holis

Moje příspěvky

2.1.2017 17:14

GORAL napsal(a):
Takže členove klubu to nejsou co przni plemeno za ktere jsou členmi ? Přečtete si moje predešle přispěvky a moje skusenosti s členem klubu maransek Štainerem Opakuji nemam nic proti klubom jsou tam pěkne přispěvky a nazory ale skazi vam to jeden arogantni antichovatel.

Právě jsem dostal informaci, že MCH př. Štajner nadále nechce být členem Klubu chovatelů maransek. Netuším co kdo przní, každý se rozhoduje sám, jak ten co kupuje, tak i ten co prodává. Nemohu tu hájit př. Štajnera, nebo vás jako kupujícího. To, že je někdo člen klubu, neznamená cejch toho, že má vše nejlepší! Ano je to nějaké vodítko, ale já kdybych kupoval, tak bych se podíval jaké má úspěchy ten který chovatel, zjistil bych jak dopadl v soutěži vajec. Mrzí mě, že jste nedostal co jste chtěl.

2.1.2017 17:05

cácorka napsal(a):
A co přítel Hlásný, ten maransky neprznil příbuzenskou plemenitbou? Ke Štajnerovi ani nemá cenu se vyjadřovat.

Né vždy je příbuzenská plemenitba na škodu když se dělá vědomě.

2.1.2017 15:47

Buqice napsal(a):
Jsem proti.

Proti čemu?

2.1.2017 14:14

GORAL napsal(a):
Ja se jenom chci zeptat vas jako člena klubu je alebo byl členem klubu Lukaš Štainer ? Opět tvrdim že nemam nic proti klubu sam jsem byl a jsem členem v jinem klubu.

Ano, Lukáš Štajner byl do konce roku členem. Pokud zaplatí příspěvky pro letošní rok, tak bude i letos.

1.1.2017 17:55

kohut napsal(a):
Práci česť, sudruh holis, Vegan má pravdu!

? Čest

1.1.2017 17:26

kohut napsal(a):
No, a ešte pardon: tá hrudná časť je presne tak sfarbená, ako je vo Veľkej knihe písané! No, ale ked si niekto predstavuje nový štandard, nič proti tomu! Nazdar.

Tento kohout by měl dostat ve všech státech EU, včetně USA výluku.

1.1.2017 10:30

Taky přikládám fotky mých vajec. Myslím od mých slepiček.

1.1.2017 08:40

Zpěváci Ústí napsal(a):
Tak jsem se zde optal zda nechat určité slípky v chovu (hobby chovu), a je tu nějaká průtrž mračen.
Tak jen fotečky dnešní nadílky. Ládo jak jsme na tom z barvou od babiček? holky se mi za mou snahu odvděčili, alespoň nějakým vajíčkem denně. Všem chovu zdar, a krásný nový rok

Supser. Aspoň vidíš, jak se tak krásný tvor za tvou starost odvdecil smajlík

31.12.2016 20:09

dadu napsal(a):
Důvod proč nepsat názvy plemen na klece... a kdo by kupoval katalog? To samé, jako když se napíše na klec prodejné a za tolik a tolik. Dobře, v tom případě se nebude dělat katalog, je to zbytečné, jméno vystavovatele a adresa se napíše na klec a posuzovatel lépe ví, čí dané zvíře je podle toho je mohl ocenit. Stejně se tu dočtu za chvíli, že to přece nikdo nedělá. No, přátelé. smajlík
A nehledě na to, zabere to jenom spoustu času, když by se to tam psalo až po ocenění, kdo to bude dělat, když nejsou ani lidi na řádnou přípravu podestýlky? Posuzovatel má poznat dané plemeno, je-li v našem vzorníku. A to i na té nejzapadlejší pouťovce. Takže to je a bude věčná diskuze zda informace psát na klece či dělat kvůli tomu katalog, nebo dělat obojí.


