Mirkama

Moje příspěvky

13.7.2022 14:18

CIB564 napsal(a):
Pusťte si to v 2:30 přijde mi to jako nejpohodlnější způsob pro starší holoubata
https://youtu.be/KsLecLtE5bo

Děkuji, ten sáček mi přijde fajn, už jsem právě pár videí s dokrmováním viděla, bylo to na stejném principu, holoubě strčí samo zobáček do "volete" a zobe. Proto mně zajímalo, proč se popisuje dokrm holoubat přes stříkačky a hadičky do volátka, když se vlastně nají samo tím, že strčí zobák rodičům do volete a bere si samo.

9.7.2022 21:59

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
ne, nestačilo by to.

prostě něco takového v tom zvířeti nespustí ten instinkt, co má dělat.

Ale já jsem takto odchovala holoubě. Na husté krupicové kaši, tu kaši normálně vysálo z nakloněné misky.

9.7.2022 21:57

bflmpz napsal(a):
Tak to jste četla špatně

No nevím co myslíte, ale jestli myslíte to, jsem četla špatně, že holoubě strčí zobák do volete rodiče a "vydoluje" potravu, tak jsem to i viděla.

9.7.2022 17:11

Zdravím, přečetla jsem si tady diskuze na téma dokrmování holoubat a docela mně překvapilo, že se má holoubatům do volátka vpravit směs, stejným způsobem, jako se to dělá u papoušků. Vždy jsem četla, že holubi mláďata nekrmí, že jim dávají potravu do zobáku, ale že holoubata strčí zobák do volete rodiče a pijí. To by nestačilo nalít směs do hlubokého talíře třeba, holouběti ponořit zobák a že by pilo potom samo?

15.5.2022 18:52

Atheira napsal(a):
Zase jestli má to akvárko dostatečnou plochu i výšku, bude v něm pro ty myši celkem snadné připravit dobré vyžití. Máte možnost vyhrát si i s možností stavět pod úrovní podestýlky a vytvořit jim tam skvělé zázemí. Směrem vzhůru zase větve atd...
Myšky se dají ochočit taky velmi dobře, nenechte se zmást. A akvárko v tom nehraje moc roli.
Nicméně stejně jako platí u potkanů, myši by neměly být samy. U samců je to složitější, tam se chov jednoho doporučuje proto, že s jiným samcem se nesnese, ale holky určitě ve skupině, na samotce rozhodně ne.

https://www.bitiba.cz/shop/ostatni_zvirata/mala_zvirata/klece_ohradky/pro_potkany/587277?variantid=587277.0&mkt_source=1305054&gclid=Cj0KCQjwyYKUBhDJARIsAMj9lkGR5F4dnjyrOYCohnwWAQ1mWJp9wUsHy94BNconcFSZ2ms17vhWIFwaAjnDEALw_wcB z tohohle vám myš po odstavu spíše neuteče. Jestli chcete odchovávat mladé, tak fakt spíš doporučuju boxy.

Mam 3 samičky. Ochočit myšku jako potkana je možné? Já měla potkana ochočeného tak, že coural na balkón, za mnou na zahradu, motal se okolo a stačilo dát ruku a už šplhal na rameno. Byl to vlastně pes v mini provedení. Myšky mám týden, lezou mi po ruce, to ano, ale že by byly ochočitelné jako potkan, je pro mně novina.

15.5.2022 15:44

Atheira napsal(a):
Ve zverimexech ví tak obecně kulový. Výjimky mají moji omluvu, nicméně myslím, že osoba, které na zvířatech záleží a která něčemu kolem nich rozumí, nemá ve zverimexu šanci vydržet.

1.5cm rozteč je tak pro mladýho potkana.

Potkana jsem měla v kleci s mezerama 1.5 ale ten byl ochočený a neměl snahu zdrhat. Počkal si, až mu otevřu a pustím ho ven. Bílá myška je něco jiného holt. Mně se moc nechce je nechat v tom akvárku, právě proto, že jsem měla ochočené potkany a když byl v akvárku a pak šel ven, tak mu vadily zvuky, protože to akvárko všechno tlumí. Je to takový jiný. Ale nemohu nikde sehnat klec s mezerou 0.5 cm.

14.5.2022 21:47

Aha, tak to děkuji, mně právě ve zverimexu říkali, že si myslí, že mezera 1.5 by neměla vadit.

