Radom

Moje příspěvky

27.1.2021 00:52

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Dělejte si co chcete - my tady 10 a vice let pochcaný balkón mít nebudeme.

Rad jste dostal dost, a co si z nich vyberete, je jen na Vás.

Radu jsem tady dostal hlavně jednu - ať chodím ven. To jde přímo proti tomu, co říká veterinář.

27.1.2021 00:49

lupus4 napsal(a):
Jakým způsobem váš vet určil giardie ? Z kolika vzorků a jakou metodou ?

Přečetl jste si vůbec ten článek ?

cituji :

Léčba zvířat, která nemají žádné potíže, ale náhodně u nich byly objeveny cysty v trusu, se spíš nedoporučuje. Úspěšnost nemusí být valná a akorát hrozí rozvoj rezistence na léčiva. Riziko přenosu giardiózy na člověka je malé.

Zjistil to vyterem z konečníku z tuším dvou vzorků.
Ne, z článku jsem si přečetl jen nějaké pasáže (protoze jsem byl se psem venku a protoze tady odpovídám), ale zítra si ho přečtu.
Nezdá se Vám diagnóza, nebo způsob léčby? Pokud je špatně diagnóza, tak s tím nic neudělám, léčení ATB je v plném proudu a jen tak se na to v půlce vykašlat by bylo asi to nejhorší co můžu udělat.. Myslíte, že je zbytečné se držet doma? Proč by mi to tedy veterinář přikázal?

27.1.2021 00:41

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Vždyť píšete, že ven chodíte... 🤔

Nebo si myslíte, že až "poroste tráva", tak tam ty zajímavý pachy a podněty nebudou?! Budou!
A k tomu budete mit labila, co už se opeavdu jinde než na tom balkónu nevyvenčí.

Dělejte si co chcete - je to Váš pes a Váš pochcaný balkon.

Nevím, ale jako nezávislému pozorovateli, mi tu bije do očí, že se Vám prostě venčit venku nechce, protože na balkóně je to pohodlné - venku je hnusně, je to na dlouho, neroste tam tráva, musite vstát do práce ..., a dál si dosaďte co chcete....

Od veterináře mám přímo nakázáno nechodit na procházky, nesetkávat se s jinými psy a když venčit, tak jenom na krstičko (pár minut). A teď si můžu vybrat, jestli budu mít radši doma 'zdravého' labila, nebo specializovaného psa s parazity.. Babo raď. Tak jsem se pokusil zvolit kompromis,chodit ven co nejčastěji aspoň na těch deset minut, aby pes ty pachy a vzruchy nasával alespoň částečně.
Nevím, proč jste se tak upnula na tu trávu. Zmínil jsem ji jenom okrajově, že se aspoň snažím udělat balkon co nejpodobnejsi venkovním prostředí.
Zkuste si teď prosím na chvilku představit, že to, že se nemůže (dočasně) chodit venčit ven, je fakt. Máte nějaký tip, jak jinak to dělat než na balkoně?

27.1.2021 00:27

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Rad jste dostal dost, ale vy nemůžete nic, tak o čem se chcete radit?
Proč nemůže být po jídle půl hodiny v pelíšku?
Chovatel dal psa někomu, kdo neví, jaké prostředí psovi připravit?
Ne, neznám nikoho, kdo by přišel domů a probíral se mnou základy chovu psa, ale určitě jich bude plnej gůgl.
Tady nahoře je také lupa, hledejte.
https://www.google.com/search?q=odborn%C3%ADk+na+psy&oq=odborn%C3%ADk+na+psy&aqs=chrome..69i57j0j0i22i30l4.2286j1j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Co se přípravy prostředí týče, udělal jsem všechno podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Psa mám sice prvního, ale za těch pár let, co jsem na světě jsem ve svém životě pár chyb udělal, takže vím, že nejsem neomylný. Na pejskovi mi strašně moc záleží, zastřelte me, že chci (i pro svůj klid) znát názor zkušeného odborníka :)

Děkuji za lekci použití Google. Když jsem to zkoušel naposled tímhle způsobem, našel jsem veterináře, který podle Vás nestojí za nic a mám ho změnit. Tak proč myslíte, že jsem se tady ptal na doporučení? :)

27.1.2021 00:23

Inspektor Pišišvor napsal(a):
No, já nevím, ale když Vám tu všichni napsali, že máte psa venčit venku, tak to asi znamená, že je Vaše balkónová dedukce chybná...

