hehe

Moje příspěvky

8.12.2009 08:37

matahari napsal(a):
O listech s pilováním nevím... Ale nejsem znalec, je to možné, že je to nějaký jiný druh. Já jsem viděla jen s tenkými listy bez pilování. Kočky tu Vaši rostlinu žerou?

Nevím, nemám v kanceláři v práci žádné kočky :-) . Tohle je kytka jednotlivé vysoké listy josu na tenkém stvolu a vyrustaji rovnou ze zeme, podle staří je stvol docela dlouhý, na konci je vějíř listuů pripominající rozložení plamových listů , nebo kostru destniku . Je to kytka vlhkomilná, nejraději stojí ve vodě a vyhovuje jí rosení. Podél jednotlivých listu jsou jemne zoubky. Prodírat se tím v hustém porostu, tak na sobě za chvíli asi nemam kuzi .. Množí se jednoduše, jeden ustříhnutý list se otočí vzhuru nohama do vody a za týden pustí kořínky.. Helena

1.12.2009 10:43

matahari napsal(a):
Pište sem, kde kupujete šáchor. Já už ho sháním snad rok, ale nikde nemají. Není to vůbec lehce sehnatelná kytka, škoda, že kočkám více nechutnají třeba orchideje, ty mají všude...

Mam jeden ozdobny v kvetinaci praci a obcas ho vychovavam macetou, je to krava vysoka do stropu. Jestli chcete sazenici / mluvime-li o stejnem druhu / mate ji mit.. Ale je mi to divne,zy by ho kocky zraly s chuti , ma ostre listy s jemnym pilovanim.. Je to on ? H

19.8.2009 08:28

klihostezka napsal(a):
Taky Helenko, díky za všechny rady s citem pronesené, ať se Vám daří Mějte se co nejlíp!!!!

Milí moji , vy jste mě dali ..... Já vůbec nemám slov.... A uznejte, to je co říct... Moc děkuju za tento Váš virtuální dárek .. Kdo pojedete okolo Živitelky, Č.Budějovice, 27 .8. až 1.9. budu tam za kydače a prodavače.. U koz a oveček, pochopitelně. Tak se stavte - máte to při jednom ... Helena

31.7.2009 13:26

ovecka napsal(a):
pasení se psem

Děkuji , děkuji , krásné fotky krásných zvířat , pokochala jsem se, jen škoda, že nejdou přečíst ceduky, kdo že to chová šampiony výstavy... Helena

28.5.2009 08:18

klihostezka napsal(a):
ahoj děvčata, Rentako - manžel je taky přežvýkavec??
zkusím to taky na děti

Holky ! Jádro papají i jiná zvířátka v domácnosti.. Helena

27.5.2009 13:39

mmackova napsal(a):
Mám dvě kozy a jedna odmítá žrát jakékoliv jádro. Když jsem ji pořídila, byla zvyklá na pečivo, to jí ale nechci moc dávat, protože to pro ni určitě není moc zdravé. Zkoušela jsem ječný šrot, mačkaný oves, obojí suché i vlhké, solené i nesolené, smíchané se zeleninou...Nic z toho nechce. Žere otruby, ale ty zas mají málo živin...Když žere jádro druhá koza, tahle ji sem tam odežene, ale sama si nevezme. Co byste radili?

A co to zkusit jako s dětmi / popř. s manželem / : Natlučte na drobnější kousky suché pečivo a přimíchejte jádro. Ze začátku jádra jen trochu a pozvolna přidávejte jádro na úkor rohlíků . Třeba to zabere. Já jsem to takhle provedla s nežravým synáčkem u zeleninových míchaných salátů : nemilovaný salátek , na tom milovaná šunčička najemno, na tom hromada milovaného sýra...... a dnes ? Dlabe to hezky bez přísad..... Helena

