vap

Moje příspěvky

12.11.2007 08:43

007nikita napsal(a):
Ahojík, mám westernovou Arizonu, dlouho jsem nemohla sehnat sedýlko, které by sedělo mojí malé a krátké arabské slečně, až tohle. Mám ho cca 1 rok a naprostá spokojenost moje o kobči. Co se týká podložky: mám koupenou originál, ale sedlo mi klouzalo do strany, teď používám klasickou westernovou a spokojenost. Do kopce se bát nemusíš, taky máme u nás slušné kopečky a sedýlko se nehne Můžu jen vřele doporučit. Setkala jsem se i s posměšky typu: tohle bych si nevzala ani zadarmo, to není pořádné sedlo - od jedné nejmenované starší dámy, která má bílého berberského hřebce a předvádí tzv, westernové umění - na dlouhé páce a s pěkně ostrýma ostruhama jí koník cválá na místě. Bohužel tomu lidi tleskají . Tahle skvělá paní se do mě pustila na srazíku koní v Kozohlodech I takový tupci se mezi námi najdou, co haní a nikdy nezkusily

taky jsem o tomto sedle uvažovala (westernové), ale pak jsem četla i nějaká ta negativa v podobě přetáčení, když se nasedá po třmenu??? Taky by mě zajímalo, co se sedlem, když zmokne - nacucne, dlouho vysychá, nepoškodí se??? A taky jestli za 2,3 5 let bude mít stále stejný tvar, jestli se "neprosedí"...???

10.11.2007 06:58

vap napsal(a):
Krmíte někdo těmato granulema? Chtěla bych je začít dávat našim koním, tak mě zajímá názor ostatních, co už je mají vyzkoušené v praxi....

takže to sem hodím suma sumárum pro ty, jenž mají o granule zájem: stránky jsou na www.schaumann.cz, je tam i ceník a dle poslaného mailu přímo od nich je doprava započítaná už v každém pytlu, tzn. zdarma po celé ČR nehledě na objednané množství, takže klidně i jeden pytel... granule W1,2,3 a sport jsou všechny bezovsové! O extrudované jsem se nezajímala....

9.11.2007 10:11

kukinatost napsal(a):
jo, já jima krmím, mám W1 protože jsou bezovsé, krmím tím plnokrevníka a ČT oba cca ve střední zátěži...zkoušela jsem předtím Energysy a KWP gel, ale tyhle mi zatím vyhovujou, super cena, odvoz až domů a koníci si zatím nestěžujou, kulatí a zdravotně v pořádku, jinak já to míchám půl napůl s ječným šrotem a kobyle dávám ještě i oves...

tak to jsem ráda, ony jsou bezovsové všechny (w1,2,3 sport)...a taky jsou na ně dělané příípravky fy Orling...Právě jsem přemýšlela mezi energys a těmato, ale ta cena + doprava jim dává velké plus....takže v podstatě jsem už rozhodlá, jen mě zajímal názor z praxe....díky

9.11.2007 09:28

Krmíte někdo těmato granulema? Chtěla bych je začít dávat našim koním, tak mě zajímá názor ostatních, co už je mají vyzkoušené v praxi....

9.11.2007 09:08

zazika napsal(a):
No to je všechno? Tolik koníků a jen dva lidi? Já to ještě zkusmo posunu.

Dřív jsme měli Dalssannu, když se jí narodil Dragoon, ji jsme pak prodali a dragoša si nechali na dostihy - kůň zlomený odchovem, pak to dohnal, ale poznamenalo ho to - asi slabá imunita, pořád zdravotní problémy...na ošetřování byl hodný, pod sedlem taky, ale uměl za to pěkně chytnout....v dostihu to bylo na prd, tak jsme ho prodali tuším Matysíkovy....až teď se začal jakž takž chytat v dostizích....

9.11.2007 08:12

vap napsal(a):
Máte někdo koně po tomto hřebci? V neděli jsem si dovezla nového valacha, tak mě zajímá, jaké je jeho příbuzenstvo - hlavně jejich povaha???

