chovatelaustralie

Moje příspěvky

24.5.2023 23:29

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Asi mám na to tedy štěstí - cca půlka zájemců jsou mladí lidé cca 20-30 let. Cca čtvrtka rodiny s dětmi a čtvrtka starší - většinou již zkušení chovatelé. :) Na mazlíčka jde cca 60% odchovů, zbytek od začátku na chov. Ale už se mi několikrát stalo, že mi nový majitel volal, že by přece jen chtěli zkusit chov a chtěl poradit. :)

Jinak dávám klasické inzeráty, máme web i FB stránku. A právě přes tu FB stránku se mi hlásí čím dál více zájemců.

Ja si mužete přečíst zde na Ifauně v jiném odstavci, bude prý zde určité vylepšení. A to takové, že se zruší diskuze mezi chovateli a zruší se rubriky s inzeráty kromě psů, koček a okrasného ptactva. Jinak naprosto souhlasím s názorem, že mladí lidé mají většinou už jiné zájmy než například chovatelství. Snad kromě psů a koček jako mazlíčků. Obávám se, že mladých zapálených chovatelů exotů bude z různých důvodů ubývat. Postará se o to asi i třeba EU s někdy dost ujetými zákony a nařízeními.

9.5.2023 09:26

pavel55 napsal(a):
v srpnu nabídnete roselu pestrou za 600 Kč, pokud neprodáte nabídnete v září za 500 Kč, v říjnu za 400 Kč, v listopadu za 300 Kč, v prosinci za 200 Kč, v lednu za 100 Kč,a v únoru uděláte dobrý skutek a darujete ji nějakému začátečníkovi a hurá bude o jednoho nového chovatele víc !

Pro pana Pavel55. Tak to co jste popsal, je jen ukázkou jak jít takzvaně z bláta do louže. O jednoho chovatele víc který již příští sezonu v případě úspěšného odchovu rozšíří řady zoufalých chovatelů kteří se nemohou odchovaných ptáků zbavit. Když to provede jak jste radil tak dále, věnuje odchov dalšímu začátečníku, tak to nevidím jak nějaké skvělé řešení. Jinak jako vtip, to bylo dobré. Pořád vidím jako nejlepší řešení, nedávat ptáky kteří nejdou prodat vůbec hnízdit a počkat rok dva, nebo chov zrušit. Otázkou je ale jak, když to prodat nejde a buď to věnovat výkupčímu nebo to někomu vnutit. Možná to nebude chtít ani budoucí důchodce, neboť na to už v 70 letech nebude mít jak finance, tak sílu. Mladším se už doporučuje neutrácet a šetřit si peníze do důchodu. Nejlépe každý měsíc uložit 10 tisíc. Důchody prý už nebudou nebo budou minimální. Přeji hezký den.

8.5.2023 13:11

tennktery napsal(a):
Dobrý den.
iFauna - píšou na Googlu - největší chovatelský web v ČR, příspíváte do diskuze o okrasném ptactvu, proč tady do toho serete Vaši politiku??
Váš kolega, ekonomický expert - pavel55, nemlih to samé ??

Vážený pane. Jestli chceme hledat příčiny naších těžkostí v chovatelství a nejen v něm, musíme se chtě nechtě zamyslet nad tím s čím se denně setkáváme a to je i ta naše ekonomická a politická situace. Jestli to ještě nevíte tak snad také jednou pochopíte. Jestli nadpis zněl "budoucnost chovu papoušků" myslím, že jsem se od tématu nijak nevzdálil. Všichni pociťujeme co se dnes děje a velmi se to týká i chovatelství. Nemá smysl zde někoho okřikovat za názor k tomuto tématu.

7.5.2023 11:04

parrotss napsal(a):
Jistě je možný i takový pohled na věc. Vaše úvaha má racionální jádro, neb když je něčeho moc, pak podle zákonů ekonomiky cena klesá. Vznikají pak ty "vlny" o kterých píšete, když po přesycení trhu může nastat stav kdy opět dochází ke zvýšení poptávky. Dnešní doba nepřeje spoustě lidským činnostem. Nejenom pohostinstvím, gastronomii ale i koníčkům. Nelze se divit, když člověk musí nejdříve uspokojit všechny nutné potřeby a výdaje mnohdy mu nezbývají peníze na nic jiného. A budoucnost? Nějakou dobu tady bude ještě nedobrá situace. Nejenom u papoušků. Platí to obecně i u jiných zvířat, jejíž cena jde do desetitisíců a lidé si byli ochotni je v minulosti pořídit i na leasingovou smlouvu...Obrat ve střednědobém horizontu může nastat cca do 3 let, anebo taky ne. V dlouhodobém pohledu bude chovatelství, jako záliba ovlivněno mnoha faktory. Nejenom ty, o kterých píše Pavel55. Budou to normy ČR anebo EU, které mohou mnohé limitovat.

