Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
1.5.2023 15:25
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
nám jí taky zvířátka chtěj zavařit, ptáček se rozhodl si udělat z jejího maskování hnízdo a má milion selfíček...a teta vydra nikde.

Išla som do lesa, namontovala pascu, prespala v lese, zišla z lesa a mám nejaký moribundus, nah...V lepšom prípade tam budú fotky konárov, v horšom mi ju niekto vezme, alebo sa uvoľní ten blbý popruh, na to, aké to má super recenzie je to podľa mňa úplne na prd, celé.

A kedy človek ochorie, no kedy? Sprááávne, keď má v lese fotopascu a vonku je 20 °C a konečne prišla jar.
Akurát že momentálne zvládnem tak prejsť z jednej izby do druhej

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.5.2023 18:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mám dovolenou a hádejte kdy onemocní manžel...když mám dovolenou. Leží, teplotuje, kašle, ale hlad má furt. A já si myslela, jak budu mít osvobozenou domácnost.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.5.2023 10:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Koukám všude stejné Já po týdnu vysadila kortikoidy, okamžitě návrat zvýšené teploty, bolest dutin a půlky hlavy a tak celkově prostě na houno...

Ale včera jsem se hecla, už mi bylo líp, a s morgánětem jsme pochodovaly poprvé samy bez vodiče po jízdárně

2.5.2023 16:17
Horsana

XXX.XXX.40.140

Pomoc, čím kŕmiť osirelé holubä?
A áno, je osirelé, hniezdo zničené a holubä je v štádiu mimozemšťan...
Žĺtka na tvrdo a ešte?

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.5.2023 16:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Pomoc, čím kŕmiť osirelé holubä?
A áno, je osirelé, hniezdo zničené a holubä je v štádiu mimozemšťan...
Žĺtka na tvrdo a ešte?

Rozmočené piškoty.

Neregistrovaný uživatel

2.5.2023 17:11
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.50.26

Horsana napsal(a):
Pomoc, čím kŕmiť osirelé holubä?
A áno, je osirelé, hniezdo zničené a holubä je v štádiu mimozemšťan...
Žĺtka na tvrdo a ešte?

Daj se sehnat směsi na dokrmování. Nebo asi cokoli rozmoceneho na kaši a strikackou nebo ze lžičky ve vicemene tekutem stavu. Pokud je fakt malej

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.5.2023 18:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Holuby mají hnízdo ve strašným dezolátu....ono zničené být nemusí..
Dotaz na houbařskou sekci.

2.5.2023 20:57
lenacia

XXX.XXX.63.231

Prvomájovou vyjížďku sem včera večer stihla :D

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.5.2023 09:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

My jsme byli na Prvomájové steeplechase. Nikdo se závažně nezranil, koně až do hlavního dostihu odešli po svých (pak už nevím), takže za mě bezva. Akorát teda budu muset zlanařit nějakého producenta langošů, aby začal jezdit do Lysé, protože langoše tam nevedou. A to je hrozný nedostatek tedy. Lidi by jim pacičky utrhali. Možná si tam najmu místo a vydělám si

3.5.2023 11:07
Bella04

XXX.XXX.245.207

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
My jsme byli na Prvomájové steeplechase. Nikdo se závažně nezranil, koně až do hlavního dostihu odešli po svých (pak už nevím), takže za mě bezva. Akorát teda budu muset zlanařit nějakého producenta langošů, aby začal jezdit do Lysé, protože langoše tam nevedou. A to je hrozný nedostatek tedy. Lidi by jim pacičky utrhali. Možná si tam najmu místo a vydělám si

Prvomájové steeplechase - to byly ty dostihy v Lysy? Tip pro priste - kdyz prejedete koleje z mesta smerem k zavodisti a trochu zvednete hlavu - uvidite sochu vzpinajiciho se kone z podkov (na druhy strane silnice byva i tabule - "Otevreno"). Byva tam otevreno obcerstveni - a zrovna meli langose :-) A taky moooc dobrou zmrzlinu. A pivo, limo, klobasu, myslim ze i gulas byl (nebo gulasova - mam v tom gulas) :-) https://www.facebook.com/profile.php?id=100063581466768

3.5.2023 11:17
Horsana

XXX.XXX.40.140

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Daj se sehnat směsi na dokrmování. Nebo asi cokoli rozmoceneho na kaši a strikackou nebo ze lžičky ve vicemene tekutem stavu. Pokud je fakt malej

Jo, zistila som, že mám dokonca doma Nutribird 21, takže som to ohavné stvorenie pekne aj s kašou zabalila a odovzdala kamarátke, ktorá sa o tieto tvory už roky stará.

Inak to je malý hrivnák, videla som, ako pánko na traktoríku, ktorým bol kosiť trávu vrazil do ozdobného polostromu, či čo to je a hniezdo sa rozsypalo a malé vypadli, dve pokosil, jedno padlo na druhú stranu, tak to žije.

Rodičia sa tam vôbec neukázali, ale tie hrivnáky, to je ako taká výkrmová hydina, hlavne kľuud a máme čaaas....njn.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.5.2023 11:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bella04 napsal(a):
Prvomájové steeplechase - to byly ty dostihy v Lysy? Tip pro priste - kdyz prejedete koleje z mesta smerem k zavodisti a trochu zvednete hlavu - uvidite sochu vzpinajiciho se kone z podkov (na druhy strane silnice byva i tabule - "Otevreno"). Byva tam otevreno obcerstveni - a zrovna meli langose :-) A taky moooc dobrou zmrzlinu. A pivo, limo, klobasu, myslim ze i gulas byl (nebo gulasova - mam v tom gulas) :-) https://www.facebook.com/profile.php?id=100063581466768

Díky, tohle občerstvení známe (teda od vidění - občerstvení "U koně"). Ale v příjezdové uličce k závodišti většinou stojíme v autě v koloně, která pojíždí, a pro gáblík si tak moc nedoběhneme...
Nicméně díky za tip!

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.5.2023 11:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Jo, zistila som, že mám dokonca doma Nutribird 21, takže som to ohavné stvorenie pekne aj s kašou zabalila a odovzdala kamarátke, ktorá sa o tieto tvory už roky stará.

Inak to je malý hrivnák, videla som, ako pánko na traktoríku, ktorým bol kosiť trávu vrazil do ozdobného polostromu, či čo to je a hniezdo sa rozsypalo a malé vypadli, dve pokosil, jedno padlo na druhú stranu, tak to žije.

Rodičia sa tam vôbec neukázali, ale tie hrivnáky, to je ako taká výkrmová hydina, hlavne kľuud a máme čaaas....njn.

Smutný


Já pamatuju jak kdysi, když jsem prováděla na Lemberku, spadlo z věže poštolčí hnízdo. Do dneška slyším tu strašnou ránu.. fuj. Naštěstí ptáčata přežila.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.5.2023 16:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
My jsme byli na Prvomájové steeplechase. Nikdo se závažně nezranil, koně až do hlavního dostihu odešli po svých (pak už nevím), takže za mě bezva. Akorát teda budu muset zlanařit nějakého producenta langošů, aby začal jezdit do Lysé, protože langoše tam nevedou. A to je hrozný nedostatek tedy. Lidi by jim pacičky utrhali. Možná si tam najmu místo a vydělám si

Twl.u náš loni na pouti langoš za kilo.tak to mě mohli políbit šos.jsem škrťák.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.5.2023 12:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak, já jedu na výlet, takže ty peníze na to mám schované. Ať už na PHM nebo právě na langoš. Díky tomu, že jsme jeli do Kladrub, mohla jsem vzít kuřice každou o stovku levněji, než bych koupila tady s dovozem od překupníka, tak jsem si langoš za stovku ráda dopřála :-)
Jinak ale nepominu příležitost si zahořekovat, jak jsem chudá, a v mojí domácnosti se nevyhodí ani potlučené jablko a vietláky si zašívám záplatama z těch nejvíc roztrhaných Mno jo, priority...

(mimochodem se nám na cestě z Kladrub rozbilo auto a odtah domů stál sedm tisíc, tak v tom světle mi přijde to moje škrťáctví úplně na hlavu )

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.5.2023 18:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Hm, vím, ono to voní, sliny se sbíhají a pak ? bramborák mastnej a na půl syrový , protože ftonta, jak chvátají, v cukrový vatě zamotaný vosy, langoš asi nic než vodu a mouku s droždím neviděl ( dělám doma z podmáslí) takové ty 3 zatáčky té sladké trubky(vypadl mi název) taky na půl syrový...ale voní to. No lákadel je hafo, ale neodolám rybím hranolkám, makrele na tyčce na grilu, korbáčkům a tureckému medu- ale pravému, mandle v cukru a žužu musí být. pečeným kaštanům...v zimě na vánočních trzích to byly utrácecí orgie: 40kč 1 růžová makronka. 50 kč 1 větší linecké kolečko, 20 za vosí hnízdo, kolik stál punč, medovina , bramborové placky, polévka v chlebu a ty kaštany už ani raději nevím....

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.5.2023 07:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já když jedu na akci, tak mám langoš jako jeden z cílů mise :-)
Domácí si prostě nikdy "takový" neudělám, jako když mi ho dají na akci, v tom třistakrát přepáleném oleji, s nejlevnější náhražkou sýra, kečupu jen aby se neřeklo, a já to pak po tom langoši honím prstem, abych to roztahala i do krajíčků, abych to nejedla zpoloviny suchý No a v Lysé místo langoše musí být kyblík s cukrovou vatou (v něm nejsou vosy), protože kyblík se pak hodí ve stáji, na kytky, doma na len nebo ostropestřec...

