Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
20.11.2017 08:39
kk

XXX.XXX.172.44

Dobrý den, prosím zkušené chovatele o radu...že se koza po třech týdnech přeprskává vím...aji příznaky...jen jsem zde nikde nevyčetla, kolikrát se může přeprskávat...když na poprvé to prošvihnu nebo se nepodaří skok, tak za tři týdny se prská zase...a když se zase nezadaří...kolikrát je ještě šance...věc se má takto, proč se ptám...na jaře jsme dostali dvě kozy...matka s dcerou...no a teď starší koza se nám prskala...ukázkově...nežrala ocáskem mrskala, jak z učebnice...tak hurá za kozlem...skok byl pěkný kozel šikovný smajlík tak jsem číhala za tři týdny...jesli náhodou...ale příznaky už neměla...ale druhý den cyklu měla jakoby ulepeno pod ocáskem...jako by výtok...a pak nic...tak teď zase čekám jestli se něco projeví...a ta její dcera...lednová kozička...moc pěkně narostla...už je pomalu větší než mamina...jednou jsem zaznamenala jako by náznak prskání, ale buď se mi to zdálo a nebo teda nemá skoro žádné příznaky...po třech týdnech se nic neopakovalo...a tak z toho nejsem moudrá...tyhle kozy mám první rok...tak nevím, prosím o radu...dřív jsem měla kozu s kozlíkem holandské...tak tím, že byli spolu tak jsem to nějak moc neřešila...koza prostě měla kůzlata pěkně pravidelně každý rok...předem děkuji za rady.

20.11.2017 09:03
ančovička1

XXX.XXX.220.126

Pokud se vám starší koza po třech týdnech už neprská, bude březí, to by se jinak projevovala, bylo by ji dobře slyšet , ale mladou bych ještě nepřipouštěla, kozy se tělesně vyvíjí do dvou let, tak ji připuštěním jen ublížíte..to, že se prská, znamená jen to, že je pohlavně dospělá, ale na březost a porody ještě nemá kondici a sílu i když, jak píšete, je velká..taky mám velkou, rok a 8 měsíců starou kozičku, ke kozlovi půjde teprve letos a myslím, že nic nezmeškala...ostatní letosní dvě půjdou až za rok, přestože se prskají už po třetí a řvou do ochraptění, jsou mladé, ještě si toho užijí dost...

20.11.2017 09:20
kk

XXX.XXX.172.44

Děkuji, mám právě strach, aby ten výtok v tom termínu prskání, nebyl jako že potrat...nebo nevím jak to napsat...nikdy jindy žádný výtok krom právě prskání neměla.(ta starší) i když jiné příznaky neměla...a s tou mladší nevím...jiní zase chovatelé radili, že pokud je dostatečně velká a vyspělá, tak se připustit může...jde mi spíš o to...že nevím jestli se prskala...a o to...kolikrát budu mít možnost to pozorovat :-D případně...ne že ji budu hned připouštět...spíš mi jde o to...že když zmrknu, že se prská, tak aspoň vím, že je koza v pořádku a teoreticky schopná připuštění...a ne že budu živit přes zimu kozu, která bude nějaká špatná...nebo jak to říct...prostě mě spíš zajímá kolikrát se koza po těch třech týdnech prská...není potřeba tu mladou hned na první dobrou připouštět.

20.11.2017 09:52
ančovička1

XXX.XXX.220.126

..tak snad se připuštění podařilo, to by se ozvala.. a mladé kozičky nemusí mít vždy říji tak silnou, jako starší kozy, já bych to neřešila a snad ji uživíte...nehledě k tomu, když se jí zbavíte(nevidím důvod), její máma bude naříkat, může i uhynout steskem a když přihlédneme k zákonům o týrání zvířat, chov jedné kozy je mezi nimi...

20.11.2017 10:13
kk

XXX.XXX.172.44

No nikdy bych jednu kozu nechovala...a necháváme si tu její dceru právě z toho důvodu, že jsou na sebe hodně fixované...nedají bez sebe ani ránu... máme registrované hospo...prostě mě to tak zajímá to prskání...protože jsme se k nim taky dostali jak slepý k houslím...původní majitel dostal pracovní nabídku v zahraničí a tak kozy nechal kamarádovi na zahradě...no a když mu zlikvidovaly nějaké stromky, tak se dostaly k nám...nic o nich nevěděl ani věk starší kozy nic prostě...tak jsme dohlašovali kozy a ještě nás čeká ošetření rohů u starší...ale asi až z jara...protože dle veta se ji snažil někdo neodborně odrohovat a teď se jí jeden roh kroutí do hlavy a do budoucna by asi dělal problémy...mladá má zas pro změnu ukouslé půlky uší...prý jí to ukousla nějaká jiná koza...takže kdo ví...ale obě jsou krásné...sice menší, ale v dobré kondici...teď na zimu ještě nasadily zimní srst...tak jsou fakt pěkné...radost pohledět...jen to prskání...:-D ale to je spíš moje zvědavost.

20.11.2017 11:58
roklanka

XXX.XXX.46.86

Koza roste tři roky a pokud je dcera velikostí matky, tak není na co čekat. Dorůst se nechávají burky a někdo nechává dorůst i nubije. Pravidlem by mělo být, že kozička by měla mít 2/3 velikosti matky. Někdo prosazuje váhu, ale ta může být zavádějící.
Stane se, že se koza přeprskává, chovatel se domnívá, že nezůstala a ona si pak porodí v termínu prvního připouštění. Není to časté, ale už se mi to stalo. Letos se mi začaly prskat mlaďušky (letošní lednové kozičky) moc brzo, někdy koncem července.Prskaly se dvakrát a pak pauza a v listopadu začaly zase, včera jsem připustila poslední z nich.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.11.2017 13:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Souhlas s Roklankou.

20.11.2017 13:49
kk

XXX.XXX.172.44

Děkuji, ano to s tou velikostí a váhou mi taky radili a jsem to i vyčetla...jen ji prostě nemůžu načapat, že by se prskala, proto mě zajímalo, kolikrát se to opakuje smajlík případně s jakým odstupem (teda krom těch tří týdnů)...Když jsem měla ty kozy holandského typu (kozu s kozlíkem)...spíš pro zábavu jak pro užitek...dovezla jsem je takové chudinky...z tábora pro děti...kde jim je pošlapal kůň...špatně krmené, s polámanou nohou...vet. tenkrát říkal, že ani kůzlata nebudou mít...že jsou prostě špatně živené atd, ani růžky jim nechtěly růst..pořád byly takové zakrnělé...po dvou letech, kdy jsem podstrojovala, tak jim začaly zase růst růžky, tak jsem najednou v zimě dojela domů a bylo tam kůzle...:-D a od té doby si to koza řídila sama a jednou do roka vždy kolem vánoc rodila kůzlata...ale u té bylo prskání velmi vidět a teď u té starší taky...na poprvé...pak už nic...dá se ještě jinak zjistit zda je koza březí? Prostě s tím nemám takové zkušenosti...

20.11.2017 23:17
roklanka

XXX.XXX.46.86

Březost se dá ověřit z krve, píší 19 den, nikdy jsem to nezjišťovala, ale znám chovatele, kteří to zjišťují. Nemáte ještě toho holandského kozlíka? Pokud a no, tam může být jasno. Na vyvolání říje se nosí buď hadr od kozla, nebo hnůj, pak se koza zpravidla rozprská. Nebo lze vyvolat říji uměle, pokud chce chovatel synchronizovat stádo na hromadné porody. Taky takového znám. Kozička může mít i tichou říji a tu pozná jen kozel.

21.11.2017 07:44
kk

XXX.XXX.172.44

Bohužel holandské kozky už nemám, stěhovali jsme se a měla jsem slíbeno odprodání louky, ke kterému pak nedošlo, tak byli v ohradě na zahradě...což nebylo ideální pro ně...dva tři roky jsme vydrželi...sekat trávu úvazkování, ale nebylo to nic moc...tak jsem je darovala s těžkým srdcem...a za dva měsíce jsem tu louku dostala do nájmu...dodnes lituji, že jsem je dala pryč...přišlo to tenkrát nečekaně...protože jsme se na nájem ptali x krát...a noví majitelé byli vyčuraní vzali si je od nás zadarmo (já jsem je naivně tenkrát darovala, aby se prostě měli líp, lidi měli louku velkou, byla jsem to i omrknout) a kozu pak prodali až někde do Čech a kozlíka dali sousedovi údajně...ani nevím jak dopadl...už se mi ho nepodařilo najít smajlík teď tam máme ovce s beranem, právě starší stála u berana jak tvrdý Y mečela a div ho neznásilnila :-D, ale mladá stále nic. Pořád žere jak tank, lítá jak trhlá chodí se mazlit...prostě normálka...každý den jí kontroluju pipku, jestli není zarudlá a neteče a pořád nic smajlík

21.11.2017 08:20
ančovička1

XXX.XXX.220.126

Kk-vždycky se dá začít znovu, kozičky se dají koupit i levněji, chce to jen nadšení a lásku ke zvířeti, podmínky k chovu už máte, tak otočte list a jděte dál já mám ted´ trochu starost s kozičkou po mé nejlepší dojnici, kterou na jaře zabila polknutá včela ...jak jsem psala, je jí rok a 9 měsíců a ne a ne se prskat..jak píše roklanka o tiché říji, nevím, jestli u ní něco takového proběhlo nebo bude probíhat, stále ji kontroluji, ale žádný výtok, žádná zarudlost, žádný neklid, jako u těch mladých čertic, které se pomalu staví na hlavu, jak to s nimi mlátí ..zaráží mě i to, že i starší měsíc připuštěná koza, si o ni stále otírá hlavu, pod ocasem a mladé na ni také doráží..nabízí se mi otázka, že by mohla být hermafrodit?..má pěkné, narostlé vemínko, vkládala jsem do ní naděje v pokračování chovu její linie...ach jo..babo rad´...

