Květák a kedlubny pro králíky

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
21.4.2015 09:38
katyltm

XXX.XXX.220.6

Dobrý den, právě jsem si zde s velkým překvapením přečetla v článku od MVDr. Simony Müllerové toto:
"Zásadně nesmíte dávat králíkům květák, kedlubny a jim podobnou zeleninu. Květák i kedlubny jsou pro králíky jedovaté a může dojít k úhynu během dvanácti hodin"
Prosím vás, je tu někdo, kdo taky dává toto králíkům a oni stále žijí?
Hledala jsem v článcích radu, jak na ušní svrab. Já myslela, že když je někdo MVDr., tak mu můžu věřit. Nebo jsem měla jen štěstí, že ten květák a kedlubna ze supermarketu nebyly tak jedovaté? Já si tam vždycky naberu i to, co ostatní olámou, králíci se můžou zbláznit a otrávení nejsou vůbec .

21.4.2015 09:54
danbela

XXX.XXX.70.196

Také dávám to, co ostatní "olámou"- listy ze supermarketu a nikdy jim nic nebylo, dostávají třeba 3x do týdne :).

21.4.2015 10:18
mustela.erminea

XXX.XXX.255.230

Osobně bych jim vámi zmiňované věci nikdy nekrmila. A ani by mě to nenapadlo něco takového králíkům dát. Hrozí riziko nadýmání, navíc obsahují dost kyseliny šťavelové, která také ve větší míře není vhodná. No a když ještě vezmu v potaz ty kvanta postřiků co tato zelenina v sobě má, tak si opravdu nemyslím, že je to zrovna vhodné krmení.

21.4.2015 10:27
Vocásek

XXX.XXX.45.3

Myslím že se to vztahuje ke krmení které doporučuje,
kdyby se nafukl a chcípl králík který je jen na granulích a někdo mu nacpe něco nadýmavýho ve velkým tak se ani divit nebudu
Pokud jsem to dobře pochopil je článek psán pro osmiletý holčičky co mají králíka v pokojíčku, v tom případě bych taky nevysvětloval nic extra -tohle jo, tohle ne a hotovo

21.4.2015 10:40
katyltm

XXX.XXX.220.6

No já hledala něco na ten svrab a už mi šly z toho oči šejdrem, nedošlo mi, že je to článek pro děti. Tak to je asi celkem pochopitelné.
S těmi postřiky nevím, ale teď už konečně začíná tráva a vojtěška, takže kosa to to jistí.

21.4.2015 10:54
300RUM

XXX.XXX.253.158

Rodiče to také krmí, co v supermarketu lidi olámou. Posledně matka říkala, že už to vyhazují, nemají rádi, když se přes pokladnu nese něco v krabicích a měli by se v tom přehrabovat. Nikdy nic se nenafouklo, natož skapalo.

S těmi postřiky. Kdoví odkud se to vozí jaké používají chemické vychytávky aby na to nic nevlezlo a dozrálo u zákazníka. Já jim nic takového nedávám. Ze zeleného jim stačí trochu pampelišky a vojtěšky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.4.2015 10:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

V malom množstve sa neotravia a vo väčšom množstve sa skôr nafuknu, takže sa otraviť nestihnu

21.4.2015 11:08
leprechaunek

XXX.XXX.198.158

"Já myslela, že když je někdo MVDr., tak mu můžu věřit."

Pro vaše vlastní dobro - NEdělejte to.
Je to drsné, co tu napíšu, ale už jsem od veterinářů slyšela a zažila TOLIK blbostí, že důsledně radím uplatňovat "důvěřuj, ale prověřuj".
Fipronyl pro králíka - navzdory výslovné kontraindikaci v příbalovce, zbabraná očkovací schémata, píchnutý Nobivac po pestorin mormyxu, přestože se to výslovně nesmí... encefalitozoonózu a dokonce ani kokcidiózu (!) spousta vetů nezná. Sem tam se někteří vyptávají, zda králíček nemá potíže nebo nezvrací... Vrcholem bylo sdělení, že v Praze nejsou klíšťata, což už má člověk chuť mlátit hlavou do zdi.
Jsou veterináři machři, velmi si jich vážím. Ale automaticky věřit člověku, jen proto, že má titul MVDr., fakt nedoporučuju.

