Terven

Moje příspěvky

1.5.2023 11:23

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
jo, ten by šel, princip viz Terven
jen ten pes má kolem krku 70 cm, a tohle má max 64

nafukovací garantují max záda, horní polovinu

napsala jsem na vetlímce, jak by to vypadalo s dodáním

anebo nastoupí vlastní tvořivost
nejsem švadlenka!

Já jsem vetlímec měla rekordně rychle, snad za 2 dny ,- a to ho šily.
Ale je fakt, že jsem si ho vyzvedla osobně...až teprve, když mi paní volala, jestli si přijedu, zjistila jsem, že jsou místní

1.5.2023 10:00

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Spíš si člověk o všem nezjišťuje jestli je to léčivé či nikoliv.Zrovna kerhatr je dost úporný plevel.

Neřekla bych léčivé, spíš je to prostě jedlé a zdravé.
Ke konzumaci bršlice mě přivedla morčecí skupina na fb - pár lidí se tam ptalo, jestli to mohou dát morčatům. A dostali odpověď, že nejenom morčatům
Receptů s bršlicí je fůra, já jsem ji použila na těstoviny a je fakt, že chuť má zajímavou.

30.4.2023 21:27

Rezzzy napsal(a):
Já jsem bršlici objevila nedávno, dnes jsem dětem ukazovala šťovík, chutnal jim

Jsou toho všude takový plantáže, je to zadarmo. Přijde mi najednou úplně ujetý kupovat praný salátky v hypermarketu.

30.4.2023 21:07

Jiří07 napsal(a):
Inkontinence by byla kdyby neudržel moč ,nemylim li se. S tím on problém nemá.
No já ho na dalším venčení trošku pozoroval ,kadil už venku normálně a vždycky mě pozoroval jak kdyby dával pozor jestli ho u toho vidím. On to totiž má teď tak že jakmile se vyčůrá,vykadi tak mažeme domů. Podle mě to tím zdržoval i dopoledne aby nemusel domů.
Na večer jsem to sním ještě protáhnul o 5 minut ,pocuchal si kde chtěl ,drepnul ,vykadil a dobrý. Jenže dopoledne jsme šli domů s tím že prostě asi kadit nechce ,tak mi to pak pustil trošku doma.

Jen ten sekret pořád vytíká 🤦

Inkontinence je nejenom močová..Fíkovnice má na mysli inkontinenci stolice.

30.4.2023 20:19

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
.......tak Keliš dneska splněno IBGH2 a i když pouze za dobře, řekl rozhodčí, že pro něj to byla nejhezčí zkouška dneška, i když to tak prý bodově nevypadá (body byly sebrány především diky mým chybám z nervů)...nakonec byl při vyhlašování Keliš jmenován jak rozhodčím,tak vedoucím zkoušek za vítěte dnešního dne..tak jsem si opět trochu pobulela, ale jsem na Keliša velice hrdá....

Gratuluju - Keliš a Guliverek z Fideláku jsou pro mě takové psí ikony a důkaz, že malý psy neradno podceňovat
Vikina včera měla noseworkovou intenzivku v nádherným koutu světa. Poprvé v životě zkusila vodu, nebyl to pro ni problém, jen to značení zalehnutím v potoce úplně neklaplo
Jinak potrénovala řady, ty jsou takovej náš kostlivec ve skříni, nemá ještě ani zetkovou zkoušku a květnu nás to čeká, plus jedničková příroda.
Dneska byl den jako malovanej, krása nesmírná. Prochajda se vyvedla, překvapivě jsme ani nebloudily a nemusela jsem se ptát náhodných běžců, kde jsme a kudy kam
Pinčová je šťastná, že skončil klidovej režim, lítá jako pták a jizva se ztrácí před očima - necelý tři neděle po totální mastektomii.
Jo, a konzumujeme teď všichni bršlici - nechápu, jak jsem takovej zázrak mohla tolik let přehlížet. Dopoledne morčata, k obědu já a večer ji dostanou psi

29.4.2023 21:20

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
není lepší nafukovací límec?
byl i pro lidi cestovní polštářek nafukovací kolem krku, ten má určitě někdo doma, místo tkaniček suchý zip viz obr. 3 nebo sportisimo 4
levnější pro psy než krusse je trixie např.

