smejdka

Moje příspěvky

28.8.2009 17:18

lerry napsal(a):
Taky uvažuju na gumama, teď mne v jezdectví nadchly ty matracové měkoučké, jak byly v tom článku o té aktivní stáji, ale to se u nás asi sehnat moc nedá :-(
Takže mají kluci taky hlínu a mé špatné svědomí, že spí "na tvrdém". V zimě stelu, tak si to náležitě užívají a chrupou denně v domečku na slámě.
Pískový jsem jim udělala záchod a u jednoho funguje 100%, nikam jinam nečurá. Takže do boxu písek? Nesmrdí to tam pak?

Nesmrdí - ale mám ho v přístřechu(rok a půl), ne v uzavřeném boxe, ale i tak to netáhne: ale mám koně doma momentálně jen dva, jeden kadí na jedno místo do přístřechu (tzv. trusná jáma, jak furt vybírám jedno místo :-) ) a čurá kdekoliv a kobyla zásadně čurá pro změnu do slámy (a kadí všude), takže má "močící jámu" :-) jednou za čas přisypnu kolečka písku do mnou vybraných děr a pohoda. No jo, ale mi se to vykládá, s pískem, my totiž máme písek všude, my jsme na písku, pískovna je 50m za barákem, pískové cesty, písek na autě, v autě, v kufru... Tu je půl metra "hlíny" co stojí za prd a pod tím už zase žluťoučký písek....kde není písek sám, jsou borovice, protože nic jiného na písku neroste :-), fukne větr, borovica přes cestu, srandy kopec, s pastvinou roboty jak na kostele, protože písek, že... takže víš co, kdyby to začlo smrdět, tak se vrchní vrstva prostě vymění...písek nám tu vozí těch pár metrů z pískovny rovnou bagrama (stavíme), takže doprava 0,-, což písek stonásobně zlevní...
Ten článek o aktivní stáji byl super, taky se mi moc líbil, zejména záchod :-))), ale zase každý den, když nastelu a ta moje káča se v tom rochní a tuneluje....předobraz koního štěstí, no tak já jí to nemůžu udělat, že jí dám slámu jen na hajzl, to se bude válet v hajzlu, taky jsem jí nechtěla stlát v létě, na co, že jo, ale ... ukecala mě, kravajzna šimlatá...

27.8.2009 23:27

proxima napsal(a):
Ahojky,
měla bych dotaz.Stavíme teď nové přístřešky koníkům a moc nevíme co na podlahu.Po delším rozmýšlení by se nám asi nejvíc hodili gumové pásy -dopravníkové co se používají v lomech.Prosím neví někdo kde by se dali sehnat?Vím že to asi nebude jen tak,ale líná huba...
Předem díky všem

Zdravím k Čupku , zkus brnknout na OKD, pásové dopravníky používali v dolech a teď jedou snad jen dva, tři, na celém severu, možná by mohli minimálně vědět, to bylo kilometrů a kilometrů pásů... nejlépe kdybyste měli nějakého bývalého nebo stávajícího havíře v rodině (ten náš už bohužel neposlouží, neb je v pánu).
Gumy kloužou ale jako ďas, to je fakt. Byly v boxech, kde jsem byla "ustájená", šlo to, půl na půl sláma, ale přece jen do přístřechu herky natahají na kopytech tunu bordelu, jak couraj sem a tam, bláto zejména, tak aby si nenaryly držky :-) Mám v přístřechu písek, na zimu stelu slámu (rozmazlencovi celoročně, žeeee) a nestěžuju si. Nechť se daří

24.7.2009 15:51

tono napsal(a):
Znovu

Zdravím, krásné slepice i dorost...bohužel dokud neplotíme pořádně zahradu... nehodlám už krmit kmotru lišku výstavními kusy. Každopádně pane Tono, zaujalo mě pletivo, co máte upravené do "skruže", ve kterém máte dorost venku: fotky oko šálí, zdálky to vypadá jako jemná kari síť, ale při fotkách zblízka jsou oka i drát poměrně jemná-tápu. Svěřte se, z čeho to je, prosím :-) Je to tentýž materiál jako je použit k obehnání krmítka? Nebo je to ono chovatelské pletivo pro drůbež?-nikdy jsem jej naživo neviděla a to by mě velice potěšila pevnost, která dovolí mít to takto "samostojně" bez kostry....Díky - máte to totiž hezky vychytané a ráda bych se opičila. Kuřata pak pošlou děkovný dopis :-) Hanka

Diskusní téma - Bredy
16.6.2009 19:27

hattatitla napsal(a):
myslíte, že poběží po břehu? podle mě bude se zoufalým výrazem koukat a vrhne se bezhlavě do vody za váma..aspon ja si to tak myslim, co by udělal můj labík je to šílenec..taky miluje vodu, v lodicce jsme ho měli i třeba na lanovce na horach, či na saních spřežených koňmi, a máte pravdu..také pod sebou potřebuje mít pevné dno..ten můj pořád koukal, kňoural ..ale záleží na pejskovi jaký je

