gadjukin

Moje příspěvky

27.2.2006 10:35

906090 napsal(a):
Nikdy se nedá říct, jak je který had jedovatý.Největší důkaz je zmapování jedovatosti 20-ti různých jedinců jednoho druhu (Vipera berus) v knize pana Voženílka - Ty zmije. Záleží to na velikosti jedince, na tom, jak je nasranej, jestli pustí celou dávku toxinu, nebo jen "suché kousnutí", jestli zasáhne jedním, nebo více zubama, jak je člověk vnímavý, jestli není alergický...U Trimeráků (podle mého) je to tak, že když se člověk dokáže ovládat a nepanikařit, uškrit si končetinu kousek nad kousnutím, vytlačit si jed z rány a říct nekomu nejblyžšímu ať ho odvede k lékaři, tak by se nic moc stát nemělo. S bolestí kolem otoku se musí počítat! Pokud si někdo nevěří a myslí, že by se z kousnutí zbláznil, tak by měl zvážit pořízení jeďáka. Tohle je můj názor na věc. Co je 110% blbost si hned pořídit třeba gabunku! S kousnutím se musí počítat a u gabunky by to byl vážně průser a nějaký sebeovládání by bylo úplně o ničem! Z tohodle názoru odvozuju, že Trimeresurus albolabris není špatný pro začátek. Já chtěl začít Psohlavcama (kvůli jejich kousavosti), přejít na Hlavatky kočičí (Telescopus fallax; kvůli jejich "jedovatosti") a teprve po naučení manipulace s takovými zvířaty přejít na Trimeráky, ale nemám rád, když si někdo pořídí zvíře a za chvilku ho dá pryč, když ho přestane bavit, proto jsem Psohlavce nepořizoval a sehnat Hlavatku je podle mě umění (viděl jsem je až 18.2.06 v Praze 1,1 za 1500.-). Trimeráky nemám dlouho, ale zatím se mě jeví, jako klidné zvířata, které nekousnou bez varování (není pravidlo!!!). Dá se říct, že moje Užovka červená je kousavější, jako Trimeráci. Rozhodně je důležité mít o těchto hadech co nejvíc informací. Nejen internet a knihy, ale i osobní zkušenosti nějakého chovatele. Já se nepovažuji za zkušeného chovatele, ale mám nějaké známé, kteří mě vždy odpoví a pomůžou, proto bych byl rád, kdyby dotazy týkající se této problematiky přišly na můj mail! Hlavně proto abych věděl co všechno se může stát. Jindra

Nechci aby to vyznělo špatně. Ale každej had minimálně jednou překvapí svého chovatele, že zaútočí bez varování. A spoléhat se na to, že ten můj had je jinej je ta nejlepší cesta na ARO. Navíc, vzhledem k potravní specializaci jsou všichni stromoví hadi vybaveni poměrně dlouhými zuby. U trimoušů toto pravidlo platí, takže případná intoxikace jde poměrně hodně hluboko do tkáně. U stejnegeří samice jsem našel zuby 27 mm dlouhé.
Závěrem tedy, stát se může cokoli, proto nikdy nespoléhej na hada, ale vždy na sebe.

GG

27.2.2006 10:09

karlík napsal(a):
Zdarec,
albolabrisy se mi množili každým rokem,ale rozkrmování těch tkaniček je už horší. Při manipulaci s jednou takovou potvůrkou jsem dostal razítko jedním zubem. Od stejnegeri jsem měl 4 poměrně velká ( 25cm ) mláďata a všechna začala žrát při prvním krmení. Ale byla to docela haluz, protože do poslední chvíle jsem byl přesvědčen, že jejich mamina je samec. Jinak terárium 40x40x40 se mi jeví spíš na velké pavouky, pokud to jsou tedy míry v cm. Trimoši ve velkém teráriu se spoustou rostlin, to je pohled

Terárko s trimoušema je super. A teď si představ terárko s Atherisama :-)

