marcelaamax

Moje příspěvky

6.5.2023 20:42

AnnTae napsal(a):
V pohodě, naprosto chápu. My koupili granulové štěně, přešli jsme na barf, pomalinku, polehounku, stejně občas průjmy. Pak jsme šli na cvičák, kde nám bylo (spoustou vlastníků velkých psů z okolí, které znám) vychválenou a doporučenou cvičitelkou řečeno, že nikdy nepodávát maso do misky jen tak. Že sice je zastánce granulí, ale pokud mermomocí chceme krmit masem, máme mu dávat přes den kousky z ruky za odměnu a pro trénink pozornosti. Že pokud bude dostávat maso do misky, nikdy pro něj nebudou normální pamlsky dostatečná motivace na pozornost. Na základě tohoto jsme se rozhodli se vrátit opět ke granulím jako hlavnímu krmivo a maso, malé kosti a vnitřnosti podávat místo komerčních pamlsků. Pes je od té doby pozornější, ochotnější plnit příkazy, má pravidelnou a pevnou stolici a nemá každou chvíli škytavku jako míval na barfu. :) Kočky ovšem masem krmíme stàle, s granulemi jen jako doplňkem. Jsem zastánce toho, že dopady krmení pouze granulemi jsou mnohem horší u koček než psů, kvůli tomu, že kočky už tak velmi málo pijou (proto se pořizují fontánky, polévky atd). Kočka krmena pouze granulemi je často dehydrovaná aniž by si to uvědomovala a jejich ledviny velmi trpí.

Že sice je zastánce granulí, ale pokud mermomocí chceme krmit masem, máme mu dávat přes den kousky z ruky za odměnu a pro trénink pozornosti. Že pokud bude dostávat maso do misky, nikdy pro něj nebudou normální pamlsky dostatečná motivace na pozornost.

Tak za mě a mé dva psy je tohle taky blbost. Měla jsem psy jak na granulích, tak na mase, aktuálně tedy na mase, ale rozdíl v ochotě cvičení a přijímaní pamlsků dle krmení nula nula nic... Krmím maso, a kolikrát klidně cvičím na granule , dost dlouho jsem cvičila na Platinum granule, bylo to pohodlné. Stejně tak můžu psy odměnit klidně zeleninou...Když jsem krmila granulema, tak jsem je klidně mohla používat i jako odměnu při cvičení. A u štěňat jsem je i používala vyloženě na trénink pozornosti... Jo je pravda, že mám hodně žravé psy a žrádlo je pro ně fakt vysoko, jakékoli...

Třeba na tom u méně žravých psů něco bude... Ono se to dá převést vlastně i na hračku - máme hračky, které mají psi volně k dispozici během celého dne, a pak máme top hračky, které vytahuji jen na hru a trénink se mnou, a hned zase zabavuji. A na ty hračky prostě psi cvičí líp, než na ty okoukané. Pořád ale myslím, že i v tom případě se to dá udělat třeba tak (stejně jako s těma hračkama), že krmím masem a na cvičení si najdu něco jiného, pro psa top, co má pouze za to cvičení - já nevím, třeba sušené plíce, sýr, sušené rybičky... a pro některého psa to klidně můžou být zrovna ty granule...

15.4.2023 08:30

fikovnice napsal(a):
Marci, nečetla jsem to celé. Byla/jsem nemocná. Takže příčina fakt ořechy?

No s největší pravděpodobností Jo. Nakonec se na tom shodli i na veterine, více doktorů.

Fakt ty příznaky byli stejne jako u psa, ale tím, ze predtim jsme byli mimo zahradu, tak to bylo složitější. Tentokrat fakt jen zahrada a fena ten ořech žrala no.

14.4.2023 16:26

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Měla bych dotaz na ty, kteří mají psy celoročně venku. Předem upozorňuju, že nejsem proti tomu, pokud je pes spokojený.
Zajímalo by mě, jak a jestli řešíte otlaky. Já teda musím říct, že my jsme si je u psa pobytem venku vlastně vyrobili. Manžel vždycky tvrdil, že pes má být pokud možno venku proto, aby měl lepší srst a že je tam v době naší nepřítomnosti spokojenější. U Draga, který venku ani zvyklý nebyl, se to ukázalo jako docela blbý nápad. Teď je mu 5,5 roku, venku byl odhadem cca 2 roky, ale samozřejmě ne pořád, na noc býval vždy doma a v době, kdy měl psincak nebo hotspot, tak taky. Teď v zimě se to podařilo celkem hodně eliminovat, ale pořád to není ono.

