Neoficiální westernové soutěže - hry
Na westernových závodech se můžete setkat s neoficiálními zajímavými soutěžemi, které slouží pro zpestření programu. Tyto hry jsou soutěže na čas....
Na westernových závodech se můžete setkat s neoficiálními zajímavými soutěžemi, které slouží pro zpestření programu. Tyto hry jsou soutěže na čas.
KLÍČOVÁ DÍRKA se jede na dvě kola, přičemž se počítá ten lepší čas. Od startu ke klíčové dírce je vzdálenost zhruba 15 metrů. Délka dráhy se dá přizpůsobit velikosti kolbiště. Klíčová dírka je kruh o průměru 5–6 metrů. Klíčová dírka se může označit kbelíky, větvemi atd … . Start je mezi dvěma kužely, ve vzdálenosti maximálně 120 centimetrů. Jezdec musí co nejrychleji dojet do středu pomyslné klíčové dírky, kde se otočí o 180 stupňů a co nejrychleji se vrací zpět. Jezdec nesmí tuto trasu porušit, jinak se mu za toto kolo čas nezapočítává, stejně tak jako za vyšlápnutí z klíčové dírky při obratu.
VLAJKA je jednokolová soutěž. Na trase jsou čtyři barely, které tvoří obdélník minimálně 20×10 metrů, na barelech jsou umístěné kbelíky. V prvním a třetím kbelíku je vlajka. Kurz je ve směru hodinových ručiček vnější stranou. Jezdec dojede k prvnímu barelu, vezme vlajku a jede ke druhému barelu, kde vlajku odloží do kbelíku. Potom jede ke třetímu barelu, opět vezme vlajku a doveze ji ke čtvrtému barelu, kde ji dá do kbelíku a jede do cíle. Za ztrátu vlajky nebo její vypadnutí z kbelíku se připočítává 5 trestných vteřin. Nedodržení tratě má za následek diskvalifikaci.
ZÁCHRANA – tuto disciplínu jede jeden jezdec na koni a jeden pěšák. Jezdec na koni je na startu a pěšák čeká na protější straně u barelu. Jezdec jede k barelu, kde čeká pěšák připravený naskočit na koně za jezdce. Potom musí oba dojet na jednom koni do cíle. Poražení barelu má za následek penalizaci 5-ti vteřin. Nenaskočení pěšáka na koně, stejně jako ztráta pěšáka během jízdy má za následek diskvalifikaci.
KLÍČOVÁ DÍRKA se jede na dvě kola, přičemž se počítá ten lepší čas. Od startu ke klíčové dírce je vzdálenost zhruba 15 metrů. Délka dráhy se dá přizpůsobit velikosti kolbiště. Klíčová dírka je kruh o průměru 5–6 metrů. Klíčová dírka se může označit kbelíky, větvemi atd … . Start je mezi dvěma kužely, ve vzdálenosti maximálně 120 centimetrů. Jezdec musí co nejrychleji dojet do středu pomyslné klíčové dírky, kde se otočí o 180 stupňů a co nejrychleji se vrací zpět. Jezdec nesmí tuto trasu porušit, jinak se mu za toto kolo čas nezapočítává, stejně tak jako za vyšlápnutí z klíčové dírky při obratu.
klíčová dírka
VLAJKA je jednokolová soutěž. Na trase jsou čtyři barely, které tvoří obdélník minimálně 20×10 metrů, na barelech jsou umístěné kbelíky. V prvním a třetím kbelíku je vlajka. Kurz je ve směru hodinových ručiček vnější stranou. Jezdec dojede k prvnímu barelu, vezme vlajku a jede ke druhému barelu, kde vlajku odloží do kbelíku. Potom jede ke třetímu barelu, opět vezme vlajku a doveze ji ke čtvrtému barelu, kde ji dá do kbelíku a jede do cíle. Za ztrátu vlajky nebo její vypadnutí z kbelíku se připočítává 5 trestných vteřin. Nedodržení tratě má za následek diskvalifikaci.
ZÁCHRANA – tuto disciplínu jede jeden jezdec na koni a jeden pěšák. Jezdec na koni je na startu a pěšák čeká na protější straně u barelu. Jezdec jede k barelu, kde čeká pěšák připravený naskočit na koně za jezdce. Potom musí oba dojet na jednom koni do cíle. Poražení barelu má za následek penalizaci 5-ti vteřin. Nenaskočení pěšáka na koně, stejně jako ztráta pěšáka během jízdy má za následek diskvalifikaci.
záchrana
pivní barel
kůň versus motorka
dostih dvojic
Autor textu: Lenka Hoferová
Autor fotografií zdroj: Lenka Hoferová
Ohodnotťe tento článek:
Celkové hodnocení (0x):