ZBzH

Moje příspěvky

26.5.2020 16:06

Valentko napsal(a):
Možno so mnou budete nesúhlasiť ale to pletivo si myslím že má dosť malé oká. Ja by som tam dal s trochu väčšimi okami. Mám radšej to keď je vtáky poriadne vidieť. Ale to si myslím iba ja. Vy nato máte možno iný pohľad. Verte mi že na ne bude oveľa lepší pohľad keď ich bude poriadne vidieť.

Ano, souhlas, ve finále, když jsem pletivo nainstaloval, tak mi taky přišly oka malé. Měl jsem vzít 19x19mm. Takže až budu pletivo měnit nebo stavět další voliéru (na odchov), tak vezmu větší oka a silnější drát. Stávající pletivo je 0,8mm, myslíte, že to je na rosely OK? Neprokousají to?

26.5.2020 15:32

Valentko napsal(a):
Ja mám tiež veľkú voliéru a mám aj celkom veľké dvere. Tie lamely možno niesú zlé ale pripadá mi to trochu smiešne. Toto používajú zoologické záhrady. Ja by som to na moju voliéru nikdy nedal. Ale to je len môj názor.
Ja mám odskúšané nejaké triky ktore mi pomáhajú v tom aby mi vtáky neuleteli. Musím si dať pozor. Hlavne pri veľkých dverách treba mať prehľad o tom kde sa v danej chvíľi vtáky nachádzajú. Prajem veľa úspechov v chovu.

David

Moc děkuji za názor. Jsem úplný začátečník, na roselky zatím stále čekám, takže o tom fakt nic nevím. Ty lamely mě napadly trochu ze zoufalství, teď řeším to dvojpletivo. Mě osobně lamely esteticky nevadí, ale zcela chápu, že někoho mohou iritovat a ve své voliéře by je nesnesl. Já sám netuším, jak to bude fungovat a třeba brzo udělám druhé dveře. Souhlasím s tím, že obecně mám v hlavě pravidlo, že vstup do voliéry je riziková činnost a musím si zautomatizovat určité postupy (dopředu zjistit, kde se papoušci nachází, při vchodu do lamel ihned za sebou zabouchávat dveře atd.). Budu určitě informovat, jaké mám zkušenosti.

26.5.2020 11:49

veterán napsal(a):
z mých zkušeností vstupní dveře příliš vysoké a ty lamely budou překážet spíše Vám než aby bránili uniku. No a je tu i možnost, že se do nich ptáci pustí zobáky a hrozí z toho zdravotní komplikace. Předsíňka při vstupu je odzkoušené a fuknční řešení. Ale na to si časem příjdete sám, měl jsem také na prvních voliérách vysoké vstupní dvířka a až pár úletů mě donutilo voliéry předělat.

Pokud to nebude fungovat, což je dost možné, tak lamely půjdou pryč a dám tam druhé vrátka z pletiva, která se budou otevírat dovnitř. Mohou být i menší než venkovní. A co to pletivo 13x13x0,8mm? Myslíte, že bude pro rosely OK? Teď ještě zvažuji, že udělám rám z hranolů 3x3cm vysoký 1m, vyplněný pletivem a dám ho do voliéry zevnitř. Tím docílím dvojitého pletiva cca 1,5m do výšky od země a to by snad mělo stačit proti kunám/kočkám. Co myslíte?

24.5.2020 23:09

Dnes jsem instaloval do voliéry dva kmeny s větvemi. Moc nevím, jak by měly být větve husté, aby rosely měly prostor pro let. Říkám si, že zkracovat větve můžu vždy. Dále jsem umístil budku. Zatím nevím, zda bude ve voliéře pořád (a otvor dovnitř bude otevřen jen v době hnízdění) nebo jen na hnízdění. Která je lepší varianta? Nakonec jsem namontoval PVC lamely jako clonu místo druhých vrátek - jsem zvědav, zda bude fungovat proti úletu.

24.5.2020 23:00

corvuscorax napsal(a):
vypadá to, že je voliéra krytá ze dvou stran, takže závětří má. Rozely vydrží v pohodě naši zimu. Letos jsem jejich chov zrušil, po 15 letech, když mi umřel sameček. Byly ve voliéře 3x1x2m s jednou plnou stěnou proti větru. Spíš bych u vás řešil pletivo. pro kočky a kuny nepředstavuje žádnou překážku, aby mohly v noci ublížit ptákům. Utržené nožky vám nebudou dělat radost.

Ano, ze dvou stran krytá je a třetí stran je plná z jedné třetiny. Chápu to správně, že jde o to, když papoušek bude na pletivu, tak kuna/kočka přiběhne a je po nožce? To znamená, že řešením je dvojité pletivo? Myslíte, že by stačilo zdvojit pletivo v prvním metru - to znamená, že by dvojité pletivo končilo zhruba tam, co se pruhy pletiva překrývají. Jinak pletivo mám 13x13mm a tloušťka drátu 0,8mm. Je to podle vás pro rosely OK?