Hele můj pes je od malinka doma, navíc je v tomhle dost dámička, a nikdy neleží na tvrdém - teda na jare a v létě jsme hodně venku, to zas nejsme moc doma. Ale i tam leží na pelechu, křesle, gauci, nacpe se i do židle. Na tvrdém proste neleží fakt nikdy, a přesto asi od jednoho roku otlaky má 🤷‍♀️

14.4.2023 12:38

Zrzavci napsal(a):
No nemusí, ale tak nějak dle mýho převažujou. Mi přijde.

Jo. To mate asi pravdu. Obzvlášť na vesnicích… jako tady u nas mi 90% psů přijde naprosto “zbytečných” (jakoze zbytečně pořízených) mají je proste jen proto, ze pes k baráku na zahradu patří.

14.4.2023 12:24

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak to já taky naprosto chápu. Psa si pořizuju jako společníka a parťáka (jako mám teda toho Kocoura teď) a ne jako dvorkovou dekoraci. Pokud nepotřebuji psa jako parťáka a spolubydlu, tak na co mi ten pes je, jako obyčejnému psíčkářovi (tj. nejsem ostraha budov ani majitel drahého areálu nebo stáda ovcí).

Bohužel ty herky musejí být venku na trávě, jinak bych je taky měla doma na gauči, žejo...

Pokud nepotřebuji psa jako parťáka a spolubydlu, tak na co mi ten pes je, jako obyčejnému psíčkářovi (tj. nejsem ostraha budov ani majitel drahého areálu nebo stáda ovcí).

A tak já bych to zas neviděla tak úplně černo-bíle. On i ten pes, který je venkovní, se může mít fajn a může to být supr parťák. A že jich znám. Někdo má psa sice venkovního, ale tráví s ním fakt mraky času po venku, na trénincích, výletech atd., no a pak přijedou domů a pes místo doma na pelechu padne někde venku. Sice by mi to osobně nevyhovovalo, ale zas bych neřekla, že se takový pes má špatně (s ohledem na plemeno, konkrétního jedince). Někteří venkovní psi ve výsledku stráví s páníčkem daleko víc aktivního času, než někteří bytoví. Pes, který je většinu času na zahradě sám je něco jiného, to je jasný. Chci tím jen říct, že pes chovaný venku nemusí být automaticky jen dvorková dekorace. Jsou psi, kteří to budou snášet špatně i tak (za mě právě třeba stafbul, a to i bez ohledu na srst). Ale pak jsou třeba hlídači, kterým ten pobyt venku vyhovuje.

14.4.2023 12:04

Zrzavci napsal(a):
Mám to jako Marcela - úplně mi nedává smysl mít jednoho psa venku a druhýho uvnitř. Smečka má držet pohromadě, jistit se navzájem., být pospolu a tužit vztahy. Ne je rozdělovat a budovat si tak základy pro případný problémy. Zvláště u těchto dvou plemen. Nicméně plemeno, neplemeno, neudělala bych to nikdy a tenhle přístup nechápu.

My jsme i jednu chvíli uvažovali tímhle smerem - ze bychom si pořídili dalšího psa, hlídače, který by byl venku. Ale nakonec na to nedošlo a ani nedojde. Nejlépe by se na to hodil pastevec, a na toho si netroufám, to není pes pro mě, a stejne jsme se doma shodli, ze by to dopadlo tak, ze by pes skončil v posteli a na gauci 😀. A kdyby to neklaplo a pes by chtěl sam být venku a doma ne, tak já se znám, a byla bych z toho akorát smutná. Pro mě je pes doma, na gauci, v posteli, takový splněný dětský sen a maximálně mi to vyhovuje.

K zadavatelce - mě by ještě zajímalo, jestli už jeden z těch výše zmíněných psů doma je? Nebo jestli se plánuje jejich pořízení najednou? Postupně? Pokud už je ten stafbul doma, proč by tam nemohl být i CC? Pokud by chtěl? Nebylo by možné mu dat na vyber? Chápu, když má někdo doma nelínající plemeno, a proto chce velkého línajícího psa ven, ale když linaji oba, tak jaký je důvod? Pokud naopak už je venku CC, a chtěla bych druhého psa, tak bych spis vybírala takového, který s tím prvním bude venku taky.