... teda pokud nemáte v plánu doživotně venčit na balkóně, protože přesně tam směřujete.

Ano, píší mi to všichni. A já s nimi v podstatě souhlasím. Jak jsem říkal, připadá mi to jako nejvhodnější že špatných řešení. Jenže JAK mám venčit venku, když ven nemůže? Vážně mám ignorovat zákaz veterináře?

27.1.2021 00:20

lupus4 napsal(a):
Nic bych za to nedal, že na střevních potížích se úspěšně podílejí i ty granule...

tip na venčení ? chodit co nejčastěji ven a pak ven a znova ven

ne stát a čekat, ale rozhýbat, hrát si , nechat se honit atd. pak z rozhýbaných střev jde vše samo...

Myslíte granule obecně nebo ta značka? Ta značka se mi taky zrovna moc nelíbí, ale opět na radu veterináře čekáme se změnou až do ukončení léčby. Ono celkově projevy těch střevních potíží nebyly až tak hrozné. Průjem měl vsehovsudy jednou, akorát ho bolelo břicho, což se projevilo ztrátou zájmu o jídlo a apatií. Což ho teď po 5 dnech léčby přešlo.
Samozřejmě, že budu venčit a hrát si s ním venku hned jak to bude možné, ale teď to možné není. Za tu chvíli, co si s ním troufnu být venku, toho moc nestihneme. Je to jako začarovaný kruh. Venku je strašně moc pachů, ze kterých je nesvůj a potřebuje to tam lépe poznat. Jenže na to nemá čas, když musí jít za chvilku domu. A když nemá čas, nestihne si rozhýbat střeva a vyprázdnit se. Na ten balkon si už hezky řekne. Jenže i když ho v tu chvíli čapnu a vyběhnu ven, venku nic nevyleze.

27.1.2021 00:13

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A když bude sníh do dubna, tak až pak :-) Posloucháte se? Ten pes rozlišuje doma x mimo domov, kde spí a jí. Normální pes si nečůrá tam, kde spí a jí. Jeho nezajímá, že venku není tráva, v životě ji neviděl. Je to skoro tříměsíční pes loveckého plemene, který sedí doma a má být klidný. Blahopřeji, přechytračil jste všecko :-)

Ano, poslouchám se a čtu se. Bohužel Vy jste asi nečetla můj uplne první příspěvek, kde jsem poptával právě člověka, se kterým můžu všechny tyhle věci probrat v dialogu bez ironie. Na mnoha místech jsem se dočetl, že psi mohou rozlišovat, na jakém povrchu se venčí. Jestli to není pravda, jak to můžu vědět, když mám zkušenosti jen s vesnickým psem žijícím celý život na zahradě? Umělá tráva na balkoně, na kterém je úplně stejná zima jako venku mi přijde 'reálným' podmínkám o mnoho blíž než než koberec v teplém obýváku. Ale Vás to asi moc nezajímá. Mám trochu pocit, že radši budete ukazovat na všechny chyby, kterých jsem se já dopustil, než abyste mi dala nějakou konkrétní radu. Není pravda že sedí doma. Doma dělám co mohu, abych s ním blbnul a utahal ho. Venku to bohužel zatím nejde a to je situace se kterou NIC neudělám.

27.1.2021 00:03

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak třeba "kometa" vet je :-) A když řeknu, že já taky, tak co s tím budeme dělat? :-) Nejsem.
Koukněte, než si pořídím psa, tak si o tom něco přečtu. To já dělám, hodně čtu. O psech jsem si četla už v létě před první třídou, doteď je to jedna z mých nejoblíbenějších knížek, Dášeňka. A pak ty další jako "máme nové štěně", nejčastější nemoci psů, parazité a jak se jich zbavit, odkud si psa nebrat, hodí se ke mně toto plemeno, strava psů, jak naučit psa čistotnosti, jak unavit malé štěně a tak podobně. A když si ty základy přečtu, tak zjistím, že veterinář mi dává ATB, protože stojí min. pětikilo krabička.
Poznám hodně plemen a vím, co jsou giardie, takže jsem odborník.
A já furt že proč se vyrojilo tolik trenérů psů a psích psychologů a psychiatrů, už chápu a držím jim palce :-)

