BÍDŽIS

Moje příspěvky

19.10.2021 08:28

1978milan napsal(a):
Jojo, teď to zase začne, ptáci pomalu odtáhli do teplých krajin a tak slepičky přijdou zase k duhu.
Natažený spagat vám nepomůže, u nás to vypadá jako v autobazaru a je to prd platné. Ledaže byste ho dal hoooodně nahusto.
Mě se celkem osvědčila maketa výra a strašák na rahně, které často přemistuji z místa na místo.
Ale nejlepší je se s tím smířit a prostě těch cca 10 slepic ročně obětovat. Je to holt daň za neomezené výběhy a život v lese.

Dobrý den,
mám jednoho kohouta, který ohlídá maximálně 15 slepic. Těch Vámi uvažovaných 10 slepic musím snížit maximálně na dvě. Takže si pročtu i další diskuze na téma " dravci a drůbež" a udělám takové kroky, abych naše hejno maximálně ochránil. Nechci ji zabít, ale také nechci budovat voliéru, chci ji jen odradit od častějších ůtoků.
Jarek

18.10.2021 13:36

Dobrý den,
od roku 2000 bydlíme v domku na okraji lesa. Za plotem malého výběhu pro slepice je okraj smíšeného lesa. V minulosti jsme zaplatili už několikrát lesní daň. Podle všeho se jednalo o lišku. V lese nad námi sídlí odhadem desítka kání. Nikdy nám však neškodily, protože malý výběh máme zčásti krytý větvemi habru a třešně a ve velkém výběhu máme několik ovocných stromů a porost maliníku.
V posledních týdnech jsem po návratu z práce pozoroval, že jsou slepice včetně kohouta zalezeny pod kurníkem nebo v zakrytém popelišti. Byli neklidní a do velkého výběhu jsem je nevylákal ani kuchyňskými zbytky.
S sobotu jsem šel skoro ráno nasypat krmení. Kolmo z lesa vyletěl velký dravec s šedým hřbetním peřím a výrazným ocasem. Sotva se dotkl země tak vzlétl a odletěl těsně kolem lesa pryč. Zase jsem viděl na okamžik jenom hřbet, křídla a výrazný ocas.
Kohout a dvě starší slepice spustily výrazný řev a po křídlech pelášily kolem plotu do malého výběhu. Do oběda se z něho nepohnuly.
Později jsem si uvědomil, že by dravec dosedl skoro metr od jedné ze slepic.
Byla do pravděpodobně samice jestřába.

Prošel jsem si včera tuto diskuzi a děkuji všem, kteří diskutovali k tématu. Mám v kůlně zbytek balíku umělého špagátu, který se používal k lisování sena a slámy. V prvním kroku natáhnu špagát mezi ovocnými stromy a stromy na okraji lesa ve výšce okolo 2,5 metru a pak se uvidí.
Jarek

8.7.2021 07:56

Pavel88 napsal(a):
Pokud dobre vim, slepicar nebo kavapo pouzivaji dodavky s vetranim, par lidi z vesnice od nich bere a problem zadny nemeli, tak nevim. Ridic byl mily a se slepicemi manipuloval tak jak se má. Neni prece v zajmu ani obchodnika aby udelal neco zvireti co prodava... to by prece nedavalo smysl neco prodavat...

Dobrý den,
od Slepičáře nebo Kavapa jsem dosud nic nekupoval. Moje teta si u Kavapa objednala hybridy DARKSHELL. Já jsem je viděl po více než dvou měsících od dodání. Už pěkně nesly, ale Darkshell to nebyl ani omylem. Měly pěkně světlounké běháky a po opeření ani nejmenší stopa. Podle mě asi Dominant černý D 189. Možná to byl systémový "přehmat", možná chyba rozvozce. Ale teta byla spokojená.
Jarek

7.7.2021 21:16

Pavel88 napsal(a):
Dobrý den, ano jiste mate pravdu, ze je to skvely obchodnik a ze prekupunik ? Vy snad sve kurice lihnete ? Ne taky je nakoupite jako kuratka, takze vam mohu take tak rikat.. Vsechno je dnes obchod.. nebo kdyz snad jdete do tesca, billy apd oni tam taky vyrabej maso nebo varej pivo ? 😄😄 vsechno je to o obchodu.. nakup prodej a je to uplne normalni vy snad vase smesy a doplnkove krmiva vyrabite ? Ne nakupujete a prodavate.. takze psat o nekom, ze je prekupnik je trochu hloupé... A to nejsem na vasi ani slepicarove strane.. je to proste hloupé nekoho nazývat prekupnikem.. A to o tom jednom komentari na vasi firmu a jeste pozitivnim take neni pravda.. jsou tu o vas cele stranky recenzi a ne jen pozitivnich recenze treba 10 let stare atd 😃.. tot vse pekny den