11.5.2009 10:42

ajicek napsal(a):
Dobrý den. Máme tři dvoutýdenní kozlíky a u dvou z nich jsem objevila na spodní strane ocásku a v kolem kaďáčku hnisající boláky. Některé jsou ve stádiu, že vypadají jako bradavice, jiné naplněné hnisem, další prasklé a tečící a některé již kryté strupem. Nezdá se, že by jim to nějak vadilo, jsou čilí, věčně nenažraní a bobky maj normální (teda, alespoň jsem žádné abnormální nenašla). Moc Vás prosím, setkal jste se s tím někdo? Nějaká infekce od hmyzu? Omlouvám se za kvalitu snímku, ale jednou rukou fotit kůzleti zadek a druhou ho držet je dost náročné. Moc děkuji za Vaše ohlasy a případné rady. Alča

Jukněte, jestli něco podobného nemají okolo tlamy, v koutcích, nebo vevnitř v hubě. Takhle to vypadá jako příměť pysková . Ale ted si honem nevybavím, jestli se vyskytuje i okolo konečníku ... Zkontrolujte i ostatní zvířata, hlavně okolo tlamiček . Nejvíce se to projevuje právě na mláďátech . Udržujte hygienu, a separujte malý děti než budete vědět co to je. Pokud JE to příměť, je přenosná na člověka. Smrtelná teda není určitě, ale nepříjemná ano . H

10.4.2009 11:34

Moji milí chovatelé a přátelé . Vím, že nepotřebujete žádné veselé obrázky a nebo plyšové napodobeniny jehňátek , kuřátek a kůzlátek , aby jste zjistili, že jsou tu Velikonoce.. .. Vím že nepotřebujete umělohmotnou trávu a suchý, rok starý ubohoučký pomlázky s krepákem ..A není třeba napodobeniny.. Že u Vás jaro řehtá, kvičí, bečí , štěbětá a pípá od svítání do tmy a v tom trysku za časem si ani nestačíte všimnout, že odkvetly krokusy dřív, než jste se stačili pokochat a narcisy to mají skoro za sebou ... Jaro se dere se k vemeni vší silou, a slunce mu v tom mocně napomáhá . .. Je šťavnaté jako první tráva , nedočkavé jako pupeny stromů , je voňavé, jako čerstvě otočená zem a zpívá .
A až pohladíte nějaký zvířecí miminko / a až pohladíte hlavně ty svý lidský / vychutnejte si to dosyta. A až poběžíte pod nějakým pěkným stromem, teprve slibujícím pupeny listy a úrodu , zakloňte hlavu do kýčovitě modrýho nebe , zastavte se a buďte rádi na světě . Svět je krásný místo pro život ... Hezké Velikonoce.. Helena

1.4.2009 16:06

roklanka napsal(a):
Vážená paní,jsem schopná pochopit,že jako dlouholeté chovatelce je vám líto,že exteriérově pěkná čuba s dobrým původem nakrytá kvalitním psem nebude mít výstavní potomky.A to je asi vše co chápu.
Vaši poznámku,že se někdo bude víc jak 10 let trápit nechápu,Štěňata jsou kvalitní a bude záležet na nových majitelích.Kvalitu majitele nezaručí ani cena šťěněte s PP ani žádná smlouva.Vždy se najde nevyrovnaný člověk,který si zvyšuje sebevědomí silným psem a pak ho nezvládá a nejenom u kavkazáků.
Vám nezbývá nic jiného,než si postesknout nad tím,že v chovu KAO nebudou putovat geny tak pěkné čuby.Ostatní poznámky mi připadají zbytečné a nepatřící na toto téma.Roklanka

Zdravím chlupatý miminka bez PP , Karle zachovejte nám přízeň - rádi se jukneme i na jiný zvířata než ty chlupatý až hanba a nebo ty s vemenem až na zem :-). A jedno malililinké zamyšlení a snad i pozastavení ... Asi bych si netroufla ohodnotit psa podle obrázku. A to jsem laik. Patnáct let chovající odborník to musí vědět - že to nejde . . Zde můžeme maximálně říci: ta fena vypadá na fotce docela pěkně . Vychází mi z toho : že buď není odborník , nebo fenu zná a to posunuje zdejší kázání o uchovnění do poněkud jiné roviny.. Helena

1.4.2009 15:40

andulka55 napsal(a):
Taky jsem dopadla úplně stejně,koza jak sud a jeden kozlík.Mám ale problém, koza nemá jeden struk nalitý mlékem.Loni prodělala zánět a jeden struk se zasušil, myslela jsem ,že se to spraví po okození a ono nic ,asi ji budu muset zrušit, nebo mám dotaz, dá se to nějak léčit? Fotečka dnešního kozlíka, ten zůstane jako mazel.

