mr.X

Moje příspěvky

11.9.2021 11:22

janae1 napsal(a):
Kometo, to není tím.
Je to pár let zpět, kdy jsme odjížděli na tři týdny na dovolenou a měli jsme brojlery.
Koupili jsme směs a zaukolovali moje rodiče.
Vrátili jsme se z dovolené, kuřeta už měla jateční velikost.
Normálně krmíme prvních pár dnů kupovanou směs, pak šroty a nakonec kombinaci ruzných obilnin a kukuřice. Máme výborná kuřata, kuřeta na "ganulkách" byla blátivá a smradlavá, no jako kupovaná.
Nevím, co do kupovaného krmiva dávaj, ale na mase je to znát.

Souhlasím s tvrzením, že než směs, je lepší si rovnou kuře koupit. Je to stejně ošklivé maso a přitom levnější a bez práce.

No právě. Proto se mi moc nechce dělat doma drůbež jen na granulích. Když jsem prvně ochutnal naše první kuřata co vyrostla na šrotech a zelené pastvě tak to bylo něco ! Takovou chuť a vůni jsem ani nečekal. Pokud tento způsob krmení s brojlery nepůjde tak se vrátím asi k těm kalimérům ale asi pohledám jiného dodavatele ...
Ale to zacházení , stres, absence pohybu a čerstvého vzduchu taky asi udělá hodně.

10.9.2021 20:43

honzapm napsal(a):
Ten "nedostatek peří" je u brojlerů normální.
Husté kvalitní peří by naopak zdržovalo porážku.

To, že mají průjem může být chladem, krmivem nebo prostě genetickou predispozicí.
Někdy se vylíhne kuře a od druhého-třetího dne má ulepenou kloaku,
i když je "vše správně".

Ale u vás jsou to tři z malého počtu, což je divné.

Kokcidioza se neprojevuje primárně vytrvalým průjmem,
který znečišťuje peří a to se vyškubává.
Kokci je vyhledávání tepelného zdroje (i v horku), choulení se, plachost,
malátnost, nepříjem potravy a vody, svěšená křídla.
Kloaka je obecně suchá, ale trus je krvavý.
Zároveň je to stav měnný, gradující, bez zásahu velmi často končící úhynem.

Dost mě udivuje, že bez zkušeností máte v plánu ty "vlastní domácí šroty".
No, ale každý je svého štěstí strojvůdce.

Brojler, v domácích podmínkách, má být kolem 40 dne věku už poražen.
Vy je máte min. 30 dnů, plus pár dnů trvá tato diskuse, takže už to musí mít za pár.
S těmi "vlastními šroty" neexperimentujte.

Brojler má světlo 24 hodin denně, krmení a napájení "všude kolem sebe",
dostatečné teplo. Proti kokci je vhodné vakcinovat Livacox T.

Ocet je silně nevhodný a odvápňuje (brojler už tak špatně chodí, plus ho dorazit octem).
Acidomid, který je o málo dražší, má naprosto jiné kyseliny, vhodné a žádoucí,
zlepšující trávení, využitelnost krmiva, plus obsahuje minerály a další prvky.
Emanox mj. obsahuje oreganový olej, ten potlačuje bakterie,
tj. při štěstí i ty, způsobující průjem (je-li tento bakt. původu).
Ale pořád je to jen prevence, ne všelék.

Příště při dotazu stačí jediné foto a místní kapacity hned vidí, co chováte (pravý brojler),
v jaké to je fázi výkrmu, stavu (k věku), v jakém je stavu okolí, peří a mnohé další.

Brojler v podstatě jen roste a žere.
Každý další den přichází problémy - proleženiny, pohybové problémy, infarkt aj.