K tématu - listy z kedluben krmily celé generace lidí a králíci žijou. I u nich bych ale byla opatrná na nadmutí... Květák a kedlubnu bych nedávala vůbec, podobně jako mustela.erminea. Za to riziko nadmutí fakt nevím, jestli to stojí; jsou tuny vhodnějšího krmení, tak proč hazardovat.

21.4.2015 11:09
leprechaunek

XXX.XXX.198.158

katyltm napsal(a):
No já hledala něco na ten svrab a už mi šly z toho oči šejdrem, nedošlo mi, že je to článek pro děti. Tak to je asi celkem pochopitelné.
S těmi postřiky nevím, ale teď už konečně začíná tráva a vojtěška, takže kosa to to jistí.

Ad svrab - píchnout Ivomec, tečka... to stačilo projet tady diskuzi a neděsit se kedlubnami :).

21.4.2015 12:18
Milan z Moravy

XXX.XXX.31.20

mustela.erminea napsal(a):
Osobně bych jim vámi zmiňované věci nikdy nekrmila. A ani by mě to nenapadlo něco takového králíkům dát. Hrozí riziko nadýmání, navíc obsahují dost kyseliny šťavelové, která také ve větší míře není vhodná. No a když ještě vezmu v potaz ty kvanta postřiků co tato zelenina v sobě má, tak si opravdu nemyslím, že je to zrovna vhodné krmení.

Tak Vám povím, lasičko, že v malé míře neškodí. Dávám všechny listy, co odloupnu z kedlubů na zahrádce králíkům a ještě se mi nestalo, aby se za ty roky nadmul.

21.4.2015 13:16
mustela.erminea

XXX.XXX.137.31

Milan z Moravy napsal(a):
Tak Vám povím, lasičko, že v malé míře neškodí. Dávám všechny listy, co odloupnu z kedlubů na zahrádce králíkům a ještě se mi nestalo, aby se za ty roky nadmul.

To já Vám Milane vůbec neberu. Ale opravdu je třeba opatrnost a odhadnout tu malou míru, nemusí být pro někoho jednoduché. Jak se nás tu už více shodlo, svým způsobem to může být hazard. Já bych prostě do toho rizika nešla.

21.4.2015 13:56
leprechaunek

XXX.XXX.198.158

Milan z Moravy napsal(a):
Tak Vám povím, lasičko, že v malé míře neškodí. Dávám všechny listy, co odloupnu z kedlubů na zahrádce králíkům a ještě se mi nestalo, aby se za ty roky nadmul.

Milane, stejně je to individuální.
Pet chovatelé by vám řekli, že ledový salát jeden králík snese úplně v pohodě, a druhý po něm má s odpuštěním s..čku jak bič. Některé věci je lepší zbytečně nepokoušet.
Teda kromě faktu, že list a kedluben jako takový není totéž. :).

22.4.2015 10:06
koco

XXX.XXX.13.69

Z viacerych zdrojov odborne knihy ci od pana Zadinu alebo od pana L.Dvoraka (starsie knihy) spomenute plodiny su v zozname vyrkmovych ale s upozornenim ze fakt v minimalnom mnozstve pretoze robia tazkosti... len taka poznamka k teme :) mozno nie kazdy ich uznava ale aspon pre info...

Edit: doplnene: vlastnu skusenost nemam som zaciatocnik ale asi ani do toho nepojdem mam ine moznosti krmenia...

22.4.2015 10:39
leprechaunek

XXX.XXX.198.158

Koco, ale on tu někdo tvrdí opak...? Pokud vím, tak nikoliv...

Mě neustále překvapuje, jak v podstatě bezcitní jsou lidi ke králíkům proto, že to jsou zvířata na výkrm. Nemyslím tím dělat na ně ťuťu ňuňu a číst jim pohádky na dobrou noc, ale třeba právě to krmení...
Všichni lidi mají vysledované, jaké jídlo jim dělá či nedělá dobře. Někomu je blbě po paprikách, někomu po dvou hruškách, třetí nesnáší pečivo, lepek... a vyhýbají se tomu seč můžou. Jíst se to dá, jasně, i v tom malém množství, ale nikomu to za ten bordel v břiše nestojí.
Ale králíci? "Přece všude píšou, že v malém množství to jde", tak to do nich naperééém za každou cenu - i když to nemá nejmenší smysl.