- Jde mi o to, že zkratky názvu plemen jsou psané ručně (budiž), ale obyčejný člověk plemen neznalý potom vůbec netuší, o jaké plemeno jde. (O slípky se blíže zajímám asi 3 roky, ale u některých zkratek si vůbec nejsem jistá a tudíž je mi potom katalog k ničemu, páč stejně nevím, které plemeno se mi vlastně líbilo... ). A to si myslím, může dané plemeno poškozovat.
Netvrdím, že má být na kleci napsáno jméno chovatele, nebo majitele atd. To máte pravdu v tom ostatním, co jste o tom napsal.

Já jsem vytvořil ke každému plemeni takové. Používáme to už 3 roky.

31.12.2016 18:22

mysak napsal(a):
Slepice se žlutým kroužkem vpravo (škoda, že má ostruhu) mi přijde nejlepší..typově - pravá původní mohutná maranska, nikoli nohatá s veveřím ocasem a s esovitým vysokým hřebenem jako kdejaká hybridka horal/morávie.

A pak právě nastává otázka, nechat takovou slepičku do chovu? Třeba má i nejtmavší vejce ze všech. Třeba bohužel kvoká smajlík, má pěkný tvar i typ. Ale?! Nebude předávat na potomky ostruhy u slepiček (podle mě takhle velká ostruha = výluka), nebo tu případnou kvokavost? Je to přesně o tom citu chovatele! To je na tom to krásný, rozhodovat jakým směrem se bude můj chov ubírat. A teď jsme u toho co jsem nedávno napsal, že dávám "přednost" exteriéru. Já bych se bál zařadit takovou slepičku do chovu. Oželil bych ty nejtmavší vejce v chovu. Omlouvám se beginner, že jsem použil její jistě hezkou slepičku jako názorný příklad.

31.12.2016 12:40

pastevecovci napsal(a):
Jelikož jsem z těch co pravděpodobně nepochopili Vaše minulé psaní a zjevně jsem nebyl sám, chtěl jsem Vás požádat o dodatečné vysvětlení nám méně chápavým.

Tedy konkrétně mne zajímá souvislost onoho zkopírovaného souboru pokynů pro posuzovatele s nutností provádět chovatelskou selekci nejen na exterier, ale i na užitkovost (barva vajec).
Co konkrétně jste chtěl použitím tohoto textu demonstrovat?

Děkuji za vysvětlení

p.s. nechci se za každou cenu vrtat v h...ch, ale nerad odcházím z debat jako blbec, který si myslí, že jedna a jedna je jedenáct...

Mě také neodpověděl. Je to marný.

31.12.2016 08:47

beginner napsal(a):
Trochu včerejšího blátíčka a slepice v očekávání co nesu. Vážení vajec. Co nesnesou Maransky, hravě doženou Bressky, takže vajec až až Také jeden mlaďoch kohoutek se vešel na fotku, ale kohoutů mám víc a ten co mi bude připadat nejlepší půjde k favoritkám. Zatím se mi nepodařilo odchovat kohouta, který by se mi úplně líbil, ale na výstavy nechodím, takže mě to mrzí jen tak soukromě.

U těch prodejů a nákupú myslím, že prodávající by měl vědět, že prodávaná vejce jsou jeho vizitkou a pokud si chce zkazit reputaci za pár stovek, tak dobře, ale doplatí na to nakonec sám.
Ovšem na druhou stranu by si kupující měl uvědomit, že tmavá vejce u Maransek nejsou samozřejmostí, že ani chovatel nikdy nemá všechny slepice, které by nesly tmavá vejce a až na peníze nemá důvod proč by nejtmavší vejce měl někomu prodat a nevylíhnout si je sám.

Beginner slepičky jsou krásně hluboké. Nemá náhodou ta slepička se žlutým kroužkem ostruhu? Hřebínky mám stejné jako vy. Barva vajec je super. Proč vlastně nejste v klubu?

