moll

Moje příspěvky

16.10.2008 07:56

honey napsal(a):
Ahoj,
chtěla bych vás požádat o různé rady k výchově psů - není to pro mne, ale pro rodinného známého.
On si před rokem pořídil štěňátko (jeho první pes, kterého dostal již vychovaného (policejní NO), zemřel a chtěl si pejska vychovat sám), pořídil si křížence Rhodéského ridgebacka. My sami doma máme RR a malého knírače. V začátcích jsme mu pomáhali s výchovou, dali mu množství studijních materiálů, odkazy na webové stránky,... Pejsek byl ze špatných podmínek a byl bázlivé povahy, měli jsme jej i doma, cca měsíc, a výrazně se zlepšil. Ten náš známý pejska miluje, ale bohužel si s ním příliš neví rady a pejsek začíná být velmi nevychovaný. Páníček nemá pevnou ruku a není spravedlivý, to vede k tomu, že pes neví co si smí dovolit a bojí se, že hned dostane.
Vás bych chtěla jen poprosit o různé rady k výchově, ty nejdůležitější. Začala jsem o tom přemýšlet a asi začnu chodit pejska trénovat a hlavně radit páníčkovy. Jen nejsem příliš zkušená a vaše rady uvítám.
Ještě chci podotknout, že majitel je lehce tělesně postižený a nemůže psu dopřát vycházky (pejsek se nudí, ikdyž pro sebe má celou zahradu) a nemůže se psem chodit na cvičák (pes by to potřeboval, asi jej začnu na cvičák brávat alespon občasně)
Děkuji za rady, urýpaní at jdou jinam

mám taky křížence RR - a podle mých zkušeností je pesan nejraději s pánem - pořád mi chodí za zádama, na zahradu má otevřeno pořád, ale jde tam jen se mnou, samotnému se tam nelíbí. aportíky jsou mu úplně volné (styl "zahodil sis to, tak si to i dones"), na cvičáku ho nebavíé sedět a čekat na provedení cviku, obranz už vůbec nee.
takže rada pro pečovatelku a pro majitele: nejdůležitější ze všeho - a zvláště u 1-ročního puberťáka - je navázání a udržení kontaktu pán-pes a hlavně naopak pes- pán. pánovi bych poradila, že stejnou situaci musí řešit stejně (na ovládnutí emocí má člověk přeci jen kus mozku navíc ve srovnání se psem) - pak si pes udělá jasný názor na to co se sluší a co ne. cviky stačí základní provozní - přivolání, sedni, zůstaň a pod., víc není zatím potřeba. hlavně vychovávat a bez nátlaku ukazovat psovi krásy života s milovaným pánečkem....teda pokud je toho pán schopen. ono pořídit si RR jako náhradu NO je docela odvaha - RR jsou psi úplně jiného charakteru - daleko víc samostatní v myšlení a v tvorbě názoru, pokud si ho udělají, dají si ho jen velmi těžko vymluvit. nebudou koukat na pána a chvět se snahou se mu zalíbit a splnit každé jeho přání ještě před tím, než ho vysloví. pokud pán není schopen dokázat psovi duševní (nikoliv tělesnou) převahu, jde všechno dříve či později do pryč.

10.9.2008 07:50

kukinatost napsal(a):
Zdravím, již minulý týden jsem se pevně prakticky rozhodla, že nechám vykastrovat svého psa, je to kříženec RR a staffa - dle mého názoru, nehodlám dále množit psy, po kterých není zrovna sháňka a jsou jich plné útulky..
Pes je perfektně vycvičený, poslechne pomalu na mrknutí, doprovází mě bez obtíží na vyjížďkách s koňma...jenže jakmile se začala sousedům hárat fena, pes začal během naší nepřítomnosti demolovat byt, snažil se prostě dostat všemi možnými způsoby ven za fenou...bohužel sousedka je taková, že věřím, že při jeho kňučení a otevřeném okně, na něho ještě volala a povzbuzovala ho...jinak venku je to klasika, sice poslechne, ale déle mu trvá reakce na "fuj", pokud cvaká zubama a slintá, když tam fena močila..
to by mi ani moc nevadilo, ale máme třeba u dvěří potrhané tapety, nepřežil to benjamin a dlaší květiny, otevřel všechny dvěře, co nebyly zamčené, a které byly, totálně poškrábal..
no a dneska je den D, tedy termín operace, a já sjem na vážkách, kastrovat koně mi přijde zcela přirozené, přeci jen ten hřebec - pokud není plemeník, si moc srandy s ostatníma neužije...
pořád se utěšuju, že kastrace je pomocí zejména pro něj, ale je to opravdu tak...?
opravdu bych nechtěla, aby se jakkoliv povahově změnil...je to jeden z nejlepších psů, jakého jsme měla...

