lída1
napsal(a):
Ahoj, uvažuju o pořízení čivavky. Je to velký závazek, proto všechno zvažuju. Jsem začátečník, myslíte, že je pro mě lepší pejsek, nebo fenka? Dospělý pes, nebo štěně?
Doma mám kočku, snese vetřelce? Budu vděčná za tipy i jakékoliv zkušenosti.
Jestli Vaše kočka snese psa, to musíte vědět Vy, nikdo z nás ji nezná ;-) U tak malého psa, jako je čivava, bych měla ale trochu strach - kočky dokážou psa docela slušně šikanovat...
Jestli pejsek, nebo fenka, to záleží jen na osobních preferencích, oboje má své výhody i nevýhody. Štěně, nebo dospělý pes... to je na zvážení Vašich možností. U štěněte je úžasné, jak ho člověk sleduje růst odmalinka, vychová si ho podle sebe, nemusí řešit žádné zažité zlozvyky z předchozího domova... ale na druhou stranu samozřejmě první minimálně rok potřebuje štěně o hodně víc času a pozornosti, než dospělý pes, potřebuje vychovávat a cvičit, častěji se venčit...
V každém případě pokud byste se rozhodla pro štěně, tak jedině s PP z dobré chovatelské stanice. Čivava je hodně módní plemeno a bohužel díky tomu utrpělo povahově i zdravotně - vyskytuje se luxace patelly, fontanela, kolaps trachey... Zodpovědní chovatelé na tyto choroby nechávají své psy vyšetřit a chovají jen na těch, kteří jsou zdraví a s dobrou povahou, kdežto množitelé (s PP i bez) to neřeší a choroby i povahové vady se tak šíří do dalších generací. Pak člověk vidí na ulicích spoustu kulhajících vzteklých kousavých čivav...
Držím palce s výběrem!
rapotacka11
napsal(a):
Snad žádná kočka se nezaraduje z dalšího přírůstku . Vždy to "chvíli" trvá , ale u nás si vždy
zvykly a řekla bych ,že se měli s vetřelcem po čase rádi . At' ten cizák byl pes nebo nová kočka .
Ale chce to čas , dohlížet , usměrn'ovat .