arutha

Moje příspěvky

30.1.2008 00:41

zmijak80 napsal(a):
myslím si že ze 2-3 kousku nemusí přežít bohužel ani jeden kousek

Navíc je to celkem srandovní představa, to se nechci nikoho dotknout. Ale najít jeden kousek je celkem těžké a najít dva ještě neznamená, že je to pár

30.1.2008 00:02

zmijak80 napsal(a):
hm asi by se jinak začal akvarysta mrskat kdyby mu měl někdo vyndat špunt

Hlavně si asi panáčkové neuvědomují, že ten zákon je tak všeobsahující, že když se mezi pány vladaři najde nějaký ichtyofob, půjdou neonky bydlet do septiku

29.1.2008 22:38

kladno napsal(a):
Vždycky se najdou lidi, kteří budou koukat jen na to, jestli se to týká jich samejch. Je nutný mít trpělivost a všem to vysvětlovat. Ale jinak mám z toho všeho smíšené pocity. Děsí mi, jakým způsobem chtěli tuhle legislativní normu prosadit. Připadá mi, že byla snaha to udělat hezky potichu, bez jakékoli veřejné debaty, a kdyby tady někteří (zejména: KHor, k abel a někteří další = za což jim patří dík) včas nezareagovali, dozvěděli by jsme se možná o tomto zákoně příliš pozdě. Pokud vše dopadne nakonec v náš prospěch, bude nutný se do budoucna více organizovat v organizacích jako je TSP.

Ha, tak to to asi běželo v odpoledních zprávách, ty jsem nestihl...s tím neřešením máte pravdu, dnes a denně musím lidem vysvětlovat, že když se úředníkovi zlíbí, nebudou mít doma ani andulku...moc se jim tomu nechce věřit a k podpisu se nehrnou Ale já se nevzdávám, nebojte

28.1.2008 22:37

mlok napsal(a):
Ahoj
Tak jsem obeslal, všechny známé kamarády zoology, chovatele, i skutečné ochranáře (mimochodem se jim to taky moc nelíbí :-) a všechny nadšence do přírody. Takže petice už se šíří opět o kus dál.... Nyní však k věci. Myslím, že by nebylo špatné kontaktovat hromadným e-mailem co nejdříve všechny české Zoologické zahrady - částečně se jich ten zákon bude také dotýkat a navíc jsou prakticky všechny v kontaktu i s nějakakými těmi chovateli, navíc řada zaměstnanců něco chová i soukromě. Jde o to všem ZOO vysvětlit o co jde, aby podpořily petici, nechaly ji podepsat zaměstnanci, vystavily ji k podepsání veřejnosti... Všechny ZOO mají navíc dobré kontakty na média - mohly by pomoci tu věc zmedializovat.
Samozřejmě mohu ten e-mail poslat já a také ho pošlu, ale nebyl by špatný ještě někdo aby ten jeden e-mail nezapadl. Co třeba Ty K-Abeli??? Vím, že toho máš teď moc, ale zkus někoho alespoń doporučit, případně se přihlašte Vy, kteří s některými ZOO spolupracujete. Já už jsem alespoň napsal do ZOO Jihlava, se kterou spolupracuji a petice už visí!!!
Chovům a "odboji" ZDAR! Martin Maláč

Jj, já dnes stihl jen dvě zooprodejny v Olomouci, zato ty největší Tu svoji a jednoho konkurenta, ale co, tohle je společný boj S tou ZOO je to dobrý nápad, jen co se na chvilku urvu, zkusím kontaktovat Svatý Kopeček...

28.1.2008 16:43

jetmar napsal(a):
Oficielní stanovisko ČHS zde http://www.herp.cz/1/1/0
Panu Š. děkuji za upozornění.

Bože, ať mi někdo vysvětlí, jak úředníci přišli na to, že díky odchovům se poptávka po zvířatech z přírody zvyšuje Čeho jsem se to dožil...nicméně ČHS nezklamala Relativně...

28.1.2008 12:03

jetmar napsal(a):
Karle, nemohu se ti dovolat a zítra přijede udělat šot Nova. Potřebuji abys to věděl a Jirka Korda také. Zatím se bude jednat snad jen o želvy, je to rychlejší než jsem čekal, další akce na sebe nedají dlouho čekat, tak potřebuji spojení. Mám stále ten stejný tel. jen mě prozvoň na jakém čísle tě běžně seženu. SMS jsou na nic, mám pořád plnou schránku dotazů, takže to nestačím mazat. E-mail znáš. Jirka

Ale, to to vzali rychle, ale to je jen dobře! Dejte vědět kdy to půjde, rád bych viděl jakým stylem to podají...