důležité je stáří psa - pokud už je dospělý, tak kastrace nemusí zmírnit jeho pohlavní pudy stejně jako projevy agresivního chování (kdyby nějaké měl).

15.5.2008 08:31

awery napsal(a):
Máte pravdu v tom jak to popisujete, ale i s tím jde do jisté míry něco dělat.Je to jakoby vzdálenost noh (především hlezen) při pohybu.

myslím, že když necháte pejsu tahat zátěž (něco na způsob weightpullingu)., tak mu jednak nasvalí zadní nohy a jednak se naučí víc zapírat do zadku ( bude dávat zadní nohy víc od sebe) a tím získá i širší chod - časem se naučí chodit tak i bez zátěže. samozřejmě zátěž musíte zvyšovat pomalu a hlavně přiměřeně kondici.

18.4.2008 12:04

daree napsal(a):
Můžete mi prosím někdo dát odkazy, kam bych mohla dát info? Určitě jich budete znát víc než já. Díky...

dobrý den - určitě můžete zavolatr nebo zajít i s fenečkou na polici a říct, že jste ji právě našli. oni už by se měli staratdál - včetně toho odvozu do útulku a pod. problém ale bývá v tom, že pokud je pes nalezen na území obce a je dán do útulku, tak za něj ta obec musí ze zákona platit pobytové poplatky ----a to se většinou nikomu nchce. a nebo ji dove´dte do útulku sami a řekněte, že jste ji našli někde v lese.....měli byji vzít.

8.2.2008 14:15

cone napsal(a):
Pokud byste četl pozorně, tak byste zaregistroval, že Vámi jmenovaná plemena by do toho spadla, ať už by se bral v potaz velikostní ráz nebo váha.Nevím, kde jste se v té době angažoval Vy, ale v Ostravě tato setkání s poslanci a senátory organizoval MVDr. Jan Nytra, a za tzv. "bojové" psy jsem se několika sezení zúčastnil já / choval jsem FIB a BX / a pan Libor Macháček, chovatel kanárských dog. Takže já se můžu jen poopravit " nebylo jasno, která všechna plemena mají být postihnuta". A jen Vám ještě připomenu, že za NO se dost lobovalo a jistě by do "likvidační"kategorie nespadl. Zdravím a díky za snahu mě opravit.

to nebyla snaha o opravu - jen že tehdejší definice "bojového psa" zahrnovala i právě osvědčené služebáky....a že vyhlídky v případě přijetí nebyly vůbec růžové - hlavně mě děsila ta jednoznačnost řešení podle původu (u kříženců i domnělého)... snad se to tentokrát nebude opakovat v podobné míře.jinak se hlásím ke spolupráci, i když jsem z druhého konce moravy.

