Bodlinko, prosím – zdravá játra vypadají jinak

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
19.10.2020 08:47
petraodlesa

XXX.XXX.5.215

Tak dneska jsme zařízli prvního kohoutka z letošní líhně. Slepá důvěra v kamaráda, který přivezl násadová vejce údajně leghorky bílé. Jeden kohout bez ocasu, typ araukana. Dvě kuřata s bílými běháky, teda myslím žádná čistokrevnost. Jen barva odpovídá. Ale to není to hlavní.
Jarní kokcidióza zvládnutá, teď koncem léta zase průjmy. Ale jinak šťastné a veselé...
Podle fotky teda zdravá játra vypadá jinak. A na kůži světle žluté je tmavě žlutá skvrna. Asi to vše zlikviduju.

Prosím nejen Bodlinku, ale i ostatní, za názor. Budu vděčná. Děkuji.

19.10.2020 10:10
horal

XXX.XXX.13.28

U slepic jsem to nikdy neměl. Před lety jsem se s tím setkal u králíků. Byla to jaterní kokcidióza . Ač králíci vypadali zdravě jejich játra vypadala podobně. Naštěstí se to nerozjelo do celého chovu. Tehdy jsem zakoupil samici Nb v burze na výstavě. U drůbeže mohou být několik nemocí s podobnými příznaky. Jenomže jak jste psala prodělali kokcidiózu.

19.10.2020 11:20
petraodlesa

XXX.XXX.5.215

A máme tu těžkou manželskou hádku, je-li maso z takto postiženého kusu lidským jedincem konzumovatelné 😉🙈 já jsem pro uvařit psovi, můj je pro uvařit jemu...
Tak nevím, co radíte, horale? A děkuji za odpověď 🙋

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.10.2020 11:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa napsal(a):
A máme tu těžkou manželskou hádku, je-li maso z takto postiženého kusu lidským jedincem konzumovatelné 😉🙈 já jsem pro uvařit psovi, můj je pro uvařit jemu...
Tak nevím, co radíte, horale? A děkuji za odpověď 🙋

Záleží, koho si ceníte víc....

19.10.2020 12:12
horal

XXX.XXX.13.28

Jako radit nebudu. Tehdy když se mi to objevilo jsem se o to zajímal a někde jsem vyčetl, že se jedná o tukové bouličky pro člověka nezávadné. Králíky jsme snědli ale játra jsem pro jistotu spálil v kotli. Většinou se to prý objeví po překonané kokcidióze v mládí. Ale jak jsem se zmiňoval mohlo by se jednat i o něco jiného, třeba tuberkulóza.

19.10.2020 12:20
ančovička1

XXX.XXX.37.123

Kokcidioza se na játrech drubeze neobjevuje,takjako u králíka..mohlo by to byt vice chorob,od leukozy po tuberkulozu..v obou případech se likviduji cele chovy, ale to, co to je za nemoc,určí přesně a pouze veterinář...

19.10.2020 14:20
petraodlesa

XXX.XXX.5.215

Ančovičko, děkuji...jestli je to tubera, pozná pitvou?
No, už jsem se rozhodla... všecky půjdou 🙈

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.10.2020 14:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa napsal(a):
Ančovičko, děkuji...jestli je to tubera, pozná pitvou?
No, už jsem se rozhodla... všecky půjdou 🙈

Bez bakterky těžko. Ale jestli je to letošní - TBC spíš ne. Nezavrhovala bych ani tu kokcidiózu, možná salmonelóza? Bez laboratorního vyšetření budeme jenom spekulovat. Já bych nejedla.

19.10.2020 14:44
petraodlesa

XXX.XXX.5.215

Já to jíst nebudu. Zase nějaká zkušenost.
Příště budu kuřata preventivně chránit před kokinou. Budu ráda za příspěvky, jak to děláte. V umělé lihnu prvním rokem, kvůli vnoučatům,ať mají zážitek. Takže budu vděčná za každou radu. Líhnutí se vcelku dařilo..A vloni pod kvočnou, byly všechny zdravé.
A co myslíte? Jsou kuřata pod kvočnou zdravější??? Třeba ta umělá výroba je pro nás krásná podívaná, ale pro kuřátka bez mámy je to stres, který je poznamená? Nevím. Co myslíte?

19.10.2020 14:47
ančovička1

XXX.XXX.37.123

petraodlesa napsal(a):
Ančovičko, děkuji...jestli je to tubera, pozná pitvou?
No, už jsem se rozhodla... všecky půjdou 🙈

..tak..bez bakterky těžko..
Jak píše kometa, veterináři na rozbor..tady jen opravdu muzeme jen hádat, na základě diskuze bych si určitě nevytloukla celé hejno slepic..vemte kohouta s jatry veterináři a budete si jistá,co to je..ale k jidlu to asi nebude..kokcidioza to určitě,neni..nikdy jsem to u kuřat ani slepic neměla..

19.10.2020 14:56
ančovička1

XXX.XXX.37.123

..a vubec si nemyslim, že kurata bez kvocny trpi😀...myslim,ze když dostanou dobre nažrat,jsou v suchu a teple, tak jim nic nechybi...žádný stres..
Nejspíš jste si tu nemoc koupila s nějakými kuraty nebo slepicemi..

19.10.2020 16:54
petraodlesa

XXX.XXX.5.215

Zkusím zítra zabít dalšího kohoutka. Měla jsem pod kvočnou 12, je to půl na půl, šest kohoutků stejně musí pryč.
Takže ztráta by byla šest kuřic. Jejich adoptivní máma, roční,vypadá dobře, a hybridy 5 kusů také. Nebo bych musela zlikvidovat i je?
Vloni jsem měla jednu slepici s enormními játry, byla zde o tom diskuze. Ale ta šla vloni na krchov. S tou se kuřata nesetkala. Také se hádalo na leukózu...

