Dobrý den,
Včera jsem se díval do krabičky s kokony cyphonisthesů, žàdný nebyl venku, vzal jsem jeden kokon, a pokusil jsem se ho rozloupnout.
Byl tak tvrdý, že jsem si málem zlomil nehet(jsou to moje první kokony, takže nevím, jak by měli být tvrdé), vzal jsem si tedy nožík, a pomalu jsem ho rozloupnul nožíkem.
Byl tam krásný samec, krovky měl ztvrdlé, žádná deformace, no prostě nic.
A potom jsem rozloupnul nejstarší kokon, opět samec, opět v pořádku.
Ale jelikož jsem začátečník, zdá se mi že je kokon moc tvrdý, na to, aby ho brouk prorazil, vždyť i já jsem ho musel otvírat nožíkem, jinak by to prostě nešlo.
Poraďte prosím, jestli mám kokony rosit(nikdy jsem je nerosil), nebo je rozloupnout, nebo prostě čekat?
Moc díky.
Tento druh jsem nechoval, ale co vím, tak se právě vyznačuje tím, že kukla potřebuje fázi sucha, a to v délce 5 - 6 měsíců, pak teprve postupné zvyšování vlhkosti.
Předpokládám, že to tak je i v přírodě, že je období, kdy kokon postupně totálně vyschne a stane se tak velmi pevným, brouk se vyvine třeba po nějaké pauze a pak čeká na změnu počasí, kdy po navlhčení brouk stěnu kokonu už prorazí.
Podobně třeba cheirolasie čekají v kokonech a občas se jim musí pomoct.
U těchto druhů je tedy potřeba si poznačit datum zakuklení, po odpovídající době pak raději špičkou nože udělat malý kontrolní otvor a pokud je tam hotový brouk, tak mu udělat trochu větší otvor aby mohl snadno vylézt ven, ten kokon třeba dát na trochu vlhčí substrát.
radek pb
napsal(a):
Zdravím,
Ještě včera jsem skusil zvlhčit substrát, navlhčit stěny atd.
No a výsledek?
Dnes ráno se podívám do krabice a tři kokony skrz na skrz proražené.
A co to tedy znamená, že z toho vylezli brouci? Ty kokony nemá cenu vlhčit pokud nevíte v jakém stavu je vyvíjející se brouk.
Když necháte kokony pohromadě, tak je mohou líhnoucí se brouci rozbít.
tomvoj
napsal(a):
A co to tedy znamená, že z toho vylezli brouci? Ty kokony nemá cenu vlhčit pokud nevíte v jakém stavu je vyvíjející se brouk.