Už žádní další Jack D Sanbárskové???

9.11.2007 08:10

vap napsal(a):
...hlava...

...a ze zadu

9.11.2007 08:09

vap napsal(a):
Tak se taky přidám - 2,5 roku valach, ale proti vám teda úplný blaťák. Koupili jsme ho teprve v neděli čerstvě stáhlého z pastvy, takže žádný sval, žádná fyzička

...hlava...

9.11.2007 08:08

jeffik napsal(a):
ahojky... chtěla bych vidět jak vypadaí vaši 2.5 letci.. já jednoho mám.. tak chci porovnat s druhýma.. měj te se a směj te se..

Tak se taky přidám - 2,5 roku valach, ale proti vám teda úplný blaťák. Koupili jsme ho teprve v neděli čerstvě stáhlého z pastvy, takže žádný sval, žádná fyzička

9.11.2007 07:59

janulka401 napsal(a):
tak dávám fotečku Dědka na pastvine s novým kamarádem shagya arabem

Ahoj holky, mám na vás dotázek jakožto na zlíňačky - nemáte někdo přehled o koních na ranči Na Vyhlídce u Alice Machů???

7.11.2007 08:15

Máte někdo koně po tomto hřebci? V neděli jsem si dovezla nového valacha, tak mě zajímá, jaké je jeho příbuzenstvo - hlavně jejich povaha???

5.11.2007 11:37

lesterka napsal(a):
No já sem při koupi nechala udělat krve - kulaté razitko pro přesun + veterinární osvědčení k přemístění zvířete, které je platné tři dny (tuším - tvrdil vet :-))

Jinak průkaz koně
osvědčení o původu
výpis z plemenné knihy
zdravotní průkaz
licence sportovního koně...

asi bude záležet na plemeni, my máme spoustu věcí v jendom průkaze.

Pokud se jedná o A1/1, je potřeba mít nachystanou smlouvu, hlášenku na změnu majitele (na stránkách jJCČR - www.dostihy.cz)... bývalý majitel (většinou až po zaplacení) předá průkaz původu...toť vše...pak už jen stačí hlášenku s průkazem zaslat na JC, aby přepsali majitele...

1.11.2007 12:57

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Rosesnsturm bol zaradeny do chovu az 2007,takze este nevedno ake kone dava
okrem toho,House Rules a Mill Pond pripustaju aj teplokrvnikov a nestoja v napajedlach(su v zozname schct kde stoja),Magnus je tiez u Vandy,podla webu Wrbny prekvapilo ma aj to,kolko A 1/1 je v zozname schct,fakt mas z coho vyberat,ale do unora je casu a casu

co se týče Magnuse, H. Rulese a Mill Ponda, tak byli teď v říjnu představeni v Napajedlích jako plemeníci pro příští sezonu, sice je jejich stránky ještě neuvádějí, ale teď ani připouštěcí sezona není, takže určitě je tam doplní posléze, přišly teprve nedávo,kromě MIll Ponda, takže proto asi :-) U rosensturma jsem se sekla, asi to bylo myšleno, že on je měkký kůň...

1.11.2007 09:04

chema napsal(a):
Je to strasne jak nekteri kone konci.Lidi jsou svine...pardon za sprosty vyraz ale prave jsem tu rozjela novou diskuzi a je mi z toho spatne.Na to se koukni.
Ja o tehle kobci dost premyslim ale mam trochu strach o ten nas vzduch tady v Trinci.Sice bych ji mela Kojkovicich a to je dost vysoko ale prece jenom ty zelezarny...co myslis mohl by ji ten vzduch tady skodit?

dobře, ale ona ta nadsazená cena odradí i ty potencionální zájemce, kteří jí můžou poskytnu to, co potřebuje...má tam dát. např. cena dohodou, nebo nabídněte nebo tak něco, aby jí ti lidi volali...a až si je proklepne, pak má tu cenu určit například....

