mata

Moje příspěvky

21.2.2006 15:24

marcha napsal(a):
Měla jsem nedorostlou jezevčici a teď mám přerostlého labradora. Takže zkušenosti s oběma a musím říct, že je to o toleranci a slušnosti mezi lidmi. Jezevčice se bála psů, takže vím, jak je nepříjemné, když se na vašeho psíka řítí 50 kilové štěně a páníček jen křičí: "To nic, on si chce hrát!" - já to vím, ale můj pes tomu nevěří a propadá hysterii. Na druhou stranu vím, jak je protivné, když vašeho velkého psa na vodítku provokuje malý štěkálista, ketrého si páníček ani neobtěžuje přivolat a jen to komentuje: "Bobíku, nech ho, to je ZLEJ pejsek..." - jasně, že není nadšen z provokací prcka, ale já si ho držím a nikoho tím neobtěžuji. A běda, kdybych ho taky pustila...
Takže, nemám nic proti malým ani velkým (i když pro ty velké bije moje srdce o poznání víc), vadí mi jen bezohlední a nevychovaní lidé. Protože produkují nevychované psy (a bohužel i děti, takže se to šíří generacemi).

Tak tady je můj naprostej souhlas, ve všem, taky můj život patří velkým bafům, taky nemám ráda, když malej hysterickej pes lítá kolem mé fenky a páníček se ještě směje Něco jinýho je, pokud ten prďola někdy v dětství dostal od velkého na kožich a prostě v něm zůstal strach. Brituša byla jako malá nejmenší napadena též NO a ještě samcem, no a od té doby se na ovčáky dívá tak nějak potměšile křivě A vřelej souhlas s nevychovanejma dětma, je to bohužel pravda

21.2.2006 14:29

impact napsal(a):
Hele teď jsem někde četla, jak veterinářka bezpečně pozná na každým psovi, co k ní přijde do ordinace, kde že to doma spí... Prej těm, co spí v posteli, se srst leskne nejvíc, ptž ji mají vyleštěnou od peřin. A docela bych řekla, že na tom něco bude.

A víš že asi jo? Kampak se na peřiny hrabou speciální šampony, nebo vitaminy na srst Stará dobrá česká duchna

21.2.2006 14:15

mata napsal(a):
No jóóó, tak na to je ještě lepší pohled, když se ti vrtí úúúplně celej Ovšem na té fotce se tváří zcela a úplně jako ten nejhodnější pejsek, kterýho pořád jen pomlouvaj a pomlouvaj........ To známe, tyhle ksichtíky

Ale krááásně se mu leskne srst!!!! Vůbec je celej krááásnej, takže ti k němu gratuluju !!

21.2.2006 14:13

kalliope napsal(a):
s tím jak pejsek poslouchá s rozvrtěným ocasem jsi mě nadchla. v rámci možností mě můj pes (puberťák) oslouchá, ale že by u toho vrtěl ocasem (teda tím špalíčkem co tam místo ocasu má, když s ním vrtí, vrtí vlastně celou prdelkou a je u toho děsně legrační ), když už něco musí je horzně otrávenej, a to dělám maximum, abych mu to zpříjemnila. Tady je ten hajzlík malej:

No jóóó, tak na to je ještě lepší pohled, když se ti vrtí úúúplně celej Ovšem na té fotce se tváří zcela a úplně jako ten nejhodnější pejsek, kterýho pořád jen pomlouvaj a pomlouvaj........ To známe, tyhle ksichtíky

21.2.2006 14:02

mata napsal(a):
Jo, to je fakt, malý plemena sou obvykle strašně aktivní, jako ten můj Papillon...........

..............narozdíl od těch velkých, kteří chytře neudělají ani jeden pro ně zbytečnej pohyb navíc

21.2.2006 13:59

sonet napsal(a):
Máme malého a velkého psa, ale s tím malým je mnohem víc práce Je to hypertemperamentní kokřík

Jo, to je fakt, malý plemena sou obvykle strašně aktivní, jako ten můj Papillon...........

