Aliza

Moje příspěvky

8.8.2022 17:45

Vidím, že tohle téma ještě žije, tak pár finálních dodatků ode mě.

Nechtěla jsem sem už nic psát, bo jak už bylo podotknuto, potřebuju se dát do kupy a rozhodla jsem se, že bude lepší si od těchhle diskuzí dát oraz.

Zpětně mi došlo, že jsem se k uživatelce Zrzavci zachovala po její první reakci na zmínku o jelenovi nevhodně. Ona zareagovala na mou zprávu ostře, protože jak později zmínila, je to pro ni bolavé téma. Já na druhou stranu jsem se už v ten moment snažila dávat do kupy, diskuze byla fajn, já se snažila cítit lépe a najednou bum - zas se na mě někdo za něco zlobí, odpovídá mi nicneříkajícími šokovanými zprávami a já nechápu, co se děje.

Ono to na první pohled může působit, že jsem potom vzteklá nebo uražená, ale tak to fakt není. Pak přijdou další a přisadí si, co jsem to za hloupou zrůdu, která si dle jejich slov nezaslouží ani základy slušného chování vůči druhému člověku.

A to jsou překvapivě věci, které jeden nepotřebuje slyšet v době, kdy se snaží se hodit do pohody - tedy žádné urážení se, zkrátka opatření, aby mě zbytečně nerozptylovaly další věci, když se potřebuji soustředit na sebe a svého psa.

Tímto pardon, Zrzavci.

Psala jste taky, že když někdo pustí psa za zajícem nebo zvěří "pochybením", je to něco jiného, než to dělat záměrně. Tak já jsem to bohužel několikrát udělala s naprostým nevědomím, co to může napáchat a zjevně jsem tady ani nebyla jediná, koho to překvapilo.

Okolnosti nebyly tak horké, jak to tady někteří vykreslili - jakože pes lítá hodinu sám někde po lese se stopovačkou, zatímco já nemám ponětí, kde je a absolutně si ho nehlídám, nebo že někde nahání těhotnou srnu, zatímco já stojím u pole, sleduju to a tleskám do toho. Nemá cenu to tady vysvětlovat - kdo v tom horor vidět nechce, ten ho v tom neuvidí, a naopak. Princip toho, že jsem to psa nechala párkrát udělat i na sebekratší dobu byl špatně, a já už to vím. Proto už taky nenechám psa ani kousek popoběhnout za čímkoliv.

To, že Vy máte konkrétně toto srovnané už od svých sedmnácti a u Vás v rodině to byla věc selského rozumu ještě neznamená, že to přirozeně musí dojít každému. Jen proto, že se ostatním nesvěřujeme se vším, možná ani nevíte, pro co všechno byste pro jiné lidi byla hloupá naopak Vy, jelikož pro ně je zrovna ta konkrétní věc samozřejmá, zatímco Vám holt nedojde. Neznalost sice neomlouvá, ale ani něco takového nedává nikomu právo nechat se unášet emocemi a útočit s pocitem, že si to druhá strana zaslouží. A pak se ještě divit, že se ten druhý člověk brání a nešoupe jen nohama, když je napadán. Ani to, že je to "jen internetová diskuze", nikoho neopravňuje nechat se unášet a napadat druhé - bohužel mnozí toho, že se mohou schovat za obrazovkou počítače zneužívají.

Za uplakanej výlev o semeništi toxických a zlých jedinců se rovněž omlouvám, holt afektovaná obrana v momentu zmaru. Najde se tady pár vznětlivých lidí, kteří pro cit ke zvířatům někdy zapomínají na to, jak se chovat k lidem a mají to holt jinak, těch je ovšem minimum. Téměř každý tady mi poradil něčím přínosným.

K debatám ohledně mého psychického zdraví, které jsou pro mě lehce úsměvné - asi takhle. Mám veliké problémy se sebevědomím a jsem cíťa, terapeut by mi rozhodně prospěl a zvažuju ho. A taky mám ten pitomý zvyk každou volovinu řešit za horka.

Nemám holt tu schopnost nechat věci vychladnout a řešit je až s odstupem času a bez emocí a co hůř, ještě o tom píšu na internet. Tolik k té předešlé radě, naučit se rozhodnout se, co patří na net a co do šuplíčku. Když potom vidím ten cirkus, začínám chápat, co dělám blbě. Pak se člověk snaží najet na pozitivní vlnu, začít k věcem přistupovat pohodově, sdílet každý drobný pokrok a změnu k lepšímu, a je "obviněn" ze schízy... No, pointa je snad jasná.

