jezinka

Moje příspěvky

5.2.2009 22:24

sabina napsal(a):
Nepořizuj třeba hříbě...ale určitě se dá sehnat roček...nebo tak něco...bude mít už základní návyky a manipulace je pak jednodužší

Fandím...taky jsem se bezhlavně zamilovala a koupila1,5roku starého hřebce.... v červnu bude mít 3 a nyní je to perfektní...on ten kůň tě sám donutí najít si k němu cestu, pokud o to budeš stát hodně štěstí

taky sem se bála....ale on mě donutil a kamarádky taky..sebrat síly a postavit se problémům....určitě nás ještě problémy potkají....ale myslím, že mám chuť je řešit...takže po uvážení s chutí do toho

Díky moc za podporu,takové si opravdu vážím
Jinak,pokud píšeš o koníkovi na fotce,napadá mě jediné slovo-nádherný

5.2.2009 21:46

janiska napsal(a):
Já to řeknu jinak-pro i proti.I v ceně do 30 ti tisírc určitě najdeš dobrého koníka.Já tu mám tlupu haflošů,ti jsou cenově výš-protože jsou modní,jsou všestranní a i pro mně dokonalí,krásní,je jich tu 8 a každý je jiný.Měla jsem štěstí na koně nezkažené,s nepopsanou minulostí,majiteli rozmazlované a zkrátka byli nej.Jediný Rémark přišel ze samoty,bez koní a byl důlouho hřebčák,při první silnější říji nastal problém,kdy zareagoval až agresívně,pod sedlem nebyl hoodně douho a navíc sedlo nesnášel.Nyní je na novém místě a je spokojen,i pod cizími funguje dobře,ale se sedlem má stálé problémy.Výchova od hříběte.pokud máš dost zkušeností,tak fandím a jdi do toho,ale pokud ne,výchova hříběte je náročná a každé mimi je jiné.Přeju hodně štěstí při rozhodování..

Ano,za třicet tisíc jo,ale mé možnosti končí na dvacetiAno,výchova hříběte je opravdu fuška,zkušenosti s tím mám nulové a nejblíže jsem se k výcviku dostala u toho,že pomáhám jezdit skoro čtyřletého koníka:)
díky moc za štěstíčkohafošci jsou krásní

5.2.2009 21:43

microfon napsal(a):
Chápu tvůj postoj nad huculíky,já mám pohled westerńáka a s takovým např.arabohuculem se dá v základech povyhrát mnoho, je mi jasné že ve skokách je to trochu jiné,ač si myslím že ¨zbytečně.
A co chci napsat, že ač mě mnozí možná ukamenují, já nevidím problém v tom být s koníkem po takovou dobu dokud si oba vyhovujeme. Nač trápit koníka a sebe?. Poníci, ze kterých děti vyrostou se prodají jiným malým dětem, a není na tom nic špatného, stejně tak rekereační koník, který nemá na sport ,lze prodat jinému rekreačnímu jezdci, který si bude vážit jeho spolehlivosti,a pak přijde na řadu sportovní koník, který např. nevyhovoval svému úspěšnému jezdci svou výkoností a pro mě bude skvělý partner do nižších soutěží. Nic se nemá lámat přes koleno a ačkoli je hezké mít svého koníka celý život, myslím, že ne vždy je to cesta vedoucí ke štěstí obou.
Anebo to v budoucnu uděláš ještě jinak... já už například dávno nemám koně jen jednoho a to mé malé má právě být jednou tím sportovním koníkem

NAprosto souhlasím,ovšem já se moc dobře znám a nejsem si jistá,jeslti bych byla schopná prodat svého miláčkaJsem fakticky velká citlivka,byl by to pro mě asi velký problém:)Ale fakt je,že tvé řešení je opravdu rozumné a malinko pootočilo můj pohled na věc
díky

5.2.2009 21:40

penelopa napsal(a):
Ahoj, nikde jsem tady nenašla podobnou diskuzi. Prodávám pár knih....no potřebuji financi k živému konikovi. Takže kdyby měl někdo zájem....pište
Romány a příběhy:
-Hrdina noci
-Poslední šance pro Drahokam
-Julie a bílý poník
-Julie a španělský hřebec
-Přes překážky
-Koně v ohrožení
-Útěk k oceánu
-Tajemství v písku
-Šepot v nebezpečí
-Znovu v koňském sedle
-Dravý proud
-Nebezpečné léto
-Hříbě jménem Naděje
-První velké závody
-Naděje vítězí
-Srdíčko: Cesta za svobodou
-Ztracena v divočině
-Dívky v sedlech:Šampionka
-S větrem o závod-napsáno podle pravdivého príběhu dostihového jezdce
100kč/ks

