helas

Moje příspěvky

5.12.2014 22:00

pidla napsal(a):
Akvaristika se dá dělat různě. Milijóny serepetiček, chemikálií, hnojiv, CO2, neustálé testování a laborování, neustálé výměny vody, aby se v ní ty sajrajty nehromadili... nebo taky ne.
V akvaristikách samozřejmě propagují high-tech přístup, protože na prodeji těch mašinek a blbinek vydělávají, žejo ;-) Takže každý začátečník nabyde dojmu, že bez bublání CO2 nejde slušné akvárko vůbec provozovat. Ale podívejte se třeba tady: akvárko úplně bez ničeho. Ani světlo, ani honič vody, absolutně nic. Jen slunce, rostliny, bezobratlí a ryby. Výměny vody maximálně jednou za pár měsíců do 10% objemu. A funguje nádherně. Dobrý, ne? ;-)
http://www.tuncalik.com/2009/09/biotope-in-my-study/

Děkuji mockrát, mluvíte mi z duše! Ukázka krásná.
Dojmu, že všechny ty krámy potřebuji, se mi dosud nepodařilo nabýt.
Zatím je ve čtyřstovce dost rostlin, čistá voda (kupodivu tomu napomohl dvoudenní blackout ze začátku týdne), banda testovacích gupek, jejich počet drží na jakési téměř rozumné úrovni tři malí skaláři, sedm danií (neodolala jsem, tyhle tryskoryby odjakživa miluju), jeden namíchnutej, zatvrzele zavíčkovanej zubovec (buď se namíchnul fakt hodně, nebo nežije), tři black molly a jinak nic.
Prozatím jsem si vystačila s bublifukem a topítkem s termostatem (jistil to čajník; plyn naštěstí šel).
Větší investice jen do LED zářivek, 2x 13W - bude to stačit? Pokud LEDky nejsou vhodné, nevadí, rvát šediny si nebudu - tyhle zářivky se hodí všude. Ale nevím, jak poznat zavčas, je-li tio to správné světlo, mnoho jsem o tom nenašla, názory přerůzné a lišící se... pořádný filtr bych potřebovala na informace...

29.11.2014 01:54

Omlouvám se velice za úpisy... je moc hodin 8o)

29.11.2014 01:52

Dobrý den,

ano, akvária jsem měla, a pěkná, s s fungujícím mikroklimatem. Jenže je to přes třicet let.

Takže teď si plním sen a oprašuju tohle staré hobby.
Dost věcí mě udivilo, věšině nerozumím. Některé novoty jsem nepřijala už předem... takže jsem sehnala akvárium 400l, v50, hl.60. To už je, myslím, docela vydařený rozměr.

Dostala jsem k němu i biofiltr Tetra, vnější. Akvárium bylo ještě včera v bezrproblémovém provozu. Osazenstvo - tlamovci.

Já chci akvárium smíšené. Se zónami pro skaláry (k nim nějaké vallisnerie), úkryty pro black molly a párek bojovnic; líbající čichavce a ty správné plže a sumečky či několik ancistrusů na úklid a řasy... přiměřený počet živorodek (k nim kryptokoriny+ ž kdyswi jsem si všimla, že mají rády kyselejší prostředí) - aby měly ty ostatní ryby co žrát, když odjedu (množit nechci). Danie k hladině, henjka neonek a razborek... celkem tak 50 rybek max.
Dno z prosátého mořského písku, s náklonem, min,. 5 - 15 cm. Nějakej ten šutr z téhož zdroje (pískový lom). Kus břidlice.
A hlavně rostliny. I ty ale přiměřěně, přiměřeně, pane králi; ale různé, ve skupinách.

Dnes jsem akvárium přivezla a co teď. Zíra je kouosek odsud burza, tam zajdu - ale jinak? KOukám po obchodech a připadají m tam věci neuvěřitelně předražené (neonka obecná 30 Kč, od chovatele je přitom za cca 3,50). A jak jsem ty ochody prolízala, přišlo mi, že je tam obrovská spousta nesmyslů - tedy por mé účely.

