anička66

Moje příspěvky

14.10.2017 22:46

honzapm napsal(a):
S tímhle přístupem to nikdy nebude v u nás v pohodě.
A to se netýká jenom rýnských.

Jo to máte pravdu, obzvláště když chovatelé jsou na odbornější úrovni než samotní posuzovatelé.
Nejsem si však vědoma, že by nějaké jiné plemeno bylo českým svazem chovatelů takto brutálně "pře-przněno". Drobné nuance se objeví všude, v každé zemi, to je jasné, ale vydávat tolik vedlejších vad za přednost, když v zemi vyšlechtění je to jasnou výlukovou vadou, mi přijde k nepochopení.
...Jedině mě napadají ještě maransky, kde nápadný znak "opeřené běháky" jsou v některých zemích výlukou, v některých zas naopak požadovaným standardem. Avšak rámec zůstává asi u každého plemene neměnný oproti zemi původu. Liší se většinou jen drobnostmi. Tedy snad

Jen mě zajímá PROČ?! Proč jsou Česi tak moc vynalézaví...


Anna.

14.10.2017 19:24

dkup napsal(a):
Máte naprosto pravdu! Já jsem před několika lety poslala podobný dotaz a připomínku na sbor posuzovatelů, ale reakce byla, že je vše v pořádku a proč se tím vlastně zabývám, zda se cítím snad ukřivděná, zda mi někdo slepice špatně posoudil...

Děkuji za reakci. Mě zajímá, z jakého důvodu je u nás výlukou to, co je v zemi původu plemene požadovaný standard? Například ocas - v Německu je vějíř výlukou, u nás je dokonce široký vějíř požadovaný-nemluvě o absolutním rozdílu jeho úhlu v nasazení...
Pokud to vezmu hodně obecně, rýnka podle českého standardu je pro německého chovatele naprosto bezcenné výlukové zvíře. A mě jen zajímá, který český vlastenec má toto na svědomí a odkud tato nelogika pochází. Nikde se nemohu dopátrat čehokoliv o historii "českých" rýnek.

Tak kdyby někdo věděl...

Anna

13.10.2017 19:37

zntomas napsal(a):
Já bych tam jako každý rok koupil rád kohouta hedvábničky jen doufám že fronta na odkup zvířat bude kratší než minulý rok..

Nojo, Lysá se blíží! Fronty budou jako vždy, těm se nevyhneme... A poloprázdné klece letos vyřeším hned páteční návštěvou výstavy

13.10.2017 19:27

Zdravím chovatele rýnských slepic. Jelikož neznám nikoho, kdo by byl v rýnkách vysloveně odborníkem, a nemohu s ním osobně popolemizovat, táži se na obecné rovině chovatelů zde...

Nevíte někdo, z jakého důvodu je standard plemene rýnské slepice "zdeformován" neboli "počeštěn" a to na úkor původního záměru samotného tvůrce tohoto německého plemene, kterým byl Dr. von Langen? Z jakého důvodu se nectí standard plemene země, z které plemeno pochází? U ostatních plemen se vždy tzv. "počeštění" týká pouze drobných nuancí, ale u rýnek jsou to obrovské rozdíly oproti německé domovině (tvar těla, celkový rámec i nasazení ocasu).

Pokud byste někdo věděl více, budu vděčná. Případně nějaký kontakt, odkaz či doporučení článku nebo publikace k nastudování (pouze odbornou literaturu).

Mockrát děkuji!

Zootechnik Anna

22.7.2017 10:11

wyandotte napsal(a):
Zdravim da sa u cca 5 tyznovych kuriatok australky rozoznat kohutik od sliepky?

A ZDE k vidění: http://www.adelaidechickensittingservice.com/uploads/1/9/0/2/19027747/australorps-at-7-weeks-april-2015-males-and-females.jpg?562.

22.7.2017 10:08

wyandotte napsal(a):
Zdravim da sa u cca 5 tyznovych kuriatok australky rozoznat kohutik od sliepky?

Já mám o týden mladší australky, a některá kuřata jsou už rozpoznatelná. Vyšší a červenější hřebínky jsou kohoutci. Slepičky je mají v tomto věku zpravidla tmavší, jakoby šedočerné, stále se zobáčkem splynuté. Ale zatím se určitě jedná pouze o odhady. Okolo 7. týdne by už mělo být poznat mnohem snáze, kdo je kdo.

