frikmon

Moje příspěvky

5.2.2020 14:47

bflmpz napsal(a):
Jelikož se nejspíš na můj dotaz nedočkám odpovědi zkusím navázat na Váš příspěvek .....je tady hodně slovíčkaření o správném názvosloví plemen holubů,v předešlém příspěvku jsem se ptal proč se v dnešní době nazývá poštovní holub poštovní ? zajímalo by mě kolik té pošty vám dejme tomu za posledních 30 let přinesli ? Předpokládám že asi žádnou takže proč se jmenuje poštovní a ne závodní ? Když už se tady dohaduje o nalitanych km atd.

Já osobně to beru tak že tohle je už zase druhý extrém. Proč by se mělo historicky pojmenované plemeno přejmenovávat jen proto že ztratilo svůj původní význam. Proč vařit další guláš prostě proč lidé mají potřebu měnit i zaběhlé notoricky známé věci proč? Např. Lipicán nebo Kladrubák je taky jedním původním přívlastkem kočárový kůň-jezdíte snad kočárem?
Prostě všichni zasvěcení vědí proč se tak jmenuje, k čemu sloužil co se s ním dělá dnes atd. A i když se mě malé dítě zeptá proč je poštovní tak mu řeknu že je to původní jedno z nejstarších plemen které vzniklo za účelem nosit zprávy-poštu protože dříve nechodili pošťáci a nejezdili žlté auta a že ne vždy byla doba jaká je ale jiná(historie). Takže asi tak

5.2.2020 11:11

Tak vida jek je vidět více hlav více ví a ostatní se více dozví. Je dobře že jste všichni přispěli do debaty a tím se to i docela vyjasnilo. Pod palbou důkazů je jasné že není potřeba každého barevného, nezávodícího nebo netypického PH smést ze stolu a vyřadit z rodiny PH-nepřiznat mu plemennou příslušnost. Prostě každý chovatel musí správně označit jen svůj směr chovu barevné PH, nezávodící PH, voliérový PH atd. ale pořád PH že!
Taky jsem tu četl názor že co se v době dávno minulé vylíhlo nestandardní tak to by jen bastard do polévky-nevím co je myšleno nestandard(ale zde vznikla debata o barevných PH tak předpokládám barvu) který nezodpovědný chovatel nešoupl do polívky a šířil dál, ale pokud se to týká BARVY tak je to holý nesmysl!!! Každý zkušený chovatel a znalec genetiky ví že časem(někdy i složitým procesem kombinace potřebných genů) se prostě nová barva objeví. Nechápu pak jak muže být zavrhována a zvířata utrácena a děje-dělo se to i u ostatních druhů zvířat např psů a dělali to rádoby zvířatomilci a rádoby chovatelé kteří neváhali utratit celý vrh modrých německých dog protože modrá nebyla uznaná ve standardu a žádný PP a pohár by nedostala!

5.2.2020 10:30

peter z bratislavy napsal(a):
Vysadil som ju v apríli 2007 a odvtedy je na tom mieste. Už je taká vysoká, že sa na zimu aj tak zakryť nedá. Takáto malá bola a postupne ta ľavá predbehla tú pravú. Káždý rok zakvitne a dá úrodu "čučoriedok".

Peter paráda a udivuje mě jak ta menší dohnala tu vetší-zřejmě si ukradne více slunce když je na kraji. Tyhle by už měli přežívat bez úhony i vetší zimy a bez zákrytu

5.2.2020 10:22

Tak to je dobrej úlet všimněte si těch hřebenů alá růžicový nebo hráškový. A nějak se mi to nezdá při pohledu na ty slepice, ale první co naskočilo v mozku tak brojler nějaká linie nebo kříženec brojlera nebo nějaká chovná mateční linie brojlerů atd