Květák králíkům? Proč ne, oni nezdechnou... že je bolí břicho, to neřeknou, že...

A v supermarketu je to zadarmo? No tak to donesem, vždyť nést šlupky ze supermarketu je jiná třída, než dojít s košem pro bršlici za chalupu.

Lidi lidi... z některých rádobychovatelů by člověk fakt vyrostl.
Moc díky všem rozumným.

22.4.2015 10:59
katyltm

XXX.XXX.220.6

Já myslím, že tu nikdo nepsal, že to do nich pere za každou cenu. Osobně jsem ty kedlubnové listy brala v domnění, že dělám králíkům dobře v zimě, když ještě nemůžeme sekat. Navíc listy z cca deseti kedluben pro 50 králíků je asi ono malé množství.
Taky jsem si doteď myslela, že by to třeba ti králíci nežrali, kdyby jim to nedělalo dobře. Ale to se možná pletu.
Ale jak říkáte, je to určitě hodně individuální a taky si na to musí zvyknout. My máme u baráku louku, na které se před 4 lety pěstovala vojtěška, takže od jara do podzimu sekáme jen čerstvé a vůbec nedávám seno. Vojtěšky je tam min 80%. Podle toho, co jsem tu četla, je to blbě. Ale králíci se po tom můžou utlouct a rostou a nic jim z toho není. Ale věřím, že kdybych tu náruč vojtěšky dala králíkovi, který je jen na senu a granulích, tak by se z toho třeba nafouk nebo podělal...

22.4.2015 11:29
kachna

XXX.XXX.188.76

katyltm napsal(a):
Já myslím, že tu nikdo nepsal, že to do nich pere za každou cenu. Osobně jsem ty kedlubnové listy brala v domnění, že dělám králíkům dobře v zimě, když ještě nemůžeme sekat. Navíc listy z cca deseti kedluben pro 50 králíků je asi ono malé množství.
Taky jsem si doteď myslela, že by to třeba ti králíci nežrali, kdyby jim to nedělalo dobře. Ale to se možná pletu.
Ale jak říkáte, je to určitě hodně individuální a taky si na to musí zvyknout. My máme u baráku louku, na které se před 4 lety pěstovala vojtěška, takže od jara do podzimu sekáme jen čerstvé a vůbec nedávám seno. Vojtěšky je tam min 80%. Podle toho, co jsem tu četla, je to blbě. Ale králíci se po tom můžou utlouct a rostou a nic jim z toho není. Ale věřím, že kdybych tu náruč vojtěšky dala králíkovi, který je jen na senu a granulích, tak by se z toho třeba nafouk nebo podělal...

Základní pravidlo je: Funguje to, tak to nech to bejt! :oD.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.4.2015 11:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Čo to tu riešite ? Zadavateľka témy nie je žiadny začiatočnik, s kŕmenim skúsenosti má a chov jej prosperuje. Dala konkrétnu otázku a dozvedela sa všetko možné len nie to, načo sa pýtala
Kachna sorry, je to mimo teba.

22.4.2015 13:39
poty76

XXX.XXX.145.250

katyltm napsal(a):
Já myslím, že tu nikdo nepsal, že to do nich pere za každou cenu. Osobně jsem ty kedlubnové listy brala v domnění, že dělám králíkům dobře v zimě, když ještě nemůžeme sekat. Navíc listy z cca deseti kedluben pro 50 králíků je asi ono malé množství.
Taky jsem si doteď myslela, že by to třeba ti králíci nežrali, kdyby jim to nedělalo dobře. Ale to se možná pletu.
Ale jak říkáte, je to určitě hodně individuální a taky si na to musí zvyknout. My máme u baráku louku, na které se před 4 lety pěstovala vojtěška, takže od jara do podzimu sekáme jen čerstvé a vůbec nedávám seno. Vojtěšky je tam min 80%. Podle toho, co jsem tu četla, je to blbě. Ale králíci se po tom můžou utlouct a rostou a nic jim z toho není. Ale věřím, že kdybych tu náruč vojtěšky dala králíkovi, který je jen na senu a granulích, tak by se z toho třeba nafouk nebo podělal...