1.11.2007 08:52

chema napsal(a):
zila jsem tam dva roky a delal jsem tam i u koni.Uz jsem ale hodne zapomela.Riji?jejda to nevim...vzdyt je rijen...nesil.Na to je cas.Ted me spise stvou ty jeji koliky.Mam ji tady dat nejak predbezne vysetrit vetem?Mame tu moc sikovneho...vazne konim rozumi.

Máš na výběr z napajedelského hřebčína (Rainbows, House rules, Mill Pond, Magnus, relaxed. Security...www.napajedlastud.cz - někteří připouští i teplokrevné...), pak Vlachovice Ray of Light, Kantek má nějaké hřebce, Uh. Ostroh - bully Pulpit, Tlumačov - Vernius (mimochodem ten je na teplokrevné výborný), tuším, že by tu měl být ještě někde Latén, Near Dancer ( to je možná ten Kantek, nevím)....Kukni se na www.dostihy.cz, tam si dej dokumenty a tam je seznam hřebců na rok 2007, jsou tam rozděleni podle krajů a myslím, že se zas tam moc pro rok další přesouvat nebudou...
Jinak u Vandy v doubravách Rosensturm, ale slyšela jsem, že dává měkké koně...Taky by tu někde měl být Hankalo...myslímdál mě nenapadá, ale hřebců je tu opravdu spousta...jejich připouštěcí sezona začíná tuším 15. února...???

31.10.2007 15:57

rebeks napsal(a):
Ahoj, to víš, že si tě pamatuju,dotáhli jste to pěkně daleko .Tuším, že myslíš ranč Kamenný dvůr? Já bych chtěla aby Revula měla péči(tu by tam samozřejmě měla) a lásku, někoho kdo by ji mohl vídat víc než max. 2x týdně jako já, kdyby byla tak daleko(momentálně bydlím v Líšni-tj. přes celé Brno+těch 25 km). Už teďka to je s časem špatné. Myslím, že někdo se určitě najde a hlavně budu s ní mít kontakt i nadále, sice o dost méně, ale budu vědět co s ní je.

30 ti. je opravudu velmi mnoho za koně, který je nemocný, bez papírů a nelze jej na plno využívat? Kde je záruka novému majiteli, že její stav se nezhorší? Že přežije léto? Že ji od podzimu do jara bude moci plně využívat?Nezlobte se na mě, ale tohle jsou pro nového majitele vyhozené..a za koně, na kterou se budou moci za chvíli jen dívat - to je drahý špás...Když máte klisnu tak ráda, v čem je problém najít ji vyhovující ustájení a platit za ni?

28.10.2007 13:28

hancus napsal(a):
ano, moje kobylka mě poprvé měla na zádech na 3,5 letech

Pak ano, pokud se budeme pohybovat v okruhu jen rekreantů, hobbystu, prostě těch, co mají koně jen pro své potěšení, pak souhlasím s tím, že je lépe čekat a obsedat, až je na to kůň zralý, kde je ta hranice, to si netroufám určit, ale předpokládám, že je to zcela individuální, a to co zvládne jeden kůň ve třech nemusí druhý zvládnou v sedmi...
Potom ale tahle diskuze měla být trochu jinak formulovaná...Mě naštvalo to zevšeobecnění! Tak snad už je v tom jasno...?!

28.10.2007 12:05

buggyna napsal(a):
jéé,sem ráda,že je tu někdo další,kdo nevěří a nemyslí si že plňas je ranné plemeno.Jen by to chtělo vysvětlit holčině na diskuzi "jak to tedy je"

No je sice pravda, že o urychlení práce se tady nemluvilo, ale jak jinak poukázat na to, že ti, co obsednou před 3 rokem nemusí být takový pitomci a hovada (jak tu někdo psal) a naopak, ten co obsedne ve 3, může být daleko větší necita...Nejedná se mi o propagaci brzkého obsedání, ale nemůže hergot psát, že ti co obsednou před 3tím rokem jsou hovada...!!! co mají pak dělat ti, co mají v péči dostihové koně???Přece je nemůžete přirovnávat k těm, co obsednou 1,5 letého koně určeného k rekreaci...!!! to je prostě kravina! Dle mého je základ v práci, a to, jestli nosil kůň na zádech sedlo ve 2,5 nebo 3 letech pro mě nehraje tak zásadní roli, jako to, jak se s ním potom pracovalo...