21.2.2006 13:55

mata napsal(a):
No ano, tak sem to taky myslela. Moje výchova též spočívala v tom, že jsou okamžiky, kdy prostě poslechnout musí, ale to ona pozná na tónu hlasu už sama. Je fakt, že sme spolu už dlouho, když byla mladá, někdy sem měla chuť ji roztrhnout, ale vždycky sem se nadechla a zkusila to znova. Těch nádechů bylo hodně, leč výsledek se nakonec dostavil Předtím jsem vychovávala fenku jagdteriéra, což byla pěkná fuška, a nikdy to v určitých okamžicích 100% nebylo, ale zase sem já dopředu věděla a raději ji připnula, nebo tak. Ona ale byla nalezenec, nějakej poťap ji vyhodil přímo na dálnici!!!, a bydlela u babičky, jenže ji nikdo nebyl schopen vychovat, tak sem to zkusila já. Mě ale taky nejvíc milovala, takže asi i tohle pomohlo. Jak říkám, v honbě za slepicama to taky 100% nebylo. A plně chápu a zdaleka neodsuzuju cvičák, či přímo kynologické cvičení, ba naopak, pohled na pesana, kterej poslouchá s rozvrtěným ocasem svého pána a přímo hltavě čeká na další, je krásnej, pač to dokazuje hezkej vztah mezi nima. Bohužel, takového pohledu se mi často nedostává, nemám prostě štěstí na fakt dobrý psejčkaře, nebo co. Každopádně bych nerada, aby si někdo myslel, že to píšu jako ta nejchytřejší, či co, to vůbec ne!! Jsem jen člověk, tvor omylný, ale hlavně mladý a zkušenosti získávám vráskama Ale hlavně si ráda nechám poradit, když něco nevím a nebojím se zeptat, a to by asi mělo být všude, ne?

Pro malou představu vám tady fiknu fotečku své holčičky, které jsem se právě chystala vyčistit uši. Tenhle její pohled, myslím si, vyjadřuje vše

21.2.2006 12:58

susan napsal(a):
Jeden aktuální talismánek

Ani nevím, proč sem lezu, když vím, že pak budu zase vzdychat a áchat nad těma nááádhernejma kavkazánkama!!!! Ale ono mě to vždycky nějak přitáááhne............jsou fakt náááádherní, úplně všichni!!!!! Ani nevíte, jak vám všem, co máte tyhle "fiškuntálie" doma, zááávidím!!!! Přeju vám s nima jen to nej a nej, a jim hlavně hodně zdravíčka a štěstíčka!!!!!!! Čekám na své kavkazánče už deset let a ještě dlouho budu......že Brituško?????..............je to dobrééé, říkala že každopádně jo

21.2.2006 12:24

hehe napsal(a):
Jistě, že stačí jen psa vychovat. Ale každý si pod pojmem vychovat představuje něco jinýho. Já mám "vychovaného psa " ve chvíli , kdy mě poslechne kdykoli potřebuju a nepřekáží mi v žádné mé činnosti , neotravuje mě ani okolí žádným myslitelným způsobem.Nic neničí, nebrečí doma sám, mepere se, nežere lidi, hlídá mě... toho je... může mě bez problémů doprovázet všude tam, kam já chci. Ať je to hlídání domku, nebo když leží ve vlaku nebo v autobuse, nebo lítá se psy,hraje si s dětmi , nebo když spí pod stolem u počítače...Pokud jde o člověka, který nemá se psy zkušenosti, nebo vznikl nějaký problém, je skutečně nejlepší / a v naší internetové bezmoci i jediná / rada - jděte na cvičák. Najdete tam někoho, kdo vašeho psa uvidí,a jedině ten může říct, co se ve skutečnosti děje. majitelovy odpovědi pro nás radily jsou zkreslený tím, jak obrý je majitel pozorovatel, ato tedy pěkně zavádí, že jo ?Takže pokud si dovolím radit - " jděte na cvičák ", není to proto, že tak se jedině pes naučí poslouchat, ale je to o tom, že tam mohou správně zhodnotit akce a reakce mezi pánem a psem. Na inernetu riskujeme všichni , že radíme, ale problém je jiný a vidět psa, radili bychom jinak. Helena .

No ano, tak sem to taky myslela. Moje výchova též spočívala v tom, že jsou okamžiky, kdy prostě poslechnout musí, ale to ona pozná na tónu hlasu už sama. Je fakt, že sme spolu už dlouho, když byla mladá, někdy sem měla chuť ji roztrhnout, ale vždycky sem se nadechla a zkusila to znova. Těch nádechů bylo hodně, leč výsledek se nakonec dostavil Předtím jsem vychovávala fenku jagdteriéra, což byla pěkná fuška, a nikdy to v určitých okamžicích 100% nebylo, ale zase sem já dopředu věděla a raději ji připnula, nebo tak. Ona ale byla nalezenec, nějakej poťap ji vyhodil přímo na dálnici!!!, a bydlela u babičky, jenže ji nikdo nebyl schopen vychovat, tak sem to zkusila já. Mě ale taky nejvíc milovala, takže asi i tohle pomohlo. Jak říkám, v honbě za slepicama to taky 100% nebylo. A plně chápu a zdaleka neodsuzuju cvičák, či přímo kynologické cvičení, ba naopak, pohled na pesana, kterej poslouchá s rozvrtěným ocasem svého pána a přímo hltavě čeká na další, je krásnej, pač to dokazuje hezkej vztah mezi nima. Bohužel, takového pohledu se mi často nedostává, nemám prostě štěstí na fakt dobrý psejčkaře, nebo co. Každopádně bych nerada, aby si někdo myslel, že to píšu jako ta nejchytřejší, či co, to vůbec ne!! Jsem jen člověk, tvor omylný, ale hlavně mladý a zkušenosti získávám vráskama Ale hlavně si ráda nechám poradit, když něco nevím a nebojím se zeptat, a to by asi mělo být všude, ne?