S tím vpravo by si pinčová na ty nejspodnější stehy nejspíš dosáhla...a na prdku zřejmě taky. Zkoušela jsem lidskej krční límec, kterej má podobný parametry a s trochou nepohodlí za chvíli měla rypák mezi nohama.

29.4.2023 20:53

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
patrně toto:

https://www.veterinakorunka.cz/adenom-perianalnich-zlazek-u-psa/

měl již odoperován jeden v 12/2021, na hřbetu (zcela atypicky), roste další, opět na zádech, a zjistila jsem i že má "naběhlý" konečník - a jo, má tam dva
takže předpokládáme opět adenomy, bude ověřeno histologicky
takže i kastrace
takže žádné lízání prdky
bude sranda........

Držím palce. Máte velkýho psa, tam by tenhle typ límce měl být v pohodě. Konkrétně ten z odkazu je fakt precizní výroba, dámy to mají vymakaný, přistupujou k tomu zodpovědně a parametry zaručujou, že pes si tam dosáhnout nemůže.
Bohužel, u nás to tak úplně neklaplo. Pinčovou jsem změřila dobře, tentokrát mám čistý svědomí. Jenže ona na to, jakej je lehoučkej drobek, má relativně dlouhý nohy a dlouhej krk -tudíž míry jako na většího psa -a ve výsledku z toho vyšel límec, kterej je na ní moc velkej a těžkej. Navíc se samozřejmě nepočítá s pinčím specifikem - vysokou akcí předních nohou, tzv. hackney gait. Při chůzi do límce kope předníma, je to, jako by mi po bytě chodil bubeník.
Já jsem to těm dámám psala, reakce byla ve smyslu, že jsem první, kdo si stěžuje, cítila jsem z toho mírný popuzení. Já jsem si fakt nestěžovala, jen jsem se snažila dopídit, kde je chyba.
Ve finále to používám jenom krátkodobě, třeba když napatlám jizvu desinfekcí a nechci hned oblíkat do pyžama, dokud to neuschne. A jak v tom běhá po bytě, kolikrát se stane, že se jí to šprajcne o zem a udělá přes to málem kotrmelec. Uvažuju, že natočím video v pohybu a pošlu jim to k posouzení. Fakt nechci kritizovat, myslím, že pro spoustu psů je to super věc - a tohle mi přijde jako konstruktivní kritika.

29.4.2023 20:29

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jejda, tak to by mě fakt taky zajímalo. Jak se to pozná, že to je na trimování? To bych asi měla nějak řešit, že?
Teďka zrovna líná. Srst je jemnější než u krátkosrstýho psa, je hustá, vhodná do hnusnýho počasí.
Jsem si dala vygooglit trimování a tam píšou "mají neustálou potřebu drbat svůj kožich o všechno možné". No tak to by sedělo, on se rád drbe o gauč...

Z fotek není úplně patrný, jestli je je to typ srsti, kterej bude potřebovat úpravu - tj. jestli dorůstá, jako třeba u knírače.
Pokud píšete, že líná, zřejmě tomu tak nebude...tipuju to na stejnej typ srsti, jako má třeba českej fousek.

29.4.2023 18:18

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
trošku se sem přifařím a poprosím :

pes musí pod kudlu a jedna operační rána bude nad řitním otvorem

Jaký límec, krom plastového trychtýře, či jiná ochrana, zajistí, že se to zvíře k dupce nedostane?
Děkuji

Máme tohle
https://vetlimce.cz/produkt/zdravotni-ochranne-limce-pro-psy-a-kocky/

nakonec teda nosíme pyžamo , ale lidi si to hodně chválí.

29.4.2023 18:00

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zvláštní, já srdeční svalovinu považuji za libovou.

Vím, že průjem udělá vemeno, játra, slezina.

