prokopova

Moje příspěvky

4.3.2014 18:39

Moc Vám děkuji za odpověď. Já možná za vším vidím problém a zbytečně všechno řeším. Ale když mě to nedá. Když je něco jinak, tak chci vědět proč. A když jsem četla, že slepice mají období, kdy se přepeřují a v té době nenesou, a pak sice mají věší vejce ale ne každý den, tak mi to není jasné. Ty moje slepičky se ještě nepřepeřovaly! Chtěla bych, aby si od toho nesení odpočinuly, ale to jim nemám dávat žrádlo? To je mě zas blbý. Tak nevím.....

3.3.2014 20:12

Ano, máte pravdu. Větší vejce, ale živiny stejné. Žloutek je jeden,velký, bílek pevný, ale okolo jakoby voda. Prostě ten bílek není dodělaný. Jak jste psal/a, že mám zvýšit množství vápníku, tak jsem si říkala, že to je blbost, vždyť jim dávám dvakrát týdně hrst rozdrcených skořápek. Ale podívala jsem se pořádně na obal s vitamínama (dávám NUTRIMIX) a zjistila jsem, že jim dávám místo dvakrát týdně velkou lžíci, jen malou lžičku. Tak to se možná teď projevilo. Ale stejně je divné, že to má takhle jen jedna.

28.2.2014 20:42

V létě 2013 jsem koupilla čtyři kuřice. Po šesti týdnech začaly nést a dosud nesou tři až čtyři vejce denně, jen vyjímečně jsou tam dvě. Všechna vejce byla zatím menší, hnědá, s pevnou skořápkou. Teď k té záhadě. Poslední dva týdny se tam objeví vejce, které je o třetinu větší než ostatní a má světle okrovou barvu, není úplně bílé, ale ve srovnání s ostatními prostě úplně světlé. Chuťově jsou dobré jako ostatní, ale najednou má jedna slepice úplně jiná vejce. Jak je to možné? Základní žrádlo mají stejné, ale pak na zahradě si klovají každá co chce.

1.1.2014 22:50

Chováme slepičky prvním rokem, takže jsme ještě nezažili "Silvestra". Pes a kocour byli v obýváku s naplno puštěnou hudbou a zataženými závěsy. Oba spali a nic nevnímali (to nám léta trvalo, než jsme na to přišli). Ale co slepičky - chudinky? Šli jsme se na ně podívat jak to zvládají, a ony i přes ten kravál spaly na bidle a vypadaly spokojeně. (Pozn.: jsou v malém kurníku na zahradě.) Píšu to jen tak ze zvědavosti, jestli to nějaký zkušený chovatel vysvětlí?

27.11.2013 18:44

davii napsal(a):
https://www.ifauna.cz/drubez/nemodforum/r/detail/1389509/aby-voda-nezamrzla

Moc Vám děkuji, že jste mě na tuto diskuzi nasměroval. Vidím, že nejsem sama, kdo má problém s vodou v zimě. Já jsem si z toho vzala toto: moc slepičky nerozmazlovat, nechat je hledat potravu i vodu (pozemek mají veliký, včetně jezírka, které v jednom místě nezamrzá) a když je holomráz tak samozřejmě dávat dvakrát denně vodu, i když za hodinu zmrzne. Jinak to asi neřešit. V té diskuzi je i názor, že i slepice z velkochovu mají ve velké míře pudy nedomestikovaných ptáků. A myslím si, že je to pravda.

26.11.2013 21:15

zuzu2011 napsal(a):
Nevtipkujte s tim fridexem, nebo to někdo fakt udělá. Vyhřívací podložka nebo spirála přímo do vody, obojí je ale na elektriku. V mrazech měním vodu taky alespoň jednou denně, někdy častěji, slepice se hned přijdou napít. Je to zároveň s krmením, a to pijou tak jako tak nejvíc.

Děkuji vám za radu. Předpokládala jsem, že zatím nikdo nevymyslel takové zařízení, aby měly slípky čerstvou vodu celý den. (Bez elektřiny). Ale ten pán s tím fridexem mě naštval. Proč ta ironie? Jinak pro informaci: slepice jsem koupila začátkem léta - kuřice, a od půlky srpna do teď nesou každá jedno vejce denně. Nejde mi ale ani tak o ta vejce, ale aby se měly slípky dobře...

