Ája-Molly

Moje příspěvky

29.5.2017 12:32

Děkuji za reakce. Asi do toho časem půjdeme, ale teď budeme nuceni použít nějakou levnější a rychlejší variantu, ať nám pole „nestojí“ a nezarůstá. Měla by nám vyjít možnost napojení do elektrické sítě, tak by bylo nejlepší řešení elektrický ohradník. Máme přímo na poli elektrickou přípojku pro sousední dům, tak doufám, že se s majitelem domluvíme na podružné elektrické přípojce, to by mi pak odpadla starost s hlídáním nabité baterie. Jinak moc nevím, jak dál. Pozemek je téměř na rovině, délka oplocení zhruba 260 m. V plánu jsou prozatím tak čtyři ovečky, ale raději bych počítala s výškou plotu i na kozu. Bude výška ohradníku stačit 90 cm? Počet vodičů 2 ks? Rozteč kůlů 9-10 m? Je lepší použít dřevěný kůl pro ohradníky https://www.kamir.cz/kul-dreveny-pro-elektricke-ohradniky-tlakove-moreny nebo tyčku https://www.kamir.cz/tycky-pro-elektricke-ohradniky-titan-90-cm-plast-bily-dve-spicky ?
Co se týká pevného plotu, tak mám jako součást pachtovní smlouvy o dlouhodobém podnájmu rovnou i souhlas od SPÚ s oplocením. Bylo mi řečeno, že si tam mohu dát cokoliv, jen při skončení podnájmu musím uvést zpět do původního stavu. Žádný další úřad či sousedy dle SPÚ, jakožto majitele pozemku, oslovovat nemusím.

28.5.2017 11:48

Pole máme čerstvě až teď od května. Zorat byla první varianta, která mě napadla, ale na druhou stranu mi to zase přijde "škoda", zorat pole do hloubky, když ho chceme jako pastvinu. Stálo ladem tak 7 let... Ale možná to tak koncem léta alespoň na této části uděláme a na podzim zasejeme nějakou kulturnější travinu...

27.5.2017 21:51

Řeším čím oplotit pastvinu. Nejdříve v ní budou ovce a za pár let je nahradí dva koníci. Nejvíce by se mi líbila klasická dřevěná ohrada, ale tím, že nemám žádné „dobré známé“ na pile, tak mi vychází docela vysoká cena u tohoto oplocení. V cenové kalkulaci byl rozdíl mezi lesnickým pletivem s dřevěnými kůly a klasickým zahradním pletivem s poplastovanými sloupky zanedbatelný cenový rozdíl, při čemž životnost obou se asi nedá srovnat. Slouky by se betonovali, tak by ještě přibila cena za beton, ale i tak. Jen si nejsem jistá, zda je takovéto oplocení pro ovečky a koně vůbec vhodné? Dá se třeba doplnit elektrickým ohradníkem? Máte to tak někdo nebo je to blbost?

27.5.2017 21:42

Jojo, vlhko tam na to místě je, tedy hlavně po dešti, kdy tam stéká voda z přilehlých ulic. Teď tam budeme dělat odvodňovací strouhu podél pozemku, ta by měla pomoct. Pak tam tedy pustíme ovečky a budeme čekat co to udělá.

27.5.2017 20:57

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A proč se jí chcete zbavit? Má protiprůjmové a protizánětlivé účinky a to je spíš prospěšné, ne? Nechte to na ovcích, možná část zlikvidují ke svému užitku.

No já nevím, prostě mi přijde, že jí je tam hrozně moc. Kdyby byla sem tam, ta neřeknu, ale ona je na třetině pastviny společně s kopřivou a po trávě tam není ani památka. Tráva tam prostě nemá šanci. Myslela jsem, že by si by si ovečky spíše smlsly na pěkné trávě...

