GaB

Moje příspěvky

14.8.2021 14:41

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nevím o tom, že by pes po kousnutí musel na krevní testy. Jen se musí doložit, že je očkovanej proti vzteklině.

Jizvy od kousnutí mám dvě, ani v jednom případě nebyl čas a chuť na nějaké "letecký den" nebo jakkoliv jinak řešit psa. Obojí byla koneckonců moje chyba, neznalost, lehkomyslnost.

Jinak přijít sem, položit dotaz a pak se hned navážet do místních lidí (kteří se tu už navzájem znají)... jen protože, se vám zrovinka náhodou nelíbí jejich tón ... taky něco vypovídá :)

Mně to takhle řekli dva chirurgové.

Hned? Hned ne, já děkovala za odpovědi, ale jakmile se začne někdo navážet do mě, tak nevidím důvod, proč bych se nemohla nějakým způsobem bránit. :-)

14.8.2021 14:24

rapotacka11 napsal(a):
Neskutečné !

Já ten "problém" najdu.
To nemůže být háravkou,
on je můj přítel, ne jen tak ňákej pes.
My to na klinice zjistíme, uvidíte.

Vy jste ta, co ani nechápala, proč na chvíli byli odděleni a já Vám to tak hezky vysvětlila, jak tak koukám na přezdívku.
Hodnotu Vašeho myšlení nebudu raději komentovat. Ale zkuste se zamyslet. :-) Ten pes na ty testy krve stejně ,,musí”. Pokud jdete na šití s tím, že Vás kousnul pes, tak Vám řeknou, že s tím psem máte zajít na krev, I KDYŽ ONI NEJSOU DOKTOŘI PRO ZVÍŘATA, TAK VÁM TOHLE ŘEKNE ÚPLNĚ KAŽDÝ CHIRURG.
A ano, každý, kdo má svého psa rád, tak je snad i tak nějak jeho parťák, ne? Když už ten pes má nějaké rádoby sociální postavení.
,,To nemůže být háravkou” - to jakože jsem řekla já nebo ta Vaše hlava, která zase vyplodila kvítko?

14.8.2021 14:16

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dělat psovi CT/MRI mozku kvůli jednomu kousanci v nezvládnuté situaci, to je dle mého názoru naprosto zbytečná anestezie a vyhazování peněz (nemám přehled o aktuálních cenách, ale hádám, že to bude stát 10 - 20k). Pravděpodobnost nádoru na mozku u čtyřletého psa, který nemá žádné příznaky, bude mizivá.

Nene, jde jenom na testy krve, taky bych ho zbytečně nevystavovala tomuhle.

14.8.2021 13:46

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Protože to je o tom, co už člověk zažil. Zná. A znovu se to vybaví. Ale to je strach.
Ano, vytěsnit umí, ale to je pud sebezáchovy. Aby se z toho nezbláznil.. ona lidská paměť má tento dar "zapomínat" na špatné. To je obranný mechanismus. Jestli pes, to nevím. Bude jednat po vzoru zvířete - více pudově. Nechci z něj dělat troubu, ale bude to asi víc o fyzičnu než psychice. Řekla bych, že člověk si pamatuje déle, ale pes se nechá rychleji překecat, cca by to mohlo být kvůli kratšímu životu.
Asi vím, jak se to může semlít rychle. Zavírám dveře, jedna ruka podél těla, druhá drží kliku, pes za mnou chňap do ruky, otočím se, abych mu řekla, ať jde.. a než to dořeknu, žere mě.
No jo, všecko je jednou poprvé. Něco chtěl, možná právě během týdne se to posilovalo. Frustrace. Sublimace. Ať to máme odborné děsně :-)
Jenže právě tím, že je to společensky nevhodná reakce a psi jsou trochu jiní než divoké šelmy, nebudu se tímto moc ohánět. Od mala se psem trénuji, že když řeknu stačí, pusť, běž, ať se okolo děje cokoli.. protože on by sežral nějaké zvířátko nebo tak něco a to je nepřijatelné.. ať se děje cokoli okolo, udělá, co řeknu.
Je to takové.. kdo má malého psa, tak si s tímhle moc práce nedává, protože kousnutí nemívá vážné následky.