28.10.2007 11:25

raja napsal(a):
ANO!

Pouze primitivní hovado sedá na hříbě! Bohužel znalosti mezi koňákama jsou na úrovni dinosaurů. Není jediný důvod na hříbata sedat, byť jen na několik sekund! A dokonce ani u plnokrevníků neplatí, že jsou raná plemena, že se mají brzo obsedat!

Koně dospívají fyzicky až kolem pátého roku. Jakákoli zátěž je pro ně kontraproduktivní. Svoji první kobylku jsou obsedala ve 4 letech, teď mám 3,5- letého valacha a seděla jsem na něm 2 x na pár minut. Když si uvědomím, že stejně staří koně už makají na jízdárnách .... tak je mi do breku.

Děkuji Bohu, že mám natolik inteligence, že nesedám na hříbata, že na ně nepokládám sedlo, že je nelonžuji ........, že prostě nemrzacím koně. Mám svědomí!!!
Bohužel jak to tu čtu, ještě plno koní nemá tak osvícené majitele ..... a jaký bude jejich fyzický a duševní vývoj...to je sázka do loterie ... ustojí to?? Možná budou mít štěstí a ustojí, ale taky možná ne!

Podle tvého úvodu mám o tvé inteligenci jisté pochyby...takže je lepší obsednou koně později a pak jej přípravou rovnou zhuntovat - sedím už na koni vyzrálém, tak si přece můžu dovolit hodně...nebo raději obsednou koně ve 2,5 letech a pracovat s ním pomaloučku polehoučku, než se usadí atd... - který bude odepsaný dřív???
Nedá se to přece tak zevšeobecňovat, že kůň obsedlý ve 2,5 letech je dobředu odepsaný a kůň obsedlý ve 3 má zajištěný zdravý život do minimálně 30...Nejde spíš o práci, zátěž, krmení, ustájení ...o celkový menežment? Není to přece jen o tom, kdy se kůň obsedl...

28.10.2007 11:00

blankat napsal(a):
ANO Myslím, že hodně lidí vůbec netuší, jakou paseku tím nadělají. A spousta jich obsedá koně tak brzo z neznalosti a v dobré víře. Je dobré stále toto téma opakovat, vysvětlovat, aby se to doneslo k uším i v té nejzapadlejší stáji. . Jsem přesvědčená, že správná informace spoustu koňáků osloví.

ANO i NE...kdo určil, že 3 rok je ta správná hranice???Není snad dost koní ve třech psychicky ještě nevyspělích, někteří i fyzicky??? a ti plnokrevníci, mají kolem sebe jednoho pitomce vedle druhého že? Impact, co takhle se zamyslet nad tím, že ne každý má jen toho svého či několik málo koní pro sebe doma či ve stáji, kde čas je nikterak netlačí, není to jejich živobytí atd...dobře se to kritizuje, když mám koně místo psa, jen jako hobby...
ANO, doma svého koně si obsednu až ve 3 letech, i když je to anglický plnokrevník, prada, není kam spěchat a nechám kobylu dozrát...
NE, nebudu odsuzovat trenéry, majitelé a personál, které tlačí čas, viz. např. dostihy a koně jsou jejich živobytí (kromě majitelů, ale ti platí nemálo za trénink, tak chtějí výsledky)...


Hledáte zvířecího kamaráda?
Zdarma vám poradí
Veterinář online
Konzultovat s veterinářem
Veterinář online