Nauční knihy:
-Můj kůň
-Já kůň-velká kniha péče o koně
-Škola jezdectví-napsala M. Von tettenbornová
-Základní kurz westernového ježdění-napsal P. Kreinberg
-Plemena koní celého světa
150kč/ks

Já se teda hned zkusím pozeptat-sháním knížky Výcvik koně od Johna LYonse,
Péče o zdraví koně,První kroky pod sedlem.

pište na mejlík,prosííím moc-Arabka@seznam.cz

5.2.2009 21:36

stieberova napsal(a):
Prosím vás, kdo fotíte trochu intenzivněji, poraďte mi s výběrem nového foťáku. Fotit mě baví, moc ráda si prohlížím obrázky, ale přitom focení vůbec nerozumím. Prostě cvakám a cvaká a ono z toho občas něco vyleze. Fotím 5 let starým Olympusem C720 UZ a nyní přemýšlím o novém. Cena tak kolem 10tis. Chtěla bych, aby to dělalo pěkné fotky, trochu to vydrželo i ne moc jemné zacházení, mělo to sekvenční snímání (ty koně se pořád hýbou) a taky aby nebyl moc velký. Zaujal mě Olympus E-420, máte ho někdo? Nebo co jiného byste mi doporučili nebo naopak nedoporučili. Díky

Já si myslím,že pokud je to jen takové fotcení pokus-omyl,zkusím cvaknout,tak by vyhovoval i nějaký lepší digitálek:)))Zrcadlovka je můj sen,ale prozatím musím vystačit s ultra tenkým,ultra přizpůsobivým

5.2.2009 21:30

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
chces skusenost? mala som 16 ked som si kupila rocka. nebyt toho, ze som sa po pol roku uvedomila, ze ho viacej kazim ako vychovavam a zacala ho sledovat tak maximalne spoza ohrady, tak mam teraz doma nevychovane, hryzave a cloveka nerespektujuce zviera. nastastie som sa uvedomila a prenechala jeho vychovu skusenejsim, vdaka comu mam dnes vyborneho valacha, na ktorom sa vozia decka. mimochodom, na jesen som ho predavala za 1000 euro-nenasiel sa novy vhodny majitel a rozhodne to nie je ziadna chroma herka, ale zdravy mlady kon, doonca aj vycviceny, akurat ziaden sportak

Pokud narážíš na mé předchozí příspěvky,ve kterých jsem o starých herkách mluvila,myslela jsem to tím stylem,že dobře vycvičeného a zdravého koníka,třeba čt,nebo křížence,za dvacet tisíc nekoupíš,nikoliv,že by se chromá herka měla stát ze všech starších koníků.Těžko se reaguje,protože přesně nevím,co jsi tou narážkou myslela.I tak ale díky moc za příspěvek

5.2.2009 21:26

reldnis napsal(a):
Tak povýšenecký,negativistický a arogantní přispivatel jako je Buggyna se mi teda čte a stravuje těžce.Hodně mi to připomělo již dávno zapomenutou buzeraci mazáků na vojně..Jezinko,nedej se tím odradit a ptej se a zvídej.Kdo se neptá,nic se nedoví.

Díky,díky,díky,díky,díky moc!Aní nevíš,jak moc taková slůvka potěší,po tom,co mě tu někteří skoro cupovali na kousíčky:)Vážně,díííííky