No, ono se to všechno semlelo fakt třeba během 5-10 vteřin a to nepřeháním. Je možný, že jsem se nad něj i trochu naklonila nebo udělala nějaký gesto, které.. nevím, tu chvíli co po mně skočil nemám v hlavě moc ,,srovnanou”, jestli mě chápete. Někdo tu tvrdí, že by toho psa čapnul a měl letecký den, ale já v tu chvíli byla v šoku a absolutně jsem nevěděla, co mám dělat.
Jasně, já Vás chápu a děkuji za odpověď a názor, i když začátek naší komunikace nebyl úplně růžový.❤️ Každopádně, mluvila jsem s veterinářem, zítra jde na vyšetření, jestli nemůže mít třeba nádor na mozku nebo jiný zdravotní problém, po kterým by se ,,zvýšila” jeho agresivita nebo něco. To je také možné, ne?
A co se týče toho, že si myslíte, že je nevyběhaný?, tak to může být pravda, uznávám. Před tím háráním jsem s ním na nějak dlouhé procházení nechodila. To jsem ho pustila třeba v parku, myslela jsem si, že líp pro něj, kvůli těm vedrům.

14.8.2021 13:20

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ono je to takové divné.

Mám pejska (v září mu budou 4 roky), vždycky jsem si myslela, že je impotent. Když jsme chodili na procházky, tak feny rázně odmítal, tak jsme z toho měli srandu, že mám buď teplouše nebo impotenta - nikdy nereagoval na hárající feny.

Že se jedná o norského.....jsem se dočetla až posléz v diskuzi, pod titulkem jsem přehlédla. Podle první věty jsem usuzovala na maximálně JRT. Čtyřletého norského....bych nenazvala pejskem. A i to následné.....zavání polidšťováním. Fena hárá cca21 dní, ale jen 3-4 dny uprostřed je schopna nakrytí. Pes to u feny v bytě přesně poznal a podle toho jednal. Venku jste na takovou háravku možná nenarazili - a vy hned impotent.....
Tak vám vysvětlil, že impotent není.

Někdo bere psa jenom jako psa, já psy beru jako loajální stvoření a nejlepšího přítele.

14.8.2021 13:07

impact napsal(a):
Odvedla mu hárající fenu, tak ji chytil za ruku a naznačil, že si dovoluje moc. Nepomohlo, navíc si ho dovolila ještě pokárat, tak přidal na důraze a kousnul. Změnila intonaci, ať si to uvědomuje nebo ne, tak změnila postavení ramen, mimiku. Vyslala k psovi signál, že se ohradí. Ale v jeho očích na to neměla právo, tak ji usměrnil. 🤷🏻‍♀️

Beztak to tak probíhalo x dní, ale ona prostě toho psa neumí číst.

Jako já nevím, jak Vy, ale mě stačí ve většině případů jenom zvednout obočí a pes zmizne. Si neumím představit, že bych se x dní dívala na to, že mi tu nějakej nadrženec leze po háravce, až se musí chudera bránit.

Pod vlivem toho všeho nejspíš získal dojem, že je to celé v jeho kompetenci. Pak je jeho postup zcela logický a dal se očekávat.

Ano, neuměla jsem a asi stále neumím toho psa číst. Tahle situace nastala poprvé. Já svou chybu přiznat dokážu, ale jelikož do té doby NIKDY nekousnul, tak jsem to JÁ neočekávala.

14.8.2021 13:04

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
S tím adrenalinem.. ukládá do dlouhodobé paměti. Tzn. bezprostředně (a třeba pár hodin a dnů, záleží na výbavě každého) po adrenalinové náloži
jsme zmateni. Za určitou dobu se to ale rozleží a člověk si to poskládá, vzpomene si. A může si pamatovat po celý život. PTSD, velká pouťová atrakce např. Čím intenzivnější zážitek, tím si to pamatujeme "víc".
Nebyl to tady spíše dopamin, noradrenalin..

Ano, máte pravdu. Souhlasím, ale musím jenom ještě dodat, že mozek si to může poskládat i špatně a třeba si i po takový traumatický události vytěsňovat různé vzpomínky a nahrazovat je jinými, třeba i mozkem samotným vytvořený.
Proč zmiňujete PTSD? To je zase porucha, jestli to myslíte v kontextu, jak jsem zmínila například ty autonehody, tak chápu.

14.8.2021 12:41

impact napsal(a):
To Vy jste se tady začala jako první ohánět tím, kolik psů už koho kouslo.

A ne, nestála jsem vedle Vás, to je fakt. Nicméně Vy víte úplný prd o tom, proč se to stalo. Nebyla jste ani schopna rozeznat prvotní signály, že se to stane. Tak o čem nás tu přesvědčujete?

Imho člověk, který ví, zná a vyzná se, nepotřebuje chodit po diskuzích a ptát se cizích lidí. To taky mluví trochu proti Vašim schopnostem číst psa.