4.2.2020 11:06

Dobrý den pánové, bohužel se dvěma posledními příspěvky Raspic a jo02810 nemohu souhlasit! Vím a chápu co a jak myslíte a jak to cítíte že PH musí lítat a mít výsledky aby byl správným PH ale nemůžete si dovolit dané plemeno smést ze stolu jen kvůli tomu že u něj někdo má jiný směr chovu nebo šlechtění. Prostě PH je plemeno PH a pokud je někdo má na holubníku a zrovna nelítá tak nemůžeme tvrdit že má něco jiného. Nejsem proti označení nezávodící PH nebo chov barevných PH ale danému plemeni neříkat jeho jménem je už v zájmu mladších a méně zkušených holý nesmysl. Hrozně chcete správně pojmenovávat a rozlišovat tak to tak dělejte a nevařte další guláš. Čeština má spoustu přívlastků a lze nezávodící PH označit mnoha způsoby ale název plemene můsí zůstat! A přesně ať si každý chová co chce a jak chce a přesně pojmenovává např mám jen křížence, nebo šlechtím toto za pomocí tohoto, mám vysokoletce ale jen ve voliéře nepouštím je, mám barevné PH nezávodím atd.atd. Prostě používat rozum a upřímnost

3.2.2020 19:25

Peter Zuukaa mě předběhla ale taky mě zajímá jak jsou ty velké staré. Jinak díky za nabídku ale mám to z ruky tak malé zůstanou doma. Leetos žádná zima nebyla tak bych podle toho jejich odolnost nesoudil

2.2.2020 10:42

peter z bratislavy napsal(a):
U nás jarné počasie +16°C, takže zahájené jarné práce na záhrade a údržba jazierka po zime. A zajtra už 280 NV viacerých plemien do liahne. Už sa sliepky slušne rozniesli. Len nech si kohúti poriadne plnia svoje povinnosti!

Peter ty palmy jsou nejlepší fakt moc krásné asi taky vysadím na trvalo do země!

30.1.2020 10:17

Tak na to jsem taky zvědav, tohle vše je už bohužel vše přes čáru a rádoby milosrdnost a falešný soucit není na místě. Zvířata miluju a žádné utrpení jim nepřeju ale každý si musí uvědomit že masný průmysl nese i negativní věci. Vždy musíme volit menší zlo ale vždy zlo-každý chovatel to zná když musí nějaký kus porazit. Je nutné si uvědomit že člověk uměle množí a chová pro svoji obživu tak musí umět i uměle zabíjet a likvidovat. Jsem zvědav k čemu tihle kohoutci poslouží kde a jak se budou chovat a jak budou trpět při odchovu a porážce. Ale pokud se najde uplatnění tak jsem PRO ať je na trhu kvalitní kuřecí-kohoutí maso za cenu tomu odpovídající. Ale povede to jen k jedinému-budou muset asi kastrovat(kapounovat) a to není moc příjemný zákrok pro kohouty. Ve velkokapacitních chovech to jinak nepůjde kvůli ekonomice(která vždy zvítězí) a chování samčího pohlaví.
Další věc kastrování selat bez anesteze-další blbost falešných zvířatomilců a jejich falešného soucitu. Každý studovaný vetrinář ví že vždy musí volit menší stres zvířete a u ,,jednoduchých´´ zákroků vše dělá za živa jelikož stres ze sedasce a následné anesteze a pak probrání z ní je horší než rychlý řez a třeba lokální znecitlivění.
Vše hloupé výmysly od stolu lidí kteří s praxí nemají nic společného. A nedomyšlený dopad na ekonomickou, časovou náročnost a na pracovní sílu.
Na druhou stranu každý blbý nápad rozvíří debatu jak to dělat jinak a lépe ve prospěch zvířat a minimalizovat jejich bolest a utrpení k tomu aby se lidstvo najedlo

29.1.2020 14:31

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zdravím,souhlasím ,ale zároveň zastanu se př .Berana .Nepatří mezi ty agresivní jedince rejpalků,od toho tady jsou jiní a nekteři zde už nemají učet,kteří si mysleli ,že jim tomu patří. př Beran má svůj názor a i jako jednotlivec se toho nebojí,aspoň jde vidět ,že to neni ovce společnosti,mnozí jsi z jeho myšlenek a názorů můžete vzít příklad.Sociální sítě jsou zrádné,ne každý pochopí význam psane odpovědi a mnohdy to nelze posoudit ,komunikace z oči do očí řídí svět ...........nikoliv tyhle sra_ky.Diskuze je o názorech a za mne krásní vybarvení holubi !