Turecký med (jo, ten co se nedá ukousnout, ne ten drobivý) jsme koupili před rokem a doteď ho statečně po troškách dlabu. Velký voči, na sladký prostě už nejsem... Mandle v cukru máme za úkol vždycky na pouti

5.5.2023 13:37
Horsana

XXX.XXX.40.140

Na Sihle sa narodila ryšavá kobylka 😁😁😁

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.5.2023 13:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Na Sihle sa narodila ryšavá kobylka 😁😁😁

Ajaj

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.5.2023 13:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Hm, vím, ono to voní, sliny se sbíhají a pak ? bramborák mastnej a na půl syrový , protože ftonta, jak chvátají, v cukrový vatě zamotaný vosy, langoš asi nic než vodu a mouku s droždím neviděl ( dělám doma z podmáslí) takové ty 3 zatáčky té sladké trubky(vypadl mi název) taky na půl syrový...ale voní to. No lákadel je hafo, ale neodolám rybím hranolkám, makrele na tyčce na grilu, korbáčkům a tureckému medu- ale pravému, mandle v cukru a žužu musí být. pečeným kaštanům...v zimě na vánočních trzích to byly utrácecí orgie: 40kč 1 růžová makronka. 50 kč 1 větší linecké kolečko, 20 za vosí hnízdo, kolik stál punč, medovina , bramborové placky, polévka v chlebu a ty kaštany už ani raději nevím....

Trdelník?

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.5.2023 14:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Trdelník?

Jooo, tak ten jsem si tuhle koupila za příšerný peníze a na povrchu byl spálenej a uvnitř syrový těsto.... Tak si ho radši peču doma, ten nemá chybu.

5.5.2023 15:22
Horsana

XXX.XXX.40.140

Zoznámte sa, Líška zo Sihly

A je moja :))))

A je strmáááá, no ale tak to hádam nejako včas upravíme, ona sa narodila ako "balerína", to sa zrovnalo, ale proste kováč chudák zažije peklo, so mnou :D

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.5.2023 17:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Gratuluju k ňuňu! A zrzavý!

5.5.2023 18:04
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Gratuluju k ňuňu! A zrzavý!

Jedine zrzavy

Vďaka

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.5.2023 20:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dnes zase pekelná zima, až mi to spustilo chladovou alergii 👎🏻 Nějak to jaro stále ne a ne nastoupit v plné síle 😕

7.5.2023 21:20
Pipilota

XXX.XXX.153.199

Dnes u nás taky ukrutná zima. A protože máme hody (sv. Floriána), tak jsem si k večerní hodince pasení vzala trošku medoviny. A dost mi pomohla.
Jsem docela zvědavá, jestli budou ponice celou noc okusovat vypasený výběh, nebo zalezou do boudy. I v hladomorně přes den seno spíš nimrají a těší se na trávu v noci. Tak uvidíme co jim bude příjemnější.
Jinak truhlíky s muškáty se mi už jednou nachladili. Trochu se schabrali, ale jestli nastydnou znovu, tak je to na kompost.

7.5.2023 21:35
Horsana

XXX.XXX.40.140

Tu je príšerná zima a duje severak

7.5.2023 21:36
lenacia

XXX.XXX.63.251

Tady bylo pěkně... Sice lehká bundička xo lesa a do stínu ale příjemně bylo
😁😁😁

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.5.2023 22:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Za oknem se zdálo, že je venku krásně...do 11h to vypadalo na déšť, ale jak se u nás říká, jedenáctá rozhodne, udělalo se hezky, sice na krátký rukáv a vestu, to bylo jen při usilovné práci-dokonce i pofukovalo, ale alespoň nelilo. (za to včera furt nějaká přeháňka ale bylo tepleji)
Se zimou je to na pytel, já bych už něco sázela jako divá, ale počkám po zmrzlých.

8.5.2023 01:04
canka

XXX.XXX.212.25

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dnes zase pekelná zima, až mi to spustilo chladovou alergii 👎🏻 Nějak to jaro stále ne a ne nastoupit v plné síle 😕

Ty jo Efe,já měla letošní,rerpektive loňskou zimu,nejmíň tu chladovou alergii,co jsem kdy měla..asi byla fakt teplá zima

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.5.2023 07:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Tu je príšerná zima a duje severak

Tak to ani nebudu psát, že je zataženo, ale teplo a bez větru.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.5.2023 09:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

canka napsal(a):
Ty jo Efe,já měla letošní,rerpektive loňskou zimu,nejmíň tu chladovou alergii,co jsem kdy měla..asi byla fakt teplá zima

Mně dělají největší problémy teploty nad nulou a vlhko. Hlavně na hřbetech rukou mi vyskáčou puchýře a strašlivě to svědí

8.5.2023 22:18
canka

XXX.XXX.212.25

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mně dělají největší problémy teploty nad nulou a vlhko. Hlavně na hřbetech rukou mi vyskáčou puchýře a strašlivě to svědí

Tyyy jo...tak to mě se to objevuje jen teda při teplotách pod nulou a jen na stehnech a zadku...na rukou se mi to teda díky bohu zatím neobjevilo...

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.5.2023 07:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

U nás včera vedro vedro vedro. Byli jsme s ponýšky a B na vyjížďce v Českém ráji a jela jsem v triku (s dlouhým rukávem) a bezp. vestě a bylo mi celou dobu blaho :-)

V sobotu B zlatíčko i přes mou donebevolající neschopnost vyskákal v dechberoucí obtížnosti 70 cm první místo :-) (v další soutěži jsme byli klasicky čtvrtí ze čtyř)
Jsem na něj náramně pyšná, je to hrdina.

9.5.2023 11:15
bassrock

XXX.XXX.251.2

Horsano, gratuluji k zrzavé ňuňu

Koukám, máma má dost velký odznak, to na Sihle neřeší? Myš má malou hvězdičku a i to se řešilo. Ale pač nemá 5.generaci ouplně známou, tak to bylo to podružnější, nicméně i na Cunkově i na Janově Hoře je to spíše nežádoucí.

Jinak u nás v sobotu triko s krátkým rukávem a v neděli s dlouhým ;-)

9.5.2023 12:59
Horsana

XXX.XXX.40.140

bassrock napsal(a):
Horsano, gratuluji k zrzavé ňuňu

Koukám, máma má dost velký odznak, to na Sihle neřeší? Myš má malou hvězdičku a i to se řešilo. Ale pač nemá 5.generaci ouplně známou, tak to bylo to podružnější, nicméně i na Cunkově i na Janově Hoře je to spíše nežádoucí.

Jinak u nás v sobotu triko s krátkým rukávem a v neděli s dlouhým ;-)

Dík :)

Odznak- rieši, samozrejme, lebo plemenári a blabla, ale táto kobyla bola dovezená aj na občerstvenie krvi, myslím, inak záleží hlavne od povahy.
Tá matka je po Prislop, tam je rumunský pôvod (skoro samý Prislop a Pietrosu), matka matky je maďarský pôvod, ale vidím tam v 4. generácii fjordhucula, čo mne nevadí, otec malej ryšane je poľský žrebec

Všetky žriebätá údajne majú zatiaľ perfektnú povahu, tak uvidíme, je to prvý ročník žriebät po Okserovi (Oušor Okser) u nás :)


Po 10 rokoch sa na Sihle narodil ryšiak, isto chápete, že som ho dostala darom, ako toho prvého :D

9.5.2023 13:09
bassrock

XXX.XXX.251.2

Tak to je paráda! A Oušorátko to je, to je 2x ňuňu
Myš je také Oušorátko a našla jsem její mimi foto.

Doufám, že budeme zásobovány zrzavým ňuňu spamem

9.5.2023 13:40
Horsana

XXX.XXX.40.140

bassrock napsal(a):
Tak to je paráda! A Oušorátko to je, to je 2x ňuňu
Myš je také Oušorátko a našla jsem její mimi foto.

Doufám, že budeme zásobovány zrzavým ňuňu spamem

Ooooo, Myšoušorátko je extra hyper ňuňuňu

Mno, Líštičku som ešte naživo nevidela, ale po Zamrznutých sa mi hádam zadarí :)

9.5.2023 20:11
Pipilota

XXX.XXX.153.199

Takže se všichni v okolí můžou těšit na rezavou páru huculů. Snad bude stejně slavná jako kdysi rezavý starokladrubáci (z vraníků) !

10.5.2023 08:33
lenacia

XXX.XXX.63.99

Pipilota napsal(a):
Takže se všichni v okolí můžou těšit na rezavou páru huculů. Snad bude stejně slavná jako kdysi rezavý starokladrubáci (z vraníků) !

upřímně... pokud jde o kladrubáky víš koho si pamatuju nejvíc?
Toho odznakatýho modrookýho valacha s lysinou, co byl každej rok na prodej, a nikdy se neprodal, protože si jen majitelka zřejmě hypovala ego

10.5.2023 09:41
Pipilota

XXX.XXX.153.199

lenacia napsal(a):
upřímně... pokud jde o kladrubáky víš koho si pamatuju nejvíc?
Toho odznakatýho modrookýho valacha s lysinou, co byl každej rok na prodej, a nikdy se neprodal, protože si jen majitelka zřejmě hypovala ego

Já to beru podle fotek v Jezdectví. Nejdříve tam byly dvojčata (hřebečci, jeden vraný a druhý ryzák - oba s odznaky). A o rok později se naro dil další ryzák hřebeček s odznakem kosočtverce (taky mu tak chudákovi říkali). No a pak se ještě narodil na Moravě u Iše jeden.
Ale už jsem fakt stará, že se mi vybaví tihle ryzáci.

10.5.2023 12:42
Horsana

XXX.XXX.40.140

Pipilota napsal(a):
Takže se všichni v okolí můžou těšit na rezavou páru huculů. Snad bude stejně slavná jako kdysi rezavý starokladrubáci (z vraníků) !

Hm, tak ja dúfam, že slávni nebudú, slávnych huculských koní, čo boli na dopravnom servise a v novinách už bolo dosť :D

10.5.2023 16:03
Pipilota

XXX.XXX.153.199

Horsana napsal(a):
Hm, tak ja dúfam, že slávni nebudú, slávnych huculských koní, čo boli na dopravnom servise a v novinách už bolo dosť :D

o takovou slávu nikdo nestojí to je jasné

ale na nějakých závodech se v zápřahu blýsknout... (ryzáci jsou prostě krásní, s leskem na sluníčku atd.)