14.4.2023 11:49

Zrzavci napsal(a):
Tohle mě zaujalo. Proč by si člověk neměl se psy hrát? Proč by neměli potřebovat hračky?
Já jsem třeba moc ráda, že se mi podařilo starou útulkovou bábrdli rozehrát, že má radost z toho, když mě honí a já jí utíkám s hračkou, kterou pak může zahlodnout. Však jinak co by měla ze života? Radost z jídla a procházek a naší společnosti. Proč jí ten život neobohatit o něco jen tak, radostnýho, zábavnýho. Pes je hravý stvoření. Mám tři psy a všichni do jednoho preferujou hru se mnou. Hrají si spolu (za což jsem ráda), ale hra se mnou je pro ně o něco výš. Je to i forma odměny přece. U naší flekatý je odměna přetahováním víc, než je pamlsek. Pokud ji odměním za hezký příchod tím, že se strašlivitánsky serveme a popřetahujeme, je nejspokojenější.
Rumíček, duše citlivá, od malička miluje plyšáky, miluje - to ostatně všichni naši psi - dostávat dárky, přesně ví, kdy člověk domů něco dovalí a.....když jsme bydleli v Prahé naprosto miloval chodit do sekáče a kupovat si tam plyšouny.
Proč jim tu radost nedopřát?

Mám to stejne. Psi si taky hrají spolu, ale oba daji přednost hře se mnou.

Je jim 4,5 a 8 let a hračky milujou. Jsou hodně hraví. Mame tunu hraček. Ale zas to má nějaká pravidla a o od rok a půl starého psa bych se kousat nenechala. Mame hračky i doma, nonstop k dispozici. Veškeré aktivní hry ale směřuju ven, doma si psi hračky nosí, obcas se lehce potahají, žužlají, někdy jim je schovam, nebo kousek hodím. Když se to ale rozjede moc, tak je buď vyhodím ven, nebo to proste ukončím a hračku seberu. Pullery, pešky, strapce a ostatní top hračky mají jen venku a ne volně k dispozici. Jen na cvičení a hru semnou, pak hned zabavit a uložit. Pokud by doma měli hračku, která by je rozjela tak, ze do mě budou kousat, tak ji proste mít nebudou. Ale nikdy jsem to neřešila, ani doma ani venku, proste roční pes už věděl, ze do rukou se nekouše.

Edit.: a ano, myslím si, ze nasi psi hračky potřebují 😀. Teda takhle, přežili by bez nich, ale nevidím jediny důvod, proč bych to měla delat. Z každé nové hračky jsou nadšení, často si doma tahaji i ty stare. Jdeme ven a hned popadnou nějakou hračku a chtějí si hrát, nevidím v tom nic špatného. Využívám hračky i v případě nasvetv, kdy si upustí páru prave na te hracce a nemusím řešit přehnané vítání. Mame krizový povel “balonek”, který mi pomáhá ve spoustě situací. Jo krom toho mame doma u klidné hry, hlavolamy, čuchání, hledání, ale to je zas něco jiného.

14.4.2023 11:29

A oba mají být psi, samci?

Já osobně bych do toho nešla, mám s tím takový nějaký vnitřní problém, bylo by mi líto toho psa, který by byl venku. Nedokážu si představit, ze se večer s jedním psem válím na gauci, a v tu samou chvíli venku u dveří leží pes druhej…

Ale… znám opravdu hodně lidí, kteří to takhle mají a funguje to.

Měli jsme to před lety taky. Nejdřív jedna malá fena doma, později velký pes venku. Přes léto a jaro byli teda hodně spolu na zahradě. Ale venkovní pes domů nechodil a ani nechtěl, byl tak naučený. Vycházeli spolu, měli se rádi (ale byl to pes a fena, navíc pes velmi subjektivní a v tomhle ohledu salámista). Nikdy mi nepřišlo, ze by psovi vadilo, ze fena chodí domů a on ne, proste to tak mel nastavené od začátku a bylo to pro neho normální. Problém jsem s tim měla jenom já 😀. Později jsem se s venkovním psem přestěhovala a poridila si dalšího psa. Oba meli možnost být doma, a i jsem to tak chtěla, ačkoli jsem se snažila, starší pes nikdy být doma nechtěl, a vždycky dal přednost tomu být venku. Doma byl nešťastný. Úspěch byl ten, ze v noci spal na chodbě - i když mel otevřeno a možnost jít za námi do ložnice. Nešel. Ležel co nejblíž u dveří ven, a ráno hned natěšeně vyběhnul na zahradu.