21.11.2017 08:45
kk

XXX.XXX.172.44

Ono nejde o začátky...spíš prostě měli jsme je rádi...vypiplali jsme je z nejhoršího a dávala jsem je pryč jen proto, že jsem si myslela, že se budou mít líp...než jsem jim v té době mohla dopřát já...a neměli se líp...proto mě to štve a mrzí...hlavně kvuli nim. A to je jak s tou naší mladicí..proto jsem založila tuhle otázku...protože vemínko má pěkné, celá je taková pěkná, i když kříženka...tak do ní taky vkládám naděje, ale zatím prostě prd smajlík nemůžu ji načapat. A kozla zase kvuli tomu pořizovat nechci...máme dvě kozy...to se nevyplatí...někde shánět nějakého plemeníka...a to nemluvím o smradu smajlík tak ještě zadoufám...a u vás tedy nevím...je to zvláštní...vypadá to opravdu, že by to mohl být herma...uvidíte, osobně, pokud by se letos nepodařilo zabřeznout, tak bych ji asi dala pryč.

21.11.2017 09:04
ančovička1

XXX.XXX.220.126

Děkuji za duševní podporu, on když to člověk vypiplá od narození, je těžké připustit si, že bych se s ní měla rozloučit, ale asi bych si ji nechala jako společnici k ostatním...no, nebudu předbíhat, snad to ještě dopadne dobře...loni jsem její prskání také nijak nepostřehla, ale neřešila jsem to...kozla nemáme, chtěla jsem ho, ale to doma neprošlo..kvůli dvěma kozám, jak píšete a nehledě k těm metrákům sena, co musíme usušit na zimu..občas nějaké také přikoupíme, ale dámy to strojově dělané nežerou, všechno vyhazují, tak mám aspon´pro králíky

21.11.2017 09:23
kk

XXX.XXX.172.44

Ani nemluvte, s tím senem...u nás letos nebylo...nebylo ani z čeho dělat...děsný...jezdila jsem od Prostějova až k Liberci pro seno...protože tady prostě není...a ty dvě kozy...potvory jedny, toho půlku vycuchají...domácí co bylo tady z první seče to zblajzly do poslední šťopky, ale to strojové...to po nich vždycky dojíždí ovečky ze země...nehledě na to, že teda žerou jak tank...prý udržovací dávka 3kila sena denně pro kozu a 4 pro ovci...ty naše můry stojí u seníku, ovce už jsou nažraný a leží a přežvykují a kozy stojí a tlačí do hlavy...a to je ještě vypustím na okraj lesa na listí a trávu co není pod sněhem :-D ostružiní atd...to ony milují...

21.11.2017 10:22
xchipsy

XXX.XXX.142.1

Když už to Roklanka zmínila, tak se rovnou zeptám, ať nezakládám nové téma Jak by taková koza měla být vlastně velká? Porovnat s matkou nemám jak (jejich matky doma nemám a tím, že jsem "v kozách" začátečník, tak nedokážu odhadnout, jestli jsou v normě nebo ne - upřímně, mě osobně se právě zdají (min. ta o měsíc mladší) takové "zaprclé", když vidím na fotkách kozy, to jsou hemely do pasu a ty moje mi připadají nějak malé (ale možná je to tím, že je vidím denně, to mi pak připadá pořád stejné - a malé - i dvoumetrákové prase
Zkoušela jsem včera měřit tak "baj voko", že jsem si výšku hřbetu (vím, že se jinak měří v kohoutku) "přenesla" na svoji nohu a doma pak přeměřila metrem, mělo by to být nějakých +- 65cm - je to akorát nebo málo? (kozy jsou narozeny únor a březen, tohle je výška té starší)
Jinak co se týče prskání, u té starší bylo zřetelné, ale mladší zatím (asi) nic, ocáskem se rozmrská jen když ji drbu na zadku jinak žádné zarudnutí, výtok, hlasitější projevy, nic...

21.11.2017 12:46
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Jde o to co je to za plemeno, jestli je to naše plemeno bílá nebo hnědá a nebo anglonubijka. On je rozdíl ve velikosti i vrámci daného plemene. Jestli máte jak, tak ji zvažte. Vemte do náručí a postavte se na osobní váhu.

21.11.2017 13:23
xchipsy

XXX.XXX.142.1

přezdívka napsal(a):
Jde o to co je to za plemeno, jestli je to naše plemeno bílá nebo hnědá a nebo anglonubijka. On je rozdíl ve velikosti i vrámci daného plemene. Jestli máte jak, tak ji zvažte. Vemte do náručí a postavte se na osobní váhu.

A, to jsem zapomněla, je to obyčejná hnědá
Zkusím večer zvážit, jestli se nechá (ta mladší je mazel, to by mohlo jít, starší je ještě trochu plašší, tak tu nebudu "trápit").
Spíš mi šlo o tu výšku, zdají se mi takové "zaprclé", ale jak jsem psala v minulém příspěvku, možná je to tím, jak je mám denně na očích, tak se mi zdají pořád stejné (malé)

21.11.2017 14:02
kk

XXX.XXX.172.44

No na hnědou to je podle mě trochu málo...já mám kříženky menšího tělesného rámce, ale i ta lednová je vyšší v hřbetě...a to je matka kříženka otec pravděpodobně hnědý...podle barvy co má smajlík, ale letos s tím mám taky problém...na jaře jsme dostaly tady ty dvě kozky a přikoupili k nim ještě bílou (kůzle) takže byla koza a dvě přibližně stejně velká kůzlata, a zatím co ty dvě prospívají nádherně...tak ta malá je pořád malá...vypadá jak kůzle a ne a ne vyrůst...liz mají žrádlo mají odčervením prošly...a pořád neroste...takže asi pujde do guláše...někde bude nějaká chyba. A nebo je letos nějakej divnej rok smajlík

21.11.2017 14:40
xchipsy

XXX.XXX.142.1

Teď jsem se dívala do knížky Chov koz (Fantová) a tam je u hnědé uvedená výška v kohoutku 65 - 75cm - a kohoutek je výš než hřbet, že... (navíc předpokládám, že je myšlena výška už dospělé kozy, ty moje jsou teprve 9 a 10 měsíců staré... Tak nevím no

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.11.2017 15:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

65 cm není být málo, některé kozy jsou menší, jiné větší, některá má prostorné tělo, ale nohy kratší, některé jsou nohaté. Na připuštění podle mě není malá.

21.11.2017 15:49
kk

XXX.XXX.172.44

Tak jsem to schválně běžela poměřit :-D a je pravda, že když sem si to doma ukazovala na metru, tak mi to přišlo menší smajlík naše potvůrky měří mezi 65-70 nechtěly postát uplně tak jako že přesně :-D tak se omlouvám za desinformaci smajlík

22.11.2017 00:30
roklanka

XXX.XXX.46.86

Pokud nemůžete porovnat velikost s matkou, tak se držte těch 35kg a minimálně 7 měsíců (věk). Výška 65 je pěkná.

22.11.2017 07:58
xchipsy

XXX.XXX.142.1

Tak já letos nemám v plánu připouštět, nemám hotovou ohradu, pořádné "ubytování"...takže se radši nebudu zatím pouštět do nějakých velkých akcí Tudíž tu výšku/váhu neřeším kvůli tomu, jestli už za kozlem nebo ne, ale spíš pro takový nějaký svůj "klid v duši", jestli nemám doma nějaká nedochůdčata (chovatel odstavoval už ve dvou měsících) místo normálních koz

22.11.2017 08:29
dad

XXX.XXX.225.133

Odstavuji stejně a jestli mi budete tvrdit, že kozička v sedmi měsících a 45 kg a kozlík o měsíc dřív 21,7 v JUT jsou nedochůdčata tak nevím nevím, nebudu souhlasit ! odstávčata mají 18 až 24 kg, ve třech měsících nejmenší kůzle 25 kg živé
nechat kůzlata pod kozou ještě měsíc tak přijde Líza o vemeno a já o kozu, mléka je po odstavu stále dost
i v knihách najdete různé názory
na mléčných farmách (některých) se odstavuje mnohem dřív
reaguju možná podrážděně, ale s podobným názorem jsem se setkal na jaře při prodeji a bublám ještě teď když si na to vzpomenu, prodávám na váhu a tak na krmení nešetřím, mléčné náhražky a granule nepoužívám, moje odchovy se můžou směle měřit v růstových parametrech s plemennými chovy AN a B jejichž křížence chovám
není chovatel jako chovatel , neházejte nás do jednoho pytle jen proto, že dojíme o měsíc déle než jiní
osobně nemusím ty jako eko a bio, slušní chovatelé mi odpustí - o těch se nezmiňuji

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.11.2017 08:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

dad napsal(a):
Odstavuji stejně a jestli mi budete tvrdit, že kozička v sedmi měsících a 45 kg a kozlík o měsíc dřív 21,7 v JUT jsou nedochůdčata tak nevím nevím, nebudu souhlasit ! odstávčata mají 18 až 24 kg, ve třech měsících nejmenší kůzle 25 kg živé
nechat kůzlata pod kozou ještě měsíc tak přijde Líza o vemeno a já o kozu, mléka je po odstavu stále dost
i v knihách najdete různé názory
na mléčných farmách (některých) se odstavuje mnohem dřív
reaguju možná podrážděně, ale s podobným názorem jsem se setkal na jaře při prodeji a bublám ještě teď když si na to vzpomenu, prodávám na váhu a tak na krmení nešetřím, mléčné náhražky a granule nepoužívám, moje odchovy se můžou směle měřit v růstových parametrech s plemennými chovy AN a B jejichž křížence chovám
není chovatel jako chovatel , neházejte nás do jednoho pytle jen proto, že dojíme o měsíc déle než jiní
osobně nemusím ty jako eko a bio, slušní chovatelé mi odpustí - o těch se nezmiňuji

Opravdu reagujete podrážděně asi ještě jako reakce na kupující před časem . Tady snad nic takového ve vláknu nezaznělo, tak si to tak neberte . Navíc každá koza je prostě jiná.