Vykrmit, zabít.

zdravím,
díky za vyčerpávající info. Ti moji jsou aktivní, žerou, běhají, nikde se nechoulí tak snad to není nic vážného.
Dnes jsem koupil acidomid a přestal experimentovat s octem atd...
Dovolím si trochu odbočit od tématu průjmu ke krmení :) pochopil jsem z Vašeho příspěvku, že nejste moc nakloněn krmení vlastní směsí. Já jsem vycházel z toho, že ta kalimera co jsem měl jako první jsem takto vykrmil úplně v pohodě za 2 měsíce což mi přijde v pořádku na to ,že kuřata měla výběh do zahrady a spoustu toho vyběhala.
Teď už je mi jasné, že brojler má jiné nároky a že to takto možná nepůjde.

Zajímá mě ale dlouho jedna věc - zastánci kupovaných směsí argumentují tím, že v těch koupených směsích, např BR1-3 není nic špatného, že jsou to šroty + správně namíchané další látky jako minerály, vitamíny atd atd....předpokládám, že brojleři z velkochovů jsou vykrmováni těmito stejnými směsmi jako si kupují malochovatelé. Pokud jsou ty směsi tak kvalitní ,proč se teda kupované kuře nedá jíst , při pečení maso smrdí, po upečení má divnou chuť a konzistenci ?Proč je teda domácí brojler na stejné směsi lepší?
Právě toto byl důvod proč jsem se pro rodinu dal na chov drůbeže, chtěl jsem pro nás kvalitní maso a krmení směsí o které vím co v ní je se jevilo jako dobrý nápad a v případě kalimer to byl úspěch. S brojlery to bude asi jiné a možná se vrátím k nějakému masnému plemenu nebo kalimerům..

díky
M.

10.9.2021 09:54

ančovička1 napsal(a):
Proč jste rovnou nenapsal, že jste choval kalimera a ne brojlery?
To je úplně jiný typ slepic..také jsem je jednou měla..jednou stačilo..
.pastevecovci vám řešeni vašeho problému dobře napsal..

pravda, napsal jsem to blbě. začínal jsem s kalimery a teď mám prvně brojlery protože ty kalimera byly strašně jak to říct - nejednotná. Několik pěknejch kusů, zbytek holoubata co vůbec nerostla. Z další várky mi pěkně zase dorostla většina z nich a krmím pořád stejně.
Brojlery mám prvně.
díky všem za postřehy,

9.9.2021 10:40

pastevecovci napsal(a):
Věcně.

K1 není na výkrm.
Je určena pro kuřata nosných plemen, případně zdrobnělou drůbež.
Pokud vadí antikokcidika... Není-li dostupná BR1 bez... Kupte BR 3 (ta je vždycky bez) a nadrťte... Pořád lepší než K1...
Kalimero není brojler.
Ocet je podle mne špatně... Zkuste raději Acidomit, nebo jinou prevenci (třeba emanox ) když máte chuť na maso bez antikokcidik...

Chovu zdar

Díky !

9.9.2021 09:41

ančovička1 napsal(a):
Špatně krmíte..kdybyste od začátku krmil předepsanou směsí pro brojlery, Br1 s kokcidiostatiky, neměl byste problémy.. Směs K1 je pro brojlery. "slabá"..není určena k výkrmu brojlerů..jestli mají kokci, musíte přeléčit.jestli teď přejdete na šrot,moc jim nepomůžete..
..brojlery chováme každý rok po 30 ti kusech a nikdy jsme problémy neměli..krmíme podle předpisu..Br1, Br2,Br3..posledních asi 10 dnů šrot kukuřice x pšenice, zvlhčený kyselým kozím mlékem..

