angeli

Moje příspěvky

21.3.2020 19:59

Tak dobrý večer, jsem opět tu, děkuji za reakce.
To s tím vykáním/ tykáním jsem nevěděla, nediskutuji na netu, občas si jen pročtu nějaké koňské diskuze. Nikoho jsem rozhodně shazovat nechtěla.
Reagovala jsem poprvé pouze v této diskuzi s rouškou a ještě s bezpečnostními třmeny, tam mi bohužel nikdo neporadil, škoda, že nebylo tolik ohlasů jako tady.
Jako king se rozhodně necítím, jen to slyším všude kolem od všech, ty se máš, můžeš si tohle a tamto atd. Jenže není to tak černobílé. Přesně to pochopila kotys/ děkuji/, abych se úplně nezbláznila, je to pro mě jediný relax jen já a kůň. Bohužel jeden kůň ze zdravotního hlediska opravdu musí aspoň 2krát do týdne mít řízený pohyb, ale ne do kruhu, pokud možno rovně, krok, klus. Krok na ruce v pohodě, klus už prostě pro mě horší. Taky se snažím být zdravá, takže pro mě třeba je ježdění méně namáhavé. Holt už mi není 20, bohužel.
Teď jsme přijeli z haly, jenže ta je kamarádky, tak tam se mi z pochopitelných důvodů taky nechce, ale zase jsme tam schovaní před světem. Taky mě po letech ježdění v hale to už prostě nebaví.
V žádném případě jsem se nechtěla ničím chlubit, to rozhodně ne, myslím, že jsme na tom teď všichni stejně blbě. A bůhví kdy to skončí.
Pipilota - 2 poníky to je v pohodě, my máme slušné stádo plnokrevníků, tak to už není tak jednoduché. Myslela jsem, že jsi veterinářka, četla jsem na vedlejší diskusi tvé rady a zaujaly mě, vyzkouším.
Asi nepotřebuji víc toho o tobě vědět, ale klidně to napiš. Jinak máš pravdu, zítra vezmu koně na ruce se projít do lesa. A psa k tomu. Jenže pro mě bylo pohodlnější v sedle prostě.
A popravdě závidím některým lidem v této době, jak se dokáží stále s nadhledem vypořádávat s touto situací a nebo ji vůbec neřeší.
My jinak kromě práce nevytáhneme paty, i nákup si necháme radši přivézt.
Taky máme strach a rozhodně neriskujeme nijak navíc, jen se z toho taky nemůžeme zbláznit.
Tak se držte a přeju pěkný večer.

21.3.2020 17:42

Tak jdu jezdit aspoň do haly, abych si trochu odpočinula od pc a dětí
Snad bude zítra lépe.
Tak se mějte a opět hodně zdraví a noste roušky!

21.3.2020 17:40

Já nevím, co závidíte, neznám Vás, musíte vědět sami.
A v každém počasí taky nejezdím, Vy ano?
Ale aspoň dneska neleze venku nikdo, to je fakt. Akorát s rouškama v obchodech, volala kamarádka, že tam je masakr. Tak jaký to má všechno smysl? Smutné.

21.3.2020 17:35

Byli jezdit včera. Dneska nejdu já, nemám hlídání pro děti, počasí špatné bohužel k tomu. 4 děti doma, masakr. Jen pro zajímavost. Nemám jen koně, jestli si to myslíte.
Ale děkuji za zájem. Taky se to snažím dělat, jak to jde. Nejsem Kellnerová.

21.3.2020 17:28

Taky přeji hezký den. Pojedu až zítra, tady dnes sněhová kalamita celý den. Proto jsem na pc.

21.3.2020 17:27

Že jo? Mám radost. Ale radši bych to NATŘELA těm, kteří za to všechno mohou. A to vy tady rozhodně nejste. Pouze diskutujem, od toho jsou diskuse.
Ta závist nebyla na Vás konkrétně, tak obecně. Klid.
Opravdu bych to ukončila, bylo to původně o rouškách, myslím. Roušky NOSIT.
Zatím je to ještě celkem sranda, ale bohužel asi brzo přejde. Tak opravdu Hodně zdraví!