26.5.2017 20:29

Děkuji za odpověď. Ano, bude to mochna plazivá a je jí den ode dne více . Vypadá to, že není úplně lehké se jí zbavit. Po pravdě řečeno docela uvažuji o chemickém postřiku Bofixem, ten by prý mohl pomoct a trávě neublíží. Ovečky plánujeme až na přelomu prázdnin, tak těm by to vadit také nemělo... Máme někdo zkušenost s Bofixem?

25.5.2017 20:44

Máme čerstvě v pronájmu pole, několik let bylo ladem a tak je zarostlé kde čím. Časem chceme pořídit koníky, ale než na to dojde chceme pozemek využít pro pár kousků oveček kamerunských, ať už je nějak využité. Zhruba na 1/3 pozemku roste tato rostlina a kopřivy. Nevíte co je zač a zda není třeba jedovatá? Mám raději rostliny nějak zlikvidovat nebo to mám nechat až na ovečky? A co na kopřivy, na ty se ovce asi moc netváří…?

24.5.2017 13:49

No, co je napsáno v územním plánu vím já, mám územní plán obce před sebou. A tam je napsána ta výše uvedená formulace: "BV - plochy k bydlení - rodinné domy venkovské".
Čekala jsem, zda mi někdo neporadí nějaký typ stavby, který bych nemusela řešit na stavebním úřadu. Nechce se mi věřit, že i na dřevěnou boudu 3x6 m bez pevné základové desky musím mít vyjádření stavebního úřadu...
No, ale jestli to tak opravdu je, tak tam zajdu.

24.5.2017 13:20

V územním plánu obce je, že se jedná o plochou určenou pro bydlení - rodinné domy venkovského typu. Nicméně sousední pozemky jsou obecní a jsou připravené k prodeji jako stavební parcely. Zbývající část - zbytek pole je SPÚ a obec ho do vlastnictví nezískala, myslím, že přišvihli nějakou lhůtu, kdy tento pozemek mohli získat. Já ho mám nyní čerstvě v dlouhodobém podnájmu od SPÚ jako ornou půdu, kde mohu mít pastvinu pro koně. Koně budou až za pár let, tak tam zatím chci dát pár oveček...

24.5.2017 08:47

Musím mít na stavbu dřevěného přístřešku (bez pevné základové desky) pro ovce na propachtovaném poli nějaké povolení čí územní souhlas? Je to nějak omezeno m2 nebo je to u dřevěné stavby jedno? Děkuji.

27.4.2017 13:08

Děkuji všem za reakce. Už jsem se v oddíle dcerce domluvila trochu individuálnější výuku ježdění, tak uvidíme , jak se to bude dále vyvíjet. Na pozemek zatím koupíme kozy nebo ovce a za čas se uvidí

26.4.2017 09:23

sisi58 napsal(a):
Opravdu nezáleží na plemeni, ale na jednotlivém koníkovi.
A jak správně píše keira, s malými koníky, jako společníky, je problém v tom, že na pastvě s normálním jezdeckým koněm, se snadno přežerou a zchvátí. Což je VELKÝ problém.
Jako společníka bych volila koníka většího, než malého. Takových je hodně.

Já jsem to asi špatně napsala. Společníka jsem myslela k člověku, dětem. Uvažuji o koupi dvou takových to koníků, velký kůň k nim nebude. Máme zatravněný pozemek, který není moc velký, ale na výběh pro dva mini poníky by měl dostačovat - 0,5 ha. Případně budeme řešit senem. Dcerka (12.let) chodí do jezdeckého oddílu, ale rozhodně na tom není tak, že by mohla jezdit sama bez dozoru. Strašně ji baví práce ze země, tak mě napadli tito mini poníci. Ona by na nich nejezdila.

26.4.2017 08:22

keira napsal(a):
Prosím tě kolik ti je let, že máš takové naivní představy, že se poník bude cítit nevyužit, když nebude vozit lidi?