22.11.2017 08:48
kk

XXX.XXX.172.44

A můžu se tedy zeptat na názor ještě...čím může být způsobeno, to že mi koza špatně roste? Jak jsem psala výše...dvě kozy matka dcera (lednová) a k nim přibyly únorová kozička bílá křížená...teď si nemůžu vzpomenout...ale taky nějaký dobrý kozel...bezrohá...no a ty dvě (matka dcera)ty jsou ukázkové...ta mladá narostla krásně...je pravda, že jsme neodstavovali...že jsme nechali přes den spolu a večer rozdělili...tudíš mléko bylo ráno pro nás...a koza postupně sama odstavila...prostě ji nenechala už napít...a pak jsme dojili normálně dál pro nás...tu únorovou kozičku jsme brali někdy v průběhu dubna...pán měl ohromné bílé kozy rohaté na pastvě...obří vemena...ukázal nám celý chov...kůzlata měl v ohrádkách v chlívku...tak jsem se těšila, že nám naroste krásná koza, dobrá dojnice...ale ouha...prvně ji ty dvě druhé začaly šikanovat...na pastvě dobrý, ale v chlívku musela být oddělená...ale normálně žrala všecko dobrý...pak přišel průjem a vet...odčervili jsme...průjem zmizel...odčervili jsme následně všechny...ale kozička prostě ne a ne růst...má velikost tak nějak 25 kilo a je fakt zaprclá...budeme teď zabíjet ovce, tak s těžkým srdcem asi popravíme i ji...co s tím když neroste...ale, můžete mi říct aspoň nějaký nápad proč neroste? všecko mají stejné...kontroluju každý večer i nažranost...břicho má pokaždé, že se sotva valí...i přilepšujeme ječmenem, ovsem...voda, seno, liz je samozřejmostí.

22.11.2017 08:51
xchipsy

XXX.XXX.142.1

Dad - nevím, proč můj komentář vztahujete na sebe a ještě ve smyslu, jakobych snad chovatele (a potažmo i vás?) označila za tyrany. Setkala jsem se s názorem, že kozičky, které mají být dále použity do chovu, je vhodné nechat pod matkou do tří měsíců - proto jsem napsala, že chovatel, od kterého mám kozy já, odstavil ve dvou. Což automaticky neznamená, že každé takové kůzle bude nějaký "zmetek" a že každé takové kůzle je automaticky nedochůdče... Nějak váš komentář opravdu nepobírám...

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.11.2017 09:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kk: Je víc možností. Mohla se narodit jako malá, matka ji třeba nenechala pít jako ostatní kůzlata, to se někdy stane. Mohla být brzy odstavená schválně kvůli dojení. Mohla mít mezi předky přece jen někde někoho menšího. I na růst působí stres, takže ten nepříjemný přechod do nového stáda může mít vliv. Mohl působit ten průjem, třeba to byly kokcidie a ty často zastaví na nějaký čas růst. I aplikace odčervovacích prostředků má vliv. Přitom to nemusí být vůbec špatná koza, jen je a asi zůstane menší. Může dobře ukrmit kůzlata a ta jsou pak větší než ona sama, mléka může mít dost. Může zesílit až další rok. Dala bych jí šanci.

22.11.2017 09:24
lilo

XXX.XXX.201.210

kk napsal(a):
A můžu se tedy zeptat na názor ještě...čím může být způsobeno, to že mi koza špatně roste? Jak jsem psala výše...dvě kozy matka dcera (lednová) a k nim přibyly únorová kozička bílá křížená...teď si nemůžu vzpomenout...ale taky nějaký dobrý kozel...bezrohá...no a ty dvě (matka dcera)ty jsou ukázkové...ta mladá narostla krásně...je pravda, že jsme neodstavovali...že jsme nechali přes den spolu a večer rozdělili...tudíš mléko bylo ráno pro nás...a koza postupně sama odstavila...prostě ji nenechala už napít...a pak jsme dojili normálně dál pro nás...tu únorovou kozičku jsme brali někdy v průběhu dubna...pán měl ohromné bílé kozy rohaté na pastvě...obří vemena...ukázal nám celý chov...kůzlata měl v ohrádkách v chlívku...tak jsem se těšila, že nám naroste krásná koza, dobrá dojnice...ale ouha...prvně ji ty dvě druhé začaly šikanovat...na pastvě dobrý, ale v chlívku musela být oddělená...ale normálně žrala všecko dobrý...pak přišel průjem a vet...odčervili jsme...průjem zmizel...odčervili jsme následně všechny...ale kozička prostě ne a ne růst...má velikost tak nějak 25 kilo a je fakt zaprclá...budeme teď zabíjet ovce, tak s těžkým srdcem asi popravíme i ji...co s tím když neroste...ale, můžete mi říct aspoň nějaký nápad proč neroste? všecko mají stejné...kontroluju každý večer i nažranost...břicho má pokaždé, že se sotva valí...i přilepšujeme ječmenem, ovsem...voda, seno, liz je samozřejmostí.

Reknu vam to tak...z vlastni zkusenosti... tak se vzijte do maleho kuzlete...odstav prevoz a zarazeni do stada nekde jinde je pekne stresova situace...podlomi to imunitu... toho vyuziji paraziti to pak rustovou schopnost ostre utlumi... prvni vec je zachovat karantenu a kozu v karantene nejprve odcervit nasledne na volnem prostoru seznamovat s ostatnima soudruzkama...nemluve o tom ze s ubivajicim slunickem a kvalitou pastvy proste uz kuzlata nerostou... a nemluve o tom ze vzhledem k tomu ze ji ty dve sikanuji se ona ani nenazere...a to myslim doslova mam to doma na dvorku take... to je problem v kozi hyerarchii proste se mala nenazere, pravidelne a tak jak by mela... neni v dobre psychicke pohode..a to je opeto jedno a totez kolo.... a jak si s timhle poradit? pokud monzo chovat kozy pouze z jedne rodiny... pripadne do stada zaclenovat stejnou vahovou - silovou - vekovou kategorii... a to vzdy po dvou... mam jednu velmi dominantni kozu... druhou ktera je mnohem starsi ale svoji pozici neuhajila... od te dominatorky mam dceru, vnucku a dalsi dceru... dominatorka respektuje jen dcery... vnucku reze... ta druha koza je samostatne... protoze ji dominatorka vubec nepusti nazrat tak bude celej den stat opodal a rvat hlady a staci jen aby se na ni dominatorka zle podivala... asi tak pisu to stale dokola problem s uskupenim kozi skupiny zacina uz u poctu dve a jestli nekdo tvrdi ze koza je stadove zvire tak ano ale pouze s vlastni rodinou...

22.11.2017 09:42
jaandy

XXX.XXX.37.147

Zdravim vas. Co spravit ked sa mi objavi ruja aj po dvoch pripusteniach? Niekde som citala ze sa picha nieco na cistu ako pri inseminacii krav. Tu su len psi veterinari, preto sa pytam vas, chovatelov. Alebo proste len ist treti krat za capom? Obe pripustenia prebehli v poriadku v case ked koza mala silne priznaky ruje. Teraz mi zacina pomekavat tak dumem co s tym. Je to starsia koza.

22.11.2017 09:47
kk

XXX.XXX.172.44

To co píšete jsem tak nějak odpozorovala...ale...právě i z tohoto důvodu jsme udělali krmelec tak, aby se nažrali všechny kozy i ovečky...dovezly jsme je téměř současně, během dvou dnů...tudíš jsme si myslela...evidentně mylně, že koza bude tolerovat i druhé kůzle...nestalo se...ale na pastvě se normálně napásla všecko bylo v pohodě...nešikanují ji do té míry, že by se nenažrala...stres asi ano, ale nažraná do kulata je pořád. Spíš přemýšlím co s tím...v pravdě je mi ji líto zabít...ale jestli to má smysl nechávat, když je to takto.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.11.2017 10:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

kk napsal(a):
To co píšete jsem tak nějak odpozorovala...ale...právě i z tohoto důvodu jsme udělali krmelec tak, aby se nažrali všechny kozy i ovečky...dovezly jsme je téměř současně, během dvou dnů...tudíš jsme si myslela...evidentně mylně, že koza bude tolerovat i druhé kůzle...nestalo se...ale na pastvě se normálně napásla všecko bylo v pohodě...nešikanují ji do té míry, že by se nenažrala...stres asi ano, ale nažraná do kulata je pořád. Spíš přemýšlím co s tím...v pravdě je mi ji líto zabít...ale jestli to má smysl nechávat, když je to takto.

Není co ztratit, pokud nepočítáte tu trochu sena, co sežere. Nechte ji. Časem může najít ve stádu kamarádku, bude víc v pohodě. A jak jsem psala, ani menší koza nemusí být špatná, jako matka i jako dojnice. Ale pak by to případně chtělo, aby jí třeba zůstalo kůzle, aby si upevnila své postavení ve stádu.

22.11.2017 10:51
ančovička1

XXX.XXX.220.126

jaandy napsal(a):
Zdravim vas. Co spravit ked sa mi objavi ruja aj po dvoch pripusteniach? Niekde som citala ze sa picha nieco na cistu ako pri inseminacii krav. Tu su len psi veterinari, preto sa pytam vas, chovatelov. Alebo proste len ist treti krat za capom? Obe pripustenia prebehli v poriadku v case ked koza mala silne priznaky ruje. Teraz mi zacina pomekavat tak dumem co s tym. Je to starsia koza.

A jak je koza stará? s věkem kozy přijdou i problémy s připuštěním, pokud má kolem deseti let, už bych váhala, jestli ji ještě připustit, protože pokud má opět říji, tak nezabřezla...můžete ji připustit znovu, snad se to povede, nic tím neztratíte...ještě jedna věc a to ohledně kozla, pokud má kozel stádo koz, které ho vyčerpá a vy ještě přivedete další kozu, tak to také může mít vliv na oplodněnost...my jsme měli kozu deset let, která zabřezávala vždy na poprvé, nakonec dvakrát nic, radili jsme se se zkušenou chovatelkou kozla a kozu, bývala výborná dojnice, jsme dali zabít...navíc byla silně dominantní, až agresivní...máme od ní dceru, celá se pomamila, výborně dojí, je silně dominantní a má krásnou mladou kozičku...

22.11.2017 11:29
kk

XXX.XXX.172.44

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Není co ztratit, pokud nepočítáte tu trochu sena, co sežere. Nechte ji. Časem může najít ve stádu kamarádku, bude víc v pohodě. A jak jsem psala, ani menší koza nemusí být špatná, jako matka i jako dojnice. Ale pak by to případně chtělo, aby jí třeba zůstalo kůzle, aby si upevnila své postavení ve stádu.

No problém je, že máme jen ty tři kozy...a do budoucna víc neplánujeme...nemáme tak velké pozemky smajlík původně jsme chtěli jen dvě kozy...a tři ovečky...a máme tři kozy a 7 oveček :-D, ještě budem pronajímat další pozemek...ale ještě to není jistý smajlík...a velikostí je opravdu jak zakrslík...má 23,5 kila teď jsem ji ještě byla vážit. Prostě mi to leží pořád v hlavě...nechci ji jen tak zabít...ale vzhledem k tomu, že dcera i matka jsou vůči ní dominantní a další kozy neplánujeme...teď peče s ovečkama...tak ještě popřemýšlíme...apropo jen na okraj...u nás je to se senem mizerný...hodně od prostějova jsem tahala s miminem za zády seno až z Liberce...protože u nás prostě není...i my jsme sklidili jen jednu seč a to ještě mizernou. Pak už jsme museli nechat na vypásání a sečení do krmelců...a seno dokupovat.