8.2.2008 09:22

cone napsal(a):
Alano je starobylý typ psa, před nějakými 15-20lety jej chtěli oživit jako plemeno v Německu. Na jakém stupni to je, nebo jestli těchto snah zanechali, nevím. Přirovnal bych jej typem mezi cane corso s ocasem a kanárem, tuším že se mělo jednat o černou barvu.
Snaha zakázat "bojová plemena " tady již jednou byla, kolem r. 2000-1, něco kolem omezení držení těchto psů splácal tandem Kořistka - Šojdrová. Vůbec tehdy nebylo jasno, která plemena mají být postihnuta, zda ty nad 20kg váhy nebo nad 50cm v kohoutku.Byli páni poslanci v údivu, že kategorie "bojová" vlastně ani neexistuje.Vše nastartoval případ pokousání malého děcka pittbulem v Německu. Mimochodem majitelem toho psa byl nějaký živel turecké národnosti.
Nyní se celá situace jeví horší v tom, že už nějaké zkušenosti páni poslanci a senátoři mají z minulé snahy o omezení. A navíc se rýsuje katastrofa v podobě zákazu či omezení chovu i jiných zvířat / želvy , kočkovité šelmy, primáti, papoušci......./.Takže obecně mám všem pomalu zatápějí a bude jen na nás, co vše si necháme líbit.

ůbec tehdy nebylo jasno, která plemena mají být postihnuta

právě že tehdy měli ÚPLNĚ jasno - šlo to přes pity, fily, argentinky, rr a pod k dobrmanům, rotwikům a skončili u NO včetně kříženců uvedených plemen. a tehdy to fakt bylo na úrovni "vidím psa danéhop tyxpu - beru - injekce - klid". než se to podařilo zastavit, tak mnoha lidem běhal mráz po zádech a děsili se, co bude s jejich psy v případě, že by to celé prošlo...celé to bylo inspirováno situací v neměcku, kde opravdu odváděli pesany z domácností na injekci a nepomohlo svědectví x- lidí, že daný pes je přátelský a pod. ti,které neutratily, dali do speciálních útulků a určitě si pamatujete, že probíhaly jejich adopce napříč evropou. takže opravdu doufám, že se něco podobného nerozběhne znovu.

7.2.2008 13:15

misule napsal(a):
No takže pes je tam pořád a nyní je zavřený v baráku.

Na vaši radu jsem volala tomu majiteli a byla to dost ostuda. Seřval mě jak malý děcko, že pes má všechno,co má mít, co si to dovoluju a že ho pomlouvám, napsal si moje jméno a že to bude řešit jako pomluvu.

Hezký, ne?

ale to je docela fajn - tak tam zase někdy skočte a foťte - k přestupkové komisi budete mít důkazy a vždycky můžete říct, že jste citlivá povaha a nemohla jste se na psa koukat - bez jídla, vody, pelíšku.....a že jste nepomlouvala, jen chctěla u majitele sjednat nápravu stavu. takže hlůavu vzhůru - nic moc vám nikdo udělat nemůže.

7.2.2008 13:13

misule napsal(a):
Prosím vás, hlavně mu nevolejte. Protože to odnesu jedině já a tomu psovi to nepomůže.On má pocit,že dělá všechno správně a já ho hnusně pomlouvám.

jen jsem se ptala, kde ten barák je - jsem taky z kuřima a zajímá mě to....že bych se taky koukla, jak na tom pesan je.

7.2.2008 12:23

misule napsal(a):
Psala jsem do nadace ochrany zvířat a posílala fotky a tam mi odpověděli, že pes vypadá docela dobře a že kdyby přijel někdo z krajské zprávy, tak jen zhodnotí fyzický stav psa a ostatníma věcma (sociální podmínky) a neudělají vůbec nic. V žádném případě prý ps neodeberou, maximálně zavolají majiteli, aby se líp staral.

Chodili se tam na něho dívat a fotit nějací úřednící či co.

Vy si to všichni představujete staršně jednoduše. Já bydlím v novém bytě s rodiči a rozhodně sem nemůžu z ničeho nic donést ovčáka jeho velikosti.

A Aleno, to co píšeš se mi zdá fakt hnusný - Pokud si nechceš dělat problémy, tak si s tím neměla začínat.....jste vy všichni při smyslech???
Takže když vím,že toho psa mu vzít nemůžu, tak mám radši dělat že to nevidím co. Chtěla jsem od Vás pomoc nebo radu a vy jste byli ochotní. Ale ted se do mně navážíte, že jsem to nezvládla, ale nedělala jsem to co jste mi radili a že si hraju na dospělou.

Jděte s tím všichni někam. Jste ubozí.