Tak si počti, už se to tu krapet řeěilo:
https://www.ifauna.cz/rubriky/ mdiskuse/show.php? tema=197915&r=7&m=4&page=1
https://www.ifauna.cz/rubriky/ mdiskuse/show.php? tema=515490&r=7&m=122&page=1
(vždy mezera před "tema" a za "rubriky/"

Rybářů je vpysk, zejména o víkendech. Letící pes po břehu je nenadchne, ale stejně jako Monika si myslím, že pes po břehu nepoletí, spíš bude chtít plavat. Navíc ne všechny břehy jsou schůdné. Zkusila bych na psa prvně výcvik na suchu v lodi a pak před odjezdem ještě tedy v lodi na vodě.

9.6.2009 01:49

thesis napsal(a):
Holky trošku to moc žerete některé (bez urážky). Nikdo nic bližšího nevíme a popravdě mě je to i jedno, je to její osobní věc. Jen bych chtěla říct, že když já měla koně nemocného tak jsem byla pořádně zoufalá a mít téhda net a nějakou diskuzi tak tam asi taky bečím. Alespoň je vidět, že se o ni bojí a né jak někteří co se na to vyfláknou.
Jinak, že existuje zkušební doba v zaměstnání jaksi vím taky, ale taky člověk ty tři měsíce nemaká zadarmo, že jo.

Já ti Thesis přeji, ať Ti tenhle přístup vydrží co nejdéle a aby jsi na něj nedoplatila. Bez urážky, narážky či ironie.
Ve zkušebce člověk nemaká zadarmo, ale má-li dluhy, asi má co dělat a spoléhat se na to, že je příjem "neverending story" je více než naivní.
Nikdy jsem se nikomu nechlubila na netu, že všechna moje zvířata až na jedno, které se tu narodilo, jsou buď nemocná, nebo odebraná z nevhodných podmínek nebo nalezená (a teď třeba zrovna náhodou taky nemocná) a mám malou zoo. Nikdy jsem se nikomu nechlubila na netu, že jsem několik měsíců byla bez práce (a s dvěma-třemi koňmi, z toho 2 s chronickým(i) onemocněním(i) a ten třetí si vymyslel akut, kočkami a padesátikilovým psem žádný extra pocit). Nikomu jsem tady ani jinde neventilovala, že jsem peníze od rodičů v rámci dědictví proflákala na provoz domácnosti a veterináře, ani rodiče to nevědí. Nikdo tady netuší, až jak moc je možné čerpat kontokorent a komu všemu dají úvěrovou kartu. Ve čtvrtek přijede máma a nevím, jak jí budu vysvětlovat, že stále nemám ten super zavřovací hrnec za tři tácy, na který mi dala peníze před téměř rokem, i když teď už je to víceméně detail a není na to čas.
Thesis, absolutně z tebe nechci dělat vola, chraň mě Bůh, každopádně tady holt musím souhlasit s Kessi a jediný, kdo z toho má asi prču, je sheril. A ať si to užije. Jen doufám, že až budou její koně, či kříženci či zbytek zoo nemocní, nebude tu fňukat jak třináctka a drancovat citečky, postaví se na vlastní hnáty a bude s tím něco dělat sama, aby si sama, ač možná v občance dávno dospělá, dokázala, že je opravdu dospělá. Jakkoliv. I když na druhou stranu: proč by to dělala, když jí to prochází....
Tak se měj lukcucně...H.

PS: V životě jsem se na nikoho nikdy "nesesypala", dokonce jsem vždy byla daleka kohokoliv odsuzovat pouze po internetu, spíše jsem se snažila poradit (zjistíš jednoduše po pár hodinách brouzdání netem). Sheril a její příspěvky opravdu nežeru, spíš mě zaráží, že tak -podle netu- celkem chytrá holka, se nechá takhle oblbnout. Ale do toho mi není vůbec nic a pravděpodobně mi za to nepoděkuješ...možná za pár let přestaneš být naštvaná...zkrátka, achtung, Thesis, není všechno jen bílé nebo černé....

8.6.2009 20:54

thesis napsal(a):
Holky a nenapadlo vás, že se finanční situace mohla změnit třeba prodejem toho vozíku a saní, které jak víme nejsou vesměs nikdy za korunu, že jo. Taky si už práci najít mohla a má jistotu že nebude na suchu. A s tou klisnou..nenapadlo vás, že všechno to strašení co tady proběhlo mohlo být plané a kobyla je již vyléčená? Já nevím no, ale u mě se taky situace mění dost rychle a občas i často.
A navíc ta klisna bude mít aspoň společnost.