No vidíte. A já jsem si taky o štěnětech něco přečetl. Ale když jsem dorazil k nemocem a podobně, zaměřil jsem se na to, co mohu přímo ovlivnit - například pohybový aparát, prevence. Ale když jde o nemoci a konkrétně takové, které by mělo vyřešit očkování, nemyslím si, že je tak zavrženíhodné nechat to na odbornikovi. Jak jsem psal jinde, nemám takové ego, abych se hádal s veterinářem o psí nemoci a argumentoval články a diskuzemi z internetu.
Navíc i kdybych si někde přečetl, že jsou ATB u zvířat podobně nadužívaná jako u lidí, stejně bych věřil tomu veterináři. Pokud tomu nerozumím, nechci si vzít na triko třeba úhyn zvířete jenom kvůli tomu, že jsem byl chytřejší než veterinář

26.1.2021 23:53

lupus4 napsal(a):
Já jenom, že giardie jsou paraziti a tam ATB zrovna nezabírají


kometa je veterinářka, článek je rovněž od vetky ...

vzhledem k tomu, že jste ohledně "údržby a výchovy" zcela nepolíbený (lepší než špatné návyky )
pořiďte si ty knihy, co jsem vám doporučil...HNED

Ta antibiotika předepsal také veterinář, neměl jsem jediný důvod mu nevěřit. A i kdyby, teď už je bere a vzhledem k tomu, že nemám takové ego, abych šel k veterináři s žádostí o změnu léčby, 'protože jsem se dočetl na internetu', tak tu léčbu dokončíme..
Jak už jsem se ptal výše, máte nějaký tip jak vyřešit venčení v našem případě?
(díky za ty knihy, přečetl jsem jich o štěnětech několik, bohužel se moc dobře nedá bez zkušenosti s opravdovým psem poznat, jak je která kvalitní)

26.1.2021 23:40

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Tak teď jsem se v tom ztratila i já 😱.
Myslela jsem, že je řeč o venčení psa, ne o pastvě 🤔

Děkuji za přínosný příspěvek.. Pokud nemáte něco k tématu, nezaplevelujte zde prosím vlákno.

26.1.2021 23:35

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Na jaře na opravdovou.. a není to brzy?

V zimě příliš tráva neroste. Samozřejmě ho budeme učit ven hned jak to bude možné, Jardo

26.1.2021 23:33

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
https://zverolekarka.com/giardioza/
Psa dám na půl hodiny po jídle do ohrádky a pak jdeme ven. Dokud nevykoná potřebu, nejdu domů. Takhle jednoduché to je.
Odborníka by to chtělo, ale ne na psa, to se nezlobte, je to tak. Odpovídáte jako malej Jarda, no mně je to jedno, ale chudák pes, čůrá si doma a nemá být z čeho unaven, unavený pejsek je šťastný pejsek, ta procházka před spaním je zdravá, dala bych ji před večeří,
ale klidně pokračujte s ATB na giardie a nechoďte ven, však psi jsou tam 24/7, no ne?
Změňte veterináře a vůbec.

Promiňte, ale já jsem se tady zeptal na jednu naprosto konkrétní otázku a zkouzlo to k tomuhle sahodlouhemu vypisovani. Ale budiž, rád přijmu každou dobře míněnou radu. Jenže Vaše rady 'jděte s maličkým štěnětem na dvoukilometrovou procházku' a 'vykašlete se na antibiotika' mi opravdu přijdou jako kontraproduktivní až nebezpečné. Vy račte být veterinářkou? Kdybyste se Vy dostala v nějaké oblasti, ve které se téměř vůbec neorientujete, do situace, kdy potřebujete pomoc, věřila byste raději odbornikovi nebo něčemu, co najdete na diskuzním fóru? Jak byste to řešila Vy, kdybyste přišla k doktorovi a on Vám sdělil pro Vas neznámou diagnózu? Vytáhla byste mobil, vygooglovala si nějaký neověřený článek a trvala byste na tom, ať Vás podle něj léčí?

