lenocka

Moje příspěvky

7.4.2023 12:45

Doron napsal(a):
Aroma lampa? Vůně do zásuvky?

Určitě ne ani jedno.

6.4.2023 21:25

Já tedy kyselinu listovou dávala asi týden před krytím, zabřezla a dávám dál (ne denně).

6.4.2023 21:22

Ne, na kotec se nikdo nedostane. Mám tu další 2 psy volně (ona musí být v kotci) a ti jsou úplně Ok. Druhá fena tedy nežravec, ale mladý šarplaninec je popelnice - oba nikdy nic. Žerou všichni stejně, jen jiné poměry.
No teď deníček i mám, protože druhá fena je březí, tak třeba z toho něco vyplyne… 🤷‍♀️

6.4.2023 20:45

Včera od 13h nevykročila ze zahrady, od 14 do 22h byla v kotci, pak jen vyvenčení na zahradě a domů na křeslo. Ve 23h běžná večeře, gaučink…a začala slintat. Pravda, asi si krátce předtím zadní partie myla, to je fakt. A ona to dělá důkladně 😀 Ale to by rozhodně neslintala s odstupem minimálně týdnů (zjistili jsme datum minulé epizody: 27.2. ve 14h).
Doma vše při starém, jedeme stejné eko přípravky.
Jako souhlas, pokud se bude zase opakovat, ty rozbory udělat necháme.

6.4.2023 20:25

Napadá mě když o tom tak přemýšlím, že ty sliny jsou hodně vodové, na rozdíl od stresových víc vazkých mé druhé feny (měla jsem v přímém přenosu nedávno při krytí).

6.4.2023 20:23

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Když slintá louži, nechová se ani trošku divně? Nesedí strnule, není nějak zatnutá, nemá tiky?

Vůbec. Včera jsme jí pozorovali oba a je úplně normální, ani z toho není nijak nesvá, prostě se jen olizuje víc než jindy (je fousatá, takže se olizuje často). Jinak se motala okolo nás a loudila kost a nebo se vyvalovala ve svým křesle.

6.4.2023 19:07

Kdepak, tohle je právě kobliha nestresující, hned tak jí něco nerozhodí. A ty situace právě nemají vůbec nic společného, kromě toho, že je to vždy doma.

Zuby má v pohodě, bez kamene, jen jeden špičák už roky uštípnutý.

Prostě mě nic nenapadá..

6.4.2023 10:10

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Může to být zánět slinné žlázy třeba. Můj bělouš už ho lehčí měl a projevem je snadno přehlédnutelná tvrdší boulička na tváři, zjistitelná pohmatem mezi palcem a ukazovákem v místě žlázy...ovšem oslintanou matraci měl slušně a mokrou hubinu taky.....sliny mu proudem netekly, to ne.

To je zajímavý tip! A bělouš taky slintal jen někdy?

Ropuchy a mloky asi můžu vyloučit, protože minulá epizoda byla na přelomu prosince/ledna.

Veterinář nic neviděl, ale taky jí neviděl v té akutní slintací fázi. Asi budeme muset jinam.

Mě na tom nejvíc udivuje, že je to chvíli jednou za celkem dlouhý čas 🤷‍♀️

6.4.2023 00:33

Zdravím, našla jsem jen staré diskuze, ale vlastně nic použitelného. Konkrétně:
ohařka, 7let. Za posledního půl roku už se potřetí / počtvrté stalo, že strašně slintala. Jakože tak, že jí tekly sliny téměř proudem. Je to tak půl hodiny až hodinu, naslintá fakt louži. V tlamě nic, v různou denní dobu, takže bez souvislosti se žrádlem. Poprvé to tedy bylo po tom, co asi sežrala nějaký kekel. Pak už žádná ani zdánlivá příčina. Chování beze změny.
Nějaký nápad? Už si začínám dělat starosti

28.3.2023 11:04

A co tohle?

Složení: sušené vykostěné hovězí 31%, čerstvé vepřové 15%*, nahý oves, hovězí loj**, kukuřice, celé sladkovodní bílé ryby 7%*, vepřový tuk**, hydrolyzovaný hovězí kolagen, sušené celé brusinky 3%, petržel, mrkev, huminové látky, sušené šípky, špenát, květ ibišku, květ vřesu, list brusinky

* hodnota je uváděná v sušině
** konzervovaný vit.E

Analytické složky: Protein 28%, hrubý tuk 18%, anorganické látky 7,5%, vláknina 3,5%, vápník 1,6%, fosfor 1,1%, vlhkost 8%
3681 kcal/kg

Cena 1050 za 10kg


Mě se líbí. Bez luštěnin, bez kvasnic. Krmila jsem, spokojenost. Dost vápníku pro rostoucí mimča

28.3.2023 10:55

Nojo, pravda, nechala jsem se při vzpomínce na tu hrůzu trochu unést. Jeden případ ucpání nic neznamená.
Na druhou stranu, u nás paseku udělalo hned první ucpání té druhé a bylo doživotně vymalováno. Mimochodem hojení po těch žlázkách bylo úplně v pohodě, ty píštěle byly problém.
Každopádně za jedním si stojím: pokud žlázky začnou dělat problémy (tedy opakovaně), pryč s nimi.

28.3.2023 01:23

Doron napsal(a):
To není moc povzbudivé, ale děkuju🌷
Takže Anigran, koukám na to.

No být Vámi, fakt je nechám odstranit. Ono se to velmi rádo vrací. A píštěle se řeší MNOHEM hůř.
Ad Anigran - je to malý zázrak, ale pokud tam ta žlázka bude, tak asi Anigran nestačí. Protože ta případně poškozená žlázka může pořád pracovat případně hnisat.

