kele

Moje příspěvky

20.2.2019 21:05

KataLexa23 napsal(a):
Alexandr vousatý.

Váš papagáj mi pripomína nášho Alexandra fúzatého, ktorý odletel do vtáčieho raja vo veku 33 rokov. Perie na sklonku života a vždy pred preperovaním mal rozstrapatené, kraje odraté. mal panický strach z rosenia, dokázal sa vykúpať v napájačke. Napriek pestrej strave, doplnkom k rastu kvalitného peria, absencie slnečnice a možnosti okusu vrby, ihličnanov a ovocných drevín mu kvalitné perie vydržalo maximálne 4-5 mesiacov. Na prelet po dome nebolo pomyslenie - odmietal opustiť bezpečie vlastnej klietky. Rozprával asi 20 slov.
Váš alexander sa dá dostať do kondície.
Odstávajúce pierko odstrihnite asi 5cm ad lôžka - netrhajte ho!!!
Vylúčte slnečnicu zo stravy a nahraďte ju vlašským alebo lieskovým orechom denne...
Kúpte si Mutavit a pridávajte do pitia podľa návodu výrobcu.
Skúste ho privyknúť na rosenie ostátou alebo prevarenou vodou 2x denne.
Pokiaľ sa mu to bude páčiť, používajte Jungle Shower s aloe denne do minutia celej fľaše.
Miesto tyčiek v klietke mu dajte čerstvé konáre vrby.
Odvyknite ho od lozenia po stenách klietky aby nemal poškodené dlhé pierka.
A hlavne, nebuďte zúfalá - zvlášť Alexandre fúzaté chované ako miláčikovia v interiéri mávajú ukážkové perie len pár mesiacov a tesne pred pred preperovaním vyzerajú ako prachovky...
Držím Vám palce, spomenuté prípravky si určite vygooglite aj sama.
Tak smelo do toho a nenechajte sa odradiť, zabojujte, verím, že o rok bude Váš Alexander vyzerať lepšie.
MVDr. Miloš Kelecsényi.

16.2.2019 18:17

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dobry den, dakujem Vam za odpovede. Aru mam od aprila min roka, bola chovana v otrasnych podmienkach 13rokov v malej klietke. Teraz vyzera uz fantasticky prerasteny zobak nie je taky velky, v 6m dlhej voliere sa naucila aj lietat a dal som k nej samca, s ktorym sa po 2dnoch zacali krmit. Neskor som pozoroval aj parenie. Zacal som jej davat kvapky na piskot z grepovych jadier, viac vetram a vzduch cirkuluje. Zariadenie som vystriekal pripravkom F10 a zajtra idem k veterinarovi. Avsak nepoznate nejakeho dobreho veterinara na exoticke vtactvo na zapadnom Slovensku? Neviem sa v mojom okoli nikoho dopatrat, vsetci len psy a macky a exoticke vtactvo akosi prehliadaju.
Dakujem

dávam palec hore za snahu pomôcť a za dosiahnutý pokrok. Nie je ľahké naučiť lietať staršiu aru...

15.2.2019 19:51

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dobry den, dakujem Vam za odpovede. Aru mam od aprila min roka, bola chovana v otrasnych podmienkach 13rokov v malej klietke. Teraz vyzera uz fantasticky prerasteny zobak nie je taky velky, v 6m dlhej voliere sa naucila aj lietat a dal som k nej samca, s ktorym sa po 2dnoch zacali krmit. Neskor som pozoroval aj parenie. Zacal som jej davat kvapky na piskot z grepovych jadier, viac vetram a vzduch cirkuluje. Zariadenie som vystriekal pripravkom F10 a zajtra idem k veterinarovi. Avsak nepoznate nejakeho dobreho veterinara na exoticke vtactvo na zapadnom Slovensku? Neviem sa v mojom okoli nikoho dopatrat, vsetci len psy a macky a exoticke vtactvo akosi prehliadaju.
Dakujem

Dobry vecer, oslovte MVDr. Juraja Šimúnka z Nových Zámkov / kontakt na www.kvlsr.sk v rubrike veterinárni lekári/ - nikto samici fundovanejšie nepomôže...
A pozdravujte ho odo mňa - všetko mám uvedené v profile.