Tady máte jméno adresu a telefon a dělejte zázraky, vám to jde určitě líp-
Josef Leicher, Lelekovice 332, 541 232 129

ahoj, můžeš napsat, kde v kuřimě ten objekt je? dík

4.9.2007 07:24

jaguar napsal(a):
Jak je to možné,že již ve dvou vrzích se objevují nestadartní štěňata po šampionovi mnoha zemí.Jedná se o plemeno australský ovčák-stanice BOHEMIA ACRO ,ale krytí bylo přesto na tricolorní fenu merlový pes nikoli merlové na merlové-tam se píše,že mohou být takto nestadartní štěnata-barevně a pokud mají takto bílou tvář a oko ,hrozí i slepota a hluchota.Ve vrhu v této stanici-http://www.tearaways.nl/ dokonce tři štěnata ve vrhu . A ve stanici http://www.aussies.wz.cz jeden pes a píší tam že je nestadartně zbarven a nevhodný do chovu.Když kryl dvě feny a objevilo se to u obou fen ,tak to zřejmě předává on ,nikoli fena.Jedná se o SHANTI SHALLOW RIVERS-alias ROCK ze stanice výše jmenované.Takže snažit se vybírat štěňě jen po super šampionech nemusí být vždy jedinečná volba????????Přiložena fota všech čtyř štěnat.

jak se ptáte: \"Takže snažit se vybírat štěňě jen po super šampionech nemusí být vždy jedinečná volba????????\" tak máte naprostou pravdu - pro výběr psa je dobré znát nejen jeho předky a jeho samotného, ale pokud možno i jeho potomky - tak se právě často ukáže kvalita, kterou je pes/fena schopný předávat dál do chovu.

nevyznám se v genetice australáků a borderek, ale myslím, že vám odborníci místo spílání mohli říct něco o dominantních a recesivních alelách, o homozygotních a heterozygotních jedincích a o genetickém čtverci pro dědičnost různých vlatností.

jinak ale souhlas - genetika je potvora

5.8.2007 19:53

nath napsal(a):
Diky moc za rady, no ma tam ted mame dren, t vypada to ze se ten sekret uz netvori. Hnis tam nastesti neni, protoze bereme antibiotika. Akorat propriste (pokud nejaky bude) jsem moc nepochopila jak mam ji odelat tu diru :) Protoze ten kousenec byl uz tyden starej a zahojil se :) to ji mam necim pichnou do tlapy? :) Hruuuuza!!! :) A jak se to potom bude udrzovat otevreny, aby se to proplachovalo? Dyt se to vzdy hned zacne hojit?

no - příště už budeš vědět, o co jde....budeš mít betadinu pro jistotu pořád doma a když dojde ke kousanci (určo bude - a ne jen jeden, třeba i náhodný šrám), tak hned vypláchneš a budeš pokračovat, dokud bude potřeba. když to uděláš hned, tak nebude potřeba ani ATB. to že se kousanec hned hojí, je právě to nebezpečné - zvenklu je to o.k., ale uvnitř probíhá zánět. musíš to udržovat otevřený - čerstvý strup sundávat - třeba odmáčením právě tou betadinou. a stará rána se fakt propichuje - to už jsem nechala na veta, protože na to taky nemám nervy---prostě vzal takovou jakože jehlici na pletení a vrazil pod strup a zašťoural....a ven vyteklo hromada hnisu a krve. vidět otvírání rány stačí jen jednou - pak budeš raději sama máčet ránu, aby se neuzavřela. že se rána hojí zevnitř poznáš sama.