Já si kdysi musela vystačit s vrčícím vzduchovacím motorkem, ketrej vháněl vzduch pod tři placaté plastové věci, co byly úplně u dna - a tím se provzdušňovalo to dno i voda. Mělo to tam někde i kus molitanu - ten jsem občas vytáhla a vyčistila.
Odkalovat jsem musela sotva jednou za měsíc a jen trošku - vodu jsem spíš jen přilévala, jak poklesla hladina.

A teď čtu, jak se má voda měnit několikrát týdně - proč??
Pokud umím - snad - ještě vytvořit v dostatečně velkém akváriu mikroklima, potřebuji vůbec ten biofiltr? Je ale ještě vůbec k sehnání takovéhle jednoduché provzdušňování ode dna?

A svícení. Mívala jsem dvě žárovky - časem zářivky kvůli spotřebě - na jedné jsem měla spínací hodiny (žárovka 15W), aby svítila cc a11 hodin, druhá se rozsvěcela ručně, když jsme byli doma a chtěli se kochat.
A rostliny rostly jak divé, a ryby taky.
Nedodávala jsem - a ani neměřila žádné CO2, CO3 či kýhočerta, jen dbala, aby se všechno to tvorstvo vzájemně snášelo, event. mělo kam se schovat, dostala-li některá z cichlid hlad.

A teď jsem z toho všeho jelen, pardon, laň. Takových věcí! Jak se v tom vyznat, k čemu to je?
Ty patáky na úpravu vody jsem z průzkumu hned vyloučila - tehdy jsem měla v akváriu vodu z paneláku, chlorovanou, stačilo ji nechat odsestát. Teď máme vodu neupravovanou, hlubinnou, je ale tvrdá.

Tak se nemůžu dobrat nějaké cesty, jak si najít ty pravé rostliny a ryby v té nepřeberné nabídce... a ty věci k tomu de koupit rozumně taky nevím. A ryby - až se akvárko usadí; počítám tak týden.

Ráda bych měla kontakty na někoho, kdo prodává rostliny a ryby v Brně neb okolí, ale nikoho neznám. A rady bych taky přivítala vděčně...

18.7.2014 14:39

*ani u koně, celém ze zlata...

18.7.2014 14:37

Ale tohle je přece extrém.
Některá pravidla jsou skutečně jen vžitá a lidi je často dodržují, i když kolikrát netuší, proč... (možná že je to tak jednodušší?)
Ale jiná zas mají racionální důvod. Třeba (v anglii) ty prošlánuté paty, ty palce nahoru.

A že se u koní nekřičí... to tedy nekřičí. Nevím, proč neučit dítě odmalinka, že má mít respekt ke zvířatům, a to podle toho, o jaké zvíře jde. A že se v jeho blízkosti má chovat s úctou a kázní.

Kůň je navíc zvíře prchací a to je pud, který se na 100% potlačit nedá. Vždycky musím počítat s tím, že se lekne, že vykopne, že něco.

Můžu samozřejmě koně naučit, že v určité situaci se musí chovat naprosto soustředěně a nesmí se ani pohnout, natožpak něco víc. Některého koně. A ani to koni celém ze zlata s tím nemůžu počítat pořád.

Myslím, že bezbřehá důvěra v to, že ten který kůň NIKDY neprojeví úlek či něco podobného, končí prvním úrazem.

Jinak souhlasím.

12.7.2014 22:12

Dobrý den, nene, to určitě nejsem já.
V každém případě hodně štěstí!

11.7.2014 23:40

Píši vám na mail, ať to tady nehltím.

9.7.2014 23:50

Euwko, trochu jsem se k téhle problematice přimotala.

Ne, není nutné,. aby zvolený kůň měl nějaké konkrétní chody. To platí u spastiků.
pro hipoterapii u poruch autistického spektra je nezbytné vybrat koně podle charakteru, podle jeho reakce na tento problém.
Já to víc zažila u klisen, ale mé zkušenosti jsou omezené na asi dvacet koní celkem, a to je málo.
Ovšem když se podaří najít to správné zvíře - poznáte to. I tak by bylo velice dobré poradit se se specialisty - podle mé zkušenosti je s nimi výborná řeč a poradí ochotně, neboj se toho.