21.3.2020 17:18

Děkuji za povolení, už jedno mám z ministerstva. Závist je opravdu hrozná vlastnost.
V každé době.
Tak ať jsme všichni zdraví a brzy to skončí. Držme se. A nosme roušky!

21.3.2020 17:12

Přesně!!!!!

21.3.2020 17:01

Jenže právě jsme zase u právních podstat a zrovna ji tady i sama píšete.
Kdyby se VŠICHNI chovali podle zdravého selského rozumu a ohleduplnosti, nebylo by třeba žádných omezení, vyhlášek, zákazů. Jenže to by muselo začít už dříve někde jinde u jiných. My ostatní teď už se snažíme vše dodržovat, i když chodím se svým koněm po svých pozemcích na hodinku se projít. A je spolehlivý, i když to je u koní dost sporné slovo, že? Ale myslím, že záchranáře zaměstnává plno jiných lidí, nehody, požáry atd.
Jinak já právě znám spoustu koňáků, co mají stáj u baráku a pak hned přírodu a samoty, tak to beru z tohto našeho pohledu. Samozřejmě komerční stáje nebo chození přes město je něco úplně jiného.

21.3.2020 16:49

Praha je stát ve státě.

21.3.2020 16:46

Mám to černé na bílém, co to znamená a co do toho patří. Koně samozřejmě lonžuji, ale jsem zastáncem toho, aby taky běhali rovně, ne 4 až 6 týdnů dokola.
A pohonění ve výběhu, na to bych byla taky opatrná, znalcům nemusím vysvětlovat proč.
My ale nejsme v uzavřené obci, takže jsme si asi nerozuměli?! Tam je to samozřejmě jiná.

21.3.2020 16:44

Já ke koním budu moci vždy, mám je hned u baráku na konci vsi, pak x hektarů svých pozemků, takže mě to vlastně netrápí. Mně fakt vadil jen ten útok pouze na jezdce na koni. Jinak samozřejmě taky souhlasím v ostatním se Saolou.Jinak kdo nemá třeba žádné zvíře a tak, tak tomu se dodržuje vše velmi snadno, prostě zalezu, zamknu a fertig. Striktní zákaz a nevystrčit nos! Akorát to už mělo být dřív. Až to nastane, tak se přizpůsobíme. Ani nemohu jinak, když mám právníky v rodině!!
Horší s dětmi, jestli opravdu půjdou do školy až v září.

21.3.2020 16:38

Pipilota- já Vás neznám, tak co to tykání??
I když možná může být, když chceš. Já taky píšu obecně, rouška na koni venku ANO.
Tak zněla otázka. Zatím není úplný zákaz, pak budeme řešit jinak.
Já jsem pro ten úplný zákaz, ale opravdu striktní. Ale nadzvedlo mě prostě to, že se poukazovalo na jezdce na koni venku, kde nepotkáte ani nohu.
Co skupinky lidí venčících hromadně psi, děti hrající si hromadně na hřišti, cyklisti trénující v pelotonech na vedlejších silnicích a projíždějících vsí, střílející myslivci venku atd. atd.
Rozhodně prostě ten jezdec na koni je nejmíň nebezpečný. A ještě na svých pozemcích.
Jaké koně máš ty? A jaké vzdělání? Veterinářka?

21.3.2020 16:33

Podle ministerstva zemědělství patří k základní péči o koně i opohybování, mám tento dopis s aktuálním datem v ruce. Právě kvůli laikům nejezdcům a těm co všechno a všechny bedlivě sledují.
Takže je třeba nejdříve zjistit právě právní podstatu věci. Děkuji, právníka mám doma a na základě toho se právě chovám, jak ještě zatím mohu. Na rozdíl od spousty jiných ignorantů, bohužel.
Takže zatím nemáte pravdu, ale nejste z tohoto oboru, takže to beru. Já zase nerozumím Vaší odbornosti.
Ale chovám se podle zákona. Výjimku nebo jak tomu chcete říkat, mám samozřejmě jako důkaz stále u sebe. Děkuji.
P.S. Mé pozemky - pastviny, louky, pole, lesy atd. opravdu asi nebudou veřejný prostor.
Ještě se nikdo nevyjádřil k těm dětem a rodičům na hřišti, proč?

