eddie

Moje příspěvky

20.7.2010 08:22

Dobrý den pane Suda,
samozřejmě vím že to nejsou tygříci podle ideálu mám soubor pohlednic od pana Seidla,kde jsou vyobrazeni,snažím se pročistit štíty a zařezat tabulku,jde to pomalu,ale na druhou stranu existují tito holubi ještě vůbec?Jako i jiné barevné rázy např. bělopruzí,vlaštováci a jiné kresby.Mám o tom dost silné pochyby a pokud ano proč je chovatelé nevystaví třeba na slavné,spíše skomírající speciálce v Praze na kolejním statku,kde se vystavují povětšinou staří holubi a na trhu nic kvalitního neobjevíte.Ti tygříci od pana Svobody taky na to jaký je dlouholetý chovatel měly kresebně k ideálu docela daleko,ale když lepší nejsou???Nevím možná se mýlím a to bych se mýlil velice rád.

16.7.2010 22:33

Dobrý večer,nějaké holoubata tu mám,s těmi kroužky máte pravdu:-),na okrese mi spletli objednávku na letošní tak kroužkuji lonskýma aspoň,ale zas tak mi to nevadí,pokud chcete napište mi váš email a já se ozvu a probereme to.Andrla

16.7.2010 10:32

Kolik mi zaletí moc nevím,mám je navolno a nijak je netrénuji a je to různé zhruba tak 1-2 hodiny,občas si zaletí s Káníkama i do pole.Nemám velké hejno prozatím,z důvodu prakticky velké obtížnosti sehnání těchto holubů,málokdo vám něco přenechá,a to jsem sháněl docela intenzivně,některé barevné varianty a to i přesto že byli velice atraktivní už vymizeli,celkově to jde s PKR hodně s kopce,což je veliká škoda.Moji holubi odchovávají holoubata naprosto bez problémů sami,občas sice nechají jedno holoubě umřít ale jinak jsou vzorní rodiče,tímto se už také mnoho chovů pochlubit nemůže.Měl bych zájem o výměnu mám červené a žluté tygříky,vyměnil bych i za jiné varianty,kromě kamzliků a malovaných.

15.7.2010 22:16

Tak samozřejmě,pokud ho nechytne nějaký dravec:-),zatím se drží.

13.7.2010 15:37
13.7.2010 15:31
21.3.2010 17:50

Jsem chovatelem mutačních neofém modrohlavých a tyrkysových.Dovolím si tvrdit že uvedené fotky přírodních neofém modrohlavých jsou sice pěkné ale čistě přírodní rozhodně nejsou.Tímto nechci dělat nějak chytrého ale čistě přírodní neofémy modrohlavé jsem viděl u několika chovatelů v zahraničí a vystavené na světových šampionátech.Jsou o dost menší v postavách a barevně někde jinde,ne nadarmo je německý název Glanzsittische,v překladu lesklý pták barvy jsou u nich opravdu zářivé a syté po celém těle až jsem byl mile překvapen,to se nedá s těmito ptáky opravdu srovnat,když ke mě přijde nějaká návštěva taky se jim líbí víc třeba zelení štěpáci na lutino jsou to krasavci jak někteří mutační ptáci ale ve srovnání s čístou formou by byli zase někde jinde.

13.3.2010 00:43

teo napsal(a):
Omlouvám se za nepřesnost v mé včerejší odpovědi na Váš dotaz. Největší rozmach tohoto plemene byl před první světovou válkou, ale standart plemene byl oficiálně schválen až po ní. Tento soubor pohlednic mám též, ale zdálo se mi vůči panu Seidlovi nefér,abych ho takhle rozšiřoval a bylo by dobré aby každý vlastnil originál. Jeho práce a láska k tomuto plemeni si to zaslouží. Navíc je u pohlednic i popsána historie tohoto plemena a zmínka o založení několika pražských klubů.

V tom s vámi naprosto souhlasím nakonec se mi na pana Seidla podařilo kontakt sehnat a pohlednice jsou ještě k mání tak se už těším jak mi dojdou poštou.Díky rozhovoru s ním jsem získal další důležité kontakty a rady do začátku,velmi příjemný pán.

