mlckova

Moje příspěvky

18.4.2021 15:53

jkx napsal(a):
ad mlckova
https://zverolekarka.com/mor-kraliku/

Popravdě nechápu nač narážíte, že se mýlím? I v článku je jasně napsáno, že se přenáší nejen hmyzem a je tam jasně uvedeno jak ten prevít dokáže přežít všude, takže stačí vítr a od nemocných sousedových králíků se přenese na vaše zvíře . Něco jako ten kovidí ksindl, :) stačí pšiknout a lehne Vám chov.

18.4.2021 12:29

Bohužel na králíci .CZ je napsána spousta kravin což pro začínajícího petkaře bude fatální tedy pro jeho zvíře ....
co se tyče pamlsků , souhlasím lepší sušené ovoce a zelenina
Nechápu proč odsuzujte obilniny , Kralik jaksi přirozeně žere obilniny. Ano pro zakrslé to není vhodné protože pak už budou pekáčový 😁 ale při dodržení krmné dávky nevidím problém , furt lepší než směs z Alberta , kaufu a pod....

18.4.2021 12:18

efina napsal(a):
Jelikož dotaz byl na zakrslého králíka, myslím, že slečna má mazlíčka doma a ne venku.
Tím pádem je menší riziko, že se nakazí mixomatozou (od bodavého hmyzu) a nebo králičím morem.
Stránky na webu kralici.cz se zabývá chovem mazlíčků, nikoliv králíků na maso.
No jo, já myslela, že zde píší inteligentní lidé, kteří rozlišují mazlíčky a užitkové zvířata.

Slečně, která má dotaz na chov mazlíčků bych doporučila stránky

http://www.kralici.cz/diskuze.asp?app=0

Zde se jí dostane kvalitnější a ochotnější rady, než od některých zde přítomných uživatelích.
Jelikož, na této stránce je málo těch, kteří chovají králíčka nebo jiné zvíře na maso, nebo jako užitkové zvíře.
Mám dojem, že spousta uživatelů této stránky ani poradit nechce.
Předbíhají se v tom, kdo napíše tu nejblbejší a nejurážlivější odpověď.

Plácáte nesmysly, je potřeba dodržovat vakcinačni schéma přípravku , jak bylo zmíněno výše, a podle situace , obecná rada na králíci .cz je typu jako jezte zeleninu 1xdenně .... z vlastní zkušenosti u zakrslých : dokud jsou u matky tedy cca do 10 týdnu očkuji až v tom 10 týdnu postupně mor I , II, myxomatozu od Biovety nejlépe drží , po té jedince který předním nebyl vakcinován ockuji podle schématu , již vakcinovaného jedince stačí za rok myxu ( mám sítě na dviřkách) mor po 10 měsících , co se tyče ceny ockuje mi veterinář u mne doma takže cena minimální . Jo a na králíci .CZ není pravda , že mor se roznaší hmyzem spíše vzduchem....

18.4.2021 12:01

Souhlasím Horale Neopouštejte , 😁 parkrat se nadechněte týden na faunu nechoďte a pak zas přijďte . Tak to dělám já , i když patřím mezi chovatele zakrslych ale jsem masožravec 😂. Některé příspěvky jsou fakt na nas......

13.4.2021 21:55

Máme kvetoucí louku a každá druhá rostlina je ´jedovatá ´ seno žerou a v poho nejdřív sežerou rostliny a z nouze traviny 😁

13.4.2021 05:50

Nebo že by se někdo díval v neděli na Polopatě ?! 😜 Idiočtější reportáž jsem neviděla..... Ja tam teda takhle po ránu jako botanik květ nevidím zato spousty listů orseje 😁
No a co králíci žerou vědomě nebo ne bych si jista nebyla, okusovali mi květy Digitalis než jsem zasáhla par jich slupli no naštěstí nic nebylo..... nebo si chtěli rozproudit krev 😂

24.3.2021 17:05

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jestli se jedná o zakrslíka,jak píšete Zhb,tak je to genetická vada peanut neboli buráček.Nejznámější genetické onemocnění přisuzované recesivnímu projevu genu zakrslosti.Tato mláďata mají výrazně nižší porodní váhu a rodí se buď mrtvá nebo brzy uhynou.Obsáhlý článek je v časopisu Chovatel 5/2011

Dekuji , o tom jsem mluvila, ze je to u zakrslíků běžné , ale během roku uhynou 1-2 , ale první vrh minimalně polovina 😁To mi přijde divné , kouknu jestli si ten článek dá dohledat