26.11.2013 19:54

Jde o čtyři slepice, které se celý den potulují po zazradě a do malého kurníku jdou jen spát. Vím, že mají mít pořád čerstvou vodu, ale jak to zajistit? Každé ráno, když jim dávám žrádlo, vyhodím ze třech misek,co mají na pití, led a naliju tam novou (studenou) vodu. Druhý den ráno to dělám znovu. To mám každé ráno vyhazovat led a lít tam vodu, která hned zmrzne? Nemá tady někdo nějakou fintu, jak jim zabezpečit vodu aspoň na dva, tři dny? Už jsem si představovala nějakou misku s miniaturním ohřívátkem na baterku, ale to je asi blbost, že? Tak jak to děláte vy ?

7.11.2013 22:20

rybka napsal(a):
Ne, ne, jen si slepiček dál všímejte a radujte se z nich, já mám také slepičky nejen na snášení vajíček, trávím u nich hodně času a mám radost když pěkně prospívají a nic je netrápí a pokud přeci jenom něco příjde, dělám si zrovna tak těžkou hlavu jako v začátcích, jen se musí člověk naučit rozpoznat, kdy se jedná pouze o rozmar či problém, který je pro něho řešitelný, nebo zda je již nutná konzultace s veterinářem a použít daná léčiva.
Přeji jen tu první část a ať se vám i slepičkám daří. Kdyby se tak starali všichni, kteří si nějaké to zvířátko pořídí tak by bylo dobře smajlík

A ještě něco, Rybko ten pes na vaší fotce je úžasnej!!!! a nádhrnej!!!

7.11.2013 22:15

rybka napsal(a):
Ne, ne, jen si slepiček dál všímejte a radujte se z nich, já mám také slepičky nejen na snášení vajíček, trávím u nich hodně času a mám radost když pěkně prospívají a nic je netrápí a pokud přeci jenom něco příjde, dělám si zrovna tak těžkou hlavu jako v začátcích, jen se musí člověk naučit rozpoznat, kdy se jedná pouze o rozmar či problém, který je pro něho řešitelný, nebo zda je již nutná konzultace s veterinářem a použít daná léčiva.
Přeji jen tu první část a ať se vám i slepičkám daří. Kdyby se tak starali všichni, kteří si nějaké to zvířátko pořídí tak by bylo dobře smajlík

Rybko, to jsem ráda, že jste to napsala. Vidím, že nejsem sama, kdo chová slepice hlavně pro radost, a ne jen pro užitek. A mám opravdu radost, že takových lidí je hodně, podle toho, co se tady dočítám.

7.11.2013 21:51

starling napsal(a):
A kdy slepice ráno vypouštíte ? Já jsem u mojích slepic vypozoroval, že čím dřív je ráno vypustím, tím dříve v podvečer zalezou. Tak možná by stačilo je ráno pustit dřív. smajlík

Vypoušíme je hned po rozednění a večer je tam naháníme. Ony jsou vůbec divné. Pořád po zahradě pobíhají, uždibují trávu nebo hrabou v keřích, skoro si neodpočinou. Prostě pořád něco dělají. Viděli jsme slepice u jiných lidí, a ty v klidu odpočívaly a prostě "nic nedělaly" i dvacet minut. Ty naše se se zastaví maximálně na pět minut, chvíli se čepýří, nebo popelí, apak zase běhají po zahradě. Přitom hlad nemají, dostávají ráno a odpoledne dost.

7.11.2013 21:26

Jiří Herynek napsal(a):
Proč jim neuděláte okénko? Nebo nechte pootevřená dvířka a pak je zavřete, mě se naučily na hřad i bez okenka, jen chodí o něco dříve, aby viděli se světlem pouze dírou. Je pravda, že pokud nemají okno, dokážou být déle zticha kohouti, ty ale nemáte, tak bych to okno udělal. Jinak od jara by se měli už naučit.

Okénko mají, ale když chodí spát až je skoro tma, tak v tom kurníku už je úplná tma. Proto jsem jim tam svítila baterkou, aby si vůbec mohly posedat na bidlo. Od té doby, co jsem tady ten dotaz napsala se stalo to, že jedna slípka tam jde ještě za světla, hezky se usadí a ostatní až tam za tmy vlezou tak nevědí co mají dělat a vydávají ty své nervózní zvuky. Proto jsem původně psala o tom, že by bylo dobré, jim tam večer na chvíli trochu přisvítit. Což asi udělám pomocí LED pásky, jak tady jeden pán psal. A taky už tady byla reakce, že je možná pouštíme z kurníku pozdě, tak potom chodí pozdě spát. Tak ne. Otevíráme jim hned po rozednění. Ale jak už tady jedna paní psala, možná to moc řeším.