13.2.2019 21:26

ararauna.cz napsal(a):
Nepřijde mi to nějak extrémní. Pokud neprojevuje znaky onemocnění, asi bych to neřešil. K té plísni: to by časem mohl být problém, je třeba zajistit cirkulaci vzduchu.

Ahoj Honzo, súhlasím. Pokiaľ pretrvá aspoň tento stav, bude to znesitelné.
Samica podľa mňa v minulosti prekonala ťažšiu infekciu prínosných dutín hlavne na pravej strane. Svedčí o tom tvar a profil pravej nozdry, asymetria horného zobáku /zahnutie vpravo/ a nálep na ľavej nozdre - najskôr serózneho charakteru /teda ľahšej formy zápalu sliznice nosa/. Bude potrebné pravidelne upravovať spodný zobák úpravou do kontraťahu - po pár rokoch je nádej na symetrický horný zobák.
Dá sa aj vynechať stresovanie samice - stačí zabrusovať spodný zobák horizontálne. K tomu kultivačné vyšetrenie výplachu alebo výteru nosa pre stanovenie mikroflóry a prípadnej citlivosti na lieky, ak to chce chovateľ riešiť.
Plesne sú vždy časovaná bomba. Hlavne pre stavy v akom fotená samica je.
Pokiaľ ju má chovateľ krátko, nie je to jeho maslo. Tento stav je minimálne 2-3 roky starý...
Pozdravujem Ťa.
Miloš.

6.2.2019 21:16

kristinka123 napsal(a):
Pochodila som dnes vsetky obchody, mali leb sprej zn Arpalit neo. Mate s tym skusenosti? Uvidim ci to pomoze, pripadne skusim niekde zohnat ten Bilo Kill

Dobrý večer,
Zo skúsenosti Vám radím nepoužiť tu odporúčané prípravky kvôli vysokej toxicite pri predávkovaní postrekom do peria a na kožu.
vhodný je a odskúšaný mám u kanárikov fipronil v prípravku Frontline spray - aplikovali sme ho aj na neoperené mláďatá kanárikov proti čmelíkom.
Na dospelca stačia 3-4 streky do rozfúknutého peria na kožu...
Veľa zdaru.

29.1.2019 07:12

ferko76 napsal(a):
Prečo prirovnavate Nitru k Nemecku, Holandsku?Nemala, nemá a nikdy ani mat nebude na ne. A tie ošťaté,osraté toalety hovoria za všetko.

Burzu robia vždy ľudia a ponuka vtákov. Oš... a osr...é WC a vtáci v nevyhovujúcich prenoskách - to sme my!!! Takto nás vnímajú aj v zahraničí...
Začnime každý od seba...

20.1.2019 21:32

terentete napsal(a):
Píšete ako bolo na burze v Nitre a ako tam robil poriadky sám majiteľ a usporiadateľ p.Vavra poriadky,už to je smutné že ide sám proti sebe,ale nieje sa čomu čudovať,nevieme ako dopadneme my sami a či aj nás nepostihne na starosť demencia,to je choroba za ktorú človek nemože.

Je mi ľúto, ale musím skonštatovať, že poslednými 8 slovami opisujete sám seba...
Ospravedlňujem sa všetkým normálnym chovateľom za moju reakciu. Už Werich povedal, že nad blbosťou sa zvíťaziť nedá ale treba proti nej bojovať...

19.10.2018 17:10

Dobry den,
ponúkať budem 5,3 žltohlavé FP prírodné Guldy 2018,
Perláka /Vousák/ červenožltého samčeka 2018
a zopár Agapornisov škraboškových prírodných homozygotov 2018.
Ceny 350,-/3500,-/350,- za kus. Viac kusov cena dohodou...
Kontakt v profile.

24.5.2018 15:45

Bloondy napsal(a):
Samice zatím žije, je na seně nic jineho nechce. Oddělila jsem ji od mladých myslím že to je spíš ta pareza. Druhá samička je ok i s mladýma. Krmila jsem stejně. Mladí králíčci zatim také ok pijí a ji seno vločky. Diky všem za rady.

