Úpravy koňopřepravníku - kamerový systém (2. Část)


Bezdrátový kamerový systém pro přívěsy se skládá ze dvou jednotek:

Bezdrátový kamerový systém pro přívěsy

1. do automobilu – mobilní LCD 5,6" display s napájením na 12V, přijímačem a kabeláží,
2. do přívěsu – ze zabudované kamery v ochranném krytu s vysílačem v přívěsu.
Výhodou je, že přívěs můžete používat s různými automobily, nemusíte zapojovat mezi automobilem a přívěsem žádné přídavné kabely. V automobilu nemáte žádnou pevnou instalaci kabeláže, veškerá instalace spočívá v zasunutí CL adaptéru do zásuvky zapalovače.

Zařízení pracuje na frekvenci 2,4 až 2,483GHz s dosahem 50–300 m, pro přívěs je používána černobílá nebo barevná kamera (vzhledem k barevné škále v přívěsu není nutná barevná), LCD DISPLAY s úhlopříčkou 5,6" (cca 13,5 cm ).

Cenová nabídkačástka bez DPHčástka s DPH
LCD Display 5,6" color6490 Kč7918 Kč
Přijímač 2.6GHz4490 Kč5478 Kč
Vysílač 2.6GHz4890 Kč5966 Kč
Kamera ČB2490 Kč3038 Kč
Ochranný kryt kamery610 Kč744 Kč
Přepěťová ochrana1050 Kč1281 Kč
Instalační materiál500 Kč610 Kč
Celková částka20520 Kč25035 Kč

Velmi zdařílé provedení bezdrátového systému lze najít například u vleků firmy Wörmann – www.woermann.cz. (Cenová kalkulace nezahrnuje montáž v přívěsu.)

Subjektivní hodnocení profesionálních bezdrátových kamerových systémů

Bezdrátové systémy se používají hlavně u souprav, u kamionů výjimečně, proto se mé hodnocení týká zejména monitoringu z vleku do tažného vozidla. Toto hodnocení je obecné pro různé typy a druhy bezdrátových systémů.
Pozitiva – perfektní funkčnost, výborný design, technická vyspělost, minimální úpravy interiéru auta i vleku, variabilita, snadná obsluha (žádné propojování dalších drátů), bezpracnost při montáži (možnost zajištění dodavatelem), mezi autem a vlekem nejsou žádná přídavná propojení (kabely a vodiče), takže nepovolaný člověk (např. poberta) na první pohled nepozná, že je uvnitř nějaké hodnotnější elektronické zařízení.
Negativa – již zmíněná vyšší cena, napájení kamery a vysílače je od vnitřního osvětlení, potažmo od koncových světel vleku, z toho vyplývá nutnost mít rozsvícená světla i v případech, kdy to není žádoucí. Nemožnost ovládání vnitřního osvětlení z místa řidiče, přítomnost více jednotlivých technických zařízení (přijímač a vysílač), jejichž případná porucha způsobí celkovou nefunkčnost systému.

Autor textu: Pavel Čechovský
Autor fotografií zdroj: Pavel Čechovský
Ohodnotťe tento článek:
1
2
3
4
5

Celkové hodnocení (0x):

1
2
3
4
5