Chov toho koně se neliší od jakéhokoliv jiného. Jen je nutné počítat s tím, že kontakt s autisty koně vyčerpává psychicky, a poskytnout mu odpovídající odpočinek a relax, velmi dobré welfare.
Vždycky je na prvém místě bezpečnost. Autistické děti mohou být nevypočitatelné, prudké. Někdy i agresivní. Hlavně když jsou ještě malé.
Ovšem ten kůň vycítí problém - a záleží na tom,. jak na to reaguje. Tohle je ale opravdu věc výběru. Některá plemena jsou obecně vhodnější, ale zase náročnější na chov jako takový (např. čistokrevní fjordi). Ale i v běžných plemenech se najdou vhodní jedinci; sama mám takovou kobylku a je to velká ČT.

Tenhle koňský cit je ovšem něco neuvěřitelného. Zažila jsem neskutečné věci...

Za mě tedy: pokud máte zkušenosti s koňnmi jako takovými -a to je skutečně nezbytné - hurá do toho. Ale rozvážně. Toho koně si musejí vybrat ty děti - a ten kůň si musí vybrat je. Pak to funguje, jinak ne.

Pokud si někdy chcete udělat s dětmi výlet na jih od Brna, mohu vám ukázat, jak to má vypadat, a říct více. Ráda vám pomohu - i mému synovi bylo pomoženo, je to cosi jako štafeta.

Zdraví helaS (lanceta zavinutec volnycz)

30.4.2014 14:33

Mockrát děkuji!

28.4.2014 03:16

Dobrý den,

prosím Vás, je toho pestrokřídlec podražcový? V první chvíli jsem si myslela, že jde o podměrečného otakárka fenyklového, ale ne.
Foceno u dveří na květu barvínku.

Na netu se snažím najít podrobnější info o něm, o ochraně, výskytu... ale je toho strašně málo a jeden autor opisuje od druhého smajlík

Lokalita: okolí Dolních Kounic, jižně od Brna.

7.1.2014 00:52

Asi tak.
Skoro bych řekla, že pokud byste uvažovali o pauze, bylo by dobré s sebou vzít dalšího koně, takového, na kterého je hříbě zvyklé, kterého zná. Jinak je vážně asi lepší to vzít na jeden zátah. pro jistotu s sebu kýbl a kanystr, a ten v místě naložení naplnit vodou, jejíž pach taky zná. Kdyby něco... A třeba vzít s sebou i pár kilo mrkve, síť se senem...
Ale těch cca sedm hodin roček bez vody už vydrží, bude-li jinak v klidu.

Při tankování bych mu nabídla tu vodu a taky koukla, nemá-li pod sebou moc naděláno; kobyláky strašně kloužou. Čili i na tohle věci s sebou.

Na takovouhle cestu bych si určitě zvolila dopravce s kamerou v hengru, nebo tam mít aspoň chůvičku.
Dobře dojeďte! Prokrista... odkud kam je v téhle republice 500 km? smajlík

7.1.2014 00:36

Znám v okolí veterinářů dost. Tak Ti radím: obejdi je. S přímým dotazem, za kolik by kočičky vykastrovali.
Jednak kocourci i kočičky se kastrujív jiném věku/váze a tím se to finančně trochu zpříjemní, ale také dost veterinářů je ochotno to provést za režijní cenu - právě proto, aby se nezvyšoval stav nechtěných koťat.
Cena za "domácí" kočku se pohybuje od 600 (kočka) do 1200 (kocourek), ale právěže když sleví vzhledem k počtu i důvodu, může to být výrazně méně.
Taky můžeš zajít do nejbližšího útulku a zeptat se tam - každý útulek má svého dvorního veta, se kterým má zkušenosti.
Ta domluva je stejně nezbytná - je nutné se objednat předem. Většina ordinací má svůj operační den (často sobotu, což je velice šikovné).

Prostě - nad osobní jednání v tomhle případě asi není. Opravdu to zkus, neboj se ničeho - jde ti o dobrou věc! Dobře pořiď, držím palce.

25.10.2013 22:29

Děkuji.
Čert aby se v tom pavoučím světě vyznal 8-)
Prosím - a toto je meta, křižák obecný, skvostný... či co?
(foceno koncem září 2006, pozadí makru dělal kartáč na koně - takže tento pavouk byl skutečně veliký a překrásný. Upředl si velikou síť na dveřích boxu, měla minimálně metr a on sám také nebyl k přehlédnutí!)