Dobry den, nezabudnite sa este presvedcit či nemá náhodou prerastené zuby. Popis jej zdravotného stavu by tomu nasvedčoval...

21.2.2018 18:27

kikimora napsal(a):
To bola rýchlosť, mne dá vet. povolenia na celý rok stačí napísať dátum konania burzy.

To tu nepíšte... pst!

21.2.2018 18:21

kikimora napsal(a):
Niektorý nevedia a niektorý vieme že stým nemáte problém, akurát sa chcem spýtať či Vám ho vystaví kolega alebo si ho vystavíte sám sebe.

Platné je v prvom aj v druhom prípade...

21.2.2018 18:02

johan7 napsal(a):
Vy ked idete na burzu máte veterinárne osvedčenie?

Samozrejme, nemám s tým problém...

21.2.2018 15:46

Kanářice napsal(a):
Dobrý den, pojedeme s klukama z Brna na burzu do Nitry. Když budeme prodávat ptáky potřebujeme nějaké veterinární potvrzení ? kontroluje to tam někdo ? dík za odpověď.

Základ je mať čisté predajné prenosky alebo výstavné klietky, neupozorníte tak na seba a všetko bude OK. Veterinárne osvedčenie by bolo dobré mať pre istotu, nie je až tak drahé a môže ho od Vás vyžadovať kontrola colnej správy od Brna až do Nitry...

19.2.2018 11:37

Arachov napsal(a):
Dekuji.
Spíš mě zajímalo jestli s tím nemá někdo zkušenost jak papoušky přeléčit.
Moc díky.

Dobrý deň,
máte testami potvrdenú prítomnosť coronavirusu alebo protilátok u Vašich papagájov?
To by ma skutočne zaujímalo, prípadne aj s výsledkovým protokolom...

14.2.2018 16:37

fuksia napsal(a):
Súhlasím s Vaši príspevkom, bola by som rada nech sa vyjadria na adresu dotyčného menovaného odborníka zastupujúcich SZCH aj chovatelia ktorý ho priamo žerú a pravidelne si trasú na burze v Nitre ruky s týmto pánom, aký majú oni na to názor.

Ospravedlňujem sa za použitie tohto príspevku ako podkladu pre moju odpoveď.
Pána Vávru určite považujem za odborníka v chove exotického vtáctva.
Tiež nepoznám na Slovensku chovateľa, ktorý by mal taký prehľad o zákulisí tvorby legislatívy, nepoznám nikoho ďalšieho, ktorý by sa za krivdu spáchanú na sebe bravúrne bil za svoju pravdu a popri svojom boji vybojoval prijateľnejšie a mäkšie pravidlá evidencie chovaných vtákov.
Pretože sa nikomu z tunajších zvedavých nechcelo "zdvihnúť riť" a "ponúknuť svoje neobmedzené osobnostné kapacity pre dobrú vec všetkých nás chovateľov", choďte a podajte mu pri stretnutí ruku pretože ju sám dvíha len ťažko a poDákujte sa aspoň v svojom mene.
Pokiaľ ste tento môj príspevok pochopili a trochu sa nad sebou zamysleli, nie ste stratení...
Ak chcete štvať a kydať ďalej, je mi Vás ľúto ako ľudí a škoda komentáru...
Vyberte si.

2.1.2018 18:08

KillBoot napsal(a):
Dobrý den, ATB se jmenují veraflox. Límec je z jakéhosi pevnějšího plátna a navrch jsou ještě použité desky ze šanonu. Diagnostikovaný nebyl žádný druh bakterií. Paní doktorka napsala že šlo zřejmě o bakteriální infekci kterou se podařilo zvládnout. Bílé krvinky se vrací do normálu tak snad se to zahojí a bude klid.

Očekávám komentáře jak v tom límci trpí a je ve stresu..myslete si co chcete..trochu trpí určitě..ale lepší než aby si ukousl další prsty nebo nohu..