Dobrý den,
v řadě věcí s Vámi souhlasím, jenže není obchod jako obchod. U jednoho obecního úřadu jsem zahlédl prodej kuřic. Ze zvědavosti jsem zastavil a šel se podívat. Za Octavií byl přívěsný vozík s celkem asi dvacet přepravkami na drůbež, upevněných tenkými kurtnami. Jestli hoši uháněli jenom šedesátkou, tak kuřice musely být v pořádném šoku. Pokud bylo označení prodejce správné, tak byli z města asi 70 km vzdáleného. Nedivil bych se, kdyby polovinu z prodávaných kuřic ještě ten den kleplo.
Pokud i ten poslední prodejce nebude s prodávanou drůbeží zacházet tak, jako by si ji kupoval pro sebe, tak ho nelze označit za obchodníka, ale za překupníka nebo prostě za šmejda. To je můj názor. Státní orgány jsou na ně krátké, takže nezbývá, než u nich nekupovat. Prostor pro existenci jim vytvářejí jejich zákazníci.
Jarek

31.5.2021 07:58

Hanka48123 napsal(a):
Nicméně spíš jsem doufala v rady typu - vyměňte termostat za ten a ten, kupte navíc to a to apod...:-)

Dobrý den,
souhlasím naprosto s Peterem z Bratislavy. Ta líheň je konstrukčně naprosto špatná, zejména co se týče umístnění ventilátoru a topného tělesa, teplotního a vlhkostního čidla. Nevhodná podlaha dolíhně způsobuje zranění a stresy vylíhnutých kuřat. Líheň se velmi špatně čistí a bez použití vhodné desinfekce ( používám Ivasan) je líhnutí riskantní. V průběhu líhnutí (1 - 18-tý den) udržet teplotu na lískách v rozmezí 37,5 až 38,0 nelze. Lze se tomu více či méně přiblížit.
Používáním líhní YZ-32 a YZ-56 ve všech modifikacích budete pokládat téměř polovinu vajec=kuřat na oltář čínského byznysu a byznysu českých a zahraničních obchodníků.
TYTO LíHNĚ SE SMYSLUPLNĚ PŘESTAVĚT NEDAJÍ.
Jarek

29.5.2021 18:39

petraodlesa napsal(a):
Můžete i pro druhé podobně postižené chovatele popsat, co máte v plánu udělat dál???

Dobrý den,
sháním lehký tepelně odolný materiál na stavbu "bedny" vlastní líhně. Předpokládám, že většinu komponentů použiji. Mám na to čas do začátku března 2022.
Jarek

29.5.2021 16:32

Ještě jednou dobrý den,
já jsem ji rozebral a do popelnice na plasty jsem vyhodil jen obal.
Jarek

29.5.2021 16:30

petraodlesa napsal(a):
Nečistoty se tu řeší jednoduše: vyhodit celou líheň do popelnice, v rámci péče o své duševní zdraví 🤔😊

Dobrý den Petro,
já s Vámi souhlasím, ale řada lidí tu líheň má, takže ...
Jarek

29.5.2021 13:42

Dobrý den,
mám zkušenost s líhní YZ-32S (obdélníková zmenšenina líhně YZ-56) a k tomu co jsem již napsal ještě jeden postřeh. Z jednoho vejce nad ventilátorem vyteklo něco málo nažloutlé tekutiny a ten s ní "vymaloval" celou spodní část líhně. Tento typ líhně se čistí velmi obtížně. Doporučuji ve fázi dolíhně vymyslet způsob, jak této nehodě účinně zabránit.
Jarek

24.5.2021 07:09

Dobrý den,
na podzim roku 2019 se u nás v souvislosti s chovem slepic objevili potkani. Vyzkoušel jsem všechno možné kromě jedů a vždycky to odnesl jeden nebo dva potkani a ostatní vegetili vesele dál.
Vloni koncem léta dostali naši mladí dvě kočičky, tedy spíše sotva odrostlá koťata. netrvalo to ani měsíc a potkani začali mizet, respektive jsme je sbírali zakouslé, a jen některé částečně sežrané, okolo domu. Několikrát jsem je pozoroval a vždycky byly nejméně tři metry od sebe. Možná si potkany vzájemně naháněly. Do vánoc bylo vymalováno a po potkanech není ani vidu.
Před měsícem měly obě kočky mladé, celkem jedenáct koťat. Měli jsme obavy co s nimi, ale už jsou zamluvené, protože lze předpokládat, že i z těch malých vyrostou lovci.
Kočky jsou buď lovci, a pak loví vše včetně ptáků a třeba i ještěrek, anebo jsou peciválové kteří čekají na misku mléka, granulí nebo masa.
Pokud na potkany kočky pak doporučuji dvě a spíše kočičky než kocoury. Každopádně lovce ne pecivály, kterých je v poslední době mnohem více.
Potkanům zmar!
Jarek

18.5.2021 06:44

kamilek napsal(a):
A co je na tom divného,že někdo podniká. Když to lidé kupují ,tak za hlupáky jsou pak kupující né on. On na tom vydělá. Tak to lidi nekupujte!!!