16.2.2006 20:07

kladno napsal(a):
Úplně žasnu kam se zvrhne debata na jakékoli téma o chovu jedovatých hadů na těchto diskuzních fórech.Místo toho aby zkušení v tomto oboru dávali kvalitní rady,snaží se osobními útoky napadat a snad i odradit další případné zájemce o tento směr teraristiky.Vždyť jsme taky každý někdy v tomto oboru začínali.Není nutno aby to bylo mezi náma chovateli tabu.Kolik z nás má skutečně nějaký profesní důvody chovat tato nebezpečná zvířata.Většinou jsme pouhými amatéry,tak neodrazujme potencionální kolegy.Každý si jistě pamatuje když si pořizoval svého prvního jeďáka a každý si musí sám uvědomit na co má a na co nemá.Bude dobře když se teraristika bude ubírat všema směry.

Podle mého se kromě mne snažili i ostatní dát dobré rady. Proč tedy tazatel napadl člověka, který se slušně pousmál nad blábolem který dotyčný napsal a snažil se mu dát varování, kterých není nikdy dost. A tazatel místo aby byl rád, vyjede a arogantním způsobem zareaguje? To je možná jedna z příčin, proč tahle diskuse stojí za starou belu. Pokud už chtěl Karlíkovi něco sdělit, mohl se například slušně zeptat, na základě jakých zkušeností napsal to co napsal. Sorry ale chování toho chlapečka mě fakt nasralo. Dlouho jsem tu nebyl a jak to vypadá, dlouho tu zas nebudu. A myslím, že o nic nepřijdu....
Kde kdo tady brečí nad úrovní diskuze, ale odpovědi a reakce tohoto tazatele jsou možná pravým důvodem, proč to tady vypadá takto.

15.2.2006 23:07

dobras napsal(a):
Já jsem sem aspoň nepsal žádný sprosťárny,a vy mě hned posíláte do prdele JO?Heleďte,chtěl jsem aby sem psali lidi který je chovají,a né takový který o nich četli.

To já znám i jíná místa kam bych tě rád a s chutí poslal chlapče. Proč soudíš člověka podle pár řádků? Protože má srandu z tebou napsaného blábolu? Pomuže ti, když budeš vědět vědět, že Karlík sice nechová gabuny ale chová arietány, několik druhů kober, několik druhů chřestýšů a tu a tam nějakou menší zmiji? Krajty, hroznýše, trimouše a bojgy nepočítám. A ne týden či měsíc, ale několik let.
Dám ti dobrou radu, chlapče. Uč se pokory a úcty, zkus zapojit mozek (neboj, myšlení nebolí) do svého konání a časem začneš chápat některé věci a souvislosti.
Uvidíš, že se ti uleví...

14.2.2006 06:26

dobras napsal(a):
Ty chytrej,hlavně že machruješ,ale žádnou gabunku nemáš,tak tady nedělej machra a už sem nic nepiš

Karlíka náhodou znám a vím, že nemachruje. Chtěls názory, dostals je. Místo abys byl rád, tak nadáváš lidem, kteří se ti snažili poradit a sdělit své poznatky. Radši sem už nepiš ty a běž do prdele. A nebo, pořiď si gabunku a zkoušej její klidné reakce empiricky. A než natáhneš brka, můžeš aspoň popsat průběh otravy. Ať jsi taky něčím užitečný...

13.2.2006 11:56

mordor napsal(a):
Konečně to někdo rozčísnul.

Žasnu jak někdo může napsat, že Petr zemřel na uštknutí gabunkou...

Plně souhlasím s výše napsaným příspěvkem, chtěl bych jen doplnit, že díky ohromnému množství jedu, kterým gabunky disponují, Vám opravdu ani sérum nepomůže. Pokud byla zasažená "pouze" končetina, tak se skutečně doporučuje okamžitá amputace. Díky následné nekróze, by dotyčný o končetinu s největší pravděpodobností stejně přišel.