5.2.2009 21:23

microfon napsal(a):
Tak vůbec nechápu, proč jsou někteří na zadavatelku takoví povýšení, každý nějak začínal a tedy na mě ten ptrní příspěvek nepůsobí jako příspěvek naivní rozmazlené slečny!
Já myslím, že plně chápu, o co zadavatelce jde Z mého pohledu bych se tedy také přidala k těm, kteří hříbouna nedoporučují. Já jsem tedy taky jeden z těch, kteří mají koně od 16ti a hříbě mě tedy nikdy nenapadlo, ta tíha zodpovědnosti nad tím malým je dost velká a tenkrát jsem si rozhodně byla jistá,že tahle cesta by měla jistý konec ve š´tastném koni a i majitelce. Limit jsem tenkrát měla stejný, víc bych z brigády a zárověň při všech výdajích za koně neutáhla, takže nevím, co mají někteří s tímto limitem za problém, pokud má rodiče v zádech, kteří případně pomohou, tak nevidím problém.
No a určitě doporučuji koníka již dospělého, v této ceně aby splňoval zdraví a snad nějaký dobrý charakter to bude nejspíš kříženec hucula, ale s těmito koníky se toho dá taky spousta zažít a navíc ti jistě odpadne mnoho návštěv veterináře, kterého tito koně většinou potřebují jen na základní očkování, odčervení a ani kovat nemusíš.

Ikdyž tedy popravdě já si tenkrát pořídila ČT a právě že kobyla se do roka projevila jako k ježdění nevhodná, tak už je jen na hříbátka, naštěstí u původních majitelů... A pak jsem už právě volila cestu přes křížence pony a ty mám dodnes a jsem nadmíru spokojená,loni došlo i na to hříbátko a to tedy u mě zůstane. A jsem ráda že ho mám až nyní, tenkrát by to nebylo ani ono, tolik času jsem tenkrát měla a beztak po dva roky bych se naprcka chodila jen koukat, jak se má a vidina ježdění až někde v dáli, to by člověka mohlo i snadno svést k brzejšímu obsednutí něž je zdrávo.
Tož tak

Díky moc moc za podporu,ta po některých příspěvcích potěší:)Já bych si třeba na equichannelu nedovolila nic takového napsat,jedinkrát jsem tam prosila o radu,když jsem si s něčím kolem koní nevěděla rady a pěkně si mě osmažili a potom rozporcovali na kousky

Já to mám v hlavě docela srovnané,ale pořád hledám ta pro a proti,abych měla před tím,než se do něčeho takového vrhnu,co nejvíc informací
A musím se přiznat,že bych si ráda koupila dospělého koníka,se kterým bych neměla tolik práce s výchovou a prostě si ho užívala,momentálně to ale nejspíš není možné.Jednou bych se možná i ráda účastnila nějakých měnších závůdků,nevím,po čem srdíčko zatouží:))A tak abych jednou třeba náhodou s tím huculíkem nelitovala:)(nic proti huculům,koníky mám ráda všechny:))
Díky

5.2.2009 21:12

stalonek napsal(a):
jé tk to je teda téma mno.. já si pamatuju na koupi svého koníka. rodiče nevěděli o čem to je,co to obnáší, ale peněz bylo dost,tak si řekl táta,proč ne tak ji toho koně teda kupme,škemrá o něj od dob co o koně zavadila,tak prosím. dal mi limit 15 000 za klidného vycvičehého koně!! vůbec nevěděl do čeho jde. mno šly sme se na jedneho podívat, kamarádka dostala pořádnou ránu když mu šáhla na břicho, ale majitelkou sme nebyli upozorněni že kope.. no to je vážně skvělá věc.aspoň si nevzpomínám že by nám to říkala když ho normál čistila,prostě schytla.. tak toho teda ne,byl to hucul,sice hezký,ale povaha teda.. nmo tk další: pak sem narazila na inzerát, a odepsala mi slečna,že stojí 41 000. tatka si s ní popsal, a najkonec ho dala za 30 000, a tak sme tam jeli. no z původní tatkovy meze 15 a ani trochu víc, to je celkem dost.. nad hříbem sme tež uvažovali,ale nakonec ne. Stelču sme teda vzali, a to byl jen jeden výdaj.. ustájení platíme 3000 + oves, ale já myslím že v průměru nám ten kůň za vše co sme do něj všichni investovali sežere dobrých 5000 - 6000 za měsíc. prostě sedlo,vybavení,veterinář,kovář,odčervení, tréninky, závody, no prostě všechno něco stojí... navíc časem nebudeš mít jen ejdnu sadu věcí,ale u mě se třeba sešlo najednou 5 podsedlovek. ani nevím jak.. jednu sem dostala,druhou koupila, třetí k sedlu,další darem a další k uzdečce..Prostě investice k tomu patří,ale je to krásná investice. rodiče občas nadávají že už zase ustájení,ale je důležitý aby každý majitel obstaral koni to co potřebuje k tomu aby se cítil šťastný... ale fandím ti. jen si pořid správnou výšku koně, než bys obsedla nějakého poníka, vyrostla bys..