22.11.2017 13:04
dad

XXX.XXX.225.133

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Opravdu reagujete podrážděně asi ještě jako reakce na kupující před časem . Tady snad nic takového ve vláknu nezaznělo, tak si to tak neberte . Navíc každá koza je prostě jiná.

Ano, ještě jednou se omlouvám za způsob kterým se ohrazuji vůči formulaci - jestli nemám doma nějaká nedochůdčata (chovatel odstavoval už ve dvou měsících) místo normálních koz
mám normální kozy a jsem na ně háklivej

22.11.2017 13:09
dad

XXX.XXX.225.133

xchipsy napsal(a):
Dad - nevím, proč můj komentář vztahujete na sebe a ještě ve smyslu, jakobych snad chovatele (a potažmo i vás?) označila za tyrany. Setkala jsem se s názorem, že kozičky, které mají být dále použity do chovu, je vhodné nechat pod matkou do tří měsíců - proto jsem napsala, že chovatel, od kterého mám kozy já, odstavil ve dvou. Což automaticky neznamená, že každé takové kůzle bude nějaký "zmetek" a že každé takové kůzle je automaticky nedochůdče... Nějak váš komentář opravdu nepobírám...

Omlouvám se, jsem trochu ješita. Tohle jsem už někde slyšel
- jestli nemám doma nějaká nedochůdčata (chovatel odstavoval už ve dvou měsících) místo normálních koz.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.11.2017 13:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

dad napsal(a):
Ano, ještě jednou se omlouvám za způsob kterým se ohrazuji vůči formulaci - jestli nemám doma nějaká nedochůdčata (chovatel odstavoval už ve dvou měsících) místo normálních koz
mám normální kozy a jsem na ně háklivej

To jsme všichni. Já jsem si taky všimla, že někdy nereaguju tak klidně, jak bych měla, protože se mi připomene určitý problém. Jestli jste si nevšiml, pokud nejde zrovna o politiku, moc se tu nehádáme a nešpiníme sebe ani druhého. Ti, kterým jde o vylévání si vzteku, už tu nejsou, protože nenašli pochopení u ostatních. A nedávno nás tu v jednom vláknu hhippie oslovila KAMARÁDI, což se mi moc líbilo, taky to tak cítím, byť nikoho neznám osobně a máme i různé názory.

22.11.2017 13:38
dad

XXX.XXX.225.133

Tak jen doufám, že jsem nikoho neurazil a budu tu moci zůstat

22.11.2017 14:01
lilo

XXX.XXX.201.210

kk napsal(a):
No problém je, že máme jen ty tři kozy...a do budoucna víc neplánujeme...nemáme tak velké pozemky smajlík původně jsme chtěli jen dvě kozy...a tři ovečky...a máme tři kozy a 7 oveček :-D, ještě budem pronajímat další pozemek...ale ještě to není jistý smajlík...a velikostí je opravdu jak zakrslík...má 23,5 kila teď jsem ji ještě byla vážit. Prostě mi to leží pořád v hlavě...nechci ji jen tak zabít...ale vzhledem k tomu, že dcera i matka jsou vůči ní dominantní a další kozy neplánujeme...teď peče s ovečkama...tak ještě popřemýšlíme...apropo jen na okraj...u nás je to se senem mizerný...hodně od prostějova jsem tahala s miminem za zády seno až z Liberce...protože u nás prostě není...i my jsme sklidili jen jednu seč a to ještě mizernou. Pak už jsme museli nechat na vypásání a sečení do krmelců...a seno dokupovat.

Kazdy rok budou mit vase dve kozy kuzlatka ze kterych budete pokazde chtit neco nechat urcite se vam narodi lepsi a lepsi... tuhle bych asi vyradila...

22.11.2017 14:05
lilo

XXX.XXX.201.210

lilo napsal(a):
Kazdy rok budou mit vase dve kozy kuzlatka ze kterych budete pokazde chtit neco nechat urcite se vam narodi lepsi a lepsi... tuhle bych asi vyradila...

Je nejlepsi si nechat jen to nejlepsi.. budujete si tim odolne jedince dobre dojnice s minimem nakladu na lecbu a odcervovani atd...

22.11.2017 14:19
xchipsy

XXX.XXX.142.1

dad napsal(a):
Omlouvám se, jsem trochu ješita. Tohle jsem už někde slyšel
- jestli nemám doma nějaká nedochůdčata (chovatel odstavoval už ve dvou měsících) místo normálních koz.

Já se omlouvám, pokud jsem to podala tak, že jste to pochopil jinak než bylo myšleno Vycházela jsem z toho, jak jsem již napsala, že se u budoucích chovných jedinců doporučuje pozdější odstav a tudíž jsem nevěděla, jestli ten "dřívější" nemůže mít nějaký negativní vliv - spíš ze strany mé (co se výživy apod. týče).
Jsem v chovu začátečník a opravdu nedokážu objektivně posoudit, jestli mám taky doma "normální" kozy, bohužel nemám jak a s čím porovnat (mám jen ty dvě). To je tak vždy, když člověk něco dělá poprvé U prvních selat jsem taky byla ze všeho vyplašená, dneska jsem v klidu a vím, co je normální a v normě a co ne... Až budu kozy chovat třeba pět let a rukama mi jich projde víc, bude to asi podobné... Večer je zkusím vyfotit, zvážit (aspoň jednu) a změřit a snad budu mít jasněji

22.11.2017 14:49
kk

XXX.XXX.172.44

Taaak...a za mě pozitivní odpoledne...ta mladá se asi prská...není teda na ní nic poznat nemečí, ocáskem nemele...ale pipku má zalepenou a hlavně beran ve vedlejší ohradě je uplně štajf...nežere stojí a čuchá směrem k ní...tak myslím že je to tady smajlík

22.11.2017 15:03
ančovička1

XXX.XXX.220.126

kk napsal(a):
Taaak...a za mě pozitivní odpoledne...ta mladá se asi prská...není teda na ní nic poznat nemečí, ocáskem nemele...ale pipku má zalepenou a hlavně beran ve vedlejší ohradě je uplně štajf...nežere stojí a čuchá směrem k ní...tak myslím že je to tady smajlík

To je dobrá zpráva a ted´co s ní? to je ta lednová?nějak jsem se v tom ztratila..ale souhlasím s lilo, do chovu jen to nejlepší, jestli je malá a slabá, ještě bych ji rok nechala dorůst, hlavně že je fyzicky v pořádku..

22.11.2017 15:29
kk

XXX.XXX.172.44

Jj ta lednová...ta je právě krásně narostlá...má nějakých 45 kilo a mezi 65 až 70 cm v sobotu jsme je vážili právě...už přerostla i maminu...a tu nejmenší ještě uvidíme...jsme předběžně domluvení, že pujde na pekáč...ale mě je jí líto...já bych taky piplala a zachraňovala kde co...tak ještě uvidíme, jak se rodinná rada usnese.

22.11.2017 18:09
lilo

XXX.XXX.201.210

Piplani je kontraproduktivni ztrata casu a emocionalni zavazek... na pekaci bude vytecna...

22.11.2017 20:57
kk

XXX.XXX.172.44

No jo, já vím...že to je kontraproduktivní...ale my to máme doma tak rozdělený...muž je přes užitek, maso, produktivitu atd smajlík a já jsem ten piplač a zachraňovač a cíťa smajlík muž zvířenu taky miluje...ale je správný hospodář...já bych se klidně zrujnovala a měla doma útulek nechtěných zvířat...což skoro už mám :-D Ale každopádně všem tady díky smajlík

22.11.2017 21:36
dad

XXX.XXX.225.133

xchipsy napsal(a):
Já se omlouvám, pokud jsem to podala tak, že jste to pochopil jinak než bylo myšleno Vycházela jsem z toho, jak jsem již napsala, že se u budoucích chovných jedinců doporučuje pozdější odstav a tudíž jsem nevěděla, jestli ten "dřívější" nemůže mít nějaký negativní vliv - spíš ze strany mé (co se výživy apod. týče).
Jsem v chovu začátečník a opravdu nedokážu objektivně posoudit, jestli mám taky doma "normální" kozy, bohužel nemám jak a s čím porovnat (mám jen ty dvě). To je tak vždy, když člověk něco dělá poprvé U prvních selat jsem taky byla ze všeho vyplašená, dneska jsem v klidu a vím, co je normální a v normě a co ne... Až budu kozy chovat třeba pět let a rukama mi jich projde víc, bude to asi podobné... Večer je zkusím vyfotit, zvážit (aspoň jednu) a změřit a snad budu mít jasněji

Ono to doporučení bude asi jen jedna verze, v tomto a lecčems jiném se ta doporučení podle zdrojů rozchází
časný nebo pozdní odstav záleží na mnoha promněnných, to časem poznáte sama a bude na Vás co Vám ve Vašich podmínkách bude vyhovovat
zkuste si přečíst Chov dojných koz, je to snad překlad s doplněním dat pro ČR, netvrdím že se vším co tam píšou souhlasím, ale je to možnost jak se seznámit s jiným přístupem k chovu

ať se daří
já už vážit nebudu, na to si svých zad vážím
pokud si chcete poměřit normální kozy můžu se taky pokusit o změření.

22.11.2017 22:15
Tedysek

XXX.XXX.52.142

Je možné že by pes rozprskal kozu? Asi blbost to uznávám. Ráno byla Líza neklidná při dojení (ne že jindy by stála jak prikovana), odpoledne jsem s ní byla na pastvě a seznámila se s mým biglem. Chápu, nemaj se rádi. Bígl cuchnul v dobrém a ona trkla ( lehce, oba byli na vodítku). Tím seznamování a mě pokusy o něj skončily (rozplynul se i sen že nas NO by jednou mohl pást). A teď večer mrská ocáskem jak o závod a je strašně přítulná. Ale fakt moooc přítulná. :) tak mile to bylo. Kdyby mohla tak mi vleze na ramena. A při dojení stala jak přibitá a otirala si hlavu o mě.
A teď otázka - ke Kozlovi hned ráno nebo v poledne/ odpoledne?