Pro názornost: Kolegu zasáhnul - škrábnul, mladý sameček jedním zubem do očního víčka (jedná se o zkušeného chovatele), během chvíle měl hlavu o velikosti melounu a všech barev....vlastní matka ho nepoznala...měl opravdu velké štěstí, že přežil.

Gabunky aj. hady chovám, vím že se dají vzít do ruky apod., mnozí z chovatelů to dělají...já ale ne. Ne že bych se hadů bál, ale mám z nich respekt. Na JIPu jsem již jednou byl, takže bych chtěl jen všem, kteří se chystají nějakého jedovatého hada pořídit, poradit, ať se nejdříve osobně u nějakého zkušeného chovatele přesvědčí o tom, do čeho jdou. Neměla by tomu ale sloužit tato diskuze....neustále dokola opakující se nesmysly. Ono navíc to, že dotyčný vlastní povolení k chovu nebezpečných živočichů, ještě neznamená, že tím nebude ohrožovat sebe a své okolí...

Mordor

Docela rád bych znal průběh toto, co se dělo před uštknutím do očního víčka ;-)

PS: moje gabča nezabíjí ani tak jedem jako mechanicky. Pokud potkana či jinou kořist uchopí "bezpečně" klidně čeká i deset minut s hlavou zvednutou, než mrskající se kořist vykrvácí.

13.2.2006 07:53

dobras napsal(a):
Už hodně dlouho se mi líbí bitis gabonica,chtěl jsem se zeptat,má někdo zkušenosti s chovem?

To je zas snůška nesmyslů a polopravd.

Za prvé, nevím jestli v Motole mají sérum ale zcela jistě je na léčbu uštknutí jed. hady a otravu jinými živočišnými toxiny specializovaná skupina kolem prof. Kornalíka a Dr. Valenty ve Všeobecné fakultní nemocnici na Karlově náměstí v Praze.

Petr Voženílek nezemřel na uštknutí gabunkou.

Co se týká chovu gabun, už tu toho bylo dost napsáno. Ve zkratce tedy znovu: jsou to relativně klidní hadi. Na to je ale neradno spoléhat. Rychlost útoku s v ničem nezadá s mnohem menšími a štíhlejšími hady. Dospělá zvířata měří kolem 1200 - 1800 mm a váží i přes 12000g. Literatura uvádí, že jedové vaky mohou obsahovat až 1000mg suchého jedu. Zakončením jed. aparátu jsou jedové kly, které běžně dosahují délky 25-30mm, nezřídka jsou i delší.
Potřebují prostorné terárium s velkou plochou dna, lokální vyhřívání až na 35-38 °C. Doporučuje se uzavíratelný úkryt, miska s vodou. Jako substrát se osvěčuje suché bukové listí. Potravu tvoří obratlovci do velikosti králíka. Nezřídka gabuna přijímá ochotně koťata.
Vzledem k mohutnosti a síle hada je manipulace docela obtížná. Sám při čištění terária gabunu vyndám na podlahu a žena ji "hlídá" hákem po dobu než vykydám. Předpokládám, že z podobných případů pochází ony fotky na koberci. Vzhledem k tomu, že se uvádí, že B.gabonica je jeden ze dvou obratlovců, který je schopen usmrtit slona bych tu jedovatost nepodceňoval. Velké množstí účinného jedu aplikované hluboko do tkáně... no pokud by přece jenom měl někdo to štěstí, tak tady je návod, jak z toho ven (nebo dovnitř?)

http://www-surgery.ucsd.edu/ent/DAVIDSON/Snake/Gabonica.htm

3.2.2006 13:43

vladimir hula napsal(a):
Tome, v klidu, stranky mas pekne, vyber tematu je take super a velmi zajimavy, jen by to chtelo na to sednout s nekym, kdo rozumi temhle prisernostem okolo zobrazovani a pod. :-). Myslim, ze by bylo dost lidi, kteri by ti mohly poradit, pripadne pomoct. Zkus to v CB :-)

Gadjukine, mas moc pekny stranky :-) Jen by tam mohlo byt vic foto zvere, preci jen, zenskych tam ams vic :-)

VH

Děkuju za pochvalu Vladimíre, o minimu hadů vím... snad časem přibydou další, ale neslibuju. Holt, fotit hezký holky mě baví víc.