Pokud to má ale být pes SBT a pes CC, tak tam by problém být mohl, i bez ohledu na to, ze jeden bude doma a jeden venku. Spis by to v tom režimu mohlo byt ještě horsi. Jo sice by se určitě dalo řešit tak, aby se psi nepotkavali, ale upřímně? Na co? Já bych to tak teda nechtěla. S každým zvlášť ven? Než půjdu vencit toho zevnitř tak zavřít toho venku? Cely zivot hlídat, aby se k sobě nedostali?

14.4.2023 10:45

A tak co vy víte, třeba to četla, ale nenašla, co potřebovala, a šla se zeptat jinam 😀

Ale jak jsem psala, není to myšleno špatně. Naprosto chápu, ze se to pak proste rozjede a pokračuje se v něčem jiném. Jen u těch vláken o granulich to takhle končí často 😀

14.4.2023 08:54

Hele holky, nemyslím to špatně, a možná už je to teď jedno, ale nechcete s tím masem pokračovat v nějaké diskuzi o mase?

Tady se zadavatelka ptala na granule, přes 100 reakcí, ale doporučení na granule vidím jen v prvním příspěvku 😀

Chapu, ze se diskuze někdy ubere jiným smerem, to je normální, ale ono je to pak na nic i pro člověka, který tady zpětné bude hledat, otevře si téma o granulich, cele to prolitne, a doporučení na granule nenajde. I naopak - tohle by zas mohlo zajímat někoho, kdo krmí masem, ale bude to hledat jinde.

12.4.2023 22:57

I u vlákna ohledně problému chování psa v okolí haravych fen se opět dostaneme k tématu maso vs granule 🙈😝

PS: moji psi žrali sušené plíce u v době, kdy byli na granulích, a průjem po tom nikdy neměli 😉

K tématu: souhlasím, ze tohle se dá většinou ovlivnit výchovou, zaměstnáním, ale myslím, ze ne vždy. Zrovna retrivri v tom bývají experti a někdy mi to připadá až jako nemoc.

Současný pes nebyl totálně mimo ani když mel haravku doma, ze by nežral nehrozilo, a venku (stačila zahrada) se i v krycí dny choval naprosto normálně, jakoby nic, dalo se s nim vedle haravky i cvičit.

Ale předešlý pes šílel, když v baráku hárala fena. Odmítal chodit na procházky, celou cestu mel jediny cíl - jít domu, doma knoural, vyváděl, byl v podstatě nemotivovatelny, nechtěl cvičit (ani když jsme dojeli x km od haravky), nechtěl si hrát, nechtěl nic.

Ale porad to byl slabej odvar oproti GR, kterého jsem znala. Ten byl fakt snad nemocný. Celoročně chtěl jen něco obskakovat (jedno jestli fena nebo pes, v některých chvílích i člověk, včetně panicky), a to se panicka fakt snažila.

9.4.2023 13:06

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"No každý mi radí něco trochu jiného, snažím se jí klidným hlasem říkat, že se nemusí bát atd, většinou se zvedne, začne vrtět ocasem a jde ke mě (já obvykle držím malého), oblizuje mě. No a nebo se otočí na druhou stranu."

daleko užitečnější by bylo feně říci, zcela konkrétně, co má dělat - sedni / lehni /ke mně / místo / něco...snacha má pro cholerika hovíka povel "očichat" (protože to zvíře k čemu se tlamou přiblíží to zakousne) naučený ještě před příchodem miminka.
TO dá feně jistotu, ne "nemusíš se bát"......

A pro tuto labilní fenu to platí zcela obecně, takový pes potřebuje jasné jednoznačné důsledné stálé vedení!