30.12.2016 10:29

holis napsal(a):
Dobré ráno všem,
tady se toho tedy událo. Jak může několik slov "honzapm" rozjet takovou smršť!Chci a budu věřit, že tento Honza už ví, že zřejmě přestřelil. Přítel peparazak napsal trošku milné informace. Je pravda, že jsem byl členem ZO Žitenice. Bohužel již nejsem. Prvně jsem odstoupil z funkce předsedy ZO a poté i z celé ZO. ZO se začala ubírat jiným směrem než jsem si představoval já. Začali spolupracovat s člověkem, kterého vysloveně nesnáším a bojím se ho. Řekl jsem buďto já nebo on a tak jsem šel Se ZO Žitenice, ale nadále spolupracuji, mám tam své nejlepší přátele, třeba se tam jednou vrátím. To co tu napsal Lukáš Štajner mě zaráží! Doufám že nám to v neděli na schůzi vysvětlí. Já se s tímto určitě neztotožňuji!
Na závěr bych chtěl poprosit pojďme naplňovat poslaní i FAUNY pojďme si tu radit, chválit, třeba i trošku kritizovat! Zastavme to věčné štvaní, urážení.
Nás chovatelů už opravdu moc není, proto pojďme se povzbudit a podpořit do dalšího roku s našima krásnýma mazlíkama
Hodně úspěchů a nejen chovatelských přeje Ladislav Holec alias Holis

Teď to po sobě čtu! Myslel jsem mylné informace. Červenám se.

30.12.2016 08:48

Chovatel Křešín napsal(a):
Na fotce jsou maransky určitě, jenže je jeden problém, maranska už není jako bývala když byla př. Šonkou přivežena, dříve nesla vajec tolik kolik píše vzorník, ale dneska už se to kříží že už ani maransku nepoznáte stala se z ní spíše hybridka protože každý to kříží se vším možným a když nekříží tak používá metodu příbuzenské plemenitby a problém snášky je hned, chtělo by se zamyslet jestli to má cenu takhle to plemeno ničit..

Dobré ráno všem,
tady se toho tedy událo. Jak může několik slov "honzapm" rozjet takovou smršť!Chci a budu věřit, že tento Honza už ví, že zřejmě přestřelil. Přítel peparazak napsal trošku milné informace. Je pravda, že jsem byl členem ZO Žitenice. Bohužel již nejsem. Prvně jsem odstoupil z funkce předsedy ZO a poté i z celé ZO. ZO se začala ubírat jiným směrem než jsem si představoval já. Začali spolupracovat s člověkem, kterého vysloveně nesnáším a bojím se ho. Řekl jsem buďto já nebo on a tak jsem šel Se ZO Žitenice, ale nadále spolupracuji, mám tam své nejlepší přátele, třeba se tam jednou vrátím. To co tu napsal Lukáš Štajner mě zaráží! Doufám že nám to v neděli na schůzi vysvětlí. Já se s tímto určitě neztotožňuji!
Na závěr bych chtěl poprosit pojďme naplňovat poslaní i FAUNY pojďme si tu radit, chválit, třeba i trošku kritizovat! Zastavme to věčné štvaní, urážení.
Nás chovatelů už opravdu moc není, proto pojďme se povzbudit a podpořit do dalšího roku s našima krásnýma mazlíkama
Hodně úspěchů a nejen chovatelských přeje Ladislav Holec alias Holis

28.12.2016 21:27

holis napsal(a):
Kam směřujete toto rýpnutí paní, nebo pane beze jména? O jakém měnícím se standardu píšete? Otázka můžeme položit i obráceně, proč upřednostňovat barvu skořápky před exteriérem? Německý standard je jiný, než český? Proč by si chovatel nemohl pořídit posilu do chovu kdekoli jinde v zahraničí?
Holis.

Proč jste nám neodpověděl na mé otázky a vymýšlíte si, že tu někdo napsal(asi já smajlík ) že nelze dosáhnout krásné barvy skořápky i bezvadného exteriéru?
Nechci se tu hádat s někým kdo ani nemá k...e se tu podepsat

28.12.2016 21:18

honzapm napsal(a):
Přesně.

