neophemaRG

Moje příspěvky

14.1.2022 13:34

alfonzo napsal(a):
neophemaRG
Dobrý den,píšete o ptácích,které tazatel nehledá,hledá šedozelené.Když tedy toliko oponujete mému názoru,kde tedy berou vaše opalinové modrohlavé samice zrcátka tyrkysáků?To není totiž opalinovou mutací,ale těžko vymýtitelný znak po křížení s tyrkysákem.Tentýž znak mají totiž opalinové samice neofémy tyrkysové,některým opalinovým samcům tyrkysákům zrcátko zase chybí,ale tam to patří,jen prohoz samčích a samiččích znaků u jinak čistého druhu.Opalinové tyrkysáky jsem choval a odchovával když jim v klubech neofém říkali straky,jen jsem se tomu smál,věděl jsem,že to se strakou nemá nic společného.A víte jak jsem se svým názorem pořídil proti stádu,ještě hůře než zde,tam kvůli mamonu lítala mnohem ostřejší slova.
Jste podle mého názoru další,který byl podveden.
Nezlobte se,na toto téma zde nejsou lidé schopni slušné komunikace,jen na mě házejí pomyslnnou špínu nesouvisející s tématem,protože neznají sami produkt a nemohou to strávit,uvedl jsem že vidím křížence a je oheň na střeše.Kdyby nadále rozumně komunikovali k věci,mohlo se založit nové vlákno o křížencích a být vše OK.Jestli jste rozumný,tak sám vidíte,že ty výpady ostatních vedou jen ke konfliktu,pravda jim nevoní.Z mého pohledu je to zklamání,za to,že jsem zde hodně napsal o sobě jako málokdo,je vše použito proti mě.Pane,nejsem totiž křivák,narážím na podobné lidi celý život,suveréni s tvrdými lokty nadávající na vše čemu nerozumějí.

Rozumiem vám. Verím, že celý tento konflikt je zbytočný a vznikol na základe komunikačnej bariéry. Myslím, že máte množstvo skúseností s ktorými sa chcete podeliť. Bol by blázon ktorý by si nedal poradiť od skúsenejšieho. Myslím, že neuznavate mutácie ako také a vidíte za ich chovom len biznis. Chceli ste nam povedat, že mutacie v inzeráte vznikli medzidruhovým kríženim, no vyjadrili ste sa zle tym ze na obrázku su krizenci. Myslím, ze doba keď si chovatelia mysleli že cesta k mutaciam je medzidruhove kríženie, je davno preč. Neviem si predstaviť, ze by niekto tym smerom šiel. Myslim v chove Neofem Modrohlavych. Ano máte pravdu, aj ja sa niekedy zamýšľam, z kadiaľ sa zrazu vyrojilo toľko mutácii všeobecne. Nová mutácia znamená veľké peniaze preto si myslim, ze sú v tom zainteresovani skôr geneticki inžinieri, ako bežní chovatelia. A nemáte pravdu, že chováme mutacie pre peniaze. Chov mutacnych vtákov má svoje čaro. Vy preferujete pôvodné prírodné formy ja pociťujem radosť, zvedavosť, adrenalin, šťastie pri odchove mojich. Nechcem sa ceľkom rozpisovat, ale je to taky malý povolený hazard, nieco ako športka . Viete co vám môže padnúť ale co vám naozaj vypadne vidite až v hniezde a tiež keď vám to prvý raz sadne na bidlo. Mám radosť keď je vták zdravý a top. Vyžaduje si to koľkokrát nemalé náklady, ktoré zisk z predaja niekedy nepokryje. Takže myslím, ze väčšina z nás, čo nemáme komerčné chovy ale len zopár párov, si môžeme stále hovoriť,, nadsenci''.
Všetko dobré prajem, veľa zdravia... R. G.