No a ti skalní příznivci? Tj chovatelé, kteří chovají pro radost? Věřím, že ti přežijí. Neb malý chov zvířat jen tak něco nezruinuje. Jiné je když máte desítky a desítky voliér a ročně odchováváte několik set mláďat. Nechci ani vidět ty náklady na energie, krmení, veterinu, atd.

Jsem optimista a věřím, že se vše v dobré obrátí.

Jsem už dlouholetý chovatel a mohu říci, že chovem exotů včetně papoušků se zabývám už přes 60 let. Pamatuji různé doby a to o nedostatek krmení a velmi omezený výběr chovaných druhů až po naprosté zahlcení trhu, když chovatel byl rád, že se běžně chovaného papouška vůbec zbaví. Jako každá krize i tato jednou skončí. Ano, krize již je a obávám se, že zdaleka ještě nejsme na dně. Je skutečně nesmysl nadále ještě více, dávat rozmnožovat běžně odchovávané ptáky a nepočkat třeba rok, dva a nechat páry bez odchovů. To ale musí udělat více chovatelů. Pochybuji ovšem, že to udělá více lidí. Krmivo je velmi drahé a tak si člověk řekne, alespoň pár korun bude na krmení. A tak budou zase fronty u výkupčích a ceny spadnou ještě níže a níže. Tak ti skalní chovatelé stejně zůstanou i když jejich řady budou zdecimované. Ano, doba bude jistě velmi náročné a nikdo neví jak se bude ekonomická a i válečná doba v Evropě vyvíjet. Těžko věštit ale na zklidnění to zdaleka nevypadá. Svět se začíná takzvaně v řiť obracet. Nechci tu rozebírat válečné napětí ve světě ani ekologické šílence, ovšem ale, to velmi souvisí i s ekonomickou situací a tím pádem i s možnostmi lidí na různé koníčky a i plány do budoucna. Chovatelé například psů a jiných zvířat se dnes už děsí jít na veterinu. Ceny zvláště ve velkých městech jsou závratné. Ještě malou poznámku. Minulá vláda která v covidu byla téměř zatracovaná, ža špatné chospodaření a cokoliv rozhodla bylo podle opozice vše špatně. Dnešní takzvaná pětokolka je ale až zoufale neschopná. Převzala vládu s 5% inflací a sama to dotáhla za rok a půl k téměř 19% inflaci. Už i jejich příznivci v ČT provalují oči, kam se to řítíme. Kéž by jsme nedopadli jako Řecko. Omlouvám se za širší rozsah rozboru naší situace ale nemohl jsem jinak. Velmi se to týká i toho našeho chovatelství

2.4.2023 13:47

květen22 napsal(a):
Tak jaká byla burza po 3 měsících

Návštěvnost prodávajících velká. Kupujících minimum. Výkup téměř za směšné ceny. Když to shrneme, tak chov exotů se stává jen luxusním koníčkem pro dobře situované. Když máte štěstí a výkupčí vám něco málo dá za téměř neprodejné odchovy, tak potom si stačí hodně připlatit za krmivo, kroužky, doplňky do chovu jako například budky nebo pletiva na voliéry a podobně. Pravdou je, že už nyní se hodně lidí zbavuje a omezuje chov exotů. Opět zůstanou jen skalní chovatelé kteří pamatují takovéto periody a kolísání zájmu o náš koníček chovu exotů. Obávám se, že tento stav se s přihlédnutím k celkové ekonomické situaci v našem státě ale i jinde v okolním zahraničí, bude dosti dlouhý. A jen ještě dodám, že nikdy není tak zle aby nebylo ještě hůře. Doufejme a moc si to přeji, abych se mýlil.

24.3.2023 16:23

Mohu dovézt latam vlaštovčí, 3 až 4 ks samci, stáří 2 až 3 roky. Cena 1.400 Kč. Dále pravděpodobnou samičku pap. alexandřin r. 2022 bohužel nekroužkovanou. Cena 2.500 Kč. 3 samce neoféma tyrkysová červenoprsá opalin r. 2022. Cena 600 Kč.