Vojtěška se mi vždy osvědčila jako top záležitost, takže tady palec nahoru. Futroval jsem to do králíků 5 let v kuse, bohužel jsem přišel o možnost sečení této komodity. Nebyl s ní absolutně žádný problém. A co bych za ní dneska dal! Nutno podotknout, že jsem jí dával samotnou ve 100% stavu. Jak klacky tak lístky, jen se po ní zaprášilo. Pokud dáváte jaké koliv listy, lepší by bylo ze svého pěstění, kde víte co jste se zeleninou prováděla. Když není jistota, vyberte si jatečný kus u kterého ztrátu ponesete mírněji a zkoušejte individuálně na něm.Pokud jste dávala takové množství jak píšete a na tolik,50ks králíků, nemělo by škodit. Nebavíme se o množství, je to zanedbatelné nic. Květák by mě nikdy nenapadl ani list, ani plod. Kedlubna možná, mírně ale né kojícím samičkám ( u mladých může docházet k nadmutí) tyto látky ukládá samička do mléka. Gigant, velmi podobné kedlubně. Když vememe klas kukuřice (v podzimní době) tak pouze ve stavu plné zralosti, ne v mléčném = velké problémy, dochází k úhynům. Řepa, výborná záležitost ale takový kousek který ihned králík spořádá a k tomu seno i s vodou. Ne, půl bulvy. Chleba též jako doplněk, ne stále a ne velké množství, platí jako u řepy. Je nutné si to ohlídat, když se dostane do vody (potříštěn močí) a králík ho pozře, většinou je zaděláno na velký problém. Mrkev, výborná věc, též by se dalo mluvit o petrželi (kořen i nať), ne v takovém množství jako mrkev. Dále topinambury a brambory, výborná záležitost. Jen se to naučit využívat a umět stanovit dávku, je to u každého individuální, nic se od ničeho diametrálně neliší.
K svrabu. Rád bych vás poprosil o obyčejné. Ty rady které tady na vás chrlý (laprechaunek), nemají s chovatelstvím absolutně nic společného! To zdůrazňuji! Pro všechny, neberte ve všem tuto slečnu za slovo. Jsou to většinou velké nepravdy, nepodložené praxí a věcí zažitou. Nic ve zlém, ale já to tak vnímám! Prosím, zkuste obyčejné opatření. Potřete ušní boltec rostlinným olejem. Svrab = jaká si forma roztoče a nemá rád, přímo nesnáší toto mastné (mokré) prostředí. Je to jako s kokci, ta nemá ráda kyselé prostředí. Nemusíte dávat velké peníze za léky a hned běžet k veterináři. Zde vám zase slečna jen doporučuje, ne nejlépe. Skoro si říkám jestli si nedělá kšeft, veterinární přípravky jsou totiž jedinou věcí, s kterou tady malinko boduje! nebo bojuje? IVOMEC je nejběžnější lék a používá se už na vše. Jak u holubů tak u králíků. Především na vnitřní ale i vnější parazity. Uši namažte celé až ke kořeni ucha z vnitřní strany, králík si bude packami mnou uši, jako když se čistí. Je to totiž něco nezvaného na jeho těle. Neublíží mu to. Kůru můžete opakovat, uvidíte dle potřeby, hlavně ho neutopte. Během 3- 5 dní se to bude měnit ve strupy a následně vylupovat. Může to trvat déle, u některých to má tendenci se to vracet. Pokud to nezabere, moc tomu nevěřím, poté poproste o radu opravdového veterináře, dobrý veterinář, většinou ví jak poradit a jakou prevenci použít. pokud má všeobecnou specializaci. Narazil jsem i na takové, které zajímali zvířata až od psů. Králík a holub, pouze sporadicky. Věřím v úspěch a přeji vám ho. Pak mi dejte vědět, jestli to bylo účinné a písněte mi to do obálky aby vás tady zase někdo neobelhával. S pozdarvem B.P.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.4.2015 14:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

K bobánkovi : má to hlavu aj pätu... takéto príspevky milujem

22.4.2015 15:01
leprechaunek

XXX.XXX.198.158

Bobánku, jistě, nemám nic jiného na práci, než lobovat za léky...
Na tuhle vaši invektivu ať si každý udělá názor sám.
Yolanda je dále zářným příkladem, že když se napíšou dva protichůdné názory, každý si najde své přívržence.

