Mišička
XXX.XXX.208.48
Ahoj, jsem úplný laik v plemenných hrebcich, vůbec nemám ponětí jaký hrebci se kde pohybují. Chtěla bych nechat pripustit kobylku ČT s nějakým hrebcem se skokovymi předpoklady nejlépe vranikem nebo tmavým hnedakem. Na plemeni až tak nezáleží :).
Mišička
XXX.XXX.208.48
Nemyslela jsem tím haflinga nebo tak chtěla jsem buď ČT nebo nějakého Hannover ak nebo tak :) kobylka má plný původ :).
Musíte toho při výběru hřebce zohlednit více než aby skákal a byl tmavý. Musíte si říct, jaké má vaše kobylka chyby a jestli je vhodné je přenášet dál, či jak je vhodným hřebcem snad dokázat ovlivnit, naopak co chcete aby po kobylce mimčo zdědilo, jaké má vaše kobylka předky, jakou má konstituci, atd.
Je to důležitější než dbát na co nejvyšší výkonnost (nebo se chystáte s případným potomkem vypracovat do ST, T?) Menší parkur vám přeskáče i méně na skoky prochovaný jedinec.
Taky bych se jednou až možná budu připouštět ráda poradila s někým znalejším, moje kobyla je úžasný charakter, ale docela obtížně jezditelná s nepříliš prostorným cvalem, takže za mě bych sáhla asi do drezurních hřebců.
Noo tak vzpomenout si v půlce července že chci připouštět je dost blbý nápad. Navíc když ani nemáte páru co připouštění obnáší a jakého chcete hřebce. Upřímně si myslím že ve vašem případě by bylo nejlepší na připouštění zapomenout ale určitě se tady najdou lidi co vás v tom budou podporovat. Takže se aspoň taky přikláním k tomu aby ste si našla nějakého odborníka na chov koní a poradila se s ním ale opravdu odborníka ne nějakého souseda co si odchoval pár hříbat na dvorku.
Mišička
napsal(a):
Ahoj, jsem úplný laik v plemenných hrebcich, vůbec nemám ponětí jaký hrebci se kde pohybují. Chtěla bych nechat pripustit kobylku ČT s nějakým hrebcem se skokovymi předpoklady nejlépe vranikem nebo tmavým hnedakem. Na plemeni až tak nezáleží :).
Do příští sezóny máte nad čím přemýšlet.Strýc Google vám může pomoci
Máte varianty naživo, nebo inseminačně.