Anna.

21.7.2017 12:23

Buqice napsal(a):
Fotku nemam, to nebylo moje zvíře. Ale to se přece běžné vyskytuje u všeCh možných ptáků, že pohlavni znaky jsou u některých jedinců na pohled nejasné. Prostě to vypadalo jako samec...dokud to nezabubnovalo :).

Mě přišlo jen vtipné slovní spojení "úspěšně předstírá ze je chlap". Myslela jsem, že za tím je více, než jen nejasné pohlavní znaky

Anna

20.7.2017 16:38

Buqice napsal(a):
Koukám že jsem sem nějak dlouho nekoukala... podle fotky bych spíš řekla že to je samice. Ale je to ještě mladé, takže to určitě není stoprocentní a hlavně ten vzhled nemusí vždycky odpovídat. Znám taky jednu pštrosici, která klame tělem a velmi úspěšně předstírá ze je chlap...takže znovu říkám - tutově to budete vědět až uslyšíte nějaké zvuky.

Ta pštrosice předstírající chlapa, by mě čistě z vědeckých důvodů zajímala Máte foto?

Anna

20.7.2017 16:36

Naprosto s vámi souhlasím. Zbyšek z Lipí byl báječný schizofreniků král.

20.7.2017 10:41

honzapm napsal(a):
Slepičář CZ, toho času na tvrdých drogách, Vám rád poradí, jak chovat slepice.
V jejich prodeji se totiž již léta cítí jako ryba ve vodě.

Dnes se například dozvíme, jak, v době dovolených, sehnat Slepičí chůvu.

https://www.slepicar.cz/blog/162-najdete-konecne-vhodnou-slepici-chuvu-v-case-dovolenych.html

Fotky v Blogu jsou samozřejmě čistě z jeho vlastní produkce.

Dlouho jsem se nesetkala s takovým blábolem o ničem

To jsem se po ránu tak pobavila, že jsem ani čaj nemohla dopít...


Anna

19.7.2017 22:08

honzapm napsal(a):
Měděná barva by se mi moc líbila. Takováhle.

Nojo, já ale ráda klasiku a černou / 356-ka ročník 1950

19.7.2017 21:49

honzapm napsal(a):
Kombinace zelená-šedá-bílá po sobě - to musela vykoumat hlava študovaná.
Ta zelená časem tak zesvětlá, že mé neštudované oko netuší, zda to je šedá
nebo ušmudlaná bílá.

Černá je asi nejefektnější.

A za mě - na žluté vlaščí noze - je pořád lepší ta hrozná žlutá, než šílená modrá.
Hodně záleží, co se tím kroužkuje. U Australek to se žlutou chápu.
A modrá by mi např. ke stříbrně zbarveným vlaškám pasovala, ne ovšem k oranž.

Souhlasím, černá je určitě nejméně brutální. Jenomže ta už je bohužel za námi
Když se ale zamyslím, opravdu na australce musí vypadat ta neonově žlutá jako "páska pro chodce", jak píše pan "kalenbajz". Ale ono asi na každém tmavém běháku...

Navrhuji zlatá, stříbrná, měděná, bronzová, černé rhodium... a rovnou v originál drahém kovu

Anna.

19.7.2017 21:28

veraboskova napsal(a):
A jaká bude barva příští rok? Dneska jsem nahlašovala počty na rok 2018.

2016 černá,2017 žlutá,2018 modrá,2019 zelená,2020 šedá,2021 bílá, rok 2022 opět černá a dále opět opakující se řada barev v totožném pořadí.
Doufám že se tedy nepletu

PS: žlutá opravdu na kráse drůbeže nijak nepřidává.

19.7.2017 15:28

Věrohodnost by postačila kdyby zde byl kladný příspěvek, ale od uživatele, který existuje již delší dobu a diskutuje na mnoho témat. Ne od anonymního maniaka, který si koupí kuřice, a hned náhodou druhý den jde napsat na net, jak je ta firma fantastická.
Už mě "IQ tykve" nijak nepřekvapuje

18.7.2017 11:51

Dobrý den, zkusím vám odpovědět zeširoka.