13.5.2022 16:14

Zdravím, má někdo zkušenost, jak široká mezera mezi dráty musí být, aby myšky neutekly z klece? Mám klec s roztečí drátů 1.5 cm. Děkuji

15.5.2021 12:58

jirinovak napsal(a):
TO MĚ MRZÍ.

NEMĚL JSEM VŮBEC REAGOVAT.

Sousedova střecha a moji holubi - součäsnost.

Mám cca 30 holubů.

JN

A jaké je to plemeno holubů? Vypadají také dost robustně. Na to, že jsou ve výšce.

15.5.2021 12:57

jirinovak napsal(a):
TO MĚ MRZÍ.

NEMĚL JSEM VŮBEC REAGOVAT.

Sousedova střecha a moji holubi - součäsnost.

Mám cca 30 holubů.

JN

No to ne, za reakci děkuji. Proto se ptám, abych se dozvěděla co nejvíc, protože není nic horšího, než si pořídit zvíře a potom zjistit, že nejsem schopna mu zajistit podmínky které potřebuje a nebo, že moje představa byla úplně jiná a co teď.

15.5.2021 11:59

jirinovak napsal(a):
Já mám kolem dvora 5 svých střech. Sousedova střecha je o trochu výš, díky svahu.
A ta nejvyšší střecha je vždy lákala. A na ní seděli.

Časem na hřeben sousedovy střechy vylétli všichni.
Nezávisle na plemeni a původním voliérovém, nelétavém chovu.
Včetně kingů. kaliforňáků, texanů a římanů.

To je skutečnost.


JN

Pokud je toto Vaše osobní zkušenost, tak mi nezbyde nic jiného, než se chovu holubů vzdát. Protože voliéra pro mně není cesta pro chov ptáků, ke kterým létání prostě patří. Vybrala jsem si nakonec texany, ale pokud i ti začnou ve volném chovu létat, tak mám smůlu. Mrzí mně to moc, ale experimentovat se zvířetem, jestli to vyjde nebo ne, to nechci.

15.5.2021 10:53

j.n. napsal(a):
Ano, všechno lítá co peří má,.jen něco hodně a něco téměř vůbec. Tímto z mé strany ukončuji tuto již neplodnou diskusi.
j.n.

Čím více čtu, tím víc jsem zmatená. Jak jsem pochopila, tak většina má voliérový chov. A´t z důvodů sousedů, kterým vadí nálety holubů na pozemky a na střechy a nebo, u větších plemen z důvodů dravců, kteří jim holuby loví, protože jim ten těžký holub neulétne.

13.5.2021 23:02

Columba livia napsal(a):
Dobré ráno. Zmenou spôsobu chovu som nemyslel voliéru, ale zavedenie režimu podobne ako u poštových holubov. Ja voliéry takisto nemusím a v prípade MP už vôbec.
Podla vyjadrovania ste rozhodná, zásadová a inteligentná žena. Zvieratá sa musia mať vo vašej starostlivosti dobre.
Nech vám texany robia radosť. Majte sa

Děkuji, snažím se mým svěřencům vybudovat co nejlepší podmínky.

8.5.2021 22:32

M.stehno napsal(a):
Dobrý den,
Co se týče štrasera tak černé šupinaté by měl mít na holubníku pan Weider.
Jak již zde pár lidí psalo, skoro každý holub léta.
U moravského pštrosa létají prakticky všechny rázy. Některé více, některé méně.
Nejméně lítají modří a červení.
Z rovných rázů nejvíce černý a docela dobře žlutý. Jinak šupinatý litá velice dobře. Je i dost plodný. Jinak tzv. vzácné rázy létají velmi dobře. Pozn. pro Garyho, i do pole. Pokud chcete nelétavé volil bych kinga, štrasera, texana, popř rysa.

Dobrý večer, mluvila jsem s chovatelem plemene rys, ten létá. Má tu zkušenost, protože je chová. Štraser je velmi vzácný, rozhodla jsem se pro texan.

8.5.2021 22:11

Columba livia napsal(a):
Dobry den. Uz ste tu dostali kopu tipov a rád. Jediná moja rada je aby ste sa rozhodli pre plemeno a farbu/kresbu ktorá je vám najbližšia. Ak to s nimi nepôjde podla predstáv, tak jednoducho zmeníte spôsob chovu, alebo plemeno.
Neriešte ani do detailu všetko čo sa tu napísalo aj keď na všetkom je trochu pravdy. Ako napísal M. Stehno, v rámci plemena sú rozdiely a to platí aj pre jednotlivé chovy bez ohladu na plemeno.
Váš favorit-MP čierny šupinatý je perfektná volba. Sú to nádherné holuby. Choďte do nich.
Dúfam že vám to víde. Napíšem vám ešte súkromnú správu.