28.1.2008 01:54

k abel napsal(a):
... já snad už naposled vidím,že jste znalý problému a asi z většinou toho co píšete se dá souhlasit. V jedné věci ovšem nesouhlasím, to jest s tím začátkem,nebudu znova citovat,ten člověk natáhl toto,ale i jiná témata týkající se petice,ochrany atd. Díky tomu se nově přichozí,někteří,nechají nepřehledností a invektivami odradit.Ja nevím,ale jak by vám bylo,kdby jste se snažil udělat něco,co je dle vás užitečné,a někdi jiný,se vám tam motal a kazil vaší práci? Dle mého to není odvaha a už vůbec né,jednáli se o anonyma.Tak ať si založí své tema,a tam může ty své bludy šířit co je mu libo,já se jistě nesnížím k tomu,abych se do takové diskuse zapojoval. Znepřehledňuje-li dle mého soudu důležité informace,které sem vkládám pro lidi,kteří mne oslovují jednotlivě na e-mailu,a já jim napíši že vše důležite najdou zde na diskusi,abych nemusel psát každému zvlášť,opravdu mne takový "hrdina" nasere! Přesto se snažím se stím vyrovnat vklidu.Neuznávali někdo validní informace
a zatahuje do problému invektivy,já mu odpovím stejně! To je asi tak,vše.

Pane Abelovský, tomuhle říkám dobrá práce, stejně tak KHor

Nezaujatý: popravdě pane, myslím si, že buď je vaším cílem pouze prudit, nebo skutečně neznáte do důsledku danou problematiku. Volně žijící želvy to nemají moc lehké. Ohrožují je např. požáry (důsledek veder) nebo pastevci (v důsledku hladu) a další, na což se snažil pan Abelovský upozornit pomocí obrázků. Tady je ta souvislost s peticí - pakliže by byl chov želv zakázán, nebylo by možno ukojit poptávku odchovanými želvami a zvýšil by se tlak na přírodní populaci (věřte, že dost lidí by zákon ignorovalo, nebo o něm nevědělo, viz. pisatelé výše), už tak ohroženou klimatickými podmínkami a mizernými životními podmínkami v některých státech.
A zatímco to jsou věci, se kterými společnost není schopna nic dělat, dá se želvám pomoci jinak - ale tento zákon má působit přesně opačně. Doufám, že jsem to vysvětlil dost jasně a nebudete muset má slova nijak překrucovat.

Honza Markel

25.1.2008 23:10

jetmar napsal(a):
Tak to máte jistě pravdu, rozhodně mě má poznámka nepomůže, pouze mě připadlo úsměvné, na jaké problémy se chovatelská veřejnost v současné době dokáže soustředit.
Nicméně, poznámka byla opravdu zbytečná, tazatelce se omlouvám.

Njn, to je ta absence medializace Tady na serveru se o tom dočte pramálo lidí. Jak jsem psal v jiném vlákně, kontakty by byly, jen to chce někoho "příkladného", renomovaného atd. Já coby příštipkář s pár užovkami a gekony se necítím být na reprezentativní vzorek pro podobnou věc...

A už zase spamuju

Diskusní téma - Varan
25.1.2008 22:38

jetmar napsal(a):
Promiňte, myslím že je to zhola zbytečné, jakkoliv se zajímat o nebezpečné zvíře.

No, zatím to není ani trestné ani zakázané, tak nehažte flintu do žita předčasně Navíc ta poznámka nepomůže ani vám, ani zákonodárcům a hlavně ani tazatelce...

Tina: promiň za spam ve vlákně. Fakt netuším, co je to za varana, ale jistě se někdo znalý najde

Diskusní téma - Varan
24.1.2008 19:11

petr zelvar napsal(a):
Když jsem otvíral vlákno o ekoteroristech, nebo o Zelených Khmerech, pokud se to označení někomu líbí víc, nečekal jsem ani tolik ohlasů, ani tak brzkou nutnost začít se bránit proti zatracenému útoku na vlastní svobodu. Předpokládám, že v sobotu na sešlosti Teraspolu to bude bohatě komentováno, ale asi stárnu, dal bych přednost tomu, kdyby si melouni dali pokoj a nechali mě i mé kolegy být...
Petici samozřejmě podepíšu, ale měl bych dotaz, dostal někdo z Ministerstva Životního Prostředí odpověď na svou připomínku k připravované novele zákona?
Obávám se, že příští krok bude dát dohromady peníze na schopného právníka, protože tahle smečka mizerů asi ničemu jinému, než soudu nehodlá rozumět...
Petr

Myslím, že by hodně pomohlo celou kauzu zmedializovat, ale nevím, zda si někdo z renomovaných chovatelů troufne vystoupit takto otevřeně. Lze očekávat, že různé kontroly by se na něj sesypaly jako sršni a známe to: kdo chce psa býti, hůl si najde...

