cajzek

Moje příspěvky

20.9.2017 11:47

lupus4 napsal(a):
Není nad tajemné "duševní dědictví", zejména když to bylo veřejně vydané knižně.

Vsadím boty, že jedno z plemen byl užitkový king - a toho zájemce už těžko sežene
takže je to vlastně jedno...

Ale, sežene, tento pár odchovává bez problémů.

14.9.2017 20:30

st.toman napsal(a):
Zdravím, to jsem přišel odpoledne domů a svítilo sluníčko a tak jsem něco nafotil.

Nádherná prezentace holubářského prostředí, je to balzám pro oči, paráda.

13.9.2017 22:55

kouták napsal(a):
Jirko zdravím.
Co si myslí začínající chovatel při pohledu do katalogu PharmaGalu nevím, ale já který jsem nikdy katalog PharmaGalu neviděl a až nyní jsem jej přečetl, musím konstatovat, že jsi ho sem dávat neměl.To si po tolika letech holubařiny a boje proti antibiotikám nezasloužím a dlouho z toho nebudu klidně spát.Přeji ať se daří Zdeněk FRANTA.

Ahoj Zdeňku, spi v klidu, je to pro chovatelé poštovních holubů.Okrasný holuby by to zabilo.

22.8.2017 21:43

poty76 napsal(a):
Stáníků buď v poho. Když nejde o život, nejde o nic. Mějte se kluci tam dole v Jížních čechách fajn. A dejte nějaké odchovy na staváka ať vidíme jak vám to tam jde. Ahoj Bohouš

Snad dostanete rozum až uděláte 1000 a založíte nové vlákno, pak o tom začnu uvažovat.

22.8.2017 12:35

poty76 napsal(a):
Lupusi palec nahoru. Čekal jsem kdo to sem zavěsí a nad některými příspěvky se culím . Hlavně, že jsem to zmínil hned v době kdy to administrátor ifauny zprovoznil. Poděkoval jsem za tuto funkci o kterou jsem ho požádal právě z toho důvodu aby jsme začínali aktuálními příspěvky. Máme ve vlákně o č.stavákovi hodně příspěvků, stejně tak u č.strakáče. Proto jsem vnesl tento požadavek na otočení příspěvků. Díky Bohouš P.

Musím se culit taky, když to otočíš, tak máš pravdu, to naskočí.Bohužel ostatní některá vlákna ne, tak jsme si nic nepomohli. Vše nejlepší a hodně zdraví k svátku Bohoušku.

17.8.2017 18:08

st.toman napsal(a):
A pak budeš mít tetovací barvu ve svíčkový.

To se nebojím, já už netetuji, ale králíka na svíčkový mám rád, možná bude v neděli.

17.8.2017 17:35

touzetin napsal(a):
Tu díru má každý, potud je to úsměvné. Žádný oheň se nezapaluje, ale spíše je tendence ho uhasit. Asi jste nepochopil pointu věci, tak vám to zjednodušeně znova vysvětlím, jde o to aby klub měl možnost si posuzovat své akce podle svého, ke všemu ostatnímu byla ochota se přizpůsobit. Jsem rád, že jste selským rozumem odsoudil podraz při hlasování. Jenže ono těch podrazů bylo více. Podporu většiny členů klubu Českého staváka mám a divil by jste se, ale začínají se ozývat i členové jiných klubů, kterým to vadí. Nevím co chováte, ale taky by jste si to hájil. Třeba taky ne, ale to je vaše rozhodnutí. Co se týká kandidatury, tyhle ambice jsem nikdy neměl a ptám se vás, co je na tom špatného? Nepotřebuji být hned prezidentem a něco někomu dokazovat a tím jste myslím odhalil podstatu problému, že jsme v rovině ega a ne v rovině společné spokojenosti. S tou většinou to také není úplně v pořádku a to vám to osvětlil Jarda Boukal, že se k tomu vyjadřovali lidé, kteří problému vůbec nerozuměli a pak se to zvrhlo v to, kdo koho dříve ukřičí. Soudě podle toho jak se vyjadřujete, tak by jste byl první, kdo by se ohradil, kdyby se to týkalo vás. Škoda, že jste se nepodepsal, bylo by to férovější. S pozdravem Lukáš M.

Je dobře že jste o tom něco napsali, většina chovatelů holubů o tom nic neví, že za nás rozhodovali také slepičkáři a králíkáři, kteří do toho byli nevině zataženi. (.Čistokrevní králíky nechovám a když bude vedení prosazovat aby se králíci tetovali místo na uších na zadku, tak jim také klidně na té VH odsouhlasím protože se mne to netýká).