10.3.2023 21:39

Tak to zatím vypadá, že Sobotka vůbec nikoho nezajímá. Žádná reakce. Prodejci, výkup, návštěvníci s odchovy? Ani ťuk?

2.3.2023 17:43

kakadu 1234 napsal(a):
Nechápu vyjádření pořadatelů burzy Kladno , to si z veterinou dopisujete ? nebo jak to řešíte? snad někdo z pořadatelů zajede osobně na Kraj. veterinu a chce písemné vyjádření povolit nepovolit a důvod , vždyť všude se burzy normálně pořádají. Mraky chovatelů si domluví, krmení, materiál , výměnu ptactva atd atd a vy se 2 dny před burzou rozhodnete že veterina nevyjádřila burzu zrušite? Nechápu toto jednání ......

Jednání pořadatelů na Kladně nechápe asi spousta lidí. Dva dny před burzou z nich dolovat jestli burza je nebo ne je ukázka neschopnosti. Chápu, že jsou to již pánové ve zralém věku ale jestli na to už nestačí proč to nepřenechají mladším a více aktivnějším? Také nechápu, proč se všude jinde burzy konají ale na Kladně to nejde?

28.2.2023 22:05

Leona76 napsal(a):
Pánové to už se zase dohadujete 🤫
Jinak ano vše je dražší,ale právě proto,že chovatele to mají jako koníček..ne byznys nemůžete přece krmení připočítávát na kus ptactva.

Ono se to snadno řekne "koníček". Ale když někdo nakoupí ptactvo třeba nějaké mutační dražší exempláře za spoustu peněz a doufá, že se mu to nějak časem vrátí v případných odchovech, tak může nastat i dost velké roztrpčení když se třeba za dva, za tři roky nemůže těch případných odchovů zbavit ani za drasticky sníženou cenu. Nedej bože neodchová nic. Cena krmiva něco stojí a manželka na něj začne ječet co jsem za to mohla mít a ten tvůj koníček nás stojí takové peníze. A teď přišel účet za plyn a za elektriku a nemáme na zaplacení. Nemusíme si nic moc vykládat, jsou mezi chovateli lidé, které jejich koníček dosti finančně rujnuje. A to nemyslím jenom chovatele exotů. Přeji všem hodně štěstí a pohody s jejich koníčky, zvláště v této bláznivé době.

28.2.2023 15:52

Obávám se, že bude brzy situace, že budeme jen chovat ptáky ve voliérách na ozdobu a bez množení.Nebude komu je prodat. Hromadit je ve voliérách pořád nejde, neboť krmivo je čím dál dražší a ceny všech životních potřeb letí do závratných výšin. Mám ve svém okolí lidi kteří s množením například andul, rozel včetně mutačních a kakariků už končí. Nelze je vůbec prodat a když vám na burze výkupčí řekne, ža za rozelu dvě nebo tři stovky a za kakarika sto korun, tak si ani za to nenakoupíte krmivo. Jestli jsme kdysi byli chovatelská velmoc, tak budeme brzy chovatelské O. Toto platí ovšem na více věcí u nás od zemědělských produktů jako chovu dobytka, drůbeže nebo produkce brambor, cukru a obilnin. O automobilovém průmyslu to bude coby dup. Neboli, svět se v "řiť" obrací.

6.2.2023 21:35

Je to skvělé místo pro konání burz. Myslím, že hlavně chybí více propagace ai taková, že se zde budou chovatelé o ni bavit a případně sdělovat poznatky. Burza téměř ve středu Čech a celkem dobré spojení silniční i hromadnou dopravou. Snad se to jednou rozjede více. Také když se zvýší četnost konání tak určitě stoupne i návštěvnost. I když v současnosti doba není pro chovatelství příliš příznivá, neboť lidé mají zcela jiné starosti například existenční, finanční i celkově depresivní z dění v Evropě i ve světě. Doufejme, že se brzy situace změní k lepšímu.

3.2.2023 21:34

Tak podle reakcí zde, tam budeme možná tři chovatelé. Alespoň se nebudeme tlačit.

1.2.2023 12:45

Mám dotaz, zda bude i přes zrušení burzy na místě alespoň prodej krmiv a nebo výkup ptactva. Ozvou se prodejci a výkupčí?