Díky moc za rady,jsem za ně vážně vděčná:)Já si právě myslím,tedy spíš vím,že sehnat vycvičeného nekopajícíhonekousajícíhoneklkajícího zdravého koníka nelze za 15-20 000.RAdši bych nějaké to čt,abych mohla jednou jet i veřejné tréninky,závody,prostě po čem srdce zatoužíJsem taky ráda,že zmiňuješ i ty radosti-viz krásná investice.Já si taky myslím,že to za to stojí

5.2.2009 21:07

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Nevím, já jsem dostala půlročního hřebečka, když mi bylo šestnáct. Můj názor na věc je, že patnáctiletejm pezetkám hříbě do ruky nepatří, stejně tak někdo může mít názor, že kůň nepatří do ruky mně. Důvodů pro toto tvrzení mám několik, ale to není podstatný. Co k tomu říct - máš nádhernej, dlouholetej sen, já koně chtěla už ve svých pěti letech, a řekla bych, že nebylo příležotosti, abych to nedala komukoliv najevo. Jsem "u koní" 17 let, ale myslím si, že v tom podstata netkví. V té době jsem neuměla nic, nevěděla nic, rostli jsme s hříbětem společně. Když si uvědomuješ náklady (nepostřehla jsem, jeslti budeš mít koně doma, nebo ustájenýho v nájemní stáji) přemýšlela jsi o čase? O tom, co budeš dělat za pět, deset let? Co přijde, až skončíš skolu, nastoupíš do práce, najdeš si partnera, přijdou děti..... Prachy budou, my nebudem. S tvrzením, že musíš být v těškým balíku, abys mohla vlastnit koně, s tím taky moc nesouhlasím, byť výdaje na vlastnictví tohoto tvora jsou značné. Je krásné, že víš, že když si pořídíš hříbě, že u tebe zůstane do konce života. Pokud možno jeho. Co když to nepůjde? Jo, je mi jasný - teď máš čas, teď jsi ochotná objetovat cokoliv, neboli všechno, jen abys si splnila sen. Já koně tahala sebou přes celou republiku, několikrát. Život to tak chtěl. V šestnácti - puberta u mně nejvyšší - jsem přišla o dovolený, kino, kamarády, známky ve škole škoda mluvit. Stal se ze mně díky koni, ale nejen díky němu, člověk, kterej lidi zas tak nemusí, z mnoha důvodů. Pokud tohle vše máš promyšlený, pokud jsi ochotna tohle podstoupit, a pokud dodržíš, že přes všechny pády a problémy, kterých bude mraky a mraky, u tebe kůň zůstane, pokud máš, jako já, ochotný a chápající rodiče kteří tě podrží, lidi kolem sebe, kteří ti v nesnázích pomůžou, pak si hříbě kup. Ale pamatuj si, že jen a jedině ty jsi zodpovědná za to, co z toho koně bude. A to teď vědět nemůže nikdo. Aby jen nepřibyla další chuděra, co půjde pro svou nezvladatelnost či zdravotní stav z ruky do ruky.
Klidně si mně odsuď, ale tohle je jen můj názor.
Kayeček

No,patnáctiletejm pezetkám možná hříbě do ruky nepatří,jenže to samý se dá klíďo říct o 22 letejch lidech,kteří můžou mít naprosto stejné zkušenosti,jako já:)A pokud nikdy žádné hříbě do ruky nedostanu,jak se to pak mám naučit?
Soudit tě určitě nechci,téma jsem založila hlavně proto,že bych ráda slyšela,co si prožili ostatní,abych se mohla rozhodnout na základě faktů a toho,co mě čeká.Koník je zvíře minimálně ještě na půlku mého života a tu chuděru,která by šla kvůli nezvladatelnosti z ruky do ruky určitě z žádného koně nevytvořím.To si myslím už jenom proto,že se o to takhle zajímám a prověřuju si,co mě čeká,plus navíc je v mém okolí spousty zkušenějších lidí,kteří mi jsou schopní mi poradit a halvně já si nechám poradit.Nemyslíš,že kdybych byla něčeho takového schopná,tak bych prostě domluvila s rodiči koupi a potom jen skákala nedočkavostí?
Jinak,moc dík za příspěvek,určitě mi přibyly další pro a proti:)

5.2.2009 17:08

Ahojky,
tak jestli někdo hledá nebo rozprodává svoji koňskou knihovnu,může to sem napsat:)))

Já se teda hned zkusím pozeptat-sháním knížky Výcvik koně od Johna LYonse,
Péče o zdraví koně,První kroky pod sedlem.