12.3.2010 14:33

teo napsal(a):
Na Vaše dotazy se budu snažit odpovědět co nejpřesněji. Tento tygřík patří chovateli, jehož telefonní číslo jsem Vám poskytl. Co se týká kresební varianty "stříkaný", u pražského rejdiče existuje pod názvem "hermelín", kde se kresba vyskytuje jak v letkách, tak na ocase co nejrovnoměrněji rozprostřená. Kresební varianty pr. r. k. nejlépe poznáte, pokud si pořídíte soubor pohlednic, vydaný čestným členem Klubu chovatelů pr.k. r. v Praze, panem Ladislavem Seidlem. Pokusím se Vám na něj sehnat kontakt.
Co se týká nákupu chovného materiálu, i v době největšího rozkvětu tohoto plemena mezi válkami nikdy nebyl přebytek kvalitního chovného materiálu a natož dnes.... Je třeba navázat přímé kontakty, ba dokonce i přátelské vztahy, aby se získali dobří chovní holubi. A proto si velice vážím lidí, kteří se přes všechna úskalí nadchnou pro chov tohoto plemene a především pro jeho barevné varianty, které jsou velmi náročné.
Doufám, že jsem na Váše dotaz odpověděl dostatečně (a částečně i na dotaz předešlého účastníka fóra).

Děkuji za vyčerpávající informace.O pohlednicích od pana Seidla jsem slyšel jen nemám na něj kontakt,pokud by ho někdo měl prosím o zaslání na email:zeslovakove@seznam.cz.Navázání přímých kontaktů jsem chtěl učinit na Pražské speciálce ale bohužel mi ze závažných důvodů nebylo možné ji osobné navštívit.

9.3.2010 22:34

teo napsal(a):
PRK

Děkuji za kontakt.Ten černej tygřík patřil také tomuto chovateli?Pěkná vyčištěná kresba se zařezanou deskou.Nádhera.Je prosím u PKR povolena stříkaná kresba po celem těle nebo jen klasičtí tygříci.Omlouvám se za mé dotazy,začínám s chovem a informací je poskrovnu,kontaktů také a jsem za každou informaci rád.Chovám zatím červeně stříkané,chtěl jsem vlaštováky,tachliky,pružáky a podobné varianty které si myslím že kromě malovaných,kamzliků a běloušů jsou už dost vzácné.Měl bych zájem o tyto kresebné rázy,pokud by byl někdo ochotný přenechat něco z odchovů at me kontaktuje na tel:605 262 748.Andrla

6.3.2010 23:02

teo napsal(a):
pkr

Dobrý den,
jsou toto všechny barevné a kresebné varianty kreré byli na speciálce vystaveny?Vlaštováci,tachlici a stříkaní tam nebyli a pokud ano nebyla by nějaká fotografie,nebo i kontakt na vystavovatele červeně plavých pruhovýcha modrých pruhových.
Eduard Andrla

21.2.2010 20:40

guttata napsal(a):
Vážení chovatelé, kolegové.

v návaznosti na předchozí příspěvky musím s potěšením napsat, že se v rámci Pracovní skupiny pro udržení neofémy modrokřídlé v zajetí (PS NM KPEP) v uplynulých dnech podařilo do ČR z Holandska dovézt nových 29 neofém modrokřídlých. Tyto dovozy jsou pro nás záchranou a dávají reálnou naději, že se neoféma modrokřídlá brzy stane častěji chovaným druhem.
Díky dovozu se spárovaly i některé starší liché kusy z našich chovů, a tak vzniklo (prozatím) 15 nových párů!!! Zbylé neofémy na spárování čekají.

S dovozem se nám také dostalo nových informací ohledně hybridizační teorie neofém modrokřídlých. Ve světle nových informací je vše mnohem složitější a vše je tedy nutno zpřesnit. Zjistilo se, že ne každá neoféma modrokřídlá s oranžovou skvrnou a tmavě zelenou barvou je kříženec s neofémou ozdobnou. Velkou roli tu totiž hrají i nové mutace neofémy modrokřídlé (tmavě zelená), i zbylé příbuzné druhy neofém - ozdobná, žlutobřichá, skalní.
Pro všeobecnou osvětu tedy v dohledné době připravím s kolegy článek, ve kterém přineseme ty nejnovější a zpřesňující informace o tomto zajímavém druhu...

Jan Cvrček, koordinátor PS NM KPEP
mob. 721838279

Nenašla by se fotečka zmiňované tmavozelené mutace neofém modrokřídlých,docela by mě zajímala navíc pokud existuje tak by měla být i olivová.Před pár lety jsem měl ve svém chovu modrou mutaci modrokřídlých ale bohužel se mi nepodařílo ji rozmnožit vlastnil jsem 1 pár mutační samici a štěpitelného samce samice mi padla na snůšce a k samci se mi nepodařil sehnat protějšek.

16.2.2010 18:32

st toman napsal(a):
Díky ST

Jede někdo v sobotu na speciálku z Brna a měl by místo v autě.Příspěvek na benzín samozřejmostí.Tel:605 262 748.