Jen poznámka: zajímavé je, že zmíněná fena NIKDY nesáňkovala ani si tu horší neolizovala.

Přeji hodně štěstí

28.3.2023 01:09

Jo, zkušenost mám a ne pěknou. Předchozí BŠO se žlázka ucpala a praskla, přišla jsem na to brzy, zaléčilo se ATB výplachy + ATB orálně. Pak se ucpala a praskla druhá. Fena se nečistila, takže jsem na to přišla pozdě. A začal 2letý koloběh výplachů, hojení, dalších a dalších píštělí, strašný! Několik vetů mi řeklo, že být to jejich pes, tak neoperují - feně už bylo k 10 letům…no nakonec v 11 letech stejně pod nůž musela, z původních žlázek prý nezbylo skoro nic, jen ty píštěle okolo.. a že jich bylo! Hojilo se to dlouho, skoro půl roku, ale díky Anigranu se nakonec podařilo.
Po téhle zkušenosti jsem se zařekla, že pokud bude mít další pes obdobné problémy, žlázky půjdou hned ven.

21.3.2023 22:51

Ad MenForSan: pokud by někdo byl tak naivní jako já a chtěl zkusit šetrný přírodní obojek, nedělejte to! Psi sice krásně voněli, ale po pár dnech klíště přímo pod obojkem 😖


Pumo opravdu je je Beaphar sprej přírodní? Nesmí na štěňata do 3 měsíců, tak tedy nevím. Na netu je u výrobku vyjmenováno asi milion nebezpečí, ale to je mi až divný, to spíš vypadá jako obecný seznam všeho možného.. 🤷‍♀️

20.3.2023 11:48

“Edit: ke krmení senáží a siláží a čekání na letní krmení....krávy se teď krmí jednotnou krmnou dávkou...zima -léto, předchází se kolísání složek mléka...”

To já samozřejmě vím, protože ty krmné dávky sestavuju ;)
Ale týká se to jen dojnic, výkrmu a některých odchovů. BTPM se přeci pasou, to je podstata jejich chovu. Takže ta úvaha až tak mimo není.. Ale jak je odlišit od těch na celoroční TMR? Nelze :/

Kamarádka bere drštky od nějakého barfshopu, je VELMI háklivá na kvalitu krmiv, tak se jí poptám na zdroj..

19.3.2023 17:48

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Je úplně jedno, jestli má PP - po pracovních psech je poptávka bez ohledu na PP. Pokud je pes zdravý a vhodný k dalšímu výcviku, tak ho tihle "zachránci" obratem klidně zkšeftí za pade. Není žádný důvod takové zvíře dávat někomu zadarmo nebo symbolickou cenu.

Kdyby to byl 5 letý pes nebo s nějakým hendikepem, tak je to věc jiná.

Inspektorko to jako fakt? Mladý NO s ochotou pracovat, i když nic moc zatím neumí, je snadno prodatelný za 50k??

Tak to tedy čumím, fakt 😳 Když jsme u toho, tak pro zajímavost -kolik se tak pohybují maliny? Řekneme třeba štěně pracovní linie po průměrných rodičích? Fakt mě to pouze zajímá a nemám se koho zeptat. Děkuji

Diskusní téma - Pes
18.3.2023 23:35

Jsem jedna z těch, kteří podezřívali jehněčí drštky jako původce gastritidy u mé feny. Respektive aktuálně jsem kyselá ze všech, i hovězích. Prostě jsou takové nažloutlé a myslím si už nějaký týden, že jsou ze senáže a že to pro psy není fajn. Že 3 psů jeden pekelně prdí a další dva mají výrazně měkčí odpad. A to spotřebuju 1kg za 2 dny pro 3 velké psy!
Moc mě to mrzí, fena mi blbě žere přílohy a tohle byla snadná cesta. V zimě už nekoupím (všechny krávy na siláži a senáže), v létě si to hodně rozmyslím 😞

23.2.2023 23:05

No a nebo je pes zvyklý, že je za takové chování napomínaný. Třeba by se choval jinak, kdyby u toho majitel nebyl (což chápu, že se majiteli nemusí líbit).

23.2.2023 09:39

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
ale to je taky vysoce toxické pro vodní potvůrky... takže u psích vodních nadšenců to ideální není. Ne pro ty psy, ale pro přírodu. Dokonce píší, že se nesmí ani zbytky kontaminovat odpadní voda... takže ani na sebe bych to nelila. Ne kvůli sobě... ale kvůli té vodě

Vím o tom. Ideální to fakt není. ALE kloši mé feně rozjeli alergii na upíry, takže nemám moc na výběr bohužel. Stříkám jen na hřbet a místa, kde jsou dlouhé chlupy. Snažím se pár dní nekoupat. Ale za jak dlouho se účinná látka rozloží/vytěká nebo co já vím, se mi najít nepodařilo. Mimochodem stejná látka je v obojcích Scalibor

22.2.2023 23:41

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Kéž by existovalo něco na kloše… 😳😳😳

Existuje. Butox a Sputop Spot On. Účinná látka deltamethrin. Určeno jako spot on na krávy a ovce. Já ředím vodou tuším 1:20 (nejsem si jistá) a rozprašovačem aplikuju na povrch těla. Funguje to, v kloší sezóně se tím stříkáme taky.


Hledáte zvířecího kamaráda?
Zdarma vám poradí
Veterinář online
Konzultovat s veterinářem
Veterinář online