zmijak80

Moje příspěvky

1.2.2008 16:46

jetmar napsal(a):
Já teda takové nervy jako Karel nemám. Vzhledem k tomu, že pan Vávra ve svém rozhořčení neguje celkem úspěšně snahu chovatelů o to, dostat do podvědomí veřejnosti pravé cíle chovatelů zdůrazňováním excesů, kterým byl zřejmě, jak tvrdí, osobně přítomen a to přes jemné upozornění, musím prostě reagovat.
Takže pane Vávra ve vší úctě, kdybychom nebyli na veřejném fóru a mluvili mezi čtyřma očima, řekl bych " kámo drž už konečně hubu o něčem o čem nemáš ponětí". Protože však na veřejném fóru jsme, tak si to samozřejmě nedovolím a jen mě běhá mráz po zádech, jakou hlubokou pravdu si za chvíli přečtu jako reakci.

asi to stále opakuji špatně nemám nic proti chovatelům a lidem co i třeba chovají jednu želvu ale vaděj mě jen ti velkoobchodníci kterým je vše lhostejné a jestli lžu tak mě klidně ukamenujte jinak já osobně jsem poslal to co napsal pan Abelovský na MŽP jako protest a jestli souhlasíte stím co ti velkoobchodníci dělají tak sem asi ufon když mě to je proti srsti

1.2.2008 15:44

k abel napsal(a):
. . . vyzývám všechny kdo diskutují,ať zváží: nakolik jsou jejich pohnutky a informace relevantní,a nakolik mohou přispět ke zdaru náší nepochybně "dobré snaze" něco změnit.
. . . pro sobní útoky,anymozity atd. tady opravdu není prostor, měli bychom táhnout za jeden provaz,nejde totiž o "nás" ale především o naše chovance!!!
. . . není-li někdo schopen vývoje,a změny svých postojů,uznáním pádných argumentů, jak může očekávat něco podobného od úředníků ministerstva ?? ... oč nám v podstatě jde
. . . prosím všechny kteří si možná ani neuvědomují co činí, ať si své dojmy,závist a snahu se za každou cenu zviditelnit,nechali na jindy!!! ... jinak,riskují že budou odhaleni,myslím že všichni rozumní vědí o čem mluvím ... ? Karel Ábelovský

Pane Ábelovský
Já vím že píšete o mě a souhlasím že onen zákon je nesmysl ale spřísnění obchodu se zvířaty stím prostě souhlasím a ne jen já ale určitě i velká většina lidí(myslím tím obchodníky kteří mají přeplněné přepravky a sklady mnohdy z 50% stresovanýma,zmrzačenýma a nemocnýma zvířatama !!ani jednou jsem neměl namysl chovatele a prodej jejich zvířat i kdyby jich měl ten dotyčný třeba 1000ks bude se k nim chovat vždy jinak nežli někdo kdo vnich vidí trvanlivej salám a rychlej přínos peněz!bohužel jsem to asi napsal před tím špatně)

není to hezký pohled vidět je namačkané na burzách v těch přepravkách po x kusech ato i několikrát jak bylo od jiných lidí ne jen odemě uvedeno mrtvé

všem se tedy omlouvám pokud jsem vás naštval ale někdo tu už řekl že každá mince má 2 strany