Já jsem celkem hrdá na to, že do toho "vašeho týmu" nepatřím, nejen kvůlli yolandinu hulvátskému extempore na toma (na lidi tohohle typu prostě nemluvím a neexistujou pro mě), ale i kvůli vašim výlevům na mou adresu. Názorovou variabilitu respektuju, ostatně máloco v chovu zvířat je černé nebo bílé... ale obouvat se tu do sebe navzájem a mimo téma?
No když vám to dělá radost... Já si o tom myslím svoje.

Olej x ivomec - a) jednoduchost v aplikaci, b) komfort pro zvíře. V lití oleje králíkovi do ucha a jeho následné snaze se toho zbavit nic úchvatného nevidím, a nechápu, proč to nenahradit jednou blbou injekcí, když to jde. Nic víc, nic míň.
Ale na to by, milý bobánku, se stačilo normálně zeptat, proč to upřednostňuju, a ne tu pronášet tajemné hlášky o veterinární lobby.
Nechápu, přísahám že nechápu lidi jako vy. Ale zatěžovat si vámi hlavu fakt nemíním.

22.4.2015 17:23
poty76

XXX.XXX.145.250

leprechaunek napsal(a):
Bobánku, jistě, nemám nic jiného na práci, než lobovat za léky...
Na tuhle vaši invektivu ať si každý udělá názor sám.
Yolanda je dále zářným příkladem, že když se napíšou dva protichůdné názory, každý si najde své přívržence.

Já jsem celkem hrdá na to, že do toho "vašeho týmu" nepatřím, nejen kvůlli yolandinu hulvátskému extempore na toma (na lidi tohohle typu prostě nemluvím a neexistujou pro mě), ale i kvůli vašim výlevům na mou adresu. Názorovou variabilitu respektuju, ostatně máloco v chovu zvířat je černé nebo bílé... ale obouvat se tu do sebe navzájem a mimo téma?
No když vám to dělá radost... Já si o tom myslím svoje.

Olej x ivomec - a) jednoduchost v aplikaci, b) komfort pro zvíře. V lití oleje králíkovi do ucha a jeho následné snaze se toho zbavit nic úchvatného nevidím, a nechápu, proč to nenahradit jednou blbou injekcí, když to jde. Nic víc, nic míň.
Ale na to by, milý bobánku, se stačilo normálně zeptat, proč to upřednostňuju, a ne tu pronášet tajemné hlášky o veterinární lobby.
Nechápu, přísahám že nechápu lidi jako vy. Ale zatěžovat si vámi hlavu fakt nemíním.

Slečno pro vás nepíši absolutně nic pro radost. Jestli si nepletu v jednom z vašich příspěvků jste dokonce zadala odkaz na několik veterinárních ordinací. A vy nelobujete? Jediné na co chci poukázat je ta věc, že vaše příspěvky mají hodnotu pouze v oblasti veterinární prevence.A proč asi, tak nám to napište. Co se týče králíkařiny jako takové, bohužel nenohu respektovat někoho, kdo má v panelovém bytě jednoho zakrslíka. Bohužel, s tím se moc praktik nedá nastudovat. Takže chápu, že u vás jenom kniha nebo net. Nepůjdu s vámi do rozepře, u vás bych si nic neodnesl. Zajímají mě zde témata, týkající se králíků. A v těch mi vy, absolutně nemůžete být ničím prospěšná. Pro mě je králíkařina každo denní chléb. Váš názor na mě? Promě, naprosto bezpředmětný. ale respektuji ho.

22.4.2015 17:29
kachna

XXX.XXX.188.76

Leprechaunek: no, aby váš příspěvek byl věrohodný, nesmělo by z vašich příspěvků čišet pohrdání drobno a malochovateli.
Add. ivomec souhlasím, ono se může stát, že přes veškeré mazání ten svrab zůstane a vrací se.
Měli jsme jednu takovou samici, Kadlecku. Micku jsme dostali, svrab vyléčili, ale během březosti se to vrátilo. Přenesla to i na mladé, okolí nic, i u těch mladých to bylo jen ve zvukovodu (i u podložených mláďat a nevlastní sourozenci nic). No samici jsme zabilli, ale vědět o ivomecu (rok cca 1991), nemuseli bychom.
Jestli by to bylo vzhledem k dalšímu chovu dobře/špatně/jedno je už na jinou diskusi.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.4.2015 19:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

