Radovanspanel

Moje příspěvky

7.5.2019 12:24

Dobrý den.
No teda,tak to je super.Příroda je nádherná věc,a hlavně ta drobná,na kterou abychom se mohli podívat tak se musíme sklonit do trávy :).
Máte pravdu,bez rodičů by to opravdu nešlo.Kdykoliv jsem někde pryč tak se stará mamka,a dá se říct že o všechno až na hady,z těch má fobii.Díky,myslím že pokud budu mít stále dost času určitě končit nebudu :D
Děkuji.Ano,to jsem si všiml také.Abych řekl pravdu,tak v 10ti letech jsem psal stejně.Ale časem jsem se naučil zásadám slušného chování a tak položím slušnou otázky a ve většině případů dostanu i slušnou odpověď :).
Jistě že si pamatuji,vaši xylotrupesové se mají dobře,už mají první vajíčka.

Děkuji a hodně úspěchů

6.5.2019 20:38

Děkuji moc všem za rady.Nakonec to dopadlo kompromisem,vše se přesune do sklepa,kde budu mít víc prostoru.Pro obě strany vyhovující
Díky

6.5.2019 18:46

Děkuji za odpověď.
Doktor mi řekl to stejné,že virus je již v těle ale spí,a probudila ho větší fyzická zátěž.Jak jsem již psal výše,tak jsem začínal s atletikou,ovšem rodiče si myslí že zátěž způsobilo znečištěné ovzduší v pokoji

6.5.2019 17:41

Dobrý den.
Dovolím si založit diskuzi ohledně nebezpečí terarijních zvířat v domě.Je mi 14 let.
Byl jsem 3 týdny v nemocnici kvůli virovému zánětu mozkových blan způsobeným pásovým oparem.Co čert nechtěl,rodiče začali řešit z čeho nemoc vznikla,a narazili na můj chov.Doktoři mi řekli že to způsobila větší fyzická zátěž,což odpovídá,protože dělám atletiku a po zimě jsem nabíral kondici.
Chovám hady,želvy,brouky a strašilky v mém pokoji,kde i spím.Dnes táta volal nějakému doktorovi,který řekl,že výkaly ze zvířat se zprašují a větrají se do ovzduší,a kvůli tomuhle názoru mi chtějí rodiče zlikvidovat chov.Říkají,že ten pásový opar mi způsobilo ovzduší v mém pokoji,přitom v takovém prostředí žiji více než 6 let,a ještě jsem s tím neměl sebemenší problém..Pokud to tak opravdu bude moje všechna zvířata musí jít pryč,což nemohu za žádnou cenu dovolit.
Chci slyšet názor na tuhle věc i vás jakožto zkušených teraristů,protože tenhle názor mě zaráží,souhlasím že se výkaly zprašují a větrají do pokoje,ale jsou pravidelně odklízeny a v pokoji je větráno a nevím,jestli by zrovna tahle skutečnost mohla nějak způsobit poškození na mém zdraví.

všem velmi děkuji za případné reakce

22.4.2019 15:59

Aha.No to není úplně velká krabička.Děkuji za všechny rady,třeba je uplatním v mém potencionálním budoucím chovu :)

21.4.2019 18:54

Ano,tak se jim to asi nelíbí.No vypečení by bylo efektivnější.Avšak nenechávat v troubě dlouho,ať nezabijete užitečné bakterie.Nemáte zač

21.4.2019 18:06

dobrý den.
Žížaly mohou být problém v substraátu, protože mohou narušit kokon brouka a pupa potom zahyne. To,jestli by mohly posloužit jako příkrm by mě také zajímalo, možná by je nějaké druhy braly, avšak v období pupy jsou nebezpečné. Doporučuji substrát dát buď na den do mrazáku nebo vypéct v troubě (spíše druhá varianta)
ať se daří

19.4.2019 09:54

Děkuji za dlouhou reakci.Dobře.Vím,že obecně roháči rodu dorcus mají rádi tvrdé dřevo.Takže nadrcený trouch be se jim asi nelíbil.Chci se ještě zeptat,jak velkou jste dal larvám krabičku až do zakuklení?Tohle by mě zajímalo,je to přeci větší brouk.
Děkuji :)

18.4.2019 20:58

Zdravím.
mohu se zeptat prosím zkušeného chovatele dorcusů,do jakého přesně substrátu vám kladli?Vím,že v japonsku praktikují špalíky obsypané flakesoil,avšak nevím,jak by to mohlo fungovat dále.Metoda se špalíky se mi zdá příliš pracná,hlavně tedy přesněji ve vytahování larev.Mohli by třeba dorcusi klást vejce do udusanéh namletého měkkého trouchu?
předem děkuji za odpověď

5.1.2019 07:01

Dobrý den.
Brouci,jako imago,už se nikdy nezvětší,ani nezměnil tvar.Vše tohle se odehrálo již v kokonu,kdy se z larvy stala pupa.Když měla larva hodně živin,tak se z ní stane hrásný brouk.Jestli to myslíte takhle,tak zde je odpověď.
Ale myslím,že strava,kterou předkládáte,stačí.

Hodně úspěchu :)
R.Š.

4.1.2019 23:24

Zdravím.
Dovolím si založit diskuzi,jaký trouch můžeme předložit larvám roháčů,nebo jaký trouch můžeme namíchat do substrátu nosorožíků.
Z lesa jsem si přinesl krásné trouchnivé špalky topolu,které bohužel nejsou napadeny houbou.Nevím,jestli je mohu předložit roháčům,tedy přesněji jejich larvám.Nikde jsem neviděl “poznatek”,že by tento druh trouchu byl pro tyto brouky vhodný.Zatím používám pouze březový,ale vím,že je dobrý dubový bukový,ale také jsem četl něco o višňovém.

•s jakým trouchem máte zkušenosti?
Děkuji

18.12.2018 21:14

Zdravím,
možná mne napadla blbost,ale nešli by roháči chovat na čisté dubové briketě?Jsou v celku levné,je to namleté slisované dřevo.Kdyby se dali do trouchu,mohli by nahradit ztrouchnivělé “špalíky” které se do substrátu občas přidávají pro larvy.

Má někdo s tímhle zkušenost?Nebo proč by tenhle způsob chovu nebyl vhodný?
Děkuji


Hledáte zvířecího kamaráda?
Zdarma vám poradí
Veterinář online
Konzultovat s veterinářem
Veterinář online