3.8.2017 17:37

one napsal(a):
Všeobecná spokojenost s posouzením v Písku? Proč vystavovatel posílal oceňováky na svaz? Napsat adept u zkoušky do pozice kresba : kapka, a srazit 3 body tak vyletí na tuty ! Pak tam byli jako perlička oceňováni kříženci s vorburákem a to není prznění češství? Na pana Abreška si stěžovali modráčkáři jak jim holuby osekal, a bylo toho z řad účastníků jak maku.Návštěva proti minulým Píseckým výstavám prachbídná.
Ani se nedivím panu Bekovi že se od toho dištancoval. Je evidentní že s pošramoceným egem se pere hlavně pan zakladatel vlákna. Penízky z Raichu jemu ani jeho věrným nesmrdí, je to úsměvné pro všechny kteří podstatu nafouklého problému plného zástupných pitomostí známe, pouze zhoršují již nedobré vztahy napříč ČESKÝM HOLUBÁŘSTVÍM Pane já tam byl, a věřte naposledy ! Jestli tohle stačí někomu budiž, pokud vím dostali k tomu požehnání z nejvyšších míst. Jen ne pod hlavičkou ČSCH a bude klid. Nemusíme tu čist zhovadilé srdceryvné elaboráty. Vždy jsem se na stará kolena chtěl k stavákům vrátit ale situace kolem tohoto holuba je taková že směr kterým ho pár věčně ušlápnutých lidí táhne mne chovatelsky nenaplňuje. A než se nechat mužiky pronásledovat tak se raději ani nepodepíši. Metody lynčování všichni už známe, že...

Anonyme, to jste opravdu hrdina, pro českého staváka jenom dobře, když je nebudete chovat.Pořiďte si raději německý, to vás bude určitě chovatelsky naplňovat.

17.7.2017 21:52

koodl napsal(a):
Snídaně v trávě.

Koukám Kájo, že už trénuješ, jak se budeš válet v tom důchodu, moc pěkný.

28.6.2017 22:40

Lustig napsal(a):
Souhlasím s tím křížencem pošťáka a staváka.

Souhlas, jak je holub pohledný, když má utažený peří.

7.4.2017 22:03

lupus4 napsal(a):
Jj, čili

1,0 na obr, bude A pak jeho rodiče 1,0 E,0,1C,
rodiče E neuvedl, rodiče C je tedy 1,0 E,0,1 F

0,1 na obr, bude B - její rodiče 1,0 D a jeho rodiče 1,0 E,0,1 F
B matka neznámá X

nevíme, zda E je/není výsledkem také příbuzenské
kdyby nebyl
vychází pak pro potomky tohoto páru Fx 9,37% což je mírná příbuzenská , která s důslednou selekcí, nepřináší nic extra fatálního

tolik teorie

1,0 E a 0,1 F byli také bratranec a sestřenice, jejich rodiče sourozenci měli každý nepříbuzného partnera, to je pro lopuse. Zadavatel se ptal jestli budou života schopný, ale neudal plemeno.U staváků kteří dobře odchovávají holoubata to problém není.

6.4.2017 22:13

jo012810 napsal(a):
Nutno ještě dodat k problematice plemenitby u holubů, že jen na velmi málo holubnících je prováděna plemenitba v chovných boxech po párech. Jen při plemenitbě, kdy jde bezpečně určit pův i otce (matka je vždy jistá), se dá vysledovat koeficient Fx. V ostatních chovech, je vše tak trochu postaveno na vodě a doměnkách. Křížení i příbuzenská plemenitba má své opodstatnění, ale jen v rukou skutečného šlechtitele, s dokonalými záznamy a odchovech v boxech po párech, jinak jde o vzrušující hru na náhodu. A i to může být na holubaření móc pěkné.

U stejné barvy a kresby se to opravdu může stát, že se to nepozná, ale není to tak často a určitě z toho nebudou neplodný a holubům to neublíží. Když mát víc barev, nebo plemen, tak takového proutníka brzy zjistím.Náhoda je pro chovatel kteří jenom krmí.Mám 55 páru staváků a každý pár je sestavený za nějakým chovatelským cílem.

6.4.2017 21:14

lupus4 napsal(a):
Což o to, holoubci jsou to pěkní, ale původní info (u fotky), že jsou z příbuzenské plemenitby,

bez uvedení z jaké, je ostatním chovatelům k prdu

Proto jsem se ptal na Fx (koeficient příbuznosti)


, rodiče asi těžko vysvětlím

zkuste to

vedu si evidenci
tak by generace společných předků neměl být problem

Žlutě plavého kapratého matka a holubice táta jsou sourozenci, holuba táta je otec sourozenců, holubice mámy je cizí holubice.

6.4.2017 16:39

lupus4 napsal(a):
Fx maj kolik ?

Takový odborník nejsem, abych se vyznal v těch vašich značkách, tyhle jsou bratranec a sestřenicí, rodiče asi těžko vysvětlím.Nikdy nedávám na sebe sourozence, děti z rodiči občas. Příbuzenská plemenitba musí být postaveno na zdravých holubech, vedu si evidenci.

5.4.2017 21:49

Tady dávám na ukázku holuby z příbuzenské plemenitby, ale asi některé chovatele zklamu, létají a mají holoubata.

