frodik

Moje příspěvky

2.5.2023 14:39

lavice napsal(a):
Myslím též že byl nepravdivý.Jen mě zarazilo že pán nepoznal penanta od adelaidy které vypadají přece ůplně jinak, /měl jsem před lety 3 páry / a koupí to a ptá se co k tomu dokoupit. Rodiče oba čisté adelaidy nemůžou mít takové mládě, tomu bych nevěřil.Dál k tomuto tématu nemá cenu se vyjadřovat, je to zbytečné.

Adelaida je poddruh penanta stejně jako slámožlutá díky prostředí v kterém žijí je mezi nimi rozdíl v barvě. Adelaidy mají největší variabilitu zbarvení, viděl jsem skoro žluté i tmavě oranžové, takže když nejste opravdu znalec rozel, tak nevypadají zas tak jinak než mutační penanti v oranžových mutacích. Vy to samozřejmě máte vykoukané, ale spousta začínajících chovatelů má problém tyto rozely rozeznat.

24.4.2023 07:09

PapaAus napsal(a):
Blackwing mám třeba já, blackface mají dva chovatelé co je mi známo. Ovšem odchovy zatím nemají...každopádně počítejte s cenami, které se vyrovnají např kakadům. Rozhodně to nejsou ptáci za 100kč.

Byl jsem u chovatele co měl Blackwing a byli velikostně poměrně malinkatí k prošlechtění této mutace povede ještě dlouhá cesta. Jestli jste zájmoví chovatel tak bych ještě chvíli počkal než bych se do nich pustil a prošlechtění bych zatím nechal pro ty zkušenější jinak to jsou zbytečně vyhozené peníze.

26.3.2023 10:29

Taky něco přidám, amazonek bělobřichý čtyři vajíčka čtyři mlaďouši.

8.3.2023 06:06

z jarda napsal(a):
Zdravím, vážený pane "frodík".
Tak předně laskavě nikoho nikam neposílejte a já nepíšu rozhodně ty vaše nesmysly nebo já to nemám vůbec zapotřebí! Za mě mluví výsledky a úspěšné rady jiným, např. jednou jsem asi rok radil po telefonu chovateli, který nemohl odchovat senegálce a jejda úspěch nebo jsem dokrmoval chovatelům ary a kakaduy kvůli špatnému trávení a úpadku váhy a jejda úspěch nebo neuznávám komerční dokrmovací směsi, ale hezky poctivé domácí! A při odběru nechtěli věřit, že to jsou ty jejich, ale plné kroužky je přesvědčili atď. A nikdy jsem od nikoho žádné peníze za to nevzal, ale jen suroviny zeleninu, ovoce a vajíčka nebo nemám zahradu a vše ostatní bylo v mé režii a skvělého pocitu pomoci druhému.
A jak vy vážený, kolik krát jste někomu nezištně pomohl?
A navíc jste zapomněl, že každý nemá zahradu a nebo prostor jako fotbaloví stadion!
Takže važte slova nebo vlastně písmena!
Jo a ten váš výhled nikdo nehaní, ale to jsem psal... ale není to vše a myslete si třeba o pr....!
S pozdravem Zappe, vážený bez jména 👎

Dle textu je vidět, že máte o sobě vysoké mínění budiž. Co považujete za nezištné? Osobně jsem hodně chovatelům pomáhal napínat pletivo na voliérách, neboť už vím jak na to a jiné práce s tím spojené a taky jsem nikdy za to nic nechtěl. Hodně lidí mi psalo a zajímaly se o můj názor a pak mi děkovaly za radu někteří opakovaně, ale nechlubím se tím. Pro mě existuje rovnice základní životní potřeby rovná se sluníčko, čerstvý vzduch, déšť a kvalitní strava jestli něco z toho nemůžu papouškům nabídnout, pak je radši nechovám. A to že jsem Vás poslal někam je z důvodu, že tady veřejně děláte reklamu takovým podmínkám a nabádáte tím ostatní chovatele k tomu samému. Je to jako u klecového chovu slepic, taky mají lepší výsledky než volnej chov, ale to neznamená že je to kvůli tomu že se mají dobře.