3.2.2006 13:40

somalia napsal(a):
Přesně tak. Já se nebráním kritice, ale musí být slušná a nehulvátská. Také nejsem odborník přes počítače a dělám co umím a snažím se. Někdo má stránky po technické stránce bezvadné a obsahově nic moc a někdo naopak. Člověk opravdu nemůže rozumět všemu a nemůže udělat všechno nejlépe. Když mi někdo řekne slušně, že to nefunguje, to beru, ale vystupování Gadjukina a CIJOML mně osobně nesedí. Na stránkách samosebou budu pracovat dále. TM.

Tak teď jsi mne kamaráde nasral. Ani já, ani CIJOML jsme nepoužili nic co by se dalo nazvat hulvátstvím. Prostě jsme Tě chtěli upozornit na nedostatky, které docela významě hatí Tvou práci, a ty místo abys to vzal na vědomí (a k srdci), tak arogantně odsekneš. Když Tvé chování přirovnám (nenazvu Tě) k smradovi z gymplu, tak se s tím ztotžníš a cítíš se dotčen.
A pokud by Ti šlo jen o publikování Tvých prací, uděláš to stručně, přehledně i v tom FP (nojo, ale když on FP umí takové bezva věci, že?) s minimem grafiky a barev a typů písma. No a když si vzpoměl na Petra V. tak mimo jiné říkal ně co o tom, že když něco nevíš nebo neumíš, máš to nastudovat - případně svěřit odborníkům. A neříkej, že nemáš ve vašem DDM jednoho, dva, tři kluky (či holky), kteří by Ti ty stránky udělali zadarmo a určitě lépe.
Zbytek můžem probrat ve Varech

3.2.2006 06:34

navay napsal(a):
Asi čteme každý něco jiného, ale ty stránky na které odkazuješ bohužel ukazují na to, že IE je skutečně nejpoužívanější (Leden 2006: 66,8% pro IE5+6, což je většina), navíc tam sami poukazují na to, že podle jiných statistik může být podíl IE daleko větší (nejméně 80%). Ikdyž Firefox(+Mozilla)+Opera stále nadějně stoupají...
A kdesi jsem četl, že u nás je to až 92% pro IE, tak nevím kde je pravda.

Těmi zabedněnci myslíš tvůrce IE, nebo ty co jej používají, nebo koho prosím tě?

Ano, máš pravdu, JESPRP (IE) sice stále vede. Neovlivní to ani ten fakt, že spousta uživatelů opery má nastavenou identifikaci prohlížeče jako IE a to právě kvůli takovým zabedněncům jako Tomáš. Myslím, že CIJOML měl na mysli právě jeho a pár podobných, kteří si myslí, že udělat stránku je o natukání informací do FP. Předpokládám, že by tomáš asi taky nevydal neúplnou knihu s dovětkem, že to možná časem dopíše, či opraví pravopisné chyby. A jeho reakce stylu "když se vám to nelíbí..." není hodná vědce (za kterého se možná považuje, nebo kterým jistě chce být) ale arogantního smrada z 2-3.ročníku na gymplu, který si myslí, že se planeta točí kolem a podle něj. A jestli má IE tolik nebo netolik je jedno, špatné je to, že ignoruje jednu celou čtvrtinu možných návštěvníků svých stránek a to rozhodně není dobré. Docela mě pobavil výrok kolegy, který louská html kód, aby se dozvěděl, co vlastně chtěl básník říci.
A pokud se chce někdo podívat na mé stránky (sice z jiného oboru) klidně může. Jsem taky amatér, ale aspoň jsem se snažil naslouchat těm zkušenějším ;-)

http://gadjukin.net

Případné komentáře prosím do knihy návštěv.