Díííky moc

5.2.2009 15:57

buggyna napsal(a):
poslední odstaveček je na mě... ve 3 příspěvcích sem se ti omluvila,chceš to snad po 4.? jestli se nechceš "hájit" uváděj věci rovnou na pravou míru
tvůj 1.příspěvěk vyzněl jak od puberťačky s hormonama v hlavě

A téma hříbě? No prosím...
svou kobylu budu příští rok připouštět...po narození hříběte se k hříběti budu chovat jako ke koni (venku venku venku) po odstavu půjde na odchov do stáda vrstevníků. Bude mít všechnu potřebnou péči. Ve 3 letech bude umět dávat nohy,nechat se vyčistit,šáhnout všude a chodit na vodítku. Nic víc nic míň. Až pak se pomalu začne pracovat

ne,pochopila jsem to jasně-ale tenhle jsem psala předtím,než jsem si všimla těch vašich reakcí:)

jinak-pěkný plán:)

5.2.2009 15:55

jezinka napsal(a):
Jsem ráda,že mě na tyto věci,ohledně placení veteriny,kováře,očkování apod. upozorňujete.DOvolte mi k tomu něco říct:).Já o nich mám ponětí.Nebojte se,nejsem malý rozmazlený fracek,který na rodičích již několik let žebrá-kupte mi koně! a milí rodičové se tedy nechají zlomit a koníka holčičce koupí.Ne,tak to vážně není.I proto jsem založila toto téma,protože si UVĚDOMUJI,kolik je to radostí,vlastnit koně,ale hlavně starostí,že?(to byla pouze řečnická otázka:))
Je pravda,že v deseti letech jsem na rodičích takto opravdu loudila,ale záhy mě to přešlo.
TeĎ si pomocí takovéto diskuze chci ujasnit,co by mě čekalo,kdyby se mi splnil sen,který jsem už před dlouhou dobou někam zastrčila a až teď lehce svítá na uskutečnění.Jak jsem již psala,chudá rodina,která žije v polorozpadlém domečku,nejsme.Pro rodiče je přijatelnější,koupit hříbě za 20 000,než dospělého koně za 40 000.20 000,které tím pádem zůstanou na našem účtu,se mouhou využít při nečekaných výdajích.
Já si připadám,jako u soudu,kde bych se měla hájit.Vážně to není moc příjemné,poslouchat,jak moc by bylo moje hříbě velkým chudáčkem.Je to váš názor,ale možná jsem čekala kapku více pochopení,hádat se s vámi nechci.

Popravdě-k tomuto uvažování mě vedla hlavně kamarádka-i když tedy nevědomky,která má ustájeného svého čerstvě čtyřletého koníka u nás ve stáji,kam chodím jezdit soukromé koníky:)
Sama si ho vychovala,tenkrát zhruba v mém věku,což je ještě provokativnější(pro mě:))
Teď je z něj suprový mladý koník,koupila ho jako odstávče za 15.tis. a i tak má dobrý původ:)
Pomáhám jí s ním,když tam není,tak ho jezdím:)


fotečka Otíka

5.2.2009 15:49

buggyna napsal(a):
to máš napsat rovnou! Nezlob se na mně,ale první příspěvek opravdu nezněl příliš vábně

Ano,ale bohužel,v první chvíli to člověka vážně nenapadne:)JAk tak koukám,tak jsem se ale obhájila