11.1.2022 09:55

alfonzo napsal(a):
Vážení,žádná závist,ani špína,jen názor dlouholetého chovatele mutací.Ani jsem při prvním prohlédnutí fotek nezaregistroval prodejce,takže reakce na foto neznajíc chovatele.
Koukám,že už je trestné mít vlastní názor na určitou věc.To,že jste u někoho byli x krát neznamená,že nemůže mít křížence.Žádný z velkých chovatelů mutací vám neřekne vše.Všichni inteligentní neofémaři vědí,že je spousta mutací dosazena mezidruhovým křížením.Že někdo chová jen jednu barvu neznamená,že tam v předešlých generacích nebylo něco jiného.
Není to jen u neofém,mutace jsou atraktivní,tak se kříží ledacos.Ono to není hned,jak zde bylo uvedeno,dlouholetá selekce a stejně se čas od času vylíhne něco,co vypovídá znaky dalšího druhu,který byl přikřížen.Tady nejde o to,že je něco špatně,kříží se různá zvířata,jde jen o název výsledku.
Někdo zkříží dva druhy a dá tomu název jednoho z nich,který více frčí,přitom je to nesmysl,je to padesát na padesát,pak v další generaci ten poměr klesá,podle toho jakým směrem ohledně druhu se vydáme,ale nikdy už to není a nebude čistý původní druh v mutaci,co je na tom tolik nepochopitelného?Asi hodně,není to čím pochopit.

prepáčte,píšete trochu alibisticky. jasne ste napísal, že chovateľ v inzeráte ponúka krížence. tým ste dehonestoval chovatela aj jeho chov. nikto by proti vášmu názoru nič nenamietal,keby ste sa vyjadrili v zmysle,že váś názor je: modrohlavá v červenobruchej mutácii vznikla skríženim tyrkysaka x modrohlavá.to by bol vaš názor a nikto by vaše vyjadrenia nekritizoval. na vznik nektorych mutácii u modrohlavej môžeme mať rôzne názory, ale to je uź na dlhú debatu. v zaklade vśak mutacie vznikaju pôsobením mutagenu,ktorý spôsobí zmenu genetického materialu u jedinca.
kríženec vykazuje jasné znaky kríženia. čiže nevstupovali by sme vám do debaty, keby ste neoznačil vtáky v inzeráte za križence ale iba konštatoval,aky je váš názor na vznik mutácii tej ktorej. a tiež som ja osobne nepochopil prečo ste do tejto diskusie zatiahol inzerat, vtakov,chov p.Piknera.
ďakujem ....R.Grujbár

10.1.2022 17:16

neophemaRG napsal(a):
prepačte,ale musím sa vyjadrit,hoc som si desať krát kusol do jazyku. s ľudmi ako vy to bude vždy zaťažko. pasujete sa za dlhoročného kamaráta a pritom úmyselne osočujete a znevažujete prácu chovateľa. keď ho toľké roky poznáte,tak iste viete,že p.Pikner chová len Modrohlavé a špecializuje sa na červenobruché. je to mravenčia práca ,nakoľko kvalitnú červenú dostanete len dlhoročným selektivnym chovom. keďze chová len modrohlavé otázka znie ako dostane kríženca z modrohlavá x modrohlavá? ´z toho vyplýva , že vaše vyjadrenia sú umyselným poškodzovanim mena chovateľa. aké pohnútky vás k tomu vedú je na vašom svedomi. chovatelia ktori sa venujú chovu neofém modrohlavých sa nad vašimi vyjadreniami len pousmejú, no už ste myslím prekročili hranicu slušnosti. zhrnutie : v danom inzeráte sú kvalitné vtaky v červenobruchej mutácii . ŽIADNE KRÍŽENCE.
nech sa vám darí