díky za reakci. Jsem v chovu sice takový začátečník, ale několik várek kuřat jsem tímto způsobem úspěšně odchoval do slušné jateční hmotnosti a zvířata neměla žádné problémy. I v mém okolí je dost lidí co mají kuřata na výkrm a jedou to svojí směsí bez kokcidiostatik.....
Myslíte, že ty zažívací potíže těch 3 kusů jsou způsobeny tím, že používám K1 místo BR1 ?
Teď řeknu něco za co si asi vysloužím nějakou lavinu poučných komentářů, ale kdybych chtěl konzumovat kuře vykrmené kokcidiostatiky tak si ho koupím. Proto jedu K1 neboť BR1 bez kokci na trhu snad ani není.....
Vím z předchozích chovů, že krmením které mám k dispozici kuřata vykrmím úplně v pohodě bez kupované směsi. Mám k dispozici pšenici, kukuřici, hrách a sojový šrot.
Je fakt, že přechozí várky byly jakési kalimera, teď mám brojlery, kteří jistě mají na složení potravy jiné nároky, ale jak říkám, dost lidí bez problémů chová brojlery tímto způsobem.
Nechci rozpoutávat diskuzi jestli krmit směsí koupenou nebo domácí, každý má své důvody k tomu jak a čím krmí. Ohledně krmení se tu vedou dlouhé diskuse.....

Každopádně díky za Vaší reakci a postřeh, vždy se rád poučím

8.9.2021 20:36

zkoušel jsem i čaj jak se radí v jiné diskusi, ale nevypadá to na zlepšení..

8.9.2021 20:22

Zdravím a prosím zkušenější chovatele o radu.
Mám 15 kusů brojlerů, teď jsou jim 4 týdny. Mám je od jednodenních.
Od začátku krmím K1, do vody přidávám malinko octa. Teď začínám z K1 přecházet na vlastní směs šrotů.
3 kuřata mají od začátku stále jakoby průjem a ulepené zadky. Vždy jim to očistím, ale stále se toho ne a ne zbavit.
Jinak jsou v pohodě, aktivní, žerou, přibírají na váze. Už mi přijde, že od toho trusu mají ty zadky bez peří a takové zarudlé.
Napáječky čistím, podestýlku taky, vodu mají čistou, krmení kvalitní...
Už fakt nevím, kde dělám chybu.
Poradí někdo co s tím?
Kokcidióza, co jsem četl by, se asi projevovala krví v trusu , apatií a prostě by na tom kuřeti bylo asi vidět, že mu něco je. Tihle jsou v pohodě a navíc ten průjem je v podstatě od začátku. kokcidióza potřebuje asi nějaký čas aby se rozjela..

Předem děkuji za každý věcný příspěvek do diskuse.
M.

25.8.2021 12:25

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No a samozřejmě by pomohlo zasíťovat ty stromy, na kterých vysedává, případně je porazit, případně jinak znemožnit, aby si tam sedal.

Tvl porazit si na zahradě vzrostlé stromy abych se zbavil jestřába, to je matroš ...🤦🏻‍♂️

13.7.2021 12:27

diblik75 napsal(a):
Po 6 letech od vyvěšení a každoročního vábení se nám jiřičky letos konečně nastěhovaly do umělého hnízda.

Jak se vábí jiřičky ? Také náme umělá hnízda a zatím nic....

17.6.2021 15:25

zdravím,
chovám křepelky ve venkovní voliéře a také sbírám vejce až večer a nikdy se mi nestalo ,že by nějaké bylo zkažené....Pokud na vejce celý den nepraží slunce tak by to mělo být v pořádku.
M.

9.6.2021 17:44

I zvěř pro užitek lze chovat s ohledem na její potřeby.....to že tyto křepelky ve volné přírodě nežijí neznsmená že nemají své potřeby. Ať někdo chová křepelky pro okrasu nebo na pekáč tak to může dělat tak ,aby to zvíře mělo odpovídající podmínky. Nehodnotím účel chovu, to je každého věc a s tím s Vámi souhlasím.

9.6.2021 11:31

ani zde si neodpustím poznámku, že chov křepelek v takovýchto celo drátěných klecích mi přijde jako zvěrstvo a nedivil bych se ,kdyby z toho těm chudákům hrabalo.......
Je to velice zajímavý jev - u slepic se preferuje a velebí free range chov s velkým výběhem, spoustou prostoru, zeleně a přirozeného prostředí.
U křepelek, které jsou také hrabavými ptáky se všeobecně prezentuje, že klecový chov je nejvhodnější forma chovu - ano , pro pohodlí chovatele určitě, pro tu drůbež nikoliv.
U těch slepic lidem jde o to aby žili spokojeně a produkovaly zdravá vejce.
Proč tomu tak není u křepelek? Křepelka v kleci, kde jsou všechny 4 stěny z drátěnky včetně podlahy rozhodně nežije spokojený život.
Nikoho a nic neodsuzuju, jen dávám k zamyšlení.....