Budu reagovat na to vemeno / i když odbočím a pochválím mrně , je vážně kouzelné . /
Důležité je, jaký zánět ve vemeni a s jakým výsledkem proběhl.. Pokud byl vyléčený tak, že mlékotvorná tkáň / něco jako sliznice / zůstala dále "sliznicí " / a je dále schopná produkovat mléko, koze má v příštích letech normální laktaci a normálně dojí. Pokud došlo bud k neléčení nebo k bouřlivému těžkému zánětu popř. měla zánět vleklý a dlouhotrvající / a přežila to /, dojde k zajizvení a jakoby přeměně žlaznaté tkáně na pojivovou , buňky mléčné tkáně už tam nejsou , a ty pojivové
" jizvy " nejsou schopny produkovat mléko. Takže koza přežije, ale nedojí , nebo na tu pulku nedosahuje užitkovosti té sruhé pulky. Tento proces je nevratný . Pokud je to kvalitní zvíře s vynikajícím rodokmenem ,zkusila bych si po ní nechat kozičku v příštím roce , ale je třeba počítat s rizikem, že porodí tři a pak je jednou půlkou vemene neuživí . Helena

25.2.2009 17:09

marlak napsal(a):
Taky se připojuji a přeju Ivance do života hodně zdravíčka a štěstíčka. Marcela

I já gratuluji pyšným a blaženým rodičům !!! Bude to pěkně houževnatá holčička, když si vzpomenu jak máma poskakovala po chlívku zachraňujíc krvácející kozu... Ivanko, přeji Ti i já pevné zdraví, laskavé , milující a spokojené rodiče a jestli mohu pošeptat do ouška jedno své poselství pro malá miminka -- : Ivanko , svět je krásné místo pro život... Teta Helena.

16.2.2009 14:29

androvamilada napsal(a):
Díra do hlavy se naštěstí nekonala..

No to jsou mi příběhy ...Vypadá to , že jiný stav se od toho normálního liší hlavně tím, že ženská vydrží úplně všechno i normálním stavu . V jiném stavu vydrží neuvěřitelné .... Miládko přeju Vám te´d pevný nervy , je vidět že malá se drží zuby nehty a čeká na nějaký lepší počasí.... Přeju lehký porod a ať všechno dobře dopadne... snad budeme mezi prvními gratulanty.. Helena

3.2.2009 10:19

POHÁDKA
Pase ovčák ovce na zelené louce.
Najednou, co to? Po horské cestě přijíždí bavorák a za ním oblaka
prachu. Za volantem mladý muž ve skvěle padnoucím obleku od Broniho,
v naleštěných botách od Gucciho, vázanka D + G a na očích tmavé brýle Ray Ban.
Stisknutím tlačítka stáhne okénko, vykloní se a povídá:
"Hej, ovčáku, když ti řeknu, kolik máš ve svém stádě ovcí,
dáš mi jednu ?
Ovčák se pomalu podívá na úspěšného mladého muže a řekne klidně :
" Ale jo, proč ne?"
Úspěšný mladý muž zaparkuje svůj bavorák, vytáhne notebook Dell,
připojí ho ke svému mobilu AT&T, pomocí GPS určí svoji polohu, pak se
připojí na satelit ESA, kde zadá svoje souřadnice a vyžádá si
pořízení řady fotografií s maximálním rozlišením. Pak pomocí
Photoshopu otevře pořízené digitální obrázky a exportuje je do
zpracovatelského střediska v Hamburku. Během pár vteřin dostane
na svůj Palm Pilot zprávu, že obrázky jsou zpracovány a uloženy
v databázi SQL. Propojí databázi s Excelem, kde má stovky složitých
vzorců, a uploaduje všechna uložená data. Po několika minutách
má data zpracovaná. Vytiskne je na miniaturní barevné tiskárně
HP LaserJet jako stopadesátistránkovou zprávu a otočí se k ovčákovi:
"Máš přesně 1 586 ovcí!"
"To je pravda. Takže podle naší domluvy si můžete vybrat jednu ovci."
Ovčák pozoruje pobaveně mladého muže, jak se snaží napasovat jedno
zvíře do kufru auta, a pak povídá:
"Když Vám řeknu, jaké je Vaše povolání, vrátíte mi, co jste
si vzal?"
Mladý muž se na vteřinu zamyslí a odpoví: "Jistě."
"Jste konzultant Evropské unie," řekne ovčák.
Mladému muži spadne čelist:
"To je pravda. Jak jste to poznal?"
"Vůbec jsem nemusel hádat," povídá ovčák.
"Přijel jste, aniž by pro Vás
kdokoliv poslal.
Chtěl jste dostat zaplaceno za odpověď, kterou jsem už
dávno znal .
Navíc na otázku, na kterou jsem se ani neptal,
a přitomo mé práci víte úplný houby.
A teď mi , prosím , vraťte mýho psa ."