23.11.2017 00:05
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Tedysek napsal(a):
Je možné že by pes rozprskal kozu? Asi blbost to uznávám. Ráno byla Líza neklidná při dojení (ne že jindy by stála jak prikovana), odpoledne jsem s ní byla na pastvě a seznámila se s mým biglem. Chápu, nemaj se rádi. Bígl cuchnul v dobrém a ona trkla ( lehce, oba byli na vodítku). Tím seznamování a mě pokusy o něj skončily (rozplynul se i sen že nas NO by jednou mohl pást). A teď večer mrská ocáskem jak o závod a je strašně přítulná. Ale fakt moooc přítulná. :) tak mile to bylo. Kdyby mohla tak mi vleze na ramena. A při dojení stala jak přibitá a otirala si hlavu o mě.
A teď otázka - ke Kozlovi hned ráno nebo v poledne/ odpoledne?

Hned ráno.

23.11.2017 00:07
Tedysek

XXX.XXX.52.142

přezdívka napsal(a):
Hned ráno.

Děkuji :).

23.11.2017 07:22
ančovička1

XXX.XXX.220.126

kk napsal(a):
No jo, já vím...že to je kontraproduktivní...ale my to máme doma tak rozdělený...muž je přes užitek, maso, produktivitu atd smajlík a já jsem ten piplač a zachraňovač a cíťa smajlík muž zvířenu taky miluje...ale je správný hospodář...já bych se klidně zrujnovala a měla doma útulek nechtěných zvířat...což skoro už mám :-D Ale každopádně všem tady díky smajlík

krásné ráno, u nás je to podobně s tím rozdílem, že manžel miluje zvíře jen na talíři, betonový dvorek místo zahrady, ale bez jeho pomoci( za stálého hudrování, na co to všechno máme), bych sama ta všechna zvířátka nezvládla...taky jsem zachrańovač všeho živého, trpím, když se musím rozloučit s každou starou slepicí... ..ale bohužel, jinak to nejde..tak mě potěšilo, že máte radost z kozičky, s vaší péčí a láskou se vám určitě vydaří hlavně ji připust´te s pěkným plemeníkem, aby kůzlátka měla kvalitní geny, jinak to nikdy neděláme, za plemeníkem jsme jezdili 30 km..

23.11.2017 07:56
dad

XXX.XXX.225.133

Taky jsem jezdil, ale jak začal kolega chovatel vytahovat pravidelně půlročky s tím, že plemeníci jsou utahaní tak jsem si pořídil plemeníka domů a mám klid.

23.11.2017 09:03
kk

XXX.XXX.172.44

dad napsal(a):
Taky jsem jezdil, ale jak začal kolega chovatel vytahovat pravidelně půlročky s tím, že plemeníci jsou utahaní tak jsem si pořídil plemeníka domů a mám klid.

Dobré ráno (dopoledne) a na kolik koz ho máte? Mě by sousedi asi sežrali ( i když mám hodné sousedy povětšinou)...stačí, že jsme pořídili plemeníka berana...ale na ty dvě kozky...ne že by mě to nenapadlo :-D ale cap prostě smrdí a my nemáme tolik prostoru jezdíme tady 15 km...mají tři bílé a jednoho mohérového, ale včera po rodinné poradě jsme s kozenou vyjeli a nic...asi jsme ji chytli pozdě a nebo to nebylo prskání...tak další čekání snad se dočkáme.

23.11.2017 17:37
dad

XXX.XXX.225.133

Teď už tři, jezdil jsem třicet tam a zpět, dost často i sto domů abych kozu odvezl
jsem v zástavbě, kozla soused zmerčil až druhým rokem když k nim přepadl přes plot, jejich vnouče couvalo a couvalo s tou dobrou větví, že nemohl odolat , pak nás naháněl, že se ho bojí , po dešti v teple jsou trochu cítit, ale jsou i horší smrady , už máme třetího a zatím vždy v pohodě
jsme tu za ZOO exoty

23.11.2017 18:40
ančovička1

XXX.XXX.220.126

Ano, správně jste to nazval, jsme na VESNICI za zoo exoty, nikdo už nechová slepice, natož kozy a sousedi z města, kteří si postavili u nás za plotem se zvířaty se diví a jsou naštvaní, že kohouti kokrhají, kozy meči a husy řvou...a hnůj jim smrdí, tak jsme ho přestěhovali...ted´ nám oni otravují vzduch jedovatým kouřem z komína, kde spalují všechny zbytky ze stavby..ach jo..konej čertu dobře, peklem se ti odmění...ale my se nevzdáme! kozla sice mít nebudeme, ale pro děti chci dobré maso a mléko...kk - nic si z toho nedělejte, kozička se začne prskat znovu za 3 týdny, už budete vědět, co s ní, myslím, že jste nic nezmeškali..

23.11.2017 19:46
kk

XXX.XXX.172.44

ančovička1 napsal(a):
Ano, správně jste to nazval, jsme na VESNICI za zoo exoty, nikdo už nechová slepice, natož kozy a sousedi z města, kteří si postavili u nás za plotem se zvířaty se diví a jsou naštvaní, že kohouti kokrhají, kozy meči a husy řvou...a hnůj jim smrdí, tak jsme ho přestěhovali...ted´ nám oni otravují vzduch jedovatým kouřem z komína, kde spalují všechny zbytky ze stavby..ach jo..konej čertu dobře, peklem se ti odmění...ale my se nevzdáme! kozla sice mít nebudeme, ale pro děti chci dobré maso a mléko...kk - nic si z toho nedělejte, kozička se začne prskat znovu za 3 týdny, už budete vědět, co s ní, myslím, že jste nic nezmeškali..

Tak my naštěstí nejsme jediní exoti na vsi , naštěstí tu mají i husy i kozu..ale s ovcema jsme jediní...jedni sousedi dokonce hynuli závist...nad našima husama...tak si pořídili taky...prvně chodili a pomlouvali až si je pořídili taky...a od té doby jim nechcou odsedět mladý...tak vysílají zvědy přes další sousedy k nám, jak se to dělá je to taková sranda trochu...ale co...hlavně, že nejsme jediní co jim tady řvou kohouti a husy a kozy atd...jinak jsme tu za atrakci...děti se sem na to chodí koukat ze širého okolí. A s tím masem, mlíkem, vajíčkama máte pravdu...taky chci, aby děcka jedli zdravě...aspoň trochu...nebo spíš kvalitně. Teď přišla úvaha nad kravkou zatím to bylo nadhozeno jen tak ve vtipu...ale jak to znám...tak tím to vždycky začíná...Dobrou noc...mimino usnulo...jdu ho následovat smajlík

24.11.2017 08:22
ančovička1

XXX.XXX.220.126

Kk, dobré ráno i všem ostatním jak se mimino vyspinkalo a hlavně vy?s novou silou a náladou hurá do práce, že?já tu mám na hlídání 3letého vnoučka, začal chodit do školky a je furt nemocný...chodíme spolu zvířátka krmit, moc ho to baví..nejradši má mladou bílou kozičku šárku, je moc přítulná, dostala jsem ji od kamarádky, umřele jí koza po porodu, tak jsem ji vypiplala na flašce..šárinka je vyloženě mazel ..naše koza Růža pořád hodně dojí, coby připuštěná, tak zatím bída o mléko není, ale přesto si už dávám do mrazáku zásoby na zimu, spíš na jaro, než porodí, abychom nemuseli kupovat tu bílou vodu..po kravičce jsem taky vždycky toužila, jsou krásné a hodné, mamka ji kdysi mívala, mají výborné sladké mléko a lehce se dá vyrobit i máslo...jenže pro kravičku nemáme dost pozemku na pastvu, na ustájení máme pěknou kamennou a teplou maštal, tam by nebyl problém..tak máme jen ty kozy...ale stačí.. tak hezký den.

24.11.2017 10:54
kk

XXX.XXX.172.44

Ančovička, děkuji, mimino má dneska 3 měsíce...a má budíček ve 4 ráno...no a práce s ním moc nepodělám...jen když spí, tak to stíhám tak tak oběhat...i tak musím doufat, že bude spát aspoň 2 hodky v tahu...máme to na kopci za barákem, tak než nanosím seno vodu, slepicím než zasypu...máme momentálně 5 voliér obsazených :-D nasypu husám vyčistím koupadlo...a podrbu našeho maskota Božku (prý že zakrslé prasátko)...jinak běhám na několikrát, když nespí...ale už se těším právě až bude chodit a pomáhat se mnou smajlík a kozu už jsme zasušili...ona by ještě dojila...ne že ne...ale letos prostě s tím prckem nestíhám...a aspoň si koza odpočine...a příští rok jí dám a s tou kravičkou...no taky nemáme pozemky právě...ale snažíme se o další pronájem...tak kdo ví...:-D protože dcera nejstarší kozí mlíko nechce...tak ta jediná jede krabičák...fuj...ustájení bysme taky museli postavit...ale no prostě se uvidí...tak chovu prskání a dojení zdar jdu to zrovna obhlídnout krásný den přeji...všem samozřejmě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.11.2017 11:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

kk napsal(a):
Ančovička, děkuji, mimino má dneska 3 měsíce...a má budíček ve 4 ráno...no a práce s ním moc nepodělám...jen když spí, tak to stíhám tak tak oběhat...i tak musím doufat, že bude spát aspoň 2 hodky v tahu...máme to na kopci za barákem, tak než nanosím seno vodu, slepicím než zasypu...máme momentálně 5 voliér obsazených :-D nasypu husám vyčistím koupadlo...a podrbu našeho maskota Božku (prý že zakrslé prasátko)...jinak běhám na několikrát, když nespí...ale už se těším právě až bude chodit a pomáhat se mnou smajlík a kozu už jsme zasušili...ona by ještě dojila...ne že ne...ale letos prostě s tím prckem nestíhám...a aspoň si koza odpočine...a příští rok jí dám a s tou kravičkou...no taky nemáme pozemky právě...ale snažíme se o další pronájem...tak kdo ví...:-D protože dcera nejstarší kozí mlíko nechce...tak ta jediná jede krabičák...fuj...ustájení bysme taky museli postavit...ale no prostě se uvidí...tak chovu prskání a dojení zdar jdu to zrovna obhlídnout krásný den přeji...všem samozřejmě.