Dobrý den,
dobré malé a střední podnikatele si musíme hýčkat. Až nebudou, tak nám to ti velcí spočítají, že se budeme divit.
U webů Agrofortelu jsem lehce našel dostačující informace o této společnosti. U některých webů pana Kristla jsem měl problém najít jeho jméno a u všech jsem nenašel základní identifikační údaje podnikatele. Třeba tam někde jsou, a jen je neumím najít. Jen ten telefon je na všech webech stejný, jenže jsem se na něj i po několika pokusech nedovolal.
Jarek

17.5.2021 18:28

honzapm napsal(a):
Takže mezi nespolehlivé weby

Slepicar.cz
Kurnikar.cz
Vcelkar.cz
Expondo.cz
Agrofortel.cz
Lihne-inkubatory.cz
Malavelkafarma.cz
Prolihnuti.cz

si můžeme zařadit také

https://www.heapco.cz/lihne-pro-drubez/

Dobrý den,
je uplakané počasí a tak jsem si trošičku zaguglil a dospěl jsem k zajímavému závěru:
- pan Frček, majitel a jednatel společnosti Agrofortel provozuje dva weby, kde se prodávají ze všech možných stran probírané čínské líhně. Jedná se o Agrofortel.cz a Líhne-inkubatory.cz,
- daleko větší borec je ale pan Václav Kristl, který líhně z Číny prodává na čtyřech webech. Jedná se o Prolihnuti.cz, Profilihne.cz, Drobnyobchod.cz a Fatalníceny.cz. Tyto čtyři weby provozuje jedna osoba se stejným bydlištěm a stejným kontaktním mobilem.
Klobouk dolů nebo ...
Jarek

11.5.2021 12:59

ecitejok napsal(a):
nebo pokud nejste mobilní a jste ochotný ještě počkat tak https://www.kurice.cz/

Dobrý den,
v nabídce na výše uvedeném webu jsou i kuřice Dominant. Mám zkušenosti hlavně s Dominantem koroptvím. Pouze bych chtěl upozornit na snášku, která je uváděna u všech za snáškový cyklus cca 13 měsíců a krmení pouze krmnými směsmi. Ale i při nepravidelném krmení směsí a snáškovém cyklu do 10 měsíců 200 ks překonají lehce. Uváděné snášky jsou prostě běžný obchodní trik, protože málokdo si poradí s údajem "Doporučené období chovu: 78 týdnů."
Jarek

10.5.2021 13:35

ecitejok napsal(a):
Zajeďte se podívat, kde je překupníci byť jen krátce ustajují a dáte mě za pravdu.
*******

Ano a bohužel to není případ jen u vynesených slepic. Ale tak měř u každé drůbeže od překupníků. Čest výjimkám!

Ano je to tak. Několikrát jsem nakupoval slepice a hybridy a to buď na burzách nebo v sídle prodejce. Podmínky prodeje jsou tam i tam všelijaké. Nejvíc mě, ale vadily praktiky prodejců. Když jsem chtěl vlašku koroptví, tak mě nabízeli v nejlepším případě dominanta koroptvího. A když jsem chtěl Darkshella, tak mě nabídli černou kuřici s zářivě žlutými běháky. Chtěl jsem, aby mě plemeno nebo druh hybrida napsali na paragon a to byl rachot, jak na tureckém trhu. Takže jsem si jako základ hejna pořídil kuřice Rodajlendky a k nim kohouta Maransky a líhnu si sám. TENTO DRUH OBCHODU NEMÍNÍM PODPOROVAT, I KDYŽ DOMINANTI KOROPTVÍ NESOU VELMI DOBŘE.
Jarek

10.5.2021 12:52

Pokud se u vynesenek chcete čmelíkům vyhnout, musíte je koupit přímo ve velkochovu po ukončení snáškového cyklu. I když i tam by se ve velmi malém množství našli.
https://www.zscr.cz/clanek/vyjadreni-ceskomoravska-drubezarska-unie-z-s-k-reportazi-ct-a-poradu-168-hodin-ze-dne-17-6-2018-3817?cid=3817&nadpis=vyjadreni-ceskomoravska-drubezarska-unie-z-s-k-reportazi-ct-a-poradu-168-hodin-ze-dne-17-6-2018

Zajeďte se podívat, kde je překupníci byť jen krátce ustajují a dáte mě za pravdu.
Jarek

10.5.2021 10:17

reznade napsal(a):
Myslím, že rozdíl bude v tom, že vy jste bral kuřice, ovšem ta paní vynesené slepice. Je to opravdu rozdíl i z jiných drůbežáren. Kuřice krásně opeřené a vynesenky jak oškubané do polívky, teda aspoň většina.