reakcia pre pána Alfonza

10.1.2022 17:14

prepačte,ale musím sa vyjadrit,hoc som si desať krát kusol do jazyku. s ľudmi ako vy to bude vždy zaťažko. pasujete sa za dlhoročného kamaráta a pritom úmyselne osočujete a znevažujete prácu chovateľa. keď ho toľké roky poznáte,tak iste viete,že p.Pikner chová len Modrohlavé a špecializuje sa na červenobruché. je to mravenčia práca ,nakoľko kvalitnú červenú dostanete len dlhoročným selektivnym chovom. keďze chová len modrohlavé otázka znie ako dostane kríženca z modrohlavá x modrohlavá? ´z toho vyplýva , že vaše vyjadrenia sú umyselným poškodzovanim mena chovateľa. aké pohnútky vás k tomu vedú je na vašom svedomi. chovatelia ktori sa venujú chovu neofém modrohlavých sa nad vašimi vyjadreniami len pousmejú, no už ste myslím prekročili hranicu slušnosti. zhrnutie : v danom inzeráte sú kvalitné vtaky v červenobruchej mutácii . ŽIADNE KRÍŽENCE.
nech sa vám darí

18.6.2021 21:13

dobry deň, 1,0 šedozelený modrý opalin - cierny opalin
mate tam samicu zelenu cb musi stepit na modru aby vam zo spojenia vysla sedozelena modra (cierna)
po tomto spojeni mozete mat opalin len samicky. mlady samci budu neistí štepáci na opalin. pekny vecer

26.5.2020 21:06

Mmmmmmmm napsal(a):
Dám k němu 1f šedámodrá.
Sice dvě dominantní jsem na sebe nikdy nedával, ale z toho co mám volného, lepší kombinaci nemám.
Díky

dobrý večer, môžete nás prosím informovať, či sa podaril odchov po danom mutačnom jedincovi? ak áno poprosim o ďalsie info. môž byt aj súkromne :). ďakujem
r.g

31.3.2020 20:55

fana8 napsal(a):
Dobrý den,
1. existuje někde nějaká stránka kde jsou všechny mutace neofém modrohlavích, kde jsou fotky a stručné popisy a nebo je někdo schopný to udělat.
2.je někdo schopný do genetické kalkulačky zadat tyto ptáky
děkuji za slušné odpovědi Smutný

dobrý večer. vyskušajte tento link:
stránku spravujú vynikajúci francúzsky chovatelia Claude a Xavier LIgnac. možno tam nenájdete všetky kombinácie mutácii, myslím však ,že vám pomôže docela dobre sa v nich zorientovať. pekný surf :) a skvelý zážitok želám

http://euphemeland.e-monsite.com/?fbclid=IwAR3xLSTV_alOMgIuaEeOAUNLUjicyT5VfP0laCKoYuaUNjjnZnLfc1RLtFI#page2

11.2.2020 17:19

Mmmmmmmm napsal(a):
Rodiče jsou bez známek strakatosti.
Nikdo jiný neví.
Děkuji

dobrý deń, ťažko povedať, kedźe rodičia nevykazujú znaky tejto mutacie. O akú dedičnosť sa jedná zistíte podľa mňa aź následným odchovom . teda povedat že sa jedná o dominantnú si netrufam. vyzerá to na mutáciu gezoomd (lemovaná) . myslim ze ci sa jedna o gezoomd alebo nejaku novú mutaciu zistite podla odchovu. kedže gezoomd je dominant, mali by ste mat v hniezde s akoukoľvek mutačnou popripade prirodnou samičkou urcité percento mladych mutacie gezoomd. aj 1.0 aj 0.1
veĺa śtastia a dajte vediet :)

12.11.2019 17:13

fana8 napsal(a):
dobrý den poprosil bych o radu o jakou mutaci jde. otec modrý pastel matka přírodní
děkuji za odpověď Smutný

Dobrý deň. Fotky niekedy klamú,ale môj názor je,že pokiaľ je otec modrý pastel tak určite štepí na Škoricu a samica štepí na Aqua . Z fotiek sa zdá že jedna mladá samička je Aqua škorica a jedna Tyrkys škorica.Omyl pripúštam :) Prajem úspešný chov. r.g

15.3.2018 09:45

prvé tohoročné Neofémy modrohlavé
...robia radosť.