Taky souhlasím, netvrdím že pan Beran je agresivní rejpal to vůbec ne a určitě má i pravdu nebo chápu jak to myslí ale komunikace s širokými davy chce své. A určité negativitě, znechucování, odmítání atd. by jsme se měli všichni vyvarovávat pokud nejde o jasná fakta která jsou nezlomná. Mnohdy se to stane i psaným textem protože komunikaci z očí do očí nenahradí nic! A co se týče pošťáků tak jim jen budu držet pěsti kdyby začali plnit svou původní funkci to by byla nádhera, a doufám že se tomu někde alespoň v malém takto děje

29.1.2020 10:49

majowec napsal(a):
Me se libi, jak se zde na faune dokaze z radosti chovatele, ktery vlozi fotky holubu (jakehokoli plemene), vzdy rozvinout stejna demotivujici debata - tohle nelita, tohle je kratky, tohle nepolari, to uz neni jako pred 30ti lety, atd, atd...nevim, jestli je to potreba stale dokola opakovat temer na vsech diskuzich. Myslim, ze zadavatel nic o letani nepsal, tak mu nekazme radost z krasne barevnych holubu. Kdyz bude mit v tomto smeru nejake ambice, ci problem, urcite se rad zepta :)

MP

S tímhle a ostatními Vašimi příspěvky dost souhlasím a chápu. Není tady třeba demotivovat, urážet a znechucovat. Především to má být o radosti a když se mi něco nelíbí tak buď mlčím nebo konkrétně v tomhle případě napíšu já mám modré pruhové PH kteří dobře lítají, závodím s nimi a mám takové či jiné výsledky a přesně tento typ chovu mi dělá radost. Už to tady není co bývalo protože přesně tito lidé vyhnali všechny slušné a zkušené chovatele kteří na to nemají tady náladu a chuť. A co je nelepší že když si někdo zadá dotaz třeba i hloupý tak třeba týden nikdo neodpoví pak se někdo slituje odpoví a pokusí se poradit a hned v hodině se najde mraky dobráků kteří to vědí lépe a daného odpovídajícího chtějí roznést na kopytech ale tázajícímu ani pak neodpoví a nic nenapíší

29.1.2020 10:39

Zase zbytečná debata a jeden jediný který si stojí za svým a neuhne, nepochopí a má svou pravdu a všechno vidí černobíle. Mimochodem cukr a sůl se taky jmenují stejně-bílá krystalická látka. Já za sebe říkám že máte krásné poštovní holuby, mám oči a nic jiného v tom nevidím minimálně fenotypově. Prostě je to PH a tento chov je zaměřen na jinou stránku chovu a to na barvu. Dobře to vystihl Jale56 prostě je to dané plemeno které se tak jmenuje a hotovo! Maximálně můžeme říkat barevný PH nebo nezávodící PH. Navíc dnes už poštovní holub poštu taky nenosí-to by se dnes podle jedné logiky musel jmenovat závodní holub. U psů je to to stejné někteří lidé si myslí že co nemá PP je kříženec(odpad, produkt,mrcha) a tvrdí to do krve i když jsou oba rodiče třeba s PP. Tohle vše mi připomíná dobu dávno minulou kdy jeden mega šílenec vybíral jediný prototyp člověka a to krásného modrookého blonďáka

25.1.2020 22:28

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Co to plácáte. Tyhle psy nikdo neuchovní. Nestandardy se rodí. Ale neuchovní. Jste jak natvrdlý. A trapný. A škoda slov.
Kde je odpověď na zdravotní testy těch Vašich mrch? Se vzpamatujte.

Nezlobte se Vám na nic odpovídat nebudu. Neumíte se chovat jste sprostá a ani zřejmě neumíte číst. Omlouvám se předem ale bohužel realita je taková

25.1.2020 21:57

Jen tak pro představu tyto dvě chudinky se museli narodit uchovněným psům, bonitovaným podle FCI. Mají papíry stačí jen uchovnit. Jako štěňátka tipuji cenu tak cca kolem 25ti tisíc. Doufám že do dalšího chovu se nedostanou už jen kvůli jejich zdraví. Ta red faunka má v dospělosti tak cca 6kg. Přesně s takovou u mě byli lidé že chtějí další, jejich dospělá fena 6kg a stála 30tisíc. Takže i takto chovají chovy s PP a k tomu všemu potřebnými podmínkami!
Vše je o slušných a poctivých lidech a ne o PP za tím si stojím! Mezi psy s PP a bez jsou jen nepatrné rozdíly když se budeme bavit v rámci slušných chovů.
https://zvierata.bazos.sk/inzerat/107588343/francuzsky-buldocek-s-pp.php

24.1.2020 22:03

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Kam můžu přijet a kdy?