Občas někdo obelstí odpůrce kozího mléka tak, že ho nalije do krabice od mléka a dá do ledničky. Možná nejdřív půl na půl a postupně si ten člověk zvykne.

24.11.2017 11:25
Tedysek

XXX.XXX.35.61

Omlouvám se, že do toho vstupuji, ale mám otázku...
Vy mrazite kozí mléko? V jakém stavu? Teda nadojim - schladim - zahreju a dám do krabičky nebo sklenice a dám do mrazáku? Mléko je po rozmrazení pořád stejně chutné?

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.11.2017 11:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pokud mrazím, pak nadojím a dám do mrazáku. Nepasteruji. Někdy se stane, že tuk se shlukne a vypadá to jako sražené, ale v pokojové teplotě po protřepání je mléko normální. Obvykle nemrazím, počkám na čerstvé, ale nemám malé děti.

24.11.2017 11:47
Tedysek

XXX.XXX.35.61

Děkuji. :).

24.11.2017 12:29
ančovička1

XXX.XXX.220.126

Kk, to tedy máte co dělat! tolik práce a do toho malé děti, to vás obdivuji a radši s novými přírůstky na dvorek počkejte, až budou děti větší a samostatnější..gratuluji k 3měsíčnímu miminu a přeji hodně zdraví jemu i všem...na všechno ostatní budete mít ještě spoustu času

24.11.2017 12:43
ančovička1

XXX.XXX.220.126

Tedysek napsal(a):
Omlouvám se, že do toho vstupuji, ale mám otázku...
Vy mrazite kozí mléko? V jakém stavu? Teda nadojim - schladim - zahreju a dám do krabičky nebo sklenice a dám do mrazáku? Mléko je po rozmrazení pořád stejně chutné?

Kozí mléko narozdíl od kravského se dá mrazit a nerozpadne se mražením bílkovina, to vypadá, jako bílé vločky..po nadojení mléko přecedím, nechám zchladit a můžete ho nalít do krabic od mléka nebo džusu, nebo také do petek, pořádně zavřít a do mrazáku..na dlouhodobé zmražení dávám do půlt´áku, kde je asi -20 C, vydží beze změny konzistence i chuti nejméně 4 měsíce..hlavně ho nedávejte do sklenic, jako každá kapalina se v mrazu roztahuje a sklenice vám prasknou, výsledek si umíte představit...velkou výhodou zmrazení je i zásoba mleziva, koza Lucka, co mi letos umřela, po porodu nadojila 4,5 litru mleziva, nalila jsem ho do petek, zmrazila a potom s ním zachrańovala kamarádce osiřelá kůzlata..vždycky se hodí..

24.11.2017 12:47
Tedysek

XXX.XXX.35.61

ančovička1 napsal(a):
Kozí mléko narozdíl od kravského se dá mrazit a nerozpadne se mražením bílkovina, to vypadá, jako bílé vločky..po nadojení mléko přecedím, nechám zchladit a můžete ho nalít do krabic od mléka nebo džusu, nebo také do petek, pořádně zavřít a do mrazáku..na dlouhodobé zmražení dávám do půlt´áku, kde je asi -20 C, vydží beze změny konzistence i chuti nejméně 4 měsíce..hlavně ho nedávejte do sklenic, jako každá kapalina se v mrazu roztahuje a sklenice vám prasknou, výsledek si umíte představit...velkou výhodou zmrazení je i zásoba mleziva, koza Lucka, co mi letos umřela, po porodu nadojila 4,5 litru mleziva, nalila jsem ho do petek, zmrazila a potom s ním zachrańovala kamarádce osiřelá kůzlata..vždycky se hodí..

Diiiky. :) no tak příští rok začnu taky mrazit. :) teď už je to bída... Teda pokryje to moje kafe a nároky psů a kočky ale to je tak vše. Tak posbiram zatím nějaké pěkné nádoby na mrazení. :).

24.11.2017 13:03
kk

XXX.XXX.172.44

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Občas někdo obelstí odpůrce kozího mléka tak, že ho nalije do krabice od mléka a dá do ledničky. Možná nejdřív půl na půl a postupně si ten člověk zvykne.

Dceru neobelstím smajlík už je to slečna...a všecko omáčky pudink atd jí...ale čistě když si nalije mlíko, tak se jí udělá špatně...ne že by nepřežila chuť...už jsme to probíraly. Prostě holt něco jí na tom vadí...a je pravda, že teda ani kravskýho moc nespotřebuje...

24.11.2017 13:06
kk

XXX.XXX.172.44

Tedysek napsal(a):
Omlouvám se, že do toho vstupuji, ale mám otázku...
Vy mrazite kozí mléko? V jakém stavu? Teda nadojim - schladim - zahreju a dám do krabičky nebo sklenice a dám do mrazáku? Mléko je po rozmrazení pořád stejně chutné?

Jak píše Oreb...nadojím přecedím a šup do mrazáku...máme pulťák, tam vydrží dlouho...letos jsem nestíhala dělat sýry a nic, tak jsme hodně mrazili a rozdali po rodině. Po rozmrazení je uplně beze změny teda podle mě smajlík ani na chuti není nic poznat.

24.11.2017 13:14
kk

XXX.XXX.172.44

Ančovička, no nemám tři malé děti smajlík, ale i tak děkuji, dvě už jsou velké...jsou to puberťáci...a když jsou o víkendu náhodou doma, tak aji nějakou práci zastanou , jen to třetí jsme si pořídili tak na poňuchňání smajlík do třetice. Ale asi tím, že už nejsem nejmladší...tak mi to nejde tak od ruky...dřív jsem hospodářství zvládala s jedním prstem v nose a dvěma malejma dětma... a nebo je to tím, že toho teď máme víc. Ale tak sranda musí bejt...a kde jinde brát opravdu kvalitní maso a mlíko a vajíčka smajlík když sem tudle viděla cenu vajec v kauflandu...mě málem odvezli a o másle ani nemluvím

24.11.2017 13:16
kk

XXX.XXX.172.44

Jo vidíte...když už tak tady sedím...dělá někdo z vás máslo z kozího mlíka?

24.11.2017 13:23
lilo

XXX.XXX.201.210

Delala jsem... co vas zajima.

24.11.2017 13:31
Varaxi

XXX.XXX.1.226

ančovička1 napsal(a):
Kozí mléko narozdíl od kravského se dá mrazit a nerozpadne se mražením bílkovina, to vypadá, jako bílé vločky..po nadojení mléko přecedím, nechám zchladit a můžete ho nalít do krabic od mléka nebo džusu, nebo také do petek, pořádně zavřít a do mrazáku..na dlouhodobé zmražení dávám do půlt´áku, kde je asi -20 C, vydží beze změny konzistence i chuti nejméně 4 měsíce..hlavně ho nedávejte do sklenic, jako každá kapalina se v mrazu roztahuje a sklenice vám prasknou, výsledek si umíte představit...velkou výhodou zmrazení je i zásoba mleziva, koza Lucka, co mi letos umřela, po porodu nadojila 4,5 litru mleziva, nalila jsem ho do petek, zmrazila a potom s ním zachrańovala kamarádce osiřelá kůzlata..vždycky se hodí..

Že se ptám - kozy nemám, ale nikdy nevím, kdy se to bude hodit.

To zmrazené mlezivo vydrží od posledního letošního porodu až do prvního porodu příští rok? Nebo má první kozí máma v roce smůlu a její kůzlata nejsou krytá mraženým, kdyby to náhodou nezvládla?

24.11.2017 13:41
kk

XXX.XXX.172.44

lilo napsal(a):
Delala jsem... co vas zajima.

No v praxi z kolika litrů cca (vím že záleží na každé koze jak má tučné) ale aspoň tak zhruba... a jestli to máslo je cítit tou kozou...protože tuk je přenositelem chuti...tak spíš jak moc je rozdílné od normálního...a jo jestli jste předtím pasterizovala a jak dlouho jste nechávala odstát, před sbíráním smetany smajlík na příští rok chystám dojení i ovečky...tak si dělám takový průzkum dopředu smajlík

24.11.2017 15:56
ančovička1

XXX.XXX.220.126

Varaxi napsal(a):
Že se ptám - kozy nemám, ale nikdy nevím, kdy se to bude hodit.

To zmrazené mlezivo vydrží od posledního letošního porodu až do prvního porodu příští rok? Nebo má první kozí máma v roce smůlu a její kůzlata nejsou krytá mraženým, kdyby to náhodou nezvládla?

No, třeba se to bude hodit..mlezivo v -20 C vydrželo a asi v dobrém stavu, protože kůzlátka ho také dostávala a bylo vše v pohodě.. ...ale myslím, že kozy po porodu pro svá kůzlátka mlezivo mají, tady jde spíš o to, jestli se sama zvládnou mleziva napít, protože jsou slaboučká a každá koza jim nepostojí..proto já strávím v maštali celé hodiny a abych měla jistotu, že se malá napila,
přidržuji je na ruce u struků, nacpu jim struk do tlamičky, dokud sama necucají..po hodině..atd, pořád dokola, dokud se sama kůzlátka nepostaví na nožky a pijí sama..nic nenechávám náhodě..pokud má koza více mleziva, než stačí vypít, musí se vydojit a schovat pro strýčka příhodu

24.11.2017 16:43
lilo

XXX.XXX.201.210

kk napsal(a):
No v praxi z kolika litrů cca (vím že záleží na každé koze jak má tučné) ale aspoň tak zhruba... a jestli to máslo je cítit tou kozou...protože tuk je přenositelem chuti...tak spíš jak moc je rozdílné od normálního...a jo jestli jste předtím pasterizovala a jak dlouho jste nechávala odstát, před sbíráním smetany smajlík na příští rok chystám dojení i ovečky...tak si dělám takový průzkum dopředu smajlík

Hmm praxe... ja mam odstredivku takze obirani smetany neresim... navic nemam takovy nadoj abych mohla obirat dva tri dny smetanu.. protoze delsi stani mleka bych spis nedoporucovala...a kozi mleko neni kravske a nema uplne ten tuk tak vyvstavajici jako kravske.... ale dejme tomu ze z 700ml 50pr.smetany udelam 400g masla... plus minus... je vyborne, jemne, uplne bile a hodne jedle... ale to prani to je zlata prace... dulezite je ho poradne vyprat v uplne studene vode..- nejlip predchlazene na 7-10 st... pak se to tolik nepatla... a jde to pekne... nepasterovala jsem a delala jsem treba se zakysem i bez zakysu a vzdy bylo skvele... moje kozy maji vyborne mleko takze zadna kozina tady nemam zkusenost...

