Cyphonisthes vallatus septentroinalis kokony

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
30.12.2016 09:00
radek pb

XXX.XXX.139.233

Dobrý den,
Včera jsem se díval do krabičky s kokony cyphonisthesů, žàdný nebyl venku, vzal jsem jeden kokon, a pokusil jsem se ho rozloupnout.
Byl tak tvrdý, že jsem si málem zlomil nehet(jsou to moje první kokony, takže nevím, jak by měli být tvrdé), vzal jsem si tedy nožík, a pomalu jsem ho rozloupnul nožíkem.
Byl tam krásný samec, krovky měl ztvrdlé, žádná deformace, no prostě nic.
A potom jsem rozloupnul nejstarší kokon, opět samec, opět v pořádku.
Ale jelikož jsem začátečník, zdá se mi že je kokon moc tvrdý, na to, aby ho brouk prorazil, vždyť i já jsem ho musel otvírat nožíkem, jinak by to prostě nešlo.

Poraďte prosím, jestli mám kokony rosit(nikdy jsem je nerosil), nebo je rozloupnout, nebo prostě čekat?
Moc díky.

30.12.2016 09:28
radek pb

XXX.XXX.139.233

Jo, ještě chci zdůraznit, že když jsem před dnem načal kokon jednoho samce, dnes jsem se podíval a samec byl vylezlí.
Takže nevím, jestli se brouci z kokonů třeba nemůžou dostat?
Díky.

30.12.2016 21:06
tomvoj

XXX.XXX.164.133

Tento druh jsem nechoval, ale co vím, tak se právě vyznačuje tím, že kukla potřebuje fázi sucha, a to v délce 5 - 6 měsíců, pak teprve postupné zvyšování vlhkosti.
Předpokládám, že to tak je i v přírodě, že je období, kdy kokon postupně totálně vyschne a stane se tak velmi pevným, brouk se vyvine třeba po nějaké pauze a pak čeká na změnu počasí, kdy po navlhčení brouk stěnu kokonu už prorazí.
Podobně třeba cheirolasie čekají v kokonech a občas se jim musí pomoct.
U těchto druhů je tedy potřeba si poznačit datum zakuklení, po odpovídající době pak raději špičkou nože udělat malý kontrolní otvor a pokud je tam hotový brouk, tak mu udělat trochu větší otvor aby mohl snadno vylézt ven, ten kokon třeba dát na trochu vlhčí substrát.

30.12.2016 21:09
tomvoj

XXX.XXX.164.133