4.11.2013 21:28

rybka napsal(a):
Zdravím, jestli jste si pořídila slepičky z velkochovu tak ty na hřady nejsou zvyklé a trvá to déle než pochopí, že mají nocovat na hřadu a ne na zemi. Také je možné, že některá to nepochopí za celý život. Také jsem začínala s hybridkami pořízenými z rozvozu a dvě ze šesti slepiček vůbec nehřadovaly. Jedna spala v kukani a druhá si vždy sedla jen tak na zem, kde také pokaždé snesla vejce. Do kukaně nechtěla a i když jsem jí na zem kde seděla dala bedničku se slámou, snesla vejce vedle ní tak už jsem to dál neřešila. Trvalo to docela dlouho než konečně snesla první vejce v kukani
Jinak to byly holky čiperné smajlík
Myslím, že se zbytečně trápíte a přiděláváte si starosti, ale takové jsou začátky asi každého chovatele. smajlík

Asi máte pravdu, moc to řeším. A pomalu zjištuji, že bych jim do jejich života neměla moc kecat, hlavně jim dát dobře nažrat a nechat je být. Ony si sice vynucují naši přítomnost na zahradě, když přijedeme domů, a my jak blbci tam za nimi jdeme a něco dobrého jim dáme, a o to víc si je k sobě připoutáváme. Je to začarovaný kruh. Buď si jich nebudeme moc všímat, jen je ráno vypustíme, a večer zavřeme, mezitím dáme jídlo, a nic víc. Nebo na ně budeme mluvit, mít radost z toho, co dělají, jak se chovají a pak to s manželem probíráme. Snad se nám časem podaří brát je trochu s odstupem.

31.10.2013 18:42

Jejda, to jsem ani netušila, že bude tolik lidí ochotných mi poradit. Když chci odpovědět, tak nevím, jestli mám kliknout na citovat, nebo odpovědět. Takže všem, co reagovali na můj dotaz moc děkuj. A zároveň sděluji: hřady jsou ze střešních latí, cca 6 cm široké, a hrany obroušené. Přístup k nim mají dobrý, stačí vyskočit, jak jsem vypozorovala. Jak jsem psala úplně na počátku, nevím, proč se všude píše o tom, že mají slípky nocovat na bidle. Vzala jsem to jako fakt, a učím je to. Někdo z vás tu napsal, že je mám nechat, ať si spí jak chtějí. Ale proč teda mají mít ta bidla!?? V každém případě jim tam udělám to slabé světlo. Stejně je večer musím jít zavřít, tak to pak zhasnu.

30.10.2013 21:26

Ale to je právě ten problém. Když jim svítím baterkou dovnitř, aby viděly, kam mají jít spát, tak dělají včechno možné. Jeden den jsem nečekala, odešla a po patnácti minutách jsem je zkontrolovala. Zase seděly na zemi, jen jedna chytrá na bidle. A to je právě ten problém, jak vy píšete. Když jdou spát potmě, tak nevidí na bidlo, když budu svítit, tak budou dělat včechno možné. Ach jo, ty slepice jsou hrozné!!! Psovi řeknu lež a spi a je klid. Se slípkama abych se takhle mořila. Ale možná na to jdu moc rychle. Možná, že než to osvětlení udělám, už budou sedat na bidlo v pohodě samy. Už se mi několikrát stalo, že jsem něco moc řešila, a než jsem to vyřešila, tak už to ani nebylo třeba. Ale to asi mají tak všichni, kteří něco začínají....

30.10.2013 20:48

DORMe, moc děkuji, právě takhle nějak jsem si to představovala. Ani nevíte, jak taková rada pomůže, když nemáte, na koho se obrátit. U nás ve vesnici chová slepice jen pár lidí, a takovéhle vychytávky nemají. Chvají je jako před sto lety, snad ještě hůř. Např. malý betonový dvorek tři x tři metry a tam dvacet zubožených slepic. A diví se, že nenesou. Jen doufám, že mi s tím nějaký šikovný elektrikář pomůže. Ještě jednou dík. Prokopová.