2.11.2009 19:40

toronto napsal(a):
Ahoj Teo,nemáš náhodou ještě jeden nebo dva páry červených nebo žlutých prk na prodej.Kamarád z podbořan shání nějaké na doplnění chovu.Dík Pavel Rabas.Můi mail:pavel.rabas@sezbam.cz

Dobrý den,měl bych zájem o koupi kvalitních PRK černohrotých běloušů,vlaštováků,tygříků,žlutých a hnědých pruhových a jiných barevných variant.Nejlépe letošní výletky.Nabídněte prosím na email nebo tel:605 262 748.

28.7.2009 22:53

norwich napsal(a):
hledám chovatele tohoto plemene nevíte někdo o někom děkuji

Já mám kmen bílozlatých.A dají se sehnat bílozlaté a někdo nabízel v inzerci stříbrné,

1.6.2009 14:23

vitor napsal(a):
mládě vypadlo z páru 1,0 přírodní/modrý,skořici,opalín x 0,1 modrá skořice myslel jsem si že je to 0,1 modroskořicová opalína ale zdá se mě nějak moc bílá

Je to 0.1 modropastelová opalína,jedna z mála mutací zpěváků kde je samice atraktivněji zbarvená než samec,vyznačuje se právě čistou bílou barvou na prsou a zádech,modroskořicový opalín je celkově s šedým nádechem.Tuto mutaci chovám ale není zatím moc rozšířená což je škoda protože je velmi atraktivní.

5.3.2008 08:22

zambo22 napsal(a):
Toto téma jsme už také řešili a pravdou je , že kvalita lutino mutace je v našich chovech na pováženou. Bude to i důsledek nevhodného spojení a tím produkování "vlaštovek ". Další problém je nedostatek nové krve v chovu této krásné mutace. Jak časem začala padat cena , tak s ní i její kvalita ! Ale , mám velké obavy , že v této situaci u modrohlavých není jen lutino !

A právě proto by měl začít neoféma klub znovu obnovit svou činnost,aby se třeba zpracovala nějaká databáze členů kde by bylo uvedeno jaké druhy a v jakých mutacích kdo chová,zlehčilo by to orientaci při nákupu nebo výměně ptáků.Dále je třeba pokračovat v klubových výstavách,vím že dost chovatelů kteří vystavovali na poslední výstavě a další odpůrci budou určitě proti,ale kde jinde posoudíte kvalitu svého chovu s konkurencí.Pak by to mohlo třeba fungovat tak že kdybych chtěl doplnit chov o třeba modré tak bych jel třeba k Frantovi Opršálkovi,pro lutino k Pepovi Novákovi atd.Ještě reakce na předešlý příspěvek,lutino mutace u modrohlavých patřila díky začátečnímu prošlechtování se skořicovou k robustním mutacím,její dědičnost ji v žádném případě nepředurčuje k tomu aby tomu muselo být jinak,pokud samozřejmě nepáříte několik generací po sobě lutino+lutino.

29.2.2008 15:13

zambo22 napsal(a):
Jsem rád , že jste napsal to , co si možná dnes už myslí více chovatelů. Lutino se vážně z našich chovů vytrácí. A podle různých postřehů se tak děje i v zahraničí ! Koupit kvalitní kus je už spíše o štěstí. Napsal mi jeden chovatel , který už léta modrohlavé chová , že dnešní lutina jsou \"vlaštovky \",produkt nevhodného spojení . A tady vidím prostor pro vzájemnou spolupráci. Dozvěděl jsem se i to , že by byl o mutace modrohlavých zájem i venku. Ale , máme co nabídnout ? Nebylo by vážně dobré začít o sobě navzájem vědět ? Začít spolupracovat ? Tito krásní ptáci si to určitě zaslouží! Tady máme prostor na rady a náměty. Tak toho využijme!

Nemyslím si jak píše pan Melichar že by o šedozelenou mutaci nebyl zájem i když půjde cenově dolů tak si ji pořídí chovatelé kteří si ji třeba nemohli pořídit když byla ve vyšší cenové relaci,není to jen o penězích,i když bude stát jako přírodní pták tak je budu chovat dále,protože vytváří nádherné kombinace.Lutina momentálně nejsou moc v nabídce a nemyslím si že by to bylo jen cenovým poklesem,ale hlavně tím že některé chovy byli zdecimovány nemocemi atd.Ale kolik chovatelů se zabývá třeba izabelovou mutací a jejími kombinacemi?Přitom je to atraktivní mutace,cenově dostupná,vitální.