24.3.2021 13:22

horal napsal(a):
Je to možné, u samců totiž šourek není jenom na parádu. Aby byli spermie aktivní musí mít nižší teplotu než je teplota těla. Proto jsou varlata mimo tělo v šourku. Pokud jsou venkovní teploty příliš vysoké, mohla by to být ta příčina, ale stejné je to pak i se samicí. Jsou li příliš vysoké venkovní teploty, samice moc nežere, ztrácí energii a tělo se brání výdeji další energie, tím že uvolní méně vajíček. Je to příroda a některé věci se těžko vysvětlují a ještě hůř dokazují. V mládí jsem pracoval jako ovčák nebo chceteli bača a připouštěli jsme ovce inseminací. Byl to tehdy netradiční chov ovcí, ale i Herefordského skotu (hlavní zootechnik ing Dufka je přivezl z Kanady letadlem) v oplůtkách. Byla to soustava 80-100 ha oplocených pastvin kde se tihle zvířata točili. Aby mohli jehňata brzy ven na pastviny, bylo nutné, aby se rodili jehňata dříve. Začínalo se už připouštět od prvního září. A proč to píši? Proto že odběry se prováděli přímo v ovčíně od vlastních beranů. Prvním rokem to bylo tak, že přijeli ins. technici a odebrali berany, odvezli sperma do laborky kde ho naředili a kapalním dusíkem zamrazili. Pak nám ho přivezli, my ho museli nechat rozmrazit a inseminaci provedl náš mladý zootechnik. Právě, že ti technici si stěžovali na špatnou pohyblivost spermií a tak nám nemohli připravit dost dávek. Proto se příští rok technici nastěhovali na ovčín a odebíralo i připouštělo se denně.
Přístrojem se zkontrolovala životaschopnost spermat a posléze se namíchali dávky. Právě když bylo pár dní po sobě horko, což v září bývá často byli spermie línější, dokonce i dost neživých. Přesto jsem v tom roce byl oceněn diplomem a finanční odměnou za první místo v ČSSR v chovu masných ovcí. Proto si myslím, že že ve vašem případě by ta vyšší teplota eventuálně mohlo sehrát roli. Nevím jak bylo tenkrát v době kdy jste připouštěla, ale pokud jiné vrhy byli v pořádku, tak je to možné. Ale i kdybych věděl všechny informace, pořád to bude jenom moje domněnka a nikoliv fakta. A to že rodila dva dny, jste vlastně odpověděla sama, že byla samice úspěšně připuštěna dva dny po sobě. Tady mohlo dojít ke dvojí březosti a třeba je to i odpověď na to proč byli králíčata nevyrovnané. Je to opravdu jenom můj názor, nikoliv odborná rada.

Nene špatně jste to přečetl , bylo to teď v zimě ,po delší době od posledního porodu, takze přehřátí nehrozí. A u samce byla dvakrát buď během dne nebo jeden den a pak jeste druhy den. Rodily všechno naráz. Jen me překvapuje ze tam byly tak velké rozdíly ve velikosti a tim padem i životaschopnosti. U zakrslych vim , ze tam geneticky je větší procento šance úhynu po porodu. Sem tam se mi stane, jedno mladé, ale ze vždy první vrh v roce , po přestávce a s takovými rozdíly ve velikosti mi uz náhoda nepřijde :) . Další pripousteni je vlastně po odstavu asi tři měsíce po porodu a tam se nic takového neděje a jsou pripoušteny stejně... tak nevim jsou to věci mezi nebem a zemí 😁

24.3.2021 06:35

horal napsal(a):
Já se přiznám, že málokdy poznám po čtrnácti dnech březost pohmatem. Většinou to na samici poznám podle toho jak se chová, co dělá a jak vypadá. Jsou ale samice které, jak se říká, dovedou klamat tělem. Chovat králíky není jenom o tom, že jim hodím krmení, nebo vykydám a jdu od toho. Někomu to připadá divně že člověk mluví na králíky nebo na slepice, ale bavit se se psem nebo kočkou jim příde normální. Normální je mluvit na všechny zvířata a být s nimi v kontaktu, hlavně všímat si co v jaké situaci dělají jak se chovají. Tak člověk nabírá zkušenosti a nemusí to být dlouhodobá záležitost, že jenom staří jsou zkušení. I mladí ty zkušenosti mohou nasbírat brzy, pokud se o to zajímají a krom toho, že tráví hodně času sledováním králíků, si něco o tom i nastudují. Aby jste to zase nebrali tak, že člověk si má dát ži ke králíkárnně a čučet dvanáct hodin na ně. I když by to někomu možná pomohlo. Prostě si je všímat když člověk něco dělá kolem. Se samicí je dobré co nejméně manipulovat. To pak reaguje jinak na lidskou ruku, nechá se pohladit a ani neútočí když ji člověk sahá do hnízda. To jsou, ale všeobecné základy chovu všech zvířat. A pokud jde o samotný ten akt připouštění, tak nevím s kým mám tu čest a jestli se mohu před nezletilým vyjadřovat tak jak to je. Ale vlastně proč ne. Když se už připravují učebnice pro mateřské školky (údajně na Slovensku) Kde jsou dokonce kreslené obrázky ejakulace při styku. Takže to ramlování kdy samec se tak nějak natřásá na samici, nejde o sex jako u lidí, ale zvířata mají na konci penisu hmatací orgán kterým hledají tu správnou dírku. Když ji naleznou tak prudce přirazí a dojde k ejekulaci (vystříkne sperma) a v tom momentě se svalí nebo převrátí, Dobré je když alespoň pár vteřin zůstanou jakoby spojeni i když na boku. Ale i když ne, tak i v tom případě je to dobré. Provádí se takzvaný dvojskok, údajně z toho důvodu, že při první ejakulaci bývá hodně spermií neaktivních, ale neni to až tak potřeba jelikož těch spermií je veliké množství. Jenomže se může stát, že ten samec se tím ramlováním tak vzruší, že ten příraz může být mimo pochvu. I proto radši dvojskok. Doufám, že je to dost polopaticky a že mne tady nebude někdo pronásledovat za sexuálně nevhodný vstup

