milannn

Moje příspěvky

31.8.2019 13:35

Pes velkého plemene žije na soukromém pozemku, u domu, ale přesto si sousedi vzdálení řádově stovky metrů stěžují na štěkot psa a v tomto smyslu sepsali petici. Štěkot psa vadí v nočních a brzkých ranních hodinách. Problém je, že kolem domu se na pozemku často vyskytují divoce žijící zvířata (např. lišky) a také volně pobíhající psi právě několika sousedů, kteří psa alarmují. Pes štěká běžným způsobem, nejedná se o vytí nebo nadměrné celonoční štěkání.
Máte prosím někdo zkušenosti s řešením podobné stížnosti či petice z důvodu štěkání psa? Děkuji za váš názor co se týká vůbec podmínek pro zahájení řízení, jak je definován "hluk štěkání" či jaké jsou možnosti obrany.

18.9.2018 23:28

Dobrý den, v nedávné době se objevila informace o chystané novele zákona na ochranu zvířat proti týrání. Což je v pořádku, protože zvířata takovou ochranu potřebují. Jen součástí chystané novely je také změna týkající se kupírování psů. (viz http://www.ceska-justice.cz/2018/09/ministerstvo-zemedelstvi-zprisnuje-chov-zvirat-zakaz-delfinarii-i-prodeje-psu-v-obchodech/)
Pokud vám není lhostejný vývoj legislativy týkající se kupírování psů,navrhovaná novela zákona se vám nelíbí a rádi byste proti tomu i jen vyjádřili nesouhlas, přidejte se k fb skupině, kde můžeme ohledně problému diskutovat.
https://www.facebook.com/groups/ne.zakazu.kupirovani
D
ěkujeme za sdílení.

18.9.2018 23:17

Dobrý den, v nedávné době se objevila informace o chystané novele zákona na ochranu zvířat proti týrání. Což je v pořádku, protože zvířata takovou ochranu potřebují. Jen součástí chystané novely je také změna týkající se kupírování psů. (viz http://www.ceska-justice.cz/2018/09/ministerstvo-zemedelstvi-zprisnuje-chov-zvirat-zakaz-delfinarii-i-prodeje-psu-v-obchodech/)
Pokud vám není lhostejný vývoj legislativy týkající se kupírování psů,navrhovaná novela zákona se vám nelíbí a rádi byste proti tomu i jen vyjádřili nesouhlas, přidejte se k fb skupině, kde můžeme ohledně problému diskutovat.
https://www.facebook.com/groups/ne.zakazu.kupirovani
D
ěkujeme za sdílení.

9.10.2017 11:43

Děkuji za odpověď.
"...pouze za určitých podmínek převést na jinou osobu ale pak už puvodní majitel nikdy nemuže mít další." Můžete prosím blíže specifikovat? Třeba i do SZ. Jde mi o přesun ch.s. SK - CZ a o zachování názvu.

6.10.2017 22:45

Dobrý den,
rád bych se zeptal, jestli má někdo zkušenost s převodem ch.s. ze zahraničí (SK) do ČR. Je toto vůbec legislativně možné? Lze ch.s. prodat, převést nebo podobně? Nebo ch.s. navždy zůstává ve státě, ve kterém byla založena?

9.4.2016 00:02

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Můžete vystavovat třeba na výstavách UCI, ale je třeba si uvědomit,že východoevropský ovčák nebyl a není plemeno určené na výstavy. Jeho povahové vlastnosti mu nedovolují se nechat osahávat od rozhodčích,bez toho aby projevil agresivitu.

Takže normální pes...

7.4.2016 00:13

albina: Jde poznat i přes písmenka, že máte s vaším psem mimořádný vztah!
Skvělé

3.4.2016 10:28

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Pro mě za mě, ať je klidně mix 50 plemen...
Ale nechápu, proč se na vořeších zbytečně množí... to je to oč tu běží...
Stále dokola se tu probírá zbytečné množení, které vede k akorát plenění útulků...

Už se diskusím s MNOŽENÍM opravdu musím smát. Vy prostě stále nechápete, kdo určuje nabídku-poptávku. To nejsme my, jednotlivci, ani něčí zbožná přání, ani kluby a už vůbec ne tragické FCI. Zda budou existovat voříšci a psi bez PP určuje trh. Tedy je to tím, že o ně lidé mají zájem a je pro to několik důvodů.