Většinu plevelů z vaší zahrady věnujte určitě slepicím (nebo na kompost, kam jim umožníte denodenní přístup. Nezaneřádíte si tak výběh, protože vám tam nezůstanou zbytky, které slepice nechtějí.) Každá slepice je ale vybíravá, a každá žere něco jiného. Neexistuje žádný obecný rámec, který by stanovil, co jíst budou a co ne. Moje slepice například stopky od rajčat ani rajčata vůbec nežerou, ani jablka, stejně tak se nedotknou ani celé pšenice - i kdybych se na hlavu stavěla. To by radši pošly hlady.
Obecně jsou ale listy všech jedlých plodů výbornou pochutinou pro slepice. Stejně i slupky a semena (například semena z melounu, dýně atd.)

Co jednoznačně slepice nesmějí, jsou následující pro slepice smrtelné potraviny:

Čokoláda
Čokoláda i kakao obsahuje alkaloid zvaný theobromin. Ten je toxický pro drůbež (psi i kočky). Jejich tělo jej neumí zpracovat. Vysoká hladina theobrominu v hořké čokoládě znamená, že k otravě drůbeže stačí jen velmi malé množství. Pouhé 3 gramy může stačit k otravě slepice o hmotnosti 2,5 kg.

Zelené brambory
Vysoká akumulace solaninu obsažená v zelených (i hodně naklíčených) bramborách, způsobuje mnoho zdravotních problémů. Včetně následku smrti.

Cibule
Cibule (ale také česnek, pažitka, pór, šalotka a všichni ostatní členové rodiny "Allium") obsahují různé formy thiosulfinátů, které mohou oxidovat hemoglobin v krvi těla slepice. Což vede k těžké anémii (pouze při při konzumaci většího množství). Takže ano, můžete jim podávat i tyto části z těchto rostlin, ale v nijak velkém množství. Lisovaný stroužek česneku se dokonce podává v potravě při onemocnění namísto antibiotikum.

Plíseň
Některé jsou dobré (jako penicilin), některé špatné. Obecně žádný tvor na planetě nesmí jíst plesnivé potraviny. Krmením plesnivých potravin vede k respiračním problémům až po rakovinu jater. Žádné tělo živého organismu neumí bojovat s velkým množstvím plísní v zažívacím a dýchacím systému.

Suché fazole
Tepelně neupravené suché fazolové boby jsou extrémně toxické jak pro lidi, tak pro drůbež, a to díky téměř neproniknutelnému proteinu nazývanému phytohemaglutinin. Slepicím stačí jen pár bobů, a smrt nastává za pár hodin.

Avokádo
Avokádo obsahuje fungicidní toxin nazvaný persin. Pro slepice může být pozření neslučitelné se životem.

"Zrádná" semena
Semena jablka (a "mandlové vnitřky" z broskví, meruňek, třešní, švestek atd.) Obsahují látku nazývanou amygdalin, který při úplném trávení produkuje malé množství kyanidu. (Opět by slepice musela sežrat velké množství)

Citrusy
Ohledně citrusů je napsáno v zahraniční literatuře mnoho. Já vědecky nijak tento fakt nezkoumala. Údajně požírání citrusů zapříčiňuje nutnost ozobávat si peří a neustupující průjmy. Jiné zdroje uvádí, že vysoká kyselost vede k tenké skořápce.

Povětšinou ale sama slípka ví, co může sezobnout, a co ne (vyhnete-li se seznamu uvedených smrtelných potravin - ty jim většinou velmi chutnají).
Jedovatého plevele jako je např. vlaštovičník si povětšinou v žádném velkém množství ani nevšímají. Asi jim sama příroda velí, co mohou a co ne.

Tak ať se daří, a slípky si pochutnávají! Plevelem jim obohatíte poznání!

Anna

17.7.2017 17:57

timothy2 napsal(a):
Prosím, mám slepice leghorn a nyní snášejí vejce jakoby s "hrubšími póry". Vápník na skořápce není tak kompaktní (jakoby neni slitý).Čím to může být? Vápníku mají dost. Užívají doplňkové vitamíny, vápenec i grit. Děkuji.