Hm, nevím. Pokud jsem finančně v háji, nezačnu rozfofrovávat peníze za vozík či sáně ihned, když k nim přijdu. Ohledně nové práce, většinou existuje něco jako 3-měsíční zkušebka, tam si člověk nemůže být jistý ničím, natož tím, že nebude na suchu. Že je kobyla vyléčená bohužel nevíme, protože sheril zvládá virtuálně pouze štkát a prodávat, tak sorry, chybí info.
Každopádně i kdyby byla...
...za poslední dny se má peněženka ztenčila o cca 4000,- směrem k vetovi a to je teprve začátek, jde o malé zvíře a vet má pro mě velice lidové ceny.
Každému ale co jeho jest.

4.6.2009 12:04

hensi napsal(a):
jj,tohle nám poradil starý chovatel,ale jak jsme to slyšeli poprvé tak jsem tomu nevěřila,ale člověk za zkoušku nic nedá. Tak jsem vybrala ze stáda kozenu ,která je fakt kliďas,přitom je to kozena mladá ,letos mněla poprvé kůzle. Dojí něco přes 3 litry,sice na fotkách to vemínko moc nevypadá,ale jak chodíte cucat co hodinu,a pokaždé tam něco je.Ale od včera už přikrmujem i sušeným mlékem,co je přímo pro hříbata..

Katko to je bomba!!!! Máte obrovské štěstí, že máte takovou kozenu a ještě při ruce, takový prcek jak je půl dne, nebo nedej bože den bez mlíka, je zle....kravské náhražky (s vodou,cukrem, vajíčkem), rozhodně nejsou tak dobré a co si budeme vykládat: máte ušetřenou spoustu práce. Tenhle případ už jsem viděla na fotkách od mého veta, po několika týdnech to prý došlo tak daleko, že koza -ustájená s hříbkem- si sama vylezla na stolek, když do ní hříbo šťouchlo. Jediný rozdíl byl, že tento hříbek cucal zezadu :-) A ještě když dokrmíte Hoeveler, určitě vám vyroste nádherné konisko! Gratuluju!!!!!!!!

Proč mamina umřela? Není-li to tajné či jinak to nevadí, že se ptám?

3.6.2009 13:58

techeska napsal(a):
Vezla jsem asi před dvěmi měsíci ročního hucula. Koník vykoupen útulkem ze špatných podmínek, absolutně nebyl zvyklí na vodění, úvaz natož tak na lidi. Poslední měsíc před cestou byl dokonce se svou stejně starou nevlastní sestrou v boxe 24/7. Dostal sedalin a do vozíku jsme přidělali obyčejnou webkameru, koupila jsem asi 5 m kabelu USB (myslím, že to bylo asi za 70kč) jako prodlužku a spojila to s notebookem. Nikdo netušil, co bude za jízdy dělat. Mno pravda, je to fakt nezvyk, koukat na koně po cestě, možná jsem z toho byla o to víc na nervy. Cestu přes 300km jsme přežili bez problému s pár zastávkami. A dnes po dvou měsících je z něj děsnej mazel a lidumil :) Kdyžtak nějaké info a foto z cesty máme na stránkách:
http://www.passerovna.estranky.cz/ clanky/konici/ simon (2 krat mezera)

Tak šťastnou cestu...

Zdarec, tak jak naložit mezulánka? Asi bych prvně přece jen vzala koníka na vodítko, po ohradě, povodit, přivázat ke krmení. Klidně ať se ani nepokouší vycukat, na tom úvaze, zpříjemnit mu to. Myslím, že to je otázka páru odpolední... Asi bych před odjezdem dala na lačno přece jen Sedalin, když koník není zvyklý, asi střední sedaci. Pak bych doporučovala jet se starším, zkušeným, klidným a hodným koněm a naložit hřebečka k němu, nechat očichat hengr, kopýtko po kopýtku na rampu (kdyžtak někdo ať tlačí jemně zezadu), za každý pokrok, byť pěti centimetrový, mrkev. Klid, ticho, pohoda, i když couvne. Až bude koník naložený, VYCPĚTE PROSTOR PŘED PŘEDNÍ TYČÍ malýma balíkama sena nejlépe, případně malýma balíkama slámy. 2-3 na sebe, podle velikosti. Vyvarujete se tak tomu, co popisovala horalka...dva nebo tři na sebe. Nápad s webkamerou (nebude-li ve vozíku) a noťasem je taky dost hodně super a jednoduchý.
Teď jsme vezli ročku takhle, paní zkušená, šikovná, vzala svého hodného valáška a právě to byl její nápad vycpat předek senem (prý se to dělá běžně u hříbat). Stojí to za to, fakt. Ale je fakt, že ročka byla osahaná, důvěřivá, nezrazená, zvyklá na úvaz i vodění, takže jsme to měli lehké.

1.6.2009 12:02

majcika napsal(a):
Zkusím to koupit,kobyla má na krku hodně to krvácelo a část jsme tedy operativně odstranili,co vyselo a neůnavně to rozežíraly mouchy.Nyní má jak dlaň velikou sarkoidy posetou plochu a jsou krvavé ne zaschlé.Uvidím co bude dělat,pokud DUOFILM seženu a začnu natírat.Díky za radu.