Myslím, že tady nechtěl vytočit nikdo nikoho, ale jsme jen lidi. Takže pokud by to zapadlo, ještě jednou všem díky.

6.8.2022 01:21

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zrzavci Vám to napsala ještě jemně, nevšimla jsem si žádné agrese, nenávisti a nevím co ještě, já bych Vám to napsala rozhodně ostřeji. A když je Vám jedno co zvěř, legrace, že se psina proběhla, tak věřte, že už teď máte zaděláno na solidní problém, nechejte si jí rozlovit a pak to tu můžete řešit v dalším vlákně. Jinak slušná schíza a obrat.

No, rozhodně se zde nebudu dělit o své aktuality se semeništěm toxických a zlých jedinců, co se pasou na lidech, kteří udělali něco blbě a mrzí je to, zatímco multinicky a náhlý "zástup" souhlasících uživatelů se do nich pouští rovněž.

A jestliže jste real všichni, tak se vezměte za ruku, poplácejte se vzájemně po zádech, jak jste vyčinili dalšímu neskutečně zlému člověku, doufejte, že brzo zdechne a odejděte společně za září slunce. A nezapoměňte se těšit na to, až se zase objeví člověk, kterému budete moct ublížit a vypustit své vlastní nejistoty, u kterých předstíráte, že neexistují. To vám jistě udělá dobře, jelikož tím, popř. očekáváním toho žijete.

Pokud tady ještě něco budu sdílet, bude to s lidmi, kteří nemají přístup, jako vy. Ještě že existují soukromé zprávy.

Adios

6.8.2022 01:05

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Vam nedoslo ze oes navolno letici kamsi je blbe a může se mu něco stát? Ty vie to by napadlo i mojí 12letou dceru.
Psa někomu dejte a už si proboha žádný zvíře neporizujte když neumite a nevite ani naprosto prazakladni věci.

Co na to napsat, byla jsem hloupá. Beze vší ironie by mě skutečně nikdy nenapadlo, že něco takového může napáchat takovou škodu, jako popisovala Zrzavci.

Zvířata miluju, ale že by zvěř mohla něco utrpět jen z krátkého úprku před neohrabanným štěnětem, to mě fakt nenapadlo.

Psa žel komu dát nemám a zkusím to s ním, nicméně děkuju za přínosnou radu. Jindy bych na podobné rady cizích lidí z internetu bezpochyby dala, ale dneska mám asi vzdorný den.

Můžete nicméně doufat za mě i se mnou, aby se můj pes kvůli mé nekompetenci někde neoběsil, či si nestrhl vaz.

6.8.2022 00:37

Zrzavci:
No jo, je to děsná legrace. Víc smajlíků by to chtělo.

Ne, nevím to.

Něco jsem se právě dozvěděla a naučila se, z Vašeho ač sarkastického příspěvku.

Ano, příště už to neudělám, doteď jsem fakt byla blbá a takhle jsem nepřemýšlela.

6.8.2022 00:24

Zrzavci:
Nevím, jak dlouho ten Váš pes musel nahánět zvěř, aby z toho nakonec uhynula. A zda vůbec uhynula právě proto.

Moje štěně se vždy rozeběhne za králíkem, či jiným zvířetem, a brzy to vzdá, protože mu nestačí. Srna či jelen neutíká o nic rychleji, než když je vyruší v lese člověk a oni se snaží dostat z jejich dosahu.

Teď mě napadáte za něco, co mohu odpřísáhnout nevím a ani by mě to nenapadlo řešit. Kdybych neviděla psa, jak nahání srnu 10 minut v kuse, nenapadlo by mě řešit něco takového.

Brala jsem to zkrátka tak, že zvěř zdrhne, štěně má vzrušení, proběhne se za ní a po chvilce se vrátí.

A ano, já podceňuju všechno, tak si klidně myslete, že jsem nejhorší člověk na světě.

Nebo si radši krom poučování lidí na internetu zapracujte na vlastních nesrovnalostech, protože chovat se takhle k lidem jen proto, že ve Vás něco spustilo vztek a nenávist, sakra není v pohodě.

6.8.2022 00:15

Ne, nenapadlo mě to.