Takže pokud slečna/paní neměla fenu ve stylu co rok to vrh (ne-li dva), měla ta štěňata v pořádku a úspěšně je udala novým majitelům, tak nic nemnožila, ale odchovala. To, že jsou bez PP a vám se to nelíbí, je věc úplně jiná a hlavně vaše.
Existuje myslím dost množíren s PP, kde žijí psi v otřesných podmínkách, ovšem honosící se PP.

Je potřeba kategorizovat: Péče a podmínky - dobré/špatné, schopnost dát štěňatům nové domovy - ano/ne. V tom jsou ty rozdíly a výsledek tohoto plní útulky. Ne to, zda je pes s PP, nebo bez.

22.3.2016 10:15

Kaaačííí napsal(a):
Dobrý den, mám roční kříženku bulíka a dobrmana, sama bez výcviku mi zadávila postřeleného kance. Prostě kolem nás běžel, jinak se psů nevšimne, jen si chce hrát, nebo zavrčí... Jak se v její přítomnosti začnou prát psy, otočí se a jde k autu, nebo domů.. Na lidi ostrá jen na vodítku nebo za plotem. nebo na povel. Absolutní hlídačka, inteligentní pes, nemoci neznáme. A to mám pátého mazla. Dokonce srazila zloděje co ukradl kabelku starší paní a na to jsem ji také necvičila. Tak se nebojte kříženců, zrovna Kačenka je úžasná a krásná.

Nechcete poslat fotku? Jistě je to zajímavá kombinace :).

14.3.2016 20:05

Ve zkratce je Sulimov kříženec lajky a středoasijského šakala (kvůli čichovým schopnostem). Pokud by někdo chtěl více do hloubky, tak zde: http://dogsplanet.chudoforum.ru/t247-topic.

14.3.2016 20:03

S lajkou znám právě ruského služebního psa Sulimova, o VEO jsem to neslyšel.
http://www.konura.info/sobaka-sulimova.html
http://animalreader.ru/sobaka-sulimova-ona-zhe-shalayka-ona-zhe-shakalayka.html.

14.3.2016 19:56
14.3.2016 18:52

jezicek napsal(a):
Jen doplnim, ze na tom druhem videu neni nemecky, ale восточноевропейская овчарка - vychodoevropsky ovcak, neuznane plemeno vnikle prikrizenim vhodnych sibirskych lajek k puvodnim nemeckym ovcakum pro zvyseni vytrvalosti a zejmena odolnosti proti zime.
Ale NO je opravdu hodne podobny, VEO byva o neco vetsi, ma hustsi podsadu a casto ma svetlejsi srst do bezovo-popelava.

VEO znám jen jako "odštěpenou větev" NO, doladěnou ruskými specialisty. :) O těch lajkách jsem ještě neslyšel/nečetl. Píše se o tom někde?

14.3.2016 13:42

Nejde mi pořád do hlavy, že tolik lidí nechápe specifické povhahy a chování jednotlivých plemen. Je to opravdu tak těžké?

Myslím, že bychom to mohli (při troše fantazie a zobecnění) snadno vysvětlit na příkladu chovu a držení několika domácích "mazlíčků", kde na začátku bude např. nějaký hodný submisivní voříšek, který může na pánovi oči nechat, ten ho téměř ignoruje, sem tam zbije nebo do něho i kopne (takových případů je víc než dost) a ten pejsek, díky své povaze neudělá nic, jen zbožně kouká na svého tyrana, bojí se a krčí, přesto ho vždy následuje. Extrémní příklad.
A pokračujeme dál přes dalšího hodného třeba pudlíka (neberte si prosím plemena osobně, jen příklad), kterého doma sem tam seřežou za to, že se vyčůral v chodbě. Ten samozřejmě zaleze do kouta a ani nedutá. Dál by tam mohl figurovat třeba nějaký mírný španěl, kterému se "preventivně sahá do misky, aby se naučil co a jak" a ten to všechno po pár vytřepáních za kůži raději vzdá. Pak třeba nějaký teriér, který se sice ožene, ale pár ran vše spraví a je z něho beránek. Co třeba nějaký ovčák - taky si nechtěl nechat brát jídlo, ale pořádný nářez + výcvikový tábor ho už jistě napraví. Pak tady máme pokousané majitele akit + chudáky dědečky, kteří chtěli jen otřít bláto z pacek, přes sešívané nebožáky od pastevců až po nezvladatelné "bestie", které se bránily natolik, že je museli uspané převážet někam do útulku, nebo další, kterým se maso hází přes mříže, protože už nikdo nemůže vstoupit (fila to byla myslím).

