Tomáš R

Moje příspěvky

28.4.2023 19:13

To je všechno pěkné, ale pro nás by byla zásadní informace , zda je tato včela vhodná pro chov v našich podmínkách a její další vlastnosti. V USA se pokud vím včelaří s Ligusticou, tato včela je pro chov konkrétně v ČR nevhodná, její české jméno je vlašská a tudíž vyžaduje teplejší podnebí. I tady jsou včelstva, co mají minimum VD , resp. spad i nula a stejně v zimě padnou. Otázka je , zda VD je příčina , nebo následek.

3.4.2023 18:25

Máte někdo zkušenost s medovicí na vrbách ?

12.2.2023 16:23

Pokud se včelám věnujete opravdu jen "pár let", může se Vám lehce stát, že volné prostředky během jednoho roku mít nebudete. Včelaření je rok od roku komplikovanější nejen kvůli nemocem, jež včely sužují a které , ač v 21.století, jsme se ještě nenaučili eliminovat a mnohé ani pojmenovat či rozpoznat, ale i kvůli masivně ubývající včelí pastvě a ústupu rozmanitosti včelí pastvy. K tomu si přičtěte rozmary počasí a okolo hospodařících zemědělců a odpovíte si pak už snadno sám.

12.2.2023 16:18

jiří j - přičítáte krom jiného úspěch v boji s VD hornímu česnu a vysokému rámku ?

5.1.2023 11:52

Souhlasím s tím, že dřív se tu řešily podstatné věci kolem včel , občas i politika. Teď se tu neděje nic, protože zdejší strážce pořádku Irokez sem nic podstatného ke včelám nedá. S IF končím, skončil bych jako Tom50, když jsem napsal příspěvek s tím, že se mažou témata ke včelám a diskuze o ničem se nechává, IF jej okamžitě smazala. Několik zdejších si toho všimlo, ale jede se dál. Holt, cenzura a hlásit se to musí se vrací na scénu v plné parádě

3.1.2023 17:40

Irokez Vaše příspěvky, ve kterých jste někoho napadal nebo jste v nich motal včely s politikou, jsem hlásil moderátorům. Zbytek byl na nich.
Ne , já je neudal, ale hlásit se to musí. Co mi to jenom připomíná ? Osobní zášť a chuť škodit. Tohle období tu sice už bylo, ale mám obavy, že se zase vrací a je vidět, že se to na sebe někteří nestydí ani napsat.

30.11.2022 18:56

Ano, myslím, že bude. Není podstatná šíře rámku, podstatné je, že VN není vyšší než 30 cm a medník je cca polovinou plodiště. Další detaily jsou v Tomově metodice přesně popsány. Mám medníky 17 cm a i tady to funguje, vaše nižší budou lepší.

30.11.2022 18:53

Používáte mateří mřížku, nebo bez ní ? Já v ležanu 39x30x11 bez mřížky cca 25 kg medu. Na moje podmínky podobné jako v nástavcích

24.11.2022 15:25

Irokez- obzory si rozšiřovat nemusím, o včelařství Kunvald vím, ale píšu o tom, CO ZNÁM a používám
Jinak i v ležanu jde samozřejmě vyprodukovat panenský med, musí se ovšem použít mateří mřížka, tady je to nezbytné. U Dadantu to jde i bez mřížky, ovšem píšeme o ležanu..Taky bych se přimlouval k použití míry 39x30, sám ji v ležanu mám. Nevím, jaké úly dělá p. Břínek teď, ale na ten můj se žádná BĚŽNÁ míra nástavku nehodí a ani k tomu není úl uzpůsobený..Pokud jde o nárazovou snůšku a silný rozvoj včel-dělám na jaře 1-2 oddělky , potom při snůšce odebírám plné plásty cca po3-4 dnech a nahradím vytočenými. Píšu jen o tom, co znám a dělám s ležanem já. Na postup včelaření u úlů z Kunvaldu se musíte ptát jinde, s medníčkama to bude trochu jiné

23.11.2022 21:49

Dobvrý den, mám od fy. Břínek ležan na teplou stavbu, Úl je to rozměrný, na 24 ránků 39x30. Je s ním jiná práce , než s nástavkovými úly, ale musím říct, že nejtěžší, co zvedáte, je rámek. Nevím , jak kdo, já z něj dokážu dostat cca 20 kg medu, s pohodovou prací, možná by šlo i víc, ale já jsem spokojený. Musím časem zvážit přechod k ležanům z důvodů zdravotních, takže vím, co Vám píšu. Jen je nutné nastudovat metodiku Ležan. mám na teplou stavbu, možná je výhodnější na studenou stavbu, přijde mi to jednodušší.Žádné medníky nahoru nepřidávám, v originálu to nejde, to byste musela mít úl Nový senior, ten počítá s medníky

17.11.2022 20:36

Ne, myslím, že ne.