Tak Vám ženy nevím, asi má redbla nějaký snížený práh bolestivosti, ale Duofilmem jsem si drtila bradavici a na tento masochistický zážitek skutečně nezapomenu. Ve chvíli, kdy se natřel do "živého", jsem přesně věděla, kde bradavice končí, respektive jsem věděla i který nerv k ní vede a že jde celým tělem až do mozku :-). Navíc, :-), Duofilm stojí okolo 180 Kč (tuším, hádám, myslím, ale pod stovku to nebude), je ho malá flaštička s malým štětečkem, na plochu alá dlaň a opakované natírání (pokud tě kobyla nezabije) se asi dost nevyplatí. navíc fakt nevím, jak moc je vhodný na krvavé...
Proč to neřešíš s vetem ???

14.5.2009 10:36

kikuska napsal(a):
Jsem ráda, zato, že se vyjádřil někdo, kdo tomu rozumí více

Ano, čičiny to všechny vydržely a další aplikace byly již bez reakcí. Tak paní Svobodovic pozdravujte a vyřiďte, že jsou i také, které přežijí i ty pyretroidy . Bohužel po přestěhování stáje nepřežili vniknutí 4 cizích psů do našeho pozemku a ony, trubky psům důvěřivé, byly roztrhány.

Zřejmě máš pravdu v tom, co píšeš.. já napsala svou zkušenost. Ani Spot, ani Endure, ani jiné různé srágorky nikdy nezabraly, jako tohle. A když vám koníka zahltí všenky (nebudu raděj rozmazávat, jak k nim přišel) a po dvou aplikacích se jich trvale zbaví..

Každoročně zkouším x přípravků - jak pro psy, tak pro koně a Neostomosan se pořád drží nejlépe. Pokud bys měla jakýkoliv typ pro jakoukoliv havěť (vyjma koček, byla to velká ztráta a nové jsme raděj ani nepořizovali), budu jen ráda. Chtěla jsem hafanům nakoupit obojky, ale vím, že loni to stálo docela za houby.. ráda bych vyzkoušela ampule.. (myslím Duowin a nebo Advantix). Muchaře jsme nastříkala Endure a opět nulový efekt.. Snad jen, že hezky voní...

já z těch tvojich koček nemůžu...hele chytrý kočky a tvoje štěstí, žes je nanasprejovala, to by toho asi slízaly daleko víc...pak asi pochopily a nelízaly. Sakra, takhle životaschopné inteligentní micky...škoda jich.... Endure na kočky nebo spoty pro psy s obsahem pyretroidů na kočky je naše vééélice oblíbené téma na kafi s vetem, ten už chodí a mlátí hlavou do zdi, že když někomu dá spot pro psa s pyretroidama a téměř zařvaným upozorněním: nedávejte to kočce! a ještě večer mu volají, že je "kočka ňáká divná", takže má tendence majiteli už mezi dveřma rozbít tlamu:-) a vždycky to začíná slintáním...:-) Lidi si totiž myslí, že si vet dělá srandu a chce vymámit ještě další peníze za spot na kočky, tak ho holt "převezou" hele, ale pár koček taky z otravy dostal, takže výjimky existují (plus ty tvoje). Paní Svobodové to říkat nebudu, ta leda tak poradí, kolik čeho na kolik kg, aby to příště vyšlo (dělám si prču).

Na úň u nás chvála bohu celkem dobře bere Endure, Neostomosan mi přišlo, neúčinkoval vůbec, tak to máš obráceně - ale je to normální, je to odvislé dost od koně a prostředí, co zabere. A páč mám ještě tunu ampulek (šmejdka nešetří a když nakupuje, tak ve velkém, však všem účinkuje, že...), tak v roztoku pak máchám deku proti muchám po vyprání. ALE! na všenky a jiné ektoparazity je fakt bezkonkurenční. Jen ten létavý hmyz u nás prostě bere lépe Endure. Spot od Biovety u nás taky nic moc, klíště žádné, ale muchniček plnej pupík, co pamatuju. Na muchničky jsem slyšela chválu na Farnam Bronco (bez pyretoidů:-), krásně voní po citronech)- a zrovna u nás byl totálně na prd, třeba...Bronco je určen i pro psy, tak jsem s tím občas šplíchla feňuli-v pohodě a jednou taky feňuli návštěvy, která po něm pro změnu měla vyrážku a já debil jsem vypadala jako mučič zvířátek...
Taky jsem vyzkoušela spot na krávy (jméno nevím, byla to větší flaška s dávkovačem a žlutou nálepkou, aplikovalo se cca 10ml v lajně od krku po kořen ocasu) a u nás spokojenost a bez problémů, bral dle mé lépe než spot z Biovety, ale zase : ALE! vzhledem k tomu, že tento přípravek není určen pro koně a vzhledem k tomu, že se i v mém okolí vyskytla opravdu nepříjemná alergická reakce (otok, ale otok krku takový, že se majitel děsil udušení, nakonec vše dobře dopadlo dobře, koník zůstal jen "olezlý"-místy slezla srst), tak už raději neexperimentuji :-)
No, a jestli ti Endure nebere, tak jak píšeš - aspoň hezky voní a je v tom kondicionér :-) a sluneční krém :-) ach ....