Vynesenky mají zdravotní problémy spojené nejen s přechodem z klecí na dvorek s travnatým výběhem. Téměr jistě si donesou i čmelíky. Takže pozor a opatrně.
Jarek

9.5.2021 20:36

Dobrý den,
dnes odpoledne jsem ukončil druhý pokus s "dizajnovou" líhní YZ32S. Výsledek byl jen o malinko lepší než o velikonocích. Další pokus už nebude a líheň prodávat nebudu, protože nechci, aby kupující podstupoval to co já. Reálná cena tato líhně se pohybuje podle mě někde kolem jednoho tisíce korun. Zřejmě některé díly použiji při stavbě vlastní líhně.
Shrnutí nedostatků:
- nevyhovující manuál,
- bez využití přepravních polystyrénů by teplotní rozdíly v jednotlivých místech líhně přesahovaly i dva stupně Celsia,
- obdélníkový "pracovní" prostor = jeden z důvodů velkých teplotních rozdílů,
- příliš velké topné těleso, stejné jako u typu YZ56A,S, který má kapacitu vajec o 75% vyšší,
- zbytečně silný ventilátor, rovněž stejný jako u typu YZ56A,S,
- u vajec nezdrobnělých plemen slepic je prosvětlovačka nefunkční,
- po delším otevření líhně ( chlazení, přeměna na dolíheň) přetopí líheň nastavenou teplotu lehce o víc než 1 stupeň Celsia,
- nevyhovující podlaha dolíhně, kuřatům propadávají velkými oky s ostrými hranami nohy, které si zraňují a pak lítají splašeně po celé ploše dolíhně a překulují neustále ostatní vejce,
- velmi obtížné čistění dolíhně po použití díky značnému znečištění topného těles a ventilátoru.
Shrnutí kladů:
- naklápění vajec,
- průhledný kryt.

Tuhle zkušenost jsem si koupil u společnosti Agrofortel za cenu cca 2.400,- Kč, existují prodejci, kde jsem si stejnou líheň mohl pořídit i za téměř 4.000,- Kč.

Takže za mě, již nikdy více !!!

Jarek

6.5.2021 12:35

MirekJ napsal(a):
Dobrý den.
Dlouhodobě líhnu kuřata, káčata i housata. Letos mám potíže líhnutím kuřat a káčat. Oplozenost je velmi dobrá, ale když se blíží konec inkubace, tak se kuřátka začnou ozývat a klubat, ale jen těžko se líhnou. Vylíhlá kuřátka jsou ulepená a čast mají na sobě části vajíčkových blan nebo skořápek. Velká část jich zůstane ve vajíčku. Líhnu v automatické líhni, kde je nastavená teplota 37,7°C a vlhkost 55%.
Prosím o radu, jakou dělám chybu.

Jakou máte líheň?
Jarek

6.5.2021 11:12

Ceman napsal(a):
Zakoupil jsem od Agrofortelu líheň na 112 vajec a jsem velmi zklamán.Automatické otáčení vajec otáčí místo deseti sekund čtrnáct,takže s vejce neotočí o deklarovaných 45stupňů ale víc a tím se vejce dostanou do svislé plohy takže pokud u toho nejsem,stane se že třeba v noci se třikrát neotočí vůbec.Zpoždění topného tělesa je tak velké,že je rozdíl v teplotě mezi zapnutím a vypnutím až dva stupně.
Žádná z těchto hodnot se nedá nastavit

Dobrý den,
na základě vlastních zkušeností jsem dospěl k závěru, že koncepčně jsou velmi špatné "dizajnové" líhně YZ32A,S a YZ56AS. Zápory jsou výrazně vyšší než klady a zejména u méně zkušených chovatelů se může líhnutí lehce změnit v parádní horor.

Výše uvedená líheň je zřejmě dvoupatrová s vloženým ventilátorem. Podobnou líheň si na vyzkoušení půjčil švagr, který má zkušenosti se staršími typy líhní z Činy jako např. YZ8-48. Dopadl skoro jako sedláci u Chlumce. Z 96 oplozených slepičích vajec měl 26 kuřat a to hodil za hlavu svou letitou zásadu a několika kuřatům pomáhal ze skořápky.
Jarek

22.4.2021 20:09

kuba22 napsal(a):
děkuji všem za reakce, padla mě do hlavy ještě jedna líheň a to tady ta: https://lihne-inkubatory.cz/lihen-wq-56/ na tu by jste řekli co ?

Je to sice zase Čína, ale je o třídu lepší než typ YZ-56A. Jarek


Hledáte zvířecího kamaráda?
Zdarma vám poradí
Veterinář online
Konzultovat s veterinářem
Veterinář online