A pokud chceme POKUD MOŽNO sledovat exteriér i tu barvu skořápky,
tak nám odvětí, že to už je hon dvou zajíců naráz, a to že není možné.
Škoda, někteří to umí.

Vážená paní, nebo pane beze jména. Nikde tady nezaznělo, že to není možné! Pokud ano, tak mi to prosím připomeňte. Jen jsem napsal, že to není jednoduché! A propo, můžete mi mladá paní, nebo pane beze jména napsat jméno toho špičkového chovatele, který vyhrál zároveň jak výstavu vajec, tak i výstavu jako takovou? Dle mého názoru se tu snažíte pouze rozpoutat nějakou hádku! S pozdravem Holec Ladislav

28.12.2016 11:27

honzapm napsal(a):
Soubor zásad:
- Respektovat standard a nařízení ze školení
- Pečlivě zvažovat kompenzovatelnost vad a předností
- Roztřídit si předběžně zvířata na výstavě podle hierarchie na nejlepší,
nejhorší a průměrná.

- Respektovat pořadí důležitosti:

1. Plemenný typ a pohlavní výraz
2. Rámec – velikost odpovídající hmotnosti
3. Konstituce – postihovat zásadní konstituční vady – dlouhá hlava,
hrubé běháky apod.
4. Znaky vytvářející základ typu – trup, ocas vytvářejí horní linii
5. Specifické plemenné znaky – např. vousáč musí mít výrazný vous
a svěšená křídla
6. Zbarvení peří
7. Ostatní skryté znaky, vady kondice


Zápis se školení posuzovatelů drůbeže 20. - 21.2.2016 tedy,
poněkud smutně, nezmiňuje barvu vajec charakteristickou pro jednotlivá
plemena, ale selský rozum velí barvu skořápky řadit jako Top prioritu č.1,
zejména u Marans, Empordanesa, Penedesenca aj.

Mít vlastní (a ještě líp - měnící se) standard pro francouzské plemeno
v malé české vlasti, upřednostňovat exteriér před užitkovostí
a charakteristickými projevy (barva skořápky) a shánět v Německu kohouta
exteriérově vyhovujícího českému vzorníku, to už je holt jinej gang.

Kam směřujete toto rýpnutí paní, nebo pane beze jména? O jakém měnícím se standardu píšete? Otázka můžeme položit i obráceně, proč upřednostňovat barvu skořápky před exteriérem? Německý standard je jiný, než český? Proč by si chovatel nemohl pořídit posilu do chovu kdekoli jinde v zahraničí?
Holis.

22.12.2016 15:40

beginner napsal(a):
Dnes, od starší Maransky 75,6gr (tmavší) a od mladé líhnuté na jaře 2015 67,1gr (světlejší) Ve skutečnosti je rozdíl v barvě nepatrný, ale na fotografii je vidět hodně.


také už jsem včera sebral první, ale do lednové speciálky asi žádné pěkné vejce nebudou

20.12.2016 15:25

2mazutak napsal(a):
Pokud zdraží neúměrně, o to méně těch klobás prodá.on je rozdíl vydělat, a nahrabat.a aby alespoň vydělal, tak si rozmyslí zdražit neúměrně, jinak si návštěvníci budou brát svačinu z domova.já znám ceny dvě.sušnou, a sprostou.a tu už nedám.

20.12.2016 10:59

2mazutak napsal(a):
Zdravím.taky si myslím, že část nákladů by mněli nést stánkaři, protože výstava jako taková jim přitahuje zákazníky, jinde by takový kšeft nemněli.

Jenže, když natáhnete stánkaře, tak on zdraží zboží. V Lysé jsem se jednoho stánkaře ptal, zda mu přijde klobása za 60 Kč normální? On povídal, když mi dají drahej nájem, tak na něj
musím vydělat! Takže vyšší najem = vyšší ceny buřtů. Je to začarovaný kruh. Ale v zásadě s vámi souhlasím.