Proteiny, které ovlivňují skořápku vajec, jsou nazývány ovocleidiny a ovocalyxiny a jejich hlavní funkcí je regulace mineralizace skořápky vejce (nastudujte literaturu, vygůglujte - je poměrně mnoho napsáno právě o vlivu těchto proteinů na růst krystalů uhličitanu vápenatého a jejich funkce při tvorbě vaječné skořápky.)
V obecné rovině pak mohu dodat, že většina kvalitních vaječných skořápek obsahuje nejen vápník (až 2,2g) - ve formě uhličitanu vápenatého, ten tak tvoří téměř 95 % hmotnosti suché skořápky. Vaječná skořápka ale obsahuje neméně důležitý fosfor (0,3 %) a hořčík (0,3 %) a prvky jako jsou sodík, draslík, mangan, zinek, železo a měď (stopové množství). Vaše krmná dávka tedy může postrádat především fosfor nebo draslík. Tzv. kompaktnost by se právě absencí vytratila. Příznaků může být však mnoho. Chtělo by to znát vaše "způsoby chovu"

Anna

17.7.2017 17:40

Kostka napsal(a):
Dnes dopoledne mi pán slepičář přivezl 10 slepic a vypadají normálně. Ještě jsem si k nim vzal navíc od řidiče krmivo a vitamíny co mi doporučil. jsem spokojen Kostka.

Určitě, věříme vám Vaňkovi!

15.7.2017 12:33

mirko napsal(a):
Ake mate skusenosti s krmivom BOCUS?

co hovorite na krimivo MIFUMA?

tych vyrobcov je vela, a neviem co je dobre kupit pre kuriatka, kuricky, nosnice...

Dakujem.

Podle chemického výzkumu kvality krmiv vyšla krmiva BOCUS jako nejpřijatelnější z mnoha testovaných. Bez přidaných látek, neobsahuje ani antikokcidika. Bez plísní i nadbytečné vlhkosti. Jedná se defacto pouze o mleté zrno vyvážených poměrů. Nikdy jsem krmivo nepoužívala, ale na toto bych se klidně spolehla. Pokud vás o krmivu zajímá něco více, zeptejte se na krmivaprerov.cz - jsou dodavateli tohoto krmiva, a jsou velmi ochotní. Majitel společnosti BOCUS je sám chovatelem drůbeže.

Omlouvám se za inzerci, nikdo mě za ni neplatí, ale myslím, že obstojná kvalita by se doporučit měla. Navzdory jemné inzerci

Anna.

14.7.2017 21:33

honzapm napsal(a):
Zootechničko Aničko,
na to, jak jste zde krátkou dobu, jste již neuvěřitelně uvědomělá.
Smekám a žasnu.

Ještě k těm plemenným znakům - je vhodné se zamyslet, jaký plemenný
znak je důležitější a dědičnější a napravitelnější.
Zda lze stejně snadno napravit ukazatel fenotypový či genotypový.

O DNA bych vám mohla vyprávět hodiny, zabývám se epigenetikou. Nicméně já nejsem plemenář drůbeže, na to tu jsou jiní machři, nejsem proto hodna nijak hodnotit jakékoliv úsilí vývoje plemene. Ale existuje-li vzorník, a jsem chovatel co chce plemeno chovat, musím se řídit vzorníkem, jinak znehodnocuji plemeno a vzniká tak zbytečný zmetek, který život druhu či plemene nijak nepodporuje, navíc plemenné znaky zanedbávány na úkor jiných priorit jej zbytečně degraduje. To je jednoduchá rovnice po mě. To jak si s tím nakládají ostatní, je jen jejich věc Jen to chce trochu rozumu do kapsy...

Chov a rozum dohromady... Anna.

14.7.2017 19:41

S tím já rozhodně nemám problém, já nehodnotím vaše činy. Je to pouze vaše rozhodnutí.
Abych ještě raději zrekapitulovala svá slova... pouze jsem konstatovala že vizuál neodpovídající vzormníku = výluka. Slabá barva vejce = výluka. Oboje musí jít ruka v ruce. Když nebudou chovatelé ctít plemené znaky, nechovají plemeno, ale hybridy Vzorník drůbeže zní jasně.


Hledáte zvířecího kamaráda?
Zdarma vám poradí
Veterinář online
Konzultovat s veterinářem
Veterinář online