"Vrčení nastává, když začne lézt směr klec, když je Alma zavřená."
klec je pro ni past, bez možnosti úniku
to situaci asi nezlepší
vhodnější by byly ty dětské zábrany do dveří a klec jí dát do jiné místnosti a otevřenou, aby to měla opravdu jako své útočiště

To s tou klecí mohu potvrdit. Moje fena je na klec naučená, má to jako svoje místo. Ale v te situaci se stenaty to bylo mnohem lepší, když byla fena za “zábranou” nebo když byla stenata v ohradce, a fena tak měla možnost volby se přiblížit nebo jít pryč. Když byla zavřená v kleci, bylo to horší.

9.4.2023 12:59

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A proč bych se nemohla naprosto slušně a neútočně zeptat?

Na druhou stranu, kdyby toto zadavatelka uvedla hned- věk a plemeno, tak bych neměla, vašimi slovy, potřebu rýpat. Protože by mé otázky předběhla.

Mě to neútočné prave neprijde. Ale třeba je to jen můj pocit tak se omlouvám 😉.

No a co byste teda doporučila po tom, co by zadavtelka uvedla věk a plemeno? V čem by to celou věc změnilo? 😀

9.4.2023 12:21

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No, ono některé dotazy úplně normální nejsou. Nebo teda jsou, ale na mě opravdu působí "trolovitě". Nepamatujete si zadavatele, kteří tady napsali - mám štěně, čurá, kaká, neposlouchá a tresty nepomáhají? A už se víckrát neobjevili, zatímco vy jste začali vášnivě diskutovat?

Ale ano, třeba to pomůže někomu jinému. Už jsem takto odpověděla taky.

A ano, kyselina listová a vitamín E rozhodně před krytím neublíží.

Jo pamatuji.

Ale čemu pomůže poznámka o tom (třeba v konkrétním případě) jestli mají vzacne plemeno, ze ho potřebuji rozmnožit? A jestli neporadil veterinář? Nebo v čem by bylo jiné, kdyby zadavatel uvedl plemeno a věk?

Nechci rýpat, ale fakt to nechápu. Naopak mi to přijde jako rypani z vaši strany, a to nejen tady v tomhle vlákně.

9.4.2023 12:04

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A to samozřejmě mají.

Vy se pohybujete jenom na psech, pokud jsem si všimla. Není to žádná narážka ani rýpání. Jenom prostý fakt.

Já na více sekcích. Protože si ráda rozšiřuji obzory a všechno kolem zvířat mě vždycky zajímalo.

A tyhle dotazy mi připadají podle stejného mustru. Ano, nemusím se zaregistrovat, souhlasím. Ale moje soukromá statistika - 90% nezaregistrovaných vyhodí dotaz, který je za mě (ano, osobní názor) kontroverzní. 80 % z nich se už neozve. Hlavně, že se rozpohybuje diskuze.

Jako třeba na koních, na kočkách nebo na drůbeži - tam jsem zrovna včera
požádala admini o smazání nevhodného videa.

Asi jsem už mírně paranoidní.

Tak nevhodné video a normální dotaz je ale dost rozdíl.

I kdyby to někdo plácnul jen tak, aby se rozjela diskuze, tak to muže být užitečné třeba pro někoho dalšího, když už nic jiného.

Ale to je fuk..

Abych se držela dotazu, tak listovku jsem fene dávala před plánováním březosti, jestli to mělo nějaký vliv nemůžu posoudit, na druhou stranu to neublizi. Před krytim jsem ještě na doporučení chovatelky dávala vitamin E.

9.4.2023 10:58

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Čtu tady o vlašských ořeších a tak by mě zajímalo,jak je možné,že naši všichni psi ořechy žrali a žerou i ten špic ,který je z nich nejmenší.Přesto nikdy žádný problém neměli.Alan i těď louská ořechy které najde,ne vždy je žere.Pokud jsou uvnitř plesnivý,nechá je,ale pokud ne tak je sežere.Je tedy rozdíl v odolnosti jedinců,plemen nebo měkteří mají prostě alergii na ořechy jako lidé?

No to je přesně o tom, jak říkal nás vet - 1000 ořechu bude v pohodě, a ten 1001 špatný. Některý pes za cely zivot ten špatný nesezere, některý Jo…

U nás to psi taky zrali roky, ale asi ne každý ten ořech bude špatný. Alergie to nebude, když ta reakce byla z x ořechu jen na jeden.