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.5.2023 08:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Včera mi na jízdárně nepozorovaně vyfotili morgáně. I když je fotka nekvalitní, moc se mi na ní kůně líbí

12.5.2023 08:35
Pipilota

XXX.XXX.153.199

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Včera mi na jízdárně nepozorovaně vyfotili morgáně. I když je fotka nekvalitní, moc se mi na ní kůně líbí

A pak že prý obyčejný hnědák... Je to čupr krasavice (prostě chovatelská práce pár století na zad se projeví)

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.5.2023 08:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pipilota napsal(a):
A pak že prý obyčejný hnědák... Je to čupr krasavice (prostě chovatelská práce pár století na zad se projeví)

Teď je krásně žlutě grošovaná. Je zajímavý, že Dámička je taky tmavá hnědka, ale úplně jiný odstín. Mám tuhle barvu nejradši, taky proto, že je v každým ročním období jiná.
A ano, na týhle fotce z ní ten typický morgan přímo čiší. Jsem pyšná až na půdu

12.5.2023 12:57
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Včera mi na jízdárně nepozorovaně vyfotili morgáně. I když je fotka nekvalitní, moc se mi na ní kůně líbí

Eeehm..ja som myslela, že to je Madam :D

12.5.2023 12:59
Horsana

XXX.XXX.40.140

Pipilota napsal(a):
o takovou slávu nikdo nestojí to je jasné

ale na nějakých závodech se v zápřahu blýsknout... (ryzáci jsou prostě krásní, s leskem na sluníčku atd.)

Tak moje kone sa blýsknu tak v mesačnom svetle, ako chodia po pastvine :D :D

Aj keď teda úplne škaredo plánujem výlet do hôr, s Garonom a Noričkou, ale zatiaľ o tom nevedia, pssst :D

12.5.2023 13:06
Horsana

XXX.XXX.40.140

Tak som sa včera vysápala na chatu.

Už pred nejakým časom som tam čosi jedla na alobale a bol možno trochu mastný, inak nič, tak mi ho bolo ľúto vyhodiť a dala som ho do "skrýše", za takú dosku čo je vo vnútri verandy a kde mám nejaké veci.

O týždeň keď som prišla, tak bolo vidieť, že tam úradovalo nejaké zviera, alobal vytiahlo a roztrhalo a celkovo tam proste bol bordel, obvinila som z toho líšku.

Od tej doby zviera kutralo v skrýši pravidelne.

Včera keď som prišla, tak som s hrôzou zistila, že zviera sa vy.ralo rovno do stredu verandy, čím jasne deklarovalo, komu veranda patrí. A to už mi bolo jasné, že líška to nie je, na fotopasci potom bolo delikventa jasne vidieť, je to kuna!

12.5.2023 13:17
Horsana

XXX.XXX.40.140

Na chate žiaľ neúradovala iba kuna, ale aj nejaké kkti, ktorí si vzali celú, mnou dokonale vybavenú KPZ (lieky, náplaste, káva, cukor, soľ, čaje, termofólia, čelovka) a spotrebovali všetko mnou pracne prichystané drevo a ešte niečo tamchýba, no už neviem čo.

Sú chvíle, kedy fakt nenávidím ľudí.

Tak snáď im ten Ibalgin padne na úžitok

Pílku a dlhú zažigalku do ohniska tam nechali, tak asi to neboli typy na manuálnu prácu.

Svine

Aj preto houno od kuny tróni v strede verandy a ja si musím vybudovať nejaké iné prístrešie poblíž, lebo mi to príde, ako by mi boli vykradli dom a už sa tam necítim tak dobre.
Ako, dofrasa, tak si vezmem čelovku, keď už na ňu nemám, vyžeriem čo nájdem, ale rovno celú škatuľku? S liekmi??

Teda okolo ohniska áno, tam sa cítim stále dobre, lebo také grilované kuracie horné diely...mmmm, nuž, aj kune som nechala, ale včera sa mi obzvlášť podarili, na ohnisku

Plcha nikde, ale v kope starých dosák sídli hrdziak lesný (moja guilty pleasure kŕmiť hlodavce je výrazná aj v lese, sypem slnečnicu všade, kde by mohli žiť, potom si už len stačí sadnúť a oni si po ňu prídu), evidentne to bola gravidná samička, lebo bola ako baňa a deluxe potrava ju dostala do tranzu, takže sme si tam spolu papkali.

Z predmetnej kuny mám aj nočné video, lieta to ako Satan a je fakt obrovská s nádherným huňatým chvostom.
Netuším, či je lesná, či skalná, lebo náprsenku neukázala

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.5.2023 13:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

To je jak pohádky z mechu a kapradí, krásně vyprávíte.
Pro mě, která jsem líná vytáhnout zadnici do lesa jinak než na koni, je to nedosažitelné tajemství

12.5.2023 13:55
Arbora

XXX.XXX.149.42

Z predmetnej kuny mám aj nočné video, lieta to ako Satan a je fakt obrovská s nádherným huňatým chvostom.
Netuším, či je lesná, či skalná, lebo náprsenku neukázala



Táto mi behá po stene baráku a robí diskotétu v podbití, v podstate v Prahe.

12.5.2023 13:58
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To je jak pohádky z mechu a kapradí, krásně vyprávíte.
Pro mě, která jsem líná vytáhnout zadnici do lesa jinak než na koni, je to nedosažitelné tajemství



Nuž, áno, vždy, keď funím do tých strašných kopcov myslím na to, ako si moje kone váľajú šunky na pastvine, ale zase nie je všetkým dňom koniec

Ja som celé detstvo strávila v prírode, mali sme chatu pod lesom a pri rieke, veľa času som strávila chytaním rýb a ako tam človek tíško sedel, musel žasnúť, koľko tvorov žije v kadejakých dierach pod koreňmi, či kameňmi.

Niekedy sa zakrmovalo pečivom, zvyšky tam ostali a chodilo sa tam hostiť kadečo, tak som im začala nosiť orechy, žili tam ryšavky žltohrdlé a po čase stratili plachosť, zvyšky sme nechávali aj pod lesom, takže sa tam chodili hostiť líšky, kuny, lasice a susedove fretky, ktoré púšťal na voľno :D

Kŕmila som aj jašterice, ktoré tiež nejak stratili plachosť, takže si brali pandravy tak, že som im ich strčila pod nos v pinzete

No a fotopasca je už úplne iný level, síce polovica videí boli iba hýbajúce sa konáre, lebo je to citlivé zariadenie a boli veterné dni, no mám pár super úlovkov jeleňov (už sú v lyku), lane, kuny, veverice a kadejakého vtáctva, ktoré chodí na malé kalisko.

Fotopasce sa vôbec neboja, myslím, že za tie roky už poznajú môj pach a asi aj pach cigariet, čo fajčím, lebo bežne tam dole čúram (pachová značka, heh) a fajčím, laň prišla úplne pred pascu, má ušiská ak lopáre (detailne bolo vidieť, koľko má v medzisaničí kliešťov), ale niečo ich vyplašilo, asi niekto na ceste, lebo po chvíli sa odtiaľ prirútil jeleň a potom sa pridali ešte dva, kvôli popadaným stromom prišli o luxusnú trávnatú cestu, takže musia chodiť kade-tade a výhoda je, že je tam vyvieračka a malé kalisko, isto ho v lete budú využívať viac.

Ale zase budú aj konáre, no, nejako to vymyslím.

A druhú pascu si kúpim už s odosielaním MMS, no musím jej nájsť také miesto, kde mi ju nik nečmajzne, lebo ma porazí.
Nie kvôli peniazom, ale pre tie videá, ktoré človeku umožnia aspoň trošku nahliadnuť do toho úžasného a skrytého života zvierat.

12.5.2023 14:01
Horsana

XXX.XXX.40.140

Arbora napsal(a):
Z predmetnej kuny mám aj nočné video, lieta to ako Satan a je fakt obrovská s nádherným huňatým chvostom.
Netuším, či je lesná, či skalná, lebo náprsenku neukázala



Táto mi behá po stene baráku a robí diskotétu v podbití, v podstate v Prahe.



Nám roky žil na sídlisku tchor, ale už ho nevídam, škoda.

12.5.2023 14:16
Horsana

XXX.XXX.40.140

"Skromný hrdziak lesný je náramne obľúbený aj ako domáce zvieratko. Kým niektorí chovatelia majú vo svojom izbovom teráriu morčatá, ďalším učarili práve hrdziaky. Rýchlo skrotnú, nechajú sa kŕmiť z ruky a navyše majú veľmi pokojnú povahu, takže ich možno chovať aj viac pohromade."

Ooooo

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.5.2023 14:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):


Nám roky žil na sídlisku tchor, ale už ho nevídam, škoda.

mohla to být i fretka tchořovitá, puštěná neboť opravdu tato zviřítka doma smrdí.....měli jsme dva samce-vakastrované a jeden i vyžlázovaný(dřív to šlo) ten s náma bydlel v bytě, ale i tak smrdí...

12.5.2023 14:33
Varaxi

XXX.XXX.191.80

Horsana napsal(a):
"Skromný hrdziak lesný je náramne obľúbený aj ako domáce zvieratko. Kým niektorí chovatelia majú vo svojom izbovom teráriu morčatá, ďalším učarili práve hrdziaky. Rýchlo skrotnú, nechajú sa kŕmiť z ruky a navyše majú veľmi pokojnú povahu, takže ich možno chovať aj viac pohromade."

Ooooo

Tak čekáme spoustu fotek, jak krmíte lesní zvířectvo z ruky. :D

12.5.2023 14:34
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
mohla to být i fretka tchořovitá, puštěná neboť opravdu tato zviřítka doma smrdí.....měli jsme dva samce-vakastrované a jeden i vyžlázovaný(dřív to šlo) ten s náma bydlel v bytě, ale i tak smrdí...

Fretku mala sestra, úplne nesmrdela, ale mala taký ten sladkastý, tchorovitý pach.

Neviem čo to bolo, no vídavala som ho neskoro v noci, ako behá po strechách garáží, keď som fajčila na okne :D

Práve nad chatou v lese žil tchor a ten náš sídliskový ako by mu z oka vypadol, kým fretky, ktoré sused choval v dobe, kedy o ich chove doma nikto ani nechyroval, vyzerali úplne inak, aj tá, čo mala sestra- sfarbením, aj veľkosťou.