GG

2.2.2006 15:09

somalia napsal(a):
Ahoj všichni,
dík za názory, ale hlavně za pochvaly. Stránky jsem dělal ve FronPage, tzn. podporují Internet Explorer. Jelikož je toto asi nejčastější prohlížeč, nic nebudu zatím měnit. V IE to chodí bezvadně. Co se týká designu, tak jsem zastáncem "stručnějšího" a nepřeplácaného d. Stránky jsou ve výstavbě. Na osobních stránkách dodělám fotografie a pak se vrhnu na Echisky a Herpetologii Afriky. Je na tom ale mnoho práce, takže to jen tak hned nebude.
Ještě jednou děkuju za náměty. TM.

Tome, snad nechceš svůj design nazvat "nepřeplácaný" a "stručný"?!?!
Tučné písmo, černé pozadí 3-4 barvy textu na jedné stránce, barvy odkazu stejné jako normálního textu, každá fotka jinak umístěná a jinak "upravená".
Stránky by měly návštěvníka zaujmout a přitáhnout, ne odpuzovat. A na to, že JESPRP je "nejčastější prohlížeč" radši nespoléhej. Jenom v této diskuzi je 50% odpovědí o tom, že se to nezobrazuje správně. Včetně IE ;-)
držím palce...

2.2.2006 11:57

somalia napsal(a):
Pokud máte zájem, podívejte se na mé osobní stránky (a další), které se zabývají teraristikou a herpetologií. Nejsou zcela dokončeny, ale na tom se usilovně pracuje.

http://www.megasphera.cz/africanvenomoussnakes/

Tak Tome, já tě nepochválím...
viděl jsi své stránky ve Firefoxu nebo v Opeře? Ne všichni hadaři používají JESPRP. Obrázky Ti překrývají části textů. A taky ten design by stál za revitalizaci. Ono to takhle není moc příjemné pro oči.
Ale držím palce, pokračuj a nedej se odradit!!!!

20.10.2005 18:01

rockviper napsal(a):
Včera jsem usoudil, že mé kobry již dosáhly velikosti, kdy bude bezpečnější mít je v uzaviratelných úkrytech. Tento typ úkrytu se osvědčil jek pro kobry (naja naja, Naja haje), tak je využívali chřestíši (C. atrox). Jeden jsem věnoval Jirkovi Vergnerovi i s kobrou, nemůže si vynachválit. Je to prostá plastová bedýnky s větracími otvory, zavíratelným (v případě potřeby i uzamykatelným) vstupním otvorem. Shora jsou v rážkách na sobě nasunyty víka z plexi a neprůhledného plastu. Použití je na snadě- hadi si na úkryt zvyknou během jednoho dne, skoro ho neopouští. Při čištění terárka či výměně vody stačí zkontrolovat, že kobřička je uvnitř, hákem nadálku zaklapnout dvířka, zajistit a je to. Dvouvrstvý dekl umožňuje- při odsunutí jen té neprůhledné desky- bezpečnou kontrolu zvířete.
Pravde, estetiku byste v tomto řešení hledali marně, nicméně v mých higienicky provedených nádržích neruší.
Jaké úkryty používáte u jeďáků vy?

Rockviper

Budka se píše butka. To už tu bylo. To bys mohl vědět.

26.8.2005 06:24

lars napsal(a):
Dobré nápady. Ja by som keby trebalo skúsil asi tak 50 - 70 C vodou. Neviem či by mu extrémne neublížila voda teploty blízko varu. Teoreticky sa to môže stať aj v prírode, čo sa deje vtedy. Nechcete snáď tvrdiť, že jeden had zožere druhého, trebárz aj rovnakej velkosti. Keď stovky hadov zimujú na spoločnom mieste a potom naraz vyliezajú, tak sa takéto scenáre musia odohrať.
Niekde som čítal, že na nos hada je treba dať vatu namočenú v alkohole a vraj pustí, čo vy nato?