O hafanech ani nemluv, blechy neřešíme, ale klíšťat plno :-( loni jsem byla velice spokojená se spotem Frontline a po cca měsíci po aplikaci s nasazením obojku KillTix a byl pokoj celou sezónu, letos jsem dala spot Frontline (na 45 kg psa žádná levná záležitost), 5 dní klid a 6. a 7. den jsem z něj vytáhla cca 20 klíšťat: klíšťata na některých místech ČR mají na účinnou látku již slušnou rezistenci (a bude hůř). Tak dostala obojek Scalibor (v půlce dubna?) a od té doby jsem vytáhla tak 3 klíšťata, navíc už takových nenacucaných-vyschlejších. Z obojků má smysl uvažovat o KillTixu a Scaliboru, zbytek asi ani ne. Takže zatím spot letos neřeším, pokud bude potřeba, zkusím Advantix (nebo cokoliv, kde je jiná účinná látka než ve Frontline spotu).

Hm, elaborát, co? :-) Tak se mějte fšici , jdu vyrábět hodnoty, krásný den.

14.5.2009 00:43

kikuska napsal(a):
Koukám, mám tam chybu

Je to Neostomosan. Ampulky jsou malé, hnědé, ve skle. Nejsem u koní, ale může to mít 5ml? Nevím, na tohle jsem blbá
Dostali jsme k tomu leták, dle kterého se to ředí snad na tři nebo pět litrů.. prostě hodně. To jsme využili při invazi v objektu, kdy všude skákali blechy. Jednou, za 14 znovu a bylo po všem.

Jenže máme dlouhosrstý plemeno psů. A to v takto ředěným roztoku tak leda vykoupat A to je bez efektu.
Tak jsem to dělala tak, že jsem do nějaké krabičky, nebo menší zavařovačky vylila jednu ampulku a nalila vodu.. né víc jak deci.. asi (fakt jsem na to blbá).

Natáhla malou stříkačkou a každému ze psů dala na určité body těla (kde se nejvíc ty bestie zdržují), to stejný kočky (ty si to poprvé olízaly a začaly strašlivě slintat, myslela jsem, že je tím otrávím - příště už si to nelízali). A koním totéž. Na několik míst - u nich to bylo mezi ušima (hřívou až na kůži), pak do celé hřívy, kořen ocasu, když zbylo, tak jsem přidala a třeba potřela břicho a kolem očí... A má to efekt lepší, než ředění..

Kikuskooooo....ty vole ty jsi experimentátor, že by jeden padl....

NA KOČKY NEDÁVEJTE, KRISTOVA NOHO, ŽÁDNÉ PYRETROIDY !!!!!!!! Tj. žádné Endure, Tri-Tec, Repel-X ....a zrovna mám pocit, že tetramethrin v Neostomosanu je syntetická látka ze skupiny pyretroidů ... aneb jak říkávala naše úžasná a sto let stará paní Svobodovic na přednáškách z Toxikologie na VFU: "Kočka přežije všechno, jen pyretroidy ne." ...očividně neznala Kikuščiny kočky, ale zato kočky neměla ráda, většinou s despektem na každý toxin poznamenala: Kočka přežije všechno... :-)

I to ředění tvoje je podivné...normálně je jedna ampule (5ml) na litr při použití jako postřik nebo nátěr a navíc se má okamžitě spotřebovat...navíc nosič, na kterém je tetrametrin narvaný "neimpregnuje" kůži jako spoty nebo Endure nebo potažmo lehce Tri-Tec, takže účinnost je v tomto případě opravdu jen a pouze v nekřesťanském (ne)ředění....které kočky může zabít a ostatním zvířatům způsobit velice nemilou alergickou reakci (otok, sleze srst...).

Takže pokud hodláte následovat Kikušku (a pro mě za mě si dělejte co chcete), postupujte v ředění sakra opatrně....ale proboha, opravdu prosím za všechny kočky...raději blechy (nebo nejlépe jiný preparát proti blechám), než jakýkoliv pyretroid....

Díky, M(Ň)Á ÚCTA

12.5.2009 23:16

sheril napsal(a):
Milá Sabino děkuji ti za tvé starosti,na otázku co moji rodiče,ti odpovím tak to:táta mi nedávno zemřel a já se z toho sesipala a o maminku se starám já,hm........