7.3.2023 19:32

kakapo2 napsal(a):
Téměř na rok přesně se problém objevil znova,já to vůbec nechápu.Tuto zimu byly ve větším teple,menší vlhkosti, hodně pestrá strava s porovnáním s minulou zimu..Byli krásní a najednou během chvilky to samé.Ztraceji bílé peří a zůstává jim šedé prachové... Stalo se někomu něco podobného?

Dobrý den, jasné škubání úmrtí jednoho amazonka s tím nemusí souviset. Jestli je máte spolu asi bych se zaměřil jestli to nedělá jeden kus a potom ho vyřadit z chovu. V každém případě smuteční vrba není svým složením vhodná k okusu asi bych volil jiné možnosti navíc papoušci mají i hladové skvrny na peří což je buď zapříčiněno pobytem ve sklepě a nedostatkem sluníčka nebo strava není vyvážená a má něčeho nedostatek, ale to je na vašem vyhodnocení. A ještě bych chtěl vzkázat pánovi co mele nesmysli typu, že je má pořád doma a perfektně prosperujou já bych vás taky nepouštěl ven a zavřel doma, když dám na jaře papoušky ven tak není krásnější pohled než jak si to užívají a teprv když začne pršet takové štěstí bych u vašich papoušků fakt chtěl vidět. Loni když jsem je dal ven někteří vydrželi v tahu i dvě hodiny se slunit to fakt ničím nenahradíte běžte se bodnout s vašima názorama.

28.2.2023 18:20

chovatelaustralie napsal(a):
Obávám se, že bude brzy situace, že budeme jen chovat ptáky ve voliérách na ozdobu a bez množení.Nebude komu je prodat. Hromadit je ve voliérách pořád nejde, neboť krmivo je čím dál dražší a ceny všech životních potřeb letí do závratných výšin. Mám ve svém okolí lidi kteří s množením například andul, rozel včetně mutačních a kakariků už končí. Nelze je vůbec prodat a když vám na burze výkupčí řekne, ža za rozelu dvě nebo tři stovky a za kakarika sto korun, tak si ani za to nenakoupíte krmivo. Jestli jsme kdysi byli chovatelská velmoc, tak budeme brzy chovatelské O. Toto platí ovšem na více věcí u nás od zemědělských produktů jako chovu dobytka, drůbeže nebo produkce brambor, cukru a obilnin. O automobilovém průmyslu to bude coby dup. Neboli, svět se v "řiť" obrací.

Takovejch časů, kdy se chovatelstí pohřbívalo a všechno bylo jen černý bylo habakuk a pořád existuje a lidi chovají dál. Nesdílím vaše černé názory, papoušků je bohužel moc a chovatelů není tolik, aby je skoupilo to je fakt a proto dík za výkup nehledě na ceny. Pořád poslouchám ubývá chovatelů apod, jde to do háje, ale jezdil jsem na velké burzy pravidelně a teď po pár letech jsem byl zase párkrát a za sebe můžu říct, že počet papoušků určitě neubyl a ta škála co se nabízí je daleko širší než byla, tak jak je to možné když chovatelství vymírá dle mého je to pořád omílaná fráze která se nezakládá na pravdě, chovatelství žije svým životem a žít bude dál bez ohledu na tyhle pohřební keci.

28.2.2023 15:37

gruchy77@pobox.sk napsal(a):
..budte radi e to ešte nekto bere a a keby ne tak vypuštate von..aj to príde a nebude trvat dlho...

Chovám papoušky skoro 25 let a před tím můj strejda dalších 25 let a vždycky byly časy dobrý na prd a hodně špatný, ale vždycky to přešlo a bylo líp jak se vším v životě. Ubyde komerčních chovatelů a ustálí se základna opravdových a zapálených chovatelů. Nakonec až ubyde papoušků a nebude taková nabídka, tak i logicky stoupne poptávka a ceny výkupáků jako vždy nesmíme klesat na mysli jinak opravdu nemá cenu nic chovat nebo pěstovat a můžem se válet u počítačů.

29.11.2022 06:40

tom12 napsal(a):
Zdravím, zajímaly by mě Vaše zkušenosti s čmelíkama u papoušků. Jelikož jsou čmelíci specialisté je možné, aby dlouhodobě hostovali na papoušcích? Určitě někteří z Vás chovají kromě papoušků i domácí drůbež, dodržujete nějakou zoohygienu?