8.1.2009 10:49

lenkadvur napsal(a):
Já bych , paní Helenko, nebyla tak radikální, ono těch způsobů chovu je víc, než ten u nás nejčastější (na zimu zděný chlív) a nemyslím si, že nafocená stodola je zcela nevhodná - ale průvan na ně jít nesmí, a pokud jde, je to hodně špatně.
My třeba máme kozy podobně, jak evaux, jen asi lépe chráněné proti průvanu, měli jsme je tak zatím tři zimy (dvě byly mokrý hnus a bahno a jedna byla ta mimořádná tři roky zpátky) a opravdu spíš než mráz jim škodí to nechutné bahno, vítr a déšť.
Jednou jsme měli podobný problém, že se koza večer třásla jak osika, ale pravda bylo už pár týdnů jen mráz a mráz a tu noc bylo pod dvacet. Museli jsme zavřít na petlici a napojit co to šlo horkou vodou a dostala zákaz vycházek po 14. hodině. Za den byla v pohodě a pak už nikdy nebyl problém.
Na tenhle způsob chovu ale kozy musí být zvyklé a hlavně pro ty původně chlívkové je ta první zima asi dost tvrdá, ale někdy je to pro ně jediná varianta, druhá je pak pekáč. Být v její kůži, radši budu jednu zimu občas "mrznout" , než bych skončila před vánoci někomu v klobásách jen proto, že páníček nemá zateplený zděný chlív. Takové podmínky totiž nemá každý hned k mání. Tak se nezlobte, že s vámi tak úplně nesouhlasím. Lenka ze Dvora

Lenko zdravím. Já se nezlobím . Nesouhlas mi nevadí ani trochu .Oponentura je důležitá součást diskuze, ne ? 1/ když si prohlédnete fotky osvetrovaných kozenek a jejich stodoly, zjistíte, že tudy skutečně fouká. Je to samá díra. I když pak majitelka uklidnila, že ve stodole mají lepší podmínky.. 2 / pokud se kozy z chlívku vyndají tak v září, připraví se na zimu a přesrstí , i když jsou dříve chlívkové . První zima , si myslím ,na to nemá až tak vliv. 3 / ten zděný chlívek byl pětset let jediný způsob chovu u nás. Nechat kozu přes zimu prakticky venku by si žádný sedlák ani chalupník před dvacetilety nedovedl představit. Konečně ani u krav, koní že jo. Teprve poslední desetiletí ukazují, že sucho a závětří bez průvanu je limitující pro pohodu zvířete když dlouhodobě nemrzne příliš . Jak u skotu , tak u koní a pod . . . 4/ Být v kůži rozklepaný kozy neumíme a ani se neumíme vžít do jejího cítění. Můžeme jen odhadovat, jak by se chovala, kdyby se mohla volně pohybovat kam by chtěla a kdy by chtěla.. Pozorování říkají, že by nestála v průvanu, ani ve vlhku,ale zalezla do hustého mlází chráněného od severu nebo před převládajícími větry a vyhrabala by si v listí suchý důlek ozářený sluncem... A tak se přimlouvám, a prosím, šťastné majitele těchto krásných zvířat, pořizujte si kozenky a jinou havěť, až když máte odpovídající podmínky. Sucho, neprůvan ,světlo , žrádlo , podestýlku , čas , vodu .... jen dobré úmysly a laskavé srdce kolikrát nestačí . Helena