Ať je to jak chce, tak Vám primárně chybí pokora a schopnost připustit si, že věci nemusí být tak, jak je vidíte. Stačí si počíst Vaše reakce. V podstatě jste si sem přišla pro potvrzení, že měl pes jednorázové zatmění v koulích a když jste ho nedostala, tak vypadáte velmi překvapeně.

Nicméně já třeba žiju dlouhodobě ve smíšené a neustále se měnící smečce o počtu 15-20 psů a s čistým svědomím si stojím za tím, že pes, který zcela respektuje svého majitele, nemá důvodů svého majitele usměrňovat. Ciwe bych s tou frekvencí hárání a počtu psů doma byla permanentně pod sešívačkou.

Střední škola - porozumění textu.
Napsala jsem, že mě pobavilo, jak to paní napsala, proto jsem se zeptala, kolik psů jí kouslo, takže nevím, proč na mě útočíte, když si to očividně ani pořádně nepřečtete.
Já vím úplný prd, proč se to stalo, ale Vy to víte, hádám?😂
Nedokázala jsem rozeznat varovné signály, protože kromě té prvotní zmínky, že mě čapnul za ruku, jiný varovný signál nevydal a už jsem zmínila, že se to všechno stalo hrozně rychle. Taky mě zajímá, o čem vás tady přesvědčuji, jelikož jsem pouze přidala příspěvek s dotazem a shrne se tu ještě takoví, kteří zapomněli, že už dávno proběhla evoluce.😂🤦‍♀️
A ne, s tímhle jsem nepřišla, Vy taky nevíte, co mně se honí hlavou, takže mě nepřesvědčujte o tom, co si myslím.

Neustále měnící se smečce? Jak to myslíte?:-)

14.8.2021 12:24

Atheira napsal(a):
Zadavatelko, asi jste nepochopila výraz primitivní. Vám tak primitivní nepřijde? Nemůžete si to spojovat s lidskou urážkou, když někomu řekněte, že je primitiv.
Označení plemene vašeho psa za primitivní neznamená, že je blbej jak tágo. Znamená to jenom to, že je to plemeno přirozenější, ne tak přešlechtěné, samostatnější.

Ne, nejspíš ne, děkuji za objasnění.☺️

14.8.2021 12:20

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"To souhlasím, jenže já s ním každý den v době toho hárání našlapala nejmíň 14km, což mi nepřijde úplně málo. V autě byl utahaný.. ale když jsme se vrátili, tak začal zase lítat, nespal ani v noci (a to má nastavený režim, že v devět večer zalehne a vstává se mnou ráno.)"

teoreticky :
- může být i přetažený
- nemyslím, že by utahání psa před akcí s háravkou mělo nějaký zásadní vliv na to ONU reakci, kterou zde řešíme....hormony se musí vychodit, až když se "vzedmou"....(respektive, u některého možná i ano, u jiného jistě ne)

"Potřetí - neznámá situace = pes nevěděla a Vy také ne.
Už máte poučení. "

ano

Děkuji za odpověď.❤️

14.8.2021 12:17

impact napsal(a):
Mě připadá, že si tak trochu namlouváte to, jaký jste velký šéf smečky a jak Vás pes respektuje. Realita je ovšem taková, že pes, který svého majitele zcela respektuje, by mu neskočil do xichtu.

A jestli si tady chcete měřit pindíka tím, kolik psů mě kouslo, tak Vám rovnou říkám, že se na agresory a jinak poťápané psy dlouhodobě specializuji a kolik jsem jich měla doma, jsem dávno přestala počítat. Hormony nehormony, ten pes Vás velice rychle usměrnil a dal právě Vám jasně najevo, kde si myslí, že je Vaše místo.

Ne, to si rozhodně nenamlouvám ani nemyslím. Chtěla jsem spíše poukázat na to, že psovi se bylo věnováno (již zmíněný cvičák a psí školka). Ale ano, ten pes ví, kde je jeho místo.
A myslím, že když jsme obě ženy, tak si ty pindíky měřit nemusíme, ne?☺️
Vy jste vedle mě nestála ani u toho nebyla, takže tvrdit, že mi pes ukázal, kde si myslí, že je moje místo je dle mého tedy blbost. Ten pes byl (zase pouze) podle mě, pod vlivem toho, že chce nutně šuk a velkým stresem, že se k feně nemůže dostat.
Polemizuji, třeba máte pravdu, beztak.. kdo ví, co se mu honilo hlavou.