Dobrý den,
na čmelíky není zaručeno vůbec nic,tyto chemické přípravky vám zabijí pouze dospělé, ale vajíčka se znovu vyklubou a budete je tam mít znovu. Čmelíci se vyskytují snad na všech ptácích co jsou v přírodě nebo i domácích, jako jsou slepice atd. Takže když jsou v normálním množství, tak si jich ani vůbec nemusíte všimnout, ale zjistíte je až když se přemnoží, můžete na ně použít samozřejmě výše doporučené přípravky, ale abyste se jich zbavil musíte stejně vzít plynový hořák a plamenem poctivě opálit zařízení to je na ně nejúčinější zbraň.

23.11.2022 22:18

JoPe napsal(a):
Zajímavé, co se všechno člověk dočte na téma burza Kroměříž. Odpůrci všeho možného,jak dostanou příležitost hned si pěkně přihřejí polívčičku a jdou si kopnout Hned ví co je příčinou problémů a kdo za to může a většinou jsou to pořád jedni a ti samí. Jestli jsem to dobře pochopil, tak podle diskutujících je jen jediná "správná" cesta a to chovat pouze přírodní typy, protože my všichni, co se nám líbí něco jiného a přírodní ptáci se nám za ty léta okoukali, tak to vlastně děláme podle tohoto hodnocení než pro peníze. To je ale velmi primitivní pohled, který může mít jen ten, kdo nemá nadšení pro věc a netouží po poznání.

Zřejmě to byla reakce na mě, jestli si přečtete můj příspěvek tak tam píšu neřízený chov mutací a mezidruhový kříženci neboli hybridi, nepomlouvám cílený chov určité mutace zase si vyzobáváte co se vám hodí. Je rozdíl cíleně šlechtit určitou mutaci a vyšlechtit opravdu krásné ptáky a chovat určitou mutaci protože stojí hodně peněz a absolutně tomu nerozumět. I když můj osobní názor je, že mutace je nemocný jedinec, který trpí určitou poruchou a mi tuto poruchu dál umocňujeme, ale budíž je to vývoj, ale sakra ať se to dělá pořádně.

20.11.2022 19:49

toms napsal(a):
sorry jako , myslel sem to všeobecně ,mutace totiž také chovám , bych to nehrotil ,spíš to bylo pro zamyšlení k celkovému stavu

Bohužel vše je provázané a vše souvisí se vším a tohle je důsledek.

20.11.2022 19:13

toms napsal(a):
samý pesimismus jedno motto stačí : JEN TO JE ZTRACENO ČEHO SE VZDÁME

Souhlasím, aby se chovatelství nastartovalo musí přijít pád čím větší tím to bude lepší pro chovatelskou budoucnost. Do chovu papoušků se dalo spousta vychytralejch lidí co na tom chtělo zbohatnout a to nutně vede k úpadku chovatelství jako takového, upozorňoval jsem nesčetněkrát, že neřízený chov mutací a mezidruhovejch kříženců je časovaná bomba která je cestou do pekel a cesta zpět bude trnitá, samozřejmě tuto situaci silně ovlivnila i situace ve světě, ale za tuto situaci si můžeme z větší části sami. Pevně doufám, že se chovatelská základna změní k lepšímu a ti opravdu srdcaři zůstanou a nabalí na sebe další mladou zdravou generaci co se tím bude bavit a nebude vidět za tím další zoufalí způsob jak zbohatnout.

29.9.2022 10:56

Už jsem to tu psal, budu pouze papouškovat z knihy Výživa papoušků od Rosemary Low : Většina ovoce a zeleniny není pro ptáky nebezpečná. Výjimku snad tvoří česnek a cibule, pór a pažitka. Jedna veterinářka uvádí, že už léčila ptáky, kteří později uhynuli na anémii, a to zřejmě proto, že konzumovali česnek. Jelikož konzumace těchto plodin nepřináší ptákům žádný zdravotní užitek, který by jim nebylo schopno dodat i jiné krmivo, bylo by hloupé riskovat a dávat jim je. Říká se, že česnek zabíjí parazity - ale vysoká dávka, která je k tomu zapotřebí, by zabila i samotného ptáka!
Takže asi tak na parazity lze použít i vratič obecný nebo medvědí česnek, ale s jakou účinností vám nikdo neřekne, předpokládám že u každého papouška bude účinek jiný.