Josef Vávra

1.2.2008 15:23

jetmar napsal(a):
No tak jsme zase udělali krok (možná i deset) zpět v propagaci našich cílů. Bohužel se vám povedlo použít obdobnou argumentaci jakou nás zahlcují úředníci. Co k tomu dodat, snad jen, že subjektivní pocit nezkušeného majitele, (bez urážky) třiceti kusů žabiček a nějakého toho hada (předpokládám), z uhynulého zvířete, může být silně zavádějící. To co popisujete rozhodně nekoresponduje s tím, jak dlouho jsou relativně prosperující firmy na trhu. Nezastírám, že k úhynu legálně, z přírody, dovezených zvířat v určitém % nezbytně dochází, ale tak dramaticé to snad není. Já jsem se s tím tedy v takovémto měřítku nesetkal. Protože chováme živé tvory, stává se zcela logicky, že živý tvor uhyne, to se stává i v lidských rodinách a nikoho ani nenapadne svádět to na špatnou péči. Navíc skutečnost, že jste byl uvedené firmy navštívit o něčem svědčí, pochybuji, že jste tam byl z důvodu zjištění zdravotního stavu jejich chovanců. Chápu vaše problémy s pravopisem, s tím se asi opravdu nedá nic dělat, ale proboha uvažujte než něco napíšete, předpokládám, že jako chovatel jste to myslel dobře, ale mohu vás ujistit, že se to nepovedlo.

byl jsem u pana Volčika na doporučení jednoho teraristy a panem Volčíkem v tomto případě podaného inzerátu na jeden druh hada

1.2.2008 15:18

arutha napsal(a):
To bylo v jiném vlákně, sám to víš. Přečti si mail a nespamuj...

tam jsem se tobě také omluvil !!!2x no to tu nebudu řešit to sem nepatří

1.2.2008 15:07

arutha napsal(a):
Zodpovědně mohu říci, že co se týká slov o mojí prodejně, je to lež a jsem schopen do dokázat i fakticky.

Nevim, kde vidíš obchodníky a kargo. Opět nečteš důsledně a reaguješ na něco, co nebylo vyřčeno. Myslím, že krokodýl to vystihl přesně. Podáváš věci jednostranně.Nadále to nehodlám rozebírat tady, myslím si, že tato diskuze je určena poněkud smysluplnějším věcem, než hádkám "kdo má většího pindíka".

já jen nechápu že se furt oháníš svojí prodejnou o které nikdo neříká ani slovo

1.2.2008 14:58

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
ne to určitě ne samozřejmě že i mě za ty roky co teraristiku dělám zemřelo několik jedincu a to i mojí vynou což přiznávám ale nemuže mě nikdo řikat že lžu například stěma velkoobchodama a kargem ČSA a připsat že se chci jen zviditelnit a že si vymejšlim když se tomu tak děje a kdo to viděl tak mě to muže jen potvrdit a zadalší nikdo mě nepřesvědčí o tom že tomu tak není:-( a věc druhá je stěma zákonama ale ty tu asi nikdo nedodržuje nebo jen tak jenom aby se neřeklo

a jak už jsem jednou uvedl zákon je nespravedlivě proti chovatelům a ne proti obchodníkům ve velkém a za další o zverimexech jsem již napsal a i hodně lidí odepisovalo co je v ČR k vidění a jaký je zájem prodavačů o tato zvířata!je fakt že tyto prodejny nemohou nalést idealního zaměstnance těch asi moc není ale pak by měl být personál přesně seznámen z daným zvířetem a jeho následnou péčí a ne řikat například já o tom nic nevím zavolám vám kolegu a kolega řekne přidtě ve čtvrtek to tu bude kolegině ta tomu rozumí a nebo vám jej prodá a dá nesmyslné informace:-(( ne jen já ale i vy semužete podívat například na akvarko.cz do galerky kde chovatel má agamu vodní a gekončíky noční v jednom teráriu z vodopádem a to prý na radu z prodejny!!!

Jestli jsi myslel tento odstavec Honzo tak ten je všeobecnej

1.2.2008 14:53

zmijak80 napsal(a):
já nevím jak ktomu došlo

myslím ten podpis pod tím co jsem napsal ale neříkej Honzo že lžu stěma obchodníkama a tím kargem ( ). zlehčuješ fakta které jsem viděl ne jen já ale určitě i plno dalších

1.2.2008 14:45

arutha napsal(a):
Prosím, nevkládej mi do úst něco co jsem neřekl. Celý tvůj poslední odstavec jsou pouze tvoje doměnky a emoce které do nich vkládáš, žádnou z těch vět jsem neřekl. Bavme se prosím fakticky a s chladnou hlavou...