To Vám napíšu interně ať se mi tu nesejde celá FCI obec podívat se na pořádný buldočky.

24.1.2020 21:42

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Náhodou to je docela originální způsob, jak si za bezpapíráka nechat zaplatit - jak věřím - tolik co za papíráka nebo i víc :D

Mno originální způsob by to byl to je fakt to mě nenapadlo ale bohužel tomu tak není takže jste vedle jak ta jedle a mě baví jak to tady jede

24.1.2020 21:39

Inspektor Pišišvor napsal(a):
To by člověk nevěřil, čeho lze docílit prostým zahozením PP

Tak věřte a můžete se přijet podívat to se musí umět a mít cit pro věc ne být slepě zapálen nejlépe plastovým pohárem

24.1.2020 21:17

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Pokud cíleně spojujete nestandardní jedince, přičemž cíleně upevňujete nějaké znaky, které jsou podle platného standardu FCI nežádoucí, tak se nedá hovořit o plemeni francouzský buldoček. De facto šlechtíte nové plemeno... nebo se o to v malém pokoušíte... k tomu ale vede dlouhá cesta. Předpokládám, že si vedete přesné záznamy, zkoumáte linie a uvážlivě spojujete vhodné jedince, a spojení pečlivě vyhodnocujete, aby vaše chovatelské úsilí mělo smysl.

Jen to upřesním- nešlechtím nic nového pořád je to Fr buldoček dokonce v rámci zkostnatělé ,,FCI´´ co se týče tělesného rámce i když spíše na opačném konci než špičkoví vítězní jedinci co se týče barev ne. A přesná evidence a hlavně selekce je základ. A to i na zdraví, snadné porody, přirozené páření atd atd. Jednoduše řečeno nechci vizuelní špičku podle nějakého šíleného standartu která podstupuje inseminace, císařské řezy, nedýchá, nechodí, rodí štěňata s rozštěpama horních pater atd atd

24.1.2020 17:45

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Nak zrovna ty naše 2 plemena historicky příbuzná vůbec nejsou, i když si to většina lidí myslí

To jsem taky vůbec nepsal že. Ale jsou si tak podobná že křížit by je šlo kvůli fenotypovým znakům. Chce to v té genetice ještě trochu máknout ono je to složitá věda a taky mi při studiu dala zabrat

24.1.2020 17:30

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Vzhledem k tomu, že naše plemeno se používá poměrně běžné k F1 užitkovému křížení, tak mi věřte že jsem viděla mnoho kříženců dvou plemen, u kterych Vám garantuju, ze nepoznáte, že nejde o čistokrevné psy (poznalo by se to až v F2, kde by se ten exteriér rozstřelil)

Věřte že s buldočkem nelze křížit skoro nic a nebo se to hned pozná-vše co má ocas chlupy a nemá spodní předkus tak je nepoužitelné. Jediné co uznám tak je právě zmiňovaný boston popřípadě příbuzná buldočí plemena. Zkušený posuzovatel nebo chovatel to pozná nebo by měl poznat hned v F1 generaci. Jinak u ostatních plemen Vám veřím protože jsou tak příbuzná a podobná plemena že ano - i F1 kříženci se nepoznají.

24.1.2020 14:55

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Tak to se hluboce pletete, a jen jste tu na sebe prozradil, ze o genetice a chovu nevíte zhola nic.

Zase dobrej vtip Vy dnes perlíte. Přesně to samé platí o Vás-nevíte o tom zhola nic


Hledáte zvířecího kamaráda?
Zdarma vám poradí
Veterinář online
Konzultovat s veterinářem
Veterinář online