ladd

Moje příspěvky

4.2.2021 17:02

petraodlesa napsal(a):
A utopit jako kotě? Není to rychlejší než ty nůžky?

Marně hledám zvracejíci emoticon.

4.2.2021 16:56

Kdysi u nás cizí kočka měla koŕata. Kocourka a kočičku. Babička říkala,že kocouři se ochočit dají, kočka ne. Taky to tak dopadlo, kocour byl jAko bychom ho socializovali od mala, kočička zůstala navždy plachá. Do baráku přiśla, při o pokusu o kontakt utíkala.

31.1.2021 20:13

Pavel Š. napsal(a):
O tom se nepřu. Možná jste mne nepochopila, nebo jsem to nenapsal dobře, jde o to, že vazné ustájení skotu, nebo malá klec u slepic, jim nijak na psychické, ani fyzické pohodě neubere.

Kráva na řetězu - 4 kroky dopředu, 4 kroky dozadu, 4 kroky do stran. A oproti tomu kráva na pastvě. Zažil jste někdy vypouštění krav na pastvinu po zimním ustájení? Pokud ano, nemohl by jste to myslet vážně.
Zrovna tak ty slepice v kleci.

29.1.2021 19:21

Píšete, že podestýláte slámou. Ideální je, když je sláma k podestýlání nařezaná na kousky (řezanka). Slepice ji lépe přehrabou, dáte vyšší vrstvu a máte hlubokou podestýlku, která hřeje.
Zkuste v garáži na podlaze přejet slámu sekačkou.

26.1.2021 23:45

Štefan1 napsal(a):
S tím rozkvokáváním mám jenom negativní zkušenosti. Zkoušel jsem to 4 roky - plemena araukana a polská zelenonožka. Ponechával jsem vejce (označená) v hnízdech, do kterých snášely další (které jsem odebíral), zkoušel jsem i oddělit slepice, nechat je nanosit vejce do hnízda a opravdu se nerozkvokala žádná.

Jsou plemena, které kvokají rády a asi by to u nich šlo - rousná zakrslá, hedvábnička, ale to jsou výjimky.

Slyšel jsem, že to jde u krůt a jednou taky vyzkoušel - a opravdu zasedla a to byla širokoprsá z velkochovu.Seděla opravdu poctivě.

Já to zkusil cíleně 2x,- česká kropenka a kříženka po tetrách. V obou případech se zadařío. Pak si vybavuju objevenou kvočnu tetru na hnízdě ve stodole, bílou kříženku s černými běháky v kopřivách na zahraďe. A pak bylo x případů v dětství, kdy “ztracená” slepice přišla s kuřaty. Slepice jsme měly nosné nebo s komb. užitkovostí a jejich různé kŕíženky. Určitě nic extra kvokavého.
Toto téma se již zde na fauně řešilo. Ze třech pokusů, kdy to lidé zkusili, se to dvakrát zadařilo.

26.1.2021 23:27

reznade napsal(a):
Chovatelka, která mi ji prodala, mi říkala že jí pěkně vyseděla 9 vajec, když jí zkusila dát 11, tak je prý vyházela a rozbila. Tehdy mi těch 9 nepřišlo málo, protože jsem ještě nikde nečetla kolik se dává pod velkou slepici běžně.
Je možné slepici oddělit do samostatného malého kurníku na jaře s menším výběhem, kde by pak byla i po dobu sedění a ze začátku vodění kuřat. Byla by pak ale oplozená vajíčka? Nebyla by moc stresovaná kdyby jiné slepice viděla jen přes plot a to ještě přes kačeny? Ikdyž zrovna tahle mi přijde docela samotářka v tom mém hejně.
Nestačí ve společném kurníku v jednom hnízdě jí vyměnovat vejce pravidelně za podkládky? Taky tam budou ty vejce přibývat. Stejně jí nechci dát jen její.

Je normální, že mi kohout teď v zimě nepojímá slepice? Je sice mladý, loňský, ale už kokrhá. Nemůže být problém že je to hybrid? Ale zas známí mají jenom hybridy a jedna slepice jim každý rok vyvede kuřata z ukrytého hnízda.

Pokud nezačne kvokat sama, tak ji oddělte (samozřejmě se jí to líbit nebude). Do hnízda klidně na začátku dejte několik podkladků a pak měňte další za snesená vajíčka. Až bude 2- 3 dny na hnízdě sedět i v noci, budete mít jistotu, že kvoká.
Když slepici neoddělíte od hejna, nebudete mít jistotu, že pravidelně snáší do hnízda s podkladky, protože to může být obsazené.To ji bude nejspíš v rozkvokání brzdit.