já nevím jak ktomu došlo

1.2.2008 13:54

jetmar napsal(a):
Jen se pane hezky povozte na mediální nezkušenosti rozhořčeného chovatele. Já to unesu a ostatní jistě také. Musím vám ale přiznat, že vaše práce se daří, dokážete mě vytočit víc jak moje manželka

jinak se ještě omlouvám jestli ste si to špatně vyložil:-(měl jsem namysl tou novelou to že by chov měl být jen více kontrolován nebo ty firmy ktere se dovozem chovaných zvířat živí aby kvuli těmto dovozcum celá společnost neukazovala na chovatele ono u těch kuněk to je něco jiného než když nandám do tak velkého terária které jsem uvedl 30 želv ty budou ve stresu ale ty žabky se i množí což nesvědčí o něakém špatném zacházení přeci si nebudu trápit svoje zvířata

1.2.2008 13:37

jetmar napsal(a):
No tak jsme zase udělali krok (možná i deset) zpět v propagaci našich cílů. Bohužel se vám povedlo použít obdobnou argumentaci jakou nás zahlcují úředníci. Co k tomu dodat, snad jen, že subjektivní pocit nezkušeného majitele, (bez urážky) třiceti kusů žabiček a nějakého toho hada (předpokládám), z uhynulého zvířete, může být silně zavádějící. To co popisujete rozhodně nekoresponduje s tím, jak dlouho jsou relativně prosperující firmy na trhu. Nezastírám, že k úhynu legálně, z přírody, dovezených zvířat v určitém % nezbytně dochází, ale tak dramaticé to snad není. Já jsem se s tím tedy v takovémto měřítku nesetkal. Protože chováme živé tvory, stává se zcela logicky, že živý tvor uhyne, to se stává i v lidských rodinách a nikoho ani nenapadne svádět to na špatnou péči. Navíc skutečnost, že jste byl uvedené firmy navštívit o něčem svědčí, pochybuji, že jste tam byl z důvodu zjištění zdravotního stavu jejich chovanců. Chápu vaše problémy s pravopisem, s tím se asi opravdu nedá nic dělat, ale proboha uvažujte než něco napíšete, předpokládám, že jako chovatel jste to myslel dobře, ale mohu vás ujistit, že se to nepovedlo.

naopak ty bombiny jsou v tomto počtu uplně v pohodě a i se množí což asi nebude zase známka toho že by sem je já nebo jinej chovatel v tomto množství trápil !!! a navíc jsem vubec nepoukazoval na toto ale nato jak jsou v nesmyslných počtech v těchto velkoobchodech držena zvířata která tím trpí stresem a uhyn je tím pádem dost častá záležitost podle mě pokud nemá obchodník možnost jak obstarat zvířata která prodává at radši neobchoduje to samé ohledně prostoru kde jsou zvířata před prodejem držena !!! možná že bohužel kdyby tam nahlédlo oko člověka který není chovatel nebo televizní kamera tak by ohlas pro ten zákon byl obrovský a chovatelé kteří se ke svím chovancum chovají zodpovědně by mohli těmto (pašerákům)poděkovat za zavedení nesmyslů...

ale taky se možná pletu jak uvedl Honza a velkoobchodníci se ke zvířatum chovají perfektně a já se jen zviditelnuju a píšu to co není pravda protože sem pomluvil jeho prodejnu a také natom kargu sou všechny želvy(v bedýnkách 40x40x20cm jsou po 10ks) a jiné zvířata naprosto v pohodě bez uhynu a papoušci jsou v přepravkách 50x30x30cm s plnou nádržkou vody a vesele si vyspěvujoua obchodníci se o každé zvíře starají až do prodeje jako o svoje vlastní

1.2.2008 13:20

arutha napsal(a):
No, já myslím, že tady zaznělo dost příspěvků o tom, že se nebráníme kontrole chovu apod., což mi připadá jako souhlas s tím co napsal zmijak...takže opět nevkládejte někomu (panu Jetmarovi) do úst slova, která neřekl...