Lucka ,žádné akutní schvácení kopyt nemá,dnes byla úplně v pohodě,veterinář jí přidal antibiotika,zítra jede k nám specialista na kování a nemoci kopyt z bůh ví jaké prd...e a já se zejtra budu cítit pěkně trapně,až mi řekne,že to schvácení není.Zítra si jdu vybrat z karty,,zlaté,,.bohužel jsem k tomu musela přistoupit,pač jsem nechtěla riskovat a dělat si další dluh,jelikož ještě dlužím kamarádce 28.000,-za kauci na byt.Jsem dlouhodobě nemocná a beru pouhých 6.000,- a nevím kde budu brát na splácení půjčky ,ale já si nějak poradím,jelikož já jsem koně nikdy nezanedbala.Zajímalo by mě kolik žen je schopných sami bez pomoci chlapa postavit stáj v 17 letech,tlouct 2m kůly do země,a další a víte pro koho pro svého koně,protože chci aby se měl nejlépe jak to jde.Bydlet několik kilometrů od stáje a denodenně tam docházet,mít třísměný provoz a být tam před prací i po práci,mě nikdo nezaskočí,Když ještě nebyla stáj chodila jsem koním každý dvě hodiny je kontrovat, zda jsou v pořádku,podestláno má vždy nejméně 30 cm,nikdy to tam nesmrdí,čistim to do poslední špinavé piliny,hnůj nemám na pozemku a ani jiný odpad,v ohradě ani jednu hromádku,je to nádherné místo a nikdy bych to s níkym neviměnila.Lucku můžu volně pustit na pole a nikdy neuteče,je mi líto,že jsem myslela že lidé jsou soucitní,že poradí,pomůžou,bohužel jsem se mílila,každý chce vyvolat nějakou aféru,chce s toho něco utržit,alespon´znemožnění toho druhého.Lituji,že jsem se někdy svěřila,nemá to cenu.Někteří lidé od koní jsou příliš povrchní.A ještě něco já nikdy své koně nenazívám,,koňíšek,,tak mohou pouze mluvit rozmazlení lidé,kteří nazažili těžkej život a vše jim doslova padlo do klína.Lucka je prostě LUCKA.Takže doufám,že jsem se ,,zase,,někoho nedotkla,je to mířeno na všechny negativní texty,kteří o mě kážou,že se o svého koně nedokážu postarat.Příjemný zbytek dne

Sheril: ty předky vypadají opravdu otřesně, zadky žádná sláva, nechala jsi to dojít celkem daleko. Ten lem cca 1 cm pod korunkou je co? Schvácení to není?? A co to tedy je??? (ano, akutní schvácení to být nemusí...) Hmmm... nezlob se na mě, ale sežeň veta s rtg a rtg taky udělej.

24.4.2009 18:22

jurasek napsal(a):
A když si chcete vyjet na koni tak to jezdíte jako rytíři?

Protože deku dostal v červenci, kdy už byl rozdrbanej, kůže poškozená, pokračoval v tom. Postupem času jsem repelentovala a mazala méně a méně a překvapivě se méně a méně drbal a zarůstal (srpen a hmyzu bylo ještě dost). Jsem zvědavá letos, deku už má přes týden, možná dva, drbal se párkrát cca půl minuty až minutu. Deka není lékem na letní vyrážku, lék neexistuje, je pouze mechanickou obranou: jak proti hmyzu, tak proti rozedření kůže. Takže dle mého se drbat bude vždy (nemůžu pucovat koně s dekou, třeba), mým cílem je zmírnit délku a intenzitu drbání - resp. svědění následkem alergické reakce na tipličí kousance a zamezit poškození kůže: takže omezit kousance. Zamezit kousnutí hmyzem na 100% prostě nejde, ani kdyby byl furt zavřený v maštali-a co by to byl za život. Jeho alergická reakce je opravdu silná, stačí pár kousnutí (osobně si myslím, že i jedno) a byl schopný být dvacet minut mimo a drbat se až se stromy (přístřech, ohrada, dveře maštale) otřásají, přičemž na nic a nikoho neragoval: mohla jsi po něm házet šutry, kdybys chtěla.
Zpočátku jsme jako rytíři nejezdili, na tuto deku nelze sedlat, pak jsem si ale dovezla na podzim stejnou, ale ve verzi na sedlo (díra na sedlo, bez laclu na břicho, chráněný ocas a krk, střih na holeně)a ano, jezdili jsme jako rytíři, akorát nemám fotku, tak snad letos...