25.1.2021 20:22

9 vajec pod normálně velkou slepici je skutečně málo. Aspoň 13-15, aby žádné nevykukovalo, jak iž psali lidé výše,
Slepice se rozkvokat dá. Když si nanese do hnízda dostatečný počet vajec ( většinou tolik, kolik obsedne). tak se rozkvoká. Stává se tak když slepice zanáši. U mě nejmenší počet takto nanesených vajec byl 8, nejvíce 17. Musela by jste slepici oddélit a přinutit ji snášet někde kde nesnáši jiné slepice. 2 kvokalky ale máte, tak ať se zadaří.

19.1.2021 21:19

Asumba napsal(a):
Bílá polohedvábnička, určená jako kohout

- povyrostla a kdáká. Kokokokokokodáák.
Nemohla by to tedy přece jenom být slečna slepičková?
Nebo kohouti take mohou takto vokalizovat?

Ano i kohout kdáká. Když je vyplašený nebo když odpovídá kdákající slepici.
(Kdysi jsem sem dával příspěvek s hlasovými projevy kurů a co znamenají. Bylo to ještě na nemoderované diskusi, asi tedy již ztracené.)

19.1.2021 20:32

Po přečtení vlákna krátce: zdrobnlé slepice budou mít predátorů určitě více, než klasické.
Že jsou vlašky létavé je vzhledem k predaci plus. Pokud nějaká přeletí plot neznamená, že zase nepřeletí zpět. Pokud bude kohout zlý, může se vyměnit při troše štěstí vyměnit. Časem na hodného narazíte.
Češky jsou stejně temperamentní jako vlašky. Ve vašem případě je temperament plus. Kohouti bych řekl, že jsou zmasilejší než kohouti jiných lehkých plemen.

11.1.2021 21:00

Asumba napsal(a):
Trosku lepsi snimek, prosim, takhle je to spatne? Moc dekuji za odpoved.

Ano, předělejte to, že bidla položíte na šířku. Vršek bidla nemá být celý zakulacený do obloučku, ale rovný, jen stržené hrany.
(Někdo místo bidel i používá prkna, že se tak slepice ze spodu lépe zahřejí.)

11.1.2021 18:56

Tak třeba hned na té přiložené foto. Latě tvořící hřady mají být položené na šířku. Slepicím se pohodlněji hřaduje, nedochází k otlačeninám a deformaci hrudní kosti. Hrany latí zbrousit ať je to neřeže do prstů.

8.12.2020 21:44

Typuji to na samce krahujce.
Shodou okolností jsme včera měli dravce u krmítka. Poštolka to stopro nebyla, typl jsem samce krahujce a Wiki mi to potvrdila. Samec má velikost jako hrdlička, může být i viditelně menší, světle rezavé vlnkování na hrudi. Samice může být až skoro dvojnásobně velká (až jako menší jestřáb), hňedé vyrazné vlnkování na hrudi. Je to predátor drobného ptactva, proto se prý často zdržuje kde jsou slepice, protože tam jsou vrabci.
Prosím neplašte ho, udržuje populaci ptactva v kondici, zdravou. + hrdliček jsou mraky.

29.11.2020 21:36

Když víte, která je ta agresorka, tak jí zkraťte horní špičku zobáku, jak psal honzapm. Když jste zvládla slepici zabít, tak tohle zvládnete taky.
Až vám tyhle doslouží, tak si pořiďte plemeno vhodné do vašich podmínek a i třeba do nezatepleného kurníku.

19.11.2020 20:37

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nebezpecnost tech plemen se probirala taky, od te doby se nic nezmenilo. Jestli nekde ve Spanelsku chodej psi se stadama prez vesnice, tak tady teda ovce navolno nikdo nevodi a ani nepase. Ze pusti nekdo prez den par ovecek navolno za barak na pole a vecer zase do ohrady to nepocitam.
Vize vesnice s vysokyma plotama a coklama uz tady padla. Nez tohle, tak radsi zrusit ovce a drcet kazdych 14 dni s mulcovacem. To uz tady nebude k zivotu vubec!

Koukám, že každý jsme si odnesl z diskuze něco jiného. Já okruh plemen ze kterých vybírat psa, jedno jestli na horskou pastvinu nebo k pár ovcím na zahradu.
To mi připomělo jeden rakouskej dokument. Vlci strhli hned vedle vesnice laň. Z vesnice vyběhli pastevečtí psi a vlky zahnali. Pro mě poznatek, že někteři pastevci nemohou být lidem zas tak nebezpeční, když jsou takto na volno. Jsem zvědav, co si z toho vezmete vy.
...“a drcet kazdych 14 dni s mulcovacem. To uz tady nebude k zivotu vubec!” - No jasně, zase ta práce.

19.11.2020 19:45

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ladd chyba lavky. Ne jen cenu, ale obecny oheozeni na vesnicich plnych stekajicich pastevcu. Trosku fantazie to chce. Ale chapu ze na gauci v panelaku se ji jaksi moc ohledne toho jak by ta vesnice vypadala a zila nedostava.