P.s.
Pán Gary, odpoviem vám v diskusii kt. pojednáva o tom čoho ste sa chytli. Nebudem tu pani kt. sa pýta na štraserov vypisovať veci mimo aby som jej motal hlavu. Aj keď na ifaune je to štandard.

Dobrý večer, moje volba byla MP černý šupkatý. Nejsem typ, když to s nimi nepůjde, tak změním způsob chovu nebo plemeno. Pro mně není cesta chovat holuby ve voliéře. Já jsem z tohoto důvodu zrušila chov papoušků, protože mi vadí to omezení klec. Ptáci mají mít možnost proletu. Nechci se nikoho dotknout, kdo chová holuby voliérovým způsobem, je to jenom moje přesvědčení, ale já to nechci. A není pro mně ani dost dobře přijatelné, měnit plemeno, jenom proto, že jsem si nezjistila potřebné informace. I když se mi líbí MP šupkatý, tak si ho nepořídím. Rozhodla jsem se pro plemeno Texan. Je to plemeno, které vyhovuje možnostem, které mám. Děkuji za Váš názor.

6.5.2021 22:18

jaroslav69pokorny napsal(a):
Pro Váš hobby chov černé šupinaté modeny ani strasery neseženete, je to dost finančně náročné. A pozor, létá každý holub. Jak víte, mám maltézské slepičáky, minimálně 30 let ve voliéře a když se dostanou do volného chovu a navíc vedle pošťáků, tak normálně létají až na střechu domu.

Dobrý večer pane Pokorný, z jednoduchého přání mít hejnko holubů se stala tedy záležitost. Čím dál víc zjišťuji, že vybrat plemeno holuba není žádná jednoduchá záležitost, pokud potřebuji nějaká kritéria. A pak se řekne "holub".

6.5.2021 13:34

jirinovak napsal(a):
Stačí jeden odvážnější, který vyletí na okraj střechy, na druhou střechu, na hřeben.
A ostatní to začnou zkoušet taky.
Při volném chovu se rozlétají časem i těžcí holubi.

JN

Jen voliéra Vám dá jistotu, že Vaši holubi nebudou obtěžovat sousedy.

A pak byste mohla chovat i ty MP černé šupinaté, když se Vám líbí.

Pro mně voliéra není volba. Vadí mi klecový a voliérový chov, nechci se nikoho dotknout, ale pro mně je volnost pohybu u ptáků to, co se mi líbí. Že není ničím omezený.

6.5.2021 12:12

jirinovak napsal(a):
V letových vlastnostech MP jsou v rámci plemene,velké rozdíly.
Jak mezi barevnými variantami, tak mezi jednotlivými chovy.

Proto každý říká něco jiného. A všichni mají pravdu.

Černí a černí šupinatí mají zachované nejen lepší letové schopnosti, ale i větší plachost.

Posílám vám fotky štraserů.

JN

Jsou krásní.

6.5.2021 12:11

jirinovak napsal(a):
V letových vlastnostech MP jsou v rámci plemene,velké rozdíly.
Jak mezi barevnými variantami, tak mezi jednotlivými chovy.

Proto každý říká něco jiného. A všichni mají pravdu.

Černí a černí šupinatí mají zachované nejen lepší letové schopnosti, ale i větší plachost.

Posílám vám fotky štraserů.

JN

Aha, tak to jsem vůbec netušila, že barva, kresba může mít vliv na chování a letové schopnosti. Myslela jsem, že u daného plemene jsou povaha a letové schopnosti schopnosti stejné.

6.5.2021 11:15

gary napsal(a):
Na Moravii Brno 2019 vystavoval p.Omelka Miroslav z Bílovic štrasera černého . Tel. 608 602 700, Bílovice 489, 687 12 Bílovice ,CZ
tolik katalog....
PS:
klidně si pořiďte pštrosy,rysy,mondeny ,modeny či kingy - oni dnešní výstavní holubi obecně nelétají, a už vůbec ne, když mají plné krmítko - to je moje zkušenost...

Děkuji za názor, jen mně trochu mate, že každý holubář říká něco jiného. Myslím tím, letové schopnosti jednotlivých plemen, hlavně těch M.pštrosů.


Hledáte zvířecího kamaráda?
Zdarma vám poradí
Veterinář online
Konzultovat s veterinářem
Veterinář online