Pro mě naprosto jasná řada jedinců s odlišnou povahou, chováním a ke kterým také my MUSÍME přistupovat odlišně co se výchovy týká.

Nebo taky můžeme mít za chvíli dotaz, že si někdo pořídil tygra a - "Prosím o radu - Náš tygřík si cca od jednoho roku věku začal bránit tu půlku krávy, kterou mu každý týden hodíme do klece. Dřív jsme mu ji mohli normálně sebrat, ale teď už ne. Tak ho manžel vytahal za kůži na krku a chtěl ho jako vždycky povalit nazáda, ještě mu přidal pár facek... Manžel teď nemá ruku, ale hlavu mu přišili. Jaký máme zvolit další postup?"

Dal bych smajlíky, ale už mi to ani nepřijde směšné.

14.3.2016 13:15

scylla:

mobidka: To je bez debat, vaše počínání je "určitě" správné... On vám to už akita časem vysvětlí, jak moc je správné.
A výcvikovému táboru se nedivte, jste pro ně ideální klient. Takže jako bych to slyšel - "Všichni vám radí blbosti a vy děláte vše správně.. no, až na jednu maličkost, ale to nevadí, to dáme do pořádku, jen je nutno se dostavit" (a pochopitelně zaplatit). Ale to je v pořádku, je to přece jejich byznys. Napište za půl roku, za rok, jak moc vám výcvikový tábor pomohl, zůstanete-li nadále při svých metodách.

14.3.2016 10:21

"u služebáků na psincích je tohle běžné naučené chování - je jich tam moc, v kotci tráví většinu dne, a jak se něco šustne, a začne řvát jeden, tak už do jede... "

Jistě, pes sám o sobě za to nemůže. Může být ovlivněný minulostí (kde to bylo normální), také současností, pokud se mu sousedi málo věnují atd. Bylo by ale divné, pokud by si nezvykl, resp. nebyl v klidu, když vidí denodenně psa v sousedství. Jiná věc je, pokud by mu vlezl do jeho teritoria, to beru.

14.3.2016 01:10

No... Pokud by tohle byl standard v chování služebních (třeba i policejních) psů, pak jsem rád, že ho nemám. To už nebylo nic pro mě. Podle toho, co popisujete, to nejsou žádní dominantní psi s povahou, ale labilní raplové. Že se pes vrhá po všem živém, co se hne, není žádná výhra. Ale naštěstí to takhle většina nemá.

Myslím rájka999 psala o "klidném hlídání rotvíků" - naprosto souhlasím a pro mě ten nejlepší způsob hlídání. Vždyť kdo by byl rád za neustálý štěkot a hluk venku? Mám SAO a ten skutečně funguje tak, že co je známé, běžné, obvyklé, na to vůbec nereaguje, nechce-li to vstoupit na jeho území. Pokud se objeví cizí pes/člověk, reakce je okamžitá a kolikrát mám dojem, že snad projde plotem. Ale jinak o něm člověk skoro ani neví.
Stejně tak venku, kolik psů na nás řve, úplně šílí za plotem a pes ani neotočí hlavu. Párkrát už se taky stalo, že na nás nějaký pes vyletěl, ale to už je potom značně jiná reakce.
Díky Bohu za pastevce!

13.3.2016 21:37

"Tento je na můj vkus sebevědomý až moc. Jo vypadá přesně jako by mého psa chtěl zabít."

Pošlete ho na chvíli k nám, ono ho to sebevědomí přejde...

13.3.2016 21:33

To zavírání, oddělování je podle mě ještě horší.
Úplně nejlepší (ale nevím, jak dlouhou máte spol. hranici plotu, zda je to pro vás reálné), by bylo v kritické styčné délce plot opravit, příp. v nejhorším instalovat alespoň kari sítě z vaší strany, abyste měla jistotu, že se k vám nedostane. Opravdu bych vsadil na to, že ho to přejde. Přece jen, budou spolu denně.

Další otázkou je, zda pokud někdo řekne, že "pes má policejní výcvik", tak jestli ho skutečně má. Někdo se taky mohl chtít zbavit nervního labilního psa a sousedům nakukal, "že je tak vostrej, protože má policejní výcvik".