24.11.2017 16:51
Tedysek

XXX.XXX.35.61

Můžu se zeptat jakou máš odstedivku?

24.11.2017 16:59
lilo

XXX.XXX.201.210

24.11.2017 17:03
lilo

XXX.XXX.201.210

Https://aukro.cz/odstredivka-na-mleko12l-elektricka-oceli-6907433064
me ji poslali z beloruska cena asi polovicni.

24.11.2017 21:19
Tedysek

XXX.XXX.35.61

Tyjo to je pálka. Každopádně děkuji. Prý až mi kozy něco vydělají tak mi ji přítel koupí. tak to nebude nikdy.

25.11.2017 08:04
xchipsy

XXX.XXX.142.1

Koukala jsem, že na FB ji nabízela k prodeji Mlékárna Letovice... (SC100, kovová).

25.11.2017 10:30
Tedysek

XXX.XXX.35.61

Kolikrát koza opakuje prskání?

25.11.2017 12:33
dad

XXX.XXX.225.133

Většinou do připuštění , obvykle od srpna do ledna, pak končí a čeká se na další cyklus.

25.11.2017 13:06
Tedysek

XXX.XXX.49.14

Díky. :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.11.2017 21:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Záleží i na počasí. Když je dlouhá zima, zabřezne i v březnu, ale je to spíš výjimka. Ovšem únor zas tak výjimečný není, spíš běžný, pokud se nepodařilo dřív a není ještě jarní počasí.

25.11.2017 21:17
dad

XXX.XXX.225.133

Mám doma kozla a hned vedle sousedy, kozlíme v únoru - březnu, to bych jim (kozlovi a sousedovi) nemohl udělat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.11.2017 21:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

dad napsal(a):
Mám doma kozla a hned vedle sousedy, kozlíme v únoru - březnu, to bych jim (kozlovi a sousedovi) nemohl udělat.

Promiňte, ale nepochopila jsem, co byste jim nemohl udělat, můžete mi to nějak vysvětlit?

25.11.2017 21:45
dad

XXX.XXX.225.133

Kozel si nevrzne a bude smrdět sousedovi
měl bych mít pochopení pro oba dva

26.11.2017 08:22
lilo

XXX.XXX.201.210

dad napsal(a):
Kozel si nevrzne a bude smrdět sousedovi
měl bych mít pochopení pro oba dva

Oni kdyz nemaji komu a je mimo riji tak smrdi min... ja treba naseho AN kozla vubec necitim...

26.11.2017 11:58
dad

XXX.XXX.225.133

No a votom to je - zatím jsem mněl na kozla štěstí a taky mi připadá lepší zatím dobrého souseda nedráždit feromony
hlavně ať nám to všem vydrží.

30.11.2017 20:21
dad

XXX.XXX.225.133

xchipsy napsal(a):
Já se omlouvám, pokud jsem to podala tak, že jste to pochopil jinak než bylo myšleno Vycházela jsem z toho, jak jsem již napsala, že se u budoucích chovných jedinců doporučuje pozdější odstav a tudíž jsem nevěděla, jestli ten "dřívější" nemůže mít nějaký negativní vliv - spíš ze strany mé (co se výživy apod. týče).
Jsem v chovu začátečník a opravdu nedokážu objektivně posoudit, jestli mám taky doma "normální" kozy, bohužel nemám jak a s čím porovnat (mám jen ty dvě). To je tak vždy, když člověk něco dělá poprvé U prvních selat jsem taky byla ze všeho vyplašená, dneska jsem v klidu a vím, co je normální a v normě a co ne... Až budu kozy chovat třeba pět let a rukama mi jich projde víc, bude to asi podobné... Večer je zkusím vyfotit, zvážit (aspoň jednu) a změřit a snad budu mít jasněji

Váženo 7.10. v náručí - Narozena 18.2.2017, dnes 44,8 Kg před večeří
dnes si to už nedovolím.

16.12.2017 18:30
Tedysek

XXX.XXX.49.14

Je nějak mozne kozu rozprskat? Naposled se kozel kozy bál a tak skok se nekonal. Ted mela 13.12. Znovu prskat (po tech 21 dnech) a stále nic. :/ jen jestli to holka nevzdala pro letošek.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.12.2017 22:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Taky se o tom tady už hodně psalo. Hnůj od kozla, hadr, kterým čistili kozla, prostě něco, co bude koze toho kozla připomínat. Těch 21 dní není vždycky přesně. Aspoň podle mé zkušenosti.

17.12.2017 22:45
Tedysek

XXX.XXX.57.114

Díky, tak nebudu ještě úplně plašit smajlík Zavolám pánovi od kozla o bobky.

18.12.2017 10:28
lilo

XXX.XXX.201.210

Kozu musite stihnout mit rozprskanou presne... pokud se ji kozel boji neni to ono... koza ktera prska by se nechala i od vas staci ji chytit za slabiny a ona strne a vrti jak pomatena... onehda jsem tu mela za mladym kozlem takovou mrchu ktera by ho do rana utloukla... poprve.. pak podruhe... rekla jsem ze je tu necham a ze se pokusime s tim neco udelat.. kozel se kozy bal jak cert krize... no a ona prave uz prskala tak ze by dala i mne... zkratka bylo potreba aby kozel kozu trochu hendikepoval. kozi laska je nekdy dost sadomaso... takze ji kozel musel nejprv preprat vykloubit nohy a pak jsem mu ji jeste musela jemne nacouvat pod cumak aby vubec pochopil co ma udelat v ten moment ji skocil a uz to byla laska na celej zivot... hrozne kdyz je kozel pitomec a koza dominator.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.12.2017 10:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Lilo: To se netýká jen kozlů , to platí obecně.

18.12.2017 11:07
Tedysek

XXX.XXX.57.114

lilo napsal(a):
Kozu musite stihnout mit rozprskanou presne... pokud se ji kozel boji neni to ono... koza ktera prska by se nechala i od vas staci ji chytit za slabiny a ona strne a vrti jak pomatena... onehda jsem tu mela za mladym kozlem takovou mrchu ktera by ho do rana utloukla... poprve.. pak podruhe... rekla jsem ze je tu necham a ze se pokusime s tim neco udelat.. kozel se kozy bal jak cert krize... no a ona prave uz prskala tak ze by dala i mne... zkratka bylo potreba aby kozel kozu trochu hendikepoval. kozi laska je nekdy dost sadomaso... takze ji kozel musel nejprv preprat vykloubit nohy a pak jsem mu ji jeste musela jemne nacouvat pod cumak aby vubec pochopil co ma udelat v ten moment ji skocil a uz to byla laska na celej zivot... hrozne kdyz je kozel pitomec a koza dominator.

Kozel má svoje stado koz, ale té mojí se bál no. Drželi jsme ji a trkla ho snad jen dvakrát. Pak dostal chudák čočku od ovce že ji nechce skočit... Nakonec kozel přeskočil plot ohrady do vedlejší ohrady a schoval se za svoje kozy a ovce. Já doufám že po druhé by to klaplo. Asi jsme to předtím nechytli v tom nejlepším.
Jen zas doufám že se nerozprska ve středu nebo čtvrtek. To jsem bez auta a nevím jak by se ve vlaku tvářili na kozu :) i když by se jelo jen o dvě vesnice dál.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.12.2017 11:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jestli je kozel vedle, určitě koza říji mít bude, to jí bobky nosit nemusíte .
K nám za kozlem jezdil pán se dvěma kozami trolejbusem a četla jsem o tom, že v Praze jezdil poník autobusem na pastvinu. Ale vlak je vlak, ještě by měli kvůli koze zpoždění .

19.12.2017 12:22
Tedysek

XXX.XXX.37.92

Tak já už se bála a ona Líza začala ráno prskat. Tak jsme dojeli za kozlem Matějem.3x se trefil tak snad bude Lízule v tom. :) jo a zjistila jsem konečně co je Matěj zač a je to burák. smajlík takovej krasavec. Byt já koza tak se mu vtiram každý den.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.12.2017 13:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak to budou pěkná silná kůzlata. To je dobré spojení hlavně v případě, že má kozlíky (na pekáč).

19.12.2017 22:20
Tedysek

XXX.XXX.37.92

Já doufám, že bude v tom a že v pohodě odrodime smajlík první porod v rodině tak snad nebudu víc nervózní než Líza. A Teda upřímně doufám v kozy než kozliky. mléko mám radši nez maso

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.12.2017 23:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tedysek napsal(a):
Já doufám, že bude v tom a že v pohodě odrodime smajlík první porod v rodině tak snad nebudu víc nervózní než Líza. A Teda upřímně doufám v kozy než kozliky. mléko mám radši nez maso

Já měl letos mnohem víc koziček než kozlíků a přestože to byla většinou papírová zvířata, tak to šlo nakonec všechno na maso. Ono v mase to má větší hodnotu a kdyby se všechny kozičky nechávaly dál do chovu, tak mám za chvíli stádo asi 3000 koz Teda nechal jsem si 2 kozičky - kříženky protože jsou tak tlusté, že mi neprolezou dovnitř do kruhového krmelce. U ovcí to bylo tak půl na půl a plemeníky jsem dělat nechtěl a z odchovu jsem si nechal jednu jedinou. Zrovna teď se mi poslední 3 texel holky houpou na háku. Tím chci říct jen to, že to že je to kluk neznamená že to je na maso a to že je to holka, že to zemře v chovu stářím.

20.12.2017 08:56
Tedysek

XXX.XXX.37.92

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já měl letos mnohem víc koziček než kozlíků a přestože to byla většinou papírová zvířata, tak to šlo nakonec všechno na maso. Ono v mase to má větší hodnotu a kdyby se všechny kozičky nechávaly dál do chovu, tak mám za chvíli stádo asi 3000 koz Teda nechal jsem si 2 kozičky - kříženky protože jsou tak tlusté, že mi neprolezou dovnitř do kruhového krmelce. U ovcí to bylo tak půl na půl a plemeníky jsem dělat nechtěl a z odchovu jsem si nechal jednu jedinou. Zrovna teď se mi poslední 3 texel holky houpou na háku. Tím chci říct jen to, že to že je to kluk neznamená že to je na maso a to že je to holka, že to zemře v chovu stářím.