14.8.2021 12:08

lesnížínka napsal(a):
Asi takto. Mám psa hormona, který je u háravek totálně mimo, není s ním minimálně týden řeč. Jenže je to plemeno, které nikdy do člověka nekousne, na rozdíl od jezevčíka, který kouše tůze rád. Takže za mě: neumím si předtsvit, že by mě můj pes záměrně kousnul. Ale s ohledem na jezevčíky, které znám, mě reakce vašeho psa až tolik nepřekvapí. A ano, bylo by to, jak už tu někdo napsal: moje reakce by byla rychlá a jasná - mě by ,,letecký den" Protože by mě to neskutečně vytočilo. Až pak bych možná přemýšlela proč to udělal a jestli nemá náhodou zatmění mozku. Ale ani to by ho neomluvilo, jen vážná choroba.

Nebyl to jezevčík, ten by letěl lehce. Byl to Norský losí pes a ten taky nikdy nekousal. V tu chvíli, když jsem ucítila jak mi z huby leje krev, tak jsem byla spíše v šoku než abych v tu chvíli řešila, jestli jsem vytočená a co se psem udělám. Přece jen, skočil mi do ksichtu a absolutně nemůžu vědět, jak moc vypatlaně na tom v tu chvíli byl. Upřímně, měla jsem nějak reagovat, ale když nad tím zpětně přemýšlím, tak v tu chvíli jsem byla tak překvapená a v šoku (nikdy nekousal, ani jako štěně, proto jsem se nejspíš na nic nezmohla v tu chvíli), že pes by vycítil ještě zmatenost z mojí strany a mohl by zaútočit znovu.

14.8.2021 11:56

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ale já jsem ironická a zlá! Nekažte mi image :-)
Když ona paní nevěděla, že reakce zraněného u autonehody může být nepřiměřená (to přeháním, běžně pes tohle nedělá ani u háravé feny), tak je neoddělila, však on předtím nevěděl, co to je fena, a že reakce zdravotníka u autonehody je přiměřená, protože je na to trénován.

Asi jsme se nepochopily.. já pouze konstatovala to, že člověk je na tom s mozkem jinak než pes a i přesto - pod vlivem hormonů si nemusí pamatovat některé situace. To je vše, co jsem tím chtěla říct po tom, jak jste napsala, že pes si nepamatuje ani to, co bylo včera.

14.8.2021 11:51

rapotacka11 napsal(a):
Týden byl můj pes v klidu a pak to začalo - různé nahánění, dotírání apod. mamky fence (ta se nedala a byla na něj agresivní a když se pokusil na ní vlézt, tak ho rázně odmítla kousnutím nebo vrčením .)

To je fakt zvláštní .
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Krávy a býci se ve velkochovech rozmnožují a tam chtějí, aby se rozmnožovali.

Proč nebyli odděleni?
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
- že jste tak zlá a ironická a nepřiměřeně vychytralá.
Myslíte?

Proč nebyli odděleni? Znáte potřebu močení? Fena potřebovala vykonat potřebu. Zvláštní, že se potřebovala vychcat, že? Taky jsem tomu vůbec nerozuměla.

14.8.2021 11:47

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To asi ani nebudu .. si utrácet písmenka.. ale.. tak ho vezměte s sebou do práce, aspoň se naučí ovládat se :-)
A to bez legrace. Potřetí - neznámá situace = pes nevěděla a Vy také ne.
Už máte poučení. Unavit pacičky a hlavičku.
Je to dost sluníčkové?

A Vám by se asi znovu hodila první třída, kde se učí číst. Nebo rovnou střední škola, kde se učí porozumění textu.
Paní, ze Slunného ráje, pes má pohybu dost, to můžu s čistým svědomím napsat.
A klidně ty písmenka ztrácejte. Nepřeji Vám nic špatného, ale když třeba pojedete s nějakým magorem a napálí s Vámi, tak mi dáte třeba pak za pravdu. :-) Tím bych to asi ukončila. Ano, nastala první taková situace, já ani pes jsme v blízkosti hárající feny nikdy nebyli.
Přeji hodně štěstí, radosti a zdraví. Hezký den.

14.8.2021 11:39

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
vliv hormonů není omluva ale vliv hormonů = značný úbytek vlivu mozku na chování

lidé zachází s býky a hřebci a zachází nějakým způsobem, s nějakými pomůckami .....
kdyby si člověk stoupl před rozvášněného kopytníka a řekl tytyty škaredý koníčku/býčku....tak to asi moc nedopadne

a naopak, kdyby zadavatelka asistovala svému psu při krytí, tak to asi dopadne OK

zadané plemeno myslím norský, ten do primitivních plemen spadá

"Měl se ,,umrtvit” venku? Děkuji za radu, seženu něco na umrtvení a budu mu venku umrtvovat pacičky, aby fracka tolik nebolely."
toto je zcela normální a funkční rada
když jde pes do stresu, třeba vlivem hormonů, pak psa vzít ven a vychodit/vyběhat je výborný nástroj

Tak jestli spadá nebo ne, to je asi jedno.

