Co to má ovečka na krku?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
2.8.2011 13:49
clasic

XXX.XXX.85.88

Ahojte,
jsem začátečník v chovu oveček. Mám quesantskou ovečku a našla jsem jí na krku jakdyby dvě vemínka, nevíte co to je? Na internetu jsem to nikde nenašla a jsem z toho zoufalá jestli to není něco špatného.smajlík
Děkuji za odpověď všem:-)

2.8.2011 15:06
lucmeek

XXX.XXX.103.46

Nemusíte mít strach!!!
To jsou tzv. "zvonečky". Je to normální, ničemu konkrétnímu ale neslouží, mají je takové i kozy, ale u nich je jsou větší. To určitě uvidíte na fotkách. U těchto oveček to moc vidět na fotkách není, zvlášť když jsou ve vlně. Při stříhání se pak musí dávat pozor, aby se do nich nestříhlo, ale stane se, že je střihač někdy "amputuje", proto je některé starší quessantky už nemají. Jestli máte jen jednu ovečku, doporučím jí pořídit kámošku, aby jí nebylo smutno. Quessantky jsou rádi "v chumlu"! smajlík

2.8.2011 16:05
lavacca

XXX.XXX.1.3

clasic napsal(a):
Ahojte,
jsem začátečník v chovu oveček. Mám quesantskou ovečku a našla jsem jí na krku jakdyby dvě vemínka, nevíte co to je? Na internetu jsem to nikde nenašla a jsem z toho zoufalá jestli to není něco špatného.smajlík
Děkuji za odpověď všem:-)

Je to kožní výrůstek bez účelu. Mívají to i kozy. Náš beran to má taky. Málem jsem mu je při střiži ustřihla, má to i jeho máma. Je to taková "zvlášnost", ale na zdraví to vliv nemá. Ani na vyloučení z chovu. :-)

2.8.2011 16:14
lavacca

XXX.XXX.1.3

Hledala jsem fotku našeho Drobka, ale nejsou na ní vidět. smajlíkU ovcí se cingrlátka schovávají do vlny, tak aspoň posílám kozenu u které jsou krásně vidět. . :-)

2.8.2011 23:41
clasic

XXX.XXX.85.88

lucmeek napsal(a):
Nemusíte mít strach!!!