26.1.2021 23:13

lupus4 napsal(a):
Zítra musíme s přítelkyní oba do práce a necháme ho doma asi 4 hodiny samotné. Kam ho máme dát? Zavřít na relativně velkou chodbu, kde není úplně rádo a budou ho rušit zvuky z domu? Nebo do klece, ve které má pelíšek (a má k ní dobrý vztah, chodí si tam samo lehnout)

Odstraňte z chodby vše co mu může ublížit, dejte mu tam věci na zabavení + klec (když ji má rád ?) ale otevřenou jako pelíšek, do ní vaše smradlavý tričko, aby se necítil tak opuštěnej (můžete mu pustit i potichu rádio) a po návratu opatrně otvírejte ať do něčeho hned nešlápnete, nic neuklízejte , bafněte štěně a běžte ven...uklidíte po návratu
ten balkón na venčení je ZÁKLADNÍ CHYBA
to kluzko jste nekomentoval, ale je to taky dost podstatné
na krmení se už raději neptám

Krmení i kluzko jsem komentoval v jiném příspěvku - máme koberec (který neklouze). Jenom na chodbě máme asi na 1/4 podlahy kluzké kachličky, s čímž bohužel nic neuděláme - přes koberec by nešly otevírat dveře. Z chodby jde odstranit všechno nebezpečné právě kromě toho koberce - dokáže z něj tahat vlákna.
Krmíme granulemi Royal Canine 4x denně. Má je od chovatele. Chceme přejít na jinou značku, ale až po vyléčení.
Jak už jsem psal, víme, že balkon není dobré řešení, ale lepší nás nenapadlo, když na dlouho ven nemůže a za krátko to nestihne - napadá Vás nějaké?
A kluzko nemá ani na balkoně. Máme tam umělou trávu, trochu doufáme, že tak bude trošku jednodušší ho na jaře přeučit na opravdovou

26.1.2021 23:04

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jak často s ním chodíte ven?

Zhruba 4x - 6x denně, v noci asi 3x. Zkoušeli jsme režim chození po každém jídle/pití i po vyspání, ale k úspěchu to nevedlo.. Netroufneme si s ním být venku příliš dlouho. Když jsme šli hned po vyspání (štěně nebudíme, čekáme až se vzbudí samo), tak jsme venku vydrželi asi deset minut a nic. Když jsme počkali chvilku doma, louzicka byla na koberci do pul minuty.

26.1.2021 22:59

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
ATB na giardie? Záchod na balkóně považuji za špatný nápad i přes doporučení veterináře. Tak snad aspoň máte malé plemeno.

Ano, přesně tak. Z toho balkonu taky nejsem nadšený, ale lepší řešení nás nenapadlo. (proto hledám tipy na odborníka :)) Vás by nějaké napadlo?

26.1.2021 22:55

Vím že nebude ;) ale takových 'maličkostí' je tady hromada, což je důvod mého původního dotazu - proč hledám odborníka

26.1.2021 22:53

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já to musím říct. Oni k tomu nedali návod?
Si s tím balkonem děláte legraci? Jednou počůrá kus domova a je to ok a v noci v té hnusné zimě má jít čůrat ven, proč by to dělal? Aby vykonal potřebu venku, musí se tam také hýbat..
Na čůrání venku nepotřebuje očkování. Vodítko a nejíst exkrementy jiných psů a to je tak asi celé.
Jak se štěně po jídle drží v klidu.. si s ním lehněte do ohrádky, na gauč, dejte mu kousací hračky, kost, za půl hodiny zas běžíte ven.
Ven jako ven, ne na balkon, 2 km procházka, přetahování, padne jako zabitej.
Nejdřív se naučte vy lidé chodit ven každé dvě tři hodiny, a až to budete umět,
tak se uvidí, co dál.

Takže mi doporučujete vykašlat se na výslovný zákaz veterináře? A dvoukilometrovou prochazku s desetitydennim štěnětem taky myslíte vážně? Ideálně co 2/3 hodiny, aby denně ušlo 15km?
Po jídle se štěně snažím uklidnovata funguje to tak napůl. Začne totiž strašně hryzat. Když mu moji ruku/oblečení nahradím hračkou, tak ho to opět vyhecuje. Ať už plyšovou, provaz nebo gumovou.
Ven s ním opravdu chodíme. A to ven, jako ven. Ale tam potřebu dříve než za půl hodiny opravdu neudělá - a už i ta půlhodina je o hodně víc, než nám lovili veterinář. Je to tak už od začátku, o hodně dřív, než jsme zkusili balkon