19.9.2022 20:44

glanz napsal(a):
Dobrý den. Přesto si myslím, že by bylo vhodné ohlásit tuto změnu včas před konáním.
Jde i o určitou formu slušnosti a tady trochu cítím aroganci vůči chovatelům.

Když to vím dopředu a pojedu s gouldama nebo africkými astrildy, můžu vyjet o hodinu dřív, abych se dostal do druhé haly a ptáci netrpěli.
Anebo tento trh vynechám a přijedu příště.

Teď to neberte osobně, ale když vemu, že tyto ptáčky stresujete v přepravkám vystavíte riziku přenosu nemocí a že těch ptáčků na burzách je požehnaně a stejně i chorob, které se tam přenáší, jak na běžícím páse a průvanu při manipulaci s přepravkama, tak si myslím, že chovatel ty ptáčky vystavuje daleko většímu riziku než pořadatel této výstavy, takže bych to asi na pořadatele všechno neházel.

4.9.2022 20:29

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Měla by to být žlutá oranž pastel skořice. Co mě bylo řečeno. S penanty teprve začínám a seznamuji se.

Promiňte, ale nerozumím otázce vy musíte vědět jaké ptáky chcete odchovat a podle toho dopárovat, jestli nerozumíte genetice a ani nevíte co chcete chovat tak se do chovu mutací s prominutím nepleťte, prvně si udělejte vizi jaké ptáky chcete chovat a teprve potom nakupujte. Je to bohužel velice smutná ukázka dnešních chovatelů ničemu nerozumí, ale všechno chcete.

4.9.2022 20:19

Miroslav Bláha napsal(a):
Nikde nevidím tu rubínku...nemyslel jste spíš opalínku?:-)))

Máte pravdu je to opalínka, jak jsem už napsal tolikrát lidi nerozumí genetice, ale ví kolik stojí velice smutné.

4.9.2022 09:40

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Přeji hezký den. Mám dilema, jakého samce pořídit pro mou letošní odchovanou samičku. Jakou mutaci by jste zvolili? Děkuji moc

Těžko poradit, když ani nenapíšete o jakou mutaci se jedná.

23.8.2022 22:11

Poiuzt napsal(a):
Zdravím! Díky za vzpomínku na výkup z let minulých. Vždycky mě vrtalo hlavou, kam jste ty odchovy dávali. Jasně, ptáků bylo míň, ale třeba kanáři se odchovávali, andulek bylo určitě také dost. Já jsem něco rozdal mezi kamarády, ale měl jsem 1-2 páry andulek, později nějakou korelu, ale neodchovával jsem.
Ještě ke kolegovi níže - souhlasím s názorem na chov. Ale všude je nějaké ale. Můžu si koupit kvalitní základ, odchovat kvalitní potomstvo, ale pokud se nebudu stýkat s podobně zaměřenými chovateli, tak se časem moje snaha rozmělní. Např. nesestavím zájemci páru a on doplní k mé kvalitě nekvalitu. Nebo nemohu cestovat po republice a shánět kvalitu. Problém může být i v ceně. Já si své potomstvo po kvalitních rodičích cením, ale tuto cenu trh neakceptuje. A držet mraky mláďat nejde. Genetika je "sviňa", ne každý ji rozumí. Lidé se neumí pořádně spářit, natož zvířata. Takže vždycky bude chovatelská 1. liga, 2. liga, divize, kraj a pralesní liga. Nejde si koupit hráče (ptáky) z 1. ligy do okresu. Všechno chce svůj čas, peníze, péči atd. Takže bych neodsuzoval ty, kteří se snaží po svém (na co mají) odchovat mutace a při tom plodí nekvalitu.

Po přečtení vašeho textu řeknu jediné jste silný alibista a nelze s vámi souhlasit. Jestliže něco dělám tak pořádně, jestli chci chovat mutace musím něco o tom vědět, genetika není svině stačí se o ní zajímat a nastudovat. V dnešní době kvalitních odchovů je taky dost a ty ceny nejsou závratně rozdílné stačí se o to zajímat a něco přečíst a taky někam vyrazit z křesla toho moc nepoznáte, jinak si kupte pro radost přírodní ptáky a nedělejte něco čemu nerozumíte a nechcete někam postoupit v chovu.