Stále tu sú obrovské nory v zemi, nikto nevie, čo tam žije, len už nefajčím na okne, tak nemám prehľad :D

12.5.2023 14:40
Horsana

XXX.XXX.40.140

Varaxi napsal(a):
Tak čekáme spoustu fotek, jak krmíte lesní zvířectvo z ruky. :D

Časom, časom :D

Počasie je zatiaľ chladné, chata je vo výške 900 mnm, tam je proste stále kosa a v noci ani nehovorím, to prespávanie je extrémne nepohodlné a ešte mi tam chodí srať kuna teraz

Ale áno, toto leto mám v pláne sa úplne nestrhať prácou a trošku si žiť tak, ako by som chcela.
A je to tam bez signálu, to je skutočné požehnanie

12.5.2023 16:21
lenacia

XXX.XXX.54.21

Tak dneska mě kobyla dostala do kolen.

Dávám do výběhu kolečko sena, a i jej celý vysypu od prachu ze sena. A mladá ke mě přišla a začala očichávat kolečko. To už bylo úplně prázdné.
Tak jí to i říkám, že je prázdný.
A ona, nekecám, šla k hromadě toho sena, vzala si hrstku do huby, otočila se ke kolečku. A tu hrsku do něj pustila
🤣🤣🤣

13.5.2023 09:03
Pipilota

XXX.XXX.153.199

lenacia napsal(a):
Tak dneska mě kobyla dostala do kolen.

Dávám do výběhu kolečko sena, a i jej celý vysypu od prachu ze sena. A mladá ke mě přišla a začala očichávat kolečko. To už bylo úplně prázdné.
Tak jí to i říkám, že je prázdný.
A ona, nekecám, šla k hromadě toho sena, vzala si hrstku do huby, otočila se ke kolečku. A tu hrsku do něj pustila
🤣🤣🤣

No větší machrovina bude, až se naučí pustit přímo do koleček bobek. To stojí za intenzivní trénink. Ale neznám nikoho, kdo by to měl zmaknute.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.5.2023 13:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pipilota napsal(a):
No větší machrovina bude, až se naučí pustit přímo do koleček bobek. To stojí za intenzivní trénink. Ale neznám nikoho, kdo by to měl zmaknute.

Bohatě stačí,když si někteří valaši v boxe trousí na jedno místo, u kobyly se mi o tom může zdát....

14.5.2023 07:11
Pipilota

XXX.XXX.153.199

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Bohatě stačí,když si někteří valaši v boxe trousí na jedno místo, u kobyly se mi o tom může zdát....

Mám dvě kobyly v 24/7 - kdo zmákne vycvičit na kolečka (nebo alespoň na WC prostor), bude poke mě pozván a tréning mu fakt štědře zaplatím

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.5.2023 08:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pipilota napsal(a):
Mám dvě kobyly v 24/7 - kdo zmákne vycvičit na kolečka (nebo alespoň na WC prostor), bude poke mě pozván a tréning mu fakt štědře zaplatím

To už mám. Takovou kobylu. Tlačí na jednom místě a do zdi, která podle toho vypadá.

A kamarádka ustajovatelka zrovna před týdnem povídala, že by bylo nejlepší vybourat do zdi otvor a pod něj postavit kolečko. Takový prevét.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.5.2023 08:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pipilota napsal(a):
Mám dvě kobyly v 24/7 - kdo zmákne vycvičit na kolečka (nebo alespoň na WC prostor), bude poke mě pozván a tréning mu fakt štědře zaplatím

prej stačí jako wc prostor místo se slámou, no asi v tom budou i ležet.

14.5.2023 09:02
Pipilota

XXX.XXX.153.199

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
prej stačí jako wc prostor místo se slámou, no asi v tom budou i ležet.

je to kus od kusu - u nás tam chodí mladá čůrat, ale stará to pustí kdekoliv

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.5.2023 12:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pipilota napsal(a):
je to kus od kusu - u nás tam chodí mladá čůrat, ale stará to pustí kdekoliv

spíš ty bobky, aby se to nemuselo sbírat po celém výběhu, části si zabobkujou a pak to nepasou...

14.5.2023 12:46
Horsana

XXX.XXX.40.140

Hm, bola som včera na medzinárodnej výstave psov, pocity zmiešané, obrovské množstvo psov v kruhu viditeľne krívajúcich...vylúčili jedného...to ma dosť mrzelo, za tie zvieratá :/

Bradáč s kupírovaným chvostom...mno, my sme chovali bradáče 20 rokov, tiež sa mi nepáči nekupírovaný, ale vybrať akurát kupírovaného do užšieho výberu (to bola kategória Junior handler, či niečo také, bradáčí kruh som nevidela vôbec, bola som tam čisto pracovne a dnes už som nešla).

A tak vôbec, prišlo mi, že väčšina psov mala príšernú, nekvalitnú srsť, lupiny, pyrenejce vyzeraji akoby ich práve odopli z reťaze, veľa psov rebratých...no neviem...

Zlaté kone :D

14.5.2023 23:34
canka

XXX.XXX.212.25

Včera jsem byla na návštěvě u známé,která má koně...a zaujala mě oholená ponička..ptala jsem se proč,ale pak jsem to uvidèla..všude na hřbetě až dolů na břicho hrbolky..prostě pupínky..tvrdé..když po tom člověk přejel rukou,tak to bylo vážně hrozné Oholení a omytí(bohužel si nepamutuji název,čím omývala) doporučila vetka..prý dělali i seškrab,ale pod mikroskopem nic neviděli..a že je to asi plíseň..ale já myslela,že plíseň jsou holá,lysá místa v srsti..ale pupínky?
Jen ještě dodám,že prý te to problém měla ponice minulé léto,celou zimu a až do teď..

Nenapadá vás někoho,co by to mohlo být?Nějaká zkušenost?

15.5.2023 11:42
Horsana

XXX.XXX.40.140

canka napsal(a):
Včera jsem byla na návštěvě u známé,která má koně...a zaujala mě oholená ponička..ptala jsem se proč,ale pak jsem to uvidèla..všude na hřbetě až dolů na břicho hrbolky..prostě pupínky..tvrdé..když po tom člověk přejel rukou,tak to bylo vážně hrozné Oholení a omytí(bohužel si nepamutuji název,čím omývala) doporučila vetka..prý dělali i seškrab,ale pod mikroskopem nic neviděli..a že je to asi plíseň..ale já myslela,že plíseň jsou holá,lysá místa v srsti..ale pupínky?
Jen ještě dodám,že prý te to problém měla ponice minulé léto,celou zimu a až do teď..

Nenapadá vás někoho,co by to mohlo být?Nějaká zkušenost?

Bez foto a viac info ťažko...

15.5.2023 11:59
Pipilota

XXX.XXX.153.199

canka napsal(a):
Včera jsem byla na návštěvě u známé,která má koně...a zaujala mě oholená ponička..ptala jsem se proč,ale pak jsem to uvidèla..všude na hřbetě až dolů na břicho hrbolky..prostě pupínky..tvrdé..když po tom člověk přejel rukou,tak to bylo vážně hrozné Oholení a omytí(bohužel si nepamutuji název,čím omývala) doporučila vetka..prý dělali i seškrab,ale pod mikroskopem nic neviděli..a že je to asi plíseň..ale já myslela,že plíseň jsou holá,lysá místa v srsti..ale pupínky?
Jen ještě dodám,že prý te to problém měla ponice minulé léto,celou zimu a až do teď..

Nenapadá vás někoho,co by to mohlo být?Nějaká zkušenost?

To může být kde co.
Holení poníků kteří pracují je OK. Já sama stříhám jen částečně plece, aby nebyla plíseň z jara. Kolegyně do zápřahu dělá střih celý velký.
Jinak to může být i nějaká alergie, pokud se to přeskupuje a mění. Bouličky stejné po celý rok - to bych se bála rakoviny.

15.5.2023 12:10
Horsana

XXX.XXX.40.140

Ako, dávam si v lese majzla...ale toto je nočná mora, chudáci ľudia...

https://www.zezivotaizs.cz/2023/05/v-chrasti-u-chrudimi-spadl-strom-na-dva-muze-jeden-zemrel-druhy-skoncil-v-nemocnici/?fbclid=IwAR3CylJjzN35XnW5EasfSX_-SaF0swV6aA7-xrAcNAdfJKfOtTiwnjsbl8Q

Špecialitou lokality, kam chodím, sú vrcholce stromov, ktoré sa pádom zapichli do zeme do takej hĺbky, že nejdú nijako vybrať, to si vždy hovorím, že by som fakt nechcela, aby toto cezo mňa prešlo, brr, príšerné.

15.5.2023 12:25
Horsana

XXX.XXX.40.140

Maša Haľamová má takú báseň (volá sa tak aj celá zbierka myslím)- Pohli sa ľady, ktorá začína vetou: Ťažko sa v horách rodieva jar.

A je to tak, no.

A teraz si prečítam, že ušiak obrovský je jedlý??? Čože??

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.5.2023 12:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Špecialitou lokality, kam chodím, sú vrcholce stromov, ktoré sa pádom zapichli do zeme do takej hĺbky, že nejdú nijako vybrať, to si vždy hovorím, že by som fakt nechcela, aby toto cezo mňa prešlo, brr, príšerné

týýjo (!)
To jsem teda ještě neviděla...

U nás, v nejzdravější části Jizerek, teď taky po těch suchách a kůrovci jehličnany praskají a padají, v jedné pasáži naší tréninkové trasy tam jsou nějaké stromy různě opřené o další soušky nebo mladé stromky, a já tím místem vždycky projíždím s očima na šťopkách, ušima nastraženýma a nikdy za větru...

Koukám, že u vás se dá taky dobře pozorovat, jak leze zelený po kopcích nahoru

15.5.2023 12:59
Horsana

XXX.XXX.40.140

Njn, ale tie vrcholce stromov, zapichnuté do zeme - to som nikdy predtým nevidela a to tam chodím fakt roky....divné.

Njn, tak to na tej tréningovej trati bacha a vo vetristom počasí radšej inam...

Zelené lezie pomaličky, ale zase dnes prší, tak sa to rozvinie pekne, len už nebudú také výhľady.