Srdce je sice svalovej orgán, ale přesto obsahuje relativně dost tuku. Ono je to na těch kuřecích srdíčkách vidět i pouhým okem
Ne tolik, jako třeba játra, ale o dost víc než svalovina z prsou, například. Asi bych o nich neřekla, že přímo projímají, jako např. vemeno, ale dietní rozhodně nejsou, což zmiňuje mj. i Novosádová...aby to nebylo jen na mě a psi na nízkotučné dietě je mají zapovězený.
Moje feny na barfu je žraly běžně bez následků, ale je třeba si uvědomit, že pes- granulář je na tom trochu hůř - pro toho je darda už jenom to, že je to najednou syrový.
Ale pokud pes od Keriton žral barf v útulku, tak by to problém být neměl.

29.4.2023 16:04

Dala bych bacha na vemeno a vnitřnosti vůbec, pokud pes doteď byl na granulích.
Vemeno je opravdu hodně projímavý a vnitřnosti vesměs všechny.
Tuhle chybu jsem udělala s nebožkou - nic jsem o barfu netušila a rovnou jí hodila do misky pár kuřecích srdíček. Pokud by byla venkovní pes, možná bychom to ustály. Coby byťák si vyžádala venčení mimo plán, pěkně ji to prohnalo.
Byla bych opatrná a šla bych na to pomalu.
Nejdřív bych zkusila syrovou svalovinu, pokud doteď nic syrovýho neměl. Ta krmná dávka nemusí být vyvážená hned první den..
stačí v dlouhodobým horizontu.

28.4.2023 13:41

Atheira napsal(a):
Tak on je asi rozdíl i v tom, jestli vašeho psa očuchávají běžně nebo ne a najednou začnou. Jak říkám, ptala jsem se poprvé tady a několik ze stálých jmen mě nasměrovalo na veterinu.
Ono ani u BlueBee to nakonec není jen tak, ale fena fakt hárá. Takže jako asi jo, jestli máte čubu, co si na ni každej dělník zapíská a zavolá, pak asi jo. Ale jestli to není běžný, tak je to prostě divný.

Prostě psům ve srovnání s Vikinou nebo i jinejma fenama, poměrně dost voněla i mimo hárání. Až tak, že si majitelé psů mysleli, že fakt hárá.
Jestli to bylo úplně nonstop, to nemůžu říct, ono i mezi psy jsou rozdíly. Už pár majitelů mi řeklo, že ten jejich není ten pravej tester na háravky, protože prostě vyšiluje a skáče na vše, co se hejbe, bez ohledu na pohlaví a cyklus 😀
Každopádně gynekologicý sono absolvovala opakovaně a vždycky bez nálezu a ty orgány vypadaly pak hezky i na světle božím 😀 a celkově můžu říct, že teď je tak důkladně vyšetřenà, že zdravotní příčinu to nemělo.
Uvidíme, jak to bude teď po kastraci...zatím furt čuchají, ale teď čuchá i Vikina a přičitám to tomu, že je zajímají hojící se rány.

28.4.2023 13:20

Atheira napsal(a):
Jo, Lara si vyzkoušela močák, dělohu, zánět v tenkém střevě a psi na to reagují na všechno. Jí můžu dát takový ten label - vyzkoušeno za vás

Nechci, aby to nèkoho vybízelo k podceňování situace, ale my jsme zase příkladem, že nic vážnýho to být nemusí.
Kolikrát mě už napadlo, že krátkosrstí psi, díky tomu, že mají genitálie tak odhalený - doslova "na ráně" 😄 prostě k tomu očuchávání víc svádějí.
Ale fakt jsem kolikrát měla nahnáno, když se mě majitelé psů ptali, jestli nehárá.

27.4.2023 19:37

BlueBee napsal(a):
Jojo, dam vedet. Taky jsem ted cetla, ze nem. pinc patri mezi plemena se skrytym haranim. Ale ze by po 4 mes.? No jinak zadny problem u ni nevidim krom toho, ze voni psum. Zere, cura normalne. Vytok nema, chova se normalne..