17.11.2022 17:48

Letos jsem na zahradě zkušebně pěstoval rostlinu-tabák selský. Je to rostlina důkladná, cca 2 m, spousta listů, hezké květy. Jakožto nekuřák jsem ji pěstoval jen pro zajímavost, ale usušit listy, mám co přidávat do kuřáku, takže příští rok možná vyseju znovu

17.11.2022 17:23

Letos jsem na zahradě zkušebně pěstoval rostlinu-tabák selský. Je to rostlina důkladná, cca 2 m, spousta listů, hezké květy. Jakožto nekuřák jsem ji pěstoval jen pro zajímavost, ale usušit listy, mám co přidávat do kuřáku, takže příští rok možná vyseju znovu

16.11.2022 20:20

Bože, proč se pořád zabývá někdo tím, že hledá chyby někde, kde nejsou. Snadno to navede k tomu...Víte, místo Ifauny a smysluplné diskuze mi připadá, že je to hon na možnou, nepravděpodobně možnou, ale třeba i navedenou chybu jednoho z nás. Jak může někdo argumentovat tím, že to " snadno navede k..." Jasně píše, že buď se pak neléčí na datum , nebo se plod vyřeže, tak kde to snadno navede, nevím. Snad jedině když budu usilovně přemýšlet, jak někoho nachytat a ztrapnit. O to tu jde ?

Diskusní téma - Videa
16.11.2022 20:17

Bože, proč se pořád zabývá někdo tím, že hledá chyby někde, kde nejsou. Snadno to navede k tomu...Víte, místo Ifauny a smysluplné diskuze mi připadá, že je to hon na možnou, nepravděpodobně možnou, ale třeba i navedenou chybu jednoho z nás. Jak může někdo argumentovat tím, že to " snadno navede k..." Jasně píše, že buď se pak neléčí na datum , nebo se plod vyřeže, tak kde to snadno navede, nevím. Snad jedině když budu usilovně přemýšlet, jak někoho nachytat a ztrapnit. O to tu jde ?

Diskusní téma - Videa
16.11.2022 19:32

To se ovšem v červenci trefí většina včelařů , používajících Gabon a ti ostatní, co léčí jinak, tam ten plod v červenci i dřív budou mít také. Proto je tam Gabon měsíc, aby se překrylo odlíhnutí plodu...

Diskusní téma - Videa
16.11.2022 18:36

jiří j napsal(a):
Tak do dnešního dne jsem se domníval, že v této republice je asi 60 000 včelařů, nakonec zjiťuji, že jen Tom a jeho přítel, proč berete vše na sebe, jste v pohodě?
No pravda, mnoho jsem toho nenastudoval, ale Vy během svých studií jste dost vynechával, určitě vývoj trubce, to nějak uteklo, jinak jsi nedovedu představit, jak někdo dokáže napsat, že mu trubci vynáší z úlu kleštíka, pokud jste s tímto tvrzením obtěžoval velikány našeho včelařství, ani se nedivým, že neodepsali
A co se týče léčení, to jste vzal také nějak šmahem, dávat na odiv léčit jednou, či dvakrát, kdy je tam zavíčkovaný plod, tak to už spínám ruce, oči jdou v sloup a tiše si říkám Bože, Bože
Hádám, že než délka studia, je lépe pochopit

Já tedy nevím, kde Tom50 psal, že léčí v době, kdy je tam zavíčkovaný plod . Mohl byste to upřesnit ?

Diskusní téma - Videa
15.11.2022 20:06

Ve včelíně , kdy nemohu k úlu z boku je logicky TS lepší, jednodušší. Mám obě varianty, TS i SS, ale ačkoli je TS jaksi, aspoň dle mého přehlednější, SS se mi jeví jako lepší na zimování. Kdyby si včely mohly vybrat, měly by stavbu orientovanou na úhlopříčku, ale takhle mi jim to zase neumíme v úle zařídit. Ve finále jdou včely na obou variantách stejně..Včelín právě pořizuji, takže mluvím z vlastní zkušenosti a úvah, nemusí to za mě nikdo tvrdit

15.11.2022 20:02

Ve včelíně , kdy nemohu k úlu z boku je logicky TS lepší, jednodušší. Mám obě varianty, TS i SS, ale ačkoli je TS jaksi, aspoň dle mého přehlednější, SS se mi jeví jako lepší na zimování. Kdyby si včely mohly vybrat, měly by stavbu orientovanou na úhlopříčku, ale takhle mi jim to zase neumíme v úle zařídit. Ve finále jdou včely na obou variantách stejně..Včelín právě pořizuji, takže mluvím z vlastní zkušenosti a úvah, nemusí to za mě nikdo tvrdit

15.11.2022 19:24

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To jsou kecy furt dokola. Komu to nevyhovuje, ať v tom nevcelari. Řešit ptákoviny jenom kvůli kritizování druhych. Mě například to tak vyhovuje. Je to o šikovnosti. Ostatně na co furt tahate plasty ven? Já to potřebuju v podstatě jenom k chovu matek. Jinak stačí nadzvednout nástavek a podívat se spodem a při tom je naprosto fuk jak jsou rámky. Jenom lempl hledá problémy kde nejsou.

Tak to bych si vyprosil , řadit mě mezi lemply. O tom diskuze není a pokud máte za nutné pořád někoho urážet, raději si přečtěte své příspěvky. Osočovat druhé Vám jde výborně, ale všiml jste si, že já Vám do lemplů nenadávám ? Proč taky, neznám Vás a nemám to zapotřebí, i když s Vámi nesouhlasím.
Obě orientace včelí stavby mají své zastánce i odpůrce, i dřív se to řešilo a studenou stavbu se předkové snažili provést jako teplou např. boční uličkou. Studená stavba půjde např. hůř ve včelíně a nemusím být lempl


Hledáte zvířecího kamaráda?
Zdarma vám poradí
Veterinář online
Konzultovat s veterinářem
Veterinář online