1.8.2007 13:54

pinoha napsal(a):
Abscesu! Flegmona by byl průšvih jak hrom. Ale všechno ostatní sedí!
Lucie

průšvih jo, ale jen napoprvé,...pak si člověk i pes zvyknou. takovejch bolístek ještě bude...a molossové jsou odolná zvířata, spíš to těžce nesou páníci. ještě jsem zapoměla dodat, že průplach betadinou se má dělat i několikrát za sebou a vždycky mezitím vymačkat. zevnitř ven k otvoru, aby případný hnis a jiný humus vytekly. možná ze začátku nebude nic moc dramatického, ale časem může hnisavé ložisko prasknou, a pak uvidíte, kolik hnisu se vejde takovému štěněti pod kůži. a pokud vydržíte ještě několik dní mačkat a proplachovat, tak se rána zahojí a vše bude o.k.
přeju hodně štěstí

1.8.2007 09:22

nath napsal(a):
Ahoj, jak jsem psala v jinem prispevku mam od sobotu 3mesicni stene neapolskeho mastina. V pondeli predtim se stenatko porvalo s ostatnima a melo pokousane predni packy. Rentgen nedelali, ale bylo to prej do krve. Ted uz tam ma jen par strupu, ale protoze ty packy mela trochu natekly tak bere antibiotika. Ted vecer jsem si ale vsimla ze se ji na jedne nozicce udelala dost velka boule (velikost tak jako pulka vajicka..) Okamzite jsem volala na veterinu (vcera jsem tam totiz byly na prohlidce) a zitra rano tam mam dojet, ale jsem z toho naprosto vydesena. Jinak se stenatko chova uplne normalne, papa, cura, hraje a momentalne chrape. :-)
Prikladam fotku natekle pacicky, tak jestli se nekomu z vas uz neco podobneho stalo, tak me treba aspon uklidnete.. nebo i poradte, jestli ji to mam nejak namasirovat nebo tak neco.. nevypada to ze by ji to nejak bolelo, minimalne na to nijak nereagovala..
Predem moc dekuji za prispevky a rady.

jestli je ten otok v místě, kde byla kůže porušena kousnutím, tak je to zřejmě projev flegmony - zánětu, který probíhá pod kůží. pak je dobré otevřít ránu = odstranit krycí strup a ránu vymývat roztokem betadiny - koupí se normálka v lékárně a je to vodný roztok jodu, takže desinfikuje a neštípe. . natáhnete do stříkačky bez jehly, stčíte do rány a zmáčknete. tuto operaci je dobré provádět několikrát denně, rána se bude čistit zevnitř a postupně taky zevnitř zacelovat.

12.7.2007 06:58

nikter napsal(a):
Mám strašnou starost. Již 3 měsíce mám NO. Našla jsem ho uvázaného v lese. Je mu něco přes rok. Byl v zuboženém stavu. Stále se mi ho nedaří vykrmit. Je neskutečně hubený. Dostavá vařené maso s rýží nebo granule s vysokým podílem masa a bíkovin. Chuť k jídlu má obrovskou, taky dostává obrovské porce. Je mi ho strašně líto,protože všechny má zvířata jsou spíše vypasená. Jinak odčerv. je. Dle MVDR. je podražen v rustu. Tak mi prosim poraďte. Děkuji

já našeho psa-nalezence obřího plemen také na kost hubeného krmila 3x denně granulema pro štěňata velkých plemen a než trochu nabral takto taky trvalo delší čas. možná by to chtělo zkusit granule ne s vyšším obsahem bílkovin, ale tuku - pokud mu to nebude činit jiné potíže. a možná bych mu nestřídala vařené a granule, ale dávala jen jedno. vydrž - určitě se zvetí a bude v pohodě.

22.5.2007 09:53

sunin napsal(a):
Dekuju za tip na vozicek.
Ted vecer se to zhorsilo,o dost vic vyvraci hlavu dozadu,je nevrlej coz predtim nebyl a celkove je horsi. Pres den se snazil hodne hybat tak se to trba pres noc zlepsi kdyz bude spat a bude v klidu.

náš pes (50 kg) měl míšní infarkt ve třech letech, naštěstí ochrnul jen na jednu zadní nohu - ale zato úplně. tahal ji za sebou víc jak dva měsíce úplně bezvládnou, vet už navrhoval amputaci. nakonec to částečně rozchodil, kulhá, ale chodí. teď - je mu 9 - se to horší a pomalu odchází i druhá noha - už nestačí kompenzovat omezenou hybnost té nemocné. ale pes nikdy nevypadal, že by ho to bolelo, jen mu noha prostě neposlouchala mozek. držím palce, snad to tvůj pes taky zvládne....