Protože máte nakrálikováno 😁 A více odšmírováno 😁 Tak se dovolím zeptat : Je možné, aby při delší nečinnosti samce pak byl nevyrovnaný vrh? Stalo se mi to již dvakrát, co to teď víc sleduji po roce, ( na zacatku léta poslední připuštění) , že samice byla dvakrát obskocená během dne nebo druhý den, byla v říji stopro, pak porodila a jedno mladé byl macek, jedno bylo mrtvé hned po porodu a druhé dvě pošli druhý den, ty tři byli opravdu hodně menší než to jedno. Loni pak další připuštění Ok, měla 6 mladých vyrovnané. Jedna se o Zhb. Není to samcem ani samicí stalo se mi to u vicero samic vzdy první vrh v roce po " přestávce "....

12.3.2021 06:08

Asi ano, :) chtela jsem najít tu konverzaci, tam byly postřehy od tech co to již zkoušeli , včetně potravin , myslím že tam bylo kozí mléko, sušené, kondenzované? Nevim přesně , o víkendu se podívám . Diky
PS ja se neperu :) jen mě fascinuje jak mi tu odpovídáte na něco zcela jiného, otázka byla položena jasně , takže veterinář mi tu konverzaci asi nenajde ;)

11.3.2021 20:13

Nemáte relevantní informace tak si prosím tuto radu nechte pro sebe...

11.3.2021 12:28

PROTOŽE SE TO TU PROBÍRALO A NEMOHU TO NAJÍT. BYLY TAM PŘENÁ SLOŽENÍ SMĚSI.

11.3.2021 06:58

Dobrý den,
nemohu teď v rychlosti najít příspěvek o odchovu králíčat, kde bylo i složení mléka navedete mne prosím?
Děkuji.

8.11.2020 07:04

Pipilota napsal(a):
Dík za inspiraci. Králík má ve vaší domácnosti vlastní místnost! No u nás to asi dopadne tak, že mu zahradím roh s krbovými kamny. Máme obývací kuchyni 4x4 metry ve které je králík na volno (na chodbu se zatím nevydal). Do klícky zavíráme na noc. Jenže není nijak moc čistotný (nejsem cimprlína, ale 6x za den smetat bobky z prostředka kuchyně :-( )
Náš má rád papírové pytle - malý od granulí tak trochu u vrchu sroluji aby držel tvar a je to na opakované prolézání, hrabání a skákání. Máme co pozorovat... Taky je velká zábava když okousává papír - volné listy (starší obrázky a poznámky od děcek)

Uvidíme jak velká zábava to bude až budete na veterině s králíkem se zažíváním. Papír je "ideální"strava 🤦🏻‍♀️

22.10.2020 22:20

Ja bych ještě dala ostropestřec marianský list - je to bodlák, ulamuji pro mladé králíky ty bodce z listů, stačí jeden, dobrá je i vrba , ale neměly by ji kojíci samice, zastavuje laktaci....
Jinak obdivuji elán na psaní, mam na starosti asi 5000m2 zahrad sadů luk a vod a jsem rada ze večer padnu do té správně postele 😁!

15.10.2020 18:47

hokrví napsal(a):
Tak oba jste chlapi a teď to chce nějakou babskou radu.

Tak jo kluci , myslím že sraček kolem nás je dost ne?! Pojďme se věnovat králíčkům, je zbytečné si psát ošklivé věty , ale myslím , že mišiko má bod za konečnou větu SR:ČR 1:0

14.10.2020 05:43

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Omlouvám se ale nějak jsem toho plná.

To asi všichni, tak se bavme o něčem co stojí za téma ...

13.10.2020 21:46

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak nějak jsem si to myslela. Takže když se nechám očkovat proti covidu (což nemám v úmyslu), tak budu stejně potencionálně nebezpečná?

A prosím aspoň sem netahejte frašku zvanou covid!

13.10.2020 21:45

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak nějak jsem si to myslela. Takže když se nechám očkovat proti covidu (což nemám v úmyslu), tak budu stejně potencionálně nebezpečná?

Spiš to neprezijete, páč se firma která vyrábí vakcíny zřekla odpovědnosti za případně nežádoucí účinky 😂

12.10.2020 22:25

borax napsal(a):
Happyend to asi nemá, že?😂Odpočinul v klobáskách?

Bohužel chovam pro radost zakrslé , takze by mě spíš asi zaskočila kůstka než bych se najedla


Hledáte zvířecího kamaráda?
Zdarma vám poradí
Veterinář online
Konzultovat s veterinářem
Veterinář online