U pony je hlavně důležité, aby neměli příliš bohatou pastvu a příliš málo pohybu - a tedy neztloustli.
A aby měl pony svého koňského kamaráda, ten by mu totiž chyběl neporovnatelně více než ježdění.

40. Jo děkuji za rady.
No původní dotaz byl na množné číslo - tedy více koníků... Myslela jsem, že mi někdo poradí vhodné plemeno, někdo kdo doma takové koníky má.

26.4.2017 08:09

keira napsal(a):
Na to snad stačí libovolný malý koník/poník, ne?

No to právě nevím. Zas, aby se koníci necítili nevyužití, když se na nich nebude jezdit... ? Máte někdo doma nějaké malé plemeno, které byste mohli doporučit ?

26.4.2017 08:09

farfar napsal(a):
Ten samý koník - všechny nohy křivé, chodí velmi prapodivně... daň miniaturizaci? https://www.youtube.com/watch?v=7up36Y4yVMw.

Chudák .

25.4.2017 20:42

Doporučíte mi nějaké malé plemeno koníků, které by byli vhodné pouze jako společníci na práci ze země a procházky? Minihorse? Děkuji.

22.4.2017 11:54

Mohu se zeptat, jak to v praxi funguje, když hledáte kocourka k na krytí s PP ? Zjišťuji si tyto informace dopředu, abych věděla, zda je vůbec šance takového kocourka ve vhodnou chvíli pak najít. Máte prosím někdo takového kocourka a jste ochotni, aby na
kryl cizí kočičku s PP?
Samozřejmě kočička bude mít udělané testy na FeLV, FIV. Je potřeba, aby měla udělané ještě nějaké další testy? A také musí mít tyto testy pokaždé udělané „čerstvě“ nebo pak stačí předložit starší testy a očkovací průkaz, kde je vidět pravidelné očkování?
Zatím je vše o úvahách, budeme mít jednu kočičku s PP a vlastního kocourka neplánujeme. Je mi jasné, že bychom museli založit chovatelskou stanici, registrovat se atd…
S chovatelkou, od které kočička bude, se teprve budeme domlouvat, zda bude kočička na chov nebo jen na mazlíčka, podle toho se bude samozřejmě odvíjet cena kočičky. Ona má kocourka vlastního….

15.3.2017 19:54

Jojo mě už je to teď předem jasné, že nejvíc bude doma nakonec "chovat" manžel. No, ale stejně budeme muset začít pouze s jednou kočičkou. A doufat, že rychle vyměkne a pojedeme pro druhou smajlík

15.3.2017 17:20

Věřím, že je ideální stav, mít kočiček doma více, ALE ne vždy je to přeci možné. Zrovna u nás to bude první opravdu domácí kočička, běžně jsme u domu měli venkovní kočičku , ale ta byla spíše venku než doma. A teď to bude naopak. Bude to pro naší rodinu nová situace a budeme si muset zvyknout.
Kdyby to bylo jenom na mě, tak si pořídím hned dvě najednou, ale rozhodnutí není jen na mě. I tak jsem měla docela problém manžela přesvědčit, že budeme mít domácí kočičku.

15.3.2017 11:31

V létě budeme mít koťátko Radgolla a plánujeme co mu pořídit jako hlavní základnu. Líbí se mi tyto dvě Škrabací strom Natural Paradise XL http://www.zoohit.cz/shop/kocky/skrabadla_odpocivadla/strom_velky/180_cm/510216
nebo Škrabací válec Natural Paradise http://www.zoohit.cz/shop/kocky/skrabadla_odpocivadla/valce/natural_paradise/374081, ale pro začátek chceme pořídit jen jednu věc. Co byste mi doporučili?
Koťátko budeme mít zatím jen jedno, vím, že jsou lepší dvě, ale je to pro nás dost velká finanční investice. Tak možná časem.


Hledáte zvířecího kamaráda?
Zdarma vám poradí
Veterinář online
Konzultovat s veterinářem
Veterinář online