9.3.2022 09:53

exotic11 napsal(a):
Dobrý den, jak se podle vás změní trh s ptactvem s ohledem na součastnou situaci, válka na Ukrajině. Určitě bude v Evropě míň ptactva. Půjdou výkupní ceny nahoru?

Samozřejmě, když každý bude s odchovem spěchat do výkupu, potom se nedivme, že výkupčí srazí cenu protože jak známo, když nabídka převažuje nad poptávkou, ceny letí dolů.

16.12.2021 13:55

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Četl jste aspoň nějaký odbornější článek o tomto druhu?

Vážený příteli, ano četl. Já Latami vlaštovčí chovám ve více párech už asi 25 roků. Chovám i mutace misty. Nevím proč se podivujete jestli jsem si někdy něco o těchto ptácích přečetl. Před lety jsem dokonce ve starších číslech psal do časopisu Fauna o chovu těchto krásných papoušků. Nevím, co by jste rád ode mne slyšel? Popoušky chovám v několika párech jak ve více kusech ve větší voliéře tak i po párech ve voliérách 2 až 3 m délky. Jejich odchov bývá celkem snadný i když někdy problém také nastává, zvláště když staří musí dokrmovat více než tři mladé. Napište také nějaké své zkušenosti a podělte se s námi o ně! Přeji hezký den.

15.12.2021 17:15

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Super, díky. :)

Tak kdo sleduje ty zprávy o stavech latamů vlaštovčích v přírodě a má jen trochu vztah k papouškům a exotům by si měl v hlavě něco srovnat. A to, že by toto měl zvážit a přispět svoji trochou na záchranu tohoto druhu. Každý by si měl rezervovat třeba jen nějakou jedno menší voliérku minimálně 2 metry dlouhou a chovat alespoň jeden pár těchto papoušků. Vhodné je tam dát třeba dva páry do jedné větší voliéry. Dobře se snášejí a je na ně krásné podívání.

12.12.2021 11:33

libuko napsal(a):
Mate pravdu, strasne se stydim. Pouzila jsem tohle slovo pri psani snad poprve v zivote (kdyz nepocitam skolni diktaty) a vubec mi to nedoslo.

Paní "libuko", zase to tak nepržívejte. Ano, děláme chybu někdy velmi hrubou v gramatice amyslím, že by se to zde nemělo tak řešit. Žijeme dnes i v naší ČR v mnohakulturní společnosti. Mnoho lidí už zde nemá ani České kořeny, mají rodiče třeba Ukrajince, Vietnamce nebo i mnoho jiných národností. Díky bohu, žijeme zde relativně v tomto směru v pohodě a myslím, že zatím nehrozí situace jako ve Francii nebo i jinde na západě, že by se lidé s tohoto důvodu nenáviděli. Nějaká gramatika na někoho může fungovat jako červený hadr na býka. Ale to nemusí být na určité lidi jediný důvod k vzájemnému napadání. Tady stačí jiné politické názory a lidé běsní. Názory na covid jsou také jedním z důvodů k osočování. Radím, neprožívejme to tak!

10.12.2021 16:35

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A nejen tady....diskuze na facebooku bývají taky k pláči, co se týče gramatiky a hrubek. A když je na to dotyčný upozorněn, tak se hned rozčiluje, že není přece na diskuzi o pravopisu, tak o co jde. 🙈

V podstatě máte pravdu. Někdy se zde řeší více než daaný problém z chovatelství. Čeština je velký problém i pro cizince ale mají s ní problém i Češi. Když čtu některé příspěvky z různých regionů naší vlasti, musím se smát co je to kolikrát za hatmatilku. To, že někdo prodá korele a rozele je jen prkotina. Také někdo pořád nabízí páru (asi z hrnce) nebo, že si pro ptáky někam donde. Myslím, že se český jazyk učí všude v celé republice stejně a tak by se mělo psát spisovně. Jinak v obecném hovoru mezi přáteli si může každý pouštět ústa jak mu zobák narostl a jak doma hutorý.

3.12.2021 16:53

Chtěl bych se zeptat co povezete a jestli někdo nepoveze neoféma tyrkysová, červené opalíny.

5.11.2021 17:12

kakadu 1234 napsal(a):
Dobrý den. Co povezete tuto neděli na burzu do Kladna ?

Asi nikdo nic. Jinak upozorňuji, že do všech uzavřených prostor jsou nařízené respirátory. Na posledních burzách na Kladně to bylo jako když covid neexistuje. Pohodička a ignorace. Pořadatelé také tak trochu laxní.