Ďakujem za odpoveď, ATB poznám, používam pri ťažkých prípadoch.
Límec je v pohode, iný by sa nehodil. Najdôležitejšie je aby si nohami nedočiahol k zobáku a naopak. Bežne používané mirelonové valce alebo zakladacie pologule z priesvitného plastu by v tomto prípade nepomohli...
Držím palce.

1.1.2018 18:34

KillBoot napsal(a):
Tak náš Žako se v včera vrátil skoro po 3 týdnech domů, byl hospitalizován na Veterinární klinice MADA. Bohužel se potvrdila bakteriální infekce (i když to nemusela být 100pro primární příčina).
Bohužel se nám nepodařilo zabránit tomu aby si nohy kousal a v nestřeženém okamžiku si ukousl jeden dráp i s kouskem prstu. Ten mu dr amputovala plus ještě jeden a kousek dalšího, protože měl nekrozu .Teď má límec, nožičky každý den převazujeme a musíme být trpěliví až se zcela zahojí. Takže zatím tak. Zvládá to statečně, ale je to samozřejmě nepříjemné jak pro nás tak hlavně pro něj.Pokud by někdo potřeboval služby lékaře pro papouška rozhodně mohu doporučit tuto kliniku a to jmenovitě dr.Vaidlovou a její tým. Byli opravdu skvělí

Dobrý večer,
prepáčte mi moju zvedavosť - zaujíma ma, ktorý druh alebo rod baktérií bol diagnostikovaný a aké boli použité ATB. Tiež by som rád videl límec použitý /vložte foto/ mojou kolegyňou.
Som rád, že ste sa podelil s ostatnými so svojimi trápeniami a následnou možnou nápravou zdravotného stavu. Pomôže to ostatným chovateľom skôr si všimnúť prvé príznaky zmeny zdravotného stavu a následne si budú môcť predstaviť smerovanie liečenia alebo neliečenia problému.
Držím žakovi a aj Vám palce, máte pred sebou ešte dlhú cestu...

12.12.2017 22:26

KillBoot napsal(a):
Dobrý den, máme 6ti letého žaka. Před týdnem si začal kousat nohy. Jsem už uplně zoufalí. Dospělo to do stádia co si ukousl celý prst. Netušil jsem že může být něčeho takového schopen. Začalo to loupáním kůže, hned ráno jsem chtěl volat na veterinu ale do rána byla noha krvavá. Nejdříve jedna pak obě.
Na veterině jsem dostal antibiotika a léky na bolest. Bohužel příběh pokračoval dál.
Poté jsem jel do Kralup na vyhlášenou veterinu. Musím uznat že přístup a ochota mu pomoci byla skvělá. Paní doktorka mě naučila jak mu mam nohy obvázat a mazat mastí. Vše jsme dodržovali. Papoušek byl ten den jak vyměněný jak kdyby bolest ustala a vše bylo v pořádku (konečně vidina klidné domácnosti a normálního spánku) ale druhý den asi v 7 večer si zase vztekle začal okusovat nohy. Dostal léky na bolest nová antibiotik ale ráno neměl kus prstu.

Už opravdu nevím co mám dělat. Ve středu jedeme na kontrolu a bojím se aby se nepustil do dalšího prstu. Děkuji za všechny nápady. David

(žako měl od malička jednu nohu zlomenou, všichni mi říkali ať mu to nenechám operovat když je zvyklí - paní Doktorka řekla že je to pěkná blbost).