K leprechaunek : Keď nehovoríš na mňa, tak nehovor ani o mne . Inak, nepatrím k nijakému týmu a hodnotila som prvú polovicu príspevku. Mám rada témy o krmení, lebo tam sa dá urobiť najviac nenapraviteľných chýb. Takže hlas a kytičku dostal bobánek odo mňa za krmenie.
Svrab som mala v chove iba raz a pomohol mi motorový olej, viac sa mi to nevrátilo. Typ a dokonca aj olej som dostala od dlhoročného chovateľa / majiteľa mnohých ocenení na výstavach/, takže som vedela, že zvieratam neublížim

22.4.2015 21:51
poty76

XXX.XXX.145.250

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
K leprechaunek : Keď nehovoríš na mňa, tak nehovor ani o mne . Inak, nepatrím k nijakému týmu a hodnotila som prvú polovicu príspevku. Mám rada témy o krmení, lebo tam sa dá urobiť najviac nenapraviteľných chýb. Takže hlas a kytičku dostal bobánek odo mňa za krmenie.
Svrab som mala v chove iba raz a pomohol mi motorový olej, viac sa mi to nevrátilo. Typ a dokonca aj olej som dostala od dlhoročného chovateľa / majiteľa mnohých ocenení na výstavach/, takže som vedela, že zvieratam neublížim

Máte pravdu, jde o jedno lehké potření olejem. Né o lití, které zde bylo zmíněno! ne, mnou. A příspěvky s reakcemi na skoro už každého návštěvníka jakými ona slečna začíná. No coment. Stejně jako vy, ani já nepatřím do žádného týmu.

23.4.2015 09:18
Vocásek

XXX.XXX.45.3

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Čo to tu riešite ? Zadavateľka témy nie je žiadny začiatočnik, s kŕmenim skúsenosti má a chov jej prosperuje. Dala konkrétnu otázku a dozvedela sa všetko možné len nie to, načo sa pýtala
Kachna sorry, je to mimo teba.

Podle prvního příspěvku je zadavatelka začátečník
Dozvěděla se to na co se ptala - vetka psala článek pro děcka a v kontextu ostatních věcí v článku a přihlédnutí k tomu komu je určen má pravdu, vyloučit nadýmavé krmivo
Tak co furt řešíš

23.4.2015 11:06
katyltm

XXX.XXX.220.6

Dobrý den, já děkuju za rady, celé tato zajímavá diskuze vznikla tím, že jsem se překoukla, že je článek pro malé děti

Tak jen pro informaci: včera jsem se zkontaktovala s veterinářkou kvůli injekci, protože jsem se chtěla vyhnout manipulaci s tou březí samicí, abych jí neublížila při mazání ucha. Pro jednoho králíka vychází injekce kolem 100, -, píchat jen jednoho mi přijde jako hloupost, když už to mají i někteří další. No a dát 5000 za všechny, na to fakt nemám, mám šest dětí, potřebuju jim koupit boty, kvůli dětem taky chovám čtvrtým rokem králíky, abych pro ně měla dobrý maso, investujeme jen práci a čas a peníze za slámu, jádro, očkování a chovného samce.

Pro Leprechaunek: Dnes jsem byla v Kauflandu a odolala jsem vzít bedýnku kedlubnové natě , včera jsme už začali sekat, vojtěška už má nějakých 30 cm

Pro Bobánka: Děkuju, jste první, kdo mi potvrdil tu vojtěšku . To mazání prostě vyzkouším, už jsem přišla na to, jak tu samici znehybnit, abych jí neublížila, ona je teď dost divoká, je to něm. obr a je tedy fakt óóóbr. Tak pak dám třeba vědět, jak to dopadlo. Nevím, zda nám to sem zanesly kočky, možná je to i ze sena, které skladujeme na půdě a tam jsou občas myši, možná i nějaká kuna či lasička.

23.4.2015 14:24
leprechaunek

XXX.XXX.198.158

"Pro Leprechaunek: Dnes jsem byla v Kauflandu a odolala jsem vzít bedýnku kedlubnové natě "
A to se mám rozplakat nebo co?
Šest dětí, svrab rozlezlý v králíkárně a králíkům povinně kedlubny, protože jsou v kauflandu zadáčo. Drahá Katy, klidně si vyplazujte jazyk, já narozdíl od vás tyhle problémy v životě nemám.