Jinak ad obchodníci: rovněž jsem měl možnost u několika z nich být a musím říct, že podobné příšernosti jsem neviděl. Ba naopak, mnoho z nich má chovatelská zařízení vybavená velice vhodně.

Co se týče zmijákova názoru, nemohu posoudit co viděl na kargu v Ruzyni, kde parcoval "dost dlouho", stejně jako pracoval dost dlouho "ve sklárnách" a dost dlouho (2,5 měsíce) ve zverimexu (pod mým vedením), o kterém napsal podobné věci jako o onom obchodníkovi. Zodpovědně mohu říci, že co se týká slov o mojí prodejně, je to lež a jsem schopen do dokázat i fakticky. Proto usuzuji, že podobný případ bude i s tím obchodníkem....

Zmiják totiž ve snaze zaujmout velmi, ale velmi rád přehání...

Doufám, že teď se tady opět začneme hádat jako děti

No natom kargu jsem dělal téměř 2 roky není to asi moc dlouho ale těch zásilek tam bylo nespočet a o papouškách už nemluvím vubec kdy jsou nacpané přepravky zhruba 50x30x30 a je vnich třeba 30 ptáků!!!a jestli se zastáváš velkoobchodníků a říkáš že to je v každém tom velkoobchodě v pohodě tak si spočítej kolik tobě umřelo například leguanů a nebo jinejch zvířat(žab a nesprávně chovaných klapavek!!!)pak si to spočítej x ostatní prodejny a uhyn v tom velkoobchodě a asi to moc v pohodě nebude!!!

za další tobě sem se omluvil už jednou a nehodlám znovu jelikoš ani ty nedáš za ostatní tvoje spolupracovníky ruku do ohně tomu nevěřím

a ve sklárnách jsem pracoval od roku 97 do roku 99 než se sklárna kavalier zavřela pak následovalo ono kargo

za další nevím zda je přehánění ono zacházení se zvířaty těmito obchodníky jelikoš nejsem sám kdo to vidí skoro na každé burze nebo návštěvě v jejich velkoobchodech!!

1.2.2008 10:58

jetmar napsal(a):
Sedím a uvažuji kde je vlastně vyjádřen, či určen, počet chovaných kusů, kdy neškodný malý chovatel přechází do skupiny nebezpečné, označené našimi vyvolenými jako "velkokapacitní chov". Je to snad opět určováno ma místě perzekuce kontrolujícím úředníkem, tudíž závislé na jeho momentální náladě a dostatečné pokoře kontrolovaného chovatele, nebo jsem nějaký prováděcí předpis přehlédl? Pro mě je to velice důležité zjistit, nejsem si totiž jist, kolik členů své rodiny a příbuzných budu muset obtěžovat, abych se dostal do té skupiny, klasifikované jako méně nebezpečná.
Nepřibyde náhodou další slušný počet chovatelů, nutnust jejich evidence, další papírování, další nutnost kontrolovat více osob, větší spotřeba razítek a r. barvy ???
Poraďte prosím, děkuji.