Psí plemena vhodná a nevhodná do našich podmínek se zde již probírala. V jednom ale souhlasím, spiš bych se bál psa ,ne vlka.
V jednom jste se trefil, z gauče píšu. Vy ne?

19.11.2020 19:09

pajca napsal(a):
Reportáž od chovatele
https://www.youtube.com/watch?v=j4dqAx7fJV4

Problémy chovatelů s vlky na Slovensku
https://www.vlktravunezere.cz/situace-v-zahranici/ostatni-staty/slovensko-ministerstvo-zivotniho-prostredi-sr-nechce-v-prirode-ani-lidi-ani-ovce/?show=public

Stále dokola. Tu práci nam nikdo nenahradi, chceme aby to bylo jako driv. Takže oplotit pastvinu nizkym lesnickym pletivem a víc si ovcí nevśimnout. Je vidět, že se hodí jakýkoliv argument když např.brát odškodné je ponižujicí...
Je celkem obvyklé, že zvěř se motorových vozidel nebojí. Co tedy měla paní z žp radit. Nevystupujte ven, nekrmte - logicky ,aby nedošlo k návyku na čĺověka.
Pán co mluvil za myslivce taky perlil. Srna byla ohlodaná na kost - kolik těch vlku tedy muselo být. Nebylo to spis že se ke krmeni vraceli? A mají nyní problém ulovit vysokou. No ano, zveř se stává ostraźitá a tudíž ne dostupná pro každého bouchala.
A na závěr postrašíme sežranejma dětma.
Nějaký přinos ale tato diskuse má. Nikdo snad už zde nerozporuje ochrannou funkci kombinace kvalitního oplocení a psů. Teď pouze řešíme cenu.

18.11.2020 21:56

přezdívka napsal(a):
Modlitba pro Martu je hezká písnička, ale....... To co se z ní stalo........ Mám na ní už alergii.......... Když ji hrají, tak vypínám

Vcera ji v televizi dozpivala Aneta a zacali ji hrat v obecnim rozhlase. Otevrel jsem okno.

18.11.2020 12:44

No snad i dobre, Co chcete ted na zimu delat s kuretem? Umite si predstavit ten smrad, jestli ho budete mit v byte? Navic slepice je hejnovy ptak, chovat je jednotlive je tyrani.

6.11.2020 20:54

Pavel Š. napsal(a):
Jo, byl to rys. Pokaždé je to u něj stejné, útok shora, tentokrát z kamenné zdi u statku, hned na kraji vsi, pak vyžere kýty z vnitřní strany a odnese si hlavu. Nikdy se nevrátí, neustále loví čerstvou kořist a všechny kusy v kondici. Lupuse se raděj už ptát nebudu, ten by s jistotou určil leda včerejší počasí.
Jen mi ještě objasněte, jak to myslíte s tím čuvačem. Podle vás si teda drobnochovatel co má pár slepic, králíků a ovcí na výpas zahrady, má dojet pro čuvače někam na Liptov? To nemůžete myslet vážně!!!

Ano, myslím to vážně. Když si někdo může jet pro psa až třeba na Kavkaz nebo pro kohouta přes celou republiku, tak proč ne na Slovensko nebo pro Bernskeho salašnického do Alp? Mimo to Lupus uvedl, že jsou chovky ovčáckých plemen i zde vČesku.
K těm srnám. Pokud je to jak píšete, tak mají zkrátka otupělé instinkty. To se časem určitě srovná.
K vymýlení dávno vymyšleného. K tomu mě napadá jen to, že k ovcím patří ovčácký pes a na noc patří ovce do košáru.
Hájíte tu majitele ovcí. Jenže spousta z nás se musí v práci, stále něco nového učit, přizpusobovat se, inovovat. Ale tady člověk jenom čte nejde + urážky. Všichni víme, jak to spusta malochovatelů dělá. Jednou za rok objednají střihače vlny a úpravu paznehtů a fůru sena, možná někdo někdy veterináře. ovce zkontrolují přes plot ani ne každý den. A teď by to mělo být jinak. Je jasný, že jich spousta bude řvát, že se na to vykašlou. Tak at´.

6.11.2020 00:35

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Hosi bezte uz se psama do pr dele. Jestli ty hlavy fakt neumite pouzit ani na pocitani, tak nevim. Komu to tady cpete? Chapete ze na diskuze chodi chovatele s par ovcema? Jedte vy dva chytraci do Lachova poradit to Sefcoj a spol. Uz me to tady zacina nudit ty vase rozoumky.

Máte doma psa? Jestli ano, tak příště to chce zvolit vhodnější plemeno. Ovce máteu baráku, minimálně by vás vzbudil, až tam zase vlci půjdou. Spousta z vas ma deset ovci u baraku a na zahradě vlčáka. Nebylo by řešeni ovce na noc do bezpečnější ohrady a k nim čuvače?