20.2.2006 16:13

kalliope napsal(a):
podle mě dril je takovýto neustálý opakování jednoho cviku furt dokola, neumíš, zařvu na tebe, popřípadě schytáš facáka, umíš, konečně? No tak teda pochvala, pes cvičí furt dokola jak blbeček jeden cvik, třeba patnáct dvacet minut, schlíplý uši, pořádně ještě neví co se po něm chce, ale bude to dělat prostě tak dlouho dokavad páníček nebude spokojený, žádná hra, žádná zábava, jenom to cvičení za doprovodu řvaní.

Ano, souhlasím, to jsem taky měla na mysli pod slovem dril. Řvaní, škubání za obojek, časté plácnutí psa a opakování cviku do zblbnutí. Výcvik samo neodsuzuju a vím, že někomu to vyhovuje, cvičit psa, dělat s ním zkoušky a tak. Třeba i u agility je potřeba určitej výcvik, ale je to formou hraní, což u služebního psa ani nejde. Tam je to asi zase formou udělat pánovi radost, bránit pána na povel, když to chce atd. Je jasný, že každej máme to své, já prostě na tohle nejsu, ale základní povely taky musí ovládat, hlavně ve mestě, to bych daleko nedošla. A ještě k té její povaze, ona je velmi dominantní fenka, ale možná právě proto nikdy nebyla hysterická a pokud ji jinej pes napadl, nedala se, ale podřídil-li se během rvačky nechala ho, jen nad ním stála a civěla mu do ksichtu. Pubertu měla hroznou, to sem zestárla hodně, do dneška mě ale zkouší, ne ve zlém, ale tak nějak fiškuntálsky

20.2.2006 14:24

nufinek 4 napsal(a):
Co takhle zalozit tady take miss jako u koní.Tak vkladejte foto vasich pejsku.

Nevím, hlasuje se ještě??? Nejvíc se mi líbí Džakýnka, a pak sou ostatní kavkazánčata :-))) Já posílám svoji malou holčičku - 11 a půl roku, ale nevypadá na to, že???? - která je pro mě samo nej nej nej a jmenuje se Brituška. Je to ta nejlepší a na kynologické povely nejmíň slyšící potvůrka :-)))) Tudíž její výchova odmala spočívá: počkej na mě, ano? Tak tohle se fakt nedělá! Tak deš už konečně dom? Hačneš si, prosím? apod.

19.2.2006 20:11

psovova napsal(a):
prave jsem se vratila z prochazky. vlastne to ani moc nebyla prochazka, jako spis nervy drasajici "vylet", ktery trval cca 15 minut.
tak nejdriv:
1] pes mi zacal vyvadet na nejakeho cca 11 leteho kluka, co sel ze skoly. nejdriv se zastavil, kluka zameril a pak zacal stekat a jakoby dorazet. mela jsem pocit, ze to ten pes mysli vazne, ze to neni hra, ale varovani.
je to uz podruhe behem 4 dnu. poprve se mi to stalo na poli za barakem. pes si nasel kus vetve a hral si. sel kolem stejne stary klucik, jako ten dnes, ktery mel pocit, ze by si mohl se psem hrat. jenze uplne jiny nazor na to mel muj pes - vystartoval po nem. byla jsem blizko - nebyl problem zasahnout a psa zpacifikovat. v obou pripadech jsem ho vytahala za kuzi na krku a rvala na nej, ale uz mam nervy na pochodu .....
- co se to deje s mym psem?

a ted druha vec:
2] kdyz jsme se ted vraceli domu, tak z baraku co je asi tak 50m pod nama, preskocil plot pitbul a vrhl se na myho psa. no - to byl mazec. nejdriv mu visel za krkem, pak na plotynkach, pak na boku. mela jsem psa na voditku, ale neudrzela jsem ho, takze zacali litat po silnici. kdyz se ke mne priblizili, zacala jsem hystericky rvat, do pitbula kopat a machat rukama - no nebudu tam strkat ruce . pak pes odbehl. muj pes se klepal jak rosol, ani ke mne nechtel. musela jsem ho ulovit na piskot.

a ted: co s tim prvnim pripadem? a co ten pitbul? bude problem s dalsimi psy?

uz nas znate - 1 rok, NO

omlouvam se za dlouhy clanek, ale jeste ted se mi klepou ruce a taky jsem to musela nekde rict....