24.4.2009 18:04

dagmarka napsal(a):
Tak teda musim uznat ,že jsou na tom i hůř...záněty v očích -to fakt neznáme....deka vypadá taky super-tu jsem asi nikde neviděla....Bucaska má břišní pás, vevnitř,nebo jak bych to řekla ...tak snad bude taky tak dobrá

Jo, už jsem na ten pás koukala. Já myslím, že Bucaska dobrá bude, lidi si ji moc chválí, taky jsem ji chtěla, ale bála jsem se počáteční investice, když všechno zničil: tak jsem na radu zkusila tuto (je dosti levnější) a bingo, herka v ní šmatle druhou sezónu: původně jsem ji chtěla na "zkoušku" a pokud přežije aspoň dva měsíce, tak koupit Bucasku, na kterou jsou dobré reference (asi proto, že se ty waldhausenky blbě sháněly a nikdo je moc nezná), ale nemám důvod zatím měnit. Akorát ty plastový přezky mě dostaly...tak držím pěsti, ať vydrží :-), ale věřím, že vydrží, jinak by si ji přece snad tak všichni nechválili :-) Ať se daří, muchám zmar (zabij bobra, zachráníš strom: neee: zabij mouchu, zachráníš koňa!!!)

24.4.2009 17:34

petapeta napsal(a):
Vypadali jsme v podstatě stejně....kobulka má výběh v sadu - takže samý strom...a válí se velmi často, několikrát za den, celoročně - je to její hobby takže u nás deka asi neuspěje! Vám přeju aby pomohla a aspon trochu ulevila!!

U nás tedy uspěla po dlouhém hledání tahle od waldhausen Vybrala jsem extra hnusnou fotku, kdy je vidět, jak je deka namáhaná: huculek je v ní furt, 24/7 venku, podle deky vidíte, že se drbe - a kde (stromy borovice), že se válí a v čem a že deka sedí: všimněte si lehce "přetočeného" krčního dílu, posunutého cca o 5-7 cm -to je tak jediné, co se stane a účinnost deky není nijak omezena, takže ani neopravuju :-). Jinak raz za čas deku samozřejmě vyperu :-), aby nechodil jako prase: zejména je-li pod dekou namazanej, tak jak se drbe, zašpiní si zevnitř deku, což prosákne. Po pravdě řečeno (přes endure, česnek, dermanorm, bylinky, biooleje, mahnenliquidy, zebry, itch remedy, homeo), to bylo před neroztrhatelnou dekou a maskou furt na kortikoidy, nebo furt na zavření, nebo to nejhorší...šel do krve: rozkousal si břicho zubama, zadek jeden strup, hříva taky, otoky, záněty očí (neviditelných očí schovaných v otocích..), takže oproti nám jste slabí čajíčci :-))
Akorát není s maskou, tu jsem koupila zvlášť a přežila pouze farnamácká.
Petapeta: se obávám, že stejnou deku, co máš teď jsme taky měli (je černá a lehoučká?)...vydržela 3 dny do prvního šití a celkově asi dva týdny... Bucasku jsem nezkoušela a má-li plastové přesky, tak jsem ráda, že jsem nevyhodila peníze. Taky jsem měla za to, že má břišní pás a ono ne???
Teď jsem se hrabala v jakési studii o pozitivech lněného semínka na letní vyrážku, asi ho budu taky krnit celosezónně a ne jen na přelínávání.
Jo, původně je deka světlounce modrá :-)

24.4.2009 12:09

klarusa napsal(a):
ziletky misto udidel jo? no fuj sem myslela, ze je tohle uz davno za nama... par dokumentu jsem na animal planet videla...vim, ze se k zviratum nechovaj zrovna v bavlnce, ale ze tohle....

no, raději to upřesním, aby nedocházelo k mystifikacím: ona dle mě "žiletka" je cca 0,5 cm "široké" udítko, vesměs nejčastěji jednou lomené - rovné nebo prohnuté do "U", buď klasika nebo dvoukroužek nebo roubík, často sedící na volných lícnicích kdesi za předními zuby koně: takmer totožné s mongolským. Mongolské doma mám a používám ho na strašení koní (stačí ukázat a už se děsí a to ho v hubě nikdy neměli:-))) a pobavení kamarádů (nejčastější rekce jsou "ty vole!"). Indické je vidno krapet tu: http://alexandallison.wordpress.com/ 2008/08/29/agra-and-the-taj-mahal-photos/ (mezera před 2008)