To věřím, já si zatím neumím představit že picnu naše zvíře na maso. :-/ Já bych ho snad raději dochovala stářím bez užitku. Ale tak to se naučíme. smajlík ale premyslim jestli se v budoucnu nevrhnout na nějaké plemeno. :) ovšem to má taky ještě čas. smajlík

8.1.2018 08:03
profesor1

XXX.XXX.202.14

Tak jsem opět chytřejší, nebo zmatenější.
V sobotu večer vlezu do stodoly, kde mám ustájené ovce a kozy (už z dálky jsem slyšel zvuky ? ? ? ? zvuky jako kdybych tam měl zavřeného medvěda), a vidím - beran VF hlava zakrvácená, jedno ucho pokousané do krve a proti němu koza a za kozou kozel. Beran s kozou do sebe bouchali hlavama a při tom zápasa kozu obskakoval kozel. Koza při tom vydávala děsné zvuky, něco mezi chrochtáním a takovým ble, ble ble, kdy jazyk měla vypláznutý až po kolena Koza evidentně útočila na berana a snažila se jej kousat do uší. Když jsem jim dal krmení, tak se to trošku zklidnilo.
Ta samá situace se opakovala druhý den s druhou kozou. Tak jsem z toho daakýsi zmetěný, protože kdyby mrzlo, tak už mám dávno kozy oddělené od oven a kozel, kterého jsem pořídil někdy myslím koncem září, už by byl v klobáskách, protože jsem měl za to, že svůj úkol dávno splnil. Tak buď jsem měl štěstí a dvě nejstarší kozy, které mívají mladé pravidelně +/- v únoru se teprve teď rozprskaly, nebo kozlík je hňup a to by mě trošku nasr.štval. Přitom ta jedno koza má břicho jak balón. No uvidím co z toho bude.

8.1.2018 08:18
Tedysek

XXX.XXX.37.92

To je jak scéna z nějakého hororu. třeba je kozel chtěl obskocit, ale kozám se nelíbil. Tak počkal až bude vhodná příležitost - budou se zabývat něčím jiným (beranem). Aspoň tak bych si to vysvětlila já.

8.1.2018 08:38
profesor1

XXX.XXX.202.14

Že by kozy byly tak vybíravé jako......

8.1.2018 09:10
Tedysek

XXX.XXX.37.92

A proč ne? Něco se jim na něm třeba nezdálo. Od pachů až k jeho chování. Jako nemusí to tak být, jen já bych si to tak vysvětlila. :) moje koza při prvním prskání taky dala kozlovy "po tlamě" a na podruhé už to bylo lepší. Jednak se kozel choval jinak a jednak koza měla méně stresu. ;).

8.1.2018 09:42
profesor1

XXX.XXX.202.14

No ale ono to tak funguje téměř vždy u všech zvířat. A troufám si tvrdit, že nejen u zvířat
Už jste někdy slyšela že.. "co se škádlívá, to se rádo mívá" ?

8.1.2018 09:58
lilo

XXX.XXX.201.210

Bud ti teda presly nebo mohly take v klidu vstebat...pak by se vysvetlovalo to prskani ted... nebo je kozlik nevim jak byl stary nedokazal oskocit a jeho pozice se zmenila az nyni... mam kozlika rok a neco... pred rokem u me obskocil pouze nejmladsi a nejmensi... ted kdyz povyrostl tak ho tu mam znova a stele je velmi nezkuseny a nesmely... takze tu nejstrasnejsi mlaticku musel obskakovat az po litem boji kdy ji pomalu vyvratil hnatu aby ji lehce oslabil a dala mu protoze v ten moment by dala asi uplne kazdemu... asi tak...kozi laska je strasna.

8.1.2018 10:08
profesor1

XXX.XXX.202.14

Jooo, já počítám každý rok s rizikem neúspěchu. Kupuji vždy mladého(neověřeného) kozla a co nejdříve se jej pak zbavím. Jednou neuspěch určitě příjde. Rozhodně nevěším hlavu

8.1.2018 10:29
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

profesor1 napsal(a):
Jooo, já počítám každý rok s rizikem neúspěchu. Kupuji vždy mladého(neověřeného) kozla a co nejdříve se jej pak zbavím. Jednou neuspěch určitě příjde. Rozhodně nevěším hlavu

Každý rok kupujete čistokrevného kozla a pak ho dáváte pryč? https://www.ifauna.cz/ovce-kozy/diskuse/detail/3423142/pomoc-prosim#a3423720 Neprodal jste taky kozla zde?

8.1.2018 10:32
lilo

XXX.XXX.201.210

Vsak nejak bude...

8.1.2018 19:24
profesor1

XXX.XXX.202.14

Určitě nějak bude, to mě nějak extra netrápí, jen mě zaujalo, že u každé to byla jednodenní záležitost a bylo to během dvou dnů po sobě. Do pěti měsíců se uvidí.

8.1.2018 19:29
lilo

XXX.XXX.201.210

Moje take prskaly v rozmezi nekolika malo hodin... a kdyz je nakryl tak byl pak klid...

9.2.2018 08:34
profesor1

XXX.XXX.202.14

profesor1 napsal(a):
Tak jsem opět chytřejší, nebo zmatenější.
V sobotu večer vlezu do stodoly, kde mám ustájené ovce a kozy (už z dálky jsem slyšel zvuky ? ? ? ? zvuky jako kdybych tam měl zavřeného medvěda), a vidím - beran VF hlava zakrvácená, jedno ucho pokousané do krve a proti němu koza a za kozou kozel. Beran s kozou do sebe bouchali hlavama a při tom zápasa kozu obskakoval kozel. Koza při tom vydávala děsné zvuky, něco mezi chrochtáním a takovým ble, ble ble, kdy jazyk měla vypláznutý až po kolena Koza evidentně útočila na berana a snažila se jej kousat do uší. Když jsem jim dal krmení, tak se to trošku zklidnilo.
Ta samá situace se opakovala druhý den s druhou kozou. Tak jsem z toho daakýsi zmetěný, protože kdyby mrzlo, tak už mám dávno kozy oddělené od oven a kozel, kterého jsem pořídil někdy myslím koncem září, už by byl v klobáskách, protože jsem měl za to, že svůj úkol dávno splnil. Tak buď jsem měl štěstí a dvě nejstarší kozy, které mívají mladé pravidelně +/- v únoru se teprve teď rozprskaly, nebo kozlík je hňup a to by mě trošku nasr.štval. Přitom ta jedno koza má břicho jak balón. No uvidím co z toho bude.

Tak je to tu zas. Včera večer ta samá koza, co minule, napadala berana, stále jej kousala a trkala, chrochtala u toho jako medvěd křížený s divočákem. Ze zadu na ni skákal kozel, z frndy jí vysel hlen až skoro pozem... Přitom koza má největší břicho, už jí i vemeno nabíhá a když jsem zjišťoval mladé, tak myslím na 95% že jsem je nahmatal. Nikdy jsem tak dlouho neměl kozy s beranem a kozlem, tak opravdu nevím jestli to na kozu jen tak v březosti zase přišlo nebo... nechápu, uvidíme Dneska už klid. Každopádně kozel už půjde, klobásky budúúúú.

9.2.2018 09:36
lilo

XXX.XXX.201.210

No uvidis... co bude... ja mam kozy nakryte od rijna...takze termin zacatkem brezna v rozmezi nekolika malo hodin...dalsi mam o mesic pozdeji.. po oveckach ktere letos nedopadly moc dobre... je to velke ocekavani... ale ze vseho nejvic se tesim na dojeni na mliko na praci s nim... na jaro...

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.2.2018 10:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vysvětlujete si takové divné chování nějak? Každopádně napište, až něco bude.

9.2.2018 10:08
xchipsy

XXX.XXX.142.1

Zajímalo by mě, do kdy nejdéle se vám kozy prskaly... Je pomalu polovina února, tak už by to mělo končit, ne? (ptám se proto, jak jsem psala v jiné diskuzi, že mi mladší tu starší během říje bije, tak abych mohla odhadnout, kdy bude zase klid...

9.2.2018 10:23
lilo

XXX.XXX.201.210

Pred rokem jsem pripoustela ke konci ledna.. kuzlata se pak rodila ke konci cervna... zabrezly 3 ze 4 jedna koza se prokazatelne prskala jeste v dubnu... mela hlen a delala to co popisuje profesor snazila se nakryvat jine kozy... jenze kozel uz nebyl... tak byla vyrazena z chovu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.2.2018 11:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Záleží na počasí, může být i do půlky března, pokud bude sníh a zima, případně po porodu.

9.2.2018 13:39
xchipsy

XXX.XXX.142.1

A sakra Já doufala, že už bude pokoj a to se teda mám nejspíš ještě na co těšit
Díky za info.

9.2.2018 20:17
profesor1

XXX.XXX.202.14

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vysvětlujete si takové divné chování nějak? Každopádně napište, až něco bude.

Jediné vysvětlení je, že přítomnost kozla a berana, u kozy vyprovokovala libido Opravdu mě nic jiného nenapadá, protože poprvé to bylo 6.1. a na dny, opakované říje, to nevychází. Ještě by to mohla být nějaké cysta, ale před tím cca měsícem takhle "řádily" kozy dvě. Navíc jsem si téměř jistý že koza březí je. No uvidíme. I mistr profesor se někdy utne ( což se mu stává jednou!, maximálně....... ).

14.2.2018 11:46
profesor1

XXX.XXX.202.14

Tak se to dneska rozseklo. Né žebych z toho předchozího chování byl chytrý, ale kozel nezklamal
Koza začala mečet jako když požaduje pamlsek i když byl plný hrant (mečí vždy před porodem), pak si našla svůj roh, kde nikoho nepustila a vše odháněla. Přesto žádný otok, nebo zduření rodidel" ani žádný hlen, nebo výtok. Pak než jsem se pro ni vrátil s autem(převážím si je do chléva u baráku) už bylo jedno venku a pak jsem se snad poprvé vživotě dočkal, že jsem byl u toho jak porodila druhé. Musel jsem se smát, protože to druhé měla tak napůl ven a najednou se prudce otočila, kdy odstředivou silou to druhé vypadlo

14.2.2018 13:04
lilo

XXX.XXX.201.210

No vidis... nejak je... kraaasa...

Přidejte reakci

Přidat smajlík