7.1.2009 21:30

hehe napsal(a):
Slávo chápu Vás, ale přimlouvám se kupodivu za obleček. Ten chlívek -nechlívek na fotkách vůbec není vhodný prostředí pro zvíře, jako je koza a popravdě řečeno by tam kozy vůbec neměly být. Touhle dobou mají stát v suchým chlívě bez větru a mrazu , zadýchaném od krávy a koně a ne že na ně potáhne zkrz chatrnou deku.To co jakž takž zvládnou ovce, jen na hraně vybalancují kozy. A ty mezery mezi prkny to jen zhoršují , zostřují průvan k nesnesení, proto se kozy klepou jako drahý psi. Trochu toho svetrovýho tepla alespoň na záda jim malinko pomůže. Koza teměř nemá podkožní tuk a vystydne velmi rychle.Tenká kůže , jemná konstituce , velká plocha těla a nic moc podsada to ještě zhorší .. Navíc koza nemá z čeho doplňovat energii. Žádné tukové polštáře, spíš drnčí žebrama, co . .. Upřímně řečeno, je mi jich líto. Vím, že takhle je nuceno trávit zimu víc zvířat, a přežijí to, dokonce porodí a dojí a žijou ... ale tohle už skoro hraničí s lehkomyslností při pořizování zvířat. Tohle NENÍ chlívek pro živýho tvora do středoevropských podmínek s mínus deseti pod nulou běžně i přes den ..... Tohle totiž vůbec není chlívek, ale hromada prken.. Nesežerte mě.. Helena

Ještě dodám, že trochu by pomohlo vyrobit někde v koutě veliké stodoly choulky pro kozy třeba z velkých balíků slámy prostě tu stodolu zmenšit / i ze zhora / a vyrobit malinký kotečky pro dvě kozy, zalezly by tam aby okolo sebe neměly kozy tak ohromný studený nezadýchatelný prostor.. Takový větší psí boudy by to mohly být . Držím kozenkám palce. Jo a kontrolujte ty svetrový provázky často.. Žádný zvíře se neumí tak geniálně zamotat do čehokoliv jako koza.. Helena

7.1.2009 21:18

st toman napsal(a):
Nezlobte se, ale neblbněte s tím oblékáním. Mě to připadá, že se svět zbláznil. Dneska když nemá pes košilku,svetřík ,kalhotky a nebo čepičku s kšiltem tak se panička nemůže s psíkem projít venku, aby ji sousedky nepomluvily, že není in. Do dneska jsem myslel , že je to úchylka pouza u pejskařů, ale.......... Zdraví St. Toman

Slávo chápu Vás, ale přimlouvám se kupodivu za obleček. Ten chlívek -nechlívek na fotkách vůbec není vhodný prostředí pro zvíře, jako je koza a popravdě řečeno by tam kozy vůbec neměly být. Touhle dobou mají stát v suchým chlívě bez větru a mrazu , zadýchaném od krávy a koně a ne že na ně potáhne zkrz chatrnou deku.To co jakž takž zvládnou ovce, jen na hraně vybalancují kozy. A ty mezery mezi prkny to jen zhoršují , zostřují průvan k nesnesení, proto se kozy klepou jako drahý psi. Trochu toho svetrovýho tepla alespoň na záda jim malinko pomůže. Koza teměř nemá podkožní tuk a vystydne velmi rychle.Tenká kůže , jemná konstituce , velká plocha těla a nic moc podsada to ještě zhorší .. Navíc koza nemá z čeho doplňovat energii. Žádné tukové polštáře, spíš drnčí žebrama, co . .. Upřímně řečeno, je mi jich líto. Vím, že takhle je nuceno trávit zimu víc zvířat, a přežijí to, dokonce porodí a dojí a žijou ... ale tohle už skoro hraničí s lehkomyslností při pořizování zvířat. Tohle NENÍ chlívek pro živýho tvora do středoevropských podmínek s mínus deseti pod nulou běžně i přes den ..... Tohle totiž vůbec není chlívek, ale hromada prken.. Nesežerte mě.. Helena