Pokúsim sa Vás naviesť na riešenie problému... Podľa fotiek to vyzerá na bakteriálnu infekciu, ktorá sa rozširuje. Mal byť spravený ster z postihnutých miest, následná kultivácia a citlivosť na antibiotiká. Streliť ATB len tak odboku je lotéria aj keď je širokospektrálne. Zatiaľ ste len stratili čas, ktorý hrá proti Vám. To, že si nohy okusuje môže prerásť do návyku aj po vyliečení. Na vznik takéhoto návyku, ktorý sa potom zvalí na psychický problém, stačí púhy týždeň.
Z mojej praxe - podobné infekcie vznikali najčastejšie vytvorením otlakov na spodku nôh - poznáte ich podľa hladkej a tvrdej kože zo spodnej strany nohy, kde sa rozvetvujú prsty. Pri sedení na starých vyhladených alebo priemyselne sústružených bidlách vták svojou hmotnosťou tlačí na spodok nôžky, vzniká otlak a zároveň tlak na tepničky a žilky, ktoré neplnia funkciu systému krvného obehu. Každá stáza /neprúdenie/ krvi je predispozíciou pre množenie patogénov. V niektorých prípadoch baktérií, niekedy vírusom spôsobené bradavice. nemožnosť oderu starej kože na hladkom bidle spôsobí jej zhrubnutie, vták sa snaží uľaviť si jej odstraňovaním, čo je normálne správanie.
Úľavu mu určite prinesie denné niekoľkonásobné postrekovanie /alebo kúpanie/ nožičiek roztokom Aloe vera, môže byť aj aloe určené ku konzumu. Aloe nesmie obsahovať propolis - hrozí riziko spálenia kože. Po utlmení príznakov svrbenia a zahojení natierajte pár dní čistým rakytníkovým olejom. Tiež má hojivé, antibakteriálne a zvláčňujúce účinky.
Pozor! Ako prvé však treba potvrdiť alebo vylúčiť infekciu kultiváciou. Ak je to bakteriálna infekcia, podať ATB celkovo alebo na miesto postihnutia. Na nožičky len formou roztoku, nikdy nie masť.
Jeho psychiku teraz neriešte. Pokiaľ sa mu neuľaví fyzicky, môžete čakať horšie prejavy sebapoškodzovania.
Takže, najprv ster a kultiváciu s citlivosťou na ATB, po odobratí steru aplikujte Aloe vera, po kultivácii nasadiť správne ATB ak vôbec treba. Po čiastočnom zahojení aloe podávajte celkovo na piškóte 2-3x denne a začnite jemne masírovať rakytníkovým olejom.
Počas liečby alebo podávania spomínaných doplnkov vymente niekoľkokrát bidlá za nové a drsnejšie. Vykašlite sa na konzervatívnosť žakov a kľudne ich meňte, má momentálne väčší problém.
Ak si bude nohy častejšie všímať, neokrikujte ho a ani sa nesnažte venovať mu vtedy prehnanú pozornosť, mohol by sa ohrýzať účelovo na vynútenie pozornosti.
Pani doktorka z Kralup vie, čo robí, skúste s ňou konzultovať aj môj pohľad a pozdravujte ju odo mňa. Poznáme sa.

23.11.2017 21:09

Viac by určite pomohlo foto spodku klietky - trus... Bronzákov poznáme...

15.10.2017 15:53

Ondra.b napsal(a):
Myslím že napadající chovatelé by se měli zamyslet a otevřít své hlavy objektivním názorům a nevnímat vše jako propagandu atd...
Přerov je největší burza v ČR a ještě určitě bude, ale Kroměříž má hodně našlápnuto a budoucnost má určitě před sebou.Casem začnou jezdit do Kroměříže Poláci, Slováci atd...

Jezdím jak Přerov tak Kroměříž. Ale po minulé návštěvě Přerova sem řekl naposled, Přerov jen na předání ptáků, jinak u mě už ta burza není!

Výstižné...
Slováci na burze boli - napr. autobus s Vranovskou značkou, zo Žarnovice zo spolku nás bolo 8, stretol som dlhoročných známych tiež zo Slovenska. Agapornisy škraboškové si u mňa kúpil mladík z Poľska, dobre sme sa porozprávali o výstavách a úrovni chovu v Poľsku, máme aj spoločných poľských priateľov - chovateľov.
Kúpnu silu neriešim - stačí mi predať dobré škrabošáky za normálnu cenu úmernú kvalite...
Burza je o tom, že z každého rožku trošku. Tá dnešná v Kromeríži taká pre mňa určite bola, v peknom prostredí, s priateľmi, nové kontakty, predané agapornisy, zábavná cesta tam aj späť.
Rád sa sem vrátim, bolo mi príjemne.


Hledáte zvířecího kamaráda?
Zdarma vám poradí
Veterinář online
Konzultovat s veterinářem
Veterinář online