Vím, veterinář vše jistí. Ale v tak malém počtu to neřeším. A nejsem šlechtitel.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.10.2020 16:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

já bych to teda u jednotlivého kusu vůbec neřešila. na jatkách by se taková játra vyhodila a zbytek by se baštil jako podmíněně poživatelné a hotovo.

ve velkochovu bych si řekla, hmmm, zajímavé a nějak bych to zkoumala dál, teprve kdybych s takovým nálezem měla většinu denních úhynů, nebo bych to potkávala častěji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.10.2020 17:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

jo, kokcidióza to však na 100% není, protože u drůbeže kokcidie napadají jen a pouze střevo.

19.10.2020 18:54
petraodlesa

XXX.XXX.5.215

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
jo, kokcidióza to však na 100% není, protože u drůbeže kokcidie napadají jen a pouze střevo.

Bodlinko, mooooooc děkuji 😍 ale všimla jsem si, že průjem je také. Hm, u 10ti týdenních ještě kokcidióza být může?

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.10.2020 18:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa napsal(a):
Bodlinko, mooooooc děkuji 😍 ale všimla jsem si, že průjem je také. Hm, u 10ti týdenních ještě kokcidióza být může?

ano, samozřejmě.

19.10.2020 19:41
petraodlesa

XXX.XXX.5.215

Ještě se chci, bodlinko,zeptat: už druhá kokina během 6 týdnů...budou ty slepičky vůbec snášet? Nechci je do chovu, jen na vejce. Ale přijde mi, že takové marody se ani na produkci vajec hodit nebudou. Nebo ano?

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.10.2020 20:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa napsal(a):
Ještě se chci, bodlinko,zeptat: už druhá kokina během 6 týdnů...budou ty slepičky vůbec snášet? Nechci je do chovu, jen na vejce. Ale přijde mi, že takové marody se ani na produkci vajec hodit nebudou. Nebo ano?

samozřejmě cokoliv špatnýho, co se děje během odchovu, má vliv na budoucí užitkovost. trvalý vliv.

21.10.2020 07:05
ančovička1

XXX.XXX.37.123

petraodlesa napsal(a):
Ještě se chci, bodlinko,zeptat: už druhá kokina během 6 týdnů...budou ty slepičky vůbec snášet? Nechci je do chovu, jen na vejce. Ale přijde mi, že takové marody se ani na produkci vajec hodit nebudou. Nebo ano?

Popřemýšlejte, co děláte špatně..stále se opakujici kokci kurata oslabuje a léčba sulfacoxy jim nepřidá, jen zpomajli růst..
Proti kokce stále platí jednoduche pravidlo - teplo,sucho,čisto a dobre krmeni..ja mám posledni kuřata, 4mesicni, zavřená ve volierach,aby nebyla na mokrem venku, po dobu dešťů je vubec nepouštím ven..
Včera už byla kuřata vypuštěna do zahrady..to byla radost😁

21.10.2020 21:54
petraodlesa

XXX.XXX.5.215

ančovička1 napsal(a):
Popřemýšlejte, co děláte špatně..stále se opakujici kokci kurata oslabuje a léčba sulfacoxy jim nepřidá, jen zpomajli růst..
Proti kokce stále platí jednoduche pravidlo - teplo,sucho,čisto a dobre krmeni..ja mám posledni kuřata, 4mesicni, zavřená ve volierach,aby nebyla na mokrem venku, po dobu dešťů je vubec nepouštím ven..
Včera už byla kuřata vypuštěna do zahrady..to byla radost😁

Ančovičko, děkuji za námět na přemýšlení. No, nejspíš to bude tím počasím... Zdědila jsem slepičí výběh, kde není kam se schovat před deštěm. Leda pod stromy a do dvou otevřených kotců. Muž přemýšlí postaru: stačilo mamince, stačí tobě. Už jsem ho přesvědčila a dodělal další úkryt. Ale to až teď. Má vlhkost vliv na kokcidiózu?
Moc děkuju, lítám v tom prvním rokem, nabírám zkušenosti a jsem vděčná za každou dobrou radu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.10.2020 06:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nebudete mě mít ráda ale ja bych to vytlouk komplet. A celý kurník a výběh se všim všudy vydezinfikoval a na jaře začal znova.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.10.2020 08:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa napsal(a):
Ančovičko, děkuji za námět na přemýšlení. No, nejspíš to bude tím počasím... Zdědila jsem slepičí výběh, kde není kam se schovat před deštěm. Leda pod stromy a do dvou otevřených kotců. Muž přemýšlí postaru: stačilo mamince, stačí tobě. Už jsem ho přesvědčila a dodělal další úkryt. Ale to až teď. Má vlhkost vliv na kokcidiózu?
Moc děkuju, lítám v tom prvním rokem, nabírám zkušenosti a jsem vděčná za každou dobrou radu.

Primárně jde o ten zděděný výběh, kokcidie přežívají v půdě. Takže ideálně jinam, pokud to nelze, tak zrýt, vyvápnit a nechat alespoň přes zimu odpočinout, vymrznout. To vše samozřejmě bez slepic. Staré mohou už být odolné, mladé nikoliv. Samozřejmě zoohygiena dělá svoje, mokrý výběh nesvědčí ani zdravým kusům.

22.10.2020 13:44
petraodlesa

XXX.XXX.5.215

Ano, mokrý výběh, to mě trápí ze všeho nejvíce. Znásilním 😉 muže a uděláme nějaký přístřešek. Ony přes den do kurníku nejdou se schovat, jen snést vejce.
Už jsem vymyslela nový výběh. Opravdu myslíte všechna kuřata vybít? Achjo.

Přidejte reakci

Přidat smajlík