Kdyby se ale našel někdo tak odhodlaný, kontakty jsou

22.1.2008 18:01

krokodyl napsal(a):
A nebo ji zazimuj a máš cca 2-3 měsíce klid a užovka si odpočne a po odzimování bude mít větší chuť do jídla i do života.

Přesně tak. Nejenže je zimování pro hada přirozené a prospěje mu, ale vedlejším produktem je úleva ve shánění vhodné potravy

13.1.2008 21:40

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Škoda rušit chov zvířat na které jsem se specializoval určitě je,ale nevidím žádné jiné východisko.Odchovů mám najednou i několik stovek a právě mláďata zmíněných druhů lze krmit v podstatě jen cvrčky-těžko bych třídil šváby a vybíral mezi nimi ty nejmenší.Nedělal bych asi potom nic jiného než třídil hmyz.Při odděleném chovu cvrčků stačí jen vzít nádoby s cvrčky odpovídající velikosti a za chvíli je nakrmeno.Navíc jsem byl ujištěn,že nákaza mi časem zničí veškerý hmyz..

Tak já asi vnesu do celé věci ještě více zmatku, ale právě "Acheťák" se mi jednou prořekl, že "ti cvrčci jsou z Německa, vypěstovaní na antibiotikách, jinak by to pochcípalo". To je prosím citace

10.1.2008 13:53

zmijak80 napsal(a):
no popravdě z prodejny na Lukách pracují všechny holky v prodejně v butovicích(petcentrum)ale i tam se musejí brzdit protože pokud by vám například řekla že to je chcípák a že dlouho nevidrží a někdo ji slišel okamžitě dostávají nemalé částky sankce z platu.......například nesmíte říct lidem že fretka raději masovou směs než něaké granule zato je 500kč dolu a nebo nejsou premie a u terarijních zvířat jeto stejné!!!vím o čem mluvím pracoval jsem s holkama 3 měsíce a za tu směšnou sumu které se říká plat by jste to nikdo nedělal 12000 hrubého za 12h směnya jinak dobré obchody já osobně neznám vždy jde jen o peníze

Pepo, Pepo,

a řekni mi prosím kolikrát jsi za dobu působení pod mým vedením měl stržené oso nebo jinou formou sankci na platu? Ani jednou. Rovněž si nemyslím, že by tam probíhal takový teror jaký popisuješ. Naopak, vždy jsem se snažil poslouchat názory jiných. Co pak tímhle smyšleným příspěvkem sleduješ? Sebezviditelnění? Nechápu...

10.1.2008 11:52

Chingis napsal(a):
od školení málokdo očekává, že z vás udělá odborníka, a taky nikdo nepředpokládá, že prodavač bude odborník na chov všeho od hmyzu po papoušky. Ale měli by mít aspoň zájem o to, mít zvířata označené pravým názvem, chovat je ve vyhovujících podmínkách a manipulovat s nimi tak, aby je zbytečně nemrzačili.
Když prodavači řeknu, ať ty strašilky sbírá z pletiva opatrněji, jinak jim může lehce utrhnout nohy, a on se slovy "ále prosim tě.." strhne strašilku z pletiva tak, že jí tři nohy opravdu urve, tak tohle se prostě tolerovat a omlouvat neznalostí nedá. To je ignoranství.

Hehe, vidím, že oblíbené kydání hnoje je zase na vrcholu Asi byste si měli uvědomit, že nic není optimální a to ani mezi chovateli, o importérech ani nemluvě. Ono ta zbídačená zvířata se v těch obchodech odněkud musí brát, že? A je mnoho, mnoho "chovatelů", kteří se zbavují nerozkrmených mláďat nebo zvířat v ne 100% kondici ačkoliv jsou jim tyto okolnosti moc dobře známy.
Co se týká vědomostí o prodávaných zvířatech, nejvíc mě dostalo, když jsem v Hammu viděl mě zcela neznámý druh Heterodona a na můj dotaz ohledně podmínek chovu mi Němec začal vysvětlovat cestu přes půl burzy, kde prý najdu pána, který mi poradí. A i tady v ČR není až takovou výjímkou, že se na burze prodávají zvířata pod jiným názvem a prodejce vám neochvějně tvrdí, že ti dva samci jsou pár...

Tím samozřejmě netvrdím, že stav ve zverimexech je ideální, pouze upozorňuji všudypřítomné všeználky, kteří mají pečlivě nastudovanou jednu svoji guttku, na vrstvu prachu před jejich prahem.