15.5.2023 13:00
Horsana

XXX.XXX.40.140

Ušiak obrovský je jedlý, ale on to asi je ušiak obyčajný...mno, sakra

Nevie niekto?

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.5.2023 18:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nádhera převeliká, tam bych taky utíkala před civilizací…

15.5.2023 19:35
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nádhera převeliká, tam bych taky utíkala před civilizací…

A je to bez signálu

16.5.2023 13:03
bongani

XXX.XXX.114.184

Někde jsem tady četla příspěvek o paměti koní. Tak jenom taková zajímavost. :-) Nedávno jsem přestěhovala svého valacha. Když jsme ho poprvé vypustili do nového stáda, tak stál nesměle opodál a moc se mu do seznamování nechtělo. Najednou se z nového stáda oddělil jeden kůň a šel k němu. Očichali se a odešli se spolu pást. Až za pár dní jsem se dozvěděla, že je to jeden bývalý kámoš z předchozího ustájení. Neviděli se tak pět let. Ale poznali se okamžitě. Přijde mi to zajímavý, já bych ho nepoznala.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.5.2023 14:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Člověk se stále učí aneb martírium se sedlem...?

Morgáně už asi rok před obsedáním chodilo s podsedlovkou a gurtem, posléze i padíkem na zádech, naprosto bez problémů. Obsedla jsem bez sedla, pak v padíku, pak pořídila Orx sedlo - viz. někde výše. Vše ok, třmeny bez problémů. Koupila jsem spešl protiskluzovou lehce korekční dečku. Na první vyjížďce ven s touto dekou a sedlem Orx mě kobyla sundala - popisovala jsem výše. Tak jsem se vrátila k padíku, pod ním ťape spokojeně.Tak jsem vyměnila sedlo. Nasedlala jsem nové sedlo na stejnou podsedlovku a šly jsme ven, kobyla začala projevovat velkou nevoli hned za vratama, tak jsem sesedla a vedla jí na ruce v domění, že sedlo teda asi nesedí tak, jak se mi zdálo, vytáčela se víc a víc, nechápala jsem, co jí vadí, když na ní nesedím. Vrátily jsme se domů a vzala jsem jí na lonž, kde předvedla několikero nadzemních cviků. Tak jsem jí nechala být a šla domů dost zpruzelá a naštvaná, co jsem si na tom koníčkovi rozbila... A pak mi došlo, že vlastně vždycky vyváděla s tou protiskluzovou dekou. Tak jsem jí včera nasedlala na obyč bavlněnou dečku a morgáně jako beránek... Mno, fakt by mě nenapadlo, že může koni tolik moc vadit podsedlovka. Podotýkám, že jsem stejnou deku hodila několikrát i na Madam a ta naprosto bez reakce. Používám tyto deky ráda, právě proto, že mají protiskluz na straně ke koni a zabraňují posouvání sedla na kulatých bezkohoutkatých sudech. Asi jí to tahá za chlupy nebo nevim

Deku přikládám.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.5.2023 14:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já zase tyhle protiskluzové deky vůbec ráda nemám, protože si představím, jak bych to měla na kůži já, a úplně se oklepu... to já bych nemohla A ani se mi nelíbí ty neoprenové, já mám prostě pocit, že se pod tím ten kůň musí okamžitě zpotit i když nechce... Mívala jsem kentaur šlachovky z aeroprenu a když jsem je koni sundala z nohy, měl v ní vytlačené varhánky od těch šlachovek a nohu pod nimi mokrou, dokonce se jednou i zapařil Vyměnila jsem je za nějaké šuntíky z decáče a od té doby no problemo.

Já coby protiskluz používám obyčejnou filcovou plstěnku (mám v nich nashromážděné takové malé bohatství, mám jich totiž asi pět).

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.5.2023 15:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já právě ty aeroprenový používám na Dadlu celý léta a kobyla je spokojená a já taky. Je ale fakt, že ona se nepotí a malá zatím taky ne. Měla jsem i aeroprenový podbřišák (westernový) a s tím byla kobyla taky v pohodě. Teď používám ty Wintec Super Soft, dost podobný materiál.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.5.2023 15:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

bongani napsal(a):
Někde jsem tady četla příspěvek o paměti koní. Tak jenom taková zajímavost. :-) Nedávno jsem přestěhovala svého valacha. Když jsme ho poprvé vypustili do nového stáda, tak stál nesměle opodál a moc se mu do seznamování nechtělo. Najednou se z nového stáda oddělil jeden kůň a šel k němu. Očichali se a odešli se spolu pást. Až za pár dní jsem se dozvěděla, že je to jeden bývalý kámoš z předchozího ustájení. Neviděli se tak pět let. Ale poznali se okamžitě. Přijde mi to zajímavý, já bych ho nepoznala.

My jsme se s Cuketkou v únoru přestěhovali do nového ustájení a tam se potkal s kobylkou co s ním ve starém ustájení byla necelé 2 měsíce. 3 roky se neviděli. Okamžitě se poznali a jsou z nich nejlepší kámoši………………..

17.5.2023 08:58
bassrock

XXX.XXX.251.2

Efe, kdybych tohle dala na Myš, tak se zblázní. Ona má citlivou pleť, dečky jedině bavlněné, nesnášela i Manmatku. Vůbec se morgáněti nedivím.
Když jsme jely na dvoudenní výpravu, koupila jsem gelovou podložku - jakože chudáček koníček bude celé dva dny nasedlán, tak aby se neotlačil - no první etapu byla Myš jak šílená, kroutila se, občas hrbila, nadávala ... když jsem po pauze sedlala, z nějakého vnuknutí jsem tu gelovku zahodila a ejhle, odchodila pak zbylých 55 km úplně v pohodě. Vadila jí i ta gelovka mezi sedlem a podsedlovkou.
Podbřišník Wintec Super Soft jí způsobil "krásné" zapařeniny za lokty, taky letěl hned na bazoš - teď funguje na koženém oblečeném do pravého berana a v pohodě.
Neoprenový nebo jakýsi návlek na nátylník zase vyrobil hotspot za ušima (po jedné vyjížďce), klasická maska s ušima z té umělé legínovité látky také.
Chvíli mi trvalo, než jsem to doladila, ale v podstatě do styku s Myší kůží příjde jen bavlna, beránek nebo kůže. Ohlávku má vždycky jen chvíli, takže tam naštěstí není problém. A v zimě v huňaté srsti je to samozřejmě lepší

Tak tě vítám v klubu služek koníků s citlivou pletí

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.5.2023 11:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Hmm tak dík 😃 naštěstí super soft jí neva a ohlávka ManMat taky ne. Tak to snad nebude taková trága.

17.5.2023 12:54
Horsana

XXX.XXX.40.140

bassrock napsal(a):
Efe, kdybych tohle dala na Myš, tak se zblázní. Ona má citlivou pleť, dečky jedině bavlněné, nesnášela i Manmatku. Vůbec se morgáněti nedivím.
Když jsme jely na dvoudenní výpravu, koupila jsem gelovou podložku - jakože chudáček koníček bude celé dva dny nasedlán, tak aby se neotlačil - no první etapu byla Myš jak šílená, kroutila se, občas hrbila, nadávala ... když jsem po pauze sedlala, z nějakého vnuknutí jsem tu gelovku zahodila a ejhle, odchodila pak zbylých 55 km úplně v pohodě. Vadila jí i ta gelovka mezi sedlem a podsedlovkou.
Podbřišník Wintec Super Soft jí způsobil "krásné" zapařeniny za lokty, taky letěl hned na bazoš - teď funguje na koženém oblečeném do pravého berana a v pohodě.
Neoprenový nebo jakýsi návlek na nátylník zase vyrobil hotspot za ušima (po jedné vyjížďce), klasická maska s ušima z té umělé legínovité látky také.
Chvíli mi trvalo, než jsem to doladila, ale v podstatě do styku s Myší kůží příjde jen bavlna, beránek nebo kůže. Ohlávku má vždycky jen chvíli, takže tam naštěstí není problém. A v zimě v huňaté srsti je to samozřejmě lepší

Tak tě vítám v klubu služek koníků s citlivou pletí

Kristova noho!

Píšem si - Garoníka obaliť iba do pravého baránka a na chrbátik mu dať...neviem, našťastie prší, takže mám inú robotu :D

17.5.2023 12:56
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Hmm tak dík 😃 naštěstí super soft jí neva a ohlávka ManMat taky ne. Tak to snad nebude taková trága.

A to je nejaký neoprén, ta protiskluzová?

Tuším som raz tiež vyhodila niekde gelovku...

Tieto príšerné trable, čo dať a navyše na nekonfekčné kone, sa mi blížia....a rozhodne sa na to neteším...budem jazdiť bez sedla, ako zamlada, prinajhoršom

17.5.2023 13:01
Horsana

XXX.XXX.40.140

Tiež u vás tak strašne leje?

Dosť ma to denervuje, naviac teraz prekladám nejaké prednášky o laminitíde a fakt sa bojím ísť na pastvinu...po rokoch sucha teraz v máji toľko prší (pasenie po dažďoch je risk faktor pre laminitídu, super...), že vegetácia bujnie úplne šialene...nah...

Písala mi včera chovateľka tiež horského plemena, že sa jej schvátila kobyla (popravde, tie kobyly sú fakt obézne)....mno...neteším sa...

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.5.2023 13:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Máme poníky už zase pěkně na hladomorně, kde oblizují akorát tak na zeleno natřenou hlínu, a snad se mi maličkato zazdálo naposled, že jsou heboučce štíhlejší... (no, určitě je to tím, že jen shodili chlupy)

Jinak u nás pršelo vydatně od nedělního odpoledne (stihli jsme závody dokončit asi tak dvě hodiny před lijákem, takže i uklidit všechny překážky - uff) do včerejšího odpoledne :-) Tak že pozdravuji

17.5.2023 13:06
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Máme poníky už zase pěkně na hladomorně, kde oblizují akorát tak na zeleno natřenou hlínu, a snad se mi maličkato zazdálo naposled, že jsou heboučce štíhlejší... (no, určitě je to tím, že jen shodili chlupy)

Jinak u nás pršelo vydatně od nedělního odpoledne (stihli jsme závody dokončit asi tak dvě hodiny před lijákem, takže i uklidit všechny překážky - uff) do včerejšího odpoledne :-) Tak že pozdravuji

Njn, závidím túto možnosť, ja ju nemám a ani neviem o ustajnení, kde je takáto hladomorňa.