23.4.2015 14:41
katyltm

XXX.XXX.220.6

leprechaunek napsal(a):
"Pro Leprechaunek: Dnes jsem byla v Kauflandu a odolala jsem vzít bedýnku kedlubnové natě "
A to se mám rozplakat nebo co?
Šest dětí, svrab rozlezlý v králíkárně a králíkům povinně kedlubny, protože jsou v kauflandu zadáčo. Drahá Katy, klidně si vyplazujte jazyk, já narozdíl od vás tyhle problémy v životě nemám.

Drahá Leprechaunek, ten jazyk nebyl vyplazený na vás, ale na tu nať. Nenapadlo mne, že si vezmete osobně .
Děti pro mne nejsou problém a kedlubny nebyly povinně, jak už jsem psala výše, chtěla jsem jim jen přilepšit, třeba to byla blbost, nemám problém si to přiznat.
Momentálně řeším ten svrab, rad jsem tady dostala dost, takže díky a vám a všem ostatním přeju hezký jarní den! Katy

23.4.2015 19:38
hona

XXX.XXX.112.10

katyltm napsal(a):
Dobrý den, já děkuju za rady, celé tato zajímavá diskuze vznikla tím, že jsem se překoukla, že je článek pro malé děti

Tak jen pro informaci: včera jsem se zkontaktovala s veterinářkou kvůli injekci, protože jsem se chtěla vyhnout manipulaci s tou březí samicí, abych jí neublížila při mazání ucha. Pro jednoho králíka vychází injekce kolem 100, -, píchat jen jednoho mi přijde jako hloupost, když už to mají i někteří další. No a dát 5000 za všechny, na to fakt nemám, mám šest dětí, potřebuju jim koupit boty, kvůli dětem taky chovám čtvrtým rokem králíky, abych pro ně měla dobrý maso, investujeme jen práci a čas a peníze za slámu, jádro, očkování a chovného samce.

Pro Leprechaunek: Dnes jsem byla v Kauflandu a odolala jsem vzít bedýnku kedlubnové natě , včera jsme už začali sekat, vojtěška už má nějakých 30 cm

Pro Bobánka: Děkuju, jste první, kdo mi potvrdil tu vojtěšku . To mazání prostě vyzkouším, už jsem přišla na to, jak tu samici znehybnit, abych jí neublížila, ona je teď dost divoká, je to něm. obr a je tedy fakt óóóbr. Tak pak dám třeba vědět, jak to dopadlo. Nevím, zda nám to sem zanesly kočky, možná je to i ze sena, které skladujeme na půdě a tam jsou občas myši, možná i nějaká kuna či lasička.

Tak se trochu ptám, co máte za veterinářku...

mé králík, když postihl svrab, tak vet přijel, každému dal ďobanec a vyřízeno. Mě to stálo 20, - jednoho... celkem jsem jich píchal 15... trvalo to 2 dny a měli uši jak nové... smajlík po 14. dnech dostali ještě jeden kontrolní ďobanec a v klidu... naprosto...

k dětem gratuluji. Je fajn, že jsou ještě lidi ochotní přijmout děti...

Lucyy_312

24.9.2017 20:03
Lucyy_312

XXX.XXX.64.169

Já taky dávám králíkům přesně lupeny, co v supermarketech lidi olámou a králíci stále žijí, ba dokonce víc, milujou kedlubnu, jak listy tak samotnou kedlubnu, nikdy jim po ní nic nebylo, nebyli apatičtí ani nevypadali ze by meli nejake zdravotní potíže. Cetla jsem právě až nekdy touto dobou, ze kraliky nadyma tak jen v přiměřeném mnozstvi ale jinak ji pry můžou

Neregistrovaný uživatel

22.2.2022 11:10
Neregistrovaný uživatel

Jdete se poradit ohledně zdravotního problému, prevence nemoci nebo výživy vašeho zvířete? Nově se můžete obrátit rovnou na odborníky v sekci On-line veterinář. Kvalifikovanou odpověď tam dostanete nejpozději během několika hodin. Ať jsou vaši mazlíčci zdraví a spokojení!

Přidejte reakci

Přidat smajlík