3.2.2007 21:44

woldemortik napsal(a):
já mám štěně bez pp nemám ho na chov ,ale pro radost scháněla jsem bernardýna,ale neí k sehnání.Tak jsem si vzala pyrenejce kvůly velikosti mám ráda velký psy a ne ty malý zakrslýky.Jen jsem chtěla vědet jestly to vadí v pohybu nedo ne a ne rady otom jestly jsem u dělala správně ,že jsem si koupila štěně .

teda nevím ale kromě toho ,že bernardýn ani pyrenejec nepatří mezi "zakrslíky" asi nemají moc společného....já si vždycky představovala, že pyrenejec je povahově blízký sao, krašákům a podobným psům....

3.2.2007 20:59

freonka napsal(a):
Měla jsem dvě fenky kříženců malého vzrůstu- matku s dcerou. Bohužel jsme museli nechat matku utratit. Byly s její dcerou celý život spolu-8 let. Bály jsme se že by Ketty (dcera) mohla hodně tesknit a chtěli jsme ji pořídit kamarádku. Tak jsme koupily fenku zl. retrívra Roxu ale jsou to už 4 měsíce a Ketty pokaždé když se k ní Roxa přiblíží tak se naježí a snaží se před ní schovat. Roxa se před ní plazí na břiše, olizuje ji ale Ketty před ní utíká. Nevíte někdo jak bych je mohla skamarádit? Budu ráda za každou radu. Děkuji

první co mě napadá je, že ketty je už starší fenka - možná chce mít svůj klid. a taky záleží na času, který uběhl od utracení starší feny a na stáří nové labradorky....pokud je to štěně, tak si určo chce hrát a třeba ketty ruší z klidu a zaběhaných rituálů, pokud už je odrostlejší, tak zase může dělat problém rozdíl ve velikosti....důvodů může být hodně, ale chce to klidnou trpělivost - snad se holky skamarádí....nebo by mohla stačit i vzájemná tolerance.....

3.2.2007 09:15

woldemortik napsal(a):
já vím kolyk vyroste kolik bude vážit.Neboj já jsem si otom to plemeni zjistila hodně informací než jsem si ho pořídila.Jen nevím je stly je to plem.Zanak nebo potíž máme doma fenku no a ta měla vlčí drápy musely jsmejí je chirurgicky odstranit a nevím jestly to samé mám udělat u bely.

najdi si na netu charakteristiku plemene a tam se koukni po "paspárkách"- orčo něco najdeš,,,,,ale snad je má mít, když jsi koupila značkové štěně s PP u chovatelky. pokud nahdeš, že je to vada, tak máš smůlu a ponaučení pro příště (za takových 10-12 let), že se máš NAPŘED důkladně seznámit s popisem plemene a teprve PAK si jít kupovat štěndo.

29.1.2007 21:37

palma napsal(a):
Boli ste si niekto v zahranici letecky pre steniatko? Kolko ste priplatili k letenke, ak letelo spolu s vami v kabine? Alebo ste si ho dali poslat? A ake su priblizne ceny steniatok s PP v ramci EU?

přiblížnou cenu ti někdo poradí , jen pokud blíž vyspecifikuješ plemeno, které chceš koupit . a pokud můžu radit - evropa není tak veliká, aby se po ní nedalo jezdit autem - určitě bych auto volila raději než transport v zavazadlovém prostoru letadla.

27.1.2007 15:33

peroqe napsal(a):
Před chvílí jsme se dozvěděli že nám 3měsíční štěně bígla sežralo silonovou ponožku. Co mám dělat??

doporučuju sledovat, ale nemělo by se dít nic zvláštního a ponožka by opět měla spatřit světlo světa...mz děláme na ponožky k vyhození suk a náš pes je úspěšně krade a baští i v zasukovaném stavu...je sice o do st větší než 3-měsíční bígl, ale ponožky se sukem taky nejsou malé a vždy prošly


Hledáte zvířecího kamaráda?
Zdarma vám poradí
Veterinář online
Konzultovat s veterinářem
Veterinář online