23.12.2008 12:03

magda napsal(a):
Ahoj, všichni milí chovatelé a milovníci ovcí, koz a všelijakých ostatních zvířátek. Krásné prožití Vánoc, a do nového roku jen to nej. Zvířátkům vždy skvělé majitele, plný žlab a krásné pastviny Vám všem přejí kozí kamarádky Magda a Vladislava (Zlín a Týn nad Vltavou) Mějtě se krásně pá........

I já se přidávám. Když tak vymýšlím každoročně Vánoční a novoroční přání , naskáčou mi v hlavě spousty vět . Vážné, ztřeštěné, bláznivé, nesplnitelné, veselé a omšelé.. ... A pak, když to koriguji a vážím slova , stejně mi tam zbyde to na první pohloed tisíckrát pouižté a zrpofanovavé. ale pevně platné. prostě to skutečně JE nejdůležitější pro člověka: pevné zdraví, smích v očích vašich dětí, spokojenost v vykonanou prací , dobré rodinné vztahy a hodně hodně tolerance. Přidávám od srdce , moji milí ovčáci , kozaři a podobní mí šáhlí kamarádi :
ať na cestě příštím rokem potkáte co nejméně blbců a když už bude srážka, tak ať bolí co nejméně.. Helena, co nemá kozy.

22.12.2008 06:37

janiska napsal(a):
jerjí bráška Maoro II,100% anglonubiják,oceněm Er na svodu,bezrohý,se vším všudy

Teda ty kulatoflekatý josu snad nabarvený, to je nádherná směs. vypadají, jako když mají předpisový herpes ... Helena

16.12.2008 06:41

androvamilada napsal(a):
Luxusní práce! Kéž by to takhle fungovalo...Hani, tak to nejdřív vyzkoušíme na té tvojí Prosím prosím, podrobný popis, jak jste to dělal. Kam až dát kroužek, jak se to pak vyvíjelo, jak dlouho to trvalo. To se kroužek "zařezával" postupně do rohů, až upadly, nebo to vypadalo jinak?
Zvědavý ženský Musej se holt zeptat, když je koho. Odrohovat se chystám. Nedávno jsme kozeny vážili, manžel vzal rohatku (hodnoum ochočenou) do náruče, aby jí dal na váhu. Kozička hodila hlavou krapet do zadu a rohem se trefila Jardovi přímo do oka...Naštěstí decentně, měl jen monokl Brrr...když občas vidím, jak se masakrují, když půjdou rohy dát nějak šetrně pryč, nebudu váhat.

No a vo tom to je . Koza s rohama se nosí s hlavou pod paždí . Právě kvůli bezpečnosti. Helena

19.11.2008 16:38

kamerunka napsal(a):
Paní Helenko záleží na Vás kdyby jse si padly do oka mohla by jste u nás být celou zimu nebo napořád to jen jaké kámošky by se z vás stali s mojí mamkou není problém je veselá ráda zpívá i cestuje má 66let nechcete mi napsat něco o sobě ? Nezkusíme to nějak??

Moje milá . Jsem zaměstnaná a doufám,že ještě dlouho budu. Mám dva kluky, co chodí do škol a musím být u nich a v neposlední řadě mám maminku na chalupě 40 km od Budějovic a teda když má mtrochu volno,musím za ní. Moc děkuju za podporu, ale to opravdu není možné. Děkuju moc. Helena


Hledáte zvířecího kamaráda?
Zdarma vám poradí
Veterinář online
Konzultovat s veterinářem
Veterinář online