5.4.2017 21:22

tono napsal(a):
Vláďo, tak ses přece nechal nachytat

Já si toho, že je prvního ne vším, ale jak vidíš, tak to apríl nebyl.

1.4.2017 08:05

L. napsal(a):
Kdysi jsem měl na holubníku pár staváků (černých straků) bratra se sestrou co byli zároven bratranec x sestřenice-měl jsem je spolu kuli hnízdum.Za 1.den postavili obrovské březové hnízdo, které jsem odebral, dal jiným a nechal je znova stavět. Zároven byli kvalitními chůvami. Ale když jsem jim nechal po 3krát jejich mladé... vždycky to byla katastrofa.Vypadaly perfektně ale uplně ztratili schopnost letu-všech 6 mladých-jenom chodili, poskakovali a báli se snad i výšky metr nad zemí. Skončili jako potrava pro ochočené dravce.

Anonyme, tu příčinu musíš hledat jinde, pokud je tahle pohádka pravda.Že by nelétali z takového křížení je pěkná volovina.

31.3.2017 22:48

Calc napsal(a):
Kdyby nebylo příbuzenské plemenitby, nikdy by nedošlo k upevnění znaků a to ani kresebných, ani letových. Pošťáci by nebyli pošťáky, nebyli by holubi bradavičnatí, jiní by nedělali kotrmelce atp. Všechno to je lidských výběrem upevněná genetická vlastnost, která se projevuje v chování, fenotypu. Bohužel ti pohádkáři, co proti tomu brojí si neuvědomují, že taková je realita nejen u holubů, ale u všeho, ať jde o závojnatky, německého ovčáka, přeštické prase nebo českou červinku. Bez toho by prostě nic nebylo plemenem s danými znaky nebo chováním. Na druhou stranu s imbreedingem je třeba vytvořit souběžně více linií, aby se daly odchovy kombinovat a nepářilo se stále na totožné krvi. Pravda není totiž jiná než taková, jak bylo psáno pár lidmi nade mnou - imbreeding upevňuje jak to dobré, co chceme zachovat, tak to špatné. A je opět jen na lidech, aby dále šlechtili a vyřazovali to, co nevyšlo, resp. neodpovídá a neupevňovali vlohy, které nechceme, jsou nežádoucí, natož letální.

Naprostý souhlas, také stím nemám žádný problém, k tomu není co dodat, dobře napsaný, snad jenom škoda že je zadavatel anonym, nemá se za co stydět.

29.3.2017 20:30

jihocech napsal(a):
Máme tady jaro. Snad již nic nebude omezovat holuby ve volném proletu. Ať se všem chovatelům daří chov podle jejich představ. Nezapomeňte, že v tomto období je nejlepší vyzkoušet chovy staváků v soutěži ve stavění. KH.

Moc hezký Kájo, tobě by měli dát kluci ten elitní chov natrvalo, tady už nejsou žádný pokusy.

24.2.2017 19:25

poty76 napsal(a):
Hloupá otázka, tak vznesu stejně hloupou otázku. Podle čeho se pozná, že na té fotce je ten holub špatný v typu. Jo jo, vy dva si umíte kluci notovat. Pochopil jsem oba vaše příspěvky kam mířili. Máte možnost přispět, tak toho využijte. Stáník se nám zasekl na jeho neustálé kritice všeho co je živé. Kdysi jsme byli poučováni jak má vypadat český strakáč. Na vlákně českého staváka je vlastně minimálně 40% němců a je to stále do kola. Jak se mi objeví na emailu upozornění na link i fauny a tam vidím S. Toman, bez urážky ani to nemusím rozklikávat, protože už vím co tam bude. To jsme si řekli v Lysé. Osobně jsem mu řekl, že na fauně nic dávat nebudu a trvalo mi to víc jak týden po vleklých úvahách. Nakonec jsem si řekl, že pro něj to nedělám. No a když jsem to tam dal, pochyboval! Mějte se Láďo moc hezky a myslete si o fotkách co chcete. Ty máš hezké staváky, tak něco nafoť a podpoř vlákno Čs. Měj se a ať se ti daří. No a Standa můj neurodný příspěvek také ustojí. Je dobré poukázat na nedostatky, chyby. Ale mít vše za špatné asi není normální. Bohužel. Pokud jsou tu nějaké překlepy, omlouvám se. Píší z mobilu a ten si hodně slov vždy přepisuje. Máte možnost, určitě sjíždíte víc výstav a burz jak já. Budu se těšit na hezké holubi v postoji.

Bohouši, káníky jsem nikdy nechoval, tak je mám jen v oku z výstav.Na té fotografii si já srdíčko nepotěším, víc se k tomu nebudu vyjadřovat. Hodně věcí by se zde vyřešilo, kdyby se nemyslelo že se chce někomu kritikou uškodit, nebo ho pomluvit.Raději toho necháme, aby se naše diskuze nespojovala s časopisem.


Hledáte zvířecího kamaráda?
Zdarma vám poradí
Veterinář online
Konzultovat s veterinářem
Veterinář online