Vždycky vidím, že pes absolutně neudrží tempo, aby vůbec mohl tu srnu někam dohnat. Nikdy by mě nenapadlo, že to tomu zvířeti může ublížit, zvlášť když to to mé štěně krucinál vzdá po půl minutě, v průměru.

Ne, nenapadlo mě to. Ne, nevěděla jsem to. Ano, podceňovala jsem to.

6.8.2022 00:05

Zrzavci napsal(a):
Tak jako tak, odnadchněte se, prosím, a nemudrujte.

tak to jako moc nejde se odnadchnout, protože přesně kvůli takovýmhle pejskařům jako jste vy, máme my slušný problémy s myslivci. A co hlavně pro tu zvěč - je to surová prasárna, hnusná prasárna.

takže pardon, ale končím.

Nemyslím to zle, Zrzavci, ale Vy máte rovněž solidní vnitřní problém se vztekem, že Vás vytriggří něco takového. Jak jsem toto měla vědět?

Jak jsem psala dalšímu člověku níže, toto NENÍ BĚŽNÁ SITUACE, STALO SE TO ASI 5X ZA CELÝ ŽIVOT MÉHO PSA...Tzn 8 měsíců. Hej?

A pardon, o tomhle nic nevím, místo svého útočného sebestředně agresivního bordelu a nenávistného přístupu jste mi třeba mohla napsat, proč to příště, až se to náhodou stane a naskytne, nemám dělat... heh? Chováte a vyjadřujete se nepříčetně a agresivně. Nevím, proč konkrétně, mate mě to. Vy asi taky nebudete úplně v pohodě.

6.8.2022 00:01

Ještě pro Zrzavci... Normální člověk, který nemá potřebu dělat patosy, by napsal: No, tak to děláte opravdu blbě, nedělejte to proto a proto.

Váš projev aktuálně značí, že vás baví drama potřebujete se vyjadřovat pasivně agresivně. Rovněž nic ve zlém, ale tahle diskuze byla až doposud pohodová. A to, že tady jiný pejskař udělá či občas dělá něco, co Vám připadá kvůli něčemu špatné, i klidně nemyslitelné neznamená, že tady musíte, či máte právo rozpoutávat emocionální humus.

Pokud máte co dát k dobru, nechte si ty svoje multiplied šokované smajlíky a dejte mi sem něco, co bude předmětem normální diskuze, a ne jen pokus o rozputání nějaké negativní blbosti.

leithian:
Já si začínám říkat, jestli tady lidem v tuhle noční dobu nezačíná lehce hrabat. Těchhle případů bylo všehovšudy pět za celej její psí život.. Tohle není běžná praxe na každé vycházce... A vůbec, proč to vlastně vysvětluju lidem s podobným smýšlením.

5.8.2022 23:51

Zrzavci napsal(a):
Nechala jsem ji běžet i se stopovačkou, okolí bylo ok, ten den skutečně nikde nikdo

nechala? jako opravdu nechala?

Áno.

Znám ji, když běží za zajícem, nebo srnkou, zpravidla skrze pole. A vím, co mohu čekat, navíc v okolí, kde není kam zběhnout, kde se jí nemůže nic stát, když v okolí kilometrů není absolutně nic. Ve chvíli, kdy ten "hon vzdá", se vždy obratem vrací ke mně. Párkrát, když byla v dohledu cesta (silnice) a objevilo se nějaké zvíře tam, jsem ji samozřejmě nepustila.

*teď bude dav bouřit, ale budiž*

Tak jako tak, odnadchněte se, prosím, a nemudrujte. To, že jsou věci, ve kterých svého psa neznám a nevím, jak s ním jednat neznamená, že jsem totální mentál, který nemá očíhnutou situaci, než učiní podobné rozhodnutí.

5.8.2022 23:29

// a venku odvolám i od srny. // No... to už je kapku jinej level.

Mohu se zeptat, s jakými odměnami jste fenku trénovala? My už jsme zvládly veškeré příkazy i v rozrušeném stavu, samozřejmě krom přivolání. Když nás na procházce skrze les a pole vyrušil jelínek, který vylezl z křoví asi 10 m od nás, tak jsme chvíli všichni tři zírali z jednoho na druhého, ale Créssa se vzpamatovala jako první a hotovson. Nechala jsem ji běžet i se stopovačkou, okolí bylo ok, ten den skutečně nikde nikdo. A taky jsem věděla, že se vrátí - vrátila se asi po minutě. Tak se ptám: ,,Chytlas ho?" Vím, že v těchhle situacích je naprosto zbytečné ji přivolávat, alespoň zatím, jelikož nic na světě není zajímavější, než neznámá zvěř, kterou může nahánět. To je zkrátka asi poslední level ke zdolání.

