Pľoku

XXX.XXX.192.15
Chci se zeptat jaký druh křepelek je nejlepší na maso? Jsem úplný začátečník a třeba jaké plemeno by jste mi doporučili. Chci je na produkci masa a ne vajec takže nějaký mastný typ. A jak jsou na tom váhové?? Děkuji za odpověď.
Pľoku
napsal(a):
Chci se zeptat jaký druh křepelek je nejlepší na maso? Jsem úplný začátečník a třeba jaké plemeno by jste mi doporučili. Chci je na produkci masa a ne vajec takže nějaký mastný typ. A jak jsou na tom váhové?? Děkuji za odpověď.
Neoplaťí Vám chovať na maso.vychodnejší kupiť hotove na každé burze su kohutiky za 1 eur.možeťe si vibrať staršé čo su večé.
Dá se říci, že japonské křepelky masného typu, jsou spíše s kombinovanou užitkovostí a tak i slušně neseou o něco větší vajíčka, než nosné. Doporučil bych Italské giganty, ale jen obtížně seženete nekřížené. U nás se kříží vše se vším...Určitě i anglické vás uspokojí a jsou srovnatelné. Podle vzorníku by to mělo s hmotností být takto:
Pľoku

XXX.XXX.192.15
Dekuji za informace. A kolik toho taková křepelka mastná sní než je na zabiti?? V těch 50-60 dnech.
Pľoku
napsal(a):
Dekuji za informace. A kolik toho taková křepelka mastná sní než je na zabiti?? V těch 50-60 dnech.
Tak nějak se uvádí, že spotřeba na den a kus u křepelek je 30g. Nikdy jsem to nezkoušel odvažovat a porovnávat. Přebytečné kohoutky vyřazuji většinou v 6 týdnech, když již některé slepičky začínají snášet.
Nejlepší druh křepelky na maso je KŘEPELKA JAPONSKÁ. Anglická, italský gigant je buď obchodní nebo barevný název.
Problém je, že v ČR se dělí křepelky jen na KJN a KJM. Nikde jsem nenašel jak by měly nosné nebo masné přesně vážit. Hodně autorů se liší.
V Německu mají dělení:
Lehká nosná linie - hmotnost 110-150g - ta se v ČR objevuje v čisté linii velmi málo
Nosná linie - 160-200g, velmi častá v ČR pochází z Francie, hmotnost vajec okolo 12g
Kombinovaná linie - okolo 250 g - Dvojužitková taky hojně zastoupena v ČR hmotnost vajec stejná jak u nosné 12g.