22.8.2022 17:11

Již delší dobu zbrojím proti neuváženém chovu mutací, ale musím se smát tuto situaci způsobují chovatelé s kterými jsem neustále bojoval, když jsem říkal, že przní papoušky i mezidruhovým křížením byl jsem za hlupáka a největším nepřítelem. Stačí se zamyslet byly doby, kdy bylo přeagapornisováno a tento druh se z toho do teď nevzpamatoval navíc přežívá zlo které vytvořili staří chovatelé kdy fišery křížily se škraboškáčema a už to prakticky ani nejde vyselektovat, neboť i když vyberete fišera jak ze škatulky tak stejně v odchovu budete mít křížence pak bylo přemníškováno a ten druh jde taky do háje takřka neprodejnej to samé se děje teď u alexandrů rozel nebo kakariků a proč? Byl jsem u chovatele, který měl x párů mutačních mníšků a alexandrů a ten pán sice věděl přibližně název mutace, ale už vůbec nevěděl nic o mutacích, ale co věděl perfektně kolik stojí peněz. Bohužel místo aby chovatelé když už chovají mutace se snažily o co nejkvalitnější jedince oné mutace, raději dají přednost množství a prodávají nekvalitní ptáky jak ve zbarvení tak postavě a ty se dávají dál a dál do chovů a celý druh tím degenerují a zůstane jen velké množství drobných mutačně neidentifkovatelnejch jedinců, kteří jsou takřka neprodejní. Lidská chamtivost a lačnost po penězích je obrovská, bohužel na to doplatí chudáci papoušci. Buďte rádi za výkup i když za malé částky.

15.8.2022 06:34

Sharon... napsal(a):
Ahoj, měla bych takový dotaz ohledně kakariku.
Mám žlutého samce a těžko říci co má v genech. Dostala jsem ho před nějakou dobou jako dar a hrozně bych si přála už dlouhou dobu modrou nebo modro-bilou samici .
Je vůbec možné, aby z toho spojení vznikly nějací potomci. Většina chovatelů mi řekla, že to teoreticky možné bude, ale co jsem tak,, pokutovala" většině lidem se stává, že mladé nemají. Jak to tedy je?

Dobrý den,
nevím proč by nemělo být možné od nich něco odchovat, pořád jsou to dva kakarici a budou se množit jako ostatní bez ohledu na jejich mutaci.

1.2.2022 19:48

josefkubala napsal(a):
Jaké luštěniny dáváte. Je vhodný ručně odchovaný amazonek do chovů !

Luštěnin je celá řada které se dají použít, třeba fazolky mungo neboli katjang, cizrna, hrášek (je mnoho druhů a odrůd ať už zelených nebo žlutých), peluška neboli hrách rolní, čočka ať už obyčejná zelená nebo červená, vikev nebo nespočet druhů fazolí některé jsou vhodnější na vaření některé na klíčení já mám oblíbené třeba adzuki, ale krmím i obyčejné bílé velké atd. Luštěniny nikdy nedávám v suchém stavu !!! Nejlepší úprava je povařit, ale přijdete o vitamíny nebo naklíčit což je z výživového hlediska nejpropěšnější, ale máte tam riziko vzniku plísní apod. při nesprávném postupu tady doporučuji koupit klíčící nádoby, ale to už jsem zde popisoval můžete si najít. Také je důležité luštěniny dávat jen v určitém poměru do klíčící směsi nebo riskujete průjmy atd. já osobně dávám kolem 30% z obsahu směsi. U dokrmeného amazonka je důležité, jestli když byl dokrmován byl s více jedinci svého druhu a nebo sám a fixoval se na člověka. Jestli byl ve skupině více papoušků při dokrmování a řádně se socializoval neměl by být problém i když osobně tyto ptáky nevyhledávám. V případě že byl dokrmován sám a fixoval se na člověka často ztrácí rodičovský pud a do chovu vhodný není, ale není to podmínka ani pravidlo.