A určitě bude hrát roli i to, ze vás pes ten orech nechá, pokud se mu nebude zdát, nasi ne. Ale jeszli jsem to správně pochopila, tak některé ty plísně na ořechu ani nemusí být nijak znat.

Projedte si komentáře pod tím videem, jak jsem dávala odkaz. Dost lidi tam píše, ze psi zrali ořechy roky a nic, a pak najednou bum.

Edit.: ještě před současnýma dvěma psema jsme měli několik psů, které ořechy žrali taky a za celý život se jim nic podobného nestalo. To máte podobné jako s vařenýma/pečenýma kostma, jsou lidi, co měli x psů, kterým to nikdy nic neudělalo, měli štěstí, no a pak jsou ti, u kterých to skončilo špatně.

A ještě k odolnosti jedinců - to si taky myslím, že vliv nemá. U feny jsem teda nějaké zažívací potíže řešila, nicméně aktuálně byla ok. Ale pes je v tomhle ohledu odolnej hodně, ať sežere cokoli (a že už toho bylo dost naprosto nevhodného), tak se ani nepo....

9.4.2023 09:53

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Teda to jste mi dala brouka do hlavy. Taky máme na zahradě velký ořech, vedle plotu soused další, skořápky se válí po celé zahradě, když vidím, seberu. Naše předchozí to nežrala, ale štěndo, co mám teď doma, by to snědlo, protože je hltavec a sní všechno co najde. Co vám dali na veterině?

Hele naši psi ty ořechy dřív žrali ve větším množství, byli tím jak posedlí. Vet mi ale už kolikrát říkal, že můžou sežrat 1000 ořechů a nestane se nic, a pak sežerou jeden špatný a je zle. Takže já na tom fakt pracovala, aby to nežrali.

Na veterině to byl takový fofr, že upřímně nevím, co všechno fena dostala. Rychle se zakanylovala a dostala něco na uklidnění, pak kapačka (nevím co přesně v tom měla), musela se i trochu sedovat. Na doma jsme ještě vyfasovali Diazepam do konečníku, kdyby se opakoval záchvat, a v horším případě Apaurin do žíly. Ale nebylo to potřeba.

9.4.2023 09:39

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Třeba jsem úplně vedle, ale tyhle příznaky mi připomínají otravu karbofuranem nebo jiným vagomimetikem.

Ale hlavně, že je čubině už lépe.

K nicemu takovému psi neměli přístup.

Co jsem četla, a koukala na videa, tak to sedí na ten ořech. Odpovídá tomu i to, ze to vždy mel jen jeden ze psu.

9.4.2023 09:16

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Opravdu to tak vypadá?

Mně prostě přišlo divné, že takový dotaz není položen poradci chovu a veterináři.

A ano, jsem trochu citlivější na neregistrované a na mě působící dětinsky, nicky.

Proč třeba zadavatelka neuvedla rovnou plemeno a věk feny? A vlastně z vlákna hned zmizela. Jenom vyhodila dotaz. Přijde mi to zvláštní.

Na mě to tak opravdu působí.

A jak vite, komu všemu ten dotaz zadavatel položil predtim, nez se zeptal tady?

Plemeno mi tedy s ohledem na dotaz neprijde vůbec podstatné. Třeba je to jen obecný dotaz, třeba se ani netýká konkrétní feny.

Snad mají právo se tady ptát i neregistrovaní lidi 🤷‍♀️. To, ze už se potom neozvou, je věc druhá.

8.4.2023 22:46

No jasně, jsem to celé popletla ... Takže oprava: v 16h venčení a sežrání ořechu, a před 18 hodinou to začalo, v 18:30 jsme byly na veterině.

Hele to bychom ty sítě museli mít přes celou zahradu , to by se nedalo po zahradě ani chodit . Neodkážu si to moc představit ani technicky, tam jsou všude nějaké překážky...

Horší je, že muž už nějakou dobu mluví o tom, že ty stromy pokácíme a bude klid... Že je z toho akorát bordel... Ale to já nechci.. To jsou fakt starý stromy.. A ten chládek v létě, jaký dělají, to je boží. No a včerejší událost mi krásně hraje do karet.


Hledáte zvířecího kamaráda?
Zdarma vám poradí
Veterinář online
Konzultovat s veterinářem
Veterinář online