No teda, to je divný, to jste nezjistila dřív, jaká zranění Váš pes má??? Vždyť normální je, že po rvačce se pes okamžitě důkladně prohlédne, včetně barvy sliznic, kvůli šoku, či vnitřnímu zranění, a najde-li se něco velkýho, letí se k veterináři !!! Nic ve zlém, pokud jste byla v šoku taky, ale přeci jen.......já to takto aspoň udělala, až po ošetření psa mi veterinářka řekla, že bych se měla taky prohlídnout :-)))

19.2.2006 00:41

eva nohelova napsal(a):
Jaká jsou podle vás módní plemena?
Mě napadá: jorkšír, rhod.ridgeback, jack russel a labrador.
A podle vás?

Já mám v Brně zkušenosti ponejvíc s jorkšírkama a jezevčíkama, taky westíků je hodně. Ale vcelku dost potkáváme taky bíglouše a briardy. Dřív to tam bylo samej NO, dobrouš, kokr a dalmatin. A na Vysočině, alespoň tady, kde mám domek a kde sou " klasičtí nejchytřejší sousedi " , se nejvíc vyskytují labradoři, retrívři a jezevčíci, sem tam nějakej pudl, či voříšek, ale odzvonilo úplně NO a špicům, kteří tu kdysi byli po stovkách. Faktem je, že ať mají ti lidi jakýkoli plemeno, pořád sou buď v kotcích, nebo na mini kousku zahrady a vím i o labradorovi na řetězu :-(( Poslední dobou sem zachytila azouše, pyrenejskýho mastina a leonbergra, bohužel též v podmínkách jako ty předchozí. Vcelku mi to zvedá adrenalin :-(((

19.2.2006 00:15

eva nohelova napsal(a):
Po přečtení jedné reakce v předchozích příspěvků (o tom, že se tu známe) mě tak napadlo, že sice možná o sobě něco málo víme, ale já si opravdu nedokážu pod přesdívkou vybavit nic jiného, než to, jestli sem daný pisatel přispívá více nebo méně a někdy si i vzpomenu, jestli má jednoho či více psů a jaké.
Bylo by hodně troufalé nabídnout, aby jsme se zde představili malilinko blíže i s fotografií (nemyslím psa), čistě pro představu - a až se někde potkáme na výstavě, tak ať na sebe nekoukáme, že se neznáme, když se vlastně známe? Fakt je, že tím by se smazala veškerá anonymita. Takže dobře zvažte, jestli chcete do toho jít. Pokud se najde nějaký odvážlivec, samozřejmě se přidám.

Ahojky, nééé že bych tady nebyla nově zaregistrovaná, ale to vaše poudání čtu už dlouho a je to moc hezký a vtipný, a tak přicházím taky se svou troškou do mlýna :-) Bohužel, nemám výstavní chlupáčky, ale i tak si myslím, čistě objektivně, že sou moc a moc krásní, ne???? Taky sem zjistila, že spadám do oblasti "krásných bláznů" , neboť fotek pejsků mám milión, ale svoji asi žádnou.....ještě se juknu......leč nevím nevím :-)))) Jo a my se nepředstavili, takže fenka NO se jmenuje Brituška a je jí 11 a půl roku, je povahově zcela neovčácká, spíš mi připomíná hrdého pastevce - že by to bylo výchovou :-))) - no a Papillon je 4 roky starej kluk jménem Gerry a strašný třeštidlo, ale jaksi ta povaha.....prostě hysterie malých psů tam není - to by mohlo být taky výchovou, že??? Jenže ne mojí, spíš bych to tipla na Britušu :-)))))) Nóóó a má maličkost je čtvrt století stará, pracující, bydlící částečně v Brně a částečně na Vysočině, bezdětná, šest let žijící s jedním bááájo přítelem a krom chlupáčků mající ještě na skalce ropušku Julču, v klematisu ježečka Bodlinku, na krmítku tunu ptáčků, včetně sojky, v létě ještě vlaštovky a u maminky dvě čičinky a ještě jednu ovčandu :-))))))