30.10.2013 19:16

Vidím, že to musím upřesnit. Okno tam je, dokonce otvírací, a v otvoru je mřížka proti predátorům. Dokud není v noci zima, tak to okno jen přivírám. Ten hlavní problém je v tom, že ony jdou do toho kurníku až skoro není vidět. I když jsou dvířka kudy tam chodí ještě otevřená, už jim to nic nepomůže, protže už je venku tma. Já tam pár minut po tom, co tam vlezly přijdu s baterkou a tři slípky jsou všude možně, jen ne na bidle. Jen jedna už tam v pohodě skoro spí. Takže svítím baterkou, a ty zbylé tři si pět minut pomalu lezou (skáčou) na to bidlo, pak se ještě chvíli oklovávají (jinak to vůbec nedělají) a pak teprve můžu odejít. Ale představa, že toto budu dělat každý večer, se mi vůbec nelíbí. Proto jsem se ptala na to osvětlení, že bych třeba půl hodiny po setmění přišla, zavřela je a zároveň bych zhasla světlo. Za předpokladu, že si už posedaly na to bidlo, jak jim to vyhovuje. Prosím vás o názor, jestli to mám vůbec řešit, nebo je nechat, ať si nocují jak chtějí. Dodnes jsem se nikde nedočetla, proč vlastně musejí spát na hřadu.

29.10.2013 21:50

Máme čtyři slepičky teprve od jara, tudíž nemáme žádnou zkušenost se zimou a hlavně s krátkým dnem. Ony se celý den se courají po zahradě, a jdou do kurníku spát, až je skoro tma. Pak mají problém si najít hřad a my jim tam musíme svítit baterkou a čekat, až se usadí na hřad.( To jsme už je naučili.) Občas se nám nechce čekat, tak je tam posadíme, zavřeme a jdeme domů. Ale to nám zase přijde blbé, jsou jen čtyři a kurník mají docela malý, asi 180 x 90 cm a myslíme, že si tam chtějí posedat podle svého. A můj dotaz: Neměli bychom jim tam dát nějaké osvětlení, které bychom třeba za půl hodiny po setmění vypnuli? Nebo to nějak elektronicky nastavit, aby se zhaslo samo? Možná to zbytečně řešíme, ale ta nejistota začínajích chovatelů je hrozná, máme ty naše slípky rádi a chtěli bychom pro ně to nejlepší.

17.10.2013 17:33

Děkuji všem za rady, ty antikvariáty určitě zkusím. Jinak, podle toho, že slepičky nesou skoro každý den (čtyři slepice - tři vajíčka denně v průměru), si myslím, že se o ně staráme dobře. Jen ta zima, té se bojím. Když bude moc mrznout, tak co s vodou na pití? To jim asi budu muset dvakrát denně dávat teplou, že?

15.10.2013 22:20

Jestli tím kurínem myslíte po česku kurník, tak ten máme malý, dřevěný, zateplený jen zespodu, ale v závětří, kde moc nefouká. Samozřejmě jsem z té zimy trochu nervózní, jak to budou pipinky snášet, ale lidi říkají, že jsou to ptáci a zimu snesou. To popeliště se vyřešilo samo. Tam, kde jsem už zryla záhony, nebo pod keři, se popelí jak bláznivé. A vůbec, ony jak byly z toho velkochovu, tak zprvu nic neuměly, ale postupně na to všechno přicházejí. Prosím, kdybyste měl ještě nějakou radu pro začínají chovatelku, napište. Koupila jsem si knihu o chovu slepic, ale je tam jen plno fotek a všeobecné informace.

24.9.2013 22:43

Mám čtyři slepičky /kuřice/ už dva měsíce, a i když jsem si myslela, že to s pomocí knih a internetu zvládnu, tak zatím ne.
MOC PROSÍM zkušené chovatele o pár rad:
1. Jaké má být popeliště - v létě to chápu tak, že mají někde v klidu pod keři písek s hlínou. To jsem udělala, ale nepopelí se tam. A co v zimě, to snad ani není technicky možné?
2. Přístřešek na zimu - musejí něco takového mít, když bude pršet a sněžit? Aspoň by se tam dávalo krmení aby nenamoklo, nebo do něj nenasněžilo, ne?
3. Nemám jim udělat někde v zahradě hřad na odpočinek a když ano, v jaké výšce a na jakém místě by to bylo nejlepší? Zatím odpočívají v leže pod keři.
P.S. To jsem si opravdu nepředstavovala, že budu celé léto přemýšlet o tom, jestli mají slepičky všechno, jak mají mít, a teď, co v zimě? Bereme je jak našho psa a kocoura, chodí za námi jak pejsci, když přijedeme z práce, tak se na nás slétnou a nemíní jít do té veliké zahrady, kterou mají k dispozici. I když jim dám rychle odpolední žrádlo, tak jsou za čtvrt hodiny u nás a otravují.
Děkuji dopředu všem, kteří mi poradí aspon v něčem.