A krátky, stresovaný porast mi tiež neimponuje veľmi....hlinu tu nikde nemajú, aspoň o tom neviem...

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.5.2023 13:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
A to je nejaký neoprén, ta protiskluzová?

Tuším som raz tiež vyhodila niekde gelovku...

Tieto príšerné trable, čo dať a navyše na nekonfekčné kone, sa mi blížia....a rozhodne sa na to neteším...budem jazdiť bez sedla, ako zamlada, prinajhoršom

Aeropren

Vítej v klubu 😃

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.5.2023 13:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

No jo, je to u nás krátký stresovaný porost, uznávám. Ale část výběhu je fakt hlína (pod duby, pod břízami, tam kde to mají koně hodně vydupané a na hromadě písku). A na noc jsou tam s nimi zavření všichni koně, takže tu stresovanou trávu pomáhají udržovat. Lepší možnost holt nemáme. Aspoň jsou letos na hladomorně pěkně od začátku, žádné pouštění na trávu, že aby si chudinky trochu užili...

17.5.2023 13:14
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Aeropren

Vítej v klubu 😃

Tak norička to zvládne aj bez sedla, hoci neviem, čo na to povie, ľudská ruka sa jej nedotkla X mesiacov, okrem nejakého donesenia krmiva, kedy pohľadom vyvraždila všetky kone v okolí...ale teraz by mohli byť nažratí, tak sa jej skúsim nesmelo opýtať, ako sa jej páči nový život a či by chcela niečo robiť so mnou...

V podstate ju nepotrebujem sedlať...ona bola ok, len jedno leto bola na Orave, vraj chodila iba s madlami a odvtedy som videla, že sa ošívala pri sedlaní, tak neviem, nosila freeform bezkostru a pod to nejaký nepravý baran a nejaký Wintec podbrušník, ale po tom lete s madlami sa jej sedlanie nepáčilo, po nasadnutí už ok, ono to bolo prd jazdenie, dievčina sa povozila pol hodinku v kroku a šla domov...

A ešte oznámim konýškom, že teda sa budú robiť korektúry, jupí...to je kapitola sama o sebe, lebo na lúke keď sa ona rozhodne, že ide preč...keď ma nas.rú, tak ich zasedujem, smradov

Ale podkúvača sa nebojí, Garon áno...hnusné hajtry...

17.5.2023 13:15
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No jo, je to u nás krátký stresovaný porost, uznávám. Ale část výběhu je fakt hlína (pod duby, pod břízami, tam kde to mají koně hodně vydupané a na hromadě písku). A na noc jsou tam s nimi zavření všichni koně, takže tu stresovanou trávu pomáhají udržovat. Lepší možnost holt nemáme. Aspoň jsou letos na hladomorně pěkně od začátku, žádné pouštění na trávu, že aby si chudinky trochu užili...

Jj, to je najlepšie, jarnú pastvu proste vynechať...alebo teda ak nejako výrazne redukovali hmotnosť v zime...ale žiaľ, zima už nie je...Garon mal hladomornú zimu, v podstate a výsledok nula....

17.5.2023 13:25
Horsana

XXX.XXX.40.140

A už padajú stromy na cesty...nah..dokonca som dnes bola svedkom nehody, aj som ju nahlasovala, niekto narazil do zastávky električky, vybil tri sklá v zábradlí a s rozbitým šrotom z miesta nehody ušiel...

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.5.2023 13:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Jj, to je najlepšie, jarnú pastvu proste vynechať...alebo teda ak nejako výrazne redukovali hmotnosť v zime...ale žiaľ, zima už nie je...Garon mal hladomornú zimu, v podstate a výsledok nula....

U nás přes zimu s vykrmovaným plnokrevníkem na adlibitním senu leda tak ponýšci přiberou.... A taky kulový dělají. Teď se rozjela sezona a skoro každý víkend jsou někde na akci, takže už něco dělají :-)

No a velcí koně jsou pěkně na jarní trávě, zejména vychrtlina B jak začala závodní sezona, tak po každých závodech žebra ven, tak ho cpu na zelené, co to jde.

17.5.2023 13:56
bassrock

XXX.XXX.251.2

U nás neprší, pořád se to mračí, ale nic nepadá, pršelo naposledy asi před 5 dny.
Myš teď celkem zhubla (jako rozuměj není hroch, ale hrošík) porost je asi 2mm, co je delší, tak uškubnou, takže sice stresovaný, ale ne mnoho, cca 2/3 ohrady je hlína. Tak doufám letos nebude žádný kopytní kolaps. Vloni to odskákala haflinga, ale ona je taková chuděra, chytle kdejakou blbost, co jde okolo.

Jinak, ono to není tak hrozné s tím vybavením, prostě jsme půl roku ladily a teď je to pohoda. Vím, že beránek, bavlna jsou ok, masky Cashel Crusader, třásně s ušima na vyjížďku a Kilitch co 2-3 dny a léto je bez incidentů Jen peněženka pláče, ale co už.

17.5.2023 17:29
Horsana

XXX.XXX.40.140

Hm, u nás už sa vyliali potoky...Hornád neviem, hádam mi neodplávajú kone...

Toľko nehôd je všade...divný deň, zajtra sa ochladí o 5 stupňov a potom to vraj stúpne skoro o 10 °C...to je kolikové počasie, nemám tieto výkyvy rada

17.5.2023 17:48
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
U nás přes zimu s vykrmovaným plnokrevníkem na adlibitním senu leda tak ponýšci přiberou.... A taky kulový dělají. Teď se rozjela sezona a skoro každý víkend jsou někde na akci, takže už něco dělají :-)

No a velcí koně jsou pěkně na jarní trávě, zejména vychrtlina B jak začala závodní sezona, tak po každých závodech žebra ven, tak ho cpu na zelené, co to jde.

Na to zelené nepomôže, si myslím.

Robím teraz KD pre takú kobylu, foto pred a po pretekoch- to sú dva rozdielne kone, ako, padla mi sánka, keď mi teraz majiteľka poslala foto po....uf...brutáál.

K tomu kobyla EPG nad 1000 a ELISA pozitívna na pásomnice....mno....a babo raď, pritom servis má neskutočný, kobylenka. Ale skáče 130 a snažia sa to vytuniť slaďákom a lucerkou....tak to u 130 a trojdňové preteky asi ťažko, no....

17.5.2023 18:47
Horsana

XXX.XXX.40.140

Môžete mi kto chcete zaslať KD a nacionále koňa, mám v kompe ešte teplý PC Horse, tak vám urobím analýzu KD, ale neviem tam ešte nahadzovať európske komerčné krmivá, iba UK, ale okrem sladového kvetu tam statkové krmivá v podstate sú + aj hodiny pastvy na určenej kvalite porastu, kvalita a kg sena, atď. a potrebujem sa trošku rozcvičiť v tom, lebo furt neviem, kam mám kliknúť a ako to ukladať :D

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.5.2023 09:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Zmoknuté prdelky :)

A to už jsi jich tolik posbírala? Jsou všichni Tvoji?

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.5.2023 09:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A to už jsi jich tolik posbírala? Jsou všichni Tvoji?

Jasně, jestli toho má moc, může se rozdělit

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.5.2023 09:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jasně, jestli toho má moc, může se rozdělit

No tak to ani ve snu

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.5.2023 09:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Môžete mi kto chcete zaslať KD a nacionále koňa, mám v kompe ešte teplý PC Horse, tak vám urobím analýzu KD, ale neviem tam ešte nahadzovať európske komerčné krmivá, iba UK, ale okrem sladového kvetu tam statkové krmivá v podstate sú + aj hodiny pastvy na určenej kvalite porastu, kvalita a kg sena, atď. a potrebujem sa trošku rozcvičiť v tom, lebo furt neviem, kam mám kliknúť a ako to ukladať :D

něco na kotwaser by tam v PC Horse nebylo? - jen takový lehčí, občas to mívala, ale jak to přišlo tak zase odešlo( myslím, že někdy pomohlo psyllium, nebo snížit objem-vyřadit třeba řízky, méně sena do sítě, dát kvasnice. teď to trvá už od zimy. , ..) ale kobyla mi nic "léčivého" nesežere, gastro akut od dromy jsem si mohla nasypat tak leda na chodník proti uklouznutí a podobně. takže se od nákupu dalších věciček např. chytrých mikrobů distancuju.....zkouším zatím vyházet z KD vojt. řezanku(může dráždit žaludek) dala jsem pryč i kvasnice (stejně se má dělat přestávka po dvou měsících) je už bez mrkve (jedna na úplatky se nepočítá) přidávám mátu a meduňku, dáme opět psyllium.odčervena je, zuby udělané. fyzio na konci měcíce bude. práce lehká rekre, výživný stav velmi uspokojivý
Seno ve výběhu (někdy pod sítí ) v boxe také, někdy síť, někdy ne, podle toho jak jsem přítomna. nízká stresovaná travička ve výběhu, pastvina není. cca ani ne do 1kg NovaEqui clasik do žlabu/denně.Mustang trace, cca do 100g lněných výlisků/denně....
Odčervená Moxidektinem.

18.5.2023 12:11
Horsana

XXX.XXX.40.140

verun- v PC Horse nie, ale je zaručený recept- proste soft diet, čo najviac mäkká diéta, rezky, otruby, peletované seno/vojtěška, sliz z ľanu a Humac Nature.

Oslovila ma pred dvoma rokmi slečna, zúfalá - kobyla bola s FFW v Brne, riešila ju Doc. Bezděková, preliečili kortikoidmi, poctivo, lebo IBD, robilo sa fakt veľa vyšetrení, USG, glukózový tolerančný test, v terapii aj transfunácia, furt sa vyšetrovl trus, odčervovala sa larvicídne....stále nič, kôň večne obsratý, po roku pani niekde našla kontakt na mňa, kobylu som riešila iba na diaľku a celkom som si škrabala hlavu, reku, kapacity nepomohli a ja s KD budem vedieť?