5.2.2009 15:47

thesis napsal(a):
Tak já si taky koupila hříbátko, odstávče,klisnu kříženku za 10tis. Letos v květnu to budou dva roky co ji mám. Předtím jsem měla zkušenosti jen s hříbaty malých poníků tak do 120cm. Obávala jsem se toho že ona bude tak jak ti poníci. Byly chvíle kdy jsem myslela že ji snad přerazím nebo někomu daruju. Ta uměla vymyslet pěkné hovadiny, ale nějak jsme tu dobu přečkali a nyní je z ní už mladá dáma, která se chová slušně. Od mala je hodně citlivá a jednou jsem ji praštila a týden mě ignorovala. Momentálně umí dá se říct velký prd. U čištění stojí, strouhat se nechá. Prodělala počínající zápal plic ale chytli jsme to ještě ten den tak se nasadily ATB. Za týden přes 6tis v tahu. Ale je zdravá bez následků. Co mě těší nejvíc z toho že ji mám od mala je to že jsem si dohlížela na úpravu kopyt a momentální stav je perfektní, což se nedá říct o mém 16ti letém valachovi, který býval dlouho kovaný. Momentálně tady mám na ustájení hříbě poníka, bude jí rok a je to hrozný vychcanec a připadá mi že dělá vše opačně než chci, a to po ní chci jen aby ráno vlezla do ohrady a večer do stáje. Nejsem si jistá zda bych ještě někdy šla do odstávčete. Stačilo by kdybych byla na hříbě agresivní když nechápe co chci a mohla jít celá výchova do tahu. Ale musím zaklepat, že to je vyrovnaná kobylka, nestresuje, nekope, nekouše a má ráda přítomnost lidí.

Jestli si chceš fakt hříbě pořídit tak si pořádně promysli na co máš a na co ne a hlavně jaké hříbě. Já měla štěstí že moje kobylka měla dobrý základ jak po mamině tak ze stáje odkud přišla, znala lidi a nebála se. Možná si myslíš že máš hodně zkušeností ale věř mi že to nemá nikdo nikdy. Za 20tis se dá sehnat zdravý, mladý kůň, spíše kříženec než papírák a to i hucul a i větší kůň. Jde jen o to přemýšlet a hledat. Hříbata se věčně někde obíjejí, nikdy nevíš co z něj vyroste. Když si koupíš třeba něco tříletého a víc tak ti odpadne hodně starostí a práce. Aspoň za úvahu to stojí

Tady moje klisna loni v létě, to jí ještě nebyly dva roky

díky mocUrčitě,ještě to zvažuju,právě proto jsem potřebovala slyšet něco na tenhle způsobDík

5.2.2009 15:45

jezinka napsal(a):
Ano,rodiče budou finančně podporovat,myslela jsem i na to,kdyby se něco nedejbože stalo plus nemoci-žádní chudáci nejsme,kdyby něco,penízky by byly.Jenomže pořizovací sumička-to je něco,co k dobrému koníkovi patří.KAždý majitel určitě dostatečně dokáže ocenit cenu dobře vycvičeného a zdravého koně.

Proto jsem měla onen spásný nápad pořídit si hříbě.A jak nejspíš vyznělo z prvního příspěvku-ne jen kvůli penězům,ale také jako vydinu možnosti vlastního výcviku.Při výcviku hříbátka se dá hodně pokazit,ale já bych na to nebyla sama.To je další věc,pomáhala by mi známá,která si takto koně vychovala,trenérka a další zkušenější dospěláci.

A navíc- není-liž pravda,že pokud koupím mladého koně,než abych si kupovala již dobře přiježděného a vychovaného koně,ušetřím dobrých 20 000,a tak oněch 20 000 v záloze mít budu.

Jsem ráda,že mě na tyto věci,ohledně placení veteriny,kováře,očkování apod. upozorňujete.DOvolte mi k tomu něco říct:).Já o nich mám ponětí.Nebojte se,nejsem malý rozmazlený fracek,který na rodičích již několik let žebrá-kupte mi koně! a milí rodičové se tedy nechají zlomit a koníka holčičce koupí.Ne,tak to vážně není.I proto jsem založila toto téma,protože si UVĚDOMUJI,kolik je to radostí,vlastnit koně,ale hlavně starostí,že?(to byla pouze řečnická otázka:))
Je pravda,že v deseti letech jsem na rodičích takto opravdu loudila,ale záhy mě to přešlo.
TeĎ si pomocí takovéto diskuze chci ujasnit,co by mě čekalo,kdyby se mi splnil sen,který jsem už před dlouhou dobou někam zastrčila a až teď lehce svítá na uskutečnění.Jak jsem již psala,chudá rodina,která žije v polorozpadlém domečku,nejsme.Pro rodiče je přijatelnější,koupit hříbě za 20 000,než dospělého koně za 40 000.20 000,které tím pádem zůstanou na našem účtu,se mouhou využít při nečekaných výdajích.
Já si připadám,jako u soudu,kde bych se měla hájit.Vážně to není moc příjemné,poslouchat,jak moc by bylo moje hříbě velkým chudáčkem.Je to váš názor,ale možná jsem čekala kapku více pochopení,hádat se s vámi nechci.