Ovšem v mnoha ohledech je něaká ta novela zákona nutná jelikoš mnoho obchodníků a přepravcu se k plazum obecně chová jako k trvanlivému salámu!!!já jsem na kargu v Ruzyni pracoval dost dlouho a viděl jsem i plno zásilek želv kdy v přepravce jich bylo tolik že ve spod již bylo i plno mrtvích zvířat a když přijel obchodník tak to jenom probral a možná že až do burzy ani nevyndal z těch beden stačí se podívat na burze k obchodníkům na stul a nebo se obchodníka poptat na potřeby daného druhu!!!není nic vzácného vidět dokonce mrtvá zvířata v přepravce přímo na burze a nebo zvířata zmrzačená která nejsou již pro lidi atraktyvní a tak je čeká prostě stejně smrt!!! a tak si myslím že právě těchto lidí by se to mělo dotknout ale nemělo by se to týkat chovatelů!!!
STAČÍ TYTO VELKOOBCHODNÍKY NA BURZY NEPOUŠTĚT A NEBO JIM KONTROLOVAT ZVÍŘATA A PŘI ČASTÝCH NEDOSTATCÍCH JIM ZAKÁZAT TUTO BURZU JIŽ NAVŠTĚVOVAT!!! Jeto sice již několik roků ale například u pana Volčíka jsem byl pro Atheris ceratophora p.Volčík nebyl na firmě a tak mě tam prováděla paní ale cosem tam viděl za hnus to by nečekal nikdo např:mrtvé na větvích vysící dendroaspis viridis duvod jejich uhynu byl že pán který je měl prý na starost byl nemocen nebo bitis gabonica asi 10ks v teráriu 90x60x60 zrovna jedna vyzvracela menšího jedince!další šok pro mě bylo vidět vipera amodytes asi 50ks v teráriu 80x40x40 vše dospělci!!!vipera lebetina turanica asi 30ks ve stejně velkém teráriu a do některých míst jsem ani nesměl nahlédnout to prý až tam bude pan VolčíkNo a co například p.Jahoda to bude zřejmě totožné jelikoš právě on a to potvrdilo už mnoho lidí vozí na burzy právě ta zmrzačená a v malích přepravkách namačkaná zvířata!!!řekněte sam každej za sebe udělal by toto chovatel který se skaždým kouskem takřka piplá a téměř každé své zvíře si pozná????nejsem něaký velký chovatel ale svá zvířata ač jich chovám například žab třeba 30ks v jednom teráriu (bombina orientalis v akvateráriu 80x50x40)ale každou si poznám a každou si piplám krmením z pinzety VŠEM SE PŘEDEM OMLOUVÁM ZA HRUBKY JSEM DIZLEKTIK A DIZGRAFIK A NIC STÍM NEUDĚLÁM ALE TO CO JSEM NAPSAL POCHOPÍ ZŘEJMĚ KAŽDÝ

31.1.2008 21:33

zphook napsal(a):
nebojte, to neni provokace, jenom ted nemam cas neco o pesteni sepisovat. Ale do nedele sem neco hodim, pestuju v terarkach 9 druhu mechorostu, a z toho ctyri nase...

určitě se nato těším obzvlášt mě zajímají ty naše co vydrží a i rostou v pralesních teráriíchpokud budeš moct tak mužeš přihodit i pár názvů a pd

31.1.2008 16:30

je lepší ryba v troubě,pánvy a nebo v akváriuakvaristé koukám že ktomu co se děje u teraristu jste lhostejní ale až vám budou vypouštět špunty tak budete maximálně mít rybu v mrazáku !!!

31.1.2008 15:51

reeve napsal(a):
Vzhledově atraktivní tropické mechy u nás asi tak snadno neseženete, protože - pokud vím - nikdo se jimi systematičtěji nezabývá. Jde-li vám však o "jakékoliv" mechy, které vydrží v teplých tropických teráriích nebo paludáriích, doporučuji projít květinářství a podívat na povrch zeminy v květináčích: Mechy které tam najdete, zpravidla vyrostly ve skleníkových podmínkách, takže dobře snášejí vyšší teploty. Prodavačky vám jistě dovolí si trochu udloubnout. Podívejte se i do skleníků botanických zahrad - jistě i tam vám personál malý kousek dovolí. A když ne, za pár mechových rostlinek, které vám při dotyku omylem uvíznou mezi prsty, vám nikdo hlavu neutrhne.
Nejde-li vám přímo o mechy, ale obecně o jakýkoliv drobnolistý pokryv stěn, kořenů a vlhké půdy, nezapomeňte ani na drobnolisté vranečky, trhutku (Riccia - používají ji akvaristé) a další podobné rostliny.

vranečky sou ok ty maj i jednu velkou zvláštnost že mohou uschnout a po krátkém čase zase začnou rust jak o život například vraneček mertensuv muže uschnout uplně a po navlhčení začne rust jako by se nic nestalo

31.1.2008 15:46

japa napsal(a):
v jak velkejch terárkách ti to plesnivý?..kolik na to puštíš vody?jakou tam máš teplotu?a jaký používáš větrání?