Samozrejme, seno na prd, pani neriešila, tvrdé, drevnaté, vymoknuté. Začala to riešiť, prípadne sama vyberala tvrdšie a nevhodné časti - už o pár dní nastalo mierne zlepšenie, čo bol jasný signál, že to hrubé črevo proste potrebuje nedráždivú potravu. Kobyla bola na hline, ale prečo nevyužiť pasenie na ruke, ktoré človek môže odstopovať a časovo dávkovať?

Potom revízia čo žerie, tak mala nejaké Spillers Hign Fibre Cube a hoci to znelo ako náhrada sena a výrobca to aj ako náhradu sena uvádza, bol to úplne absurdný produkt, čo sa týka zloženia (ovesné otruby a endosperm, nutričně bohatá sláma, pšeničné otruby a endosperm, slunečnicové expelery, melasa, rýžové otruby, uhličitan vápenatý, sůl, řepkový olej, vitamino - minerální premix)

No a tak namiesto troch kg toho úletu začala normálne dostávať namočenú vojtěšku, senné, rezky, otruby a sliz z ľanu, neskôr aj samotný ľan a olej a nejaký minvit, už neviem aký. či časom aj ždibíček ryžoviek, to by som musela pozrieť do karty.
Kobyla je emerika, takže ľahko kŕmiteľná. Všetky možné aj nemožné testy mala spravené, vrátane genetiky, proste, jej zdravotná dokumentácia mala mnoho A4 strán.

Predtým dostala pár dní Humac, ako sa KD menila zo starej na novú a zázrak, skoro 2 roky trvajúci príšerný problém ustal a pani po ďalšom roku volala, alebo písala, už neviem, že kobylka už je obsadnutá a že je bez problémov.

Ako, málokedy som bola na seba viac hrdá, ako vtedy, lebo proste to zafungovalo a funguje doteraz., verím, že ak by bol problém, pani sa ozve.

Ale musela mi sľúbiť, že bude striktne dodržiavať, čo jej napíšem, že nebude experimentovať podľa toho, čo si práve prečíta v skupine Kottwasser na FB a robiť zmeny bez konzultácie.
Bola ochotná investovať čas, aj peniaze a presadila si v ustajnení tento typ KD a režim a začala strážiť kvalitu sena.

A to bol celý zázrak.

18.5.2023 16:11
Pipilota

XXX.XXX.55.130

No správná zootechnika dělá divy...

18.5.2023 16:13
Pipilota

XXX.XXX.55.130

Fotka stáda v oparu je krásná. Ale nechtěla bych v tom blátě nahánět jen jednoho koně

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.5.2023 17:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já taky sázím na tu kvalitu sena...u nás je blbé, že každý druhý-třetí balík je jiný, seno není z jedné louky...nejvíc v pozoru jsem když je jen jílkové. A já, aby chudák koníček netrpěl mu seno na noc do boxu někdy přidám-do sítě. Možná i to je blbě, moc hrubého objemu.
Senné granule nežere (pravda zkoušela jsem jen Lučenku ) vojtěškové granule jakš takš...musí být rozpadající. Je schopná to "ocucat a vyplivat" a nechat ve žlabu. Namočené to nežere a to i v řízcích nebo samostatně...prostě blaf. Ten Humac je v tom Gastro akut, černý je to jako živ. uhlí, a pro kobylu nepoživatelné ...vždycky nechala ve žlabu nějaký zbytek a nedostaly jsme se ani na celou dávku. A to jsem to maskovala i za mátu...
Teď nenechává nic , dorazilo psyllium, tak začnu přidávat, kdyby písek ve střevě, mám i zbytek řízků, ale vzhledem k teplotám nemohu připravit dopředu a nakyblíkovat(v zimě to dělám dopředu i na dva dny), můžu nosit po ježdění ...
A objednala jsem si (absůrdny produkt? ) kopru.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.5.2023 21:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dnes zkouška nové BAVLNĚNÉ kentaurky s kapsou na gelovku. Morgáně naštěstí potvrdilo správnost výběru. Já i peněženka jsme si oddychly…

22.5.2023 15:44
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já taky sázím na tu kvalitu sena...u nás je blbé, že každý druhý-třetí balík je jiný, seno není z jedné louky...nejvíc v pozoru jsem když je jen jílkové. A já, aby chudák koníček netrpěl mu seno na noc do boxu někdy přidám-do sítě. Možná i to je blbě, moc hrubého objemu.
Senné granule nežere (pravda zkoušela jsem jen Lučenku ) vojtěškové granule jakš takš...musí být rozpadající. Je schopná to "ocucat a vyplivat" a nechat ve žlabu. Namočené to nežere a to i v řízcích nebo samostatně...prostě blaf. Ten Humac je v tom Gastro akut, černý je to jako živ. uhlí, a pro kobylu nepoživatelné ...vždycky nechala ve žlabu nějaký zbytek a nedostaly jsme se ani na celou dávku. A to jsem to maskovala i za mátu...
Teď nenechává nic , dorazilo psyllium, tak začnu přidávat, kdyby písek ve střevě, mám i zbytek řízků, ale vzhledem k teplotám nemohu připravit dopředu a nakyblíkovat(v zimě to dělám dopředu i na dva dny), můžu nosit po ježdění ...
A objednala jsem si (absůrdny produkt? ) kopru.

Mno, kôň, čo nechce čo by mal, to je sen...asi ani namočené seno by nechcela.

Treba skúšať, rezky sú fajn, psyllium nepredávkovať.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.5.2023 21:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

To je veverka ❤️ ty mi něco říkej o očičku 🤣

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2023 09:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jak jsou hříbátka ošklivá, tak mi přijde, že snad ty poní hříbátka jsou i hezká

23.5.2023 10:50
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To je veverka ❤️ ty mi něco říkej o očičku 🤣

To, že mi zničí život tak nejak tuším, ale kto by odolal? :D

23.5.2023 10:51
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jak jsou hříbátka ošklivá, tak mi přijde, že snad ty poní hříbátka jsou i hezká

Oooo, huculiatka sú najviac ňuňu

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2023 10:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
To, že mi zničí život tak nejak tuším, ale kto by odolal? :D

Welcome on board

Mmch morgáně jako ťu'tu mimi už taky to očičko měla

23.5.2023 10:52
Horsana

XXX.XXX.40.140

Garoník bol taký viac oranžový, svietiaci :D

23.5.2023 11:00
Horsana

XXX.XXX.40.140

Teraz je...mno, tiež oranžový, len trošku priestorovo výraznejší.

Nedá sa fotiť, lebo stále lezie pred foťák, toto som cvakla, keď dočúral :D

23.5.2023 11:02
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Welcome on board

Mmch morgáně jako ťu'tu mimi už taky to očičko měla

Ale toto je besné oko :D :D :D

Inak wow, ona teda vyzerala celkom dooosť ako luxury horse

Akú farbu mala pani matka, ak je tam ten kúsok tela jej mama?

23.5.2023 11:09
Horsana

XXX.XXX.40.140

Norička nemá žuvacie svaly, úprimne, som z toho dosť mimo, skúsim pridať selén, uvidíme..žerie normálne, ale oproti starej ťažáčke, čo je tam s ňou vyzerá stále tak nejak chudo, fotka skresľuje, svaly má, len...ja som ju celý život poznala ako obézu...neviem, no...uvidíme.

Na zime ale musí do boxu, to je jasné.

Te malý smrad, čo mi šacuje veci má parádny výsev papilomatózy a tie bradavičky sú ružové, brr.
Inak skoro som zemrela, kým som našla kone, neboli tam, kde mali rok svoje stále stanovisko, hodinu som ich v tom úpeku hľadala, boli úplne na opačnom konci pastviny a boli tam kvôli tomu, že je tam nejaký chromý kôň, ktorý sa ledva hýbal, tak boli solidárne s ním, zvláštne, pritom musel pribudnúť iba teraz na jar.

Mala som úpal aj úžeh, takže som ho neskúmala, neviem čo je zač, proste ale chodí strašne na zadky, akoby to šlo od chrbta, neviem, musím sa opýtať, čo to je zač.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2023 11:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Norička nemá žuvacie svaly, úprimne, som z toho dosť mimo, skúsim pridať selén, uvidíme..žerie normálne, ale oproti starej ťažáčke, čo je tam s ňou vyzerá stále tak nejak chudo, fotka skresľuje, svaly má, len...ja som ju celý život poznala ako obézu...neviem, no...uvidíme.

Na zime ale musí do boxu, to je jasné.

Te malý smrad, čo mi šacuje veci má parádny výsev papilomatózy a tie bradavičky sú ružové, brr.
Inak skoro som zemrela, kým som našla kone, neboli tam, kde mali rok svoje stále stanovisko, hodinu som ich v tom úpeku hľadala, boli úplne na opačnom konci pastviny a boli tam kvôli tomu, že je tam nejaký chromý kôň, ktorý sa ledva hýbal, tak boli solidárne s ním, zvláštne, pritom musel pribudnúť iba teraz na jar.

Mala som úpal aj úžeh, takže som ho neskúmala, neviem čo je zač, proste ale chodí strašne na zadky, akoby to šlo od chrbta, neviem, musím sa opýtať, čo to je zač.

Norička vypadá dobře, dle mě... Papilomatóza, hmmm, no comment. Včera jsem koukala, že se minibradavičky slily do pár větších a začínají se vylupovat - asi? Prostě jedna byla napůl visící a bylo tam malinkato krve pod ní, tak snad... Nové se nedělají.

Já myslela, že na té megapastvině jsou jen tví koně? Takže tam má koně ještě někdo?

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2023 11:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Teraz je...mno, tiež oranžový, len trošku priestorovo výraznejší.

Nedá sa fotiť, lebo stále lezie pred foťák, toto som cvakla, keď dočúral :D

Takový moudrý výraz

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2023 11:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Ale toto je besné oko :D :D :D

Inak wow, ona teda vyzerala celkom dooosť ako luxury horse

Akú farbu mala pani matka, ak je tam ten kúsok tela jej mama?