21.3.2020 16:01

Původní otázka zněla jestli roušku nosit nebo ne. Můj názor zní : ANO.
Ale nejlepší být doma a tam nosit podle svého uvážení.
Příspěvek Saoly je v určitých věcech velice rozumný, ale je třeba, aby se vztahoval na úplně všechny, co trajdají venku z jakéhokoliv důvodu. Proto nás bohužel zákaz vycházení opravdu nemine.
Mimochodem, před nějakým časem jsem jezdila na koni do práce a z práce, teoreticky bych tak mohla používat stále, jaký je tedy rozdíl oproti kolu atd? Jen pro zajímavost.
Já třeba místo na kole jezdím na koni.
Mám taky A1/1, remonty, střední věk i důchodce.

21.3.2020 15:22

Přesně tak jsem to myslela, když nemusím, tak jezdit nejdu, to je jasné. Ale prostě někdy musím.
Zbytečně urážíte že to může být rukama, taky jsem absolvovala stáže, tréninky atd, ale nemám potřebu to tady někomu ventilovat, jen komentuji aktuální situaci u nás.
Ani se neoháním vzděláním, proč? Ti, co museli ještě lyžovat do posledních chvil v Itálii a ostatní, taky určitě nebyli všichni nevzdělanci.

21.3.2020 15:18

Samozřejmě až bude situace tak kritická, tak budou koně jen ve výběhu a dostanou jen nažrat a hotovo, to se pak opravdu nedá nic dělat.
Jen prostě dokud to jde, tak se snažíme zatím fungovat, samozřejmě s dodržováním všech nařízení a pravidel. Není třeba zrovna na jezdce na koni poukazovat, jsou jiní adepti, kteří by měli mít zákaz vycházení a dodržovat karanténu atd.
Takže nosit roušku určitě i u koní, na čištění línajících koní je také velmi praktická.
Jinak se všichni držme a buďme zdraví!

21.3.2020 15:06

Váš názor. S ježděním v samotě máte samozřejmě pravdu, ale jezdím tak 30 let a stalo se vždy něco pouze ve skupině koní, takže to také není pravidlo.
Jinak kdybychom šli do důsledku, zmasakrovat se můžete velice slušně i doma, ani nemusím nic provozovat venku. O dětech teď ani nemluvím, jak jsou zavřené víceméně doma.
Takže úrazy riskujeme všichni hned co se ráno vzbudíme, pak cesta do práce atd.
Jinak u nás, i když uberu energii v krmné dávce a koně jsou celý den venku, tak po 4 až 6 týdnech opravdu nebudu mít pohodové, vyrovnané koně. Na práci natěšené velmi, to máte pravdu. A riziko úrazu jak s manipulací, tak pod sedlem mnohonásobně větší.
P.S. Jestli tohle skončí za 4 až 6 týdnů, tak to je super. Obávám se, že to tak nebude, bohužel.

21.3.2020 14:45

Coudas - to je ovšem Vaše svobodné rozhodnutí, že Vaši koně nechodí pod sedlo nebo že Vy nejezdíte, to je pak jiná situace. Snadno necháte koně ve výběhu a hotovo.
Taky bych nejradši koně nechala jen ve výběhu, ale pastviny nejsou v super stavu, tráva ještě není, koně prostě potřebují řízený , nejlépe denní pohyb. Toť vše.
Jinak jsme už z toho všichni dost unavení a otrávení, kéž by to šlo tak snadno, postavit koně do stájí na dobu zákazu vycházení a vrátit se až bude dobře.

21.3.2020 14:36

Zbytečné slovíčkaření, myslím. Ať se každý věnuje svému oboru, ve kterém je vzdělán.
Odpověď na původní otázku: roušku venku samozřejmě nosíme všichni, už delší dobu. Jen pro ilustraci včerejší obrázek: 10 dětí s rodiči z různých rodin na dětském hřišti, v blízkém kontaktu, děti úplně u sebe na pískovišti. Všichni samozřejmě bez roušek. Jsou přece v přírodě! Abyste se dostali na hřiště, musíte projít celou vsí.
Asi 20 metrů odtud jedu já sama s koněm směrem do lesa, na cestě nikde nikdo.
Roušku samozřejmě mám, sundávám až v lese, kde také nepotkám nikoho.
Tak co je špatně??