Pinčová nám taky povětšinou hárala skrytě, resp. zjistila jsem to obvykle až během krycích dnů, kdy začala nastavovat psům. Krev před tím žádná..
Po čtyřech měsících je sice dost brzy, ale myslím, že stát se to může a dokonce myslím, že nám se to jednou stalo, když se přidala k hárající Vikině.
Jinak tedy - pro pinčovou bylo typický, že psy poměrně dost zajímala i mimo hárání, zatímco Vikina vůbec. Na základě toho, co se říká a co tu už párkrát psala Atheira, jsem se obávala cyst a kdovíčeho. Ale na sonu se nikdy nic nepotvrdilo a nepotvrdilo se to ani naživo při kastraci - ovaria úplně nornální, beze změn a děloha taky- prý ji měla mrňavou jako kočka

25.4.2023 14:36

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tady se sebereflexe nedočkáte

Máte pravdu...měla bych se plesknout přes prsty a jít dělat něco užitečnýho

25.4.2023 14:01

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Viz výše.

Psala jste, že netvrdíte, že se zkrátilo nebo prodloužilo.
Tak jsem ocitovala váš příspěvek, kde přesně toto tvrdíte.
Je to marný...tak trochu jako v politický debatě

25.4.2023 13:57

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Však to nerozporuji.

Ano, zelenina do psího jídelníčku patří, pokud ji pes pozře. Akorát ji nevyužije jako zdroj energie (stejně jako člověk).
Zeleninou myslím okurku nebo salát atd. Obilí je i zdrojem sacharidů, které pes využít dokáže.

Ale celá ta debata vznikla kvlůli informaci, že pes má delší střevo, protože přijímá a tráví i rostlinnou potravu. To samozřejmě ano. Ale různé plody nebo ořechy pojídají i medvědi, lišky nebo kuny. A určitě i další masožravci. Možná i ti vlci. Na ty se zeptám.

Já jenom nevidím důvod (samozřejmě, můžu se mýlit), proč by kvůli tomu měli mít delší střevo. Protože na trávení jednodušších cukrů (i škrobu) stačí pankreatické a střevní enzymy.

A vlastně, nikdo z nás neví, jak dlouhé střevo měl pes před 15 000 lety.

Zelenina jako zdroj energie- tak to by mě věru nenapadlo. Zelenina je zdroj minerálních látek a vlákniny.

25.4.2023 13:54

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Čistím každý večer už od štěněte. Do úplného přezubení a usazení zubů to byla jen formalitka á la kartáček v tlamě, aby byl zvyklý. Důvod? No samozřejmě proto, aby měl zuby v pořádku a hlavně aby ve vyšším věku nemusel zbytečně pod uspávačku. Táhne mu na desátý rok, zoubky bílé v plném počtu, z tlamy mu nepáchne.

Jasný, tak pokud by bez čištění pes měl v tlamè kamenolom, tak pak je to jistě na místě.
Evidentně má k tomu dispozice, stravou to u vás nejspíš nebude.
Ale ozývá se tu dost lidí, jejichž psi mají bílý zoubky v plným počtu i bez zubní hygieny a to je i náš případ - tak tam v tom ten smysl až tak nevidím.

25.4.2023 13:49

arosek napsal(a):
Tak ja jsem asi jedina, pac cistim.
Ale ma to jedno velke ale - cistim velmi nepravidelne a narazove.
Samozrejme nove prichozim zanedbancum (ti vetsinou mivaji v hube kamenolom) - tem dam zuby nejak dokupy a pak to udrzuju v prijatelnem stavu. Zbytku smecky kontroluju chrup cca jednou do mesice a pripadne preskrabnu nanos nejakym skrabatkem, ultrakartackem nebo ultraspachtli.
Kavosum casteji nez goldenum.

Ale teda co jsme vypadli z Praglu, tak maji zuby vyrazne v horsim stavu a chce to zasah casteji nez jednou za rok. Prikladam to fakt hnusny a tvrdy vode, kterou mame.

Jako, jasný...pokud berete do péče psy ze špatných podmínek, staříky apod., tak tam je zvláštní péče nutná, o tom žádná.

25.4.2023 11:09

Mám to asi jako impact- nečistím, ale zas bych nenechala nikdy psovi v hubě kamenolom bez zásahu.
Na veterině jsme imrvére - teď, co máme super veterinu tři minuty od domu, si v tom přímo libujeme a vet jim do tlam kouká. Pokud by bylo třeba ošetření, nebránila bych se tomu ani kvůli vyššímu věku psa a kdyby se stav chrupu horšil, holt bych vzala do ruky i ten kartáček