24.4.2009 09:08

saddlery napsal(a):
Ale snaží se klucí,až na ty kostry no

Saddlery: možná proto se většina kšeftů uzavírá přímo v Indii, člověk přijede, dá fotku, požadavek, vysvětlí, čeká na prototyp, z nějž vyleze něco úplně jiného a trčí se tam, dokud prototyp nesplňuje požadavky zákazníka. Pak se uzavře kontrakt na odběr zboží, dohádá se cena, jede se dom, doléčí se střevní potíže a pak se čeká, až dojede kontejner. Výhodou je finančně podpořit nějakého "frenda", který na odeslání zboží v termínu dohlédne. Vzhledem k délce dopravy (letadlo zboží výrazně prodraží) a tomu, že indové a termíny jsou neslučitelné pojmy, trvá to dosti dlouho. Pak je třeba počítat s tím, že několik ks zboží bude nepoužitelných. Čekat, až kucí pošlou nějaký děs, děs posílat zpět, nebo obětovat prachy a měsíce či roky dohadovat finální verzi produktu je drahý špás. Proč si asi jednotlivé kamenné koňokšefty neberou zboží z Indie sami, ale dováží to tady ve velkém jedna banda...v malém se to prostě nevyplatí.
Klára: nadšení pro exotiku je jedna věc, já si ale stále myslím, že to nemá moc smyslu, i kdyby se pokryl evropský trh. To je spíš tak jako doplněk podnikání, spíš hobby, ze kterého neočekávám nějaký závratný zisk, zejména spočtu-li náklady na cestu tam a zpět (berme tedy jako nákladnější dovolenou), cenu zboží (na slušnou cenu se člověk při první objednávce nedostane - plus zmetky), dopravu a manipulační poplatky, clo a DPH. Ve srovnání s výsledkem: proč raději podle indických fotek nevyrobit "danou exotiku" u nás se zasláním max několika potřebných originálních komponentů (části zdobení, na tom není moc co zkazit). Navíc, ta originální "exotika", i když by v ní chtěl člověk koníka jen předvést či jen "vyjet" ze srandy v neděli okolo stáje, stejně vždy potřebuje upravit na "evropský trh" a koňopříjemnější nošení, tudíž by se asi jednalo o "západní verzi východní exotiky" (např. provázky z jačí srsti jako podbřišník, žiletky místo udidel zasazané v uzdečce nýtama, otěže z bavlněných provázků, které prdnou hned při druhém cuknutí koníka apod.-Indi neřeší, Indi udělají uzel a opraveno)- i když třeba jen na výstavu, cajky prostě musí podle mě být funkční. Jako dekorace na zeď je to dost drahá sranda.

23.4.2009 23:09

smejdka napsal(a):
Aha aha aha, a datum je jaké ? Nebo su slepoň ? Fakt si, kači, nepamatuju, kdy máš narozeniny :-) (zato zelné závitky tvojí maminky jsou nezapomenutelné i po letech :-))) hanka (kdysi kurz ještě na Loučce, co řešila provazovku na kobylu s melanomama :-)))

a jo, v nadpisu

23.4.2009 22:48

kacka santarova napsal(a):

Aha aha aha, a datum je jaké ? Nebo su slepoň ? Fakt si, kači, nepamatuju, kdy máš narozeniny :-) (zato zelné závitky tvojí maminky jsou nezapomenutelné i po letech :-))) hanka (kdysi kurz ještě na Loučce, co řešila provazovku na kobylu s melanomama :-)))

23.4.2009 21:50

smejdka napsal(a):
Myslíš? Já teda nevím, myslím, že okruh potenciálních zákazníků je příliš malý na to, aby se vyplatilo daný produkt dovážet. Mluvíme-li o arabských či achalo-záležitostech. Co se týče indické "exotiky" - věř, že teda takovou exotiku si velice rádi odpustíme: to, co je běžně vidno na těch jejich pseudomuloponclích vychrtlinkách je spíš za trest... V Indii chci být krávou - ne koněm...ale kdo neviděl, neuvěří, stejně tak jako mi bude spousta lidí tvrdit, že Mongolové jsou vzdálenými kořeny prapůvodci horsemanshipu :-)))) Čímž nic proti podnikavým Indům: Indové umí šít kvalitní věci, když chcou, nemluvím o sedlech či cajkách (nerozumím tomu, nevím z čeho šijou, pod pojmem "Indie" se k nám dostává očividně pouze odpad), ale třeba nejmenovaný zahraniční výrobce extrasuperdek (v ČR snad nejšpičkovějších a nejdražších) šije kde? Čína, Indie, Pákistán. A ten druhý špičový výrobce? Ten si ke "svaté trojici" přidal Bulharsko a Rumunsko. A tak je to s veškerým zbožím...
Saddlery: Indi jsou podnikavci, webky z nich nedostanete (na co, mají indiatrade), chápejte thejr čidrin have nou ít, nou džob, ale fóor jů, se sire, rozkrájejí a za chvíli, nou sir, bat best frend....jednání s nimi je na dlouho a než se doberete ke kvalitní spolupráci (pokud pro vás bude ekonomicky zajímavá), je to na dlouhé lokte...nejlépe je se domluvit osobně :-)) Ale jsou příjemní.

Další věc je etika...asi jsem dosti divná, ale uvádí mě do rozpaků konkrétně osobně podporovat to, co podporuje celý svět: proto jsem ráda, že máme "v rodině" Inda, Jagadish stojí daleko méně než průměrný kůň, 5 táců ročně a má hezkou školní uniformu a chce být inženýrem. Nejraději má kriket a Kannadu :-))) - může chodit do školy a ne kutit kdesi ve špeluni deky a sedla :-) Hurá :-)

Ještě dodatek: to info o děsech na koních hřbetech je z běžného života lichokopytníků v severní Indii. Jo co nosej na hřbetech ti jejich šampioni, o tom nemám páru. A na dlouhé tůry mají vlaky:-) jeden vagón, 500 indů :-)