8.6.2021 20:43

klincek napsal(a):
Mam problém s prepelickamy 2x som nasiel prepelicu co jej tecie krv zo zobáka?? odkedy ich chovam mam furt nejaku v karantene je to normalne ???

Zdravím, často si poraní zobák o pletivo klece. Já chovám ve voliéře s výběhem i ven takže prostoru mají opravdu hodně a stejně to občas nějakou chytne a začne zobákem mlátit do pletiva... nebo po sobě občas vyjedoh dvě slípky a klovnou se...

3.6.2021 11:25

jako krytí je vhodné potřít roztokem Novikov. U drůbeže úspěšně používám jako desinfekci , která zároveň překryje ránu a ostatní tvorové nemají tendenci to ozobávat....

2.6.2021 20:15

Ale neberte to ve zlém. Tady se řeší bažanti takže asi jde o chov a tam to má logiku, moc do toho nezasahovat. Nikde jsem zatím nevyčetl čím jsou rozjeté nohy způsobené. Jestli jsou to geny tak souhlasím že do chovu nepatří. Já jen že to není uplně černobílé a záleží na situaci. M

2.6.2021 17:28

Pokud mám pár kuřat na výkrm které jdou do 3 měsíců na pekáč tak nevidím důvod občas pár jedinců nezachránit podvázanými nohami.
To jsou zase mé cca pětileté zkušenosti 😉

1.6.2021 14:10

zdravím, jestli mají první dny papír tak jim to klouže a nohy se rozjedou i těm co po vylíhnutí vypadali ok.
Jak píše kolega, první dny dát do odchovny koberec nebo perlinku.
Těm co mají nohy uplně rozjeté je můžete svázat, po pár dnech budou ok. Dělám to tak u křepelek. Svážete na vzdálenost by mohli chodit a bude to ok.
Jestli nebudete svazovat tak co nejrychleji ukončit jinak pojdou hlady protože se nedostanou ke krmítku.
M

24.5.2021 19:48

Zdravím, u 1.5měsíce starých kuřat bych neměl obavy. Přitápět takto starým kuřatům mi přijde zbytečné. Já teď ven dal cca 4 týdenní kuřata, bez přitápění. Mají kurník a možnost si vylézt ven do kryté voliéry a nemají problém. Za další cca týden jim bude umožněno opustit voliéru do travnatého výběhu.

24.5.2021 10:51

zdravím, bohužel pro brojlery se taková směs hledá velmi těžko, možná ani žádná taková není - také jsem hledal a nenašel. Nakonec kuřata co chováme na maso krmíme domácí směsí šrotů....
Vím o GMO free směsi pro křepelky a nosnice....

Těžko říct, jestli se gmo soje tak urputně vyhýbat, každý na to má názor jiný a všechny ty názory jsou strašně subjektivní. Osobně snahu vyvarovat se GMO chápu. Kromě gmo je také dobré se podívat co je ve směsích použito jako konzervant a antioxidant. To je totiž ta "chemie" o které se mluví v souvislosti s krmením směsí a za mě je to větší problém než GMO soja.

Milan

24.5.2021 10:20

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Zajímají mě vaše názory na tyto krásné letce.smajlíksmajlíksmajlík

Zdravím, my se snažíme vlaštovky a jiřičky přilákat k zahnízdění , ale zatím bez úspěchu.
Vyvěsili jsme zakoupená hnízda, ale to pro jiřičky je stále bez povšimnutí a hnízdo pro vlaštovky úspěšně obsadili rehci :)