24.5.2020 22:56

Martin-rosely napsal(a):
Dobrý den, musím vám pochválit voliéru. Jé opravdu moc pěkná. Já taky chovám rosely a tohle jsou moje voliéry. Viz foto. Martin

Děkuji! Máte krásné zázemí i rosely.

20.5.2020 20:55

Hmm, dvířka už přemisťovat nebudu. Přemýšlím o tom, že bych v nich udělal okýnko s pletivem, ale hlavně mě napadlo udělat uvnitř minipředsíňku s lamelovými clonami z měkkého PVC. Udělám a nafotím. Nikde jsem to neviděl, ale zatím věřím, že by to fungovat mohlo :)

20.5.2020 14:20

Ještě mě teď napadlo udělat mini předchodbičku uvnitř z lamelových clon (PVC). Neviděli jste to někdy někdo?

20.5.2020 13:05

Dospívám k závěru, že předchodbička (zatím mě napadá kvádr z roxorů a pletiva s dvířky) bude nutná podmínka. Děkuji.

20.5.2020 11:52

Ještě dotaz - je možné nechat přes léto pletivové stěny nezakryté polykarbonátem a udělat třeba z překližky závětří pouze uvnitř - viz půdorys - modrá čára?

19.5.2020 12:36

Aha, takže ani přes léto. OK, děkuji za radu.

19.5.2020 11:54

Moc děkuji za odpověď. Na zimu tedy zakryju pletivo polykarbonátem a hotovo a na jaro-podzim to je ok.

19.5.2020 10:24

Postavil jsem voliéru - viz foto, za měsíc bych měl mít párek rosel pestrých nádherných. Jako naprostý začátečník, bych měl pár dotazů:

1) Voliéra je kvádr o rozměrech v-š-d 220x200x270cm, závětří zatím není oddělené, jedná se o jeden prostor. Přes léto by to takto mohlo zůstat? Na zimu bych přidal přepážku do dřevěné části, která by tak mělo rozměry cca 100x200cm. Vytápění není. Vydrží rosely zimu v tomto prostoru? Další variantou je, že bych udělal menší voliéru na zimu, kterou bych měl umístěnou doma v síni, kde je v zimě 10-15°C.

2) Obvodové základy jsou z cihel (podhrabání tudíž nehrozí). Podlaha je hliněná, počítám s pískem nebo kačírkem. Vybetonovanou podlahu nemám, zajímalo by mě, jaký je důvod doporučení mít podlahu vybetonovanou?

Předem moc děkuji za rady a přeji všem hezký den.

30.4.2020 22:16

Moc děkuji za reakce, které pro mě znamenají otevírání obzorů. Když jste tak laskaví a diskutujete, tak bych toho rád využil. Počítám s párečkem. Když se zadaří, tak třeba příští nebo přespříští rok mohou být mláďata. Jak dlouho vydrží soužití v jedné voliéře rodiče + mláďata? Na fotkách vidím často více než dvě rosely pohromadě. Jak se to slučuje s obecnou radou, že rosely by měly být chované vždy jen v páru v jedné voliéře? Předem se omlouvám za zcela laické dotazy a za odpovědi moc děkuji.

29.4.2020 22:05

Nádhera, souhlas! Trochu na mě působí věrohodněji inzeráty s fotkou, co si o tom myslíte?

29.4.2020 21:52

Moc děkuji za odpovědi. Jen doufám, že budu mít štěstí na prodejce, protože s mými nulovými zkušenostmi to bude spíš o náhodě. Kdyby jste měli tip na kvalitní chovatele, tak budu rád, i když chápu, že je to dost ošidné téma tady někoho lustrovat.

29.4.2020 13:56

Delší dobu jsem měl v hlavě stavbu voliéry, teď jsem se k tomu v době koronavirových home office dostal :) Finišuji se stavbou a dostávám se konečně k té hezčí etapě. Voliéru jsem koncipoval od začátku pro Rosely pestré nádherné (výška 2,2m, šířka 1,8m, délka 2,6m), protože se mi zkrátka líbí a navíc mi vyhovuje, že vydrží v zimě venku (kromě extrémů). Chci párek a výhledově samozřejmě zkusit odchov. Dotaz zní: co je lepší - poptávat sólo samce a sólo samičku (jistota, že nebudou příbuzní) nebo poptávat rovnou páreček?


Hledáte zvířecího kamaráda?
Zdarma vám poradí
Veterinář online
Konzultovat s veterinářem
Veterinář online