Co se stane, když to necháš? Jeden had "spolkne" druhého. V extrémním případě (no spíš docela běžně) dojde k tomu, že jeden had spolu s kořistí začne polykat i toho druhého. Nemusí ho spolknout celého, stačí tak do půlky než pozná, že tahle kořist je velká a všehno vyvrhne. Většinou se ten polykaný had udusí v jícnu kumpána.
V přírodě se to stát může a určitě se to stává. A to společné zimování? Ano spousty hadů zimují společně, ale žádný z nic během zimování potravu nepřijímá a taktéž po ukončení hybernace nějakou dobu ne. A než po zimování poprvé začne lovit, většinou se celá partička rozprchne.

24.8.2005 14:31

natalija napsal(a):
Jo jo, to říkají všichni modemáři :-) Marně mne mesice prosí, abych zmenšila náhledy, marně mne prosím, abych ubrala fotky :))
Ale po pravde, stranky jsou brutus, protože mam málo místa na disku :-) Takže puvodní myslenka je jen uschovna dat s indexem, aby mi to nezrušili. O kódování nemluvě

Takový osobní dotaz. Ta blondýnka jsi ty?

24.8.2005 14:30

lars napsal(a):
Nikdy som neskúšal moje dve užovky, ktoré chovám v spoločnom teráriu nakrmiť naraz, ale napadla má taká hypotetická otázka.
Ak by som im hodil jednu myš, a obidve by ju napadli, čo robiť, ako ich rozmotať a zabrániť prúseru. Ak by som tam hodil dve myši tak sa aj tak vrhnú asi na jednu myš obidve užovky? Ak má kúsenosti podelte sa s ostatnými. Stať sa to môže. Stalo sa mi totiž, že môj samec nežere keď ide do zvleku a tak som zvykol samicu v pohode nakrmiť v prítomnosti samca. Minule ma ale samec prekvapil, keď celý zakalený vyrazil za myšou a samica tiež.
Ešte, že som samca stihol vybrať z terárka von.

Rozmotávat dva, do jedné kořisti či do sebe zakousnuté hady je docela sranda. Proklamovaná studená voda nic moc. Lepší je hodně horká až skoro až vařící. To myslím vážně... ale jen pár kapiček. Had teplo vnímá intenzivněji než chlad a většinou se lekne a pustí vše co drží.

24.8.2005 12:40

natalija napsal(a):
Jen mne zajimalo, jestli kotata kupujes, nebo spiš asi dostavas. Pac jedno kote stoji cca 50.
Takze jak se urodi?

Teda natalijo, řeknu ti, že ty tvoje stranky je docela brutus. Narvat na jednu stránu cca 150 fotek.... chudáci modemisté, ti si to teprve musí užívat ;-)

24.8.2005 12:34

natalija napsal(a):
Jen mne zajimalo, jestli kotata kupujes, nebo spiš asi dostavas. Pac jedno kote stoji cca 50.
Takze jak se urodi?

Jo jsou to většinou nechtěná koťata, která místo utopení skončí něčemu v žaludku. Gabunie má asi cca 0,0012 km, dlouho jsem ji nevážil, takže váhu nevím. Ale je těžká jak sviňa a na háku se pronese.

24.8.2005 08:50

natalija napsal(a):
Jak často jí krmíš?

Koho? Toho kocoura? Denně 2x ;-) Gabunii podle koťat. Někdy dostane dvě za tejden, někdy šest, někdy má klidně 14 dní až měsíc půst.

24.8.2005 06:36

maticora napsal(a):
Ja mam rada kocicky:((( ale beru,ze je to priroda:(( ale prosim uz zadne takove fotecky:,((

Můžu tě ubezpečit, že já mám taky rád kočky. Jednoho kocoura máme doma a tomu nebezpečí nehrozí. Teda pokud se nezblázní z dcery ;-)