Ano, to s tím ,,umrtvením” - myslela jsem, že paní, která to psala, myslela eutanazii, proto jsem to napsala tím ironickým podtextem.
To souhlasím, jenže já s ním každý den v době toho hárání našlapala nejmíň 14km, což mi nepřijde úplně málo. V autě byl utahaný.. ale když jsme se vrátili, tak začal zase lítat, nespal ani v noci (a to má nastavený režim, že v devět večer zalehne a vstává se mnou ráno.) Každopádně, souhlasím s Vámi.

14.8.2021 11:31

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Úplně mimo.
Tady je to zhruba o tom, že toho psa zas tak moc neznáte, první složitá situace a Vy nevíte, co dělat, nevíte, jak bude reagovat,
a ne, není to šelma jako tygr, vlk, medvěd, je to šelma domácí už 40 tisíc let, no severská plemena se tomu mírně blíží, přesto nás nežerou a když povím - a mazej - tak jde a ne že zkusí dosáhnout svého větší silou. V opačném případě takový pes patří do klece, ale tak to není, že.

Ale pletete si vliv hormonů a alkoholu. Podle Vašeho vzoru by to byla deviace, něco jako Ten Bundy.
Venku máte unavit psa do mrtva, aby doma lehl a spal, a ne aby dělal tohle.
Takže jo, něco mu sežeňte.

A přečetla jste si to celé? Psala jsem, že ten pes moc dobře ví, kde je jeho místo a pokud řeknu, ať padá do pelechu, tak jde a vůbec se nesnaží dosáhnout svého. On moc dobře ví, jakou roli hraje v naší smečce, když řeknu, tak to tak je a on to ví. V tom příspěvku jsem to zmiňovala, vím, že je dlouhý a ne všechno si z něj pamatovat, ale opakuji - tohle moc dobře ví.
Každopádně, jestli jste za to, aby se pes zavíral do klece v jeho velikosti, tak mi Vás je jako člověka líto. Nevím, čím si procházíte nebo co jste si zažila, že jste tak zlá a ironická a nepřiměřeně vychytralá.

Ne, nepletu si vliv hormonů a alkoholu, milá zlatá. Pracuji jako zdravotnická záchranářka a co se týče vlivu hormonů na člověka - například po autonehodě, něco vím. Člověk může být bez jakéhokoliv úrazu hlavy a může mít úplný okno toho, co se stalo. Říká se tomu TŘEBA adrenalin.

14.8.2021 11:19

eli22 napsal(a):
Já bych to asi moc neřešila, spíš bych se z toho poučila, že k téhle situaci už nikdy nesmím nechat dojít. A určitě to má souvislost s hárající fenkou.Navíc já mám v tomhle tak bl bou povahu, že bych vinu dávala sobě ne psovi, ale to je moje subjektivní vnímání. . JInak v 15 letech mě taky do tváří kousnul známého jezevčík. Jsou to hajzlíci.

Děkuji moc za odpověď. :-)

14.8.2021 11:15

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
vliv hormonů není omluva

si uvědomte, že lidi zachází třeba s býky nebo hřebci a do toho rozmnožování jim dost kecají a přesto ke zranění dochází málokdy

Právě proto se ptám, jaký na to mají názor i ostatní lidé.
Krávy a býci se ve velkochovech rozmnožují jinak a tam chtějí, aby se rozmnožovali. Hřebce berou lidé taky jenom k páření, ale drží si u toho docela odstup. Ale co já vím..

14.8.2021 11:08

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
nevěřím, že aspoň blbě nečuměl

nikdy mě nekousl pes, který předtím blbě nečuměl. teda s výjimkou špatně zajištěných hlídacích, no.

Těžko říct, stalo se to fakt hrozně rychle. I přes jeho tmavé oči jsem si všimla maximálně tak toho, že měl dost rozšířené zornice.. takže jo, možná blbě čuměl, ale bylo to fakt hrozně rychlé, tak nedokážu říct. Zároveň mi přijde, že čuměl jako normálně.
Kolik Vás těch psů kouslo? (Není to myšleno špatně.) Jen mě pobavila věta ,,nikdy mě nekousl pes, který předtím blbě nečuměl.”