22.10.2013 13:59

nemůže to být meta podzimní?

16.9.2013 22:19

Hele, fakt, jiřičky vám do stáje hnízdit nepůjdou.
Podívejte se po okolí, kde mají hnízda, na čem přesně jsou přilepená, jaké je tam okolí. A dívejte se velmi pozorně.

Ony se vám tam zahnízdí, když budou mít místa, kde je klid, místa vhodná k vybudování hnízda, dostatek potravy (létající hmyz) a poblíž voda.

31.8.2013 17:33

Tady přestává legrace a pokusy.
Přečti si tohle, zde: https://www.ifauna.cz/kone/nemodforum/r/detail/1259265/trichofytoza

Hlavně tu pasáž o povinnosti chovatele a o faktu, že je to přenosné i na lidi. Léčitelné jistě, ovšem s veterinářem.
Pokud jste šli - půjdete, bez desinfekce, k někomu na návštěvu (i sami, bez koně), možná nebudete moc oblíbeni smajlík
Hodně štěstí přeji.

Diskusní téma - Rada!
25.8.2013 20:09

Tak to fakt nevím...
Jeden známý nedávno nahazoval novou fasádu do vnitřního dvora. V tu ránu tam jiřičky měl - předtím leta buď jinde, nebo vůbec; měl jen vlaštovky). Vypadalo to skoro jako naschvál (i když on byl rád, že tam jsou, tak je tam nechal smajlík
Tož kdoví, třeba se jim nelíbí z nějakého důvodu podkladový materiál, nebo třebas jim chybí to zastřešení, které potřebují... nechcete to nafotit, jak vypadá ta zeď a to místo, kam je lákáte?

25.8.2013 02:24

Nojo... jiřičky letos neměly nejlehčí rok.
Je to kraj od kraje různé, ale hodně mláďat letos pomřelo hlad. I dospělých...

Buďte trpěliví. Oni se vám tam zahnízdí třeba hned příští jaro. Nebo to další - asi jich příští rok nebude moc, takže nebudou mít potřebu hledat nová hnízdiště. Nu, kdoví...

Ale líbí se mi, že je u vás chcete. Je spousta lidí, kteří jim hnízda shazují, aby jim nezaprasily omítku nebo dlažbu.
A přitom stačí hnízdo podbít kouskem dřeva jako policí. Nebo pod něj na zem dát noviny.
A hned má člověk doma much o moc míň.
Víc takových, jako jste vy! To ptákům přeju.

17.8.2013 16:41

Dobrý den,
oni si vás najdou, pokud tam budou mít co žrát. Vlaštovky i jiřičky se živí létajícím hmyzem, takže se neusídlí tam, kde se nevyskytuje.
Ve chlévech s dobytkem či koňmi se uhnízdí rychle a snadno - a na počtu much je to poznat smajlík. Hnízdí za sezonu 2-3x, to chce nějakého krmení...
Obecně vzato, dnešní pojetí zahrad jako kusu aseptického trávníku, co týden sečeného, k tomu nějaká ta zkulturněná solitera, plus velké skleněné plochy místo dveří - to znamená mít v okolí mrtvé ticho. A pokud by se tam už nějaký ten pták omylem vyskytl, tak se o to sklo zabije, protože ho nevidí.
Pokud ale máte chlév jako chlév, někde bopkem hnůj, na zahradě keře (i ostnaté), neuklizenou hromadu klestí, nějaký ten strom a taky blátivou louži, hromadu písku, co zbyla ze stavby to by v tom byl čert, aby to ptáci nenašli, i ty vlaštovky a jiřičky. A nejen ty... i ještěrky, ježci, jiné druhy ptáků, motýli, lišky, kuny... prostě příroda.
http://www.csop.cz/index.php?cis_menu=1&m1_id=1002&m2_id=1058&m_id_old=999

21.8.2011 23:06

m.l. napsal(a):
Oni Vám rodí i v zimě?

Dali si asi tříměsíční pauzu, samozřejmě. Hele, já si legraci nedělám.