26.1.2021 22:44

Pochopila jste to dobre, chodí na balkon, kde jsme mu vytvořili neco jako záchod. Vím, že to není dobré řešení, ale po poradě s veterinářem je to asi nejméně špatné řešení. Má giardie, takže bere antibiotika a proto ho nelze teď očkovat. Nebydlíme na mega sídlišti, ale u potoka, kam chodí spousta pejskařů. Toho prošvihnutí se bojím, ale má opravdu zákaz kontaktu s ostatními psy, tak co můžeme dělat. Zkoušíme to řešit aspoň tak, ze jsme poprosil známé se psy o nějaké hračky/deky/hadry, ze kterých ty cizí psy bude cítit. Doteď bylo socializované docela dobře, na lidi reaguje v pohodě a na těch málo psů, se kterými se potkalo zatím taky.

26.1.2021 22:36

rapotacka11 napsal(a):
No , koukám, je to opravdu složité.
Musíte tedy najít a dobře zaplatit
toho ODBORNÍKA. Ten vás povede
krok za krokem.

Někomu stačí selský rozum.
Nekrmí psa před divočením, ale po.
Nechce se večer jít venčit?
Tak ho popadne a vynese.
Usínání? Zalezte do pelechu, zhasnout a spát.

Docela Vám ten selský rozum závidím :) je to štěně, co sice dokáže každou chvíli někde vytuhnout, ale jindy má abnormální množství energie. Takže podle Vašeho receptu si mám se štěnětem zadivočit a poté dát jídlo - souhlasím, to se píše všude a i můj selský rozum to schvaluje. Jenže štěně zblajzne jídlo a jde divočit dál. Mám ho před jídlem utahat víc? Ono zvládne blbnout klidně tři hodiny vkuse, jenže podle mého selského rozumu štěňata neví, kdy mají dost a mohla by blbnout až do přílišného vysílení, což asi není úplně dobře..
A na některé věci opravdu selský rozum nestačí a pomohou zkušenosti - štěně trénujeme na pobyt o samotě, ale samozřejmě to jeste na moc dlouho nezvládne. Zítra musíme s přítelkyní oba do práce a necháme ho doma asi 4 hodiny samotné. Kam ho máme dát? Zavřít na relativně velkou chodbu, kde není úplně rádo a budou ho rušit zvuky z domu? Nebo do klece, ve které má pelíšek (a má k ní dobrý vztah, chodí si tam samo lehnout) nebo do ohrádky, která dělá hrozný hluk, když na ni štěně skáče a trochu se toho bojí, protože si na ni ještě nezvyklo? Nebo ho nechat pobíhat po bytě a bát se, že kromě destrukce bytu sežere něco špatného (například rádo tahá nitě z koberce)?

26.1.2021 22:14

lupus4 napsal(a):
No tak s ním jděte v půl 11, v čem je problém ? Chcete-li ho co nejdříve naučit čistotnosti, nezbývá než s ním běhat ven po žrádle, po spaní a ještě xx krát mezi tím.
Je to malí mimi. Když se zbudí v noci jděte i v noci. Neučte ho na pleny, nekárejte ho za "nehody" atd...
Co a kolikrát denně krmíte?

blbne jako jindy ne
doufám, že s ním blbnete někde, kde mu to neklouže ...jinak si na problémy s klouby opravdu zaděláte

hned si sežeňte pro správný náhled výchovy knihy F.Šusty : Trénink je rozhovor...
a Trénink je v hlavě...

Problém je v tom, že musím čas od času chodit do práce. Já to zvládnu, s tímhle jsem počítal, když jsem se pro štěně rozhodoval. Pokud je ale nějaká možnost, jak režim štěněte upravit, aby vyhovoval i mě a štěněti to nevadilo, proč se nezeptat na radu? Krmim 4x denně granulemi, na plenu neučím, protože ji trhá, ale kadit a zhruba v 30% čurat se naučil alespoň na balkoně. Ven by totiž kvůli očkování ještě nějakou dobu neměl moc chodit a zatím je venku tak nejistý, že bychom tam museli stát hodně dlouho, než by to opravdu neudržel. Je to s ním takové, že i když v noci začne knikat, že potřebuje čurat, tak venku louzicku neudělá. Když ho necháme trochu 'vycukat', tak už to nestihneme a louzicka je na koberci - na kterém blbneme