5.8.2022 23:00

rapotacka11 napsal(a):
Mýho NO jsme na pasení "necvičili".
Hejno našich kuřat rád "stěhoval" po zahradě.
Moc ho to bavilo. Chvíli jsem ho nechala, ale
jen chvíli. Nenechal by je nažrat.
Byl jak borderka u stádečka ovcí.

Když k nám vlítla slípka od sousedů, honil ji,
nechtěl ji u nás.

Tak já vážně nevím, ale i jako myšlenka mi to připadá mnohem víc sympatické a přirozené, než nějaké ty agility a psí tančení, a podobné věci... Prostě pes může dělat to, co má v krvi a pán mu může pomoci ho lépe nasměrovat. Toto by mě lákalo i jako volnočasová aktivita a nevadilo by mi za to nějakou tu kačku dát.

Samozřejmě až jak bude pořešený ten zbytek, teďka je ještě na čem pracovat.

Jo a ano, vypadá to taky tak, že si ty sousedovic slepice hlídá proto, že ji štvou. Ale nahání a je prostě ráda, dle možností.

5.8.2022 22:49

Už dřívě mě napadlo něco takového:

https://naschov.cz/vycvik-psa-pro-paseni-zvirat/

Jelikož si chceme časem pořídit znovu vlastní slepice a husy, a problém je, že slípky dřív nikdy nemohly chodit volně bez hlídání, jelikož hrabaly do záhonků. Třeba by tu naši mohlo toto bavit a navíc by se zabily dvě mouchy jednou ranou. Ale to je skutečně výhledové, spíše na příští rok, pokud vůbec.

5.8.2022 22:37

sardullah:
To je přesně to - já z toho jsem v jeden den špatná a napíšu o tom sem dřív, než stihnu vychladnout. A pak se navíc náhodou pes probudí s dobrou náladou, hormony se na chvíli ustálí a je všechno najednou ještě lepší. Ono to fakt může znít jako blbej vtip, ale to je tím, že o situaci podávám info neustále.

Dneska mě fena například taky pronásleduje, ale naprosto jiným stylem - tohle je zkrátka "paničko, věnuj se mi, co budeme dělat teď??" Zatímco včera to bylo "kdo sakra jsi, co po mně chceš a co mi chceš udělat...?".

Jinak jo, hračky už jsem odebrala a při dnešním hraní doma jsem průběžně dávala příkazy. Plnila je bez rozmyšlení, naprosto nadšeně. Bylo vidět, že ji baví vyloženě instruování a poslouchání toho, co má dělat.

Mimochodem, taky jsem ji už před časem mimoděk naučila jeden nesmyslnej příkaz, kterej zní "běž na slepičky"... Sousedovic slepice u plotu, který sousedí s naším.

Ona je ráda sleduje a hlídá, ale nelíbí se jí, když jim hážu trávu. No a když ji mám na zahradě, tak ať jsme kdekoliv, stačí říct "běž" nebo "slípky", a nabere takové bomby, že to svět neviděl. Akorát když jsme moc daleko, tak se občas ohlíží, že ji jdu sledovat, jestli opravdu jde na slepičky. A pak ji pochválím a je šťastná. Akorát nevím, jestli tenhle návyk není něčím blbej. Vlastně jsem ji to naučila jen náhodou, když se mi snažila proklouznout pod bránou a já bych ji už nechytla, řekla jsem "kde jsou slepičky?" Okamžitě zbystřila a nabrala směr zpátky.

Pokud to čte nějaký kynolog a je na tom něco blbě, nebo tak, ocením odezvu.

5.8.2022 21:47

Odetta:

Tak ono už je jedno, zda je to resource guarding, nebo něco jiného... V případě toho chránění zdrojů se taky projevovala agresivně, i když lehce a ve vyeskalované situaci. Je úplně jendo, o jaké sklony v povaze jde, či jaké nežádoucí chování nebylo správně podchyceno - pointa zůstává. Ale Vy ji nevidíte, bo se zase chytáte slovíček.

No nic, tak taky ach jo, ať nejsem pozadu.

