větší kus pravdy máte, co se týče jiných exot. zvířat. Co se fenku týče, odchovy u chovatelů ČR nejsou ( jsme asi 3 ) . To znamená, že jej získat je velice obtížné. Jediná možnost je dovoz ze zahraničí. Bud sám nebo obchodník. Cena je velmi vysoká, což je i trochu zárukou, že si jej pořídí člověk, který bude již vědět o co se jedná. Nelze však vyloučit i bohaté jedince, co by z rozmaru pořídili si cokoliv. Ale to je už život.
Lidé juknou na video a vidí roztomilou malou lišku. Pozor! Tento tvor je hyperaktivní torpédo. Neumím si dost dobře představit chov volně v bytě, jak se můžeme i dočíst na netu . Svoji aktivitou by rozházel celý prostor ve kterém by se volně pohyboval ,jak je psáno ,že lze jej mít volně v domě, bytě jako psa, kočku. Ano, pokud bude mít vlastní pokoj nebo přepažený pokoj, jako mají u mne. Ochočení je dost problém, pokud jsou odchovaní rodiči. U mne se neochočili za 4 roky. Jsou stále kaskadéři.
Sehnat na flašce a ochočit. Asi ano. Možnost je z USA. K již velmi vysoké ceně z dovozu neochočeného kusu se musí přičíst cena za dovoz z USA do ČR. A ta není také malá. Takže jako mazlíka , který zastane psa nebo kočku ,v ČR pro průměrného občana je fenek nedostupný. Dostupný je fenek neochočený, divoký, import např. z EU.I to je záležitost na delší běh. Jej získat. Mně to trvalo bezmála rok a něco. Záměr můj nebyl mazlík, ale mít krásná zvířata, která se mi líbila od dětství. A to jsem si splnil .Věděl jsem již při pořizování, že odchov je problém. Viz. počet ZOO a odchovů.
Snad jsem napsal vše jasně a srozumitelně. Článek jsem umístil z důvodů, četných zájemců, kteří nemají ánung o fenkovi. Stačilo jim vidět pár rozkošných videí - mají jasno a nějak i pozapomněli si něco na netu přečíst o chovu. Pomíjím radu , návštěvu chovu fenku v ZOO a u chovatelů. Až by toto učinili ,bylo by jim jasno úplně,
Takže. Až příště zavolají noví "zájemci" , dostanou odkaz na zdejší příspěvky. Zavolají mi pouze ,když si vše ujasnili a jejich touha mít fenka bude taková, jako moje. Tu jsem si splnil sám. Bez rad. Takovým lidičkám rád pomůžu.

Mějte se všichni fajn a pěkný zbytek večera.
Přeje RN

20.12.2021 21:08
selmicka

XXX.XXX.248.231

Dobrý večer.

Domníval jsem se, že předchozí můj příspěvek jasně hovořil o informacích k získání fenka a jeho chovu v základech s tím, že pro zájemce, který to myslí vážně ,na základě všech získaných informací napříč možných médií, která je poskytnou a on to učinil , se se mnou může spojit a jsem vstřícný mu být nápomocen, pokud mne požádá.

Avšak to dopadlo tak, že mi někteří lidičky z ČR ,SR i blízkých státu písnou meil s tím, že si s nimi budu neustále psát. Musím konstatovat, že tento způsob informatiky neakceptuji.

Opět se zmíním. Pokud má zájemce již jasno a je rozhodnut si fenka pořídit, zavolá, nejlépe po 20 hod , domluvíme si návštěvu, uvidí vše v praxi a má jasnou zpětnou vazbu na jeho základní dotazy.

Viděti je mnohonásobně více než zdejší diskuse.

Ti co tak učinili a navštívili můj chov je na nich, jak se rozhodnou.

Dodám.

Pokud mi bude opět někdo pouze psát, odkáží jej zpět na zdejší vlákno diskuse.

Popřejí pěkný večer.

S pozdravem RN

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2021 21:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Musíte konstatovat? Nevím, jestli ty vaše sebeoslavné a nekonečné příspěvky vůbec někdo čte..

21.10.2022 09:53
roman svoboda

XXX.XXX.26.162

Dobrý den chci se zeptat jestli někdo nevíte kde koupit fenka.

Předem děkuji za odpověď

Přidejte reakci

Přidat smajlík