TO Japa:terária jsou 60x60x90cm větrání je ve spod 3cm pruh a celej strop na kterém je kryt se zářivkama vlhkost udržuju 70-80% v některých částech je ale určitě větší teplota je kolísavá od 27 do 30C vyšší jsem raději nedělal a nížší si myslím zase nemá cenu všechny kytky rostou jak o život například scindapsus a ficus pumila tyhle dvě rostliny jsou zarostlé i do pískovcového pozadí a do kořenů a některé voděnky a peperomie jsou také perfektně zakořeněné cose týká bromélek tak ty mě dělají okolo 3-5 odnoží každá

31.1.2008 14:11

petr zelvar napsal(a):
Na stránkách melouního Ministerstva sice texty těch paskvilů umístěny jsou, ale nejsou opatřeny jménem. Nicméně rukopis se mi jeví nezaměnitelně kučeroidní - jakýsi RNDr. Jan Kučera, který je podepsaný pod odpovědí našemu předsedovi RNDr. Petrovi Kodymovi. V té odpovědi sice tvrdí, že se to želv týkat nemá, ale vzhledem k tomu, že se už několikrát i veřejně vyjádřil o tom, kterak chová k chovatelům želv nechuť hraničící až s poněkud psychopatickou nenávistí, takže diplomaticky řečeno - "Obávám se, že o pravdivosti jím poskytnutých informací by bylo možné s úspěchem pochybovat..."
Petr

Je ale stejně zajímavé že to vzrušilo jen takovou hrstku lidí přitom podle některých udajů je v ČR desetitisíce chovatelů kterých seto bude týkatale uvidíme na akcích kolik se podepíše lidí a jaký bude ten ohlas zatím sme jako David proti Goliaši:-(

31.1.2008 14:00

somalia napsal(a):
Pokud je terárium-paludárium dostatečně vlhčeno a má optimální světelné podmínky, tak tam rostou mechy a nemusí se tam přidávat žádné další tropické...Mluvím z vlastní zkušenosti. Pokud však někdo chce celý proces urychlit, tak je může urychlit xaximem nebo Epiwebem...Tam to vše roste samo od sebe úplně parádně (za předpokladu dostatečného vlhka a světla...).

no ale ty xaximové desky jsem měl v paludárku cca 0,5 roku osvětlení jsem měl 4x36w zářivky a rosení probýhalo automatem a mech se neukázal nikde zato obyčejnej rašeliník ten začne vždycky bláznit a roste jak vsteklej ale za pár měsícu zhnědne a schnije

30.1.2008 16:05

draco nobilis napsal(a):
Ale jen některé virové kmeny H5N1 mohou napadat i savce...většina je pro nás neškodná.A pokud nebudeš chovat společně kachny nebo slepice a prasata,tak ti nákaza nehrozí,protože čuníčci jsou jakousi továrnou na přetvoření viru do podoby,kdy může napadnout i lidský organismus.A navíc,vaření masa na 70 stupňů celsia tento virus ničí.Hm,hm a kapénkově se překvapivě nepřenáší,přestože je to chřipkový vir...Holt každý zvíře má něco.Želvy zas můžou mít salmonelu.Slepičí vajíčka ostatně taky.A sakra.

tak nevím máme kachny,slepice i ty prasata a furt nic ale taky to možná nosim v sobě na každou burzu kde to vykašlu

30.1.2008 15:54

wufeng napsal(a):
Tak z 90 procent by se dnes mel odvysilat prispevek k novele zakona. Urcite se divejte, vyzniva pro nas chovatele hodne pozitivne.

tak nato jsem zvědavej