5.8.2022 21:30

Další kousek z onoho textu...

//Jsem frustrovaný, že milovníci psů rychle obviňují majitele, stávají se odsuzujícími a občas přímo zlými. „Měl jsi to udělat…“ nebo „Kdybys udělal jen to…“ nebo „Tohle je tvoje chyba…,“ Ale ve skutečnosti je vypořádání se s agresí těžké – někdy neřešitelné. Možná majitel neudělal všechno správně, ale možná prostě nic lepšího neznal. A možná se pro ně tento pes nehodí.//

No, čas ukáže. Rozhodně podám report.

5.8.2022 21:22

Jinak znovu díky všem, že přispěli svou trochou. Právě si čtu doporučený článek o psí agresi vůči majiteli a je tu hezká věta (volně přeloženo mnou):

"Umístěte psa s genetickou predispozicí k agresi do domova s láskou na rozdávání, ale zároveň tam, kde jeho chování není pochopeno nebo je špatně řízeno - a máte zaděláno na problém". Tak vím, nebo jsem se spíš ujistila, na čem krom svého sebevědomí a sebejistoty pracovat dál.

A tady už bych to uzavřela.

5.8.2022 21:11

rapotacka11 napsal(a):
Přítel by to na sílu dával, ale cítil se tam jako pitomec a štvalo ho to ...

Každý nováček tam vypadá jako pitomec. Každý.
Holt se to musí překonat.

Já vím. Zlobila jsem se na něj za to, ale neřekla jsem mu to. Musela jsem to brát jako fakt, protože pravdou zůstává, že on si nevymyslel, že budeme mít psa. A snažit se ho do toho nutit a muset trpět, jak se tam furt tváří jako bubák... To radši nic.

5.8.2022 20:51

A dodatek: Ano, cvičák nebyl nic moc, proto jsme ho taky nedochodili. Hrůza to byla v tom, že to bylo hodně náročné a málo užitku z toho. Ale to neznamená, že to člověk nemůže brát v něčem jako přínosnou věc. Nerozumím tomu, proč to některým zde připadá jako protiklad. Dozvěděla jsem se tam v praxi, jak trénovat psa na povely doma, jak zaujmout jeho pozornost a základy toho, jak s ním pracovat. A bylo to jiné, než na to koukat na Youtube nebo si o tom číst.

Něco přínosného mi to dalo, něco jsem si z toho vzala a zbytečné to nebylo. Nebylo to ale natolik přínosné a ok, abychom v tom pokračovali i nadále, těch negativ okolo toho bylo víc. Zas taková věda to není a kdo v tom rozpory hledat nechce, ten je v tom vidět nebude.

5.8.2022 20:38

Marcelo, nikam mě nevláčela, ale já ji stále musela držet na napjatém vodítku (popř přítel)...

Nevláčela, jakože jsem za ní neběhala, zatímco ona by mě táhla za sebou. Ale prostě táhla vůlí stále k vedlejším psům okolo nás, pokud jsme nepopošli před ně. Když byli blízko nás, nebo jsme je míjeli při úkonu, bylo to fakt náročné na sílu. I když člověk střídal ruce. Když už se mi ale konečně povedlo upoutat její pozornost, měla jsem ji a uměla jsem si ji udržet. To ale nešlo v bezprostřední blízkosti jiných psů. V bezprostřední...blízkosti.

I tak jsem s ní dokázala víc, než naprostá většina těch ostatních pejskařů. Mít o 10 kg svalů víc, ten cvičák bych s ní dochodila. Dvakrát se mi po té lekci stalo, že mě přepadla hypoglykemie jak kráva, byla jsem zdechlá a pak jsem třeba dvě hodiny spala. Bylo to prostě moc na utáhnutí. Přítel by to na sílu dával, ale cítil se tam jako pitomec a štvalo ho to tam.

//proste se vám s ni pracovalo docela dobre… // v momentě, kdy jsem měla už její pozornost a nebyli jsme v blízkosti jiných psů, SI VEDLA DOBŘE při plnění cviků a úkonů - lépe než jiní psi. Ne, že se mi s ní pracovalo dobře a ne, že celej cvičák komplet dávala dobře. To je něco jiného.

Ale Vy to pochopíte po svém, nebo si tam dosadíte slova, která pro Vás znamenají něco jiného a hned z toho je zas nějaká moje labilita nebo trollení, nebo nevím co.