Jj, ta štičí hlavička jí zůstala, je krásná, taková elegantní.

Hele máti je zvláštní barva - píšou, že chocolate chestnut, mně to přijde spíš jako nějaký zesvětlený játrový ryzák, nevim. Nikdy jsem tuhle barvu na jiným koni neviděla.

https://www.morganhorses.at/pferde/zuchtstuten/farceurs-austrian-cicky/

23.5.2023 12:10
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Norička vypadá dobře, dle mě... Papilomatóza, hmmm, no comment. Včera jsem koukala, že se minibradavičky slily do pár větších a začínají se vylupovat - asi? Prostě jedna byla napůl visící a bylo tam malinkato krve pod ní, tak snad... Nové se nedělají.

Já myslela, že na té megapastvině jsou jen tví koně? Takže tam má koně ještě někdo?

Jj, majiteľ tej pastviny tam má teraz toho malého čierneho, bol aj šimlík, ale ten je preč, tak asi sa predal a zvyšok sú privátne kone, nejaké, oni sa tam občas objavia, potom sa presunú hore, kde majú kone ľudia, čo jazdia, lebo hore je zázemie, aj boxy, opracko, skokový materiál, trénerka, atď., alebo si ich ľudia dajú inde, alebo prdajú.
Tu pri rieke nie je nič - tam sú kone, čo nič nerobia a sú tam tak nejak odložené, nikoho som tam nikdy nestretla z ich majiteľov a keď idem k majiteľovi odniesť peniaze a pokecať, tak nejak stále zabudnem sa opýtať, čo to tam dole je a teraz som bola najprv hore a potom som išla ku koňom, takže na chromáka som sa nespýtala, lebo keď som bola s majiteľom, nevedela som, že tam nejaký je.

Je tam teraz 5 koní, kedysi ich bolo cez 20...bez šance, že to vypasú, ale tak oni budú bez príkrmu do neskorej jesene.

No ten malý čierny to má zliate do takej masy, ružovučkej, heh.

23.5.2023 12:11
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jj, ta štičí hlavička jí zůstala, je krásná, taková elegantní.

Hele máti je zvláštní barva - píšou, že chocolate chestnut, mně to přijde spíš jako nějaký zesvětlený játrový ryzák, nevim. Nikdy jsem tuhle barvu na jiným koni neviděla.

https://www.morganhorses.at/pferde/zuchtstuten/farceurs-austrian-cicky/

Pani matka je úžasná a teda TO oko má tiež :D

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2023 12:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Pani matka je úžasná a teda TO oko má tiež :D

Má :D

Zpětně si vybavuju, že byla povahově zvláštní, nekontaktní, na morgana neobvykle.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2023 13:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Teraz je...mno, tiež oranžový, len trošku priestorovo výraznejší.

Nedá sa fotiť, lebo stále lezie pred foťák, toto som cvakla, keď dočúral :D

a i tak je vidět, že je pěkně vyžranej..celá fotka by byla na "týrá koně" . proto raději jen portrét
berte to jako nadsázku, pokud se neschvátí ať papá...vidět koně s plnou hubou trávy mě osobně dost baví, teď je ale jiný trend, koně mají "žádnou práci" a trávy si nekousnou, protože by to zdravotně nerozdýchali...

23.5.2023 14:00
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Má :D

Zpětně si vybavuju, že byla povahově zvláštní, nekontaktní, na morgana neobvykle.

Njn, tak občas sa nájde divný jedinec :D

23.5.2023 14:06
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
a i tak je vidět, že je pěkně vyžranej..celá fotka by byla na "týrá koně" . proto raději jen portrét
berte to jako nadsázku, pokud se neschvátí ať papá...vidět koně s plnou hubou trávy mě osobně dost baví, teď je ale jiný trend, koně mají "žádnou práci" a trávy si nekousnou, protože by to zdravotně nerozdýchali...

Je vyžraný celkom dosť, on akurát dočúral a stojí predkom dole kopcom, takže vyzerá, že má zadok vyššie o 20 cm :D
Ale trávy už kvitnú a už ten porast bude iba starší, v júli sa premení na savanu, v auguste to už bude polopúšt a po jesenných dažďoch ešte čosi vyraší a vtedy hucul zapína program "ide zima, ide mráz"

To je záplavové územie, takže piesočnatá pôda a kopa plevelu, nie je to žírna pastvina pre dobytok, to max spásali vždy ovce a kosilo sa to, ak sa tam práve nevylial Hornád.

Týmto sa utešujem, lebo čo iné mi zostáva. Kedysi sme mali hlinu a chceli sme aby sa kone pásli, teraz sa pasú a chcem hlinu, njn.

23.5.2023 14:08
Horsana

XXX.XXX.40.140

Aj stará garda vytiahla na lúky, spolu s mladou :D

To oko má opuchnuté neviem od čoho, samozrejme stále sme s kolegom nedohodli termín na tie zuby, lebo to stále odkladám, lebo z toho mám hrôzu...pritom tam ani nemám v pláne byť...lebo by som omdlela, njn

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2023 14:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tuhle B něco ďoblo do oka a také ho měl dva dny nateklé, až se kolegyně divila, že ho chci tahat na závody. No ten den závodů už bylo oko v cajku, ale došlo mi to vlastně až když jsem uzdila, že je to ok, ráno před odjezdem jsem to nekontrolovala

23.5.2023 14:44
Horsana

XXX.XXX.40.140

Tak Flóra má tie očká aj tak malé k tej obrovskej hlave, ale hneď, ako vyjde hmyz, tak jej tečú, potom to ustane, niečím sa to prepláchne a ok.
Masku nemôže mať, to dá žltý satan okamžite dolu...

23.5.2023 16:12
Pipilota

XXX.XXX.153.199

Horsana napsal(a):
Tak Flóra má tie očká aj tak malé k tej obrovskej hlave, ale hneď, ako vyjde hmyz, tak jej tečú, potom to ustane, niečím sa to prepláchne a ok.
Masku nemôže mať, to dá žltý satan okamžite dolu...

Garoník by si sundal náhubek? Vypadá zakrmeně i jen ten krk - ale pokud je daleko od schvácení, tak OK ( u nás na Hané, už by mu kopyta hořela ;-))

23.5.2023 17:11
Horsana

XXX.XXX.40.140

Pipilota napsal(a):
Garoník by si sundal náhubek? Vypadá zakrmeně i jen ten krk - ale pokud je daleko od schvácení, tak OK ( u nás na Hané, už by mu kopyta hořela ;-))

Jj, sundal a keď nie on, žriebä by to urobilo za neho.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2023 10:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

lenacia napsal(a):
Dneska venku

Budeš se přesouvat na nějakou skupinu odsud? Na "zvířata" nebo na FB?

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2023 15:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
něco na kotwaser by tam v PC Horse nebylo? - jen takový lehčí, občas to mívala, ale jak to přišlo tak zase odešlo( myslím, že někdy pomohlo psyllium, nebo snížit objem-vyřadit třeba řízky, méně sena do sítě, dát kvasnice. teď to trvá už od zimy. , ..) ale kobyla mi nic "léčivého" nesežere, gastro akut od dromy jsem si mohla nasypat tak leda na chodník proti uklouznutí a podobně. takže se od nákupu dalších věciček např. chytrých mikrobů distancuju.....zkouším zatím vyházet z KD vojt. řezanku(může dráždit žaludek) dala jsem pryč i kvasnice (stejně se má dělat přestávka po dvou měsících) je už bez mrkve (jedna na úplatky se nepočítá) přidávám mátu a meduňku, dáme opět psyllium.odčervena je, zuby udělané. fyzio na konci měcíce bude. práce lehká rekre, výživný stav velmi uspokojivý
Seno ve výběhu (někdy pod sítí ) v boxe také, někdy síť, někdy ne, podle toho jak jsem přítomna. nízká stresovaná travička ve výběhu, pastvina není. cca ani ne do 1kg NovaEqui clasik do žlabu/denně.Mustang trace, cca do 100g lněných výlisků/denně....
Odčervená Moxidektinem.

Tak abych něco napsala.nez to tu skončí...
Tak jsem dala pryč síť na seno.kone jsou ve výběhu se senem skoro do osmi.tak si myslím že seno v boxe by melo nějakou dobu i bez sítě vydržet.a ono se to šprycáni řitní vody hned po jednom dni trochu upravilo....člověk by to už nacpal i ATB a ono možná stačí jen drobná úprava managementu.jeste nejasam.ale potichu našlapují.kez by to bylo ono...asi to na kobylu vytvářelo nějaký stresík...vedlejší kobyla si tu síť i tahá do svého boxu.nebo nevím co tam s tím kobyly vytvářejí...

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2023 16:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Aj stará garda vytiahla na lúky, spolu s mladou :D

To oko má opuchnuté neviem od čoho, samozrejme stále sme s kolegom nedohodli termín na tie zuby, lebo to stále odkladám, lebo z toho mám hrôzu...pritom tam ani nemám v pláne byť...lebo by som omdlela, njn

Horsano, Flora je ta kobylka s tou hroznou ránou na noze, co jste si brala jako březí - pokud si matně vzpomínám? Jak se jí nožka zahojila a jak se jí daří?

25.5.2023 21:28
lenacia

XXX.XXX.63.6

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Budeš se přesouvat na nějakou skupinu odsud? Na "zvířata" nebo na FB?

A musím?

25.5.2023 23:30
lenacia

XXX.XXX.63.133

Aha... Už to čtu...

Tyjo... Tak nevím... Možná si založím discord server 😂😂😂

Milá Ifauno....
Sami ste to řekli:
Nezajímáte nás, nechceme vás tady, odejděte, my tuhle stránku osekáme na fafíko-čičíko-pipíko zverimex.
DOSLOVA!
Protože Švédská koruna je lepší než česká koruna....
A že prostě to tu bude omezený, osekaný a my máme držet hubu a krok.

Ale blokujete naše snahy říci našim přátelům a ostatním že odcházíme jinam...kde to neosekaj na híko-čičíko-pipíko zverimex jak vy tady...

prostě a jasně...

sme na

chovzvirat tečka CZ

Přidejte reakci

Přidat smajlík