Osobně už pár let jak chovám plazy, tak vedu jedno Petcenter, momentálně v Olomouc City. Takže má-li někdo chuť přijít polemizovat (třeba ten typ lidí, co chová želvy na kočkolitu nebo navolno v bytě a nenechá si to od "blbého" prodavače vysvětlit), rád vás uvítám

Honza Markel

9.1.2008 23:11

gator napsal(a):
Co se děje v EU a co zákonitě přijde tudíž i k nám,je velmi,velmi špatně.Ekoteroristé potírají samu podstatu ochrany druhů a je jim to naprosto jedno.Bohužel hajzlíků,chtějících se zviditelnit je podstatně víc,než poctivých chovatelů,proto jim jdou politici na ruku,těm jde o voliče.Nezbývá než vyvolat nějakou sílu a veřejně se prezentovat.Já jsem si v tichosti choval krokodýli deset let,ale za poslední tři roky jsem chov pro jistotu institucionizoval.Zároveň chovatelé krokodýlů založili asociaci,jejímž cílem je mimo jiné i tato problematika.Bohužel -musíme být vidět a pak nás budou možná i slyšet.Jinak občanská sdružení,kterou je asociace a jiné spolky,má ze zákona právo zúčastnit se správních a připomínkovacích řízení,tudy možná vede cesta.

Já jednak chovám a jednak jsem součástí firmy zabývající se obchodem se zvířaty. Osobně akci podpořím a uvědomil jsem kompletně celou firmu, snad to ponese kýžené ovoce...

28.3.2007 20:27

retty napsal(a):
Naše želvy nezimují dostala jsem je ve zbídačeném stavu a dala je do kupy, předtím nebyly zimované a tak je nezimujeme. Pan profesor na veterině u nás v Brně mi řekl, že taky nezimujeme své želvy. Myslím, že než špatně zimovat, raději nezimovat, navíc se páří a mají i vajíčka, zatím neoplodněná (sameček je zatím o dost menší), ale časem se to určitě zlepší.

Tak o tom si dovolím silně pochybovat. To, že je samec menší je naprosto normální, samci jsou většinou výrazně menší než samice. Pokud se páří a samice klade neoplozená vejce, přikládal bych to jednoznačně absenci zimování. Myslet si, že se to samo nějak zlepší je dost naivní.

16.3.2007 15:14

krokodyl napsal(a):
Testudinidae spp. mimo konkrétních druhů, které jsou v A, jsou v příloze B. Takže Kinixys = příloha B.

jo, jsem slepej, dík O taxonomických změnách nevíš, co? Jde mi o to, že jsem v Hammu listoval v novější zahraniční literatuře a k. erosa tam není vůbec popsaná, zato tam byly dva mě dosud neznámé druhy.

16.3.2007 13:48

gutata napsal(a):
Přesně: http://www.cites.org/eng/app/appendices.shtml
Latinské názvy, takže poho
Čau

To jo, ale na celým tom webu jsem nenašel třeba želvy rodu Kinixys. Tak jak je to s nima? a když už jsem u toho, nevíte, jestli se neměnila taxonomie v rámci tohoto druhu, případně kde se dají tyto změny najít?

12.3.2007 15:34

hancus napsal(a):
Čauky, máme ty naše dvě vodní želvičky pár dní a už se potýkáme s problémem dalším - velmi rychle se jim zakalí voda. Používáme filtr mechanický a s aktivním uhlím, vodu provzdušňujeme a stejně je ještě ten den po výměně zakalená, co s tím? Není to rozkládajícími se zbytky krmiva. Poraďte :-( denně jim měnit vodu fakt nemíním...mají +- 20 l.

To aktivní uhlí mjůžete z filtru klidně vyndat a nahradit ho větším molitanem, filtrace bude účinější. Aktivní uhlí vytahuje z vody chemikálie, u ryb se používá například po dokončení léčby, aby vytahalo z vody zbytky léčiv. Navíc zhruba po třech týdnech začne postupně látky v sobě nahromaděné uvolňovat zpět do vody. Takže doporučuju nahradit molitanem. A myslím, že brzy poznáte (až povyrostou), že 20 litrů vody je hodně hodně málo, pokud nechcete čistit obden.

26.2.2007 09:54

agamak napsal(a):
dalsi

Řeknu ti to asi takhle - podobných vláken a specielně o vousatkách, je tu plnej server. Když přispěješ do některé z nich, posune se nahoru. Tahle sekce by měla sloužit k diskuzi a ne k sebeprezentaci pod názvem " Moje agamy ". Když už by tady někdo hledal fotky vousatek, tak to ani ve vyhledávání nenajde. Takže nejde o nic jiného, než že se chlubíš a zaplácáváš tím prostor. Přitom tady na serveru je tolik fotek vousatek a jejich terárií, že ty tvoje už jsou pro mě prostě tuctový a nezajímavý. Arutha


Hledáte zvířecího kamaráda?
Zdarma vám poradí
Veterinář online
Konzultovat s veterinářem
Veterinář online