5.2.2009 15:33

ampinka napsal(a):
Ahoj, asi nejsem jediná, koho tvůj příspěvek zarazil. Píšeš že je ti 15 a nemáš peníze na koníka - to je mi celkem jasné, určitě ještě nejsi výdělečně činná a bydlíš u rodičů. Každopádně si myslím, že výcvik hříběte je teď pro tebe zcela nepatřišnou otázkou. Nepíšeš nic o rodičích, budou ti koně sponzorovat? Pokud ano, nevidím v tom problém. Ale pokud ne, radši si svého koně nekupuj a už vůbec ne hříbě. Kůň přináší nemalé finanční výdaje, to se dovíš všude. A pokud nemáš ani na pořizovačku koně, budeš mít časem třeba 20.000 v záloze, když by se koníkovi něco stalo? A to nemluvím o obyčejnějších věcech, jako je například kovář, veterinář, krmení, ustájení, kartáče, uzdečku, sedlo, ohlávku, deku, kamašky... prostě i základní věci. Vím že to zní dost povrchně a vypadá to, že málo peněz = žádný kůň, ale bohužel to tak opravdu chodí...

Ano,rodiče budou finančně podporovat,myslela jsem i na to,kdyby se něco nedejbože stalo plus nemoci-žádní chudáci nejsme,kdyby něco,penízky by byly.Jenomže pořizovací sumička-to je něco,co k dobrému koníkovi patří.KAždý majitel určitě dostatečně dokáže ocenit cenu dobře vycvičeného a zdravého koně.

Proto jsem měla onen spásný nápad pořídit si hříbě.A jak nejspíš vyznělo z prvního příspěvku-ne jen kvůli penězům,ale také jako vydinu možnosti vlastního výcviku.Při výcviku hříbátka se dá hodně pokazit,ale já bych na to nebyla sama.To je další věc,pomáhala by mi známá,která si takto koně vychovala,trenérka a další zkušenější dospěláci.

A navíc- není-liž pravda,že pokud koupím mladého koně,než abych si kupovala již dobře přiježděného a vychovaného koně,ušetřím dobrých 20 000,a tak oněch 20 000 v záloze mít budu.

5.2.2009 15:24

buggyna napsal(a):
hmm, asi bych měla změnit své myšlení joo, zdravýho a přiježděnýho koně bez vady...o tom si taky můžu nechat zdát ono i ty hříbátka se prodávají za 40

asi mi tvého hříbátka bude líto

ale jestli chceš opravdu poradit,tak se připrav na : měsíční ustájení, 2x do roka očkování, 3x-4x do roka odčervení a každý měsíc strouhání kopyt.
A pozor,aby sis z toho tvého hříbátka neudělala nemocnou mladou herku.To je totiž mnohem horší než nemocná a stará herka

Upozorňuju,že se stačí podívat se na inzeráty a hříbátka za 40 jsou ta hříbátka,která mají v původu nějakého \"sportovce\" :),nebo pokud jde o nepříliš časté plemeno.Koník přiježděný a bez vady určitě existuje,do tvých snů ti však kecat nebudu...

Možná jsem se špatně vyjádřila-své dotazy bych brala spíše z pohledu časových důvodů.možná jsem čekala,že mi napíše pár lidí o tom,jak teď mají skvělého dospělého koníka,kterého si sami vychovali a nemůžou si ho vynachválit,i když je to stálo spoustu trpělivosti.Nečekala jsem,že tu do mě ohledně toho někdo bude rýpat a prošťourávat každé mé slovo.Fajn,svoboda názoru,to beru.

A nakonec-díky moc za tu upřímnou soustrast-ta opravdu potěší

5.2.2009 15:07

buggyna napsal(a):
nezdá se mi toho teda víc... nemáš korunky na koníška a chceš si koupyt hříbě? Už tady ten vtip začíná....

Ne,nemám 40 000,abych si koupila čt,které by nemělo žádnou nemoc či nějakou vadu ve stavbě těla,bylo dobře vycvičené apod.Nějakou nemocnou herku(nechci nikoho urazit) za 20 000 opravdu nechci.

5.2.2009 15:00

buggyna napsal(a):
to je vtip???

nezdá se ti snad něco?